Laatst gelezen (vervolg deel 4)

1350
De Rode Ridder - Het Godsgericht - beetje teleurstellend, goedkoop in mekaar geschoten, haastwerk, ... mag en kan beter .... .
Geplaatst op 14/05/2013 Citeren
Deecee1
Geplaatst op 14/05/2013
Crew
5316
Rembrandt door Typex... ik ben onder de indruk. Hier ga ik toch even van nagenieten.
Geplaatst op 19/05/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 19/05/2013
Love 1 en 2: heel mooie tekstloze vertelling uit het dierenrijk, de tekeningen zijn prachtig.

Cesare 2: manga over Cesare Borgia. Goed geslaagd. Zoek er wel niet te veel actie in, het zijn vooral de drijfveren die onderzocht worden. En op Jodo-taferelen moet je al helemaal niet rekenen...

Kamakura Diary 1: slice-of-life manga over een aantal zusters, van verschillende leeftijd, die samenhokken. Had niet gedacht dat dit iets voor mij zou zijn, maar vond dit zeer aangenaam om te lezen.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/05/2013
686
The Creep - Zeer goede detective met gruwelijke en emotionele ontknoping. Van de schrijver van B.P.R.D. en de tekenaar van Green River Killer.
MartinMnd
Geplaatst op 19/05/2013
686
Ook nog deze gelezen:

Marble Season - Bijna net zo goed als Julio's Day. Hernandez schrijft een herkenbaar verhaal over onze jeugd. De tijd dat we met knikkers speelden. De dingen die we belangrijk vonden tijdens het opgroeien, of juist niet en door wie we ons lieten beïnvloeden.

We Are On Our Own Het debuut van Miriam Katin gaat over een vlucht uit Budapest naar het platteland om aan de holocaust te ontsnappen. Katin vertelt het verhaal van haar moeder, maar komt zelf ook in het boek voor als kind. Vele gruwelijkheden moeten ze meemaken. Indrukwekkend boek over een deel van de oorlog dat bij ons wat onderbelicht is. De meeste verhalen die wij kennen zijn toch uit gebieden dichter bij huis. Nu dus een verhaal uit Hongarije.
MartinMnd
Geplaatst op 19/05/2013
686
Letting It Go - Een soort van vervolg op We Are On Our Own, maar dan met veel humor. Deze memoires gaan over het leven van Miriam Katin en de moeite die zij nog steeds heeft met het verwerken van het verleden, de vlucht uit Budapest voor de holocaust (lees We Are On Our Own). Van haar zoon krijgt ze te horen dat hij graag een Hongaars paspoort wil hebben, en daarmee ook een EU paspoort, zodat hij met zijn Zweedse vriendin Tinet in Berlijn kan gaan wonen. Miriam schrikt zich een hoedje, want waarom zou iemand een Hongaars paspoort willen hebben? En dan ook nog naar Berlijn willen gaan?! Het land dat de joden heeft verraden en de stad waar de grond is vergeven van joods bloed? Alles in dit boek is waargebeurd en alhoewel het zware kost zou kunnen zijn valt er heel veel te lachen! Lees wel eerst het boek We Are On Our Own als je overweegt dit te kopen voor meer context. Superboek!!

Mind MGMT - Vlucht 815 moet gaan landen, maar de piloten weten niet meer hoe ze moeten vliegen of wie ze überhaupt zijn, en hetzelfde geldt voor alle passagiers aan boord. Meru gaat op onderzoek uit. Ze heeft een boek de publiceren en dit lijkt haar een interessant verhaal om uit te zoeken. Of heeft ze dit al eens eerder onderzocht? Zeer intrigerend. Ik kan niet wachten op het volgende deel. Een van de beste comics van de laatste tijd, zonder superhelden.

Through The Walls - Leuke Franse strip die ook in het Engels door Humanoids is uitgegeven. Het betsaat uit 8 hoofdstukken waarin we figuren volgen die door muren heen kunnen, of door andere mensen, een slang of een aquarium. Erg geestig.
Geplaatst op 20/05/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 20/05/2013
481
Gelezen:

De vier hoeken van de wereld - (Labiano) Luitenant Dupuy komt in 1913 van de Franse officierenschool en kiest er voor toe te treden tot de Meharisten, de afdeling van het Franse koloniale leger die in de Sahara opereert. Het is bij uitstek een eenheid voor militairen die weg willen uit Frankrijk en waar de sfeer wat losser is.
Labiano is bekend als tekenaar, en dit boek is het eerste waar hij het scenario zelf voor schreef. Dat merk je, jammer genoeg. Want op zich vind ik het historisch kader razend interessant. Ik was me totaal niet bewust van het bestaan van de Meharisten die op hun dromedarissen de Sahara ontdekten. Maar het verhaal sleept zich voor als een kameel die geen oase vindt in de woestijn. Labiano probeert een verhaal op poten te zetten over eigenzinnige mensen die hun eigen weg volgen. Over mensen die hun schepen verbranden om in de eindeloze uitgestrektheid van de woestijn hun geluk te vinden. De kampvuurgesprekken zijn stroef en gekunsteld, de personages komen niet tot leven. De tekenaar slaagt er met dit prachtig getekende boek niet in een echt verhaal te vertellen.

De sage van Atlas en Axis - De Noorhonden
Een verrassende dierenstrip, deze Atlas en Axis. De twee honden vinden op een dag hun dorp verwoest door de Noorhonden, de Vikingen. Ze trekken naar het noorden om wraak te nemen. Hoewel het boek er met de heldere tekeningen en levendige kleuren uitziet als een kinderstrip is het dat niet. Daarvoor is het geweld te plastisch weergegeven (een stervend hondje met de darmen uit zijn buik, mijn dochter van negen vond het maar niets), en de algemene teneur te donker.
Toch zitten er ook geweldig grappige vondsten in het boek. De twee honden plassen vaak, en ze doen dat altijd met een poot omhoog. Ook de vijand die een hondendrol achterlaat om terrein af te bakenen vond ik zeer grappig. Het boek zit vol van dat soort grappen. Verrassende strip.

Ada in de jungle - Altan
Een strip uit de verre jaren tachtig, uit het tijdschrift Wordt Vervolgd. Ik vond hem op de rommelmarkt voor één euro. Koopje!
Het verhaal speelt aan het eind van de jaren dertig. Ada, een jonge vrouw moet naar Afrika op zoek naar haar neef voor een erfeniskwestie. De hele strip is een aaneenschakeling van onnozele situaties en gezwollen dialogen die zeer grappig zijn. Leuke zwart-wit tekeningen.
Waldorf
Geplaatst op 20/05/2013
Crew
6907
De Onvoorspelbare

Niet eens zo slechte SF-reeks dat net voldoende vertier biedt. De tekeningen zijn overduidelijk computer-made, maar dateren precies uit de jaren 80 van vorige eeuw (hoekig, duidelijke stapsgewijze kleurgradaties,...). Dat is toch wat wennen...
Iyo74
Geplaatst op 20/05/2013
Crew
13303
Ik vond die niet zo goed. Gestopt na deel 2. En wat een marteling voor de ogen!
Surya
Geplaatst op 20/05/2013
1350
Marie der Draken - waar het eerste deel een meer dan aanvaardbaar niveau haalde, is het tweede deel een beetje een afknapper.
De tekeningen zijn beetje retro maar daarom niet minder ... wijlen Fred Funcken zou er tevreden over zijn.
Maar de verhaallijn ontspoort in het tweede boek.
Het verhaal gaat over de jonge Marie wiens vader, moeder en zusje werden vermoord en de andere kinderen werden ontvoerd. Na jaren blijft ze op zoek gaan naar haar andere zus en broer en zint zij op wraak ... maar waarom daar plots de kerkelijke gelden en pausen in Frankrijk bijsleuren ... is mij een vraag ?(.
Deecee1
Geplaatst op 20/05/2013
Crew
13303
Elfquest Boek 9: Dit is de eerste bundeling waarbij de verhalen niet langer door de Pini's (alleen) gemaakt worden. Voorlopig is het tekenwerk wel nog behoorlijk, ik meen me te herinneren dat dat veranderd. Het verhaal heeft niet echt zo veel lijn, 't is vooral een overgangsalbum. Het laatste verhaal zet de volgende cyclus in.
Geplaatst op 21/05/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 21/05/2013
686
Pietrolino - Verhaal over pantomime speler Pietrolino die de harten steelt van iedereen aan wie hij zijn gave toont. Als hij de nazi's op de hak neemt, terwijl deze ineens staan toe te kijken, nemen ze hem dit niet in dank af. Ze verbrijzelen z'n handen, waardoor hij zijn werk niet meer kan doen. Hij trekt bokshandschoenen aan, en begint als clown om zich heen te slaan. Mensen moeten weer om hem lachen, maar deze act geeft hem niet de voldoening die hij voorheen had. Vindt hij nog vreugde in zijn leven?

