Comics and Graphic Novels

3030
Wel ja, het laatste deel van The Boys is zeer goed. Niet perfect, de reeks was dat ook niet, maar wel zeer goed. En meer kan ik daar niet over zeggen, wegens spoilers. De pakweg drie laatste blz (of waren het er vijf) zijn wel perfect (de tekeningen van het laatste hoofdstuk zie ik maar door de vingers). ;)

http://www.dynamite.com/images/TNBoysV12TPCovTEMP.jpg
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
3657
Origineel geplaatst door MartinMnd
Origineel geplaatst door T.I.A
@MartinMnd

Lemire is my nr. 1

Maar ik denk dat Brian Wood je ook zal smaken :)

Ja Brian Wood is te gek! Local was/is geweldig. Ben halverwege DMZ en heb laatste helft van Northlanders gelezen, dus ben aan het inhalen. The Massive en Conan zijn ook echte aanraders! Channel Zero staat op de plank, Demo op het verlanglijstje en over paar weken ga ik ook The Couriers/Cous Cous Express aanschaffen als Image deze opnieuw uitbrengt.

Net eerste Deluxe Edition uit van Ed Brubaker's Criminal. Had al Last of the Innocent in losse delen gelezen, maar wow... wat een top reeks. Morgen tweede deluxe edition lezen.

Niet lang geleden is de integraal uitgebracht Channel Zero: The Complete Collection
Juist jammer dat Dupe niet is opgenomen, die heb ik apart moeten kopen.

Couriers Omnibus komt er ook :)

12 dec.
Geplaatst op 04/12/2012 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 04/12/2012
Crew
1156
Channel Zero en Couriers vind ik nu ook nie echt het beste wat den Bri geschreven heeft... ;)
Project_Z
Geplaatst op 04/12/2012
Crew
5316
Neen inderdaad. Die vond ik ook niet zo goed. (northlanders ook al niet eigenlijk). Heb ze dan ook zojuist verkocht.
witam
Geplaatst op 04/12/2012
3030
Northlanders viel me ook dik tegen (behalve misschien de eerste en euhm... die in de winter in dat dorp. Ook verkocht.
spock
Geplaatst op 04/12/2012
686
Mooi hoe smaken kunnen verschillen. Northlanders vind ik echt super. Heb nu deel 1, 3, 6 en 7 gelezen. Deel 3 was wat minder, maar helemaal de one-shots in deel 6 met de jacht op het hert en Thor's Daughter zijn voor mij tot nu toe de highlights.

Vandaag nog een paar mooie boeken binnengekregen:
- The Hole of Tank Girl
- The Nao of Brown (Angouleme 2013 genomineerde)
- Fables Deluxe 4
- From Hell (hardcover van Knockabout)
MartinMnd
Geplaatst op 04/12/2012
Crew
5316
Ik heb The Nao of Brown ook al binnen gekregen. Ben er ook heel benieuwd naar. Zal dus binnenkort gelezen zijn (hoop ik).
witam
Geplaatst op 04/12/2012
3030
Gisteren gelezen :

Revolver (Vertigo – Matt Kindt)

Zeer goeie spionage/scifi OGN, over een man die een saai beroep heeft, en zichzelf door het leven sleurt, maar als hij gaat slapen, ontwaakt in een door ziekte en oorlog verwoeste wereld, waar hij moet vechten om te overleven, en waar hij zich pas echt voelt leven. En de volgende ochtend wordt hij dan weer wakker in de gewone wereld (maar welke is op den duur de gewone wereld ? ).Hij zal moeten kiezen tussen één van deze werelden…
De overgang tussen de twee werelden gebeurt telkens om 11:11.
De tekeningen van Matt Kindt vind ik eigenlijk best goed, maar ik moest ze gewoon worden, dat moet ik toegeven. In Sweet Tooth vielen ze me wat tegen, maar mijn mening is veranderd.
Matt is een vriend, medewerker & collega en landgenoot van Jeff Lemire, en ik dacht : die moet ik toch ook eens lezen. En dit eerste boek van ‘m is me uiterst goed bevallen.
3 Story en MIND MGMT vol 1 zijn besteld.

http://goodcomics.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2010/07/Revolver-1-620x1004.jpg

en opnieuw gelezen :

Scalped vol. 10 : Trail’s End
Laatste deel van de reeks. De reeks eindigt op de enig mogelijke manier, zoals het een (moderne) western betaamt : met een shootout.
Zeer goed.

