Laatst gelezen (vervolg deel 4)

3030
DAEDALUS - 17 mei 2012

Aquablue-12 : Terug naar de bron - HC/SC (Hautière / Reno)
> De stichting van Naoi heeft een verbijsterende ontdekking gedaan: bepaalde aardse rassen zouden afstammen van de wezens op planeet Aquablue!
Eens z'n stichting tot die conclusie is gekomen, stelt Nao een team van onderzoekers samen, om deze theorie ter plaatse te gaan onderzoeken, maar de bewoners van Aquablue hebben niet zo'n goede herinneringen aan het laatste contact met de aardbewoners...
> Een nieuw auteursduo neemt de fakkel van deze topserie over!

hopla 8)

Thanx for the heads up, bozz !
Geplaatst op 03/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 03/04/2012
Crew
13303
Je kon dat uiteraard ook gewoon op deze site zien :D
Surya
Geplaatst op 03/04/2012
3030
Welke site ? ?(

:P :D
spock
Geplaatst op 03/04/2012
69
Moeder Oorlog 2 : knappe strip die detective met oorlogswaanzin combineert. Ben benieuwd of derde deel het geheel mooi gaat afronden
castor
Geplaatst op 03/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 38: Ik vond dit maar flauwtjes

Mooie navels 1: In 't begin vond ik het maar matig, maar naar 't einde toe werd het wel beter. Best aardig eigenlijk!
Geplaatst op 04/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 04/04/2012
Origineel geplaatst door spock

Maar goed ook, vond die laatste 2 albums niet denderend...
Royale de luxe
Geplaatst op 04/04/2012
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe

Eerst dacht ik, hmm, nieuwe auteurs, jammer,
maar inderdaad, de laatste twee waren minder van kwaliteit, en ook
hier : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=13463&start=180
staan scans van een folder, en de tekeningen zien er weer top uit !
spock
Geplaatst op 04/04/2012
Aquablue 12 - le preorder bij Archonia, voor de liefhebbers.

Laatst X Necrosha doorspit ... allez, doorspit ... heb het ding weggelegd halverwege, drie keer hetzelfde verhaal maar uit een verschillend oogpunt begint toch zwaar te vervelen.

De covers zijn wel leuk (mooie miekes in allerhande interessante poses) maar als ik dat wil zien, zijn er andere (en betere) keuzes.

Ook Aquilus gelezen, is wel interessant, leuke tekeningen en dergelijke, maar ik word niet echt meegesleurd in het verhaal, ik mis het "immersion" effect een beetje. Misschien omdat ik randomly halverwege de serie begin te lezen, maar ik ben al vaker halverwege een serie begonnen (zoals bij XIII bijvoorbeeld), die er wel in slaagden om mij echt te boeien.
Black Rock
Geplaatst op 04/04/2012
1350
Het Konvooi 1. Het gewicht van het verleden - knap eerste deel van dit tweeluik.
Verzorgde tekeningen maar vooral een goed uitgekiend scenario ( je merkt dat daar veel zorg aan werd besteed om een goede structuur en logische opbouw te construeren). Een gekend gegeven ( de Endlösung) wordt hier op een aangrijpende en toch weer originele invalshoek behandeld. Geslaagd.
Deecee1
Geplaatst op 04/04/2012

Eerst dacht ik, hmm, nieuwe auteurs, jammer,
maar inderdaad, de laatste twee waren minder van kwaliteit, en ook
hier : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=13463&start=180
staan scans van een folder, en de tekeningen zien er weer top uit !

Het ziet er goed uit. En de terugkeer naar het begin kan op zich een goede zaak zijn. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Royale de luxe
Geplaatst op 04/04/2012
3030
Het is niet echt terugkeer naar het begin, hee.
Het is 15 jaar later dan het vorig boek, Nao keert terug naar Aquablue, nadat hij er constant weg was voor zijn Stichting. Zijn zoon is ondertussen dus ouder geworden, zonder dat hij er bij was, en Mi-Nuee... tja... ;)
In het laatste deel heeft Nao zich ook misdragen. Ik vraag me af of ze er achter is gekomen. 8)
spock
Geplaatst op 04/04/2012
Crew
13303
Eigenlijk straf dat deel 1 al 24 jaar oud is, het is nog helemaal niet verouderd!
Surya
Geplaatst op 04/04/2012
3030
Inderdaad, is me ook opgevallen.

