Laatst gelezen (vervolg deel 4)

763
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door kaeten
Vond "Haas van Mars" wel volledig goed (mits de nodige monkelende lachjes).
Is beetje zoals "De kronieken van de zwarte maan" : schitterende pulp

Wat mij stoort, is dat de eerste albums meer op XIII lijken, en niet dat sterke pulp karakter hebben, en dus de verkeerde verwachtingen scheppen.

Deel 6: De eerste dino komt in beeld! Maar maar even, en de rest van 't album is niet slecht. Behoorlijke X-Files factor. Behoorlijk onwaarschijnlijk, maar onderhoudend.

Deel 7: In dit deel loopt het wat mij betreft helemaal mis. De plotwendingen zijn vaak niet geloofwaardig. Het gemak waarmee sommige militairen rebelleren is gewoon totaal niet geloofwaardig. En 't einde? Tja. En die dinos? Tja...

Yep... dat komt wel overeen met waar in de serie ik mij ook achter mijn oren begon te krabben. Haha... 'sterkte' de laatste delen.
Geplaatst op 09/08/2012 Citeren
Rutger
Geplaatst op 09/08/2012
Crew
13303
Tja, 't zijn er maar 2 meer he :)

Ik zie dat de reeks in 't Frans ook bij deel 9 eindigd, maar ik kan me niet herinneren dat het verhaal was afgelopen. De uitgever had 't misschien ook in 't snotje?
Surya
Geplaatst op 09/08/2012
ARQ 7: Waanzinnige scifi. Ik kende de reeks niet maar moet zeggen dat het boeit en je niet loslaat.

Toch nog een vraagje: ergens halfweg het album zit er een pagina die totaal niets van doen heeft met het verhaal. Ze is in zwart/wit. Wat is daar de bedoeling van?
Royale de luxe
Geplaatst op 09/08/2012
Crew
13303
De bedoeling is dat je je af vraagt wat er de bedoeling van is :D
Surya
Geplaatst op 09/08/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
ARQ 7: Waanzinnige scifi. Ik kende de reeks niet maar moet zeggen dat het boeit en je niet loslaat.

Toch nog een vraagje: ergens halfweg het album zit er een pagina die totaal niets van doen heeft met het verhaal. Ze is in zwart/wit. Wat is daar de bedoeling van?

't is Andreas, binnen een album of zes wordt het wel duidelijk...

En Arq is nog vrij eenvoudig als je de reeks vergelijkt met Rork...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/08/2012
Crew
13303
De Haas van Mars 8: Het verhaal is wat beter, maar toch niet bijzonder goed.

De Haas van Mars 9: Het laatste deel. Niet dat het verhaal is afgerond. Het eindigd zowaar op een cliffhanger. Maar in de rest van het album hebben we eerst een onnozel en geheel overbodig subplot met een bankdirecteur die op the Pinguin lijkt (hij past ook qua tekenstijl niet in het plaatje), en een hele herhaling van de hele voorgeschiedenis, die we ook al in deel 2 kregen, vaak letterlijk met de zelfde bewoordingen. Geheel en totaal overbodig dus!

Deze twee albums zijn getekend door RM Guera die duidelijk nog op zoek is naar zijn stijl. Hij varieert van zwakke, eenoudig getekende smoelen, naar goed uitgewerkte realistische tronies. Maar over 't algemeen best aanvaardbaar. Enkel die bankdirecteur valt er echt tussenuit.

