Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Origineel geplaatst door jjanssens
Samenvatting van de afgelopen 4 maanden :)

Alstublieftdankuwel.

amai mijn frak
Geplaatst op 24/04/2014 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/04/2014
Crew
3673
Malo Louarn: De kandidaat

schitterende humor uit begin jaren 80. En als kanttekening: zou er dan echt niets veranderd zijn? :)
Geplaatst op 25/04/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 25/04/2014
Crew
13303
Diosamante 1: Meer Jodo dan dit kan een scenario niet zijn. Ik lees dit wel graag. De tekeningen zijn zeer knap, maar dat zal niemand verbazen

Diosamante 2: Nog steeds zeer Jodo maar meer van de hak op de tak. En de tekeningen helpen het verhaal niet zo goed vertellen. Soms dus wat moeilijk te volgen. Ik vind het tekenwerk van Kordey overigens niet goed, en niet aantrekkelijk. En de cover is spuuglelijk. Je kan dit altbum even goed overslaan aangezien het de start is van een cyclus, maar de vervolgen werden nooit gemaakt.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 28/04/2014
Crew
13303
Kerioth 1, 2: Niets bijzonder, maar wel leuk leesvoer

Bloedheet: Ik weet niet of ik voordien al Baru gelezen heb eigenlijk. Ik hou wel van de vertelstijl. Ik vond het goed. Ik was niet omvergeblazen.
Geplaatst op 07/05/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/05/2014
Nadat ik de strips van mijn vorige post eindelijk heb kunnen uitlezen (Het bloed van de porphyres, Golias,...) en tevens goedgekeurd heb, kon ik eindelijk nieuwe dingen gaan huren. Ik heb W.E.S.T., Milan K, Het orakel van de maan en Down Under mee. Hopen dat er geen enkele teleurstelt.
Mister S.
Geplaatst op 07/05/2014
1350
Origineel geplaatst door Surya
Kerioth 1, 2: Niets bijzonder, maar wel leuk leesvoer

Bloedheet: Ik weet niet of ik voordien al Baru gelezen heb eigenlijk. Ik hou wel van de vertelstijl. Ik vond het goed. Ik was niet omvergeblazen.

... wind genoeg anders , vandaag ..... .
Deecee1
Geplaatst op 07/05/2014
Crew
13303
Tja, ik heb de strip binnen gelezen, anders was ik misschien wel omvergeblazen :)
Geplaatst op 08/05/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 08/05/2014
Crew
3673
Onthoofde Arenden 17, en om op te frissen ook deel 16
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 09/05/2014
686
Eerlijke lui gelezen deze week. Zeer onder de indruk en blij dat ik deze reeks heb aangeschaft na de lovende woorden hier op stripinfo. Ik had het ook over de reeks met mijn stripboer nadat ik alleen nog deel 1 had gelezen en hoe boek in een genre te classificeren. En ondanks dat ik het niet zou weten - een soort mix tussen vriendschap, avontuur, filosofie, of gewoon het leven - was met name het derde deel een echt pareltje en zeker het beste dat ik tot nu toe dit jaar heb gelezen. Ik kijk uit naar het vierde en laatste deel dat Gibrat en Durieux ons nog gaan brengen.
Geplaatst op 11/05/2014 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 11/05/2014
Choc 1 (allez, Stomp).
Zeer goed!

