Comics and Graphic Novels
Ik heb van ST alle dvd boxen (de goedkope slim-line).
Sinds januari 2013 heb ik ze allemaal, moet ik zeggen, want toen heb ik ook eindelijk TAS gekocht, en dat is me beter bevallen dan ik had gedacht. Vandaar ook dat ik er zo lang mee wachtte van die te kopen.
En dan nog een hoop andere reeksen, teveel om op te noemen, zie andere thread. ;)
Geplaatst op 03/04/2013
Citeren
Daredevil by Mark Waid vol. 1 met véél plezier opnieuw gelezen, en zeer goed bevonden. Dat het mijn DD niet meer was (zoals ik vroeger eens beweerde), was een misvatting van mij. Een verkeerde eerste indruk, waar ik me dus soms ook nog laat door vangen.
En wat heb ik Matt en Foggy gemist, ondertussen. Het deed me terug denken aan meer dan acht jaar geleden, toen ik voor het eerst DD begon te lezen, onder lichte dwang van Gostdog en Makyousei. Gostdog beweerde toen dat sommige verhaallijnen van DD beter waren dan die van Bats. Hmpf ! En verdorie, het was/is nog waar ook.
Waid maakt zijn DDverhalen wat luchtiger, en eigenlijk, het was eens nodig ook. Maar DD/Matt zal toch nog genoeg beproevingen moeten doorstaan, want op het einde van deze eerste bundel heeft-ie het aan de stok met vijf grote criminele organisaties (Hydra, enz.). En Waid negeert ook niet wat ervoor kwam : iedereen valt Matt nog steeds lastig met zijn DD alter ego, en Matt blijft maar ontkennen.
Wat me ook en vooral opvalt in deze nieuwe run, is hoe de tekeningen proberen weer te geven hoe Matt de dingen waarneemt. Zeer goed gedaan !
Sterk nieuw begin van DD. Ik ben blij dat ik dat weer ben gaan volgen. En de bundels van DD zijn gelukkig (nog ? ) niet zo duur als die van Wolverine ;) En nu heb ik nog meer zin om de ouwe DD's van Miller, Nocenti e.a. te herlezen.
http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2011/11/daredevil7preview1-1321666349.jpgAfbeelding uit de eerste comic van vol. 2, een comic die ik ook al gelezen heb, en eigenlijk wat overbodig vind, en die uit de toon valt (maar toch goed, hoor!). soit. “I'm not Daredevil” ! :)
Review Brainfreeze :
http://www.brainfreeze.be/2012/03/16/review-daredevil-volume-1-waidrivera-martin/
Geplaatst op 05/04/2013
Citeren
The boys 9: veel achtergrondinfo. Weinig actie. En veeeel tekst. Heel goed! Wel een einde dat mijn maag deed keren...
Geplaatst op 07/04/2013
Citeren
Daredevil by Mark Waid vols. 2 en 3 zeer graag gelezen, het is big fun, vooral met Spidey en Black Cat in vol. 2.
Rucka’s Punisher (DD vol. 3) vind ik nog steeds niet zo goed, het is Punisher Light als het ware, maar dat neemt niet weg dat ook DD3 een goed boekske is.
De HC van vol. 4 stond in de winkel, maar ik heb me nog net kunnen inhouden van ‘m te kopen. Ik wacht dus gewoon op de SC.
Ook begonnen met Punk Rock Jesus, maar de toon van deze strip ligt me niet. ’t Is niet slecht, maar ik vind het ook niet zo goed als op de achtercover staat. Het interesseert me allemaal net te weinig, en ik heb helemaal géén voeling met de personages. Ik heb me moeten verplichten van verder lezen (in twee leesbeurten). Hij is bijna uit, ik kreeg ‘m niet uit gisteravond. Herlezen zal er waarschijnlijk niet inzitten.
Ik zal wel weer de enige zijn die de (voor mijn part) hype niet begrijpt ivm dit boek. ;)
Oja, wie de losse comics heeft : de tpb bevat tien extra bladzijden verhaal. Tja.
Geplaatst op 08/04/2013
Citeren
Punk Rock Jesus dan toch nog verder uitgelezen and it grew on me (een klein beetje toch), dit SF verhaal over een kloon van Jezus, die eigenlijk al heel zijn leven in een reality tv show woont, en rebelleert.
Alhoewel de toon van de strip me dus niet echt ligt, en het ritme soms verkeerd zit, begon ik ‘m naarmate het verhaal vorderde toch liever te lezen, en mee te leven met de personages. Misschien las ik al een comic teveel over godsdienst (Ennis) met een link naar Noord-Ierland (Ennis), waardoor ik nog zo’n strip niet direct een aanvulling vind… soit, al bij al is het een goeie strip, maar de klassieker waarvoor ze hem verslijten op de cover, die zie ik er toch niet in.
Maar, eigenlijk, alleen al voor de tekeningen ga ik deze strip toch houden, en herlezen.
