Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
13303
Jessica Blandy 3: Best OK, niets bijzonders. Wat me op valt is dat Jessica, net als in het vorige verhaal, eigenlijk zeer weinig doet. Het gebeurt allemaal rond haar zonder dat zij daar veel invloed op uitoefent.
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/09/2012
3030
"Renaud" en "meester in het tekenen"... nooit gedacht van dat nog ooit in één zin te zien staan. :D
Geplaatst op 13/09/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 13/09/2012
Crew
13303
True :)
Geplaatst op 13/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 13/09/2012
Crew
13303
Jessica Blandy 4: Toch al iets boeiender, en Blandy loopt er niet voor spek en bonen bij.

Vijfduizend kilometer per seconde: helemaal niet slecht, en ik kon het tekenwerk wel apprecieren.
Geplaatst op 15/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 15/09/2012
Storm - De wisselwachters: Ik hou wel van de tekeningen alhoewel ze niet kunnen tippen aan Don Lawrence zijn werk. Qua verhaal is het simpel: Als het bij de volgende uitgave niet beter wordt dan stopt het hier voor mij.
Geplaatst op 15/09/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 15/09/2012
Crew
5316
Cow Boy: redelijk
The big kahn: goed tot het einde, dat teleurstelt
Manhattan projects: intrigerend
Geplaatst op 16/09/2012 Citeren
witam
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
3333
Deze reeks gelezen en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was: 7,5/10!!! :)
$tripofiel
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door $tripofiel
Deze reeks gelezen en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was: 7,5/10!!! :)

Ken ik nog niet. De recensie is ook goed. Misschien wel iets om eens voor rond te shoppen dus..
witam
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
13303
Voor mij evolueerde die van 7 (best leuk, iets beter dan gemiddeld) naar 6.5 (best ok, maar niets bijzonder)
Surya
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
5316
Mhh.. goed om te weten. Ik zal er eerst eens doorgaan..
witam
Geplaatst op 16/09/2012
327
net gelezen : Boeddha -3-

straks Midgard herlezen en dan morgen hopelijk de 2e aanschaffen.
Bor
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
13303
Origineel geplaatst door witam

Tja, ik sta dan ook gekend als een zuurpruim voor wie het nooit goed genoeg is he :)
Surya
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door Surya

Tja, ik sta dan ook gekend als een zuurpruim voor wie het nooit goed genoeg is he :)

Maar daarom heb je nog geen ongelijk he!? Het is sowieso toch ieder zijn eigen aanvoelen.. maar het is altijd leuk om iets nieuw te ontdekken :)
witam
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
6907
Na de heerlijke rollercoaster van gebeurtenissen in "De avonturen van John Difool" las ik eerst "Na de incal - De nieuwe droom" en dan "Final Incal - De vier John Difools". Wat een bevreemdende ervaring! Had ik ze niet net na elkaar gelezen, ik ging gedacht hebben dat het twee maal om hetzelfde boek ging, maar dan in heruitgave of zo. Die verhalen komen voor minstens 75% overeen. Nu weet ik wel niet waar het naartoe gaat in het tweede deel...
Iyo74
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Na de heerlijke rollercoaster van gebeurtenissen in "De avonturen van John Difool" las ik eerst "Na de incal - De nieuwe droom" en dan "Final Incal - De vier John Difools". Wat een bevreemdende ervaring! Had ik ze niet net na elkaar gelezen, ik ging gedacht hebben dat het twee maal om hetzelfde boek ging, maar dan in heruitgave of zo. Die verhalen komen voor minstens 75% overeen. Nu weet ik wel niet waar het naartoe gaat in het tweede deel...

