Laatst gelezen (vervolg deel 4)
Inderdaad, ik wist het zelf niet.
Moest wel lidgeld betalen, 4 euro hahaha
Geplaatst op 30/07/2014
Citeren
Karma Salsa 1-3: Fijne reeks. Op zich niet zo bijzonder, maar de uitwerking is wel geslaagd. En het tekenwerk spreekt me erg aan. Veel karakterkoppen, lekker ruw.
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Ik vond de Tyler Durden twist niet nodig, maar hij stoorde me ook niet
Geplaatst op 01/08/2014
Citeren
Zo, heb weer wat gelezen uit de bib en de volgende lading ligt al klaar (ik kom er zelfs niet toe om mijn laatste aankopen te lezen ;-) ).
Airborne 44 - 1 waar de mannen vallen: komt traag op ging vind ik persoonlijk, deel 2 ligt klaar. Hopelijk komt het daar meer op gang.
Blacksad 1: super boekje, wel even wennen dat het allemaal dieren zijn maar je bent er snel mee weg en het stoort niet. Leest ook zeer vlot. Ik kijk al uit naar deel 2 maar heb per ongeluk deel 4 mee ipv 2. Moet je ze in volgorde lezen of kan het ook zo zonder dat je belangrijke info mist?
De killer 1: wederom een goede strip, wel ff wennen aan het lettertype wat nogal aan de grote kant is.
Last hut not least: magasin general 1-4: had al veel goede hierover gehoord maar wist niet wat ik er van moest verwachten. Ik moet nu zeggen dat ze heel goed meevallen, leest leuk en vlot en je bent er wel even mee bezig om te lezen. Ook prachtig hoe de prenten waar geen tekst bij staat eigenlijk boekdelen spreken. Bijna meer dan die waar wel tekst staat.
Resterend leesmateriaal voor het weekend: airborne 44 deel 2, magasin general: Montréal, Alim de leerlooier 1, de killer 2-4 en heb ook zin om in mijn blast deel 2 te beginnen. Teveel keuze, weet niet wat eerst lezen :-) luxeprobleem ;-)
Geplaatst op 02/08/2014
Citeren
Killer zou je best ook ineens deel 5 lezen: dan is de 1e cyclus afgerond!
Blacksad zijn op zichzelf staande verhalen, je hoeft ze zeker niet in volgorde te lezen.
Magasin Général: raad ik altijd aan aan mensen die in de literatuur van een roman fleuve houden: rustig kabbelend, geen spectaculaire verrassingen, "het leven zoals het is" (of was...)
Geplaatst op 02/08/2014
Citeren
Net eens nagekeken op de lijst van beste strips volgens de gebruikers van deze site: in de top 15 staan er 4 uit de Magasin General reeks en 3 uit Blacksad. Dus de helft van de beste 15 strips komt uit die beide reeksen.
Goe bezig, in jouw bib!
Geplaatst op 02/08/2014
Citeren
De vraatkevers: goed verhaal, matige uitwerking
Geplaatst op 03/08/2014
Citeren
Blast 4 (na eerst delen 1 te/m 3 te hebben herlezen :))
zelden is een titel zo goed gekozen: en nu maar hopen dat de boeddhisten zich vergissen
Geplaatst op 03/08/2014
Citeren
Origineel geplaatst door Fumetti
Net eens nagekeken op de lijst van beste strips volgens de gebruikers van deze site: in de top 15 staan er 4 uit de Magasin General reeks en 3 uit Blacksad. Dus de helft van de beste 15 strips komt uit die beide reeksen.
Goe bezig, in jouw bib!
Zeker en vast. Ik zou zeggen, allen daarheen maar dan heb ik misschien minder strips dus liever niet ;-).
Misschien moet ik eens proberen om wat suggesties daar te geven om strips aan te kopen
Geplaatst op 04/08/2014
Citeren
betwijfel of mensen in een bib open staan voor suggesties, in mijn ervaring nogal vaak eigengereid ;)
Geplaatst op 04/08/2014
Citeren
Het maagdenbos 1-3: Niet zo bijzonder, maar wel degelijk. Dufaux houdt zichzelf in toom maar verliest zijn eigenheid niet. Het tekenwerk is zeer aantrekkelijk met een sfeervolle inkleuring. Helaas is de kleurbalans van het derde album misgelopen in het drukproces waardoor het wat te donker uitvalt. Jammer.