Een veel belovende reeks die totaal tenonder gaat aan ongeloofwaardigheid. Het had een nieuwe XIII kunnen zijn, maar dat potentieel werd na enkele albums vakkundig verkwanseld.
Surya
Geplaatst op 09/08/2012
Crew
5316
Stuff of legend: goed. Ik hou wel van de tekeningen en het verhaal verrast me af en toe. Wat meer kan een mens zich wensen?
witam
Geplaatst op 09/08/2012
Crew
13303
Karma Salsa 1: Ik hou wel van deze tekenstijl. Doet me wat denken aan de eerste Aquablues en zo. Het verhaal is op zich niet zo bijzonder, maar wel goed gebracht. Ik koop deel 2 zeker.
Geplaatst op 10/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 10/08/2012
Crew
5316
Karma Salsa 1: Ik hou wel van deze tekenstijl. Doet me wat denken aan de eerste Aquablues en zo. Het verhaal is op zich niet zo bijzonder, maar wel goed gebracht. Ik koop deel 2 zeker.

Staat ook op mijn lijst om te kopen. Ben ook verkocht door de tekenstijl en ben nu blij dat het verhaal ok is. Dus gaat een paar plaatsjes hoger op de koop-lijst.
witam
Geplaatst op 10/08/2012
Crew
1554
I.R.$. deel 13 en 14 gelezen

ze vormen samen een verhaal over goud dat de jappen hadden gestolen van de chinese maffia tijdens de oorlog

het verhaal valt wel mee, maar er zijn al sterkere verhalen geweest in deze reeks en ik begin me ferm op te winden over de "tekeningen" van vrancken

tis meer en meer een aangepaste fotocollage met wat getekende personages geef me maar zijn oude echte tekeningen zoals in het begin van deze reeks of zoals in zwart bloed
beus
Geplaatst op 10/08/2012
Crew
6907
De laatste 2 weken: teveel gelezen om allemaal op te noemen.
Meest memorabele albums:
"Lova" en "Een moordenaar die met vogels praat" (Servais): prachtige verhalen die echt beklijven. Zowel tekeningen als scenario zijn top. 'k Heb ze niet in bezit, maar ze komen op m'n verlanglijstje!

Blacksad 1 tem 4: knappe en entertainende reeks. Pluspunt is dat het allemaal afzonderlijke, afgeronde verhalen zijn.

Schoonheid (Schuiten): ik blijf het een subliem tekenaar vinden. Dit verhaal over een ten ondergang gedoemde trein is eenvoudig, maar toch laat het je niet los tot de laatste bladzijde. De manier waarop hij het verhaal afrond is ook erg goed.
Geplaatst op 14/08/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 14/08/2012
3030
Voor de volledigheid ook Schemerwoude 15 Hemeloog gelezen.
Tja. Weinig verhaal, tekeningen zijn gelukkig iets beter dan in het vorig deel.
Matige strip.
Geplaatst op 14/08/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/08/2012
Crew
13303
Drain 1: De tekenaar kan knap inkleuren en OK tekenen, maar overdoet de effectjes een beetje. Het verhaal is wel zeer magertjes! 5/10
Geplaatst op 17/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 17/08/2012
Vagabond 7,8: Na een tijdje andere dingen gelezen te hebben weer deze reeks opgepikt. Aan +600 bladzijden per boek ben je dan ook wel ff bezig en is het iets dat je niet ff tussendoor leest. Het blijft een krachtig levensverhaal van Japans grootste zwaardmeester en zijn rivalen. Met heel wat hakken en slashen. Maar, en dat is het knappe, het blijft kijken en lezen als een trein. Ben nu bijna 5000 bladzijden ver (ja ja je leest het goed) en ik wil zo vlug mogelijk tijd vrij maken om de laatste 2 delen te lezen. :D
Royale de luxe
Geplaatst op 17/08/2012
Crew
5316
Ben aan de boeddha reeks begonnen.. in het begin lag de tekenstijl me niet zo, maar nu vind ik die best te pruimen. Het verhaal is tot nu toe goed. (ben nog maar aan de derde boek)