Maar deze herziene druk is wel opnieuw ingekleurd, en dat is een pluspunt. als je er een eerste druk op na slaat, zie je dat de manier van arceren en inkleuren, nu toch wel verouderd is.
Maar het verhaal en het thema zijn zéker niet verouderd.
spock
Geplaatst op 04/04/2012
ja ja akkoord, het is niet naar het oude maar wel naar de bron van de prachtige avonturen. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Ik heb weer helemaal zin gekregen om de reeks nog eens te herlezen ze.
Royale de luxe
Geplaatst op 04/04/2012
356
a Chris Van de Meerssche vind zang der elfen wél goed werk.
Zo zie je maar dat smaken en vertalingen verschillen :)
kaeten
Geplaatst op 04/04/2012
Origineel geplaatst door kaeten
a Chris Van de Meerssche vind zang der elfen wél goed werk.
Zo zie je maar dat smaken en vertalingen verschillen :)

Gelukkig maar!
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/04/2012
Crew
13303
Tessa 1: Amusante reeks die de liefhebbers van Konvooi zeker zal kunnen bekoren

Robbedoes 39: De auteurs zijn goed op dreef, de scene met de yin-yang tafel is schitterend :)

Robbedoes 40: Goed, maar niet bijzonder
Geplaatst op 05/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 05/04/2012
Crew
13303
Kiekeboe 26: Ik ken deze reeks niet. Ze spreekt me niet aan. Maar ik wil toch wat geïnformeerd zijn, dus heb ik besloten mezelf te informeren door het 'beste' album uit de reeks te lezen. Mehro experimenteert er op los, en doet enkele leuke dingen, maar ik ben niet overtuigd. Het resultaat is maar povertjes. Enkele goede vondsten maar vooral een flauw verhaal (ik snap wel dat dit deel is van de mop) en tekeningen die me niet kunnen overtuigen. Niet dat het slecht is getekend, maar hij beperkt zich tot wat hij goed kan tekenen en zich comfortabel bij voelt. Nergens neemt hij risicos met interessante oogpunten of perspectieven. En soms hebben de mensen nogal rare houdingen. En Fanny in profiel tekenen kan hij niet, ze ziet er uit als een baviaan.
Geplaatst op 06/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 06/04/2012
356
Tessa1 vond ik ook goed.
Deel 2 is mischien al iets minder?
kaeten
Geplaatst op 06/04/2012
356
Kiekeboe is zoals Sus en Wis begindelen waren echt wel goed.
Nu is het seriewerk geworden.
kaeten
Geplaatst op 06/04/2012
Travis 6 - 7: een reeks ooit uitgegeven door talent, dan weer opgepikt daar daedalus en nu dus verder gezet. Ja ik lust dit Scifi actie spionage wereldje wel! knappe verderzetting met een tekenaars switch ook die niet slecht bevalt!
Royale de luxe
Geplaatst op 06/04/2012
Crew
13303
Ik denk er ernstig aan die inderdaad verder te kopen, samen met Carmen mc Callum. Jij zou me dat dus aanraden, Sven?

Robbedoes 41: Leuk album, vol leuke visuele vondsten.

Noach 1: Binnenkort recensie!
Geplaatst op 07/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/04/2012
Bollie en Billie - 3
Blijft leuk en interessant om lezen :)
standard de li?ge
Geplaatst op 07/04/2012
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk er ernstig aan die inderdaad verder te kopen, samen met Carmen mc Callum. Jij zou me dat dus aanraden, Sven?

