Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
5316
Origineel geplaatst door kaeten
Zwarte maan is schitterende pulp, één van mijn favorieten

Na nummer 9 inderdaad nog steeds leuk. Ben blij dat ik er aan begonnen ben en dat de commentaar hier me overtuigd hebben!
Geplaatst op 07/03/2015 Citeren
witam
Geplaatst op 07/03/2015
Crew
13303
De klaagzang van de verloren gewesten Cyclus 2: Dit behoort tot het beste wat uit Dufaux' pen komt. Hij is gefocust en doet niet te vaag. Het tekenwerk van Delaby is uiteraard subliem. De inkleuring vanaf deel 3 is nog steeds zeer goed maar niet zo oogstrelend als de eerste twee delen. Deel 4 is door Jérémy afgewerkt. Hij doet zijn best om de overgang ongemerkt te laten verlopen, en hij slaagt daar bijna in. Maar hoe goed hij ook is, Delaby was toch nog net iets beter. Zijn tekeningen waren beter uitgekiend, gebalanceerder, dynamischer en gedetailleerder. Jammer dat we zijn noot gemaakte werken zullen moeten missen.
Geplaatst op 07/03/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/03/2015
Crew
13303
Rogon 1-4: doorsnee reeks. Niets mis mee. De sfeervolle tekeningen zijn een mooie bonus.

Rogon 5: meer van 't zelfde maar dan iets minder goed getekend. En het is het eerste deel van een nieuwe cyclus waarvan de rest nooit gemaakt is. Dat is geen pluspunt.
Geplaatst op 11/03/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 11/03/2015
Crew
3673
Moeder oorlog integrale: prachtig! verhaal sterk, tekeningen ook, doorheen de verhalen loopt de zoektocht naar een moordenaar terwijl de gruwelen van de oorlog prachtig (als dat adjectief van toepassing KAN zijn op oorlog...) worden weergegeven in zowel grafiek als tekst. Misschien wel de beste WO1-strip tout court...
Geplaatst op 15/03/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 15/03/2015
Crew
13303
The Massive 2: Meer van 't zelfde, en dat is goed

Tao Bang 2: Origineel? Niet echt, maar wel zeer leuk om te lezen met een zwierige tekenstijl. Hoe moeilijk kan het nu zijn voor Arboris om eindelijk eens deel 2 naar de drukker te sturen zeg? Een beetje belachelijk dat dit ZO lang moet duren.
Frappant: het titelpersonage wordt pas op p31 geintroduceerd.
Geplaatst op 16/03/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 16/03/2015
Crew
13303
Altor 1-3: Matige reeks. De Moebius invoeden in de tekeningen zijn niet te negeren. Wel opvallend is dat het titelpersonage er net als bij de beren die broodjes smeren er bij stond en hij keek er naar, maar eigenlijk doet hij geen klop.
Geplaatst op 20/03/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 20/03/2015
Crew
13303
Altor 4: Meer van 't zelfde. Niet bijzonder maar niets mis mee

Altor 5: Amai, hier wordt wel veel toegevoegd aan het universum. Het verhaal is echter alweer niet bijzonder

Altor 6: Het eerste deel van een nieuwe cyclus. 't Zou nog iets kunnen worden maar dit album heeft weining om het lijf.
Geplaatst op 24/03/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 24/03/2015
Zorya la noire

Een vervolg op Het kristallen Zwaard. "Eindelijk", dacht ik toen ik dit zag liggen. Het kristallen Zwaard was namelijk één van de reeksen die ik het meest apprecieerde in mijn beginnende stripverzameling, zoveel jaren geleden.

Maar wat een teleurstelling... Het is meer 'gore' (ingewanden spatten soms van het scherm), en de tekeningen kunnen niet tippen aan Crisse, maar veel erger: het verhaal raakt kant noch wal en springt van de hak op de tak.
Soms had ik de indruk dat er hele bladzijden waren weggelaten. Het is zo verward dat het eigenlijk niet goed te volgen is. En als je de oorsponkelijke serie niet gelezen hebt, begin er dan helemaal niet aan, want er is nergens een herintroductie van de personages. En dan ben je al vanaf de eerste plaat hopeloos verloren.