Zo’n einde van een Vertigo reeks, geeft altijd een dubbel gevoel :

1) Blij dat ze ze hebben mogen afronden, dat ze de reeks niet nodeloos lang getrokken hebben, en dat ze op een goeie manier is afgerond, alhoewel ik kan begrijpen dat anderen daar een heel andere mening over zullen hebben. Het is soms nogal verwarrend, maar volgens mij kon deze reeks niet op een andere manier eindigen. En zoals bij veel Vertigo reeksen, was het grootste deel van het verhaal al ten einde in het voorlaatste deel, en is het laatste deel het emotionele einde (als je dat hier zo kan noemen), het einde van de verhaallijnen van de verschillende personages.
2) Jammer dat er weer een goeie Vertigo reeks gedaan is. En tegelijkertijd verwonderd dat er weer vijf jaar voorbij is.

Cover van nr. 58 :
http://media.comicvine.com/uploads/7/71700/2349008-scalped_58_large.jpg
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 05/12/2012
686
Net The Nao of Brown uitgelezen. Echt een zeer goede strip. Gaat over een meisje/vrouw met een vorm van autisme. Het boek gaat echter niet over de ziekte, maar wel over haar leven en de gedachten die continu in haar opkomen, die wel eens vrij akelig zijn ;)

Erg mooi getekend ook en dus een echte aanrader!

http://robot6.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2012/10/Nao-8.jpg
MartinMnd
Geplaatst op 05/12/2012
Crew
5316
Net The Nao of Brown uitgelezen. Echt een zeer goede strip. Gaat over een meisje/vrouw met een vorm van autisme. Het boek gaat echter niet over de ziekte, maar wel over haar leven en de gedachten die continu in haar opkomen, die wel eens vrij akelig zijn ;)

Erg mooi getekend ook en dus een echte aanrader!

http://robot6.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2012/10/Nao-8.jpg

Schitterend nieuws.. ik kijk er al naar uit om hem zelf te lezen.
witam
Geplaatst op 05/12/2012
686
Origineel geplaatst door witam

Schitterend nieuws.. ik kijk er al naar uit om hem zelf te lezen.

Enige jammere is dat je er zo doorheen bent. Iets meer dan 2 uur over gedaan. Maar heb in een stuk doorgelezen :)
MartinMnd
Geplaatst op 05/12/2012
686
Gisteravond nog Nightwing: Year One gelezen. Leuke strip, maar niet heel bijzonder ofzo.
Geplaatst op 06/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 06/12/2012
763
Ik heb The Nao of Brown ook al binnen gekregen. Ben er ook heel benieuwd naar. Zal dus binnenkort gelezen zijn (hoop ik).

De titel zegde mij niets maar werd wel benieuwd dus even een paar recensies erbij gehaald. Stuk voor stuk lovend. Lijkt me een mooi verhaal.

Weer een boek erbij op de 'wish-list'
Rutger
Geplaatst op 06/12/2012
Crew
5316
Ik hoop eveneens dat alle recensies gelijk hebben, want heb het op die basis gekocht. Maar de reactie van MartinMnd heeft me al gerust gesteld.
witam
Geplaatst op 06/12/2012
3030
spock
Geplaatst op 06/12/2012
Crew
3657
Gisteren gelezen:

Untold tales of the Punisher = Nice!
Mighty Thor tp vol.2 = also nice!