Als je Golden city leuk vindt moet je deze kopen, de 2 albums zijn elk op zich totaal anders en beloven nog heel wat actie in het komende deel en latere cyclussen.
Royale de luxe
Geplaatst op 07/04/2012
Crew
13303
Golden City vond ik best goed, maar niet voor HC.
Surya
Geplaatst op 07/04/2012
3030
ARQ 15 : MAAN graag gelezen.
Mooie tekeningen.
Maar aangezien ik de vorige delen niet eerst opnieuw heb gelezen, kan ik er verder niet veel zinnigs over zeggen. ;)
Ik heb daarbij naar George Thorogood geluisterd, dus dit kwam mijn concentratie ook al niet ten goede.

Ik beloof van ARQ te herlezen, wanneer het laatste deel uitkomt.

(Ook naar Bob Dylan Highway 61 Revisited en Lou Reed Berlin geluisterd, maar dit volledig terzijde) 8)
spock
Geplaatst op 07/04/2012
Golden City vond ik best goed, maar niet voor HC.

Ik heb dat ook niet in HC trouwens Travis is in SC... ik wist niet dat daar HC's voor waren.
Royale de luxe
Geplaatst op 07/04/2012
Bollie en Billie - 4
Meer van hetzelfde :D

Mooie Navels - Wie Denkt je Dat je Bent
Wat een zeer fijne strip om te lezen. Je leeft enorm mee met de verschillende personages en karakters. Daarnaast zijn de grappen ook nog eens leuk uitgewerkt en zijn de tekeningen meer dan voldoende.
Blijkbaar loopt deze serie al een tijdje, jammer dat ik ze nu pas (dankzij deze site) leer kennen :P
Het is een schitterende eigentijdse strip met tienermeisjes van nu.
Wat me ook opviel zijn de afzonderlijke vertelsels, maar toch vormt alles één geheel, één verhaal als het ware.
Geplaatst op 08/04/2012 Citeren
standard de li?ge
Geplaatst op 08/04/2012
Origineel geplaatst door standard de liège
Bollie en Billie - 4
Meer van hetzelfde :D

Mooie Navels - Wie Denkt je Dat je Bent
Wat een zeer fijne strip om te lezen. Je leeft enorm mee met de verschillende personages en karakters. Daarnaast zijn de grappen ook nog eens leuk uitgewerkt en zijn de tekeningen meer dan voldoende.
Blijkbaar loopt deze serie al een tijdje, jammer dat ik ze nu pas (dankzij deze site) leer kennen :P
Het is een schitterende eigentijdse strip met tienermeisjes van nu.
Wat me ook opviel zijn de afzonderlijke vertelsels, maar toch vormt alles één geheel, één verhaal als het ware.

Yep, qua scenario zit Mooie navels mooi inelkaar!
belgianbingo
Geplaatst op 08/04/2012
De eerste twee delen van Plunk! Fantastisch, misschien wel de beste gagstrip die ik ooit gelezen heb.
Surfer Billy
Geplaatst op 08/04/2012
Crew
6907
De aantekeningen van Darwin
Geen slechte reeks! Geeft een andere benadering van het hoe en waarom van Darwins evolutietheorie (compleet verzonnen en ongeloofwaardig, maar dat weet je natuurlijk wel). Geen topper, wel het lezen waard...
Iyo74
Geplaatst op 08/04/2012
Billy Bat 1 en 2: wie de andere urasawa's gesmaakt heeft, zal deze ook smaken!

noach 1: mooie tekeningen, redelijk goed verhaal. Mag verdergaan

Wolf 3: toch wel een ondergewaardeerde reeks van Steven Dupré. ik vind deze heel goed. Af en toe eens een flauw grapje, maar ik kan best lachen met alle grollen en anachronismen.
Geplaatst op 09/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 42: Niet bijzonder, maar wel leuk

