Origineel geplaatst door Royale de luxeAmoras 6: Barabas: Je krijgt enorm veel te verduren tijdens dit laatste album en ik ben er nog niet uit of het een passend einde is. Ik ben er vrij zeker van dat veel mensen met een "Wat is dit nou" gevoel gaan blijven zitten. Voor nu zou ik zeggen spijtig dat het zo is afgelopen. Maar wat me vooral opviel is hoe Cambré is geevolueerd, van wat ik vond, vrij slordige tekeningen naar een constant en vast geheel. Knap werk van hem.
Daar herken ik helemaal mijn gevoel in. Een herlezing van de reeks dringt zich op. Ik ben alvast verheugd met het feit dat het geen voorspelbaar en typisch Suske en Wiske - einde is. De hele reeks heeft mij alleszins enorm aangesproken.
Geplaatst op 07/11/2015
Citeren
Alleen - deel 9: Het blijft de beste jeugdreeks! Vehlmann en Gazzotti zijn het geheel wel aan het rekken, maar geen haan die daar over kraait. Ik ben er zeker van dat de volgende cyclus wel meer antwoorden zal brengen. Wat een cliffhangers toch.
Storm - Deel 29: Ben blij dat Rob van Bavel het geheel toch wat meer richting geeft en vooral inhoud. Het is nog niet echt van het niveau dat we gewoon waren van de grootmeester maar het kan er zeker mee door. Maar het wordt tijd dat ze Molenaar terug naar de tekenles anatomie en aangezichten sturen. Zijn werelden en invulling is prachtig daar moet hij echt niet onder door voor Don Lawrence, maar hij kan op geen enkel moment dezelfde persoon twee keer tekenen zoals het hoort en dat is echt bagger. Daardoor alleen al krijgt deze niet meer dan een vijf op tien.
Geplaatst op 08/11/2015
Citeren
De wachters van het Louvre: De wandelaar in het Louvre
Geplaatst op 10/11/2015
Citeren
Black Science: Ontmoet Fringe vs Don Lawrence vs Brian K. Vaughan. Inderdaad: Zeer goede scifi. Ik hou wel van deze image imprints.
Aâma: Wat spijtig, het is gedaan. Dit is de beste Sicfi reeks van dit jaar. Psychedelisch, vooruitstrevend en tevens zo klassiek aanvoelend dat je het niet kan laten liggen. Deze ga ik naast UW3 nog vele keren kunnen en willen herlezen. Grandeur!
Gaurdians of the Galaxy: Het zijn hoogdagen voor de SciFi fanaten onder ons. Zoveel goeds dat uitkomt en nog moet verschijnen. Ik kende deze Guardians enkel van de film, en het pakt nog goed uit ook. Dit deel pikt daar op in en je kan dus zonder probleem volgen en er is reeds een grote achtergrond. Leuk tijdverdrijf allezins.
Star Wars: Rebellenprinses: Het leuke van deze reeks van DDB is dat ze star wars ook naar de jongeren (onder 12 jaar) brengt. Tegelijkertijd lees je ook zeer goede subverhalen, waar deze rebellenprinses een van is. Het leuke aan deze reeks is dat het geheel totaal niet gedateerd aanvoelt. Yep we zijn thuis FAN!
De Blauwbloezen - De vier evangelisten: Een van de betere albums uit de laatste 10, inhoudelijk is het niet zoveel maar ik heb toch wel de gehele tijd met een dikke glimlach op mijn gezicht gezeten, soms moet het niet meer zijn.
De klaagzang van de verloren gewesten : De Heksen 1: Beatrice Tillier is duidelijk nog geen Rosinski of Delaby. De sfeer zit er goed in maar ze heeft nog een beetje werk om het geheel op hun niveau te krijgen. Let op laat dit geen nadeel zijn, de sfeer is denderend en verhalend is dit er weer eentje om je vingers van af te likken.