Wel een fameus prijsverschil met de Nederlandse editie: heb 11.90 betaald voor de Franse editie (inclusief 15% korting), de Nederlandse lag aan 19.90 in de rekken, daar gaat dan 10% nog af normaliter, maar dan blijft dat 6 euro verschil.
Geplaatst op 11/05/2014 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/05/2014
Crew
3673
Heb mn Stomp net geen 16 Euro betaald, dus idd ruim meer dan jij in Fra, Chris.
Heeft dat te maken met kleinere oplage wegens kleiner taalgebied en/of minder stripmindedheid in het NL-taalgebied? Of denkt men dat de levensstandaard in NL-sprekende streken hoger is dan in de Fra, en dat men daardoor meer kan vragen voor hetzelfde product?
Geplaatst op 16/05/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 16/05/2014
Crew
3673
ideeëndealer 1-2-3-4
Het vroegste werk van Berthet, maar om eerlijk te zijn heb ik er niet al te veel van begrepen...
Fumetti
Geplaatst op 16/05/2014
Origineel geplaatst door Fumetti
Heb mn Stomp net geen 16 Euro betaald, dus idd ruim meer dan jij in Fra, Chris.
Heeft dat te maken met kleinere oplage wegens kleiner taalgebied en/of minder stripmindedheid in het NL-taalgebied? Of denkt men dat de levensstandaard in NL-sprekende streken hoger is dan in de Fra, en dat men daardoor meer kan vragen voor hetzelfde product?

neen, vertaalkosten + kleinere oplage = meer moeten vragen om investering terug te verdienen + nog wat winst te maken....
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/05/2014
Crew
3673
Net ook Stomp uit. PRACHTIG! wat een goed scenario. Nooit gedacht dat ik sympathie zou loesteren voor 1 van de grootste slechteriken in stripland
Fumetti
Geplaatst op 16/05/2014
1350
Net ook Stomp uit. PRACHTIG! wat een goed scenario. Nooit gedacht dat ik sympathie zou loesteren voor 1 van de grootste slechteriken in stripland

Ook gelezen deze week ... impressionant ... goe gedaan zou ik zeggen, laat vervolg vlug komen.

http://www.cobra.be/polopoly_fs/1.1794056!image/2916989363.jpg_gen/derivatives/landscape670/2916989363.jpg
Deecee1
Geplaatst op 16/05/2014
Origineel geplaatst door Mister S.
Nadat ik de strips van mijn vorige post eindelijk heb kunnen uitlezen (Het bloed van de porphyres, Golias,...) en tevens goedgekeurd heb, kon ik eindelijk nieuwe dingen gaan huren. Ik heb W.E.S.T., Milan K, Het orakel van de maan en Down Under mee. Hopen dat er geen enkele teleurstelt.

W.E.S.T was alvast een succes, ondanks dat ik niet zo van de fantasy hou.
Geplaatst op 18/05/2014 Citeren
Mister S.
Geplaatst op 18/05/2014
Crew
3673
Druïdern deel 1 tot en met 7: jammie!
Fumetti
Geplaatst op 18/05/2014
Crew
5316

Absoluut! Staat bij mij ook vooraan.
witam
Geplaatst op 18/05/2014

Staat nog op mijn te lezen lijst :)
Geplaatst op 19/05/2014 Citeren
Mister S.
Geplaatst op 19/05/2014
1350
Amoras 3 ... 't nieuwe is er al een beetje af ... wel gewelddadig voor Sus & Wis .... :).
Deecee1
Geplaatst op 19/05/2014
Crew
5316
Origineel geplaatst door Deecee1
Amoras 3 ... 't nieuwe is er al een beetje af ... wel gewelddadig voor Sus & Wis .... :).

Ahh.. ik vond het juist een geweldige vondst in die nr 3..
witam
Geplaatst op 19/05/2014
Crew
13303
Morning Glories TPB 1: tja, ik weet niet wat ik er van vind. Slecht is het niet, maar 't kon me niet echt boeien. Het onderwerp spreekt me niet zo aan.
Surya
Geplaatst op 19/05/2014
Crew
3673
Theorie van de zandkorrel deel 1 en 2

is dit te bestempelen als een soort magisch realisme? surrealisme?
Geplaatst op 20/05/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 20/05/2014
Crew
1156
Origineel geplaatst door Surya
Morning Glories TPB 1: tja, ik weet niet wat ik er van vind. Slecht is het niet, maar 't kon me niet echt boeien. Het onderwerp spreekt me niet zo aan.

ik heb het 2de deel ook nog gekocht en gelezen, maar daar hield het mee op.
Project_Z
Geplaatst op 20/05/2014
Crew
13303
Ik heb 'm te leen gekregen. Blij dat ik 'm niet kocht :)
Surya
Geplaatst op 20/05/2014
686
Morning Glories is geweldig! En het mooie is dat het steeds spannender, gewelddadiger en mysterieuzer wordt. Ik kan niet wachten op de volgende hardcover.