Avengers vs. X-men gelezen, de SC, dus enkel het hoofdverhaal (14 comics). Ik heb geen event strips, behalve die over The X-men en die over de groenen van de concurentie. En aangezien AvX dus belangrijk is voor The X-men heb ik ‘m maar gekocht. ;)
Bof, dat is niet slecht, maar AvX is uitgesmeerd over véél te veel comics, voor wat het maar is, en dan moeten ze het einde toch nog vlug vlug afhaspelen. Tsk. Ze hadden beter het middenstuk en de tie ins wat korter gemaakt, en wat meer tijd gestoken in het einde. Unc. X-men 3 AvX TP is ook weeral veel te lang geleden (kan dat niet ergens tegelijkertijd uitkomen ? ) om nog te weten wat daar in staat, en de Avengers tie-ins lees ik niet, maar dus : véél te veel comics, waardoor de hoofdbundel vanaf het zevende hoofdstuk teveel van de hak op de tak begint te springen.
Ook Wolverine & The X-men vol. 3 : AvX gelezen, en die vind ik raar maar waar zeer goed, om een tie in te zijn. En vol. 2 vond ik nog wel te kinderachtig voor woorden. Gelukkig is, naar mijn mening, de derde W&X weer even goed als de eerste.
Ik weet niet hoeveel AvX boeken er nu nog komen, maar ik zal blij zijn als het voorbij is. ;)
All New X-men en Unc. X-men van Marvel Now! (Bendis) zie ik al heel wat meer zitten. Want eigenlijk ging het met de X-boeken bergaf sinds Second Coming.
Geplaatst op 10/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spock
Punk Rock Jesus dan toch nog verder uitgelezen and it grew on me (een klein beetje toch), dit SF verhaal over een kloon van Jezus, die eigenlijk al heel zijn leven in een reality tv show woont, en rebelleert.
Alhoewel de toon van de strip me dus niet echt ligt, en het ritme soms verkeerd zit, begon ik ‘m naarmate het verhaal vorderde toch liever te lezen, en mee te leven met de personages. Misschien las ik al een comic teveel over godsdienst (Ennis) met een link naar Noord-Ierland (Ennis), waardoor ik nog zo’n strip niet direct een aanvulling vind… soit, al bij al is het een goeie strip, maar de klassieker waarvoor ze hem verslijten op de cover, die zie ik er toch niet in.
Maar, eigenlijk, alleen al voor de tekeningen ga ik deze strip toch houden, en herlezen.
Nu heb je me echt wel nieuwsgierig gemaakt. Hopelijk is mijn levering vlug hier :-)
Geplaatst op 10/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door witamOrigineel geplaatst door spock
Nu heb je me echt wel nieuwsgierig gemaakt. Hopelijk is mijn levering vlug hier :-)
Ik heb het boek gisteren helemaal (!) herlezen, in één keer dus ;) en, ja, ik was verkeerd, het is een zeer goed boek. Ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten toen ik er de eerste keer aan begon.
Misschien was ik wel te moe... who knows ? Maar dat is geen excuus, natuurlijk.
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Ik heb het boek gisteren helemaal (!) herlezen, in één keer dus ;) en, ja, ik was verkeerd, het is een zeer goed boek. Ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten toen ik er de eerste keer aan begon.
Misschien was ik wel te moe... who knows ? Maar dat is geen excuus, natuurlijk.
Strips vallen of staan vaak door je gemoedstoestand van dat ogenblik. Herlezen is dus de boodschap, alhoewel je door sommige strips nooit zult door geraken (in mijn geval superhelden (op Batman na, dan)). :]
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Heb je'r dan al andere geprobeerd, dan ?
Als je wel door Batman geraakt, dan moet je bijv ook Daredevil met veel plezier kunnen lezen.
Dat je afknapt op cosmic adventures alla Green Lantern, of Superman, dat zou ik nog kunnen begrijpen, op voorwaarde dat je spreekt uit ervaring ;)
maar als je Bats kan lezen, dan kan je Daredevil ook lezen (die trouwens betere verhalen heeft dan Batman, en hij is dan nog blind ook).
-stuk gewist, was weer aan het ranten-
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Inderdaad Spock....
Had zelf nooit gedacht dat Daredevil voor mij was maar heb inmiddels de Brubaker/Lark en Bendis/Maleev reeksen achter de rug en vond het helemaal goed!
Nu nog de Frank Miller reeks. Hoor dat dat toch wel de 'grandaddy' van alle Daredevil runs is.
Iemand deze reeks van hem gelezen?
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Daredevil staat vanaf nu ook op het programma dankzij het ranten van ons aller Spock.
En ja hoor, k'heb er al enkele geprobeerd waaronder The X-Man, Superman, Spiderman, Green Lantern, ..... en neen, het kan me niet bekoren.
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Rutger
Inderdaad Spock....
Had zelf nooit gedacht dat Daredevil voor mij was maar heb inmiddels de Brubaker/Lark en Bendis/Maleev reeksen achter de rug en vond het helemaal goed!
Nu nog de Frank Miller reeks. Hoor dat dat toch wel de 'grandaddy' van alle Daredevil runs is.
Iemand deze reeks van hem gelezen?
Ik heb alle Daredevils (nu ja, ééntje niet) van Miller gelezen.
Begin met :
Daredevil : The Man Without Fear (Miller, Romita) Dat is zo’n beetje Daredevils Year One (cfr Batman).
Daarna de drie
Daredevil visionairies by Frank Miller (zo heetten die in mijnen tijd) nu heten die zoiets als Daredevil by Frank Miller and Klaus Janson, of zoiets, ge moet maar eens googlen.
Dan de klassieker : Daredevil : Born Again (Miller, Mazzucchelli)
Er is ook nog Elektra Lives Again, welk eigenlijk een DD boek is, en alleen al voor de tekeningen is dit een must. (ik heb de oversized HC).