Laten liggen die shit.

Geplaatst op 29/03/2015 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2015
Crew
13303
Is dat die 2de cyclus die ze meteen gecancelled hebben?
Surya
Geplaatst op 29/03/2015
Crew
13303
Nachtelijk rood 1-2: Kan er mee door maar niets bijzonder.
Surya
Geplaatst op 29/03/2015
Origineel geplaatst door Surya
Is dat die 2de cyclus die ze meteen gecancelled hebben?

neen, dit is een spin-off die direct verdergaat op deel 5
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2015
Crew
13303
Maar het is dat onding van een paar jaar geleden dus, niet de nieuwe sequel/spinoff/whatever?
Surya
Geplaatst op 29/03/2015
Maar het is dat onding van een paar jaar geleden dus, niet de nieuwe sequel/spinoff/whatever?

neen, het is een nieuwe spinoff door een nieuw auteursduo

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=255426
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2015
Crew
5316
Sukkwan Island.. wooh, om stil van te worden.
Geplaatst op 08/04/2015 Citeren
witam
Geplaatst op 08/04/2015
Crew
3673
waarover gaat het, Witam? en welke stijl? Ken het helemaal niet
Geplaatst op 09/04/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 09/04/2015
Crew
5316
Origineel geplaatst door Fumetti
waarover gaat het, Witam? en welke stijl? Ken het helemaal niet

Een vader trekt naar een onbewoond eiland in Alaska om daar samen met zijn zoon 1 jaar te overleven. Er loopt veel mis extern (beren, koude,..) en dan begint het pas echt fout te gaan intern (de geest/mentaliteit van vader en zoon). Een afdaling in waanzin, dat is misschien nog het best verwoord.

Stijl.. realistisch eigenlijk. Maar de blikken van de twee hoofdpersonages spreken boekdelen en dat doet me toch een beetje denken aan manga qua expressie-kracht maar dan op een realistischer manier. Er wordt enorm veel verteld door lichaam en blik.. sterk.
http://www.lepoint.fr/images/2014/11/07/2907059-sukkwan-islandp47-jpg_2542758.jpg
witam
Geplaatst op 09/04/2015
Crew
13303
Lanfeust de Troy 1-8: Het betere werk in het genre. Al begin je in de laatste 3 albums al veel van de elementen te vinden die mij nadien een afkeer van Arleston's werk gaven. Het verhaal is nog steeds goed, maar sommige plotwendingen worden iets te vlug afgeraffeld of niet genoeg onderbouwd en de humor wordt minder subtiel.
Surya
Geplaatst op 09/04/2015
Crew
3673
Vond het leuk dat de verhaallijn rustig uitgesponnen werd, maar op het einde moest het wat raprap gaan.
Toch blijf ik Arleston wel waarderen
Geplaatst op 10/04/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 10/04/2015
Crew
3673
Baard en Kale Integrale 1
Goed verzorgde integrale met strips, en achtergrondinfo, uit de gouden tijd van de School van Marcinelle
Geplaatst op 11/04/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 11/04/2015
Crew
3673
Fables deluxe 2
Arabier van de toekomst
Geplaatst op 22/04/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 22/04/2015
Crew
13303
Lanfeust van de Sterren 1-4: Begint aardig maar niet fantastisch. Het begin is vrij holder de bolder. Deel 2 is vrij rommelig. Deel is is een degleijke rechtoe-rechtaan avontuur. Deel 4 is waar Arleston zich meer begint bezig te houden met het inwerken van zo veel mogelijk 'grappige' verwijzingen naar hedendaagse dingen ipv gewoon het verhaal te vertellen. Ik vind het niet grappig. James Bond? Een waterafloop op de bodem van de oceaan? Komaan zeg.
Geplaatst op 24/04/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 24/04/2015
Crew
3673
Na de oorlog, integraal