Raad je die sequels aan? Ik heb ze eigenlijk nog niet vast gepakt alhoewel ik de avonturen van Difool wel goed vond. Maar deze nodigen me minder uit precies.
witam
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
6907
Tja, slecht vind ik ze niet,maar tippen aan het origineel kunnen ze toch niet. Er kan wel nog wat veranderen in het tweede deel natuurlijk. k zal het laten weten als het uit is. Ook de tekenstijl is anders wegens verschillende tekenaars, waardoor ook de sfeer niet gelijk is. Voorlopig geen must-have...
Iyo74
Geplaatst op 16/09/2012
het verhaal veranderd toch na het eerste album, veel komt wel terug maar s toch anders. Je zou kunnen zeggen dat het een variant is van het origineel.
Royale de luxe
Geplaatst op 16/09/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Tja, slecht vind ik ze niet,maar tippen aan het origineel kunnen ze toch niet. Er kan wel nog wat veranderen in het tweede deel natuurlijk. k zal het laten weten als het uit is. Ook de tekenstijl is anders wegens verschillende tekenaars, waardoor ook de sfeer niet gelijk is. Voorlopig geen must-have...

Dat bevestigt de indruk die ik had in de winkel.. Jammer toch.
witam
Geplaatst op 16/09/2012
351
normaal ben ik veel te lui enzo voor mn ervaringen en leesgenot hier neer te pennen,maar ale voor ene keer:)
zojuist uitgelezen; nr 5 van de serie "le jour le plus con" getekend door de alom gekende carpentier,zalige humor,zoals de man zelf:)
nrs 1,2,4,5 heb ik na jaren ergens toevallig gevonden waarvoor ik heel blij was.
het is getekend in de alom gekende tekenstijl zoals de stripreeks "bij sjaak om de hoek"(voor de brusselaars een must be reeks om te lezen)
de reeks gaat over de 1ste wereldoorlog en al zijn waanzin en catastrofes alo,soms wat erover en vliegen de ledematen je letterlijk om de oren,maar de reeks probeerd duidelijk een beeld te tonen van de gruwelen van deze oorlog,maar dan om ter gekst en met de markerende macabere humor.
voor wie frans begijpt en de humor snapt en het genre graag heeft,een aanrader.
ook tovenaij nr 1:het bal der oude wijven gelezen;normaal niet mijn genre maar heb het graag gelezen,ik denk dat ik deze reeks ook maar eens ga volgen,ook al zal het moeilijk te zijn van ze niet in het frans te vinden.
Geplaatst op 17/09/2012 Citeren
lagaffe
Geplaatst op 17/09/2012
Van Tovenarij komt binnenkort het derde deel en laatste deel uit.
Als er een reeks is die helemaal verraste was het toch deze. Ik kijk al enige tijd uit naar de afsluiter en hoop dan ook dat ik even veel zal lachen en genieten als van de vorige 2 delen.
Geplaatst op 17/09/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 17/09/2012
Crew
13303
Jessica Blandy 5-6: Best OK tweeluik. Goed dat het over 2 albums gespreid waren. Niet bijzonder, maar goed leesbaar.
Geplaatst op 18/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 18/09/2012
Klaagzang van de gewesten INT 1: Mooi verhaal, prachtige enscenering. Ondanks dat het een integrale is met 4 albums zijn de verhalen per 2 te lezen. Waar de eerste 2 uiteraard de sterkste zijn. Ik vrees dat het vanaf nu alleen maar minder gaat worden. Desondanks ben ik wel benieuwd naar de vervolg delen. Dit wordt dus wachten op de volgende INT.
Geplaatst op 26/09/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 26/09/2012
Crew
13303
Het niveau van de eerste 2 wordt misschien niet meer gehaald, maar 't blijft wel zeer goed hoor!

