Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
6907
Surrogates.
Het is al even geleden dat ik de film zag, maar volgens mij sluit deze dicht aan bij de strip (of omgekeerd). Enfin, dit SF-verhaal kon me wel boeien, vooral omwille van de mogelijke toekomstscenario's die erin aan bod komen. Z'n €3,33 méééér dan waard. ;)
Geplaatst op 23/04/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 23/04/2012
Crew
13303
Asgard 1: Degelijk spul. Niets nieuws onder de zon, maar goed gedaan.

Sasmira 1: Eens herlezen om te zien of ik het vervolg nu, pas 14 jaar later, ga kopen. Als het een softcover was, deed ik dat zeker. Nu twijfel ik nog even, maar er is een goede kans, want het intrigeert wel, en de tekeningen zijn mooi. Al is het nieuwe album grotendeels door iemand anders getekend natuurlijk.

Verder: vrij arty-farty graphic novel (alle, ik denk toch dat het onder die noemer valt) die voornamelijk bestaat uit 2 mensen die wat naast elkaar zitten te babbelen en elkaar het bloed van onder de nagels halen. De tekeningen bestaan uit fotos met een goedkope photoshop filter op. Ik weet niet wat ik hier moet van denken. Ik vond het niet slecht. Maar ik weet niet of ik het wel goed vond. Als strip schiet het toch enigsinds tekort, denk ik, dit is meer literair dan echt strip, en dat ligt me niet.
Blij dat ik het eens gelezen heb.
Geplaatst op 24/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 24/04/2012
Crew
6907
Toen David zijn stem verloor
Beklijvend, alles doordringend verhaal over kanker. Een must-have van de hand van de Vlaamse striptekenares Judith Vanistendael.
Geplaatst op 24/04/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 24/04/2012
Crew
13303
Een verhaal van Robbedoes 1: Helemaal niet slecht

De Expeditie 1: Niet echt iets nieuws onder de zon, en de tekeningen vind ik niet super (maar ook niet slecht). Maar 't leest wel lekker weg en smaakt naar meer :)
Geplaatst op 25/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 25/04/2012
Origineel geplaatst door Surya

In die reeks is er eigenlijk maar 1 album dat me teleurstelde en dat was het laatste.
Royale de luxe
Geplaatst op 25/04/2012
Crew
13303
Kan ik me voorstellen, 't heeft een opvallend lagere score.
Surya
Geplaatst op 25/04/2012
Crew
13303
De Wandelende Man: Good stuff, alweer enkele mooie stukken. Waar blijft hij het toch halen, de dingen die een mens kan tegenkomen tijdens een wandeling?
Surya
Geplaatst op 25/04/2012
Crew
6907
Betty & Dodge 1 tem 4.
Deze reeks heeft me aangenaam verrast. Geen topper, maar wel aangename lectuur!

De verhalenverteller
Knap stukje vertelkunst met schitterende tekeningen. Weer een pronkstukje bij in de boekenkast!
Geplaatst op 28/04/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 28/04/2012
Gantz 3&4. Waar de eerste 2 wat rommiligwaren is dat in deze twee heel wat beter. Geen hoogvlieger manga maar een aanvaardbare reeks. Toch eens kijlrn of ik al die andere albums niet aan een uiterst goedkoop 2de hands prijske vind...
Royale de luxe
Geplaatst op 28/04/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe

In die reeks is er eigenlijk maar 1 album dat me teleurstelde en dat was het laatste.

Maar de één springt er toch wel uit voor mij.
belgianbingo
Geplaatst op 28/04/2012
Crew
13303
Welke? De Fantast?
Surya
Geplaatst op 28/04/2012
Origineel geplaatst door belgianbingo

Maar de één springt er toch wel uit voor mij.