Bijzonder goede kijk op hoe meerdere mensen, elk op zijn/haar manier de wonden van de oorlog likt en er terug bovenop komt, of niet...
Stukje geschiedenis dat ik helaas nauwelijks kende, moet ik met schaamrood op de wangen bekennen. Een "andere" manier om geconfronteerd te worden met de gruwelen van de oorlog, zonder dat de echte verschrikking in beeld komt. Zeer geslaagd!
Geplaatst op 25/04/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 25/04/2015
Crew
3673
Jong werk van Hergé:
Totor
Kuifje in de Sovjet Unie

toch wel leuk vast te stellen dat Hergé al voor 1930 gebruik maakte van tekstballonnetjes (in het Ita: fumetti) terwijl Hal Foster jaren later nog steeds de tekst onder de tekeningen liet verschijnen.
Geplaatst op 02/05/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 02/05/2015
Crew
3673
Metamorfoses, van Schuiten en Renard. PRACHTIG!!!!!!
Geplaatst op 02/05/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 02/05/2015
686
Het Experiment - Mooie uitgave van Scratch, waarin een man een stuk land in de Ardennen koopt van bijna al zijn geld om daar in vrijheid te leven. Al gauw komen er anarchisten en andere kameraden aan die hem helpen en zich er ook settelen. Hoe lang kan dit experiment goed gaan? Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Ik vond het interessant om deze historische strip te lezen. De tekeningen zijn prachtig geschilderd, al leent de stijl zich niet echt om duidelijke uitdrukkingen in het gelaat zichtbaar te maken. Het boek is voornamelijk ook een vertelling van hoe het er toen aan toe moet zijn gegaan en biedt weinig ruimte voor dialoog. Desalniettemin voor mij een zeer dikke voldoende om deze groep mensen, die gedreven door hun droom om in vrijheid van het establishment te leven, op deze manier even te volgen.
Geplaatst op 09/05/2015 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 09/05/2015
686
Pablo 4. Picasso - Mooie afsluiter van de reeks. Had nog wel langer mogen duren wat mij betreft. Voldoende gekkigheid in het leven van deze schilder om nog een deel mee te kunnen vullen.
Geplaatst op 09/05/2015 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 09/05/2015
Duisternis : Vrij agressief ogend met een grimmig verhaal als onderbodem. Knap tekenwerk van Iko, echt lang geleden dat ik zo naar de details heb zitten kijken. Bec is niet op zijn best hier maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de prachtige tekeningen.

Centaurus : Veelbelovend begin van waarschijnlijk weer een top reeks van Leo en zijn trawanten. Ik hou enorm van de manier van vertellen van de man en moet zeggen dat Rodolphe de opbouw van Leo helemaal respecteert en het geheel toch meehelpt naar een hogere kwaliteit. Janjetov zijn tekeningen zijn volgens Leo's regels maar hij probeert er wel een eigen inbreng aan te geven. Ach je en er zit veel vaart in het album, je verveelt je echt niet en het is daardoor veel te kort... ach weer veel te lang wachten!

Namibia 5 : Het einde van de cyclus waar Kenia ook deel van maakt en weer heb ik op het einde een WTF moment. Het geheel wordt weel simpel en snel afgewimpeld/afgeraffeld... neen zo zie ik het niet graag. Zo veel vragen en zo weinig antwoorden. Maar Marchal kent er wel wat van. Die man brengt het helemaal zoals je verwacht en we moeten eerlijk zijn Miss Austin ziet er toch niet slecht uit.

Solo : Weer een start van een nieuwe reeks, die misschien een iets te vlak verhaal heeft. Het geheel is goed uitgedacht en de aanvullende pagina's in de softcover vullen perfect aan waar het verhaal te kort aan heeft maar dat voldoet niet om hier een uitschieter van te maken, toch zal ik de volgende delen met even veel plezier lezen want Solo is een bad-ass rat.

Geplaatst op 11/05/2015 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 11/05/2015
I Kill Giants : Je mag zeggen dat dit ondertussen een klassieker is. Joe Kelly mixt fantasy en tiener problemen door elkaar als een grootmeester en creëerde samen met Niimura een zeer beklijvend verhaal!
4 Jaar later blijft dit een van de beste strips die ik ooit gelezen heb. Ben enorm blij dat deze in mijn kast staat zodat ik deze regelmatig er weer kan uithalen en kan genieten.

Geplaatst op 14/05/2015 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 14/05/2015
Crew
13303
De beeldhouwer 1: Behoorlijk goed zeg! Zeker een aanrader. Uitstekend, boeiend verhaal en visueel ook zeer goed doordacht. Laat die film maar komen!

