Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
5316
Origineel geplaatst door Waldorf

Bruss. - Brussels in shorts
Tien kortverhalen die zich allemaal in Brussel afspelen, een plek waar ik zelden kom. De auteurs zijn allemaal jonge Europeanen die onze hoofdstad neerzetten als een pruttelende smeltkroes en een bizar architecturaal experiment. Zeer goed.

Bowen 1 -De hoogste mens
Koop dit niet. Het zuigt.

Absoluut gelijk voor beiden. Van bowen had ik exponentieel meer verwacht dan wat het is.
Geplaatst op 25/02/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 25/02/2013
Crew
4173
Bowen 1 -De hoogste mens
Koop dit niet. Het zuigt.

Met dank ook aan de spuuglelijke cover :(
woelfie
Geplaatst op 25/02/2013
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door MartinMnd
Een nacht in Rome - In een ruk uitgelezen. Het boek is grappig, de personages erg leuk, het tekenwerk zeer goed en nog meer lovende woorden. Briljant!! Bring on deel 2!!

Ik ben jaloers. In mijn ssz was ie nog niet.. :(

Je zal vlug moeten zijn want het schijnt dat hij al uitverkocht is bij de uitgeverij.

Wat??? 8o Damn!

In De Striep Brugge hadden ze er vannamiddag nog 3 .... nu nog 2 ;).

Ik wil hier nog even op terug komen. In mei komt er een Softcover editie van de het eerste deel met 96 pagina's. Voor diegenen die de HC willen zal het indien niet meer aanwezig in de SSZ zoeken worden.
Royale de luxe
Geplaatst op 25/02/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Deecee1
Een nacht in Rome - In een ruk uitgelezen. Het boek is grappig, de personages erg leuk, het tekenwerk zeer goed en nog meer lovende woorden. Briljant!! Bring on deel 2!!

Ik ben jaloers. In mijn ssz was ie nog niet.. :(

Je zal vlug moeten zijn want het schijnt dat hij al uitverkocht is bij de uitgeverij.

Wat??? 8o Damn!

In De Striep Brugge hadden ze er vannamiddag nog 3 .... nu nog 2 ;).

Ik wil hier nog even op terug komen. In mei komt er een Softcover editie van de het eerste deel met 96 pagina's. Voor diegenen die de HC willen zal het indien niet meer aanwezig in de SSZ zoeken worden.

Inderdaad.. dat was ook de magere troost in mijn ssz.. :(
witam
Geplaatst op 25/02/2013
481
Gelezen: Rob & Kwab - Vip, Viper, Vipst
Rob en Kwab is een reeks die altijd bij de tijd geweest is. Als je de albums van Franquin leest ademen die de jaren '50 waarin ze gemaakt zijn. De albums van Fournier rieken naar patchouli en in die van Tome en Janry vind ik mijn eigen jeugdjaren terug. New York! Khoudistan! Moskou! Australië! Mijn favoriete albums balanceerden op de dunne lijn tussen humor en avontuur en ik lees die nog graag. De laatste R&K's die ik kocht waren de eerste twee van na Tome & Janry. Ik weet geeneens de titels uit het hoofd, ik herinner me alleen dat ze niet goed waren.
De nieuwste Rob & KWab kan er wel weer mee door. Het is geen grand cru, maar de tekeningen kunnen er mee door, en het verhaal is vermakelijk. Nog altijd is de reeks bij de tijd. De financiële crisis sijpelt door, er zijn smartphones en computers. Alleen ben ik nu niet meer bij de tijd. Ik stuit op de grenzen van Robbedoes, zoals ook de verschillende auteurs zich uiteindelijk gevangen voelden door die kleurloze figuur. Ik zit hier niet meer op te wachten, het boeit me niet meer. Maar ik neem akte van het feit dat het huidige auteursduo mijn jeugdheld goed opgevangen heeft.
Geplaatst op 26/02/2013 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 26/02/2013
356
Damn, "de hoogste mens" verleden donderdag gekocht!
Weer bijna 300 euroots lichter
kaeten
Geplaatst op 26/02/2013
Crew
5316
De tweede kus van Conz... beetje impulsaankoop op de stripbeurs maar vind hem geweldig. Jammer dat zijn nieuw project (waar hij het toen over had) nog niet op poten staat.
witam
Geplaatst op 26/02/2013
356
welke poten?
Geplaatst op 28/02/2013 Citeren
kaeten
Geplaatst op 28/02/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door kaeten
welke poten?