Robbedoes 43: Best OK, maar niet het beste album uit deze periode

Verre werelden 1: Matige opener. Het tekenwerk is niet echt mooi, maar niet echt slechter dan dat van Leo zelf. Waar Leo mooier tekent, slaagt hij er evenwel niet in meer dan 1 persoon te tekenen. Iedereen, man of vrouw, ziet er het zelfde uit. Op dat vlak is Icar veel gevarieerder. De inkleuring is ook maar matig, met soms lelijke kleuren. Het verhaal mist wat richting en is bij momenten nogal anekdotisch.
Geplaatst op 11/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 11/04/2012
Crew
3333
Als ik zo uw commentaren lees zal je binnenkort veel buitenzwieren of loop ik te hard van stapel? 8o
$tripofiel
Geplaatst op 11/04/2012
Crew
13303
Ik heb ze uit de bib :)
Surya
Geplaatst op 11/04/2012
Crew
3333
Dat is ook nog een oplossing waar ik niet aan denk om eens iets te proberen! 8)
$tripofiel
Geplaatst op 11/04/2012
327
Wat is buitenzwieren?

is dat net zoiets als in de tuin wonen? (als ik teveel heb gekocht)
Bor
Geplaatst op 11/04/2012
327
Peter Pan - 2 - Opikanoba

Binnen korte tijd ben ik toch groot fan van Loisel geworden (dankzij jullie)
Ik vond opikanoba afentoe wel wat luguber..
maar verder perfect :)
Bor
Geplaatst op 11/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 44: Leuk, al vraag ik me af waarom Vito Cortizone in dit album voorkomt? Het heeft weinig toegevoegde waarde en een grote toevalsfactor.

Robbedoes 45: Robbedoes met seks en liefde? Een hele evolutie eigenlijk, maar het is goed aangepakt zodat het niet echt een stijlbreuk is. Het is vooral een voorbode voor wat ons te wachten staat in het volgende album.
In elk geval een van de betere albums, wat mij betreft. Het verhaal zit goed in elkaar, het is goed geschreven en kan soms verrassen, vergeet niet grappig te zijn en Janry is alweer goed op dreef.

Robbedoes 46: Gewaagd. Zowel qua verhaal als qua tekeningen een stijlbreuk, en toch ook wel een verderzetting van de evolutie die de reeks in de voorgaande albums doormaakte.
Het verhaal heeft zowel qua vertelstructuur als qua visuele aanpak een zeer filmisch. Ook wordt het verhaal niet geheel sequentieel gebracht, er worden wat sprongen in de tijd gemaakt.
Ik vind dit best geslaagd en zou het niet erg gevonden hebben als de volgende albums verder zouden gegaan zijn op dit stramien. Ik heb ze nog niet gelezen, maar iets zegt me dat de uitgeverij de volgende auteurs gevraagd heeft terug te keren naar de meer klassieke Robbedoes.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het album voor een deel van het doelpubliek wat te complex is.

Verre werelden 2: Noting to see here, next.
Geplaatst op 12/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/04/2012

Robbedoes 45: Robbedoes met seks en liefde? Een hele evolutie eigenlijk, maar het is goed aangepakt zodat het niet echt een stijlbreuk is. Het is vooral een voorbode voor wat ons te wachten staat in het volgende album.
In elk geval een van de betere albums, wat mij betreft. Het verhaal zit goed in elkaar, het is goed geschreven en kan soms verrassen, vergeet niet grappig te zijn en Janry is alweer goed op dreef.

Is inderdaad een van de beste albums van Tome en Yanry. Luna is het type dame waar alle robbedoezen, onder ons, voor vallen.

Robbedoes 46: Gewaagd. Zowel qua verhaal als qua tekeningen een stijlbreuk, en toch ook wel een verderzetting van de evolutie die de reeks in de voorgaande albums doormaakte.
Het verhaal heeft zowel qua vertelstructuur als qua visuele aanpak een zeer filmisch. Ook wordt het verhaal niet geheel sequentieel gebracht, er worden wat sprongen in de tijd gemaakt. Ik vind dit best geslaagd en zou het niet erg gevonden hebben als de volgende albums verder zouden gegaan zijn op dit stramien. Ik heb ze nog niet gelezen, maar iets zegt me dat de uitgeverij de volgende auteurs gevraagd heeft terug te keren naar de meer klassieke Robbedoes. Ik kan me ook wel voorstellen dat het album voor een deel van het doelpubliek wat te complex is.