Drie vruchten: Zidrou geeft ons deze keer een onversneden sprookje. Fijn om te lezen, maar groots zou ik het niet noemen.
Geplaatst op 18/05/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 18/05/2015
Crew
13303
Gung Ho 1: Behoorlijk goed. Dank aan Nelly om me dit aan te raden!
Geplaatst op 22/05/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 22/05/2015
Crew
13303
Saga 1: Op zich niet slecht geschreven of getekend, maar om een of andere reden kon het me niet boeien. Ik kan echter niet zeggen waarom dat is, want geen van de elementen stoorde me ofzo, dus daar ligt het niet aan.
Geplaatst op 26/05/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/05/2015
1350
Namibia , met het verschijnen van het 5de en laatste deel van deze cyclus, alle delen gelezen . Beetje " Luc Oriënt -achtig ", deze Namibia.

De nieuwe reeks van van Leo - Rodolphe, Centaurus vind ik dan meer belovend.
Geplaatst op 01/06/2015 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 01/06/2015
Crew
13303
De grote dode 1-5: Uitstekend spul. Loisel houdt er al weer een traag tempo op aan zonder rond de pot te draaien. En verrassend, ik weet nooit wat te verwachten als ik de pagina omdraai.
Geplaatst op 01/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 01/06/2015
De beeldhouwer 1: Behoorlijk goed zeg! Zeker een aanrader. Uitstekend, boeiend verhaal en visueel ook zeer goed doordacht. Laat die film maar komen!

Bijna helemaal mee eens, zoveel stripkracht in dit verhaal, wat mij betreft geen film nodig.

Geplaatst op 02/06/2015 Citeren
Boucqenwurm
Geplaatst op 02/06/2015
Amoras : Het blijft een super verhaal, maar ik zal er niet rauw om zijn om het sluitende deel te kunnen lezen.
En vooral te weten te komen wie Jeruzalem is en wat Achiel zijn rol is in dit geheel.
Royale de luxe
Geplaatst op 02/06/2015
Crew
13303
Origineel geplaatst door Boucqenwurm

Bijna helemaal mee eens, zoveel stripkracht in dit verhaal, wat mij betreft geen film nodig.

Nodig? Tuurlijk niet, maar ik ga er van uit dat hij goed kan worden, en dan wil ik 'm graag zien.
Surya
Geplaatst op 02/06/2015
Crew
3673
Death deluxe echt wel leuk dat dit soort werk nu ook in het NL beschikbaar is!
Geplaatst op 03/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 03/06/2015
634
Origineel geplaatst door Fumetti
Death deluxe echt wel leuk dat dit soort werk nu ook in het NL beschikbaar is!

Leuke anekdote over. Op de DCC kregen de Neil Gaiman boeken bekijks, maar de neus werd opgehaald ze zag dat het Nederlands was. 'Nee Gaiman móét je in het Engels lezen.' 1 van de twee vertalers raakte met haar in gesprek en er ontspon zich een leuk gesprek over de kwaliteiten van Gaiman. Ik zag hem op zeker moment bijna in de lach schieten en vroeg hem er naderhand naar. 'Ze noemde één van Gaiman's nieuwste boeken en dat ik die absoluut moest lezen. Ze noemde het echter bij de vertaalde titel.' ;)
Gently
Geplaatst op 03/06/2015
Crew
3673
Stassen: Luis de Portugees

kansarmoede ten top... werd er even stil van
Fumetti
Geplaatst op 03/06/2015
Crew
3673
Davodeau: Vrienden van Saltiel 2 en 3

Leuk. De 3 delen kan je afzonderlijk lezen maar ze houden wel verband met elkaar.
Geplaatst op 05/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 05/06/2015
Crew
13303
Ridder Walder 1-7: Middelmatige verhalen die soms wat ongelukkig uitgewerkt zijn. Vooral liefde en seks zijn slecht uitgewerkt en soms misplaatst, goedkoop en nodeloos pervers. Het tekenwerk gaat van goed naar net aanvaardbaar.
Geplaatst op 07/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 07/06/2015
Crew
13303
Toran 1-2: Op zich niet bijzonder, maar fijne tekeningen in ditto inkleuring en vooral in deel 1 vond ik dat het scenario in verschillende scenes niet voor de voorspelbare uitweg koos. Jammer dat deel 3 nooit is vertaald.
Geplaatst op 09/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 09/06/2015
Crew
6907
Toran 1-2: Op zich niet bijzonder, maar fijne tekeningen in ditto inkleuring en vooral in deel 1 vond ik dat het scenario in verschillende scenes niet voor de voorspelbare uitweg koos. Jammer dat deel 3 nooit is vertaald.

