Laatst gelezen (vervolg deel 4)
Moebius 2 Arzach & other Fantasy Stories: Enkele knappe, fantasierijke verhalen, enkele minder boeiende losse dingen die niet echt ergens heen gaan. Zeker de moeite, temeer daar zowel de uitgever als Moebius zelf alles van commentaar voorzien. Good stuff.
Geplaatst op 25/06/2012
Citeren
http://media.archonia.com/images/items/55/76/105576.jpgHeel erg sterk. Steekt erg goed in elkaar qua verhaal en volgt ook een interessante vertelstructuur. Qua inhoud is het de juiste mix van rauw realisme en interessante fantasy-gedachtenkronkels.
Wat mij ook zeer aanspreekt is het feit dat personages dingen meemaken die bij hun passen - de vertelstijl verandert, al naargelang het personage dat in beeld is.
De tekeningen zijn redelijk cartoonish en doen een beetje denken aan Soda, in die zin dat een tekenaar ook met een redelijk cartoony stijl zeer realistische dingen in beeld kan brengen.
Alles samen een absolute aanrader.
Nu Saga #4 halen ... ik hoor dat mijn boekje in stock is ... ;)
Geplaatst op 25/06/2012
Citeren
Kookaburra 1, 2: Crisse tekent echt leuk, en het verhaal kan er mee door.
Geplaatst op 26/06/2012
Citeren
Prometheus 4:
Had ik al in deel 3 niet gezegd dat het hoog tijd wordt voor meer sensatie en minder misterie... awel ik blijf hetzelfde zeggen van deel 4 en daarbij dat het saai wordt door het teveel aan opbouwing en door het veel te veel verspringen in tijd. Je moet zelf al bijna een kalender bijhouden om het verstaanbaar te houden. Als deel 5 geen antwoorden brengt vraag ik mijn geld terug. :]
Geplaatst op 26/06/2012
Citeren
Dit is een reeks waarbij je duidelijk alle delen na elkaar moet lezen, anders geraak je er niet aan uit :) Ik vond deel 3 nog boeiend genoeg, maar deel 4 zal ik pas lezen als deel 5 en misschien ook 6 uit zijn, zodat ik niet eindeloos de eerste delen moet herlezen. Maar je hebt gelijk: er mag wel eens wat duidelijkheid komen.
Geplaatst op 26/06/2012
Citeren
Kookaburra 3: Meer van 't zelfde, best amusant.
Kookaburra 4: Mitric is een goed tekenaar, maar hij slaagt er niet goed in zich de Crisse stijl eigen te maken. Vooral bij zijn weergave van de kinderen stoorde me dit. Ze zien er ineens veel ouder, hebben een ander kapsel/veel meer haar. Sommige personages lijken nu nog meer op elkaar. En de inkleuring is lelijk. Het verhaal kan er mee door.
Geplaatst op 27/06/2012
Citeren
De partners - UFO : Een veel belovend begin, een verhaal dat iedereen wat aanspreekt en een zeer uitnodigende cover ;-) worden ietwat te niet gedaan door het mediocre verhaal en tekentalent. Had het verhaal wat beter uitgewerkt geweest dan kon je nog door de kleine tekortkomingen in het grafische vak doorkijken, maar dat is het niet dus een ietwat teleurstellend album.
Geplaatst op 27/06/2012
Citeren
Kookaburra 5: De cover is al veel minder lelijk dan die van deel 4. En Mitric lijkt zich ook iets beter thuis te voelen en tekent iets minder geforceerd. Vooral de inkleuring is er fors op vooruit gegaan. Het verhaal is echter nogal rommelig en waanzinnig over-the-top. Voor mij hoeft het niet meer.
Geplaatst op 28/06/2012
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Kookaburra 5: ... Het verhaal is echter nogal rommelig en waanzinnig over-the-top. Voor mij hoeft het niet meer.
Nadat ik dit album gelezen had, heb ik zeer snel beslist om het te verkopen... Nog bedankt om dit misbaksel over te nemen :D
Geplaatst op 28/06/2012
Citeren
Geen probleem. Nu de cyclus af is (had het einde van de reeks moeten zijn imo) is mijn drang om er meer van te lezen helemaal weg :) Na deel 4 was dat nog niet zo, en voor die €3 wou ik dat zeker proberen :)
Neen Crisse gaat aan mij niet veel stripjes meer kunnen slijten.