De tekeningen zijn prachtig, maar dat maakt een aantal onlogische passages in het verhaal niet goed. Wel zien we nog een poepende duif (oh wacht dit is een Vlaamse site) ehhh een schijtende duif. Ik had meer van dit boek verwacht, het is toch Jodorowsky... Voldoende, maar niet erg speciaal, ondanks het verhaal dat je haast niet kan verzinnen... een boksende pantomime speler haha.

3 Story: The Secret History of the Giant Man - Zeer sterk verhaal van Matt Kindt voor wie ik steeds meer bewondering krijg. Zijn recente Mind MGMT is zeer speciaal en ook dit boek wat alweer een paar jaar oud is, is toch wel echt iets bijzonders. Een jongen die buitengewoon snel groeit en ook niet meer stopt met groeien. Voor je het weet is hij drie verdiepingen hoog. Zijn leven wordt verteld vanuit het perspectief van drie vrouwen die dicht bij hem staan. Een aanradertje!

@witam: Beter sla je dus Pietrolino over en koop je nog een ander boek van Matt Kindt naast 3 Story, zoals Mind MGMT of zijn nieuwe Red Handed: The Fine Art of Strange Crimes.
Geplaatst op 26/05/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 26/05/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Pietrolino - Verhaal over pantomime speler Pietrolino die de harten steelt van iedereen aan wie hij zijn gave toont. Als hij de nazi's op de hak neemt, terwijl deze ineens staan toe te kijken, nemen ze hem dit niet in dank af. Ze verbrijzelen z'n handen, waardoor hij zijn werk niet meer kan doen. Hij trekt bokshandschoenen aan, en begint als clown om zich heen te slaan. Mensen moeten weer om hem lachen, maar deze act geeft hem niet de voldoening die hij voorheen had. Vindt hij nog vreugde in zijn leven?

De tekeningen zijn prachtig, maar dat maakt een aantal onlogische passages in het verhaal niet goed. Wel zien we nog een poepende duif (oh wacht dit is een Vlaamse site) ehhh een schijtende duif. Ik had meer van dit boek verwacht, het is toch Jodorowsky... Voldoende, maar niet erg speciaal, ondanks het verhaal dat je haast niet kan verzinnen... een boksende pantomime speler haha.

3 Story: The Secret History of the Giant Man - Zeer sterk verhaal van Matt Kindt voor wie ik steeds meer bewondering krijg. Zijn recente Mind MGMT is zeer speciaal en ook dit boek wat alweer een paar jaar oud is, is toch wel echt iets bijzonders. Een jongen die buitengewoon snel groeit en ook niet meer stopt met groeien. Voor je het weet is hij drie verdiepingen hoog. Zijn leven wordt verteld vanuit het perspectief van drie vrouwen die dicht bij hem staan. Een aanradertje!

@witam: Beter sla je dus Pietrolino over en koop je nog een ander boek van Matt Kindt naast 3 Story, zoals Mind MGMT of zijn nieuwe Red Handed: The Fine Art of Strange Crimes.

Bedankt voor de uitgebreide info. Ja, hé.. Mind MGMT is inderdaad goed. Red Handed staat al in bestelling en daar komt nu 3 Story: The Secret History of the Giant Man bij. (y)

The man who laughs.. Niet echt slecht maar ook niet geweldig goed. Het verhaal van Victor Hugo was, naar het schijnt, een hoop gezever. En David Hine maakt het vlot en leesbaar, maar er zijn soms echt wel gaten in het verhaal.. overgangen die veel te gehaast zijn en niet helemaal 'juist' aanvoelen en dit voornamelijk in het laatste gedeelte. Het is alsof Hine gehaast was om het toch maar af te sluiten. Qua tekeningen zitten er soms echt parels tussen maar soms is het slordig afgewerkt en niet consistent met het voorgaande.
==> Er is beter dan dit.
witam
Geplaatst op 26/05/2013
Crew
5316
Great pacific.. beter dan verwacht. Een rijkeluis kind blijkt diepere gronden te hebben en iets te willen doen voor de wereld... en creëert daarvoor een diepgaand plan (waar we nog niet alles van gezien hebben), offreert het multinationaal, schatrijk olie-bedrijf van zijn vader daar voor op (of zo lijkt het toch), verovert de drijvende vuilnisbelt in de oceaan en maakt vriendjes met een geweldig grote octopus... het steekt goed in elkaar.
witam
Geplaatst op 26/05/2013
Crew
7894
Hoezo "beter dan verwacht"? Had je ergens slechte kritieken gelezen?
Veter
Geplaatst op 26/05/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Veter
Hoezo "beter dan verwacht"? Had je ergens slechte kritieken gelezen?