Geplaatst op 11/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Deze ga ik naast UW3 nog vele keren kunnen en willen herlezen.
Amai, ik wacht nog op 't vervolg van UW2, en jij gaat UW3 al herlezen? :D
Geplaatst op 11/11/2015
Citeren
Tuurlijk UW1+UW2 = UW3, dat heb je als je tijdsgebaseerde wiskunde gebruikt ;-)
Geplaatst op 11/11/2015
Citeren
Tuurlijk UW1+UW2 = UW3, dat heb je als je tijdsgebaseerde wiskunde gebruikt ;-)
Pardon, volgens de tijdsgebaseerde wiskunde is UW1+UW2 = UW 5.35
tssssk tsssk tsssk
:-p
Geplaatst op 11/11/2015
Citeren
Ik heb daar nooit lang op school gezeten, dat heb je als je tijdreiziger bent. Dan keer je gewoon terug tot je alle antwoorden goed hebt... ;-)
Nu weet ik tenminste wat ik moet antwoorden. Er zijn er altijd die slimmer zijn. :P
Geplaatst op 11/11/2015
Citeren
De moeite? You kidding right? Dat is de tweede beste SF reeks ooit, en gewoon één van de beste reeksen toucourt!
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
got the message :-)
met al die hogere wiskunde hier: UW1 6 delen en UW2 2 delen toch hé?
en de beste, Surya?
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door Fumetti
en de beste, Surya?
Zou me geen haar verwonderen als hij op die vraag antwoordt met "
De eeuwige oorlog"! :-)
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Eeuwige oorlog is dan ook steengoed, maar blijft een stripadaptatie. Ik had eerst het boek gelezen en had daar toch een heel andere visie op. Nu ja het is een dijk van een verhaal en het pakt goed uit zowel in boek als strip.
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Eeuwige oorlog is dan ook steengoed, maar blijft een stripadaptatie. Ik had eerst het boek gelezen en had daar toch een heel andere visie op. Nu ja het is een dijk van een verhaal en het pakt goed uit zowel in boek als strip.
Tiens, ik wist zelfs niet dat dat gebaseerd is op een boek. Moet ik toch eens opzoeken en lezen (als het nog ergens vindbaar is).
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Als het boek beter is: des te beter voor de lezers er van, maar die strips zijn absoluut bij mijn all time favorites en bij de SF is het wat mij betreft het beste wat ik ooit heb gelezen.
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Niet alleen bij jou, ik lees die strips zeer graag. En met er nu weer over bezig te zijn krijg ik weer goesting om die te lezen, ik ga die morgen eens bovenhalen
Geplaatst op 12/11/2015
Citeren
Toch één opmerking: het verschil met een "normale" stripadaptatie is dat de schrijver van het boek mee het scenario heeft aangepast.
Ik kan me voorstellen dat als een scenarist een boek aanpast, de originele schrijver het niet altijd volledig eens is met de aanpassing (sommige stukken er liever uit weggelaten of juist erbij ingevoegd).
In dit geval zal hij zeker zijn goedkeuring gegeven hebben over het script. Ik kan me anders niet inbeelden dat ze later nog zouden samengewerkt hebben.
Geplaatst op 13/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door woelfieOrigineel geplaatst door Royale de luxe
Toch één opmerking: het verschil met een "normale" stripadaptatie is dat de schrijver van het boek mee het scenario heeft aangepast.
Ik kan me voorstellen dat als een scenarist een boek aanpast, de originele schrijver het niet altijd volledig eens is met de aanpassing (sommige stukken er liever uit weggelaten of juist erbij ingevoegd).
In dit geval zal hij zeker zijn goedkeuring gegeven hebben over het script. Ik kan me anders niet inbeelden dat ze later nog zouden samengewerkt hebben.
Uiteraard is deze strip hierdoor serieus bevoordeeld, maar als je eerst een boek leest en dan gelijk welke adaptatie ziet,leest of hoort leeft er in je verbeelding heel wat anders. Dat is met gelijk welke adaptatie dan ook van toepassing.