De hel van het Oostfront 2 - Weer een prima deel, al moet ik zeggen dat ik het toch telkens niet echt spannend vind worden. Speltens lijkt teveel te willen vertellen, waardoor het soms een opsomming lijkt van de diverse gevechten. Ik mis ook wel wat diepgang van de personages. Wat gaat er door hen heen? Dat wil ik graag weten. Afijn, zoals ik zei een prima strip en ik ga zeker de volgende delen aanschaffen.

Noach 3 en 4 - konden me ook bekoren. Goed getekend en het verhaal, tja het is het verhaal van de ark van Noach.... prima verteld denk ik, ik ben niet zo'n bijbel lezer :)

Cap 15 en 16 - waren wederom weer top. De gesprekken onderaan de pagina's van deel 15 waren wat storend aangezien dit eigenlijk een voorbode is van het verhaal dat in deel 16 wordt verteld. Verder weer geniaal getekend... de dynamiek spat van de pagina's af.

Celeste - Dee eerste graphic novel van I.N.J. Culbard met zijn eigen verhaal die de vraag stelt wat ze doen op het moment dat ze alleen op de wereld zijn. In een ogenblik zijn nl. op 3 mensen na alle mensen van de wereld verdwenen. Prachtig verteld maar wel met ietwat simpele tekeningen.
MartinMnd
Geplaatst op 20/05/2014
Laatst gelezen.
Hier ga ik niet aan beginnen.
Ik lees gemiddeld 4 à 5 strips per dag.
Of ik heb niet geleefd. :P
Momenteel heb ik een kleine 3000 strips in mijn verzameling en deze worden gelezen en herlezen.
Maar om hier toch iets te zetten, laatst gelezen;
Lady Spitfire en Woestijnvalk 3
Ik hou wel van dit genre.
Vergeet nog bijna dat Game of Trones ook tot de laatste behoort.
Geplaatst op 22/05/2014 Citeren
Modelbouwerke
Geplaatst op 22/05/2014
327
Justice
Prachtig boek, prachtig getekend,
Het begin vond ik niet zo prettig lezen, ik denk vooral omdat ik veel superhelden niet herken. Maar eenmaal gewend kon ik niet meer stoppen.

http://www.rwedizioni.com/media/Justice.jpg

Bone
Al eerder gelezen een aantal jaren geleden in zwart/wit.
Nu in deze full color edition. Geweldig :)

http://www.icv2.com/images/19524Bone-Slipcase-Cover-MD.jpg

Nu maar iets lichters, heb spierpijn van deze twee.
Bor
Geplaatst op 22/05/2014
Origineel geplaatst door RobertV
Justice
Prachtig boek, prachtig getekend,
Het begin vond ik niet zo prettig lezen, ik denk vooral omdat ik veel superhelden niet herken. Maar eenmaal gewend kon ik niet meer stoppen.

Heb er al 2 keer mee in mijn handen gestaan, maar telkens teruggezet.

Vond het nogal op Kingdom come lijken, en dat was me op het einde toch wel wat tegengevallen. Geweldig getekend, maar inhoudelijk toch wel wat zwak.

Enfin, ik zal er nog eens een derde keer naar kijken. ;)
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/05/2014
Crew
3673
me paar jaar geleden ook ineens de hele Bonereeks aangeschaft, geen spijt van gehad :)
Fumetti
Geplaatst op 22/05/2014
Crew
5316
Ligt nog in mijn te lezen stapel.. Bone. Misschien tijdens de volgende vakantie.
witam
Geplaatst op 22/05/2014
Crew
3673
heb voor mijn vakantie al stapeltje Walking Deads klaar liggen :)
Fumetti
Geplaatst op 22/05/2014
1350
Machtsspel 6 Antinéa - krijgt voorlopig slechte score hier .... mijn eerste indruk bij het begin van dit album was ook eerder minnetjes, de tekeningen zijn best okee ... maar het verhaal lijkt me in eerste instantie, te Frans , ... Algerije, who cares .... maar toch, halverwege het album word je geconfronteerd met een ommekeer ... naar iets magisch-realistisch , zodat het verhaal toch begint te boeien .... en op het eind verlang je meteen naar het vervolg.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 23/05/2014
Crew
3673
oorlog van Alan 1-2-3