Geplaatst op 28/06/2012
Citeren
Conquistador 1: Dufaux weet hoe hij een stripscenario moet maken. Xavier kan tekenen, maar is wel zeer klassiek qua stijl. Chagnaud kan mooi inkleuren, maar is wel zeer klassiek qua stijl. Goed album, maar niet bijzonder. Aangezien het een 2-luik-en-gedaan is, zal ik vermoeddelijk wel nog deel 2 kopen.
Geplaatst op 29/06/2012
Citeren
Gelezen: Grand Prix 1, 2 en 3 (Marvano): In dit drieluik evoceert Marvano een bijzonder boeiend tijdperk: het autoracen van de jaren '30 en meer bepaald het succes van de teams uit nazi-Duitsland. Mercedes en Auto-Union zorgden voor een enorme technische vooruitgang, op Duitse autobahnen werden snelheidsrecords gevestigd van meer dan 400 kilometer per uur, met veel te krachtige motoren en veel te smalle bandjes. Hitler gebruikte coureurs als Rosemeyer en Caracciola graag als uithangbordje voor nazi-Duitsland.
Er zijn weinig combinaties die mij zo kunnen boeien: politiek, geschiedenis en autosport. Meer nog dan een verhaal te vertellen hangt Marvano een beeld op van een tijdperk. En daar knelt het schoentje een beetje: de realiteit is zoveel straffer dan de fantasie. Marvano breit wel wat intriges aan elkaar, maar die zijn niet half zo boeiend als de geschiedenis. Dat maakt dat dit geen strip is voor mensen die geen boon hebben voor bolides.
De tekeningen zijn zeer goed. Ik zou de strip graag nog eens herlezen in mijn oude Landrover waar het zo lekker ruikt naar warme olie en canvas.
Geplaatst op 29/06/2012
Citeren
Ik begrijp je gevoel. maar het is toch vooral het derde deel die je het niet complete gevoel geeft. Hij laat teveel de realiteit en die specifieke historsiche momenten primeren en integreert het niet voldoende waardoor het ingelopen wordt en tenietgedaan. Hij heeft zeker al betere werken gemaakt maar ik heb ze toch met plezier gelezen. Of ze in mijn collectie gaan blijven dat is een ander paar mouwen waar ik nog niet uit ben.
Geplaatst op 29/06/2012
Citeren
De incal.. de avonturen van John Difool : bedriegelijk simpel lijkt het wel, maar is toch complexer als alles in elkaar begint te vallen.
Geplaatst op 29/06/2012
Citeren
ASH 1 & 2 : Een verhaal dat zowel qua vertelling als tekeningen wat traag op gang komt. Waar beide auteurs eerst nog wat de ruwe kantjes bijschaven, rond het verhaal en de tekeningen af met een 'ik wil nog veel meer' gevoel. Alhoewel er kleine dingentjes zijn die verhaal technisch beter kunnen is het debuut van
Krystel zonder meer zeer geslaagd. Je kan er zeker van zijn dat we van deze française nog heel wat gaan zien in de toekomst en daar ben ik niet rauwig om.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
Asgard (vind ik erg goed)
De Chninkel (ik heb de ingekleurde versie gekocht en eerst de zw/wit herlezen )
Ben nu de grote slachting aan het herlezen
en
Old man logan aan het lezen.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
Kookaburra Universe 1: Niets bijzonders. Wat me echter wel opviel, is dat de tekenstijl van Mitric hier veel sterker aanleunt bij die van Crisse dan in delen 4 en 5 van de hoofdreeks. En 't is niet dat oefening kunst baart, want deze strip verscheen eerder. Hij heeft het eerder verleerd. Vreemd.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
of hij wou er gewoon zijn eigen stempel op drukken. Imitiren is blijkbaar moeilijker dan zelf je eigen stijl doordrukken... kijk maar naar een eenvoudigere strip zoals suske en wiske... ik erger me soms mateloos hoe ze dat kunnen verkrachten.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
Je kan een punt hebben. Dat tweede, dat staat vast :)
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
De Onnoembaren - de USA-cyclus
Weergalloze, absurde, totaal-over-de-top humor. Genieten dus! Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik de andere cycli beter vond, in dit deel was het een en ander soms wel erg ver gezocht.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
Die HC integrales zijn om van te smullen. Moet zeggen dat ik deze reeks geheel met plezier heb gelezen.
ook de Witte tijgerin reeks is leuk en die opzet redelijk goed geslaagd.