En waarschijnlijk zit er hier nog één tussen met enkeke Miller comics in. Ben niet zeker.
------------
Daarna is zijn er twee volumes van Ann Noccenti, maar die zijn niet noodzakelijk. Ik lees die graag omdat dat uit de jaren 80 is ;).
En dan is er de neo klassieker : Daredevil : Guardian Devil (Smith, Quesada, Palmioti). Dit is een belangrijk boek in DD’s geschiedenis, en het was het begin van de revival van het personage, eind de jaren 90.
Er is ook nog een Kleur-Titel-DD (cfr Spiderman Blue, of Hulk Grey) :)
Daredevil : Yellow (Loeb - Sale) en die herhaalt de geschiedenis zo’n beetje, ge kent dat, tis Loeb & Sale.
En daarna komen Daredevil, de volumes door BENDIS EN MALEEV. hier zitten dus strips tussen die beter zijn dan Batman, vind ik. deze run is ten einde.
Daarna Brubaker, deze run is ook ten einde,
En daarna Diggle, met zijn Shadowland, wat niet direct geslaagd was, het is een event, maar ge hebt dat niet nodig om daarna Waids run te kunnen volgen. Waids run is weer meer een aansluiting bij het Marvel U maar ik vind het toch goed gedaan. :)
Neofieten die de ouwe comics van Miller niet willen lezen :
Begin met Daredevil Man without Fear, en daarna de run van Bendis-Maleev.
Uit Man Without Fear :
http://graphicworlds.files.wordpress.com/2008/09/daredevil-the-man-without-fear-04-15.jpghttp://www.4thletter.net/wp-content/uploads/2010/04/mwf-06.jpg
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Dank voor het overzicht Spock. Dat zal wel helpen om enigzins overzicht in het Daredevil universum te krijgen....
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
niet vergeten: elektra assassin
DD komt er ook even in voor.
Velen vinden deze wel moeilijk om te lezen wegens de tekeningen van Bill Sienkiwiscz (wisc? wisz? wiczs, enfin) )
Geplaatst op 11/04/2013
Citeren
Heb zelf ook nog nooit DD gelezen, maar ben benieuwd naar alle info hier. Binnenkort komt Miller DD omnibus weer in de herdruk, dus denk dat ik daar op wacht.
Is Waid DD ondanks meer aansluiting op Marvel U ook prima om mee te beginnen? Ik ken echt bijna niks van Marvel/Avengers/X-Men en heb daar ook niet heel veel behoefte aan. Maar DD spreekt me dan toch meer aan.
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
niet vergeten: elektra assassin
DD komt er ook even in voor.
Velen vinden deze wel moeilijk om te lezen wegens de tekeningen van Bill Sienkiwiscz (wisc? wisz? wiczs, enfin) )
’t Is lang geleden, maar ik dacht niet dat DD in Elektra Assassin zit. Deze minireeks is uitgekomen bij Epic, en staat volledig los van het Marvel Universe.
Er is wel nog een boekje Daredevil : Love & War (ook Bill Sienkiewicz & Frank Miller) dat soms opgenomen is in een omnibus van Elektra Assassin, maar natuurlijk niet in mijn exemplaar. Dat is dus die ene DD van Miller die ik mis. Mocht er iemand dit dun boekje op overschot hebben : Ik zoek dus nog
Daredevil : Love & War. ;)
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMnd
Heb zelf ook nog nooit DD gelezen, maar ben benieuwd naar alle info hier. Binnenkort komt Miller DD omnibus weer in de herdruk, dus denk dat ik daar op wacht.
Is Waid DD ondanks meer aansluiting op Marvel U ook prima om mee te beginnen? Ik ken echt bijna niks van Marvel/Avengers/X-Men en heb daar ook niet heel veel behoefte aan. Maar DD spreekt me dan toch meer aan.
Daredevil : The Man Without Fear zit nooit in die Miller omnibussen. Die bundelen (meestal) alleen maar Millers eerste run op DD, uit begin de jaren 80, en dat was meteen ook Millers eerste grote werk en doorbraak.
GN's als Man Without Fear, of Born Again, zitten dus meestal niet in die omnibus.
Ge kunt bij Waid beginnen, maar dan hebt ge natuurlijk spoilers van wat ervoor komt. En dat vind ik altijd een beetje jammer, en zeker bij DD.
Nu, ik ben indertijd ook niet bij Miller begonnen, maar wel bij Gardian Devil. Daar gebeurt iets heel belangrijks in, maar doordat ik de geschiedenis van DD niet kende, had dat geen grote impact op mij, als lezer.
Daarna ben ik begonnen met Bendis. En door zijn run ben ik dan ook de ouwe boeken beginnen kopen.
Ik wou dat ik de tijd acht jaar kon terugdraaien en Bendis' DD nog eens voor de eerste keer kon lezen. Dat was fun ! :]
Ge kunt dus best met Man Without Fear beginnen. Dat is zijn Year One ;) ook al is het boek van veel latere datum dan de andere comics door Miller.
En die Miller omnibus begint ook met comics die hij alleen maar tekent, niet schrijft. Dat zou nieuwe lezers kunnen afschrikken. 't Is maar wanneer Miller ook de scenario's begint te schrijven, dat DD fenomenaal wordt (gezien in zijn tijd, natuurlijk, zijnde '83 of zoiets).