Ik dacht hier gelezen te hebben dat ode aan Kirihito beter was. Dus heb daar alvast de eerste van klaar liggen.
witam
Geplaatst op 17/08/2012
niet speciaal beter, maar totaal anders. Waar Boeddha, uiteraard, over het leven van die man ging is ode aan kihirito totaal anders. Als je ode aan goed vond dan kan je ook niet naast MW trouwens. Tezuka kan lekker vreemd en bizar zijn weg gaan in zijn donkere albums.
Geplaatst op 18/08/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 18/08/2012
Ben bezig aan Histoires pour tous van Tezuka. 20 delen van aparte verhalen, maar tot nu toe heb ik er nog geen gelezen die aan zijn betere werken konden tippen.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
5316
niet speciaal beter, maar totaal anders. Waar Boeddha, uiteraard, over het leven van die man ging is ode aan kihirito totaal anders. Als je ode aan goed vond dan kan je ook niet naast MW trouwens. Tezuka kan lekker vreemd en bizar zijn weg gaan in zijn donkere albums.

Vreemd en bizar.. nou dat moet lukken. Daar hou ik meestal wel van :-)
witam
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben bezig aan Histoires pour tous van Tezuka. 20 delen van aparte verhalen, maar tot nu toe heb ik er nog geen gelezen die aan zijn betere werken konden tippen.

Zie die eerste Tome zijn cover is de reden waarom ik nooit aan had gedacht om hem uit te proberen. Die tekenstijl ligt me gevoelsmatig niet zo. In Boeddha heb ik er door het verhaal door kunnen zien, maar ik heb altijd eerst dat gevoel..

Enfin, jammer voor je dat deze reeks niet zo goed is. Hopelijk verbetert het vlug.
witam
Geplaatst op 18/08/2012
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Zie die eerste Tome zijn cover is de reden waarom ik nooit aan had gedacht om hem uit te proberen. Die tekenstijl ligt me gevoelsmatig niet zo. In Boeddha heb ik er door het verhaal door kunnen zien, maar ik heb altijd eerst dat gevoel..

Enfin, jammer voor je dat deze reeks niet zo goed is. Hopelijk verbetert het vlug.

't is niet dat ze slecht zijn, maar wat ik al gelezen heb (5 deeltjes), behoort niet tot zijn beste werk. Maar misschien raak ik wat afgestompt, heb ondertussen al 50 à 60 albums van de man gelezen...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
6907
De Killer cyclus 1 én 2.
Wat hou ik van die reeks, zeg! De albums behoren zeker tot het betere werk uit m'n verzameling. Cyclus 1 is en blijft echt héél goed. Cyclus 2 haalt het niveau van de eerste albums net niet, maar 't scheelt niet veel.
Iyo74
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
1519
De jonge jaren van Blueberry: Gettysburg

Onlangs gekocht en natuurlijk gelezen. Schitterende plaatjes zoals we wel gewend zijn en een behoorlijk verhaal, maar toch viel het wel een beetje tegen. Het Blueberry-gehalte was wel erg laag. Een heel magere raamvertelling omheen het verhaal van de slag bij Gettysburg. Het was meer een verstript geschiedenisverhaal dan een lekker Blueberry-avontuur. Nu ik er weer over nadenk valt het me zelfs nog een beetje méér tegen :D
cuppenh
Geplaatst op 18/08/2012
Origineel geplaatst door cuppenh

Onlangs gekocht en natuurlijk gelezen. Schitterende plaatjes zoals we wel gewend zijn en een behoorlijk verhaal, maar toch viel het wel een beetje tegen. Het Blueberry-gehalte was wel erg laag. Een heel magere raamvertelling omheen het verhaal van de slag bij Gettysburg. Het was meer een verstript geschiedenisverhaal dan een lekker Blueberry-avontuur. Nu ik er weer over nadenk valt het me zelfs nog een beetje méér tegen :D

re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie re-cen-sie
:D
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/08/2012
Konvooi 11: Niet het beste album uit de reeks, maar toch wel degelijk vakwerk.