Wel niet echt overtuigend, vond ik .. hier bvb. Maar ben blij dat ik vol 1 toch gekocht heb. :D
witam
Geplaatst op 26/05/2013
686
Red Handed: The Fine Art of Strange Crimes - Het nieuwste werk van Matt Kindt. Uitstekend van de eerste tot de laatste pagina. Een x aantal ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken verhaaltjes over de meest bizarre diefstallen, blijken allemaal met elkaar te maken te hebben. Het boek zit vol humor. Zo is er een cameo van Jeff Lemire op pagina 1, worden er stoelen gestolen en schilderijen in stukjes doorverkocht. De clou aan het eind had ik niet aan zien komen. Kopen!
MartinMnd
Geplaatst op 26/05/2013
686
Origineel geplaatst door witam
The man who laughs.. Niet echt slecht maar ook niet geweldig goed. Het verhaal van Victor Hugo was, naar het schijnt, een hoop gezever. En David Hine maakt het vlot en leesbaar, maar er zijn soms echt wel gaten in het verhaal.. overgangen die veel te gehaast zijn en niet helemaal 'juist' aanvoelen en dit voornamelijk in het laatste gedeelte. Het is alsof Hine gehaast was om het toch maar af te sluiten. Qua tekeningen zitten er soms echt parels tussen maar soms is het slordig afgewerkt en niet consistent met het voorgaande.
==> Er is beter dan dit.

Thx. Ik had wat preview pagina's gezien en dat zag er zeer puik uit. Misschien gooi ik 'm nog eens bij een amazon bestelling om de gratis verzending te krijgen ;)
MartinMnd
Geplaatst op 26/05/2013
Crew
7894
Wel niet echt overtuigend, vond ik .. hier bvb. Maar ben blij dat ik vol 1 toch gekocht heb. :D

Hmm, inderdaad. Wel enkel het 1e losse deeltje. Er staat daar een link naar een bespreking van het 2e losse deeltje, en dat is heel wat positiever.

Maar het was toch al te laat, de strip was al besteld... :)
Geplaatst op 27/05/2013 Citeren
Veter
Geplaatst op 27/05/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Veter

Hmm, inderdaad. Wel enkel het 1e losse deeltje. Er staat daar een link naar een bespreking van het 2e losse deeltje, en dat is heel wat positiever.

Maar het was toch al te laat, de strip was al besteld... :)

Wel eindresultaat voor mij: ik ga nr 2 ook bestellen als het uitkomt.
Geplaatst op 27/05/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 27/05/2013
Crew
13303
Aquablue 13: Blijft leuk, ik doe voort met deze reeks. De tekeningen zijn knap, al vind ik de fotorealistische achtergronden soms wat afsteken tegenover de personages.
Geplaatst op 05/06/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 05/06/2013
3030
Yep, dat van die achtergronden vind ik ook. Vooral dan de landschappen/water/natuur. De rest valt goed mee.
spock
Geplaatst op 05/06/2013
Crew
7764
Fly en Fly/The Fall.

Goed tot zeer goed. wel veel flashbacks, maar het blijft heel goed leesbaar.
fluiten
Geplaatst op 05/06/2013
Last Man 1: Europose manga met een trage start en een ik wil dat 2de deel nu lezen einde. De naam Vivès wordt hier marketing gewijs een beetje misbruikt ondanks dat het tekentechnisch heel sterk op zijn werk lijkt.
Royale de luxe
Geplaatst op 05/06/2013
Murena 9: alle ingrediënten zijn weer aanwezig.