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spockOrigineel geplaatst door MartinMnd
Daredevil : The Man Without Fear zit nooit in die Miller omnibussen. Die bundelen (meestal) alleen maar Millers eerste run op DD, uit begin de jaren 80, en dat was meteen ook Millers eerste grote werk en doorbraak.
GN's als Man Without Fear, of Born Again, zitten dus meestal niet in die omnibus.
Ge kunt bij Waid beginnen, maar dan hebt ge natuurlijk spoilers van wat ervoor komt. En dat vind ik altijd een beetje jammer, en zeker bij DD.
Nu, ik ben indertijd ook niet bij Miller begonnen, maar wel bij Gardian Devil. Daar gebeurt iets heel belangrijks in, maar doordat ik de geschiedenis van DD niet kende, had dat geen grote impact op mij, als lezer.
Daarna ben ik begonnen met Bendis. En door zijn run ben ik dan ook de ouwe boeken beginnen kopen.
Ik wou dat ik de tijd acht jaar kon terugdraaien en Bendis' DD nog eens voor de eerste keer kon lezen. Dat was fun ! :]
Ge kunt dus best met Man Without Fear beginnen. Dat is zijn Year One ;) ook al is het boek van veel latere datum dan de andere comics door Miller.
En die Miller omnibus begint ook met comics die hij alleen maar tekent, niet schrijft. Dat zou nieuwe lezers kunnen afschrikken. 't Is maar wanneer Miller ook de scenario's begint te schrijven, dat DD fenomenaal wordt (gezien in zijn tijd, natuurlijk, zijnde '83 of zoiets).
Goed nieuws... kom maar door met die herdruk van Miller's DD omnibus!! De prijzen die ik op Amazon/Ebay zie doen mijn verzamelhart bloeden...
Voor wanneer staat de herdruk gepland Martin? Linkje?
Spock... jij trouwens een idee wat het verschil is tussen beide Miller omnibussen?
- Daredevil by Frank Miller & Klaus Janson Omnibus
- Daredevil by Frank Miller Omnibus Companion
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
- Daredevil by Frank Miller & Klaus Janson Omnibus
die bevatten, denk ik, alleen Millers ouwe run, uit begin jaren 80.
- Daredevil by Frank Miller Omnibus Companion
Die bevat blijkbaar ALLES van Miller op Daredevil (volgens Amazon). Dat zal zo'n dikke, onhandelbare HC zijn, zeker ? Maar je hebt dan wel alles, ook Born Again en Man Without Fear en Love & War.
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Right... doe dan maar een herdruk van de laatste.
Weet jij iets van een herdruk Spock?
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Nope, sorry.
Aangezien ik alles al jaren heb, volg ik niet wat allemaal herdrukt wordt. Om me niet (euh) druk te maken ;) want in die herdrukken zitten dan weer dingen (niet veel, maar soit) die ik in mijn exemplaren niet heb... *zucht*
En zo kan je blijven herkopen en herkopen... nie mee mij zulle. :)
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Hij is alleen bevestigd, maar hij is nog niet in de solicitations gekomen. Alle info over Marvel hardcovers haal ik meestal van CBR Marvel Omnibus/Hardcover thread af:
http://forums.comicbookresources.com/showthread.php?445706-Marvel-Omnibus-Oversized-Hardcover-Discussion-Part-VIWaar het nieuws precies vandaan komt staat wel ergens op die meer dan 100 pagina's. Succes met zoeken ;) Zal waarschijnlijk wel eind dit jaar worden. Over de companion is nog niets bekend, maar aangezien die ook voor griezelige prijzen op ebay en amazon gaat, kan ik me voorstellen dat Marvel die ook nog eens herdrukt.
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Geplaatst op 12/04/2013
Citeren
Gekocht :
X-men Reckless Abandonment
De twee comics van Wood/Lopez zijn goed, daarna wordt het merkelijk minder qua verhaal, maar de tekeningen na Lopez trekken op niks meer.
Star Trek Countdown to Darkness
Ik vond dit een goed boekje. In hoeverre deze prequel belangrijk is voor de nieuwe film, dat zal dan wel blijken, maar ik heb alleszins zin gekregen in de nieuwe film. Twee maand wachten nog…
De vorige prequel strip bevatte eigenlijk heel veel belangrijke informatie voor de eerste JJA Star Trek film. Deze keer lijkt het me iets minder belangrijk, maar deze strip bevat toch de kiemen voor een oorlog tussen de Federatie en het Klingonrijk.
Maar los daarvan : zeer graag gelezen. :)
Swamp Thing vol.2 : Family Tree
Zéér goed. Eén lange nachtmerrie en daarna nog de goeie nr. 0 en goeie Annual 1.
Batman Detective Comics vol. 2 : Scare Tactics HC
Graag gelezen, maar soms is Daniels verhaal niet helemaal duidelijk. Hierna is't aan John Layman (Chew). Ik zie dat al meer zitten dan Daniel, maar ik ga wel overschakelen op SC's
Geplaatst op 15/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMndOrigineel geplaatst door Rutger
Hij is alleen bevestigd, maar hij is nog niet in de solicitations gekomen. Alle info over Marvel hardcovers haal ik meestal van CBR Marvel Omnibus/Hardcover thread af:
http://forums.comicbookresources.com/showthread.php?445706-Marvel-Omnibus-Oversized-Hardcover-Discussion-Part-VIWaar het nieuws precies vandaan komt staat wel ergens op die meer dan 100 pagina's. Succes met zoeken ;) Zal waarschijnlijk wel eind dit jaar worden. Over de companion is nog niets bekend, maar aangezien die ook voor griezelige prijzen op ebay en amazon gaat, kan ik me voorstellen dat Marvel die ook nog eens herdrukt.