in tegenstelling tot wat titel en setting (WO12) laat uitschijnen allesbehalve een oorlogsstrip, eerder een filosofische beschouwing van een oude man die terug kijkt op zn leven. Al bij al mooi en optimistisch
Geplaatst op 31/05/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 31/05/2014
356
Moet zeggen dat Bone mij serieus tegengevallen is na alles wat ik ervan gehoord heb. Zeg niet dat het slecht was, maar zo goed toch ook niet
Geplaatst op 31/05/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 31/05/2014
Crew
3673
Origineel geplaatst door kaeten
Moet zeggen dat Bone mij serieus tegengevallen is na alles wat ik ervan gehoord heb. Zeg niet dat het slecht was, maar zo goed toch ook niet

De laatste delen van Bone vond ik ook minder. Maar had dat ook bij Lanfeust: plots moest het snel gaan om aan een ontknoping te komen. Jammer, idd
Geplaatst op 01/06/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 01/06/2014
Crew
13303

Same here. Het was fijn om te lezen, vooral de eerste delen, maar bijzonder vond ik het ook niet.
Geplaatst op 01/06/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 01/06/2014
Crew
13303
Pandora 1-3: Matige fantasy reeks met een rommelig derde deel.
Geplaatst op 02/06/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 02/06/2014
Crew
13303
Enorme Angst 1: Niet bijzonder, maar wel leuk. Ik koop het vervolg in elk geval nog.
Geplaatst op 06/06/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 06/06/2014
356
De vier delen van blast in één ruk uitgelezen, machtige boekskes!
Geplaatst op 07/06/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 07/06/2014
356
@ surya , vond je karma salsa 3 goed?
kaeten
Geplaatst op 07/06/2014
Crew
6907
Aya uit Yopougon 1 tem 4: prachtige en ontspannende lectuur die ideaal aansluit bij de huidige tropische temperaturen. Blij dat ik de reeks alsnog gekocht heb...
Iyo74
Geplaatst op 07/06/2014
Crew
13303
@ surya , vond je karma salsa 3 goed?

Ik heb 'm nog niet gelezen. Deel 2 trouwens ook niet. Ik ga ze allemaal na elkaar lezen.
Geplaatst op 08/06/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 08/06/2014
Crew
3673
HALONA van Berthet

schitterende psychologische crimi die goed in elkaar steekt.
Geplaatst op 17/06/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 17/06/2014
Wolf en Neanderthaler (het jachtkristal) gaan halen.
Geplaatst op 19/06/2014 Citeren
Mister S.
Geplaatst op 19/06/2014
481
Gelezen:

Sarah Spits - De zoon van de Inca - Sarah Spits is in de Andes waar ze een man ontmoet die een oud Inca-graf ontdekt heeft. Niet veel later zit ze in een Zuid-Amerikaanse staatsgreep verwikkeld.
Zoals dat gaat met journalisten (Spits is persfotografe) zit onze heldin steevast middenin het gewoel zonder zelf veel grip te hebben op de gebeurtenissen. Toeval speelt altijd een grote rol in de verhalen van Sarah Spits. Toch zijn het leuke verhalen. Voor Wasterlain is Sarah Spits de gids die ons mee neemt naar exotische bestemmingen. Leuke herontdekking.

Krasse knarren - Doodgaan kan altijd nog - Worden we milder naarmate de jaren vorderen? Volgens Lupano niet. De drie krasse knarren in dit verhaal hebben het vuur van hun passie niet voelen doven, ook niet nu één van hen zijn vrouw begraven heeft. Als het geheim van de overledene aan het licht komt is het kot te klein. Zeer geestig en fantastisch getekend beeld van de oude dag.