Geplaatst op 10/08/2014
Citeren
De trilogie Mischien , nooit, ooit van Kristof Spaey en Marc Legendre herlezen.
Moet zeggen dat het mij goed bevallen is. Tekeningen zijn beetje statisch en de laatste bladzijde is voorspelbaar, maar toch goed bevonden.
Geplaatst op 14/08/2014
Citeren
Lanfeust Odyssee 1 en 2: Raadsel Goud Azur
Toch wel Arleston op zn best en de tekeningen en kleuren spranekelen als in de eerste Lanfeustreeks
Geplaatst op 15/08/2014
Citeren
Eindelijk
Portugal gelezen.. en goed bevonden. Het 'je ne sais quoi'-gevoel onder de loep.
Geplaatst op 16/08/2014
Citeren
De eeuwige zoektocht van de mens naar zijn roots gecombineerd met het verlangen naar een leven dat minder gedomineerd wordt door de ratrace :)
Ik vond Portugal ook heel mooi, anders dan sfeer weliswaar dan Drie schimmen
Geplaatst op 16/08/2014
Citeren
Is anders niet echt leuk in Portugal voor het moment, crisis
Geplaatst op 17/08/2014
Citeren
Origineel geplaatst door kaeten
Is anders niet echt leuk in Portugal voor het moment, crisis
Waar. Maar dat weerhoudt me niet om te genieten van het sfeertje in de strip. :-)
Geplaatst op 17/08/2014
Citeren
Golden City 1-6: Zo, de eerste cyclus zit er op. Ik vond het goed, behalve het laatste deel. Daar zit materiaal in voor 3 albums maar alles wordt vlug vlug afgehaspeld. Jammer. Maar 't verhaal zit goed.
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Is ook een reeks waar ik me nog aan moet wagen!
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Is Golden Cup een spin off? En is dat ook de moeite?
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Het is even geleden dat ik die heb gelezen, maar dat was ook best leuk. Leest vlot, aangename tekenstijl en degelijk maar niet echt bijzonder verhaal. Arctica trouwens ook.
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Moesten die reeksen in SC verschijnen, ik zou ze zelfs kopen, wil ik nog even toevoegen. Helaas.
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Ja HCs van Silvester zijn (te?) duur...
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Te duur! Absoluut!
Geplaatst op 18/08/2014
Citeren
Mjah. Sommige reeksen wil ik wel dat geld voor geven, maar dit soort reeksen hoort in een SC jasje als je het mij vraagt. Travis & Carmen mc Callum horen voor mij in 't zelfde rijtje thuis: degelijke SF die eigenlijk niet bijzonder is. Maar die reeksen verschijnen in SC, en die koop ik dus wel nog.
Van Golden City heb ik wel de Talent uitgaven (in SC uiteraard), de rest lees ik nu uit de bib.
Geplaatst op 19/08/2014
Citeren
Golden City 7-8: Een nieuwe cyclus die begint met een hoop onnodige backstory. Vervolgens komt het verhaal weer op gang met enkele interessante plotwendingen en veel te veel uitleg. Beste scenarist: het is goed dat je probeert dingen die niet plauziebel lijken uit te leggen, maar je moet niet alles willen uitleggen!
Wat zijn deze strips trouwens slecht vertaald. Vol typfouten, letters die ontbreken en verkeerde woorden (brevet ipv patent of octrooi, die/dat fouten...) Laat die dingen toch eens nalezen zeg.
Geplaatst op 19/08/2014
Citeren
Khaal 1-2: Deze twee albums vormen één afgerond verhaal. Daar hou ik wel van: een beperkt aantal albums voor een afgerond verhaal. Geen gedoe met eeuwige cycli die als maar langer worden en meer en meer rond de pot draaien.
Het is zeer duidelijk waar de scenarist zijn mosterd haalde: De Metabaronnen. Het verhaal is echter enorm simpel (Khaal is onoverwinnelijk en veroverd het heelal) en kan daardoor niet tippen aan zijn voorbeeld. Maar 't verveeld niet, en slecht kan je het ook niet noemen. De tekeningen zijn echter prachtig, en de inkleuring mag er ook zijn. Maar vooral die fijne lijnvoering met die arceringen kunnen me zeer bekoren.