Ah... thnx!
Heb daar wel eens op het forum rondgestruind maar was deze thread nog niet tegengekomen. Hoop dat de herdruk er dan rap komt. Heb wel zin om Miller's Daredevil te gaan lezen...
Geplaatst op 15/04/2013
Citeren
Heeft iemand de Fantastic Four reeks van Jonothan Hickman gelezen? Zijn wel positieve verhalen over te vinden en de omnibus is al aangekondigd voor oktober. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Geplaatst op 15/04/2013
Citeren
Heeft iemand de Fantastic Four reeks van Jonothan Hickman gelezen? Zijn wel positieve verhalen over te vinden en de omnibus is al aangekondigd voor oktober. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Hickman's run on Fantastic Four is in mijn opinie heel goed! maar ik dacht dat ons spockje hier in dit draadje of in "
Laatst gelezen" al meerdere malen iets gepost heeft over de trades (6 HC, 5 TPB) tot nu toe.
Geplaatst op 15/04/2013
Citeren
Ik heb alleen de eerste 4 nummers van FF (2011) gelezen en vond er niet bijster veel aan. Maar dat komt misschien doordat ik niets heb meegekregen van alles wat ervoor kwam.
Geplaatst op 15/04/2013
Citeren
Ik heb Hickmans run op F4 en FF tot nu toe graag gelezen, al vind ik wel dat de laatste bundels niet goed gebundeld (euh) werden door Marvel. De reeksen lopen door elkaar, en vroeger maakte Marvel daar logische bundels van. Nu dus niet meer.
Bij DC waren we dat wel gewend, maar DC steekt dan wel een blz tussen de comics met uileg wat er gebeurd is, en waar je dat kan lezen.
Hickman is Hickman. Hij heeft een unieke stijl, ook als hij work for hire schrijft. En ik ben fan (meer van F4 en FF dan van zijn andere Marvel reeksen, die ik niet gehouden heb; voor mij is Hickman op zijn best bij Image).
Ik weet niet waar de omnibus start. Hopelijk met Dark Reign, want hier begint zijn verhaal al (in tegenstelling wat de titel doet vermoeden, is dit veel meer dan een tie in). Ik had misschien ook beter op omnibussen gewacht, want je hebt meer waar voor je geld, en hopelijk steken ze er de FF comics op hun plaats tussen.
FF lezen zonder de voorafgaande F4 delen, tja, dan kan je'r waarschijnlijk geen touw aan vast knopen. Ik vind het al lastig met enkele maanden tussen de FF en F4 bundels. ;)
Maar Hickman grijpt ook terug naar bepaalde dingen die in de twee (goeie! vond ik) bundels van Mark Millar staan. Dus misschien moet je die ook maar lezen.
Ik zal alles eens moeten herlezen, als ze allemaal verschenen zijn, om Hickmans over all story arc ten volle te begrijpen. Want Hickman heeft steeds een groter verhaal in zijn runs.
Geplaatst op 16/04/2013
Citeren
Thnx allemaal voor jullie posts... dat maakt het weer wat duidelijker.
Ik vind Hickman z'n werk bij Image enorm goed en hoop daarom ook een beetje dat het van dezelfde kwaliteit is. Tot nu toe is FF een blinde vlek voor mij maar met zo'n naam begint 't toch te kriebelen.
Geplaatst op 16/04/2013
Citeren
Thnx allemaal voor jullie posts... dat maakt het weer wat duidelijker.
Ik vind Hickman z'n werk bij Image enorm goed en hoop daarom ook een beetje dat het van dezelfde kwaliteit is. Tot nu toe is FF een blinde vlek voor mij maar met zo'n naam begint 't toch te kriebelen.
Ik heb dat dubbel gevoel bij Brian Wood, nu hij ook voor Marvel schrijft ben ik niet zo enthousiast, ik vind het niet slecht maar DMZ of Local is toch niet te vergelijken hoor.
Geplaatst op 16/04/2013
Citeren
Ik heb van het weekend voor het eerst een bedrag toegezegd aan een kickstarter project. Het gaat om de comic
Starstruck: Old Proldiers Never Die. Er is al meer dan $45.000,- toegezegd, dus dat betekent dat het boek zeker gemaakt gaat worden in zwart/wit. Het nieuwe doel is echter $69.000,- waarmee het boek volledig ingekleurd kan worden.
Wat is het eigenlijk voor boek? Check dat hier op de kickstarter pagina, maar denk aan space, aliens, pleasure droids en een barkeeper, Harry Palmer. Er is ook een video.
http://www.kickstarter.com/projects/elainelee/harry-palmer-starstruck-or-old-proldiers-never-dieHet boek is een vervolg van Starstruck zoals dat jaren geleden is geschreven en redelijk recent herdrukt bij IDW. Dit nieuwe boek moet in maart 2014 gaan verschijnen en dan het liefst in kleur. Dus hoe meer zielen het boek willen hebben des te meer kans maken we dat het daadwerkelijk gaat lukken. Het boek is $35 (+$20 verzendkosten). Het zal een mooie hardcover worden op Europees formaat (30,5cm).
https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/519/290/081a269d869b18bde738261bb5c4d12d_large.jpghttps://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/466/110/ca09e4c423d89f280120243713459769_large.png
Geplaatst op 16/04/2013
Citeren
Ziet er tof uit zeg....