Witte klauw 1: goeie start wat mij betreft.
Geplaatst op 09/06/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/06/2013
686
Celestial Bibendium - Van Nicholas de Crécy... Tja ik weet niet wat ik nu eigenlijk heb gelezen.... Het zag er prachtig uit, de zeehonden pup die zich op krukken voortbeweegt door een kleurrijk New York aan de Seine (Loire in het Frans). Het idee is al absurd en dat zijn ook de taferelen die voorbij kwamen. Doden die zich op varkens voortbewegen. De president die uit zijn kiezers bestaat (allemaal kleine mensjes) en meer van dit soort gekkigheden die je met je gezonde verstand niet bij elkaar verzint. Ik denk dat De Crécy een hele dikke joint rookte toen hij dit schreef en misschien moet ik dat ook maar eens doen als ik het boek weer ter hand neem ;)
Geplaatst op 10/06/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 10/06/2013
Crew
13303
Boeddha 8: Ik heb deze reeks graag gelezen. De simplistische vertelstijl heeft zijn charmes. Ik heb MW en Ode aan Kirihito nog klaarliggen :)
Geplaatst op 14/06/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 14/06/2013
Crew
5316
Celestial Bibendium - Van Nicholas de Crécy... Tja ik weet niet wat ik nu eigenlijk heb gelezen.... Het zag er prachtig uit, de zeehonden pup die zich op krukken voortbeweegt door een kleurrijk New York aan de Seine (Loire in het Frans). Het idee is al absurd en dat zijn ook de taferelen die voorbij kwamen. Doden die zich op varkens voortbewegen. De president die uit zijn kiezers bestaat (allemaal kleine mensjes) en meer van dit soort gekkigheden die je met je gezonde verstand niet bij elkaar verzint. Ik denk dat De Crécy een hele dikke joint rookte toen hij dit schreef en misschien moet ik dat ook maar eens doen als ik het boek weer ter hand neem ;)

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet door geraakt... en ik voel geen aandrang om het te doen.. we zullen zien
Geplaatst op 14/06/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 14/06/2013
Moeder Killers: Dat Alleen als jeugdreeks er bovenuit steekt weten we allen, en dat er wel nog ruimte was in dat genre ook, Zidrou probeert die leemte te vullen en doet dat op overtuigende manier met deze Moeder Killers.
Ook het grafische stuk is er op gericht om zijn voorganger te imiteren, maar met een eigen insteek. Sterk eerste deel van een thrillerreeks met veel potentieel, die toch op de wat oudere tiener is gefocust.
Geplaatst op 17/06/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 17/06/2013
Crew
13303
Travis 6: Niet bijzonder, maar best genietbaar.
Geplaatst op 17/06/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 17/06/2013
Crew
13303
Travis 7: Meer van 't zelfde, blijft leuk. Nu snap ik ook waarom dit 6.2 is in 't Frans. Daedalus had dat ook gerust kunnen doen. Het tekenwerk is wel van mindere kwaliteit.
Geplaatst op 20/06/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 20/06/2013
Last Man 2: De gevechten gaan verder tot de grote finale, en dat soms op wel heel verrassende wijze. Ondanks dat er wat meer diepgang in de karakters zou mogen zitten, waarschijnlijk komt dat nog wel in de komende delen, heeft het alles wat een goede manga nodig heeft! Op naar het volgende deel

Kaamelott deel 7: De absurde humor uit alle vorige delen wordt hoog gehouden, naar het einde toe verzuipt dit deel wel een beetje in een teveel aan georchestreer maar desondanks heb ik weer hartelijk gelachen. Blijft een knappe reeks.

Spynest deel 2: Alles wat James Bond in films goed maakt zit hierin verwerkt, over the top actie, knap verhaal, mooie dame en het onverwachte! Dit is top kwaliteit!!
Geplaatst op 23/06/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 23/06/2013
Prometheus - Deel 5 : Na 5 delen van semi masochistiche verhaal telling wordt er een tipje van de kilometers dikke mistige sluier gelicht. Het moet gezegd worden dat Bec weet hoe je iets moet uitmelken. Ik kan alleen maar hopen dat het verhaal niet zoals een gigantische slecht gebakken verjaardagstaart instort, anders vraag ik mijn geld terug, want de tijd die ik erin gestoken heb ben ik toch kwijt...
Geplaatst op 24/06/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 24/06/2013
686
Metabarons - Een episch en serieus verhaal wat Jodorowsky met de nodige humor brengt in de dialoog tussen de twee robots Tonto en Lothar. De tekeningen waren adembenemend mooi. Genoten van begin tot eind! Even een Jodo pauze met From Hell en dan ga ik Technopriests lezen.
Geplaatst op 07/07/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 07/07/2013
763
Metabarons - Een episch en serieus verhaal wat Jodorowsky met de nodige humor brengt in de dialoog tussen de twee robots Tonto en Lothar. De tekeningen waren adembenemend mooi. Genoten van begin tot eind! Even een Jodo pauze met From Hell en dan ga ik Technopriests lezen.

Heb ze beide ook klaar liggen op de leesstapel. Mooie uitgave....
Geplaatst op 07/07/2013 Citeren
Rutger
Geplaatst op 07/07/2013
Dat is inderdaad lang geleden dat ik deze ook eens herlezen heb...