Ook ik vond/vind dit -voor zover ik mij herinner- een goede reeks. Ondanks het niet vertaalde derde deel, toch eens herlezen...

Geplaatst op 10/06/2015 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 10/06/2015
Crew
13303
Labyrinten 1-4: Matige verhaaltjes. Ze worden allemaal min of meer samengebracht in het aflsuitende laatste deel, maar eigenlijk zijn de eerste 3 delen niet nodig voor 't 4de deel, al proberen ze je dat wel te laten geloven. Niets mis mee hoor, maar niet bijzonder.
Geplaatst op 10/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 10/06/2015
Crew
13303
De tranen van de duivel 1-2: Iets voor de liefhebbers van De klaagzang van de verloren gewesten, maar dan wat minder goed getekend en veel minder goed geschreven. Mij kon het niet echt boeien, maar het is wel knap ingekleurd.
Geplaatst op 12/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/06/2015
686
Aama 3 - Wat een belevenis weer. Frederik Peeters weet ons met deze reeks een bizarre wereld voor te schotelen a la Jodo/Moebius. Genieten weer van de eerste tot de laatste pagina. Alleen nog het afsluitende deel te gaan, die in het Engels voor september op de planning staat. Ik kan in ieder geval niet wachten!

Geplaatst op 13/06/2015 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 13/06/2015
Crew
3673
Was even in paniek dat ik deel 2 gemist had... Maar nog niet verschenen in NL
Geplaatst op 13/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 13/06/2015
Crew
13303
Vuurboot 1-2: Nog een van die reeksen waarvan Talent na de initiele uitgaven nooit verder is gegaan. Niet slecht maar niet bijzonder. De link die in de covertekst met Lord of the Rings gelegd wordt gaat mijn verstand echter te boven. OK, er zitten fantasyelementen in, maar tot zover de overeenkomsten.
Geplaatst op 15/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 15/06/2015
Crew
13303
De weerwolven 1-4: Niet bijzonder. Het verhaal is niet slecht maar de uitwerking kon boeiender en vooral origineler. Als je 2/3 van de tekstbalonnetjes overslaat kan je nog moeiteloos volgen. Sommige scenaristen moeten eens leren dat dialogen er zijn om het verhaal te verrijken, niet om het blad te vullen. Bovendien wordt er veel te veel gebruik gemaakt van personages die het verhaal aan andere personages vertellen. Dan heb ik toch liever een flashback. Het tekenwerk is verdienstelijk, maar ik moet zeggen dat ik deel 1 beter geslaagd vond dan deel 4. De tekenstijl evolueert naar een realistischer, grimmiger look, maar minder mooi. En de voorhoofden worden opvallend groot. De covers van delen 2-4 zijn zeer mooi natuurlijk, maar steken schel af tegen het tekenwerk
Geplaatst op 17/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 17/06/2015
Crew
3673
BenX

Onvoorstelbaar beklijvend, ben BOOS op pesters, directeurs
en blij dat er nog mensen bestaan die tegen de stroom inroeien
en voel ENORM mee met tegen de muur botsende ouders

je zou het misschien niet zeggen, maar daarword ik stil van...
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
13303
Névé 1-5: Kippevel. Letterlijk. In elk album. Wat is dit goed zeg! Zeer goed geschreven en de tekeningen zijn perfect voor deze scenarios. Een van de weinige Talent reeksen die echt de moeite zijn die niet door een andere uitgever opgepickt zijn.
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
3673
Damned, heb die al wel eens vastgehad in SSZ met 2e handsbakken maar laten staan. Had het kunnen weten, zijn Muchacho en vooral Hé meisjes konden mij ook bekoren
Geplaatst op 20/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 20/06/2015
Crew
13303
Kopen!
Geplaatst op 21/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 21/06/2015
Crew
6907
Névé 1-5: Kippevel. Letterlijk. In elk album. Wat is dit goed zeg! Zeer goed geschreven en de tekeningen zijn perfect voor deze scenarios. Een van de weinige Talent reeksen die echt de moeite zijn die niet door een andere uitgever opgepickt zijn.