Stijlbreuk inderdaad, maar dit was dit duo's laatste boek en ik herinner me dat daar een heel debat over geweest is binnen de uitgever. de auteurs wouden iets speciaals doen de uitgeverij had het bijna niet laten doorgaan. Het was een goed album.

De opvolgers hebben van R&K ook iets eigen gemaakt wat zeer leuk is. Maar als auteurs van deze langlopende reeks is het DUO Tome & Janry niet verslagen geweest. Buiten enkele pareltjes van Franquin zijn ze topfavoriet en hun albums zijn dan ook de eerste die ik steeds opnieuw bovenhaal om te herlezen.
Royale de luxe
Geplaatst op 12/04/2012
De opvolgers hebben van R&K ook iets eigen gemaakt wat zeer leuk is. Maar als auteurs van deze langlopende reeks is het DUO Tome & Janry niet verslagen geweest. Buiten enkele pareltjes van Franquin zijn ze topfavoriet en hun albums zijn dan ook de eerste die ik steeds opnieuw bovenhaal om te herlezen.

I second that! Het heeft een tijdje geduurd vooraleer ik doorhad dat die Tome & Janry albums iet representatief waren voor de reeks.
belgianbingo
Geplaatst op 12/04/2012
Crew
13303
Ze hebben duidelijk hun eigen stempel op de reeks gedrukt, in positieve zin. Ze hebben de reeks vooral veel actueler gemaakt.

Bij het lezen van Als in een droom vermoedde ik al dat dat niet over een nacht ijs was gegaan. Kan ik daar ergens meer info over vinden?
Surya
Geplaatst op 12/04/2012
echt meer info is daar niet over... het was '98 toen het uitkwam. Internet stond nog in de kinderschoenen en veel was van horen zeggen. Maar niet tegenstaande heeft Tomé wel zijn zegje daar over gedaan op het www. Klik hier
Royale de luxe
Geplaatst op 12/04/2012
Crew
13303
Tnx
Surya
Geplaatst op 12/04/2012
Crew
6907
Konvooi 1 tem 5.
Voorlopig geen delen tegengekomen die me ontgoochelen. Behoort zeker tot de betere werken met een goeie mengeling van humor, actie, actuele thema's,...
Iyo74
Geplaatst op 12/04/2012
Dat is inderdaad een van die andere reeksen die top zijn. Ondanks dat sommigen het teveel van het zelfde vinden is het op ten top amusement.

in mijn top 10 van scifi reeksen
Royale de luxe
Geplaatst op 12/04/2012
Crew
3333
Juist de drie delen van Gouden eeuw gelezen en moet zeggen ik was aangenaam verrast!

Benieuwd naar het volgende deel ... :)
Geplaatst op 13/04/2012 Citeren
$tripofiel
Geplaatst op 13/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 47: Nieuw team, nieuwe aanpak. Morvan brengt een scenario dat echt als een TGV voorbij raast, met vele uitgesmeerde actiescenes die door Munuera echt zeer flitsend en dynamisch op papier worden gezet. Het verhaal valt helaas wat magertjes uit. Het tekenwerk is zeer goed, maar voor deze reeks vond ik het ruwere penseelwerk van Janry leuker. Op zich top, maar voor deze reeks wat te glad.