Zelf volgende gelezen:

Peter Pan : Loisel's interpretatie van Peter Pan is bijlange niet hetzelfde als de kinderroman uit 1911 dat ettelijke malen werd verfilmd en uiterst bekend werd door de Disney tekenfilm. Hier geen steeds lachende Peter of leuke tinkerbel, maar een soms zware en vooral een zeer goede invalshoek op het verhaal. "Neverland" gezien zoals nooit er voor. Nu begrijp ik waar Winshluss indertijd de mosterd was gaan halen voor zijn ook al ontspoorde pinokkio

Witte Tijgerin : Al een wat oudere reeks van Yann, die onlangs nog in opspraak kwam met zijn Gringos Locos, en Didier Conrad. Ik ben Fan van De Onnoembaren en dan kan je deze ook niet laten liggen. Zelfde absurde, sex getinte, over de top, china aktie!

Schoonheid : Schuiten die op zijn eentje de 12.004 bejubeld met een prachtig uitgewerkt verhaal. Gelezen in de Luxe uitgave die in het Oblong formaat is uitgegeven waar de tekening groter zijn weergegeven. Prachtig formaat voor een klasse strip.

Crossed : Zombie Survival horror die een stapje hoger in de categorie horror zit. Gestart door Garth Ennis, de man van Preacher en zo veel meer goed. Garth's contributies gaan dieper in op het menselijke aspect en de survival, ondanks de horror. Maar David Laphman mag echt gerust de horror man genoemd worden. Zijn Psychopath TPB is er zelf naar mijn normen soms volledig over... echt geen materiaal voor de gevoelige lezer.
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 08/07/2013
Crew
6907
Op vakantie:

De Metabaronnen 1 tem 9: schitterende SF waarbij de fantasie en het tekentalent van de auteur de enige limieten waren. En die limieten lagen hoog, érg hoog!

I.R.$. All Watcher 1 tem 4: geen onaardige reeks die de nodige intriges heeft en voldoende vragen opwerpt om het boeiend te houden.

Alter Ego (hele serie): erg mooi concept! 6 afzonderlijk en in willekeurige volgorde te lezen verhalen die afgerond worden met 1 afsluitend 7de deel. Geen top-lectuur, maar zeker de moeite waard!
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 08/07/2013
Crew
13303
Damn, ik zal ook de Metabaronnen nog eens moeten lezen!
Geplaatst op 09/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 09/07/2013
Ben er gisterenavond laat nog maar aan begonnen... 4 delen achtereen en dan maar om kwart voor één beslist dat het te laat was en gestopt. VETTE SHIT!!! :D
Royale de luxe
Geplaatst op 09/07/2013
Crew
13303
Lol :D
Surya
Geplaatst op 09/07/2013
Origineel geplaatst door Royale de luxe
VETTE SHIT!!! :D

dat probeer ik toch tot het toilet te beperken...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/07/2013
351
de laatste tijd een aantal strips weer kunnen lezen,maar eergisteren eentje gelezen waarover ik toch wat kwijt wou.
amoras 2047...ik ben er dan toch maar aan begonnen,ik had goede hoop,was een beetje bevooroordeeld maar wou er toch inspringen,
ik ben pakweg al mn hele leven sus en wis "verslaafde" (tot de laatste 2 "fabriekswerkers" het overgenomen hebben,toen hoefde het voor mij niet meer X( ) wel met de beste wil van de wereld,ik sta open voor veel en vernieuwing zolang het de reeks maar niet schaad maar... wtf.....nee sorry maar dit is niet meer suske en wiske....spin-off ok maar zelf...
ok het tekengenre is niet mn ding maar dat opzij gelaten,maar ik ben enerzijds door de strip gevlogen,er was niets dat me in het verhaal zoog of whatever,
noem me ouderwets op dat gebied maar een aantal jaren geleden was het grote miserie omdat wiske haar navel te zien was,maar wat is er in deze strip allemaal niet te zien he!ok ze willen waaschijnlijk volledig de reeks restylen en mee proberen te gaan met hun tijd,maar blijf aub van een reeks als deze af..
de figuren zien eruit alsof ze hun beste tijd gehad hebben en met een crackhead rondlopen,het nodeloos vertoon van geweld en bloed dat rondspetterd en het niet meer onschuldig gevloek en taalgebruik,waar zijn ze in godsnaam mee bezig!en het valt wel eg op dat ze er een soap van willen maken want met het veel te grote vervolg einde rekenen ze natuurlijk dat de mensen het vervolg willen kopen.ok ergens voel je nog min of meer en beetje van de oude figuren,sus de dappere,wiske de betweter, en lambik het "kieken",sommige achtergronden vind ik wel schoon ma...neen,de hoogeprezen nieuwe schwung heb ik nergens weten te vinden....
mss ligt het gewoon aan mij maar...