[B]

waar de hell is marvan mee bezig zeg... ik heb het 2 keer moeten lezen en ben er nog altijd niet aan uit of dit wel goed is.

als ik het vergelijk met de andere 10 albums dan kan deze er. niet aan. Ik begrijp dat ze een andere richting uitmoesten om nog origineel te zijn maar heb toch mijn twijfels nu of dit wel de geode manier was.
Royale de luxe
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
3333
Origineel geplaatst door Iyo74
De Killer cyclus 1 én 2.
Wat hou ik van die reeks, zeg! De albums behoren zeker tot het betere werk uit m'n verzameling. Cyclus 1 is en blijft echt héél goed. Cyclus 2 haalt het niveau van de eerste albums net niet, maar 't scheelt niet veel.

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/Stripofiel/DeKiller.jpgWhen I'm reading my favourite comic!!! :D
$tripofiel
Geplaatst op 18/08/2012
Crew
13303
Origineel geplaatst door cuppenh

Ik had enkele paginas gelezen in de Metro. Mij kon het echt niet boeien. Vooral de oubollige uitwerking van de dialogen vond ik storend.

Konvooi 11: Niet het beste album uit de reeks, maar toch wel degelijk vakwerk.

waar de hell is marvan mee bezig zeg... ik heb het 2 keer moeten lezen en ben er nog altijd niet aan uit of dit wel goed is.

als ik het vergelijk met de andere 10 albums dan kan deze er. niet aan. Ik begrijp dat ze een andere richting uitmoesten om nog origineel te zijn maar heb toch mijn twijfels nu of dit wel de geode manier was.

Wel, als Konvooi album vond ik het inderdaad wel een vreemde eend, maar op zich is het zeker niet slecht. Maar je hebt gelijk: misschien niet de beste richting om met deze reeks uit te gaan.
Geplaatst op 19/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 19/08/2012
Nee hoor het is niet op zich slecht, Buchet levert weer vakwerk af en het verhaal op zich is zeker niet verkeerd, maar er mankeert volgens mij te veel diepte in het midden van het verhaal. De andere delen zijn veel completer uitgewerkt.

Maar bon ik ben weer aan het 'chicaneren' denk ik.

Alleen 7: Man wat een spanning, dit is toch een van de beste reeksen die er is voor de jeugd en volwassenen. I WANT MORE! I WANT MORE! I WANT MORE! I WANT MORE! :D
Royale de luxe
Geplaatst op 19/08/2012
1350

Alleen 7: Man wat een spanning, dit is toch een van de beste reeksen die er is voor de jeugd en volwassenen. I WANT MORE! I WANT MORE! I WANT MORE! I WANT MORE! :D

Meen je dat ??? Ik heb afgehaakt na album 5 wegens zo flauw .... maar misschien is de reeks ondertussen verbeterd?
Deecee1
Geplaatst op 19/08/2012
Crew
13303
Ze is nog altijd het zelfde: even goed :)
Surya
Geplaatst op 19/08/2012
Borgia 1-2: Jojo doet wat Jodo doet: over the top de beuk erin. In het eerste deel valt het nog meer dan goed mee, in het tweede deel begint het al vervaarlijk te veel van het goeie te zijn. Gelukkig is daar Manara. Man man, hij mag dan al oud zijn, maar van bevende handen is gelukkig nog geen sprake. Hij tekent met de jaren nog beter.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/08/2012
Origineel geplaatst door Deecee1

Meen je dat ??? Ik heb afgehaakt na album 5 wegens zo flauw .... maar misschien is de reeks ondertussen verbeterd?