Next: Avengers vs. X-Men Hc

Dat wordt smullen :)
Ja sorry, ik ben nu eenmùaal een marvelfan :)
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 07/12/2012
686
De advance collected editions aankondigingen van maart '13 van DC. Maandag als het goed is alles, inclusief hopelijk nog een paar mooie Vertigo titels.

http://www.comicsalliance.com/2012/12/07/dc-comics-collected-editions-graphic-novels-solicitations-march-2013/

De highlights, voor mij in ieder geval:

ABSOLUTE BLACKEST NIGHT HC
Written by GEOFF JOHNS, PETER J. TOMASI and others
Art by IVAN REIS and others
Cover by IVAN REIS and OCLAIR ALBERT
RESOLICIT • On sale JUNE 26 • 576 pg, FC, 8.25" x 12.5", $125.00 US
• The prophecy of the Blackest Night descends on the DC Universe! Can Hal Jordan lead DC's champions against an army of Black Lanterns?
• Expanded to include BLACKEST NIGHT #0, BLACKEST NIGHT #1-8, UNTOLD TALES OF THE BLACKEST NIGHT #1, DC UNIVERSE #0, the BLACKEST NIGHT DIRECTOR'S CUT #1, and GREEN LANTERN #43-48 and 50-52!
Retailers: This title is resolicited. All previous orders are cancelled.

http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2012/12/auth-v1-cvr.jpg
THE AUTHORITY VOL. 1 HC
Written by WARREN ELLIS and MARK MILLAR
Art by BRYAN HITCH,
FRANK QUITELY and others
Cover by BRYAN HITCH and PAUL NEARY
On sale MAY 15 • 296 pg, FC, $29.99 US
• At last, the original run of THE AUTHORITY is collected in hardcover!
• First, the new team battles a nation of super-powered terrorists and stops an invasion from a parallel world. Then, the team faces a godlike invader returns to Earth after eons in exile.
• Collecting THE AUTHORITY #1-12.

http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2012/12/bmnoir.jpg
BATMAN NOIR: EDUARDO RISSO DELUXE EDITION HC
Written by BRIAN AZZARELLO
Art and cover by EDUARDO RISSO
On sale MAY 29 • 224 pg, B&W, 7.0625" x 10.875", $24.99
• BATMAN NOIR: EDUARDO RISSO spotlights the art of 100 BULLETS illustrator Eduardo Risso, which casts the Dark Knight in deep shadow on every page. Written by his frequent collaborator Brian Azzarello, this title includes tales from a variety of Batman projects, including "Broken City," a profound examination of the Dark Knight Detective and the grim metropolis that he protects. While hunting the murderer of a small boy's parents, Batman is caught up in his own investigation and ruminations, only to fall prey to a deadly new pair of killers who have been stalking him.
• Collecting BATMAN #620-625, the Batman serial from WEDNESDAY COMICS #1-12, FLASHPOINT: BATMAN-KNIGHT OF VENGEANCE #1-3 and a story from BATMAN: GOTHAM KNIGHTS #8.

THE NEW TEEN TITANS OMNIBUS VOL. 3 HC
Written by MARV WOLFMAN and GEORGE PEREZ
Art by GEORGE PEREZ, DAN JURGENS, CARMINE INFANTINO and others
Cover by GEORGE PEREZ
RESOLICIT • On sale MAY 29 • 792 pg, FC, $75.00 US
• In this third massive collection of the hit 1980s, the team battles the villainy of H.I.V.E., face the evil Dr. Light, witness the trial of Deathstroke, and try to rescue the dark hero known as Raven from her own father, Trigon.
• Collects TALES OF THE TEEN TITANS #45- 61 and 66-67, NEW TEEN TITANS #38, NEW TEEN TITANS #1-6 and SECRET ORIGINS ANNUAL #3.
Retailers: This title is resolicited. All previous orders are cancelled.
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 07/12/2012
3030
Uncanny X-men by Kieron Gillen vols. 1 & 2 :
Goed, alhoewel de eerste wat kort is en niet zo vlot leest als de tweede. Vol. 2 is eigenlijk zeer goed. Zowel Unc. X als Wolverine & the X-men bevallen me na Schism voorlopig ten zeerste. Maar om volledig mee te zijn met de verhaallijnen rond Colossus en Magik, zou ik ook Unc. X Fear Itself moeten lezen, en nog een ander boekje ook, maar ik zou niet weten welk (naast X-Infernus).