Geplaatst op 02/07/2012
Citeren
Ayako 3: het heeft 3 albums geduurd eer er wat structuur kwam en dat was maar goed ook. Is dit nu voor mij een goeie tezuka... niet van dezelfde kwaliteit van MW, Boeddha of ode aan Kirihito, misschien als je de 3 verhalen achter elkaar kan lezen dat het dan veranderd maar toch hou ik mijn reservering. Wat wel zeer goed uitgewerkt is in dit 3de deel is de manier waarop Ayako omgaat met iedereen, en haar genoegdoening spreekt boekdelen.
Geplaatst op 03/07/2012
Citeren
Gelezen: Chew 5 - Major League Dit blijft bijzonder geestig en verrassend. De aparte structuur met flash forwards aan het begin van elk issue verveelt niet. Geweldige tekeningen ook.
Geplaatst op 03/07/2012
Citeren
Pyrenee herlezen. Wat kan Loisel toch heerlijke verhalen vertellen! En Sternis is geknipt om dit uit te beelden, echt heerlijk :)
Geplaatst op 03/07/2012
Citeren
Dayak 1 herlezen. Goed gerief.
Geplaatst op 05/07/2012
Citeren
KOMA : Terechte strip van de week. Meeslepend verhaal met een uiterst originele insteek over wat ons in leven houdt. Knap en toch eenvoudig getekend met passende kleurtjes . Voor mij de verrassing van de maand Juni!
Geplaatst op 05/07/2012
Citeren
Ah, dan moet ik die misschien eens in huis halen! :)
Geplaatst op 05/07/2012
Citeren
Dayak 2: Geen absolute topper, maar ik lees dit wel graag. En ik vind dat Adamov echt cool tekent, dat helpt :)
Geplaatst op 09/07/2012
Citeren
Gelezen: Locke & Key 3 - Dit is een reeks waar nogal wat zaken in zitten waar ik in se niet van hou: magische krachten, geesten, dat soort flauwekul. Maar Locke & Key vind ik geweldig. Wat zeg ik, dit moet de beste lopende reeks zijn die ik volg. Want ondanks alle vreemde zaken die in deze strip gebeuren zijn de personages gewone mensen. De tekeningen zijn ook fantastisch, en in tegenstelling tot de Vertigo strips is dit niet uitgegeven op gazettenpapier.
Geplaatst op 09/07/2012
Citeren
Inderdaad een te gekke serie. Deel 5 is net verschenen!
Ook een aanrader is 'The Cape'... tevens van Joe Hill.
Origineel geplaatst door Waldorf
Gelezen: Locke & Key 3 - Dit is een reeks waar nogal wat zaken in zitten waar ik in se niet van hou: magische krachten, geesten, dat soort flauwekul. Maar Locke & Key vind ik geweldig. Wat zeg ik, dit moet de beste lopende reeks zijn die ik volg. Want ondanks alle vreemde zaken die in deze strip gebeuren zijn de personages gewone mensen. De tekeningen zijn ook fantastisch, en in tegenstelling tot de Vertigo strips is dit niet uitgegeven op gazettenpapier.
Geplaatst op 09/07/2012
Citeren
Dayak 3: Leuk apocalyptisch einde. Graag gelezen, goed getekend, en afgerond in slechts 3 delen!
Geplaatst op 13/07/2012
Citeren
Juist echo volledig gelezen.. Ben onder de indruk. Ik ga nog meer van terry moore lezen.
Geplaatst op 14/07/2012
Citeren
Aria 34: binnenkort recensie!
Geplaatst op 17/07/2012
Citeren
Konvooi 11: "De zwevende wereld".