Er wordt niet voor niets door velen gezegd het boek was beter dan de film of strip. De vorm die je eraan geeft dicteert of het verhaal goed is of indrukwekkend goed. Dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken. Maar ik blijf erbij het boek en de strip zijn beiden super.
Geplaatst op 13/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door woelfieOrigineel geplaatst door Royale de luxe
Dat klopt eigenlijk niet. Haldeman heeft over de adaptie met Marvano gecommuniceerd, maar op het scenario heeft hij weinig invoed gehad. Het is te zeggen: hij was zeer tevreden met wat Marvano voorstelde en gaf dus gewoon zijn goedkeuring. Het enige scenario dat ze echt samen hebben geschreven is Dallas Barr 1. All de rest is van Marvano op basis van de boeken van Haldeman.
Geplaatst op 13/11/2015
Citeren
Voila, weer wat bijgeleerd. :)
Geplaatst op 15/11/2015
Citeren
Mooie zomers 1: Zidrou blijft uitstekend werk leveren. Ongedwongen, menselijk, ontspannend, met een warm hart en niet melig.
Geplaatst op 16/11/2015
Citeren
Gung Ho 2: Simpel, vrij voorspelbaar verhaal, uitstekende uitwerking. Meer van dat!
Geplaatst op 16/11/2015
Citeren
Tin Lizzie: Een vrij voorspelbaar, leuk, geanimeerd geheel, maar het probleem is dat je hier 2 vrij dure hardcovers voor moet kopen. Hierdoor gaat de algemene score hard naar beneden dit had gerust in een hardcover integrale gekund voor een klein beetje meer geld dan een album.
Thor God of Thunder: Het verhaal begint nog voor Thor God van de Donder is. Je volgt het verloop van dit verhaal op drie verschillende tijdvakken en gaande weg leer je meer en meer over de slechterik en de goddelijke avonturen die Odin beleeft. Knap werk van Jason Aaron, hij brengt je een verhaal een God waardig! Romita Jr. zorgt ervoor dat onze Held er steeds gelikt uitziet en je voor de rest ondergedompeld wordt in een strak geheel dat echt wel vikings aanvoelt.
The Fade Out: A damzel in destress, Bourbon, smokes and a serious voice over. Yep een Noire verhaal dat je meevoert naar het Hollywood van de jaren 1920. Brubaker neemt een genre op meesterlijke wijze naar een periode die er echt voor geschikt is en Sean Philips zet het juiste grafisch tintje neer. Nog meer van dit.
De Reis van de vaders: Het is leuk om het bijbelse verhaal eens van een totaal andere kant te zien, maar dan ook niet meer dan dat.
Geplaatst op 16/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxeThe Fade Out: A damzel in destress, Bourbon, smokes and a serious voice over. Yep een Noire verhaal dat je meevoert naar het Hollywood van de jaren 1920. Brubaker neemt een genre op meesterlijke wijze naar een periode die er echt voor geschikt is en Sean Philips zet het juiste grafisch tintje neer. Nog meer van dit.
Wel, lees dan Criminal en Sleeper ;-)
Fatale is minder Damsel in distress en meer fantasy, maar heeft toch zo'n noir-sfeer
Geplaatst op 17/11/2015
Citeren
Moréa : deel 1 Weer een van die talent reeksen die nooit het einde zag, heropgepikt door Uitgerij L omdat ze alles wat Arleston betreft uitgeven. Ik wil hier nu toch zeggen dat ik perfect begrijp waarom dit geen verkoop wonder is. Zo een slechte cover heb ik in jaren niet meer gezien. 't is dat ik van een goed scifi verhaal kan genieten en Arleston bekwaamt zich min of meer van een goede taak, alhoewel het geheel niet echt bijster origineel is. Labrosse probeert te veel Golden city na te doen, maar daar zijn de figuren wel zeer strak afgewerkt. Maar toch dit leest eenvoudig en leuk weg en ik zal ook het volgende deel een kans geven. Een feit is zeker dit soort albums gaan nooit op mijn boekenezeltje terecht komen.