http://insidepulse.com/wp-content/uploads/2011/11/110311_0147_ReviewUncan3.jpg

Fury Max vol 1 (van 2) : My War Gone By (Ennis – Parlov) is zeer goed ! Fury vertelt over zijn tijd in Indochina in de jaren 50, en als agent van de special forces in Cuba ten tijde van Bay of Pigs en hoe niet alles gaat zoals voorzien (understatement) en ondertussen krijgen we commentaar en zicht op een stuk van de moderne Amerikaanse oorlogsgeschiedenis. En het is nog fun ook.

http://3.bp.blogspot.com/-v-mqhCL8g_E/Tn6lgqewZnI/AAAAAAAAA8c/xBzeXnMP66k/s1600/fury.JPG
Geplaatst op 10/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 10/12/2012
3030
BPRD Hell on Earth vol. 4 is goed, graag gelezen, maar veel te kort, en die kortverhalen maken het niet makkelijk om alles nog te kunnen volgen... Het begint ook allemaal wat lang te duren. Het wordt tijd voor weer wat duidelijker verhalen of enkele antwoorden.
spock
Geplaatst op 10/12/2012
Crew
5316
Origineel geplaatst door spock
BPRD Hell on Earth vol. 4 is goed, graag gelezen, maar veel te kort, en die kortverhalen maken het niet makkelijk om alles nog te kunnen volgen... Het begint ook allemaal wat lang te duren. Het wordt tijd voor weer wat duidelijker verhalen of enkele antwoorden.

Ik moet hem nog lezen, maar ik had dat gevoel al een beetje met 3. Ik dacht dat deze de finale was?
witam
Geplaatst op 10/12/2012
3030

Ik moet hem nog lezen, maar ik had dat gevoel al een beetje met 3. Ik dacht dat deze de finale was?

Nee, geen finale.
Ik had dat gevoel bij vol. 2, maar de drie vond ik plots weer heel goed. Maar vol. 4 is weer net als vol. 2 : opvulling.
Geplaatst op 11/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 11/12/2012
Crew
5316

Nee, geen finale.
Ik had dat gevoel bij vol. 2, maar de drie vond ik plots weer heel goed. Maar vol. 4 is weer net als vol. 2 : opvulling.

Ik ga de 4 nog lezen, maar ben dan wel niet zeker dat ik de 5 nog ga aanschaffen... toch wel jammer want er zitten leuke verhalen tussen.
witam
Geplaatst op 11/12/2012
3030
Let op, dat blijft goed, hoor. Maar het gaat te traag vooruit naar mijn zin.
En ik vind BPRD nog steeds de beste reeks van het Hellboy universum. 8)
spock
Geplaatst op 11/12/2012
3030
Superman Grounded vol. 2 heb ik graag gelezen. Het tweede deel is wat melig bij momenten, het eerste deel was misschien iets beter, maar het zijn twee goeie boeken.
Superman trekt door de USA, hij is wat depressief na de gebeurtenissen in New Krypton(ge zoudt voor minder depri zijn) en denkt na over zijn doel, en of hij nog wel nuttig en nodig is. Ondertussen ontmoet hij enkele ouwe bekenden, en beleeft hij wat avontuurtjes. Het is bijna lekker ouderwets : een avontuurtje per comic. Met een overall story arc'je dat op het eind mooi samenkomt. Ja, ik lees dit graag.
De tekeningen konden wel beter. Tja.
Als einde van de Superman reeks pre New 52 is het misschien maar pover, maar soit, ik vind het goeie boeken.