Deze reeks begint wat mij betreft toch al een tijdje minder te worden!
Geplaatst op 18/07/2012
Citeren
Tijdens de vakantie veel tijd gehad om te lezen:
Starman omnibus 1-6. Omnibus 5 is wat minder, maar de andere bewijzen toch waarom dit een van de betere reeksen van de jaren '90 was.
De omnibussen worden trouwens in SC heruitgebracht, een buitenkans voor iedere comicliefhebber!
L'arbre au soleil 1-8: sterk relaas van Tezuka over de modernisering van het feodale Japan: van het shogunaat naar het keizerrijk, van de traditionalistische geneeskunde naar de moderne Westerse geneeskunde (niet vergeten dat hij arts van opleiding was). Zeker lezen.
Geplaatst op 19/07/2012
Citeren
Moebius 3: The airtight Garage: Quite nonsensical, maar wel knap getekend alweer.
Toen David zijn stem verloor: Niet super mega subliem, maar wel zeer degelijk. Graag gelezen!
Geplaatst op 20/07/2012
Citeren
De smaragd-ridders deel2 De beproeving. Zowel verhaal als tekeningen kunnen mij niet echt boeien
Geplaatst op 23/07/2012
Citeren
Alex: De groene rivier: Man, wat is dit gruwelijk slecht. Het verhaal is niet bijzonder, maar wel slecht uitgewerkt. Die hagedis mensen zijn niet enkel overbodig, maar vooral ook zeer belachelijk. De dialogen zijn slecht uitgeschreven. De beslissingen van sommige personages zijn totaal ongeloofwaardig. De afronding van de meeste subplots gebeurt echt wel holder de bolder. Morales doet zijn best om zo goed mogelijk als Martin te tekenen, en slaagt daar meestal goed in, behalve op enkele kritieke punten: de gezichten. Vooral bij Alex zelf, toch wel belangrijk, wil het echt niet lukken. Als je een tekenaar voor je strip zoekt, zoek dan toch iemand die het hoofdpersonage goed kan tekenen zeg!
Geplaatst op 23/07/2012
Citeren
Ondertussen opnieuw gelezen na al die jaren : De Torens van Schemerwoude 1 tem 8, liggen te wachten, 9 en 10.
Deze reeks is nog steeds zeer goed, maar toch, in mijn herinneringen was ze beter. Prachtige tekeningen, maar niet iedere strip leest even vlot.
Snelreviews :
1. Babette : matig
2. Eloïse van Grimbergen : zeer goed
3. Germain : goed
4. Reinhardt : zeer goed, eerste deel met een bovennatuurlijk tintje
5. Alda : goed
6. Sigurd : zeer goed, fantasy
7. William : goed, maar wat langdradig
8. De Seldsjoek : niet goed.
Liggen klaar :
9. Khaled
10. Olivier, en daarmee is voor mij de reeks ten einde.
Heb ik indertijd ook nog gelezen, maar deze strips ga ik niet meer opnieuw kopen :
11. Assunta : vond ik niet zo goed
12. Rodrigo : weet ik niks meer over, dus…?
13. Dulle Griet : vond ik, in tegenstelling tot vele anderen, zeer goed
14. Vassya : vond ik, in tegenstelling tot vele anderen , héél erg slecht.
Nr. 15, Hemeloog : recent album, niet gekocht, maar misschien lees ik ‘m toch ooit wel eens, voor de volledigheid. 8)
Edit :rolleyes: : misschien koop ik delen 13 en 15 toch.
Geplaatst op 24/07/2012
Citeren
Konvooi 11: Niet het beste album uit de reeks, maar toch wel degelijk vakwerk.
Moebius 4: The Long Tomorrow: Graag gelezen. Dit soort SF gaat er bij mij in als zoete broodjes. Korte, to the point verhalen met een cynische twist, en uiteraard verdomd knap getekend!
Geplaatst op 25/07/2012
Citeren
Ik schreef :
Ondertussen opnieuw gelezen na al die jaren : De Torens van Schemerwoude 1 tem 8, liggen te wachten, 9 en 10.