Geplaatst op 20/08/2014
Citeren
Vind Khaal ook niet echt goed. Zou dit niet meer kopen.
Geplaatst op 20/08/2014
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Khaal 1-2: Deze twee albums vormen één afgerond verhaal. Daar hou ik wel van: een beperkt aantal albums voor een afgerond verhaal. Geen gedoe met eeuwige cycli die als maar langer worden en meer en meer rond de pot draaien.
Het is zeer duidelijk waar de scenarist zijn mosterd haalde: De Metabaronnen. Het verhaal is echter enorm simpel (Khaal is onoverwinnelijk en veroverd het heelal) en kan daardoor niet tippen aan zijn voorbeeld. Maar 't verveeld niet, en slecht kan je het ook niet noemen. De tekeningen zijn echter prachtig, en de inkleuring mag er ook zijn. Maar vooral die fijne lijnvoering met die arceringen kunnen me zeer bekoren.
Surya, schaam op jou, zoveel dt-fouten :P
Geplaatst op 20/08/2014
Citeren
Tja, in 't Engels kan je die niet maken he :)
Geplaatst op 20/08/2014
Citeren
Vind Khaal ook niet echt goed. Zou dit niet meer kopen.
Wel, slecht vond ik het niet. In SC zou ik er geen probleem mee hebben gehad, maar ik heb een dure HC uitgave moeten kopen :( Zelfs in pakket is dat nog duur!
Geplaatst op 20/08/2014
Citeren
Golden City 9: Het mysterie ontrafelt zich verder. Helaas alweer iets te uitleggerig. Wat me het meest stoort? Pecqueur snapt niet hoe reddingswerkers te werk gaan. Een reddingswerker doet maar één ding als hij een slachtoffer vindt: hem/haar in veiligheid brengen. Wat hij zeker niet doet? Eerst die persoon helemaal uitvragen over wat er is gebeurd tot in de kleinste details. Deze situaltie heeft zich al meermaals voorgedaan in dere reeks en het stoort me een beetje. Voor de rest best onderhoudend hoor.
Geplaatst op 21/08/2014
Citeren
Golden City 10: Mjah, de plotwendingen in dit deel konden me minder bekoren. Het begint allemaal wat te ver gezocht te worden, minder doordacht dan de eerste cyclus. Niet bepaald het beste album uit de reeks. Enkele motivaties (vooral die van Harrison) zijn nogal ongeloofwaardig.
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
De kinderen van Salamanca (Sarah) deel 1 en 2 herlezen.
Sterk vind ik. Jammer dat deel3 op zich laat wachten.
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
De kinderen van Salamanca (Sarah) deel 1 en 2 .
Ken het niet. Is het na die 2 delen afgerond als verhaal?
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
Sarah is idd sterk, dacht da het een afgerond verhaal was met een open einde dus een deel drie kon maar moet niet (mag wel)
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
En btw Golden City vind ik zeer sterke reeks. Akkoord vaak van de pot gerukt maar dat is Arctica nog veel meer en deze reeksen leunen zeer dicht bij elkaar qua stijl. Ook Golden Cup zit in zelfde straatje en universum als City maar dit kon mij wat minder bekoren. Al bij al moet ik zeggen dat vooral de tekeningen vab Golden City mij aanspreken, na de eerste cyclus en het verzuipen van Golden City is ht niveau verwaterd (pun intended)
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
Inderdaad, de eerste cycus was best goed
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
Ethan Ringler, federaal agent.
Goed tot zelfs zeer goed.
Moet wel beetje wennen aan tekeningen, maar daarna prima.
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
Ethan Ringler, federaal agent.
Goed tot zelfs zeer goed.
Moet wel beetje wennen aan tekeningen, maar daarna prima.
Goed om te weten.. staat hier met 20% korting in ssz. Thanks :-)
Geplaatst op 22/08/2014
Citeren
De woensdagavondsessies delen 1, 2 en 3 .