Hilda en de trol: Dit blijven geweldig goede verhaaltjes om aan je kleinere kinderen te vertellen. Luke Pearson is daar zee r bedreven in en onze jonge gasten/meisjes gaan dit graag horen. Geen voer voor volwassen volgens mij, of je moet de persoon zijn die de kleine deugniet in zijn bed stopt met een verhaaltje als afsluiter van de dag.
Suikerschedel : De afsluiter van deze psychedelische reeks maakt het nog verwarrender dan het al is. Neen dit is niet echt mijn ding. Waarschijnlijk zijn er vele anderen die dit wel kunnen smaken.
De Cyclus van Cyann - De zoete dageraad van Aldalarann : Alle vorige delen waren super, deze was minder en meer moet ik er niet over kwijt.
Promise - Het boek van de laatste dagen : De cover is veelbelovend donker en dreigend. Het verhaal is dat ook. Super leesvoer voor zij die graag demonen in actie zien en een minderheid die er tegenin gaat. Zowel opgrafisch niveau als vertellend is dit een TOPPER!
Geplaatst op 18/11/2015
Citeren
Moet je hierboven maar lezen hé
Geplaatst op 18/11/2015
Citeren
Ahhh.. ge hebt nog aangepast.. maar zal ik doen. TU!
Geplaatst op 18/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door witamOrigineel geplaatst door Royale de luxe
Ik had per ongeluk op ne knop te veel geklikt... en dan stond dat daar al, ik dacht nog als Witam aan het surfen is op de site gaat ze me nog een commentje geven ;-)
Geplaatst op 18/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxeOrigineel geplaatst door witamOrigineel geplaatst door Royale de luxe
Ik had per ongeluk op ne knop te veel geklikt... en dan stond dat daar al, ik dacht nog als Witam aan het surfen is op de site gaat ze me nog een commentje geven ;-)
Ja wel.. had het beter niet gelezen.. promise komt door u op de koop lijst.. :-)
Geplaatst op 18/11/2015
Citeren
DMZ 10: Bundel van losse verhalen. De kwaliteit wisselt tussen goed en uitstekend.
Geplaatst op 19/11/2015
Citeren
Sem & Ishtar: Matige fantasyreeks. Het eerste deel vond ik echt niet goed met veel teveel blabla en beeldspraak die nergens op slaat, delen 2 en 3 worden progressief beter. Deel 4 is dan weer iets meer zever en beeldspraak. Kan er mee door maar geen must have.
Oh ja, wel grappig dat er op de titelpagina opgemerkt wordt dat de inkleurder ook aan Het Land van Langvergeten en Op Zoek naar de Tijdvogel gewerkt heeft. Ja, ik koop ook altijd mijn reeksen op basis van de naam van de inkleurder! Tja, Talent heeft de dingen altijd net iets anders gedaan.
Geplaatst op 20/11/2015
Citeren
Sleepwalk and Other Stories: Bundeling van de eerste 4 deeltjes van Optic Nerve. Heerlijk boek van Adrian Tomine. Veel korte verhalen over het leven en dan met name tegenslag. Het leven is niet altijd mooi (meer). Genoten van het verhaal over het oude dametje dat lekker gaat lunchen in haar auto, maar tegelijkertijd wordt een ander verhaal verteld over de liefde van twee jonge mensen. Het boek laat je enerzijds depressief achter, anderzijds hoopvol en vol energie om het leven positief in te (blijven) zien. Ik hou hiervan!!
Geplaatst op 22/11/2015
Citeren
Optic nerve is een steengoeie slice-of-life comic. Moet me dringend eens issues 12 tem 14 aanschaffen...