In de afsluitende tekst staat dat hij met een scifi-verhaal bezig is met kindsoldaten en ontvoeringen. Ik heb nog geen weet van zo een verhaal. Indien het bestaat, zeg het me aub, want het klinkt goed.
Geplaatst op 28/02/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 28/02/2013
481
Gelezen: Souvenirs de l'empire de l'atome
Paul is een schrijver van SF-verhalen. Hij heeft telepatisch contact met Zarth Arn, een man die 121.000 jaar in de toekomst op een verre planeet woont. Zarth Arn vertelt zijn intergalactische oorlogsverhalen aan Paul. Maar er zijn anderen die ook geïnteresseerd zijn in het contact tussen Paul en Zarth Arn.
Souvenirs de l'empire de l'atome is een hommage aan de sf-verhalen van de jaren '50. Het hele boek is doordrongen van de esthetiek van Expo '58, waar een deel van de actie zich ook afspeelt (de pijl van de burgerlijke bouwkunde!, het atomium, de kabelbaan). De tekeningen roepen met zwierige lijnen en het geweldige kleurgebruik het optimisme van dat tijdperk op. Ook Andre Franquin maakt zijn opwachting in een cameo.
Het beste van 2013.

http://hyperbate.fr/dernier/files/2013/01/atome_2.jpg

http://www.bodoi.info/wp-content/images/S1303/souvenirs_de_lempire_de_latome_image2.jpg
Geplaatst op 04/03/2013 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 04/03/2013
Crew
4173
Ook Andre Franquin maakt zijn opwachting in een cameo.

De stap van Zelbub naar Zorglub is ook niet zo groot. :)
(voor de Nederlanders onder ons: Zorglub is de originele - Franse - naam van Zwendel)

Ik denk dat ik dit album eens van nabij ga bekijken.
woelfie
Geplaatst op 04/03/2013
Crew
13303
Deep 1: Betbeder of Bec, wat maakt het uit? Meer van 't zelfde, maar wel leuk om te lezen. De computerkleurtjes zijn soms wel wat schreeuwerig.

Jonge jaren van Thorgal: Het verhaal is wat we er van kunnen verwachten. Niet bijzonder, maar wel degelijk vakwerk. Ik ben wel onder de indruk van Surzhenko. Hij tekent als Ronsinski, maar dan iets gedetailleerder, iets minder los en iets realistischer. Maar wel zeer herkenbaar. En zijn inkleuring is als die van Graza maar dan ook wat gedetailleerder en met meer diepte. En hij is nog snel ook. 3 albums op nog geen 2 jaar tijd. Indrukwekkend!

Madame Pipi: Mooi getekend, grappig en ontroerend. Helemaal geen miskoop!
Surya
Geplaatst op 04/03/2013
356
"De hoogste man" gisteren gelezen.
Wat is me dat zeg!
Moet wel toegeven, heb op den duur toch ferm moeten lachen!
kaeten
Geplaatst op 04/03/2013
Crew
13303
Wat is me dat zeg!

Man, dat vraagt om een recensie :)
Surya
Geplaatst op 04/03/2013
686
Gelezen: Souvenirs de l'empire de l'atome
Paul is een schrijver van SF-verhalen. Hij heeft telepatisch contact met Zarth Arn, een man die 121.000 jaar in de toekomst op een verre planeet woont. Zarth Arn vertelt zijn intergalactische oorlogsverhalen aan Paul. Maar er zijn anderen die ook geïnteresseerd zijn in het contact tussen Paul en Zarth Arn.
Souvenirs de l'empire de l'atome is een hommage aan de sf-verhalen van de jaren '50. Het hele boek is doordrongen van de esthetiek van Expo '58, waar een deel van de actie zich ook afspeelt (de pijl van de burgerlijke bouwkunde!, het atomium, de kabelbaan). De tekeningen roepen met zwierige lijnen en het geweldige kleurgebruik het optimisme van dat tijdperk op. Ook Andre Franquin maakt zijn opwachting in een cameo.
Het beste van 2013.