heb je het over trondheim zijn verhaal... ?
Royale de luxe
Geplaatst op 28/04/2012
het allereerste verhaal, Versteende Reuzen, had van mij zo in de hoofdreeks gemogen. De andere verhalen vind ik eigenlijk maar matig.
belgianbingo
Geplaatst op 28/04/2012
Crew
13303
Versteende reuzen kon inderdaad in de gewone reeks. Moet nog aan de andere beginnen.
Surya
Geplaatst op 28/04/2012
Mooie Navels - Vriendin Aan Het Lijntje
Mooimooi :)
Geplaatst op 29/04/2012 Citeren
standard de li?ge
Geplaatst op 29/04/2012
De Wandelende Man: Good stuff, alweer enkele mooie stukken. Waar blijft hij het toch halen, de dingen die een mens kan tegenkomen tijdens een wandeling?
Is dit iets? Zijn de tekeningen echt in zwart/wit ?
standard de li?ge
Geplaatst op 29/04/2012
Crew
13303
Origineel geplaatst door standard de liège
De Wandelende Man: Good stuff, alweer enkele mooie stukken. Waar blijft hij het toch halen, de dingen die een mens kan tegenkomen tijdens een wandeling

Is dit iets? Zijn de tekeningen echt in zwart/wit ?

Taniguchi is bijna altijd in z/w, maar ik zie zijn tekeningen wel graag, en zijn albums gaan van zeer genietbaar tot uitstekend, als je 't mij vraagt :)
Surya
Geplaatst op 29/04/2012
69
Jeronimus 1 : interessant verhaal (schipbreuk en muiterij op de Batavia).
Het wordt soms wel wat langdradig verteld en hoewel de geschilderde tekeningen meestal heel knap zijn zitten er precies soms plaatjes tussen die niet kloppen qua proporties. Ben benieuwd hoe het verder gaat in deel 2 en 3.
Geplaatst op 30/04/2012 Citeren
castor
Geplaatst op 30/04/2012
Crew
13303
Animal'z: Had ik al gelezen, maar het 'vervolg' nog niet, dus herlezen. Beter dan ik me herinnerde. En de tekeningen zijn waanzinnig goed!

Julia & Roem: Heeft maar weinig met het vorige album te maken, maar speelt zich wel in de zelfde troosteloze wereld af. De tekeningen zijn opvallend donkerder, maar nog steeds even fantastisch. Het verhaal is een leuke variant op het bekende liefdesverhaal, maar toch weet Bilal het spannend te houden tot op de laatste pagina. Knap hoe hij de spanning weet op te bouwen. Sterk!
Geplaatst op 30/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 30/04/2012
327
De Grote Dode 1-3
Mooi!
ik hoop dat deel 4 snel komt.
Geplaatst op 02/05/2012 Citeren
Bor
Geplaatst op 02/05/2012
Crew
1156
Origineel geplaatst door RobertV
De Grote Dode 1-3
Mooi!
ik hoop dat deel 4 snel komt.

Gisteren ook gelezen...
inderdaad hopelijk komt deel 4 snel (en moeten we dus niet zo lang wachten als op deel 3)
Project_Z
Geplaatst op 02/05/2012
Crew
6907
De tedere jaren 1 & 2
Prachtig verteld liefdesverhaal. Er gebeurt 400 bladzijden lang zo goed als niets, maar toch verveelt het geen moment. Aanrader.
Iyo74
Geplaatst op 02/05/2012
356
"Eerlijke Lui" mooi tweeluik, zoals er zovele zijn in de collectie vrije vlucht.
kaeten
Geplaatst op 02/05/2012
Crew
13303
Elfquest boek 6: Gaat verder zoals het reeds bezig was, maar ik was toch aangenaam verrast door het einde, dat wel enkele goeie momenten heeft. Best genietbaar. Jammer van die screeuwerige jaren '80 inkleuring.
Geplaatst op 03/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 03/05/2012
1350
De Feul - merkwaardige boeken. Een nieuwe wereld wordt hier geschapen, met alle soorten types van mensen, een beetje à la Leo ( Aldebaran) maar hier gaat het meer over de verschillende mensensoorten met elk hun eigen zeden, geloof, gebruiken, ... op zoek naar de bron van de dodelijke ziekte : de Feul.
Knap en onderhoudend, intrigerend en spannend, ... hopelijk mogen we binnenkort de vertaling van het derde deel verwachten.