Trailer Man of Steel : http://www.brainfreeze.be/2012/12/11/eerste-volledige-trailer-voor-man-of-steel/

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/20552_900x1350.jpg
Geplaatst op 12/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 12/12/2012
686
Let op, dat blijft goed, hoor. Maar het gaat te traag vooruit naar mijn zin.
En ik vind BPRD nog steeds de beste reeks van het Hellboy universum. 8)

Ik heb de hardcovers van BPRD onderweg. Ben heel erg benieuwd na alle lovende woorden die ik overal lees, en na het plezier van het lezen van de Hellboy Library Editions.
Geplaatst op 13/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 13/12/2012
3030
Ik zou Hellboy ook zo eens na elkaar moeten herlezen. Met al die tijd ertussen, over de jaren heen, ben ik heel veel details en verbanden kwijt geraakt...
Maar ik heb ook zoveel te lezen. ;)

De eerste twee trades van BPRD waren kortverhalen, als ik mij dat goed herinner. Die beginnen ergens rond de vijfde trade van Hellboy. Het is maar vanaf TPB 3 dat BPRD meer een eigen verhaal krijgt, en steeds beter en beter wordt. Waarmee ik niet wil zeggen dat die kortverhaaltjes uit het begin niet goed zouden zijn. ;)
spock
Geplaatst op 13/12/2012
3030
Ik ben gisteren begonnen in Brightest Day vol. 1 maar dit blijkt niets voor mij te zijn. Ik heb me laten vertellen, nu pas, dat die drie boeken eigenlijk niet essentieel zijn om Green Lantern of Green Lantern Corps te volgen, dus ik denk niet dat ik Brightest Day ga uitlezen.
Dat hadden ze me beter gezegd voor ik ze kocht. :D
spock
Geplaatst op 13/12/2012
3030
Na bevestiging van Donnie Darko en Ghostdog dat ik Brightest Day niet nodig heb om verder te lezen aan Green Lantern en Green Lantern Corps, heb ik gistreren GLC The Revolt of the Alpha-Lanterns en The Weaponer gelezen. De nieuwe schrijver van de reeks is Bedard, en zijn scenario's zijn misschien ietsje minder goed dan die van Tomasi, maar ik heb me toch weer rot geamuseerd met deze boekjes. Yep, ik blijf dit zeer graag lezen.
Voor ik aan de Groene Bundels begon, was ik van plan alleen de Green Lantern boeken te lezen, maar wat ging ik een hoop plezier gemist hebben, zonder The Corps. :)

http://cdn.ifanboy.com/wp-content/uploads/2012/06/Green-Lantern-Corps_Revolt-of-the-Alpha-Lanterns_TP-682x1024.jpg
Geplaatst op 14/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/12/2012
3030
Ik hoor overal dat Fear Itself zelf (heh) op niet veel trekt, maar Fear Itself : Uncanny X-men, de enige die ik lees ivm dit event, vond ik verrassend goed. En in tegenstelling tot veel andere X-tie-ins die ik al las, bevat dit boek wel belangrijke informatie voor de X-continuïteit. Dit was de laatste pre-Schism Uncanny X-men. Schism las ik al een jaar geleden, en eigenlijk weet ik er niet zo veel meer van…

Gilles schreef :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/619%2BdV7BLmL._SS500_.jpg

Na de belevenissen in Blackest Night moet Hal Jordan opnieuw de handen in elkaar slaan met leden van de andere corps. De entiteiten van het emotionele spectrum worden opgejaagd en verzameld door een aloud wezen die tot op heden dood was. Het gaat om ex-guardian of the universe - Krona.

Gisteren gelezen en ik heb me rot geamuseerd !
Geplaatst op 19/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 19/12/2012
686

Gilles schreef :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/619%2BdV7BLmL._SS500_.jpg

Na de belevenissen in Blackest Night moet Hal Jordan opnieuw de handen in elkaar slaan met leden van de andere corps. De entiteiten van het emotionele spectrum worden opgejaagd en verzameld door een aloud wezen die tot op heden dood was. Het gaat om ex-guardian of the universe - Krona.