http://hyperbate.fr/dernier/files/2013/01/atome_2.jpg

http://www.bodoi.info/wp-content/images/S1303/souvenirs_de_lempire_de_latome_image2.jpg

Ha... ik zat die net gisteravond op bdgest.com te bekijken. Lijkt me super. Hopelijk komt er ook snel een vertaling, want dat Frans kom ik toch echt niet doorheen.
MartinMnd
Geplaatst op 04/03/2013
356
@surya: krijg weer de slappe lach :)
kaeten
Geplaatst op 04/03/2013
481
Origineel geplaatst door Surya
Wat is me dat zeg!

Man, dat vraagt om een recensie :)

Pfff, het scenario hangt echt met haken en ogen en elkaar. Het is een opeenvolging van onlogische gebeurtenissen en ongeloofwaardige personages. Als kers op de taart staan er hier en daar dan nog voetnootjes in zoals Charlier graag gebruikte. Die voetnoten bevatten fouten. Daar knap ik helemaal op af.
Geplaatst op 05/03/2013 Citeren
Waldorf
Geplaatst op 05/03/2013
Crew
13303
Asgard 1: Onderhoudend

De Killer 11: Ik blijft dit zeer goed vinden!
Geplaatst op 09/03/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 09/03/2013
686
Lydie Erg mooie strip. Goed verhaal en vanuit een interessant perspectief verteld.

Een mooie reis Zidrou schrijft weer een zeer goede strip dat verhaalt over het verlies van Lea's broer en de impact die dat heeft (gehad) op haar ouders en indirect ook op haar. Een aanrader voor de liefhebbers van Zidrou's andere werk. Bijna zo goed als het uitstekende Het vel van de beer.

Spiegelingen (Mangin) 1 Hier ben ik matig enthousiast over. De strip is mooi getekend. Het hele boek werkt toe naar een soort van verrassingseffect dat dus niet gaat komen, aangezien het na een paar pagina's duidelijk hoe de vork in de steel zit. Jammer.... Ga nog wel de vervolgdelen aanschaffen.

De Killer 1 Nog nooit gelezen en ben onder de indruk. Veel meer plezier van gehad dan ik aanvankelijk dacht. Snel de vervolgdelen toevoegen aan m'n collectie. Echt toppie!

Isabelle Avondrood 2 Deel 1 vond ik ok, maar met deel 2 overtreft Tardi dat eerste deel ruimschoots. Nog 7 delen te gaan ;)
Geplaatst op 10/03/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 10/03/2013
3030
Als eerbetoon ga ik de komende dagen/weken de strips van Comès nog eens herlezen.

Gisteren heb ik De Schaduw van de Raaf gelezen, tussen GoT2 en een update van Angry Birds door ;) (die gelukkig niet te moeilijk was, dus zoveel tijd heb ik er niet aan verloren).
En ik vind dat altijd een verrassend goeie strip. In het bombastisch voorwoord van drie blz probeert iemand uit te leggen wat het zou moeten zijn of wat we ervan zouden moeten vinden. In 1981 was fantasy waarschijnlijk een lelijk woord, in het-zichzelf-veel-te-ernstig-nemend strip milieu, afgaande op dit voorwoord. Dus, drie blz om iets te zeggen dat in, even tellen, zeven woorden kan gezegd worden : dit is een zeer goeie fantasy strip.
En wat een tekeningen. Niet iedere blz is jammer genoeg even goed afgedrukt, maar dat mag de pret niet (euh) drukken.
Geplaatst op 11/03/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 11/03/2013
Crew
5316
Wonder woman: de hiketeia
Ik kende de reeks eigenlijk niet. En dit is een zeer leuke introductie. Goede keuze van Lion.
witam
Geplaatst op 11/03/2013
Crew
5316
Texas kid van Igor Kordey: beter dan verwacht. Ik ga de webstrip opzoeken voor het vervolg.
witam
Geplaatst op 11/03/2013
100 bullets: veel belovende start van een knappe reeks.