Zal het filmpje eens gaan bekijken.
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Criminal Macabre kan me dan weer wel bekoren.
Momenteel al gelezen:
Criminal Macabre/The Goon: When Freaks Collide
Criminal Macabre: A Cal McDonald Mystery
Criminal Macabre: Cell Block 666
Criminal Macabre: Die, Die, My Darling!
Criminal Macabre: Feat of Clay
Criminal Macabre: My Demon Baby
Criminal Macabre: No Peace for Dead Men
Criminal Macabre: Two Red Eyes
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Voor de Image
Hickman fans ;)
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.AVoor de Image
Hickman fans ;)
Crap... al voor de dubbele prijs besteld!
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door T.I.AVoor de Image
Hickman fans ;)
Na even verder kijken op de site...
Ze bezorgen enkel binnen de VS. Jammer... mooie prijzen.
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Jah ! Komt deze week uit ! :)
Ik heb die gewoon bij mijn SSZ besteld, toen die in de previews stond. Met nog een hoop andere TPB's.
Ook uit deze week : Happy (Morrison, dacht ik, ook bij Image).
(en ook Aquablue 13 ? )
Mijn preview bestellingen van mei zijn trouwens ook al binnen in de SSZ en daar stond Manhattan Projects vol. 3 ook tussen. :)
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door T.I.AVoor de Image
Hickman fans ;)
Ik denk dat je deze ook bij
Cheap Comics kan bestellen (na zijn update van de week, vandaag of morgen) Alvast kan je de
eerste trade kopen ;)
Geplaatst op 17/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.AOrigineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door T.I.AVoor de Image
Hickman fans ;)
Ik denk dat je deze ook bij
Cheap Comics kan bestellen (na zijn update van de week, vandaag of morgen) Alvast kan je de
eerste trade kopen ;)
Haha... ja daar ben ik ook al vaste gast! Vraag me vaak af hoe ze het toch voor elkaar krijgen om sommige comics voor zo'n mooie prijs aan te bieden. Overstock?
Geplaatst op 18/04/2013
Citeren
Internet winkels :
Hoe meer ze inkopen, hoe meer korting ze krijgen;
geen dure huur of aankoop van een winkelpand;
kopen alleen dingen die massaal gaan verkopen (wegens korting die ze krijgen);
geen extra personeel.
Geplaatst op 18/04/2013
Citeren
@Rutger
Zie antwoord Spock :D
The Massive van Wood heeft me bekoort! Zalig gewoon :))
Geplaatst op 18/04/2013
Citeren
Gisteren Happy! (Image) van Grant Morrison en Darick Robertson (tja) met veel plezier gelezen. Het is een soort (euhm) noir, met een Morrison twist. Een aan lager wal geraakte flik is hitman geworden voor de maffia. Hij raakt verstrikt in een bizarre zaak (intriges alom) en ondertussen begint hij een blauw, vliegend paardje te zien, Happy, dat 'm vraagt om enkele gekidnapte kinderen op te sporen. Het paardje is een imaginaire vriend van één van de kinderen. jaja. Maar het kan ook zijn dat Nick Sax, het hoofdpersonage, aan het hallucineren is, door een kogelwonde, of door drugs. ;)
Ik heb dit graag gelezen. Veel liever dan de laatste GN's van Morr die bij Vertigo uitkwamen. Ik ben nog steeds geen fan van Daricks tekeningen, maar soit.
Geplaatst op 23/04/2013
Citeren
zoals gezegd op een ander, Rucka :
Stumptown vol. 1 :
Comics & Graphic NovelsVol. 2 staat deze maand in de previews.
Zomaar :
2009 : jaar van de stripverfilming (again ?)Ohja !
Gotham Central, scenario samen met Brubaker ! zeer goed ook.
Queen & Country definitive edition vol. 3 :
Comics & Graphic NovelsGisteren ook
Manhattan Projects vol. 2 gelezen. Ook weer goed, maar ik vond 'm iets minder dan vol. 1. Heel Morrisonesque, bij momenten. ;) Maar steeds op Hickmans eigen manier.
Geplaatst op 24/04/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spockzoals gezegd op een ander, Rucka :
Stumptown vol. 1 :
Comics & Graphic NovelsVol. 2 staat deze maand in de previews.
Zomaar :
2009 : jaar van de stripverfilming (again ?)Ohja !
Gotham Central, scenario samen met Brubaker ! zeer goed ook.
Queen & Country definitive edition vol. 3 :
Comics & Graphic NovelsGisteren ook
Manhattan Projects vol. 2 gelezen. Ook weer goed, maar ik vond 'm iets minder dan vol. 1. Heel Morrisonesque, bij momenten. ;) Maar steeds op Hickmans eigen manier.
Ja die Queen and Country boeken (niet de novels) staan nog op m'n lijstje. Rucka is een geweldige schrijver. Ik lees z'n boeken graag.