Gisteren gelezen en ik heb me rot geamuseerd !

Heb ik toevallig ook gisteren gelezen, maar vond het wel ok. Niet heel bijzonder ofzo. De tekening van Mahnke zijn natuurlijk zeer mooi, maar het verhaal was zo voorbij en ik vond het ook weinig om het lijf hebben. Ik ben bij GL niet op zoek naar een diepgaand emotioneel verhaal ofzo, maar vergeleken met wat ervoor kwam in de reeks, zoals Rebirth, SCW, Secret Origin en Blackest Night viel dit mij wat tegen.

Op naar War of the Green Lanterns en de Aftermath, dat wel.
MartinMnd
Geplaatst op 19/12/2012
3030
Men had me al gewaarschuwd dat het na Blackest Night minder werd, ik had dus geen verwachtingen bij deze Brightest Day. Green Lantern Corps is wel geminderd in kwaliteit, maar GL vind ik dus nog steeds zeer goed. Ook al was deze Brightest Day dan alleen maar opbouwen naar wat nog komt.
Ik denk dat War of the Green Lanterns me misschien wel eens zou durven tegenvallen, omdat ik daar wel wat van verwacht. ;)
Afterhmath (die heb ik nog niet, is alleen nog maar HC) is volgens 'kenners' eigenlijk maar pover, als laatste pre New 52. tja.
Maar alhoewel deze GL Brightest Day misschien minder is dan wat ervoor kwam, toch amuseerde ik me dus rot. Iets wat ik helemààl niet had verwacht toen ik in september besloot om GL en GLC toch nog eens te proberen. ;)

voor War of the Green Lanterns, ga ik eerst deze lezen :

http://www.cheap-comics.com/images/glew01.jpg
spock
Geplaatst op 19/12/2012
3030
Green Lantern : Emerald Warriors gelezen.
Ingevolge het pact tussen Guy Gardner, Ganthet en Atrocitus, vertrekt Gardner op onderzoek naar de Uncharted Sectors, op zoek naar de oorzaak van de powerdrain (uh), terwijl Ganthet zijn onderzoek begint in sector 0. Gardner krijgt het gezelschap van Kilowog, Arisia en Fleece, een Red Lantern. Alleen Fleece is op de hoogte van het echte doel van Gardners missie, de andere twee denken aanvankelijk dat het enkel een verkenningsmissie is.
Samen met Green Lantern : Brightest Day, is dit dus de inleiding tot The War of the Green Lanterns.
Wat lees ik deze Space Opera toch graag…

http://www.cheap-comics.com/images/glew01.jpg
Geplaatst op 20/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 20/12/2012
3030
Gekocht en gelezen (of nog niet) :
Chew vol. 6 : Space Cakes TP weer zeer goed.
FF by Jonathan Hickman vol. 3 (nog niet gelezen)
Wolverine : Back in Japan (ook niet)
Ferals vol. 1 een nieuwe reeks van David Lapham (scen) bij Avatar. Was me volledig ontgaan, en ik ging het ook niet kopen bijna, ware het niet dat er in de winkel (Worlds End) veel goeds over werd gezegd, en ja, het is ook zeer goed, om over weerwolven te gaan. ;)
Elephantmen vol. 5 : Develish Functions TP … goed, maar toch het minste deel tot nu toe.

Ook gelezen :
Wonder Woman : Who is Wonder Woman ? HC
gekocht als introductie tot het personage, en als introductie is het goed en nuttig, maar het zijn vooral de tekeningen die het m doen voor mij.

Gilles schreef :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61fwUCpjWhL._SS500_.jpg

Die bundel bouwt direct verder op die van Brightest Day. Krona heeft zijn zinnen gezet op het Green Lantern Corps en de Guardians. Hij slaagt in zijn opzet door en lijft nagenoeg het volledige Corps in, en meer dan dat. De enigen die hem nog kunnen stoppen zijn de Aardse lanterns... die hiervoor gebruik moeten maken van andere wapens.