Bunker 2-3 van 5 : Ik begrijp het nog niet helemaal, zoals zo veel met Bec, maar dat komt wel in orde hoop ik tegen dat ik de restenerende albums heb uit gelezen.

Locke & Key - Head Games: Het is een sterk verhaal maar ik heb al beter gelezen. Ik snap de zeer hoge score op onze site niet. Maar laat het maar aan mij liggen. Toch ben ik benieuwd naar het 3de deel... maar ik ga toch eens zoeken naar een goedkoper alternatief voor aanschaf.

Wonder woman: de hiketeia: Zowel ik als mijn zoontje vonden dit te pruimen... alleen veel te rap uit gelezen ;-)
Royale de luxe
Geplaatst op 11/03/2013
3030
Jammer genoeg trekt Jeremiah 32 op niks. En de vorige vond ik nog wel een verbetering, weer.

Dan maar De Dorpsgek van Schoonvergeten nog eens gelezen. Met recht en reden wordt dit een klassieker genoemd.
Geplaatst op 12/03/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 12/03/2013
Crew
13303
Betoveringen 1: Leuk, fijne tekeningen, sfeervol ingekleurd maar niet echt bijzonder.

Een mooie reis: Goed, maar ik vond het niet zo pakkend als de andere Zidrous die ik gelezen heb.
Geplaatst op 14/03/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 14/03/2013
Crew
5316
Een paar leuke engelstalige gelezen:
Last days of an immortal: begint eerder slap, maar eindigt intrigerend en anders dan verwacht.. dus goed!
The initiates: er gebeurt niet veel, een strip en een wijn worden gemaakt. De uitwisseling tussen beiden is interessant.
The sixth gun: zeer leuk tijdverdrijf.
Resident alien: beter dan verwacht en zelfs meer dan voldoende om deel 2 aan te schaffen als het ooit uitkomt.
Geplaatst op 14/03/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 14/03/2013
3030
Gisteren EVA, AMBER en Het Huis waar de Bomen Dromen gelezen, van Comès.
Ik vind dat alle drie goeie boeken,
EVA kan je een mysterieuze thriller noemen, of erotische thriller avant la lettre ;),
Het Huis… is een mysterieus sprookje, met een dun verhaaltje, en wat prekerig,
maar AMBER vind ik de beste van de drie. :)
Amber heeft wel wat last van ‘te veel uitleg op het einde’ maar het stoort net niet.
Prachtige tekeningen. En telkens een ander genre van verhaal.
Comès had voor mijn part nog een hoop strips meer mogen maken.
De rest is voor volgende week.

http://dl.dropbox.com/u/62428581/eva.jpg
Geplaatst op 15/03/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 15/03/2013
1350
Alter Ego 0 Ultimatum : dacht dat men met dit afsluitend deel een beetje duidelijkheid ging scheppen in de warboel die men ervan gemaakt had. Niks van, 't is nog onoverzichtelijker ... wat een kluwen, kan mij iemand uitleggen wat de auteurs eigenlijk willen uitleggen met die reeks die indertijd nochtans beloftvol startte.
Slecht. X(
Geplaatst op 16/03/2013 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 16/03/2013
Leo roa, van gimenez. Hij is beter als die een goede scenarist erbij heeft :)
Geplaatst op 16/03/2013 Citeren
Boefmans
Geplaatst op 16/03/2013
3030
Ondertussen heb ik toch nog wat Comès strips verder gelezen. Als ik er eenmaal aan begin, is het moeilijk stoppen.
De Levende God is een SF verhaaltje, helemaal zoals ze dat toen deden, en op vraag van de uitgever waarschijnlijk wat toegankelijker gemaakt. Leuk, maar dat is het dan ook.
De Heer der Duisternis, het tweede Ergün De Dolende boek, is heel ander koek. Wat een trip. Zijn tijd ver vooruit.
De Tranen van de Tijger lees je voor de tekeningen. Anders is het boek in een kwartiertje uit. Maar gelukkig : wat een tekeningen.
De Laatste, en nu dus ook echt zijn laatste boek, vind ik eigenlijk zeer goed. En grappig. Ik weet nog dat er negatieve kritieken waren toen het boek pas uit was, maar ik vraag me af waarom.