Geplaatst op 22/11/2015
Citeren
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Optic nerve is een steengoeie slice-of-life comic. Moet me dringend eens issues 12 tem 14 aanschaffen...
Je hebt geluk, die zijn net gebundeld in Killing & Dying. Ben die nu aan het lezen :)
Geplaatst op 22/11/2015
Citeren
Ahah.. interessant.. alweer :-)
Geplaatst op 22/11/2015
Citeren
Largo Winch 19 & 20 - blijft boeiend en top.
Alleen jammer dat men afwijkt van telkens 2 albums = 1 verhaal ..... hier is nog een vervolg voorzien, zo niet hé ... en dan nog met een nieuwe scenarist?? Waarschijnlijk truc om sowieso meteen te scoren.
Geplaatst op 28/11/2015
Citeren
Finkel 1-4: Goed verhaal, veeeel teveel expositie. Personages blijven maar aan elkaar uitleggen hoe de vork in de steel zit, ook al weten die personages én de lezer dat al lang. Vervelend. Jammer, anders was dit best goed geweest.
Geplaatst op 02/12/2015
Citeren
Gabrielle 1: Zeer matig one-shot. Fijne tekeningen, coole settings, sfeervolle inkleuring, banaal verhaaltje met veeeel teveel expositie. Een goede schrijver laat emoties en gedachten duidelijk worden uit het scenario, een magtige of slechte schrijver laat het de personages gewoon allemaal uitleggen aan de lezer in grote, vervelende lappen tekst.
Geplaatst op 04/12/2015
Citeren
Peppino Impostato: mja daar had toch meer in kunnen zitten vind ik
Geplaatst op 04/12/2015
Citeren
Simon van de rivier integrale 1: weer een prachtige integrale!
Geplaatst op 05/12/2015
Citeren
Simon van de rivier integrale 1: weer een prachtige integrale!
Is die strip al wat gedateerd, denk je?
Geplaatst op 05/12/2015
Citeren
Das een moeilijke...
Je kan niet anders dan hem in zijn tijdsperspectief zien en wat dat betreft is het dossier met de achtergrond over het leven van Auclair zeker interessant.
De verhaallijnen zijn een stuk minder complex dan wat we tegenwoordig gewoon zijn. Personages zijn eerder éénlagig. Ook de manier van vertellen, en de opbouw van het verhaal, zijn anders, in zekere zin voorspelbaar. Op dat vlak dus zeker gedateerd.
Maar wat betreft de onderliggende boodschap, waarbij steeds de kant van de onderdrukten gekozen wordt, dan weer niet. En het is juist dat wat in de tijd van Vietnam moet zien.
1 van de eerste Jeremiah verhalen, De gewetenloze erfgenamen, lijkt me ook erg schatplichtig aan Simon.
Als je de verhalen los van achtergrond ed zou lezen, dan zijn ze waarschijnlijk wel gedateerd, ja. Iets wat ik probeer te vermijden.
Geplaatst op 05/12/2015
Citeren
Ars Magna 1 - 2 - 3 .... oeps, De Da Vinci Code ....??? maar dan in Brussel met de nazi's. Wel mooi getekende decors. Best aardig.
Geplaatst op 07/12/2015
Citeren
Klein mirakel 1: Leuk, maar de uitwerking is wat banaal
Korrigans 1-2: Niemand zal zeggen dat dit grafisch niet verbluffend is. Vooral de gezichten zijn fotorealistisch. Maar het verhaal is banaal en rommelig gebracht. Whatever, geen nood om het vervolg te lezen.
Geplaatst op 07/12/2015
Citeren
Aama 4: Weer een briljante episode in deze reeks. Helaas het laatste deel alweer. Ik zal dit minimaal nog wel één keer geheel moeten lezen om het volledig te bevatten, maar wat is dit fantastisch. Peeters is toch wel een van m'n favoriet auteurs aan het worden. Ik ben benieuwd waar hij hierna mee komt.