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/01-06-2012_Besprekingen/Feul_ex-libris.jpg
Deecee1
Geplaatst op 03/05/2012
Crew
6907
Arctica 1 tem 4
Weinig, erg weinig nieuws onder de zon! Het begon ok en een kans waardig, maar na deel 4 blijf ik toch met twijfels zitten over volgende aankopen (we blijven erover zagen, maar dat is toch voornamelijk te wijten aan de hardcover-uitgave).
Iyo74
Geplaatst op 03/05/2012
Crew
13303
Een verhaal van Robbedoes en Kwabbernoot 2: Goed, maar niet bijzonder. Bovendien vond ik Robbedoes vaak meer op Kuifje lijken dan op de Robbedoes die we kennen uit de andere albums.
Geplaatst op 04/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 04/05/2012
Asgard 1
Zeker niet slecht, goed genoeg om het vervolg te kopen.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/05/2012
het felix flux museum 3: verhaal maar zozo, maar belangrijker: te weinig humor, misschien te veel tijd tussen nummers 2 en 3?
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/05/2012
Crew
1554
MW , een tweedelig werk van Tezuka (waarvan ik onlangs ook het eerste deel van Ayako heb gelezen)

net als bij ayako is het een bevreemdende ervaring, en je vraagt je soms wel af hoe vreemde de Japanse cultuur/leefwereld in elkaar zit. MW is een soort van chemisch wapen, per ongeluk wordt de bevolking van een klein eiland van de kaart geveegd, slechts twee mensen overleven het ongeluk dat in de doofpot wordt gestopt; de ene wordt priester, de andere een bankier maar bij de bankier is alle gevoel en meededogen verdwenen waardoor hij nogal wrede ontvoeringen, moordpartijen en zo pleegt. De priester wordt verscheurd door zijn liefde voor de andere en zijn wreedaardige karakter.

kortom een bevreemdende leeservaring van een 500 tal pagina's die wel blijft nazinderen
de twee delen zijn nu als pakket te verkrijgen voor een kleine 20 euro in een mooie hardcover uitgave, voor mij een aanrader!
beus
Geplaatst op 04/05/2012
Crew
13303
Een verhaal van Robbedoes 3: Leuke tekeningen, die kunnen zo in de gewone serie. 't Scenario trouwens ook, maar dat vond ik niet bijzonder. Ook niet slecht hoor.

Sarah 1: Degelijke horror/thriller tot nu toe.
Geplaatst op 07/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/05/2012
481
Herlezen: Azrayen 1 & 2 (Lax - Giroud): Een Vrije Vlucht van 15 jaar geleden. Het verhaal brengt ons terug naar een vergeten stukje geschiedenis: de onafhankelijkheidsoorlog in Algerije van 1954 tot 1962. Een Franse luitenant trekt met twee vrachtwagens soldaten en een Jeep door Kabylië op zoek naar een verdwenen eenheid van het Franse leger. Zijn ze vermoord door Algerijnen of zijn ze overgelopen?
Dit is een eersteklas historische strip: boeiende personages in een ruim historisch kader. Alles is juist, maar nergens neemt de geschiedenisles de overhand op de menselijke verhalen.Aan de hand van enkele flashbacks schetst Giroud de mensen in deze bloedige oorlog: pied-noirs, Franse soldaten, Algerijnse onafhankelijkheidsstrijders. Allemaal hebben ze bloed aan de handen. Bij het tweede deel zit een uitgebreid dossier over de historische achtergrond van het verhaal, en de persoonlijke motieven van de scenarist. Zijn vader was soldaat in Algerije.
De prachtige tekeningen van Lax zijn overwegend bruin gekleurd zoals de bergen van Kabylië in de winter er uit zien. Alleen het bloed is helder rood. Maar het bruin doet ook denken aan oude foto's in sepia.
Azrayen is één van mijn favoriete Vrije vluchten.
Waldorf
Geplaatst op 07/05/2012
481
Ook nog gelezen:

Gringos locos: Zeer mooi getekend, maar het scenario is een opeenvolging van anekdotes die niet kan boeien.
Waldorf
Geplaatst op 07/05/2012
602
Origineel geplaatst door Waldorf
Ook nog gelezen:

Gringos locos: Zeer mooi getekend, maar het scenario is een opeenvolging van anekdotes die niet kan boeien.