Jessica Blandy 9-10: OK tweeluik waar Jessica eindelijk iets meer zelf een rol in speelt, zij het nog vrij beperkt. Ook de eerste verhalen met bovennatuurlijke elementen, ik wist niet meer dan het pas in het 9de deel zo ver was.
Geplaatst op 26/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/09/2012
Crew
13303
Love 1: Geen bijzonder, maar wel een goed gebracht verhaal met echt schitterende tekeningen. Dit moet bij de beste dieren in strips behoren die ik reeds zag. Dieren zijn moeilijk om te tekenen, maar hier overtuigt elk prentje. Blij dat ik 'm kocht!
Geplaatst op 28/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 28/09/2012
Dit is gewoon pure klasse in de manier waarop een eenvoudig verhaal veel verschillende kanten heeft en die toont dat moedertje natuur angstaanjagend is voor alle schepsels die ze heeft voortgebracht. Al die eenvoud met de schitterende tekeningen maakt het geheel af.

Het lijkt wel een documentaire die het leven volgt van een vos... :))
Royale de luxe
Geplaatst op 28/09/2012
Crew
13303
Inderdaad, dat zat ik ook te denken tijden het lezen
Surya
Geplaatst op 28/09/2012
Midgard 2:

Goed 2de gedeelte, het verhaal en grappen doet wat je er van verwacht. De tekeningen zijn weer super en blijven me verbazen.

Waar ik het wel moeilijker mee heb is dat het eerste album aan 14.90€ buiten ging voor 224 pagina's en dat ik nu 9.95 betaald heb voor maar 88 pagina's... spijtige evolutie eerlijk gezegd en niet echt eerlijk tegenover de personen die wel in dit product geloven en weer worden genaaid op deze manier.
Royale de luxe
Geplaatst op 28/09/2012
Crew
13303
Ik vermoed dat de hoge prijs te maken heeft met de oplage, alhoewel het samen drukken met Casterman de prijs toch zou moeten drukken. Jammer dus, maar ik denk dat er niet veel aan te doen is :(
Surya
Geplaatst op 28/09/2012
1350
Ik vermoed dat de hoge prijs te maken heeft met de oplage, alhoewel het samen drukken met Casterman de prijs toch zou moeten drukken. Jammer dus, maar ik denk dat er niet veel aan te doen is :(

Vandaag gezien in Frankrijk, de nieuwe Titeuf (13. A la folie) - Hardcover : € 9.93 ... je kunt daar maar van dromen van zulke prijs bij ons .... :(.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51eg7-GDMIL._SL500_AA300_.jpg
Deecee1
Geplaatst op 28/09/2012
In vergelijking met andere strips die tegenwoordig op de markt komen, vind ik 10 euro voor 88 pagina's helemaal niet overdreven.

Als je dezelfde relatieve prijs zou hanteren als bij deel 1, zou dit deel amper 6 euro mogen kosten. Dat lijkt me niet realistisch. Dat is eenzelfde prijs als een gemiddeld Standaard Uitgeverij-product, voor dubbel zoveel pagina's. En dan zwijgen we nog over het verschil in kwaliteit en gaan we voorbij aan het feit dat Dupré dit min of meer in eigen beheer uitgeeft.

Bekijk de scherpe prijs van het eerste deel gewoon als actie, en wees blij. ;)

Is dat systeem van de VOS eigenlijk een beetje haalbaar? Want buiten dit en Misschien/ooit/nooit, nu toch al een tijdje geleden, wordt er blijkbaar niet echt gebruik van gemaakt. Jammer.
Surfer Billy
Geplaatst op 28/09/2012
Crew
13303
Je hebt wel enigsinds gelijk, aangezien een gewone 48P SC van €9 tegenwoordig helemaal niet uitzonderlijk is. Dat eerste deel was, met zijn 200+ paginas inderdaad scherp geprijsd!
Surya
Geplaatst op 28/09/2012
Het gaat het er hem gewoon over dat er een substantieel verschil is. Ik was teleurgesteld als klant van het eerste uur.

En dan zeggen nadat deel 2 uitkwam dat ik deel 1 als een promotie moet zien is goedkoop, en niet echt een commercieel goede beslissing. Zet dat er dan op van in het begin!