Jazeker, ik meen dat. Het is waar er waren wat gewonere albums tussen maar deze 7 is en rollercoaster van gebeurtenissen en er is zoveel uitleg in verwerkt dat het echt een goed album is, gelukkig ben je nog niet alles te weten gekomen wat veel overlaat voor de toekomstige delen.
Royale de luxe
Geplaatst op 19/08/2012
Crew
13303
Natte Maan 1: Geen pottenbrekerij, maar wel zeer aangenaam leesvoer. En goed getekend zeg. Die meisjes zijn niet mijn type, maar wat een lijnvoering, echt goed gedaan!
Geplaatst op 20/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 20/08/2012
Crew
13303
Dakota 1: geen capes, geen mensen die vliegen, geen supervillains, zo kan ik superhelden dus wel smaken :) Degelijke opnener.
Geplaatst op 23/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 23/08/2012
Crew
5316
Rasl pocket1: ok
Potter's field: goed
Koko be good: mooie tekeningen, ok verhaal
Liar's kiss: minpunt
Geplaatst op 23/08/2012 Citeren
witam
Geplaatst op 23/08/2012
Crew
13303
Koma 1: Very good stuff!
Geplaatst op 26/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/08/2012
Crew
5316

Vond ik ook. Ik hoop dat er meer van hem vertaald wordt. Lupus bijvoorbeeld. Ziet er ook leuk uit.
witam
Geplaatst op 26/08/2012
Crew
6907
Wolf 3: Yggdrasil
Vooral uit nostalgie gekocht, maar ik kan de humor -hoewel absoluut niet subtiel- nog steeds smaken. Heerlijk verstand-op-nul-en-genieten-maar verhaal
Iyo74
Geplaatst op 26/08/2012
Crew
13303

Vond ik ook. Ik hoop dat er meer van hem vertaald wordt. Lupus bijvoorbeeld. Ziet er ook leuk uit.

Deel 1 verscheen ooit bij Bee Dee

Blauwe Pillen vond ik ook uitstekend, wel iets helemaal anders dan Koma!
Surya
Geplaatst op 26/08/2012
Crew
6907
Animal'z
Julia & Roem
Als groot fan van Bilals tekenkunsten heb ik ook deze albums zeer gesmaakt! De verhalen, vooral het tweede, zijn minder, maar wat een grafische pareltjes alweer! Waar het eerste deel vooral de nadruk legde op de post-apocalyptische omstandigheden, draait het in het tweede deel meer om een paranormale gebeurtenis rond het verhaal "Romeo & Julia". Iewat ontgoochelend toch.
Geplaatst op 27/08/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
5316
Animal'z
Julia & Roem
Als groot fan van Bilals tekenkunsten heb ik ook deze albums zeer gesmaakt! De verhalen, vooral het tweede, zijn minder, maar wat een grafische pareltjes alweer! Waar het eerste deel vooral de nadruk legde op de post-apocalyptische omstandigheden, draait het in het tweede deel meer om een paranormale gebeurtenis rond het verhaal "Romeo & Julia". Iewat ontgoochelend toch.

Ik kan u alleen maar gelijk geven. Ik vind dat hij schitterend kan tekenen maar dat tweede verhaal is een echte draak.
witam
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
5316

Deel 1 verscheen ooit bij Bee Dee

Blauwe Pillen vond ik ook uitstekend, wel iets helemaal anders dan Koma!

Ik ken blauwe pillen eigenlijk niet.. mhh misschien toch eens opnemen in de ssz.
witam
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
6907
Daar ga je geen spijt van hebben! Niet te versmaden album!
Iyo74
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
5316
Daar ga je geen spijt van hebben! Niet te versmaden album!

Goodie.. eind deze week stap ik nog eens bij de Michaël binnen.. :)

Ondertussen flight 2 gelezen.. Gelukkig dat ik een mega-korting gekregen had. Is zijn 'gewone' prijs niet waard. Nu nog net ok.
witam
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
13303
Ah? Mij stoorde het niet. Ik kon de manier waarop hij deze klassieker een eigen draai gaf wel smaken.
Surya
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
5316
Ah? Mij stoorde het niet. Ik kon de manier waarop hij deze klassieker een eigen draai gaf wel smaken.