La Mondaine - Ook in de eerste helft van de vorige eeuw hadden mensen al seks. Meer zelfs: ook zonder het internet kon je toen met een beetje zoekwerk dingen zien en meemaken die afwijken van de missionarishouding. La Mondaine is de zedenafdeling van de Parijse politie. Aimé (zijn naam is geen toeval!) is een jonge inspecteur die kort voor de Tweede Wereldoorlog bij deze afdeling terecht komt. Samen met zijn collega's gaat hij op onderzoek naar wat de onderbuik van Parijs doet tintelen: de bordelen en theaters, verkopers van vieze plaatjes, exhibitionisten en homo's. La Mondaine kijkt mee onder de lakens.
Zidrou gebruikt de kleurrijke achtergrond van de zedenafdeling alleen om een menselijk verhaal aan op te hangen: taboe's bestaan in veel veel vormen. De tekeningen zijn fantastisch. Zeer goed. Echt, zeer goed.

Robbedoes door Yann en Schwartz - De luipaardvrouw
Na de oorlog is Robbedoes een gedecoreerde held. Hij werkt wel nog altijd in hotel Moustique. De deportatie van zijn Joodse vriendin doet hem naar de fles grijpen. Maar dan vindt hij iemand anders om zich over te ontfermen: een gewonde luipaardvrouw. Ze is aangeschoten nadat ze iets probeerde te ontvreemden uit een kamer van het Moustique. Van Brussel trekken Rob en Kwab naar het Parijs van Sartre en Boris Vian.
De documentatiedwang van scenarist Yann wordt niet door iedereen gesmaakt. Ik vind niet dat dit album er onder lijdt. Zeker, Yann hangt het verhaal op aan een zeer concreet tijdperk. Alles wat je associeert met de periode van na de oorlog zit ook in dit verhaal, maar nergens haalt het er de schwung uit. In tegendeel, ik hou er van hoe al die zaken die ik (her)ken de sfeer in het boek ten goede komen. Ik ben fan.
De tekeningen van Schwartz zijn weer om duimen en vingers bij af te likken.
Geplaatst op 19/06/2014 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 19/06/2014
Crew
3673
Isabelle Avondrood: ineens de hele reeks herlezen. Je moet er toch wel je aandacht bij houden!
Geplaatst op 23/06/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 23/06/2014
356
Is niet echt mijn dada
Geplaatst op 23/06/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 23/06/2014
356
Volledige reeks van Alim de leerlooier herlezen. Goed tot zeer goed
Geplaatst op 09/07/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 09/07/2014
356
Salsa volledig gelezen en goed bevonden
Geplaatst op 10/07/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 10/07/2014
Crew
5316
Volledige reeks van Alim de leerlooier herlezen. Goed tot zeer goed

Ik vond het net van zeer goed tot goed evolueren. Het werd ietsjes minder na de eerste. Maar het blijft wel goed natuurlijk.
witam
Geplaatst op 10/07/2014
356
Volledig mee akkoord hoor
kaeten
Geplaatst op 10/07/2014
686
http://ecx.images-amazon.com/images/I/91bldT8CbtL.jpg

Through The Woods is een verzameling van 5 (korte) mysterieuze verhalen geschreven door Emily Carroll.

Het bos is sinds mensenheugenis een bron van inspiratie voor de meest spannende verhalen. Wat kan je er wel niet allemaal tegenkomen? Een heks met een huis van snoep, een wolf in de buurt van het huis van oma, een jager etc etc. Emily Carroll neemt ons ook mee naar het bos en vertelt een aantal spannende verhalen die mij van begin tot eind hebben geboeid.

Door de wijze waarop Carroll de verhalen vertelt wil je telkens weten wat er daarna gaat komen. Oftewel het zit goed met de vertelkunst van deze dame. Nog beter is het met haar tekenkunsten. De pagina's zijn werkelijk pareltjes om naar te kijken. De bladindeling, het kleurgebruik van met name rood, wit en zwart zijn een lust voor het oog en laten de spanning nog meer tot uitdrukking komen.