Deze reeks is nog steeds zeer goed, maar toch, in mijn herinneringen was ze beter. Prachtige tekeningen, maar niet iedere strip leest even vlot.
Snelreviews :
1. Babette : matig tot goed
2. Eloïse van Grimbergen : zeer goed
3. Germain : goed
4. Reinhardt : zeer goed, eerste deel met een bovennatuurlijk tintje
5. Alda : goed
6. Sigurd : zeer goed, fantasy
7. William : matig tot goed, wat langdradig...
8. De Seldsjoek : niet goed.
Liggen klaar :
9. Khaled
10. Olivier, en daarmee is voor mij de reeks ten einde.
Heb ik indertijd ook nog gelezen, maar deze strips ga ik niet meer opnieuw kopen :
11. Assunta : vond ik niet zo goed
12. Rodrigo : weet ik niks meer over, dus…?
13. Dulle Griet : vond ik, in tegenstelling tot vele anderen, zeer goed
14. Vassya : vond ik, in tegenstelling tot vele anderen , héél erg slecht.
Nr. 15, Hemeloog : recent album, niet gekocht, maar misschien lees ik ‘m toch ooit wel eens, voor de volledigheid. 8)
Edit :roll: : misschien koop ik delen 13 en 15 toch.
Ondertussen ook gelezen :
9. Khaled
10. Olivier
beide zeer goed.
Mooie afronding van deze cyclus, die met deze tien delen één van de betere reeksen (cycli ? ) is, die er zijn (bijna zette ik erbij 'in het genre' maar dat zou niet eerlijk zijn, het is gewoon een goeie reeks tout court).
Vanaf deel twee worden de tekeningen altijd maar beter, maar
later in de reeks worden ze weer wat minder.
De delen die ik wat minder vond, doen er niks aan af : prachtig getekende reeks, zeer goed verteld, goed vertaald ook (!) en de sfeerschepping is (euh)
ook zeer goed (tja, ik en schrijfstijl...).
Geplaatst op 25/07/2012
Citeren
Moebius 5: The Gardens of Edena: leuk album, ben benieuwd hoe het verder gaat!
Geplaatst op 25/07/2012
Citeren
De Smaragd-ridders 2) De bevroeving: Deel 1 vond ik wél goed. Dit deel, flinterdun verhaal en tekeningen niet ok.
Er was eens 3) Eer en geweten: is best wel een sterke reeks! Hoe dun de grens is tussen verzetsheld en collaborateur. Mooi om volgen.
Qeustor 1) Heibel in Troje: gewoonweg goed amusement. Zal volgende deel ook wel kopen. Blijf het wel jammer vinden dat men zoiets niet uitbrengt in SC. Maar ja, zal wel zijn (geld) reden hebben.
Geplaatst op 29/07/2012
Citeren
Moebius 6: Pharagonesia & other strange stories: Enkele goede verhalen, weer enkele onsamenhangende. Niet het beste deel, maar toch het lezen waard. Grafisch is alles steeds zoals je 't zou verwachten: goed tot uitstekend!
Geplaatst op 30/07/2012
Citeren
Underground: redelijk. Een verhaal dat typisch amerikaans is: een paar tegenslagen en dan toch a happy end.
Hellblazer 1: ik ga waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik ben niet onder de indruk. Ik geraak er met moeite door en ben zelfs nog maar halfweg geraakt. Ik weet niet of ik het ding ga uitlezen. Ik had hier meer van verwacht.. misschien te veel.
koma: vond ik heel goed.
essex county: redelijk tot goed
strangers in paradise pocket1: redelijk tot goed
Geplaatst op 31/07/2012
Citeren
Origineel geplaatst door witam
koma: vond ik heel goed.
Goed, want ik heb 'm onlangs zelf gekocht :)
Geplaatst op 31/07/2012
Citeren
inderdaad, knap album!!
Geplaatst op 31/07/2012
Citeren
De Haas van Mars 1: Helemaal niet slecht. Parras tekent goed, maar echt niet mooi, en de inkleuring is ook lelijk en da's jammer.
Geplaatst op 01/08/2012
Citeren
de eerste delen van de haas van mars zijn inderdaad niet slecht
maar binnen enkele delen begint het wel compleet te ontsporen!