Niet mee eens. De strips uit die tijd waren meestal ook niet meer dan een aaneenschakeling van anekdotes, en dat geldt zeker voor de robbedoes verhalen van toen. Het lijkt me volkomen legitiem om ook qua plot de tijdsfeer te willen evoceren. Of dit voor een groot hedendaags publiek intressant is, is een andere vraag. Als stripliefhebber vind ik het én qua tekeningen, én qua scenario prachtig.
ignoramus
Geplaatst op 07/05/2012
Crew
13303
Sasmira 2: Goed. Niet zo goed als de eerste, en jammer dat de nieuwe tekenaar niet zo mooi tekent als de oude, maar toch goed!
Geplaatst op 08/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 08/05/2012
481
Origineel geplaatst door ignoramus
Ook nog gelezen:

Niet mee eens. De strips uit die tijd waren meestal ook niet meer dan een aaneenschakeling van anekdotes, en dat geldt zeker voor de robbedoes verhalen van toen. Het lijkt me volkomen legitiem om ook qua plot de tijdsfeer te willen evoceren. Of dit voor een groot hedendaags publiek intressant is, is een andere vraag. Als stripliefhebber vind ik het én qua tekeningen, én qua scenario prachtig.

Als stripliefhebber (dit is een strip alleen maar voor stripliefhebbers) wil je toch wat meer weten over die reis dan de ontploffende frietketel van Jijé. Ik vind dat Morris, Franquin en Jijé er niet goed uitkomen.
Waldorf
Geplaatst op 08/05/2012
Ikigami 5 : Eindelijk wordt het hele Ikigami wereldje op de schop genomen en voel je tot waar de welvaartvrijheidstaat voor staat en hoe het kan gaan. Het echte grote geheel zie je nog niet maar de eerste barsten van rebellie zijn aangetoond. Ik ben blij dat Motoro Mase eindelijk er wat meer gaat achterzoeken dan enkel de schrijnende verhaaltjes van iemand die nog 24 uur te leven heeft te brengen. Versta me niet verkeerd het zijn zeer emotionele verhalen en brengen me telkens in vervoering maar het moet niet blijven duren. REBELLIE en spanning is wat we willen!
Royale de luxe
Geplaatst op 08/05/2012
Als stripliefhebber (dit is een strip alleen maar voor stripliefhebbers) wil je toch wat meer weten over die reis dan de ontploffende frietketel van Jijé. Ik vind dat Morris, Franquin en Jijé er niet goed uitkomen.

... hetgeen naar het schijnt ook de reden was waarom er zoveel te doen was rond de release van deze strip, deze was aangekondigd voor begin dit jaar, als ik mij niet vergis.

Wat er uiteindelijk gebeurd is om de families van de drie heren over de streep te trekken om toch hun toelating te geven, weet ik niet - ik heb precies niet het idee dat er bakken veel geld te verdienen is met deze strip. Ik kan mis zijn, natuurlijk.
Geplaatst op 09/05/2012 Citeren
Black Rock
Geplaatst op 09/05/2012
481
In het album zit een losse katern met foto's en een interview met de jongste zoon van Jijé als een soort 'recht van antwoord'.
Geplaatst op 10/05/2012 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 10/05/2012
1350
Zo goed dat de vorige delen waren, zo slecht is dit album uit de reeks.
Ik heb het over Alter Ego. Jonas.
Slecht getekend, teveel tekst, een onsamenhangend verhaal dat praktisch niets bijbreng tot het geheel van de storie ... .
Hopelijk zijn de twee resterende delen van beter kwaliteit. :rolleyes:
Geplaatst op 10/05/2012 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 10/05/2012
Crew
4173
Origineel geplaatst door Deecee1
Zo goed dat de vorige delen waren, zo slecht is dit album uit de reeks.
Ik heb het over Alter Ego. Jonas.
Slecht getekend, teveel tekst, een onsamenhangend verhaal dat praktisch niets bijbreng tot het geheel van de storie ... .
Hopelijk zijn de twee resterende delen van beter kwaliteit. :rolleyes:

Merkwaardige vaststelling:
Deel 1, 2, 5 en 6 bestaan in het Nederlands, deel 3 is aangekondigd, en deel 4 bestaat (nog) niet. ?(
Geplaatst op 11/05/2012 Citeren
woelfie
Geplaatst op 11/05/2012
Crew
13303
Ja, is een vreemde serie. In 't Frans zijn de albums in een andere volgorde verschenen, maar ze zijn niet genummerd, en ik denk dat je ze niet na elkaar hoeft te lezen.
Surya
Geplaatst op 11/05/2012
Crew
1554
het is de bedoeling dat je ze allemaal los van elkaar kan lezen, maar door ze allemaal te lezen zie je wel de verbanden tussen de personages, het maakt dus niet uit of je met deel 1 of met deel 3 begint te lezen
beus
Geplaatst op 11/05/2012
Ukkie - Ukkie's eerste album
Leuke kinderstrip :)
Geplaatst op 12/05/2012 Citeren
standard de li?ge
Geplaatst op 12/05/2012
VAGABOND:
Een manga die het leven van een Ronin, Shinmen Takezo, volgt. Harde actie, meeslepend, japans verhaal dat je geen moment loslaat. Zelfs als het wat rustiger is dan blijf je doorbladeren. In deze 600+ pagina's tellende vizbig editie wil dat zeggen dat je een meer dan een hald dagje onafgebroken zoet bent. Dan vergeet ik nog de indringende tekeningen, niet qua geweld, die ook zeer goed is weergegeven maar qua beklijvende portretten. Ik heb er mezelf meerdere keren op betrapt dat ik tientallen seconden lang bleef kijken naar dezelfde pagina van deze voor mij nu al klassieker! Hou er rekening mee dat deze in het Engels is uitgekomen bij Vizbig en dat je hem kan bestellen bij de locale SSZ aan een 20€ per deel. Maar die is hij dan ook meer dan waard.
Geplaatst op 13/05/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 13/05/2012
Crew
13303
Een 9? Dan moet ie inderdaad wel goed zijn :)
Surya
Geplaatst op 13/05/2012
Het enige wat ik me van de serie herinner, is dat ze over Musashi gaat, en hoe hij van een uiterst sterke boerenkinkel met houten zwaard naar de meest geduchte zwaardvechter evolueert.
Grafisch zeer sterk, met wat expliciete tekeningen van ingeslagen hoofden en zo.

Ben gestopt bij deel 11 om ik weet niet meer welke reden...

Allez, op de stapel Te herlezen dan maar.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/05/2012
Een 9? Dan moet ie inderdaad wel goed zijn :)

Yep een 9 een score die ik toch niet zoveel geef. Maar het is gewoon eenvoudig en zeer mooi uitgewerkt.

Ik moet ook zeggen dat het danzij de vizbig 3in1 editie is. Waar je 3 bundels voor de prijs van één en een half hebt, maakt dat deze één puntje meer heeft gekregen. Er is nog een andere reeks maar dan heb je meer dan 30 takobans en dat is te veel van het goede prijsgewijs dan. Ik quoteer ook daarop en niet alleen het verhaal en de tekeningen.

Musashi is inderdaad zijn covernaam die hij krijgt van de monnik nadat hij gestorven is. ;)
Royale de luxe
Geplaatst op 13/05/2012
Crew
3333
VAGABOND:
Een manga die het leven van een Ronin, Shinmen Takezo, volgt. Harde actie, meeslepend, japans verhaal dat je geen moment loslaat. Zelfs als het wat rustiger is dan blijf je doorbladeren. In deze 600+ pagina's tellende vizbig editie wil dat zeggen dat je een meer dan een hald dagje onafgebroken zoet bent. Dan vergeet ik nog de indringende tekeningen, niet qua geweld, die ook zeer goed is weergegeven maar qua beklijvende portretten. Ik heb er mezelf meerdere keren op betrapt dat ik tientallen seconden lang bleef kijken naar dezelfde pagina van deze voor mij nu al klassieker! Hou er rekening mee dat deze in het Engels is uitgekomen bij Vizbig en dat je hem kan bestellen bij de locale SSZ aan een 20€ per deel. Maar die is hij dan ook meer dan waard.