De Wezel (vind ik misschien wel zijn beste) en Iris zijn voor later. En dan heb ik ze weer allemaal gelezen. Tot binnen vijf jaar.
Geplaatst op 18/03/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 18/03/2013
Ontmoetingen: Mitton weer op zijn best. Slap verhaal, veel gezwam over sex, alien verkrachting... Geef uw geld aan andere dingen uit.
Geplaatst op 22/03/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 22/03/2013
1350
Ontmoetingen: Mitton weer op zijn best. Slap verhaal, veel gezwam over sex, alien verkrachting... Geef uw geld aan andere dingen uit.

... aan de hoeren .... geen slap gezwans ... 8).
Geplaatst op 22/03/2013 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 22/03/2013
Crew
13303

Die covertekst... man, man! Nelly en ik hebben ons een kriek gelachen. Fout gewoon!

Zelf gelezen: Kapitein Kreiss 2. De tekeningen zijn van het zelfde niveau als in deel 1. Laat het er ons op houden dat ik het te afgelikt en de plastiekerig vindt. Het verhaal kon me in deel 1 nog wel bekoren. Genoeg om dit deel nog een kans te willen geven. En dat had ik niet moeten doen. Het is gewoon een opeenvolging van niet uitgewerkte plotwendingen en lomp uitgewerkte actie scenes. Alles raast maar voorbij zonder mij een bal te kunnen schelen. En dat terwijl ik de rauwe maatschapijkritiek van deel 1 wel kon smaken, al had die iets subtieler en gerafineerder gekund.
Geplaatst op 23/03/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 23/03/2013
Crew
4173

Mag ik veronderstellen dat het gaat over Ontmoeting en niet Ontmoetingen? :P
Geplaatst op 23/03/2013 Citeren
woelfie
Geplaatst op 23/03/2013
ja inderdaad ontmoeting
Geplaatst op 24/03/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 24/03/2013
356
Na dit te lezen, onmiddellijk ontmoeting besteld bij de stripboer! :))
Geplaatst op 25/03/2013 Citeren
kaeten
Geplaatst op 25/03/2013

Die covertekst... man, man! Nelly en ik hebben ons een kriek gelachen. Fout gewoon!

Dat is gewoon een understatement... 'de mens penetreert de ruimte steeds dieper. Maar om nog verder te geraken moet de mens ook in de ruimte penetreren... '
Royale de luxe
Geplaatst op 25/03/2013

Dat is gewoon een understatement... 'de mens penetreert de ruimte steeds dieper. Maar om nog verder te geraken moet de mens ook in de ruimte penetreren... '

rofl
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/03/2013
Crew
4173
Ik kan bijna auditie doen voor de klokkenluider van de Notre Dame. Zo hard heb ik me een bult gelachen...
Dan inderdaad toch liever Ontmoetingen :D
woelfie
Geplaatst op 25/03/2013
Crew
13303
Het pelikaan protocol 1: Meer van het zelfde eigenlijk, maar mij blijft het boeien, dit soort strips
Geplaatst op 26/03/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/03/2013
Alter Ego : Leuke reeks, over spirituele linken tussen mensen en de ontdekking daarvan, je dient ze niet op volgorde te lezen, behalve dan Album 0. Dat dien je zeker als laatste gelezen te hebben. Je zou deze zo kunnen overzetten in een televisie reeks. Niet slecht!
Geplaatst op 26/03/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 26/03/2013
fullmetal alchemist INT 4 - 5 : blijft een heel goed verhaal met de juiste mix van drama, actie en humor.

Knights of Sidonia, nog niet overtuigd. Had wat meer Muse-waanzin verwacht wegens de titel, maar die is er nog niet. Hopelijk beter met deel 2

mechanisch land 1 -2 -3: zeer leuke reeks. En blijkbaar had ik deel 1 al in het Frans :rolleyes:
Geplaatst op 29/03/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2013
oh ja, nog wat vergeten:

Trouble is my business: vroeg werk van Taniguchi. een detective die maar geen grote zaak krijgt en wat aanmoddert, maar met het hart op de juiste plaats. Je ziet duidelijk dat hij nog aan het zoeken is naar zijn nu zo gekende stijl. De reeks dateert dan ook van de jaren '70. De verhalen zijn over het algemeen goed, maar wisselend van kwaliteit

the alliance of the curious: valt mee, ben niet wild van de tekeningen en het verhaal is soms goed, maar er ook veel over.