Maar als we als consument zo maar blijven ja knikken en al die grappen van uitgevers moeten slikken dan gaan strips binnenkort 20€ kosten voor 10 bldz... want we kopen het toch! En als het dan niet goed uitpakt zeggen we nadien maar dat het een promo was... :P

Daarbuiten is het verhaal meer dan goed genoeg om de rest toch te kopen, ik wordt alleen niet graag teleurgesteld en dat telt wel mee voor de volgende delen!

/einde rant
Royale de luxe
Geplaatst op 28/09/2012
Crew
5316
mhhh.. ik had dat van de prijs eerlijk gezegd wel verwacht. Dus dat is geen ontgoocheling. Staat alleszins op de planning om aan te schaffen.
witam
Geplaatst op 28/09/2012
Crew
6907
Staat alleszins op de planning om aan te schaffen.

Hier ook. Ondanks een relatieve meerprijs, vind ik het bedrag toch aanvaardbaar. Een dikker boek kan men immers verspreiden tegen een lagere prijs/blad. Misschien volgend deel dus toch maar weer >200 bladzijden?! ;)
Geplaatst op 29/09/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 29/09/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Het gaat het er hem gewoon over dat er een substantieel verschil is. Ik was teleurgesteld als klant van het eerste uur.

En dan zeggen nadat deel 2 uitkwam dat ik deel 1 als een promotie moet zien is goedkoop, en niet echt een commercieel goede beslissing. Zet dat er dan op van in het begin!

Maar als we als consument zo maar blijven ja knikken en al die grappen van uitgevers moeten slikken dan gaan strips binnenkort 20€ kosten voor 10 bldz... want we kopen het toch! En als het dan niet goed uitpakt zeggen we nadien maar dat het een promo was... :P

Daarbuiten is het verhaal meer dan goed genoeg om de rest toch te kopen, ik wordt alleen niet graag teleurgesteld en dat telt wel mee voor de volgende delen!

/einde rant

Dat eerste deel was natuurlijk ook een speciaal geval, met dat 2 in 1-gegeven als introductiemiddel. Je kon, zoals witam opmerkt, deze prijs wel verwachten denk ik. En wat Iyo zegt klopt ook nog eens.

Verder ben ik het met je eens hoor, wat betreft de capriolen van sommige uitgevers. Maar hier gaat dat dus niet op, want er is geen "echte" uitgever.
Surfer Billy
Geplaatst op 29/09/2012
Fullmetal Alchemist Double 3: goeie mangareeks. Was wat terughoudend om eraan te beginnen, maar heeft me nog niet teleurgesteld. En het dubbele formaat geeft je 360 blz voor 10 euro...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/09/2012
Het testament der tijden 1: herlezing, en het verhaal blijft redelijk boeiend, ondanks de vele clichés machtige groepering die werelddominantie beoogt tegen 2 individuen, mysterieuze steen, jadajadajada...
Onderhoudend, zonder uit te schieten.
Wat me wel stoorde was de gebrekkige vertaling.

Les corbeaux = de raven op de mannen in zwarte pakken,
enquête en flagrance = een op heterdaad onderzoek?????
Paris, Sofite, hôtel la défense = hotel van de defensie, terwijl dat gewoon een wijk is in Parijs...
Geplaatst op 30/09/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/09/2012
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Fullmetal Alchemist Double 3: goeie mangareeks. Was wat terughoudend om eraan te beginnen, maar heeft me nog niet teleurgesteld. En het dubbele formaat geeft je 360 blz voor 10 euro...