Euh.. hebben we het over flight? (http://stripinfo.insol.be/strip.php?reeks=19950) Of spring ik nu in een ander gesprek?
witam
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
13303

Euh.. hebben we het over flight? (http://stripinfo.insol.be/strip.php?reeks=19950) Of spring ik nu in een ander gesprek?

Julia & Roem. Niet gezien dat er ondertussen al een andere wending aan deze thread gegeven was :)
Surya
Geplaatst op 27/08/2012
Crew
6907

Ik vond het (Julia & Roem - voor wie niet mee is in de conversatie) niet echt passen in de post-apocalyptische setting uit het eerste album. Had dit een losstaand album geweest had ik er beter kunnen inkomen. Wat niet wegneemt dat ik dit geen slecht album vind hoor, integendeel, maar ik had het anders verwacht/gehoopt.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
13303
Het heeft inderdaad zeer weinig te maken met het eerste album.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
1350
Het laatste deel van De Orde van Cicero gelezen en daarvoor de eerste 3 delen herlezen.
Het was natuurlijk een feit dat door het overlijden van tekenaar Paul Gillon er een slot ontbrak aan die toch beklijvende en boeiende verhalen van de advocatenfamilie's Steiner en Veyrac.
Daarvoor heeft men dan tekenaar Ponzio in huis gehaald, ook gekend van Het Chimpansee Syndroom. Tekenaar is echter een te groot compliment voor deze heer want in al zijn reeksen maakt hij gebruik van foto's zodat je de indruk hebt een emotieloze fotoroman te bekijken. Ook het scenario van dit slotdeel staat bol van cliché's en goodfeelingmomenten.... zodat dit eigenlijk een zeer ontgoochelende afsluiting is van wat ooit mooi begon.
Beter een onafgewerkt product dan een slecht nasmaak.
Geplaatst op 30/08/2012 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 30/08/2012
Crew
13303
Bunker 1-5: Na het eerste deel had ik de indruk dat dit een donkere thriller met horror elementen zou zijn die zich geheel in Bunker 37 of de Demarkacia, maar vanaf deel 2 blijkt dat duidelijk niet het geval te zijn. De politiek treedt meer op de voorgrond, en het blijkt een veel groter plot te hebben, zelfs interdimentioneel.
Het tekenwerk wordt vanaf deel 2 overgenomen door Genzianella die een goed leerling van de Bec stijl blijkt. Even goed is hij niet, maar 't mag er zeker wezen. Zijn stijl is iets losser, en de lijnvoering iets dikker. Wel maakt hij zich er in de decors af en toe te vlug van af. Maar voor de rest niets dan lof.
Ik vond het goed, maar ik was niet weggeblazen.
Geplaatst op 07/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/09/2012
Crew
5316
Bunker 1-5: Na het eerste deel had ik de indruk dat dit een donkere thriller met horror elementen zou zijn die zich geheel in Bunker 37 of de Demarkacia, maar vanaf deel 2 blijkt dat duidelijk niet het geval te zijn. De politiek treedt meer op de voorgrond, en het blijkt een veel groter plot te hebben, zelfs interdimentioneel.
Het tekenwerk wordt vanaf deel 2 overgenomen door Genzianella die een goed leerling van de Bec stijl blijkt. Even goed is hij niet, maar 't mag er zeker wezen. Zijn stijl is iets losser, en de lijnvoering iets dikker. Wel maakt hij zich er in de decors af en toe te vlug van af. Maar voor de rest niets dan lof.
Ik vond het goed, maar ik was niet weggeblazen.