Whispers in the walls: dit zou echt in het Nederlands moeten verschijnen: zeer goeie fantasy.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2013
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
fullmetal alchemist INT 4 - 5 : blijft een heel goed verhaal met de juiste mix van drama, actie en humor.

Ik moet mijzelf echt verder duwen om deze reeks te lezen. Zit nu aan INT 3 maar het boeit niet. Weet echt niet waarom. Het heeft alles wat een goeie manga groot maakt maar toch schort er iets... misschien wat te kinderachtig.

mechanisch land 1 -2 -3: zeer leuke reeks.

Yep, is inderdaad leuk!
Royale de luxe
Geplaatst op 29/03/2013
Crew
13303
Een nacht in Rome 1: Inderdaad heel goed, ik wil het 2de deel meteen lezen!
Surya
Geplaatst op 29/03/2013
763

Ik word wel nieuwschierig na al die enthousiaste verhalen.

Iemand de hardcover nog ergens gezien?
Rutger
Geplaatst op 29/03/2013
481
Ik wantrouw de hype rond die strip. Maar misschien koop ik de sc wel.
Waldorf
Geplaatst op 29/03/2013
686
Origineel geplaatst door Rutger

Kan je nog gewoon halen bij Fantasia in Amsterdam. Volgens mij ook nog bij Mw. Kern in Leiden gezien. En op Lambiek.net was ie laatst ook nog te koop.
MartinMnd
Geplaatst op 29/03/2013
763
Origineel geplaatst door Rutger

Kan je nog gewoon halen bij Fantasia in Amsterdam. Volgens mij ook nog bij Mw. Kern in Leiden gezien. En op Lambiek.net was ie laatst ook nog te koop.

Dank voor de tip!
Rutger
Geplaatst op 29/03/2013
Crew
6907
Ik wantrouw de hype rond die strip. Maar misschien koop ik de sc wel.

Ik weet niet of je op deze site echt van 'hype' mag spreken. Als zoveel stripliefhebbers dit album echt graag lezen, moet het toch goed zijn, niet?! Ik ben alvast -zonder dat ik daar ook maar enige vorm van compensatie voor krijg- echt wel enthousiast!
Iyo74
Geplaatst op 29/03/2013
tja, als het echt goed en dit door veel mensen wordt verkondigd, dan zijn er inderdaad mensen die het kopen en de verwachting hoog leggen om nadien teleurgesteld er uit te komen.

Maar laat ons duidelijk zijn in dit geval. Dit album is goed. De HC is uitverkocht, de softcover gaat naar het schijnt dezelfde weg op. De verkopen in de SSZ'en zijn goed en blijven van een constant niveau.

Maar en daar blijf ik bij niet iedereen kan gelukkig gestemd worden.

Trouwens wat zeggen de andere sites over dit verhaal?

een quote van Stripspeciaalzaak

'Wij hebben een brede stripsmaak. Dat laat ons toe om jaarlijks enkele honderden besprekingen te publiceren. Uit dat gevarieerd aanbod zijn er hoogstens een drietal albums dat ons werkelijk van de sokken blaast. Meestal niet door ons te overdonderen met spektakel of verbluffende tekeningen, maar gewoon door de juiste gevoelige snaar te raken. Een Nacht in Rome is een van die strips. Het is het soort verhalen dat je niet voor jezelf wil houden, je wil het album laten circuleren in je vrienden- en kennissenkring. Laat ze ook maar eens een keertje iets goeds lezen.'
Royale de luxe
Geplaatst op 29/03/2013
Crew
5316
Azimut: leuk begin. Ben benieuwd naar deel 2
witam
Geplaatst op 29/03/2013
Cesare 1
Manga over Cesare Borgia. Dit eerste deel schetst de politieke context: Pisa is een vat vol politieke intriges. Het naieve en onwetende hoofdpersonage komt in een wespennest te zitten en knoopt direct vriendschapsbanden aan met een van de vijanden van zijn broodheer. Weinig actie, maar onderhoudend en goed geschreven. En bovendien historisch correct.