Heb hem juist besteld via mijne vaste SSZ, ben heel benieuwd? :))
$tripofiel
Geplaatst op 13/05/2012
Crew
13303
Verhaal van Robbedoes 4: Mjah, leuk maar dit is behoorlijk afwijkend van wat de gewone reeks is. Het heeft er maar weinig mee te maken. Op zich best leuk hoor, maar niet erg Robbedoes. Robbedoes zelf is een timiede jong klungeltje, en Kwabbernoot is een rotvervelende egoist die 't hoog met zichzelf op heeft. Hij irriteerde me vooral.
Geplaatst op 14/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 14/05/2012
14
Herlezen: Azrayen 1 & 2 (Lax - Giroud): Een Vrije Vlucht van 15 jaar geleden. Het verhaal brengt ons terug naar een vergeten stukje geschiedenis: de onafhankelijkheidsoorlog in Algerije van 1954 tot 1962. Een Franse luitenant trekt met twee vrachtwagens soldaten en een Jeep door Kabylië op zoek naar een verdwenen eenheid van het Franse leger. Zijn ze vermoord door Algerijnen of zijn ze overgelopen?
Dit is een eersteklas historische strip: boeiende personages in een ruim historisch kader. Alles is juist, maar nergens neemt de geschiedenisles de overhand op de menselijke verhalen.Aan de hand van enkele flashbacks schetst Giroud de mensen in deze bloedige oorlog: pied-noirs, Franse soldaten, Algerijnse onafhankelijkheidsstrijders. Allemaal hebben ze bloed aan de handen. Bij het tweede deel zit een uitgebreid dossier over de historische achtergrond van het verhaal, en de persoonlijke motieven van de scenarist. Zijn vader was soldaat in Algerije.
De prachtige tekeningen van Lax zijn overwegend bruin gekleurd zoals de bergen van Kabylië in de winter er uit zien. Alleen het bloed is helder rood. Maar het bruin doet ook denken aan oude foto's in sepia.
Azrayen is één van mijn favoriete Vrije vluchten.

Ik heb toevallig deel 2 net voor het eerst gelezen (kon 'm nooit ergens vinden) en dit verhaal is echt een meesterwerk inderdaad. Prachtig getekend, de kleuren doen je de omgeving voelen. En de personages zijn mooi uitgewerkt. De oorlog als achtergrond voor interessante verhoudingen onderling. Hoe de soldaten het ervaren om in een dergelijke situatie te verkeren. Ook de relatie tussen de lokale bevolking en de soldaten en de gewetenbezwaren die rond wanen.

Gisteren toevallig deel 2 van Eerlijke lui gelezen, iets compleet anders maar ook genieten.
Znilz
Geplaatst op 14/05/2012
Crew
6907
Origineel geplaatst door Znilz
Gisteren toevallig deel 2 van Eerlijke lui gelezen, iets compleet anders maar ook genieten.

Inderdaad een knap album!
Iyo74
Geplaatst op 14/05/2012
The Summit of the Gods 2: Top drama, met een journalistiek tintje over de top van de bergbeklimmers en wat hun drijfveren zijn om te blijven presteren op de meest gevaarlijke plaatsen op deze planeet. Enige negatieve opmerking die ik heb is de echt lamentabele vertaling... dit heb ik nog nooit gezien. :rolleyes:
Geplaatst op 15/05/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 15/05/2012
Crew
13303
The Summit of the Gods 2: Top drama, met een journalistiek tintje over de top van de bergbeklimmers en wat hun drijfveren zijn om te blijven presteren op de meest gevaarlijke plaatsen op deze planeet. Enige negatieve opmerking die ik heb is de echt lamentabele vertaling... dit heb ik nog nooit gezien. :rolleyes:

Daarnet op de trein ook uitgelezen. Dit behoort tot het beste wat ik van Taniguchi gezien heb. Het is me niet duidelijk, maar ik heb de indruk dat hij zich baseert op een boek, maar wel zelf de bewerking doet, en als dat het geval is, is dat zeeeeer sterk. Echt ontzettend boeiend. Zo slaagt hij er in om iemand 30 paginas lang op een richel te laten zitten en het toch een echte page-turner te houden. Subliem!
En ja, soms wel rare zinnen zeg.
Surya
Geplaatst op 15/05/2012
Taniguchi, beperkt zich in dit drama tot het grafische werk. Het is Baku die het verhaal schrijft. Waar het wel op gebaseerd is het feit dat Mallory en Irvine de top niet/of toch wel haalden en of ze die camera nu mee hadden of niet:

quote from wiki

In 1999 the Mallory and Irvine Research Expedition, sponsored in part by the TV show Nova and the BBC, and organized and led by Eric Simonson, arrived at Everest to search for the lost pair. Guided by the research of Jochen Hemmleb, within hours of beginning the search on 1 May, a frozen body was found by Conrad Anker at 26,760 feet (8,160 m) on the north face of the mountain. As the body was below where Irvine's axe was found in 1933, the team expected the body to be Irvine's, and were hoping to recover the camera that he had reportedly carried with him. They were surprised to find that name tags on the body's clothing bore the name of "G. Mallory." The body was remarkably well preserved, due to the mountain's climate. The team could not locate the camera. Experts from Kodak have said that if a camera is ever found, there is some chance that its film could be developed to produce printable images, if extraordinary measures are taken.
Royale de luxe
Geplaatst op 15/05/2012
Crew
1156
Uit goede bron (de uitgever zelve) vernomen dat volume 3 in juni (eindelijk) uitkomt.
[URL=www.ponentmon.com/files/Summit_3_regalo.pdf]download hier het eerste hoofdstuk van volume 3[/URL]
http://www.ponentmon.com/resources/images/portadas_ingles/summit_3.jpg
Project_Z
Geplaatst op 15/05/2012
Crew
13303
Yep, deel 3 is reeds besteld in de SSZ!
Surya
Geplaatst op 15/05/2012
Crew
13303
Dwarf 1: De FCDB editie gelezen. Blij dat ik dit niet gekocht heb. Teveel tekst, niet vlot geschreven. Wel mooi getekend, en hij krijgt wel veel verhaal in 1 album. Dat komt omdat hij veel plaatjes op 1 pagina zet, en toch lijken ze niet klein of druk. Da's goed gedaan. Maar hij zou zich beter laten bijstaan door een scenarist die vlotter schrijft.

De Jacht: Een ouder Christin/Bilal verhaal dat ik nog niet had gelezen. 70 pagina's lang vraag je je af waar het verhaal nu eigenlijk over gaat en waar de auteurs heen willen. En dan komt het puntje plots bij het paaltje, in een zeer geslaagd slot. Ik heb dit veel liever gelezen dan De falangisten
Geplaatst op 16/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 16/05/2012
Crew
13303
Verhaal van Robbedoes 5: Hmmm, mij kon dit niet echt boeien, en 't heeft opnieuw maar weinig te maken met de Robbedoes zoals we die in de reeks leerden kennen.
Geplaatst op 18/05/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 18/05/2012
Verhaal van Robbedoes 5: Hmmm, mij kon dit niet echt boeien, en 't heeft opnieuw maar weinig te maken met de Robbedoes zoals we die in de reeks leerden kennen.

Is dat niet de opzet van de reeks? Andere verhalen maken met Robbedoes?
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/05/2012
Crew
13303
Mjah, maar zomaar 2 personages nemen en ze er doen uit zien als Rob & Kwab is niet het zelfde als iets anders doen met de personages Rob & Kwab, is mijn punt. Ik weet wel dat het een moeilijke balans is, maar in dit album vond ik het niet echt overtuigend. Het verhaal zelf kon me op zich trouwens ook gewoon niet boeien, Rob & Kwab of niet.
Surya
Geplaatst op 18/05/2012
Jeruzalem
Guy Delisle maakt opnieuw een verblijfsverslag zoals alleen hij dat kan. Geen harde journalistiek zoals Joe Sacco, maar een eerlijke blik van een verwonderde buitenstaander. Me like
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/05/2012
69
jeronimus 2 en 3 : Deel 1 was al redelijk knap getekend, deel 2 en 3 nog beter. Het verhaal is goed alleen is de vertelling niet altijd even vlot. Door de nogal hoge prijs, vooral voor de liefhebber van historisch drama.
Geplaatst op 19/05/2012 Citeren
castor
Geplaatst op 19/05/2012
Crew
6907
Carmen Mc Callum 1 tem 6: was in m'n geheugen veel beter dan wat ik er nu van vindt.

Travis 1 tem 5: behoorlijke 1ste cyclus. Het herlezen waard.
Travis 6: begin van een nieuwe cyclus, best wel ok.
Travis 7: reeds heel wat minder. Vooral de tekenstijl komt slordig over en is heel wat minder dan de vorige albums. Jammer.

Arq INT 1: S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D! Beetje een onwennig gevoel aan 't begin, maar dat ging al snel over. Delen 7 tem 12 zullen snel volgen!
Geplaatst op 20/05/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 20/05/2012