Geplaatst op 01/08/2012
Citeren
Dat meen ik me inderdaad te herinneren. Iets met dinos ofzo. Ik ben benieuwd!
Geplaatst op 01/08/2012
Citeren
Bovenaarde: Blijkbaar al 12 jaar geleden dat ik deze one-shot las. Het verhaal is niet bijzonder. De tekeningen zijn dat bij momenten wel, mede dankzij de soms schitterende inkleuring. Helaas zijn sommige plaatjes ook vrij zwak getekend en ingekleurd, alsof de auteur het plaatje de moeite niet waard vond, en liever wat aandacht aan een ander plaatje bestede.
Batman: The Killing Joke: Ik had iemand eens beloofd eens een Batman te lezen. Iemand had me eens gezegd de deze te lezen als ik dat zou doen. Het tekenwerk is over 't algemeen zeer goed, al stoorde ik me soms aan de overdreven grimassen, vooral van the Joker, die niet helemaal strookten met de verder zeer realistische tekenstijl. 't Zal misschien aan 't genre liggen, maar ik hou daar niet echt van. Kies een stijl en hou je aan de regels van die stijl. Als die stijl realistisch is, heb je uiteraard minder speelruimte.
Dat gezegd zijnde, 't gaat over het verhaal uiteraard. Dat vond ik OK, maar uiteindelijk gebeurt er bijzonder weinig. Eigenlijk wordt hier vooral een origins verhaal van The Joker verteld, en dat vond ik helaas zeer voorspelbaar.
Ik vond het er al bij al dus door kunnen, maar dit zal me niet kunnen overtuigen om meer superhelden te gaan lezen. Dan lees ik liever The Boys (ben ik ook mee gestopt na deel 5 of 6)
Guust 0: Gadgets en gags: Ik ben niet zo heel bekend met de reeks. Ik ken het personage uiteraard uit de reeks Robbedoes, en als kind las ik ooit deel 6 eens. Enkele leuke grappen, vooral veel matige en ook wel wat flauwe. Leuk getekend uiteraard. Ik hoop dat de volgende delen beter zijn.
Geplaatst op 03/08/2012
Citeren
Dat meen ik me inderdaad te herinneren. Iets met dinos ofzo. Ik ben benieuwd!
Eerste delen zijn inderdaad best goed.... maar voor mij duikelde de serie op een gegeven moment wel heel hard naar beneden. Een serie die ik zonder een traan te laten vervolgens in de verkoop heb gezet.
Haha... hoop dat ie voor jullie wel meevalt. Ben benieuwd....
Geplaatst op 03/08/2012
Citeren
De Haas van Mars 1: Helemaal niet slecht. Parras tekent goed, maar echt niet mooi, en de inkleuring is ook lelijk en da's jammer.
Haas van Mars is een legendarische reeks! Ongelooflijk hoe die van Bourne-XIII kloon met een lichte sociale kritiek ondertoon stap voor stap afglijdt naar je reinste nonsense pulp science fiction :))
Geplaatst op 03/08/2012
Citeren
Origineel geplaatst door witam
Hellblazer 1: ik ga waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik ben niet onder de indruk. Ik geraak er met moeite door en ben zelfs nog maar halfweg geraakt. Ik weet niet of ik het ding ga uitlezen. Ik had hier meer van verwacht.. misschien te veel.
Bij Hellblazer is er redelijk wat kaf onder het koren. Daarom ook dat verre van alles gebundeld is in trades.
Mij ligt de reeks ook niet zo (al moet ik er wel bijzeggen dat ik niet alles gelezen heb)...
Geplaatst op 03/08/2012
Citeren
Hellblazer : Ne maat van mij, vond alleen de eerste film goed, en de bundels geschreven door David Hine (vanaf vol. 3 ? dacht ik ? ).
Ik heb er enkele films van gezien, en ja, de eerste was goe. ;)
Ondertussen heb ik Lady Death Origins vol. 1 en 2 eens herlezen, om te beslissen of ik zou verder doen met deze reeks. Every man needs a guilty pleasure. Maar toen ik het las, voelde ik me helemaal niet schuldig, en beleefde ik er heel veel plezier aan. 8) Dus heb ik de Ongoing Vols. 1 & 2 ook maar besteld.