Dit boek is voor mensen die van sprookjes met een 'twist' houden, voor mensen die verhalen leuk vinden geïnspireerd door Grimm en H.P. Lovecraft. Of voor liefhebbers van bijvoorbeeld Sergio Toppi's Sharaz-De en de boeken van Craig Thompson. Die laatsten met name qua vertelkunst, alleen wil Through The Woods met name een spannend boek zijn. Dat is m.i. uitstekend gelukt.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81RhU8D5SAL.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/71qil79kbfL.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81ExymD1oGL.jpg
Geplaatst op 13/07/2014 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 13/07/2014
Crew
5316
Klinkt interessant... ga er eens voor op jacht. Bedankt!
Geplaatst op 13/07/2014 Citeren
witam
Geplaatst op 13/07/2014
Crew
13303
A drifting life: klepper van meer dan 800 paginas. Graag gelezen. Goed verhaal, goed gebracht, met de nodige humor. Ik vond het einde wat onbevredigend omdat je niet het gevoel hebt dat het verhaal af is. Het hoofdstuk stopt en er is een epiloog, maar het personage heeft zijn persoonlijke problemen nog niet allemaal opgelost of zijn persoonlijke streefdoel nog helemaal niet gehaald. Al bij al toch een sterke aanrader!
Geplaatst op 14/07/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 14/07/2014
Legende gelezen. Lekkere strips.
Geplaatst op 15/07/2014 Citeren
Mister S.
Geplaatst op 15/07/2014
356
Legende wordt per deel minder en minder ...
Geplaatst op 15/07/2014 Citeren
kaeten
Geplaatst op 15/07/2014
Ik moet deel 5 en 6 nog lezen :P
Geplaatst op 16/07/2014 Citeren
Mister S.
Geplaatst op 16/07/2014
Crew
13303
Genetiks 1-3: Over de tekeningen kan je denken wat je wil. En het verhaal is misschien wat vergezocht, maar 't is wel goed geschreven en tamelijk spannend. Niet slecht.
Geplaatst op 24/07/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 24/07/2014
Crew
3673
Het dagboek/Na de regen van Juillard: bij het allerbeste wat ik al gelezen heb!
Geplaatst op 25/07/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 25/07/2014
Casus 2 - de derde dag

Was ff schrikken, na deel 1 diamant had ik me niet aan een strip over Jezus verwacht.

Maar mooie tekeningen en leuk verhaal.
Geplaatst op 26/07/2014 Citeren
Daywalker83
Geplaatst op 26/07/2014
Vakantie en regenweer. Dus ik naar de bib, ontdek ik plots dat ze daar volwassenenstrips hebben. Ik schrok me rot.

Dus vandaag gelezen:

Blacksad 1 - ergens tussen de schaduwen
Belem 1 - de tijd van de schipbreukelingen
De killer 1 - schot in het duister

Belem 1 vond ik de minste, Blacksad was even aanpassen door de dieren maar vond ik geweldig.

Nu heb ik nog airborne 44 (1) en magasin general (1-3) liggen om te lezen.
Geplaatst op 28/07/2014 Citeren
Daywalker83
Geplaatst op 28/07/2014
Crew
13303
Marina 1: Goed maar niets speciaal
Geplaatst op 30/07/2014 Citeren
Surya
Geplaatst op 30/07/2014
Crew
3673
Origineel geplaatst door Daywalker83
Vakantie en regenweer. Dus ik naar de bib, ontdek ik plots dat ze daar volwassenenstrips hebben. Ik schrok me rot.

Dus vandaag gelezen:

Blacksad 1 - ergens tussen de schaduwen
Belem 1 - de tijd van de schipbreukelingen
De killer 1 - schot in het duister

Belem 1 vond ik de minste, Blacksad was even aanpassen door de dieren maar vond ik geweldig.

Nu heb ik nog airborne 44 (1) en magasin general (1-3) liggen om te lezen.

behoorlijk goeie bib dat je hebt!
Geplaatst op 30/07/2014 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 30/07/2014