ps: iemand opgemerkt dat krimson verdacht veel op alice cooper lijkt?tot met de uitgelopen eyeliner bij en ergens in het verhaal roepend: no more mister nice guy.
lagaffe
Geplaatst op 09/07/2013
Crew
13303
Elfquest boek 12: 't Is niet meer wat het geweest is. Niet meer qua verhaal, niet meer qua tekeningen. Over 't algemeen is het niveau wel nog aanvaardbaar, maar de eerste cyclus is veel beter.
Geplaatst op 12/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/07/2013
Crew
13303
Travis 8: Zeer onderhoudend
Geplaatst op 13/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 13/07/2013
De Metabaronnen: deze reeks, die onlangs door enkele andere hier op stripinfo gesmaakt tijdens hun vakantie, had me - zoals een klein kind met speelgoed ;) - er toe aangezet om deze weer eens ter hande te nemen. En een ding is zeker met deze Baronnen ben je zeker niet teleurgesteld als je ze te laat in de nacht neerlecht.

Jodorowsky is een ras scifi verteller. Hij kan je meenemen in een wereld en je stelt je dan ook op geen enkel ogenblik dat het niet mogelijk is. Dat gekoppeld aan de enorme hoeveelheid aan pareltjes van tekeningen die uit de pen van Gimenez zijn gevloeid maakt dat je dit werk niet links kan laten liggen. Check die covers maar eens goed en verwonder jezelf van het detail!

De Haas van Mars : Als je het eerste album dichtslaat denk je zonder meer dat dit een 'the bourne idendity"-achtig verhaal wordt, maar gaandeweg blijft de overdreven ontsnappingsartiest van dienst leven en blijft het verhaal BECiaans onduidelijk. Het laat enorm veel vragen achter om dan eindelijk te komen met een ontknoping die een gigantisch vat scifi opentrekt en je helemaal van slag brengt, of toch niet! je voelt doorheen het geheel dat onze protagonist niet normaal is. Ook zijn verhaal is dat niet en je verwacht eigenlijk dat het die richting gaat uitdraaien maar het duurt lang en honderden moeten het leven laten. Tekengewijs is dit een van de meest slordige stijlen die ik in tijden heb gezien... het betert wel naar mate het verhaal vordert maar, en gelukkig, wordt je het wel gewoon. Het blijft weliswaar een iets waar je moet tegen kunnen en je zou zomaar deze reeks laten liggen, indien je ze 2dehands aan een superprijsje zou tegenkomen.

Desondanks heb ik me hier geweldig mee geamuseerd en is de scifi lover geheel voldaan gaan slapen!
Geplaatst op 16/07/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 16/07/2013
Crew
13303
Geniet maar van de Haas voor zo lang het nog goed is!
Surya
Geplaatst op 16/07/2013
356
de haas is mega-cool!!!
kaeten
Geplaatst op 16/07/2013
Ik heb de oude albums van Paul Cuvelier - Corentin en Dientje na lange tijd weer eens herlezen. Een lust voor het oog, eenvoudig en toch spannend.
Nog steeds respect voor deze oude meester. Binnenkort ook die andere albums van hem, zilveren vlam en het stralende schild eens uit de kast vissen om die te herlezen, dat is ook jaren geleden.
Geplaatst op 17/07/2013 Citeren
simonstrip
Geplaatst op 17/07/2013
Crew
13303
Last Man 2: fijne shonen!
Geplaatst op 18/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 18/07/2013
Crew
13303
Urban 1: Veelbelovend begin
Geplaatst op 19/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 19/07/2013
686
Schateiland/Ontvoerd. Erg mooie strip weer van Hugo Pratt, waar Schateiland wel veel beter is dan Ontvoerd. Het nawoord was ook hier weer een genot om te lezen, net als het voorwoord in de Corto boeken.
Geplaatst op 20/07/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 20/07/2013
Crew
6907
Empire USA seizoen 1: goede reeks, weinig op aan te merken, behalve toch een wat dubbel gevoel bij het reïncarnatie-gedeelte. Dat was voor mij niet nodig...