Geplaatst op 13/12/2015
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMnd
Aama 4: Weer een briljante episode in deze reeks. Helaas het laatste deel alweer. Ik zal dit minimaal nog wel één keer geheel moeten lezen om het volledig te bevatten, maar wat is dit fantastisch. Peeters is toch wel een van m'n favoriet auteurs aan het worden. Ik ben benieuwd waar hij hierna mee komt.
Dat is het minste wat je kan zeggen :-)
Geplaatst op 13/12/2015
Citeren
De almanak: dat is nu eens de Servais die me kan bekoren, zie :-)
Geplaatst op 13/12/2015
Citeren
De Icariaden 1-2: Ik hou wel van de tekeningen, vooral van de personages en de inkleuring. Het verhaal kon me echter niet echt boeien
Geplaatst op 14/12/2015
Citeren
Buck Danny 54 Een schaduw in de nacht - zeer mooi en verzorgd getekend, leuk verhaal maar weinig origineel, maar toch boeiend - vreemd dat iemand dit boek amper 2/10 geeft?
Geplaatst op 15/12/2015
Citeren
Outcast : Vorige keer zei ik al dat ik bij deel twee zou beslissen of ik de reeks ga verder zetten. Het verhaal heeft niet wat nodig is om je reikhalzend naar het volgende deel te laten smachten. Desondanks ga ik toch nog deel 3 proberen. Grafisch verandert er niet zo veel dus daar ga je het niet echt voor doen. Ik blijf achter met te veel twijfels om het een topper te noemen.
Drifter : Ivan Brandon en Nic Klein hebben zomaar een scifi reeks gemaakt dat ik helemaal zie zitten, grafisch bevredigend en verhaal technisch ingewikkeld genoeg om je nog vele delen wakker te houden. Wanneer een ruimteschip crasht op een planeet van een twee sterren planetair stelsel veranderd het leven van Abram Pullox ingrijpend. Hij zal op een zeer aparte wereld moeten leren onderaan de ladder te staan.
Trees : Als je de naam Warren Ellis tegenkomt dan weet je dat het over het algemeen niet slecht is, maar met deze Trees heeft hij volgens mij toch een van de hoofdvogels afgeschoten. Na de invasie 10 jaar geleden door de bomen (zo noemen de mensen deze inmense obliskes) gaat het leven verder niemand kijkt er op manier van spreken nog van op behalve hier en daar zeer gedreven onderzoekers en avonturiers. Sterk verhaal met een dito sterk optreden van Jason Howard. MEER MEER MEER MEER MEER en rap ook aub!
Black Science: Oh ja deze kan je ook niet laten liggen, Rick Remender is goed op dreef en je zal je echt geen seconde vervelen; indrukwekkend werk ook van Mateo Scalera. Drie tpb's hebben we al gehad en het is beklijvend sterk.
LOW vol 1&2 : En als je dacht dat Remender maar één verhaaltje kan vertellen dan ben je eraan voor de moeite, ook deze LOW is zeer sterk verhaal, maar het is niet alleen het verhaal, ook grafisch is Tocchini wel zeer sterk. Je moet misschien wat gewoon worden aan zijn wel heel aparte maar prachtige stijl.
Geplaatst op 20/12/2015
Citeren
Alban 1-4: Fijn leesvoer. Jammer dat de laatste twee delen nooit vertaald werden.
Geplaatst op 21/12/2015
Citeren
Kriss van Valnor 6: misschien wel het minste album uit de gehele Thorgal met spin off-reeksen...
Geplaatst op 30/12/2015
Citeren
Kriss van Valnor 6: misschien wel het minste album uit de gehele Thorgal met spin off-reeksen...
Yep, vond er niet veel aan. Het is duidelijk een overgangsalbum.