Der bestaat ook een 3 in 1 pack met bijna 600 pagina's als ik me niet vergis.
Geplaatst op 30/09/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 30/09/2012
Crew
5316
Esteban 2: nog altijd goed
Agency Interpol 1&2 : best ok
Geplaatst op 06/10/2012 Citeren
witam
Geplaatst op 06/10/2012
1350
Reign 1, 2 en 3 , valt al bij al goed mee ... nu nog wachten op het 4de ( slot)deel.
Deecee1
Geplaatst op 06/10/2012
Oei, ik ken de reeks niet maar las onlangs op de SSZ dit:

Jammer, maar helaas. Dit is het laatste deel van een reeks die vier delen moest tellen. Scenarist Téhy liet recent weten dat tekenaar Vincent Cara het vierde album niet wil tekenen. Téhy voelt zich niet gesteund door uitgeverij Soleil die niet zit aan te dringen op het vervolg. Door de tegenvallende verkoop in het Frans (raar toch, zo'n actievolle en goed getekende strip!) houdt Téhy het voorlopig voor bekeken. Hij zoekt bijgevolg niet meteen naar een andere tekenaar. En zeggen dat de serie oorspronkelijk zou getekend worden door iemand die integendeel wel enorm enthousiast was. 't Kan verkeren.
Surfer Billy
Geplaatst op 06/10/2012
1350
Origineel geplaatst door Surfer Billy
Oei, ik ken de reeks niet maar las onlangs op de SSZ dit:

Jammer, maar helaas. Dit is het laatste deel van een reeks die vier delen moest tellen. Scenarist Téhy liet recent weten dat tekenaar Vincent Cara het vierde album niet wil tekenen. Téhy voelt zich niet gesteund door uitgeverij Soleil die niet zit aan te dringen op het vervolg. Door de tegenvallende verkoop in het Frans (raar toch, zo'n actievolle en goed getekende strip!) houdt Téhy het voorlopig voor bekeken. Hij zoekt bijgevolg niet meteen naar een andere tekenaar. En zeggen dat de serie oorspronkelijk zou getekend worden door iemand die integendeel wel enorm enthousiast was. 't Kan verkeren.

Op het einde van 3de deel ( verschenen sept. 2012) staat, vervolg en slot : De laatste klap. So, let's hope .... .
Deecee1
Geplaatst op 06/10/2012
1350
XIII mystery - Steve Rowland , best leuk om te lezen, goed in mekaar gepuzzeld, geloofwaardig, mooie tekeningen. Leuke aanvulling bij de reeks.

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Besprekingen_07-12-2012/XIIIMystery5.jpg
Geplaatst op 07/10/2012 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 07/10/2012
481
Gelezen: Midgard 2
In het eerste dubbeldikke album van Midgard gebeurde niets. Vikingen plunderden en een alien stortte neer, maar je hebt geen 150 bladzijden nodig om dat te vertellen. In dit tweede album gebeurt nog altijd niets. Er worden wel wreedheden gepleegd en grappen gemaakt (een zeer geslaagde combinatie!) maar daar houdt het op. Het scenario is een grote leegte
Er is in Vlaanderen niemand die kan tekenen als Steven Dupré. Ik ben echt een grote fan van zijn half realistische half karikaturale stijl, maar Steven, vertel ons aub een verhaal.

Ook nog gelezen: twee stukken uit 'Grands Reporters'. Grands Reporters is een dik boek in het Frans vol eerder journalistieke stukken in stripvorm. GR is dus als een dikke zaterdagkrant, vol sterke reportages over zaken waar je anders niet van hoort. Ferrandez maakt samen met zijn zoon de rekening van 50 jaar revolutie op Cuba. Met prachtige tekeningen van dat prachtige en uitgeputte eiland. Er staat ook een stuk in over de economische activiteiten in een slopenwijk in Mumbai. Zeer sterk, en goedkoop. 650 bladzijden voor 40 euro.
Geplaatst op 08/10/2012 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 08/10/2012
Crew
13303
Origineel geplaatst door Waldorf
Gelezen: Midgard 2
In het eerste dubbeldikke album van Midgard gebeurde niets. Vikingen plunderden en een alien stortte neer, maar je hebt geen 150 bladzijden nodig om dat te vertellen. In dit tweede album gebeurt nog altijd niets. Er worden wel wreedheden gepleegd en grappen gemaakt (een zeer geslaagde combinatie!) maar daar houdt het op. Het scenario is een grote leegte
Er is in Vlaanderen niemand die kan tekenen als Steven Dupré. Ik ben echt een grote fan van zijn half realistische half karikaturale stijl, maar Steven, vertel ons aub een verhaal.