Hmmm... daar kan ik me echt niets meer van herinneren. Die vliegen bij deze op de hoop 'te lezen'.
Iyo74
Geplaatst op 21/06/2015
Crew
13303
Ik kon er me ook niets van herinneren, daarom dus herlezen :)
Surya
Geplaatst op 21/06/2015
Crew
3673
Kopen!

Done :-)
Geplaatst op 22/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 22/06/2015
Crew
13303
Veel plezier ermee, ik hoop dat je niet teleurgesteld zal zijn.
Surya
Geplaatst op 22/06/2015
Crew
3673
'ne mens komt tijd te kort om alles wat er aan tips circuleert op deze site te lezen :-)

Zo ligt De grote dode ook nog te wachten
Fumetti
Geplaatst op 22/06/2015
Crew
13303
Man, dat is nogthans goed hoor :)

Troll 1-3: Leuk getekend, leuk uitgangspunt, maar niet zo bijzonder van verhaal. Deel 2 is het beste, deel 3 is teveel een opeenvolging van random gebeurtenissen.

De orde van de drakenridders 1: Degelijk verhaal dat vrij goed geschreven is. Het tekenwerk is echt heerlijk uiteraard. Als de vervolgen in SC uitgegeven waren had ik ze misschien wel gekocht, maar ik vermoed dat de qualiteit daar ook niet echt vooruit gaat, en het feit dat ze niet door Varanda getekend zijn helpt ook niet.

Geplaatst op 23/06/2015 Citeren
Surya
Geplaatst op 23/06/2015
Crew
3673
Gelukkig bijna vakantie...
Geplaatst op 23/06/2015 Citeren
Fumetti
Geplaatst op 23/06/2015
Crew
1554
Man, dat is nogthans goed hoor :)

Troll 1-3: Leuk getekend, leuk uitgangspunt, maar niet zo bijzonder van verhaal. Deel 2 is het beste, deel 3 is teveel een opeenvolging van random gebeurtenissen.

De orde van de drakenridders 1: Degelijk verhaal dat vrij goed geschreven is. Het tekenwerk is echt heerlijk uiteraard. Als de vervolgen in SC uitgegeven waren had ik ze misschien wel gekocht, maar ik vermoed dat de qualiteit daar ook niet echt vooruit gaat, en het feit dat ze niet door Varanda getekend zijn helpt ook niet.

de drakenridders komt eigenlijk als maar beter, de laatste delen zijn minder het gevecht van een ridster tegen een draak maar zijn eerder politiek getint, strijd om invloed en zo

het is inderdaad een amalgaan aan tekenaars in deze serie maar de meesten zijn wel erg goed (vb looky) en sommigen keren dan ook terug voor een ander deel

pak eens deel 1 van sylvester ter hand en leg die naast je talentversie, en dan is die talentversie het lezen niet meer waard! man wat een mottige inkleuring was dat zeg!
Geplaatst op 24/06/2015 Citeren
beus
Geplaatst op 24/06/2015
Crew
13303
... en de vertaling trok ook op niets. Maar ik heb geen zin om deze reeks in HC te kopen, en ze hebben ze niet in de bib bij mij :(
Surya
Geplaatst op 24/06/2015
Crew
3673
ken de reeks niet, dus even gekekn op onze onvolprezen database en de kleuren van de covers is al een hemelsbreed verschil tussen talent en silvester

jammer dat HC meteen de prijs x2 doen
Fumetti
Geplaatst op 24/06/2015
Crew
13303
Vrouwe Bussums 1-2: Mjah, niet echt boeiend. Als je een spinn-off maakt, zorg dan dat ie iets toe voegd aan het universum. Dit zijn niemendalletjes die er niet toe doen.
Surya
Geplaatst op 24/06/2015