Geplaatst op 30/12/2015
Citeren
De aquanauten 1-3: doordeweekse sf thriller. Er zijn blijkbaar 5 albums van, maar slechts 3 vertaald. Het is allemaal wat te lang gerokken en was volgens mij best in 3 albums afgerond. Nuja, het is niet slecht, en het tekenwerk is vrij goed.
Geplaatst op 30/12/2015
Citeren
Preacher 1 en
2: GEWELDIG! Blij dat ik besloot deel 1 ook maar ineens te herlezen
Say hello to black jack 1: ook bijzonder goed!
Geplaatst op 03/01/2016
Citeren
Two Brothers: Van Moon/Ba. Mooi verhaal voornamelijk over jaloezie en afgunst. Prachtig getekend en neemt je mee in een tijd in Brazilië die blijkbaar behoorlijk interessant was. Ik zou er graag meer van lezen politiek/historisch gezien. Geen van de personages in het boek is om van te houden, maar desondanks is het boek boeiend van begin tot eind.
Thorgal 15-18: Fantastisch om te lezen :punt:
Corto 13: Prachtig nieuw avontuur zoals alleen Corto dat kan beleven. De auteurs zijn waardige opvolgers van Pratt en ik ben benieuwd wanneer het volgende deel zal verschijnen.
Zwijgen als vermoord: Ik had er iets meer van verwacht na Perico, maar desondanks leuk met weer prachtige tekeningen van Berthet. Zidrou laat zien dat hij een echte kameleon is.
Jason - If You Steal: Weer een mooie bundeling met korte verhalen. Loopt uiteen van absurd naar gevat en geestig tot ontroerend. Met name het verhaaltje 'Nothing' over alzheimer is erg mooi gevonden. Maar ook het verhaal over plastische chirurgie en de jacht op de gigantische kameleon waren prachtig. Aanrader!
Veil: Het slechtste wat ik tot nu toe van Ruck heb gelezen. De personages hebben weinig te doen, de tekeningen zijn voor het grootste gedeelte niet mooi (of niet mijn smaak) en het plot slaat werkelijk nergens op. Koop dit niet!
Goddamned #1: De nieuwe van Jason Aaron & R.M. Guéra (zelfde team als van Scalped). Mooie start al valt er nog niet al teveel te zeggen na 30 pagina's. Maar de tekeningen zijn goed en met de humor zit het ook prima. De bijbel biedt bovendien voldoende inspiratie tot het schrijven van nieuwe afleveringen van deze comic. Keep 'em comin' en ik wacht op de eerste hardcover.
Krasse knarren 3: Gaat zeker in m'n top 10 van 2015 eindigen. Ik heb me weer kostelijk vermaakt, net zoals met deel 1 (deel 2 vond ik net iets minder).
Geplaatst op 03/01/2016
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMndThorgal 15-18: Fantastisch om te lezen :punt:
Ik vond 17 het kantelpunt. Vanaf dan lijkt Van Hamme minder geïnteresseerd in het goed afwerken van de verhalen en kiest hij voor de makkelijkste, snelste weg om het verhaal holder-de-bolder te beëindigen.
De werelden van Thorgal - Kriss van Valnor 6: Zee matig en enorm overbodig verhaal.
De weeskinderen 2: Na het heerlijke 1ste deel waren de verwachtingen vrij hoog, bijgevolg was dit wat teleurstellend. De weg die het scenario insloeg sprak me niet zo aan. Een beetje jammer.
Geplaatst op 04/01/2016
Citeren
Origineel geplaatst door SuryaOrigineel geplaatst door MartinMndThorgal 15-18: Fantastisch om te lezen :punt:
Ik vond 17 het kantelpunt. Vanaf dan lijkt Van Hamme minder geïnteresseerd in het goed afwerken van de verhalen en kiest hij voor de makkelijkste, snelste weg om het verhaal holder-de-bolder te beëindigen.
Ik ben benieuwd. Ik vond deel 17 wel het minste tot nu toe.
Geplaatst op 04/01/2016
Citeren