Deel 2 heb ik nog niet gelezen, maar in deel 1 had je 2 verhalen, en in beide gebeurde maar 1 ding dat er toe deed, de alien stortte neer. Al de rest was sfeerschepping, omkadering en opvulsel. En ik vond het heerlijk om te lezen :D
Surya
Geplaatst op 08/10/2012
Crew
7764
Zonet deel 11 van Death Note begonnen. Een goede reeks maar ze maken alles zo verrekte langdradig en vallen zo vaak in herhaling dat het soms wel uitermate irritant is. Een dus sterk overroepen manga-reeks.
fluiten
Geplaatst op 08/10/2012

Deel 2 heb ik nog niet gelezen, maar in deel 1 had je 2 verhalen, en in beide gebeurde maar 1 ding dat er toe deed, de alien stortte neer. Al de rest was sfeerschepping, omkadering en opvulsel. En ik vond het heerlijk om te lezen :D

Ook hier gebeurt er inderdaad weinig, er wordt een pater bijgehaald om de abdij te bekijken, de achtergelaten viking doolt wat rond en de rest zit vast op hun snek.
Laten we het erop houden dat Steven Dupré zijn tijd neemt om het verhaal te vertellen...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/10/2012
481
Origineel geplaatst door fluiten
Zonet deel 11 van Death Note begonnen. Een goede reeks maar ze maken alles zo verrekte langdradig en vallen zo vaak in herhaling dat het soms wel uitermate irritant is. Een dus sterk overroepen manga-reeks.

Dat wist je toch al? Vijf jaar geleden heb je mij de eerste negen delen verkocht.
Waldorf
Geplaatst op 08/10/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Ook hier gebeurt er inderdaad weinig, er wordt een pater bijgehaald om de abdij te bekijken, de achtergelaten viking doolt wat rond en de rest zit vast op hun snek.
Laten we het erop houden dat Steven Dupré zijn tijd neemt om het verhaal te vertellen...

Bij de eerste vond ik het verkennen van de omgeving leuk, nuttig en zelfs nodig. Bij deze tweede kan het ook nog, maar ik voel toch langzaam aan de drang opkomen naar meer.. de derde zal dat voor mij moeten zijn.
witam
Geplaatst op 08/10/2012

Dat wist je toch al? Vijf jaar geleden heb je mij de eerste negen delen verkocht.

Dat is toch manga? je mag gelukkig zijn dat de printed series in het NL stopt op zijn hoogtepunt. In japan is ze nog verder gezet en dat is pas slecht.
Royale de luxe
Geplaatst op 08/10/2012
Crew
7764

Ja, maar de reeks nooit uitgelezen. 'k Moet wel zeggen dat het laatste deel veel goedmaakt. Maar een echte topper kan ik het toch niet noemen. Dan is Monster veel beter!
Geplaatst op 09/10/2012 Citeren
fluiten
Geplaatst op 09/10/2012
Ben ni zo ne manga-mens ... ik krijg dat nooit gelezen. Kijk mij gewoon scheel op die plaatjes, en heb dan nog maar de helft begrepen.

Laatst deze gelezen - ook niet erg gemakkelijk te volgen, maar wel interessant.
Geplaatst op 10/10/2012 Citeren
Black Rock
Geplaatst op 10/10/2012
Crew
13303
Jessica Blandy 15, 16: Niet dat er ooit super albums geweest zijn, maar de laatste 2 die ik las waren toch al minder goed. Het begin van het einde?
Surya
Geplaatst op 10/10/2012
3030
Origineel geplaatst door Black Rock
Ben ni zo ne manga-mens ... ik krijg dat nooit gelezen. Kijk mij gewoon scheel op die plaatjes, en heb dan nog maar de helft begrepen.