Tja. Het is zomer, congé... :)
Geplaatst op 04/08/2012
Citeren
Ik denk toch wel dat ik hellblazer ga laten.. er is nog genoeg anders in de wereld.
Geplaatst op 04/08/2012
Citeren
Zo is dat... :)
Geplaatst op 04/08/2012
Citeren
Heb onlangs de hele reeks Prins Valiant gekocht en beginnen lezen, wat een jeugdsentiment!
Is nog beter dan dat ik me voor ogen hield, wat kon die man tekenen en verhalen verzinnen? :]
Was niet goedkoop maar heb er nog geen moment spijt van ... :))
Geplaatst op 04/08/2012
Citeren
De haas van mars 3: Nog altijd goed, maar eigenlijk voegt dit album niets aan de reeks toe. We komen niets extra te weten.
Alleen 7: Leuk, leuk, leuk!
Saga Valta 1: Goed getekend, de Loisel invloeden zijn een leuke extra. Het verhaal is goed, ik hou wel van verhalen met politiek getouwtrek en dergelijke. En goed dat het in 't volgende album al afgerond zal worden. Ik hou van korte verhalen die niet uitgemolken worden!
Geplaatst op 07/08/2012
Citeren
De Haas van Mars 4: de plotwendingen volgen elkaar aan zo'n waanzinnig tempo op dat het wat lachwekkend wordt. Elke 3 pagina's wordt David en zijn hele omgeving opgeblazen en is iedereen dood behalve hijzelf natuurlijk. Niet teveel bij nadenken dus!
De Haas van mars 5: toch een iets normaler tempo. Er wordt een klein beetje vooruitgang geboekt, en dat mocht wel. Nog altijd geen dinos!
Leuk foutje ontdekt: Ze gaan naar Disney World in Florida. Een scene speelt zich af voor Space Mountain daar. Parras heeft zich uiteraard gedocumenteert, maar was blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat de Space Mountain in Parijs er anders uit ziet dan die in Florida, en tekende dus de verkeerde :D
Geplaatst op 08/08/2012
Citeren
Elixers 1 & 2: weer een verhaal van Arleston, die het gekende stramien volgt. Toch is het voor ons een verademing dat je niet op Troy rondloopt.
Magie en fantasie zijn de welbekende mix maar toch weer in een heel andere setting en afwerking, niet slecht.
Ik heb deze 2 delen gekocht in een goedkopere bundel voor 12€. Voor die prijs zijn deze HC's een koopje!
Weet iemand trouwens of de andere delen ooit nog gaan uitkomen?
Geplaatst op 08/08/2012
Citeren
Ik heb niet de indruk dat Varanda bezig is aan deel 3. Hij heeft nogal de neiging een nieuwe reeks te lanceren, en dan aan de volgende te beginnen :(
Geplaatst op 08/08/2012
Citeren
Vond "Haas van Mars" wel volledig goed (mits de nodige monkelende lachjes).
Is beetje zoals "De kronieken van de zwarte maan" : schitterende pulp
Geplaatst op 08/08/2012
Citeren
Origineel geplaatst door kaeten
Vond "Haas van Mars" wel volledig goed (mits de nodige monkelende lachjes).
Is beetje zoals "De kronieken van de zwarte maan" : schitterende pulp
Wat mij stoort, is dat de eerste albums meer op XIII lijken, en niet dat sterke pulp karakter hebben, en dus de verkeerde verwachtingen scheppen.
Deel 6: De eerste dino komt in beeld! Maar maar even, en de rest van 't album is niet slecht. Behoorlijke X-Files factor. Behoorlijk onwaarschijnlijk, maar onderhoudend.
Deel 7: In dit deel loopt het wat mij betreft helemaal mis. De plotwendingen zijn vaak niet geloofwaardig. Het gemak waarmee sommige militairen rebelleren is gewoon totaal niet geloofwaardig. En 't einde? Tja. En die dinos? Tja...
Geplaatst op 09/08/2012
Citeren