En vwb de previews... het is weer niet normaal hoeveel goede titels er komende maand weer in staan. Denk dat ik naast Stumptown vol 2 nog ga voor Bad Break (Humanoids), Genius (FirstSecond), Wasteland Apocalyptic vol. 3 (Oni), The Cape deluxe (IDW) en Mystey Society deluxe (IDW).
Bad Break is van dezelfde schrijver/tekenaar als The Alliance of the Curious, die ik zeer graag heb gelezen en waar ik een recensie van heb geschreven.
Genius is van Seagle en Kristiansen, het duo van House of Secrets en die omnibus ben ik nu aan het lezen en is indrukwekkend!
Wasteland is een spannend post apocalyptic verhaal. Eerste twee hardcovers heb ik met plezier gelezen en deze zet ik er graag naast op de plank.
The Cape heb ik al de eerste arc van gelezen en ben benieuwd naar het vervolg die in deze editie is opgenomen.
Mystery Society wordt een blinde aankoop, alhoewel.... de tekeningen zijn van Fiona Staples, ja die van
Saga, dus dat belooft wat!
Geplaatst op 26/04/2013
Citeren
Geplaatst op 30/04/2013
Citeren
Net de zesde trade van the sandman mystery theatre uit: blijft een heel goede detectivereeks.
Geplaatst op 30/04/2013
Citeren
Ik was inderdaad vergeten dat ik deze had besteld. Heeft al in de previews gestaan dus, van april, dus ik hoop dat je 'm zelf niet vergeten bent te bestellen ;)
Geplaatst op 01/05/2013
Citeren
Ik koop alleen trades, HC's en uitzonderlijk prestige formats. Dus ik bestel geen losse comics. ;)
Daarom valt het onthouden van reeksen me zo lastig. Dat duurt nog even voordat de bundel in de previews staat, en tussen al die andere titels vallen die soms niet op.
Geplaatst op 02/05/2013
Citeren
Ik volg zelf nog een stuk of 6 reeksen in singles, maar worden er steeds minder. Ik bestel wel regelmatig een #1, helemaal van Image heeft me dat geen windeieren gelegd. Leuk om te zien of het echt wat is en op het lijstje te zetten om later in (trade of) hc te kopen en anders hoppakee op eBay. Moet je voor de grap eens kijken op Peter Panzerfaust en Saga wat voor prijzen die weg gaan. Kan ik mooi weer de nieuwe trades van kopen ;)
Geplaatst op 02/05/2013
Citeren
Trouwens nog één keer voor de wellicht geïnteresseerden. Nog maar zo'n 4 uur te gaan...
De
Starstruck kickstarter heeft bijna z'n nieuwe doel van $69k bereikt. Dat betekent volledig in kleur en waarmee het boek ook in eigen beheer uitgegeven kan worden en we krijgen heel veel extra's, zoals pdf's van het boek, maar ook de geïnkte versie, ansichtkaarten etc. Er is nog maar zo'n $1.700 nodig, dus ieder beetje helpt.
http://www.kickstarter.com/projects/elainelee/harry-palmer-starstruck-or-old-proldiers-never-diehttps://s3.amazonaws.com/ksr/projects/485091/posts/468253/image-249723-full.jpg
Geplaatst op 02/05/2013
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMnd
Ik volg zelf nog een stuk of 6 reeksen in singles, maar worden er steeds minder. Ik bestel wel regelmatig een #1, helemaal van Image heeft me dat geen windeieren gelegd. Leuk om te zien of het echt wat is en op het lijstje te zetten om later in (trade of) hc te kopen en anders hoppakee op eBay. Moet je voor de grap eens kijken op Peter Panzerfaust en Saga wat voor prijzen die weg gaan. Kan ik mooi weer de nieuwe trades van kopen ;)
Ik denk dat ik mijn laatste losse comics eind de jaren '90 heb verkocht. Wanneer ik ze kocht, dat weet ik niet meer maar het is lang geleden. En het waren alleen maar Star Trek of X-Files comics (misschien ook Star Wars en Aliens, maar ik twijfel). Ook toen al kocht ik alleen maar bundels, van andere reeksen. Die kenden een opmars ergens halverwege de jaren '90. :)
Ik kocht toen nog veel meer europese strips dan comics. Dat is nu wel anders. ;) Superhero las ik toen ook al helemaal niet.
Geplaatst op 02/05/2013
Citeren
Gekocht :
- Superman - Action Comics vol. 2 : Bulletproof HC, en ik heb die weer zeer graag gelezen. :)
- Enkele X-boeken
- Star Wars : The Clone Wars S1 & S2 ;)
Geplaatst op 06/05/2013
Citeren
Dit weekend gekocht en gelezen: The Red Diary/The Re[a]d Diary. Zeer mooi werk van Teddy Kristiansen die het boek heeft geschreven en getekend. Het is een flipbook, dus als je het omdraait heb je dezelfde tekeningen nog een keer, maar dan nu met een verhaal van Seagle, die het schreef zonder het originele verhaal te kennen en puur op de tekeningen is afgegaan. Zeer graag gelezen dit!
Toen ik trouwens bij de kassa kwam nog een mooie verrassing, aangezien ze nu $1,00 = € 0,79 rekenen i.p.v. $1,00 = €1,00 :)
Geplaatst op 06/05/2013
Citeren
Geplaatst op 06/05/2013
Citeren
Dank voor de tip! Ziet er erg mooi uit....