Laatst deze gelezen - ook niet erg gemakkelijk te volgen, maar wel interessant.

HK las ik ook graag. Alleen jammer dat ze vol. 3 zo verprutst hebben, dat ze niet meer mochten verder doen.
spock
Geplaatst op 10/10/2012
Crew
13303
Hoe bedoel je? Er is toch een (onvertaald) vervolg?

Vond dat ook best een fijne reeks. Moet die eens herleze (nog een reeks!)
Surya
Geplaatst op 10/10/2012
3030
Tiens ja, er zijn er onvertaald. Ik zal me vergissen, of, het is al zo lang geleden, aan een andere reeks denken... (oud worden).

Ik meen me te herinneren dat er wree spel was over enkele explicite scènes uit HC 3.
spock
Geplaatst op 10/10/2012
Crew
13303
Ik heb ook zo iets gehoord, maar ik weet niet meer wat daar juist aan de hand was
Surya
Geplaatst op 10/10/2012
3030
Ofwel hebben ze deel 3 aangepast, ofwel is het gekoeld zonder blazen in Frankrijk, aangezien er dus inderdaad onvertaalde delen zijn.
Ofwel was het Arboris die het niet meer zag zitten, en was het wree spel in Nederland nav bepaalde scènes (alhoewel ik dat niet direct zie gebeuren...)

soit, ik weet het niet precies meer. 8)
Geplaatst op 11/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 11/10/2012
Crew
7764
De Drabbels: De grote angst.
Een stripje van 1988 (de prehistorie van het stripgebeuren voor velen onder ons) door Makyo, beter bekend als scenarist van JKJ Bloks en zoveel meer. Het uitgangspunt is prachtig. Een volkje heeft een panische angst voor alles wat hun onbekend is. Het oprapen van een stok of het plukken van een champignon heeft dagen voorbereiding nodig. Bovendien is men op zoek naar een nieuwe leider. Een leider moet een idee hebben.
prachtig, simpel, verrassend en charmant verhaal dat je in de 1 eurobakken kan terugvinden.
fluiten
Geplaatst op 11/10/2012
Crew
6907
De Drabbels: De grote angst.
Een stripje van 1988 (de prehistorie van het stripgebeuren voor velen onder ons) door Makyo, beter bekend als scenarist van JKJ Bloks en zoveel meer. Het uitgangspunt is prachtig. Een volkje heeft een panische angst voor alles wat hun onbekend is. Het oprapen van een stok of het plukken van een champignon heeft dagen voorbereiding nodig. Bovendien is men op zoek naar een nieuwe leider. Een leider moet een idee hebben.
prachtig, simpel, verrassend en charmant verhaal dat je in de 1 eurobakken kan terugvinden.

Volledig mee eens! Wat een nostalgie... moet ik ook eens herlezen!
Iyo74
Geplaatst op 11/10/2012
Moebius - Arzak: 2 woorden: Gewoonweg indrukwekkend!!!
Geplaatst op 12/10/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 12/10/2012
De vier stromen: Knappe Misdaad novelle in stripformaat. Deze scoort hoog met weinig stemmen en dat is niet ten onrechte. Een echt klasse boek!
Geplaatst op 15/10/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 15/10/2012
BUNKER 1 : Een typische BEC start... je bent direct verkocht, vraag is maar of ik weer in iets wil stappen waarvan de commentaren op de laatste delen niet echt bijzonder waren...
Geplaatst op 16/10/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 16/10/2012
Crew
13303
Tja, het is vooral een misleidende start, ik denk dat dat het allergrootste probleem is met deze reeks. De verkeerde verwachtingen worden geschept.
Geplaatst op 16/10/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 16/10/2012