Prima, al ben je best een beetje liefhebber van occulte verhalen :]
Geplaatst op 23/08/2014
Citeren
Hé meisjes 1 en 2
Wat een prachtstrip! Heeft me emotioneel geraakt
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
Een nieuw begin, niet slecht en niet goed
Had Marvano er niets mee te maken gehad, niet gekocht
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
De reeks van Jasons Price. Weet niet echt wat hier over te zeggen. Wat mij betreft tussen gewoon goed en iets meer
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
Een nieuw begin, niet slecht en niet goed
Had Marvano er niets mee te maken gehad, niet gekocht
Vind het ook het minste wat ik van Marvano gelezen heb
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
Walking Dead 20, ben helemaal bij
toch een prachtreeks, met veel diepgang
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
Nieuw begin idf gene vette, ooit in bib gelezen en er na nooit gekocht. Zegt veel voor mij ;-) Walking Dead ist vant beste wat er is. Ik heb vorige week tp 21 (Engelse versie) gelezen en blijft top. Kleine kanttekening, na de All out war verhaallijn hoop ik terug meer zombie actie te lezen in de volgende tp's
Geplaatst op 24/08/2014
Citeren
Tardi: De grote slachting
vind het eigenlijk toch wel een mooie aanvulling op de documentaire van Sofie De Schaapdrijver die momenteel op Canvas loopt: op TV het "grote" verhaal, bij Tardi de "kleine man" en hoe die zich erbij voelde. Geen held, wel een overlever
Geplaatst op 25/08/2014
Citeren
Coma deel 1-2-3
Wat een leuk geheel, deel 1 en 2 vormen op zich een afgerond verhaal alla Alleen, en deel 3 is compleet iets anders. Heb er een leuke avond mee gehad !
Geplaatst op 27/08/2014
Citeren
Coma idd goeie belgische reeks!!
Geplaatst op 28/08/2014
Citeren
De kinderen van Salamanca (Sarah) deel 1 en 2 herlezen.
Sterk vind ik. Jammer dat deel3 op zich laat wachten.
deel drie is al een tijd uit in het frans (is ook het einde van het verhaal), er is zelfs al een integrale uit
maar ik denk gehoord te hebben dat een vertaling er niet meer in zit
Geplaatst op 29/08/2014
Citeren
Natasja 22
Geplaatst op 29/08/2014
Citeren
Waarom Pierre dood moest
daar wordt een mens stil van...
Geplaatst op 30/08/2014
Citeren
Origineel geplaatst door Fumetti
Waarom Pierre dood moest
daar wordt een mens stil van...
Ewel.. ik ken het niet. Ga het toch eens opspeuren. Bedankt!
Geplaatst op 30/08/2014
Citeren
100 Bullets 12-15
Weeral uitkijken naar het vervolg :)
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
Heb de eerste drie een hele tijd geleden gelezen, de rest tem 14 ligt nog op de te lezen stapel (die op 398 strips staat dus nog even werk) en ik vrees dat ik terug op nieuw moet beginnen om de personnages opnieuw te kennen;-)
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
Ja, ik heb dat op een gegeven moment ook moeten doen :)
lees trouwens vaak een hele reeks opnieuw als er een nieuw album verschijnt (tenzij die megareeksen hé)
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
Doe ik ook Fumetti, ben nu XII aant herlezen omdat ik de laatste twee en al de Mysterys nog moest lezen. Zo heb ik onlangs de Largo's ook allemaal opnieuw gelezen.
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
XII is dat een prequel op XIII?
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
Hehe Surya, goeike, XIII dus he :-P
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
ha, ik dacht ne West-Vleteren.
Geplaatst op 31/08/2014
Citeren
aâma 1
Geplaatst op 01/09/2014
Citeren
De Montefiore 1 & 2 - bij 1 dacht ik : Largo Winch in de modewereld ... best aardig qua tekeningen, verhaal oorspronkelijk te pruimen. Maar bij het lezen van het 2de deel .... wat een rommel, alle clichés komen aan bod, niet mijn ding .... misschien voor mensen die van soaps houden .... pfffffffffffft. :(
Geplaatst op 03/09/2014
Citeren
Blij dat ik het weet. Stonden op mijn lijstje en zijn bij deze geschrapt.
Geplaatst op 04/09/2014
Citeren
Een tweede jeugd
blijkbaar heeft elke leeftijd zijn charmes, we moeten dus geen schrik hebben oud te worden :)
Geplaatst op 06/09/2014
Citeren