Ik ga eens kijken op de Kickstarter site...
Geplaatst op 07/05/2013
Citeren
Enkel jammer van die $20 extra voor verzending.
Dat doet de voordelige koers van de dollar weer volledig teniet
Geplaatst op 07/05/2013
Citeren
Tweede issue van The Private Eye van Brian K. Vaughan is net uit en (gratis) te downloaden van
http://panelsyndicate.comhttp://panelsyndicate.com/images/tpeye_02_big.jpg
Geplaatst op 07/05/2013
Citeren
Yep...
Weet je trouwens of je nog steeds mee kan doen in het geval van Starstruck? Zag dat de funding gehaald is maar kon niet zo snel vinden of dat betekent dat je niet meer kan 'doneren'...
Origineel geplaatst door woelfie
Geplaatst op 07/05/2013
Citeren
Weet je trouwens of je nog steeds mee kan doen in het geval van Starstruck? Zag dat de funding gehaald is maar kon niet zo snel vinden of dat betekent dat je niet meer kan 'doneren'...
Nee volgens mij kan dat niet meer. Misschien kan je nog een comment plaatsen. Elaine Lee reageert regelmatig, dus misschien kan ze je er nog bijzetten ofzo. Kan ook zo zijn dat er meer van worden gedrukt dan dat er donoren zijn. Ik laat wel weten als ik updates krijg.
Is inderdaad jammer, maar dat is met alle Amerikaanse producten helaas :( Ik zie het maar zo, voor een strip betalen we ook 15 euro voor een hardcover van 48 pagina's. Dit boek bevat de inhoud van 4 hardcovers en dan zou het 60 euro zijn. 50$ is dan alsnog een koopje ;) Ligt er maar net aan hoe je rekent.
Geplaatst op 07/05/2013
Citeren
Origineel geplaatst door MartinMndOrigineel geplaatst door Rutger
Nee volgens mij kan dat niet meer. Misschien kan je nog een comment plaatsen. Elaine Lee reageert regelmatig, dus misschien kan ze je er nog bijzetten ofzo. Kan ook zo zijn dat er meer van worden gedrukt dan dat er donoren zijn. Ik laat wel weten als ik updates krijg.
Is inderdaad jammer, maar dat is met alle Amerikaanse producten helaas :( Ik zie het maar zo, voor een strip betalen we ook 15 euro voor een hardcover van 48 pagina's. Dit boek bevat de inhoud van 4 hardcovers en dan zou het 60 euro zijn. 50$ is dan alsnog een koopje ;) Ligt er maar net aan hoe je rekent.
Dank... keep me posted!
Geplaatst op 08/05/2013
Citeren
Batman Inc. Vol 1 Demon Star HC gelezen en die vond ik zéér goed ! Zo zou Batman altijd moeten zijn, vind ik. Jammer dat Morrison er mee stopt na vol 2. Nu ja, hij is er al mee bezig sinds 2006 of zo, dus ik kan zijn run altijd nog eens herlezen. En dingen uit zijn eerste boeken komen hier ook in terug.
Maar los daarvan, dit was big fun ! Snyder jongen, ZO moet het. ;) Batman moet ook soms gewoon fun en pulpy zijn. Snyder vergeet dit nog al eens.
En ook : het einde van Batman Inc. vol. 1 heeft veel meer impact en is veel tragischer dan Snyders Batman vol. 2. En Snyder had zijn verhaallijn nog wel heel goed opgebouwd, met die Owls en zo…
Nu, ik wil niet teveel op Snyders kap zitten, ik lees zijn Batmans graag (behalve dus zijn laatste), maar hij speelt voor mij toch niet in dezelfde klasse van Morrison. :) En ik hoop dat hij zijn Batmans niet zo saai begint te maken als zijn vampierenreeks. :p
Geplaatst op 13/05/2013
Citeren
Cable and X-Force vol. 1 : Wanted zeer graag gelezen ! Zeer goed, vond ik dit.
Weird science, crazy SF, wat horror, veel actie, goeie dialogen, goeie opbouw (waar ge uw gedachten serieus moet bijhouden), en vooral : een goede interactie tussen de personages. Yep, op basis van dit boekje zou ik zeggen : Dennis Hopeless is iemand die ik ga volgen.
Goed getekend ook.
Als alle X-boeken van Marvel Now! van dit niveau zijn, dan wordt het nog leuk. (Nu ja, Bendis’ All New X-men was ook van niveau, maar dat was meer all ages natuurlijk).
Preview nr. 1 :
http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=14484Preview nr. 4 :
http://pulllist.comixology.com/previews/DEC120670/preview nr. 5 :
http://www.blueravencomics.com/marvel-now-preview-cable-and-x-force-5/http://cdn.comixology.com/previews/dec120670/dec120670-02.jpgIk zal me Hopeless’ Lovestruck bij Image ook eens aanschaffen, zie :
http://www.dennishopeless.com/lovestruck/
Geplaatst op 15/05/2013
Citeren
En ik hoop dat hij zijn Batmans niet zo saai begint te maken als zijn vampierenreeks. :p
Hij schrijft nog een vampierenreeks? ;) De vierde integrale was inderdaad niet echt bijster interessant, maar dat maakt het vijfde deel weer meer dan goed.
Geplaatst op 15/05/2013
Citeren