Verre werelden 3: Tja. Dit kabbelt maar voort zonder veel richting, tot die cliffhanger op de laatste pagina. Het blijft ook zeer anekdotisch. De 3 eerste albums zitten vol scenes en gebeurtenissen die je zo uit het verhaal kan schrappen zonder dat dat invloed heeft op het grotere geheel. Ik ga niet de moeite doen de volgende delen nog uit de bib te ontlenen.
Geplaatst op 13/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 13/04/2012
Crew
6907
Konvooi 6 tem 10.
De reeks blijft boeien. Genoeg afwisseling, op zichzelf staande verhalen die toch een rode draad bevatten over de albums heen zodat je blijft uitkijken naar het volgende deel. Van mij mag deel 11 er gauw aankomen...
De tekeningen van deel 10 zijn minder hard van kleuren en dat kon ik wel smaken.
Geplaatst op 14/04/2012 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 14/04/2012
69
Black Page : degelijke tekeningen en meer dan degelijk scenario. In 1 ruk uitgelezen, vond alleen het einde een beetje te voorspelbaar. Maar al bij al zeker de moeite waard
Geplaatst op 14/04/2012 Citeren
castor
Geplaatst op 14/04/2012
Mooie Navels - Slecht Weer Voor Pechvogels
Ook weer van genoten. Wat een leuke serie :)
Geplaatst op 15/04/2012 Citeren
standard de li?ge
Geplaatst op 15/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 48: Begint zeer goed, maar op 't einde komen er bovennatuurlijke elementen in, en dat stoorde me een beetje. Tot nu toe zagen we wel technologie die niet kan volgens wat we vandaag weten, of goochelaars die dingen doen die wat vergezocht zijn, maar nooit bovennatuurlijke dingen. Een beetje jammer, want ik vond de eerste 70% wel goed.
Geplaatst op 16/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 16/04/2012
Crew
1519
Rik Ringers: De eerste vijftig albums van deze reeks heb ik nu (weer eens) achter de kiezen. Zoals vanouds zijn de tekeningen prima en het scenario degelijk doorgedacht. Ik heb me weer vermaakt met alle plotwendingen in die albums. Er kleven slechts twee nadelen aan deze reeks.
1) Als je de albums gelezen hebt moet je ze minstens vijf tot tien jaar in de kast laten liggen en veel ander spul lezen om te vergeten wie de dader is, want anders boeien de verhalen niet.
2) Naarmate de reeks vordert worden ook de scenarios steeds moeilijker en onwaarschijnlijker. Zoals die boeven (scenarist, dus) de zaken zó complex weten te maken: geen wonder dat ze natuurlijk op hun bek gaan.
En fase twee ga ik nu beginnen te lezen. Voordeel van de complexe plots is wel dat ik hier zeker geen idee meer heb wie de dader is.
cuppenh
Geplaatst op 16/04/2012
3030
Koop eens een ouwe reeks terug, maar nu de Daedalus uitgave, aflevering 3 :

Ik heb me Carmen mc Callum 1-3 opnieuw gekocht.
Ben er nog niet uit of ik er verder mee ga doen, in mijn geheugen was het precies beter.

Let op : ik vond het goed, maar moest het vertelritme wat gewoon worden.
Spionage SF, met ook nog een virtuele wereld en de yakuza in the mix, en Carmen, die best een sexy heldin is, al konden de tekeningen beter.
Hmmm, nu ik er aan terug denk : best geslaagd.

Ik meen me te herinneren dat de reeks nog beter werd, maar het is ook al weer zo lang geleden...
spock
Geplaatst op 16/04/2012
Origineel geplaatst door cuppenh
Rik Ringers: complexe plots.

heu, ben je zeker dat het Rik Ringers was? :P
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 49: Tja, Morvan slaagt er in mijn ogen niet in de spirit van de reeks verder te zetten. Op dat vlak was nr 47 nog best OK, maar al die bovennatuurlijke toestanden horen niet thuis in deze reeks, en massa gevechten tussen twee groepen tegenstanders waren ook nogal on-Robbedoes.
Surya
Geplaatst op 16/04/2012
Crew
13303
Witte Termiet 1: Mjah, ik ben nog niet geheel overtuigd. Het tekenwerk is goed, maar de inkleuring vind ik niet mooi. Het verhaal had iets duidelijker gebracht kunnen worden.
Geplaatst op 17/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 17/04/2012
Crew
1519
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door cuppenh
Rik Ringers: complexe plots.