Goed begin, ga deze reeks verder volgen.
Geplaatst op 31/03/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/03/2013
Crew
13303
Showman Killer 2: Man, dit heeft wel veel overeenkomsten met de Metabaronnen zeg. Maar dat kan geen kwaad :) Leuk entertainment zonder pretenties. Wel jammer dat Fructus af en toe een te dik 'penseel' gebruikt en niet genoeg detail in zijn tekeningen brengt. Maar over 't algemeen is 't knap gedaan.
Geplaatst op 02/04/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 02/04/2013
derde integrale van Sibyline (= Snoesje). Dit blijven heel mooie, tijdloze verhalen voor jong en oud. Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik deze reeks niet eerder opgepikt heb.
Zal me de intégrales van Clorophyl ook eens moeten aanschaffen.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/04/2013
Crew
5316
Showman Killer 2: Man, dit heeft wel veel overeenkomsten met de Metabaronnen zeg. Maar dat kan geen kwaad :) Leuk entertainment zonder pretenties. Wel jammer dat Fructus af en toe een te dik 'penseel' gebruikt en niet genoeg detail in zijn tekeningen brengt. Maar over 't algemeen is 't knap gedaan.

x 2 ..

Alleen de cover van deel 2 is weer zo.. ugh!
1 en 3 zijn op dat vlak dan weer veel beter.
witam
Geplaatst op 02/04/2013
Crew
13303

x 2 ..

Tja, 't is een lelijk schepsel natuurlijk, maar ik vind 't wel een goeie cover!
Surya
Geplaatst op 02/04/2013
Crew
5316

x 2 ..

Tja, 't is een lelijk schepsel natuurlijk, maar ik vind 't wel een goeie cover!

De kleuren werken voor mij niet. Het is te 'flashy' voor mij als cover. Zo zie je maar, ieder ziet de zaken anders :-)
witam
Geplaatst op 02/04/2013
Crew
13303
Hij is vrij flashy, maar 't is geen Pokereiland :)
Surya
Geplaatst op 02/04/2013
686
Maus - Hier zal ik maar niets over zeggen, anders dan dat dit boek volledig terecht bovenaan de lijst beste strips staat (ok 2e dan).

Capricornus 4 - Weer een goed verhaal, maar minder dan de 3 voorgaande delen.

De Killer 3 + 4 - Wat een toffe strip. Volgende week deel 5 maar ophalen.

Een keiharde knaap - In een woord: absurd!

Azimut - Vertaald door Kris DeSaeger, dus ik had het boek bijna laten liggen... Er was gelukkig doorheen te komen deze keer (Genetiks kostte me veel karakter), wat geheel te wijten is aan het leuke begin van deze tweeluik.

12 Schoonheid - Eerste werk dat ik van Francois Schuiten heb gelezen. Dit zal in de toekomst zeker meer worden. Prachtig zwart-wit werk... echt genieten dit!!
MartinMnd
Geplaatst op 02/04/2013
Hysteric flavour van Mark Hendriks.
Vond ik niks aan. Meerdere verhalen die telkens opgesplitst zijn in éénpaginastukken. Zeer verwarrend, fantasie, droom en werkelijkheid zijn door elkaar gemengd, en veel is gebaseerd op waargebeurde feiten, zogezegd.
Dit werkt niet voor mij. Té fragmentarisch en zeker in het begin gebeurt er veel te weinig. Je aandacht en zin om te lezen is weg tegen dat het ook maar wat interessant wordt.
Geplaatst op 03/04/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/04/2013
Don quixochte

Leuke verstripping die Cervantes' boerse humor perfect vat.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/04/2013
Crew
6907
Fathom - The definitive edition: knap getekend boek met een uitstekende verhaallijn. Ook de extra's in de vorm van extra covers en 'badpakkenspecial' zijn leuk meegenomen.
Iyo74
Geplaatst op 03/04/2013
Crew
13303
De Smaragdridders 3: Leuk, maar eigenlijk niet bijzonder
Geplaatst op 04/04/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 04/04/2013