Empire USA seizoen 2: de tekeningen (zeker van het eerste deel) vielen tegen. Het verhaal was ok, maar toch minder dan het eerste. Geen idee of ik een eventueel derde seizoen zal aanschaffen.
Geplaatst op 21/07/2013 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 21/07/2013
Crew
5316
The ballad of Halo Jones: Een moeilijk begin, zeker met de kleine lettering, maar wow... it has some serious kick. Eens je door de eerste verhaaltjes worstelt, gaat dit ding pijlsnel de hoogte in. Space opera zoals het zou moeten zijn.
Geplaatst op 21/07/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 21/07/2013
Crew
13303
Tessa 4: Niet bepaald het beste album uit de reeks. Mij kwam het wat geforceerd over. Vooral de overdreven hoeveelheid verwijzingen stoorde me. Het volgende album'd better be better! Leuke cliffhanger wel.
Geplaatst op 22/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 22/07/2013
The ballad of Halo Jones: Een moeilijk begin, zeker met de kleine lettering, maar wow... it has some serious kick. Eens je door de eerste verhaaltjes worstelt, gaat dit ding pijlsnel de hoogte in. Space opera zoals het zou moeten zijn.

Ben niet door het eerste verhaal geraakt, en afgehaakt...
Kan je het gewoon overslaan?
Geplaatst op 22/07/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/07/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Ben niet door het eerste verhaal geraakt, en afgehaakt...
Kan je het gewoon overslaan?

Wel.. eigenlijk vond ik het een beetje overbodig tot het verhaal waar ze kiest om in de ruimte te gaan werken. Dat verhaal heb je nodig om de rest te begrijpen en de personages te kennen. (verhaal 7) Het enige dat je moet weten van de voorgaande is dat het een hopeloze situatie is, waar niemand echt verwacht ooit uit te kunnen geraken. Armoede troef, en de overheid/politie zijn zeker geen hulp.
Geplaatst op 23/07/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 23/07/2013
Crew
13303
De Klant: Niet Zidrou's beste, maar mag er toch best zijn vond ik!
Geplaatst op 23/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 23/07/2013
Crew
13303
Carmen mc Callum 6: Niks bijzonder maar wel leuk leesvoer.
Geplaatst op 25/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 25/07/2013
Crew
13303
Carmen mc Callum 7: Met al die mutanten leek het soms wat te veel op fantasy, en ik had de indruk dat alles iets beknopter kon. Iets minder dus.

Moeder Killers 1: Best aardig, ik koop het vervolg zeker.
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
6907
Origineel geplaatst door Surya
Carmen mc Callum 7: Met al die mutanten leek het soms wat te veel op fantasy, en ik had de indruk dat alles iets beknopter kon. Iets minder dus.

Ja, ik vond ook dat men te ver ging in de mutanten. Het 'was er over' en ook met mindere aanpassingen aan de menselijke genen had dit verhaal verder gekund. Enfin, gelukkig verlaat de auteur deze extreme piste weer in het volgende album.
Iyo74
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
13303
Goed om weten, ik moet dat album nog kopen, en plan dat vandaag te doen :)
Surya
Geplaatst op 27/07/2013
Saga: Scifi Fantasy in een overdrive pakketje van Vaughan en Staples. Het moet gezegd worden dat deze eerste twee delen je meesleuren in een gevecht om de pagina's om te slaan. Als je er achteraf over nadenkt is het geheel origineel maar wel lichte kost. Knap werk van beiden, ik hoop alleen dat Vaughan dit niveau kan houden, maar dat zullen de latere delen moeten uitwijzen.

100 Bullets deel 3-4-5 (Lion uitgaven) : Azzarello en Risso nemen je stapsgewijs steeds verder in het wereldje van de minutemen. Het verhaal blijft boeien en het "mignola" achtige tekenwerk past zeker bij de stijl. (alhoewel dat meer een mode iets was waarschijnlijk uit die periode.) Anyways, tot nu toe kan ik het wel goed vinden met deze gasten hun werk en kijk uit naar de volgende reeks boekskes. Enig minpunt is dat 13€ voor 96 pagina's toch veel poen is.
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 29/07/2013
327
Bor
Geplaatst op 29/07/2013
Origineel geplaatst door Royale de luxe

100 Bullets deel 3-4-5 (Lion uitgaven) : Azzarello en Risso nemen je stapsgewijs steeds verder in het wereldje van de minutemen. Het verhaal blijft boeien en het "mignola" achtige tekenwerk past zeker bij de stijl. (alhoewel dat meer een mode iets was waarschijnlijk uit die periode.) Anyways, tot nu toe kan ik het wel goed vinden met deze gasten hun werk en kijk uit naar de volgende reeks boekskes. Enig minpunt is dat 13€ voor 96 pagina's toch veel poen is.

oh, maar risso is ook al lang bezig hoor, hij heeft zeker niet de stijl van mignola overgenomen
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/07/2013