heu, ben je zeker dat het Rik Ringers was? :P

Nou, 'complex' is misschien iets te zwaar, hoewel "drie test-ontvoeringen uitvoeren voordat de eigenlijke ontvoering gebeurd" (61-Aan de galg) daar wel naar neigt.
Beter is de verwoording die Duchateau zelf in de mond van Rik Ringers legt in 62-Stripmoorden:
[URL=http://img28.imageshack.us/img28/6493/62rrvergez600x204.jpg
VERGEZOCHT
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
cuppenh
Geplaatst op 19/04/2012
Empire: steampunk met echte en valse historische verwijzingen en anachronismen bij de vleet. Niet slecht, maar soms wordt het toch wat te veel van het goeie.

Gunnm last order 9-10-11
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/04/2012
Crew
13303
Witte Termiet 3: Mjah, ik vond dit maar matig. De tekeningen zijn mooi, de inkleuring zie ik niet graag. Lelijk kleurgebruik, en die Richard Corben stijl van schaduw werking vind ik ook altijd maar artificeel lijken. Presies of je naar geboetseerde blubber aan het kijken bent.
Nuja, het verhaal vond ik dus vooral matig met veel te veel blahblah en denkpatronen die er weinig toe doen. Jodo had dit veel beter gedaan!
Geplaatst op 20/04/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 20/04/2012
356
Witte termiet valt inderdaad wat tegen.
kaeten
Geplaatst op 20/04/2012
Crew
13303
Robbedoes 50: Morvan gaat hier wat mij betreft helemaal de mist in. Wat een zootje. En wat een geforceerde manier om alle oude albums terug te halen. Dat probeerde hij in de vorige albums ook al, en ik vond dat nooit geslaagd. Goed dat het hierna afgelopen is voor hem.
En hoe komt het dat het gedrag van Zwendel ineens 35 albums wordt teruggedraaid? Sinds het einde van De schaduw van Z was hij iemand geworden die het altijd goed voor had met iedereen, en nu wordt hij weer zijn oude zelve, zonder dat daar een afdoende uitleg aan wordt gegeven. Dat oude liefdesverhaal kon me echt niet overtuigen.

Robbedoes 51: nieuw team. En meer old school Robbedoes, uit de tijd van Franquin. Qua verhaal dan toch. Niet dat het zo bijzonder is, maar het stoorde me niet zo als de vorige. Voor de rest behoorlijk matig.
Het tekenwerk? Bij momenten leuke settings en zo, maar voor de personages is Yoann toch niet de meest geschikte tekenaar. Hijn manier van tekenen wijkt te ver af van wat we in deze reeks verwachten.

De Balling 1: Het tekenwerk zie ik zelf niet graag, maar da's een kwestie van smaak, 't is op zich niet slecht gedaan. Het verhaal kon me echter helemaal niet boeien. Jodo had dit veel beter gedaan.
Surya
Geplaatst op 20/04/2012
Billy Bat 1 - 2

Urusawa doet zijn trucje over en bouwt weer een spanningsboog op. Zijn nieuwste worp ligt dus in de lijn van zijn voorgaande manga's.

Het wordt wel enigszins complexer, omdat hij verschillende tijdvakken en settings door elkaar gebruikt, waarschijnlijk worden die later in het verhaal dan wel met elkaar verweven. Het wordt een strijd tussen goed en kwaad, maar kan je goed van kwaad wel onderscheiden?

Het verhaal zelf zal ik maar niet prijs geven, dat moet je zelf maar ontdekken!
Geplaatst op 21/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/04/2012
327
Batman:Hush
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/59/BatmanHush.jpg/250px-BatmanHush.jpg
Leuk voor 1x, niet iets wat ik nog eens zal pakken.

Op zoek naar de tijdvogel: Het Spreukenboek van de goden
http://www.yendor.nl/catalog/images/products/183537.jpg
Als ik het laatste deel uit heb dan begin ik nog maar eens opnieuw :)

Een mooie Intergrale zou leuk zijn. (in het nederlands)
Geplaatst op 23/04/2012 Citeren
Bor
Geplaatst op 23/04/2012