Mhhh.. dan schrap ik hem toch van de koop-lijst. Bedankt!
witam
Geplaatst op 07/09/2012
Ik heb ondanks Surya zijn input vandaag toch het eerste deel gekocht. ik heb soms het gevoel dat hij soms wat te streng is... :P
Royale de luxe
Geplaatst op 07/09/2012
Crew
13303
Wel, ik vond het dus helemaal niet slecht, maar bij Bec verwacht ik net iets meer :)
Surya
Geplaatst op 07/09/2012
Tja dat heb je wel met veel van Becq hé. ik heb dat ook maar relativeer al wat meer. Hij heeft serieus goed werk maar niet alles kan even goed zijn. Kijk maar naar Prometheus... dat is de boel blijven uitmelken!
Royale de luxe
Geplaatst op 07/09/2012
Crew
13303
Prometheus gaat hij afronden in amper 11 delen :)

Sneeuw - Het Begin 1: Ik herinner me niets meer van de originele reeks, maar dit lijkt er vrij los van te staan. Best OK, maar niet bijzonder.
Geplaatst op 10/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 10/09/2012
Prometheus gaat hij afronden in amper 11 delen :)

Dan stop ik nu al met kopen... de eerste 4 delen is altijd hetzelfde. Als de andere 7 dat ook zijn met hier en daar wat verandering dan zal ik het wel ne keer bij de bib uitlenen.
Royale de luxe
Geplaatst op 10/09/2012
Crew
1554
net pandemonium gelezen

ook van bec en afgerond in slechts 3 delen! net alledrie verschenen als softcover bij saga

beetje griezelige reeks over een sanatorium in de verenigde staten waar ze mensen behandelen met tuberculose, maar der loopt een en ander verkeerd
je ziet dus veel geesten, verdorven dokters en veel angst in de ogen van de twee hoofdrolspelers: een ziek meisje en haar mama

prachtige tekeningen, niet veel tekst dus plaats voor grote tekeningen!

een aanrader!
beus
Geplaatst op 10/09/2012
Crew
13303
Ah, goed om weten. Ik was aan het twijfelen of ik die zou kopen.
Surya
Geplaatst op 10/09/2012
Ik heb ze net besteld.

Gelezen: de twee integrales van Meccano. De tweede vond ik nog beter dan de eerste. Hoe alles in het laatste hoofdstuk op zijn plaats valt... sterk!
Surfer Billy
Geplaatst op 10/09/2012
1350
Origineel geplaatst door beus
net pandemonium gelezen

ook van bec en afgerond in slechts 3 delen! net alledrie verschenen als softcover bij saga

beetje griezelige reeks over een sanatorium in de verenigde staten waar ze mensen behandelen met tuberculose, maar der loopt een en ander verkeerd
je ziet dus veel geesten, verdorven dokters en veel angst in de ogen van de twee hoofdrolspelers: een ziek meisje en haar mama

prachtige tekeningen, niet veel tekst dus plaats voor grote tekeningen!

een aanrader!

Ik heb die gekocht in HC ... paar weken later liggen die in de winkel in SC .... amai mijn geld .... Ik vond het ook best aardig, hoewel de hooggespannen verwachtingen van het eerste deel niet helemaal ingelost worden in het laatste deel ... .
Deecee1
Geplaatst op 10/09/2012
Crew
13303
Informeer je toch wat ;) Op deze site zijn de HC en de SC op het zelfde moment aangemaakt je had het dus kunnen weten :)
Geplaatst op 11/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 11/09/2012
Crew
1554
alle uitgaven van saga verschijnen eerst in een hardcover jasje en een paar maand later in softcover!

't is waarschijnlijk de enige die dat nog doet maar 't is wel goed om te weten
beus
Geplaatst op 11/09/2012
Crew
13303
Arboris geeft ook al zijn nieuwe reeksen in HC en SC uit, maar altijd eerst SC
Surya
Geplaatst op 11/09/2012
Crew
13303
Jessica Blandy 1 & 2: Aardige opener, maar niet echt top. Dufaux houdt zich vrij goed in, Renaud is een meester in het tekenen van wacky personages met een serieuze hoek af.
Geplaatst op 12/09/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/09/2012