Ik heb me zeker vermaakt met beide trades. Als je het universum rond Green Lantern al ietwat kent is dit zeer goed leesvoer, voor niet-ingewijden zal het eerder fronsen zijn.

Deze bundel bouwt direct verder op BEIDE Brightest Day trades van GL ;)
en ik heb me hier ook weer ten zeerste mee geamuseerd.
Zeer goed.
Geplaatst op 24/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 24/12/2012
686
Net Scene of the Crime gelezen, het werk waar Brubaker mee is doorgebroken in comics om het zo maar te zeggen. Erg sterk verhaal en zeker een aanrader voor als je zijn latere werk als Gotham Central, Criminal en Incognito ook zeer kon waarderen. En wie kan dat nou niet?!

http://2.bp.blogspot.com/-cAZKKvkWnxg/UDqOx1M4P3I/AAAAAAAAALU/CKKjn0JJe30/s1600/scenecvr.jpg
Geplaatst op 24/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 24/12/2012
3030
Bijna had ik die HC van Scene of the Crime ook gekocht, maar ik ga het bij mijn SC'tje van Vertigo houden, ik kan niet alles dubbel beginnen kopen, ook al geven ze nu veel boeken mooier uit dan vroeger... tja.

Ondertussen:

FF vol. 3 by Jonathan Hickman... de eerste drie comics heb ik graag gelezen, maar daarna raakte ik de draad kwijt, waarschijnlijk omdat ik eerst F4 vol. 5 moet lezen.

Ook Wolverine Back in Japan gelezen, en het kan er mee door om van Aaron te zijn. Maar hij heeft het personage toch nooit echt begrepen, vind ik. En enkele van zijn scenario‘s waren ronduit slecht.
Geplaatst op 26/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 26/12/2012
686
The Infinite Horizon van Image gelezen. Een soldaat zonder naam heeft diverse oorlogen gevochten waaronder in Irak en Afghanistan. Nu is hij in Syrië, waar hij en een aantal andere soldaten zijn achtergebleven, nadat de hulp is vertrokken. We volgen de soldaat op weg naar huis, waarbij hij via een boot probeert weg te komen, per vliegtuig neerstort op een vulkaan, in Afrika terecht komt en continu probeert te overleven.

Ondertussen volgen we zijn vrouw en zoon die in upstate New York wonen. Rond de boerderij waar ze wonen zijn veel opstandelingen, maar de familie probeert te overleven. Maanden en jaren verstrijken maar er blijft hoop op de thuiskomst van de soldaat.

Het verhaal is zeer goed geschreven, waarbij je gaat geven om de hoofdpersonages. De tekeningen van Phil Noto zijn niet alledaags en interessant om te bekijken. Als je van post apocalyptische avonturen houdt dan is dit een echte aanrader!
Geplaatst op 27/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 27/12/2012
3030
3 Story - The Secret History of the Giant Man, van Matt Kindt, is een goed boekje over een man die steeds maar groter en groter wordt, en ook voor de CIA werkte. Het verhaal wordt verteld door de drie vrouwen in zijn leven. Poëtisch, beetje geflipt verhaal, getekend in Kindts losse stijl... ja, ik heb dit graag gelezen.
Geplaatst op 29/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 29/12/2012
Dead@17 ultimate edition: demonen uit de hel proberen de apocalyps te ontketenen. Gelukkig zijn er (verrezen) tieners om ze tegen te houden.

Op de achterflap staat wat commentaar:
- "Visually stunning" : waarmee ze bedoelen dat álle meisjes op elkaar lijken, behalve de kleur van het haar en de ogen. Dito voor de mannen...
- "Thought-provoking": de auteur dezes had te veel lijm gesnoven denk ik.
- "Absolutely excellent": toch ietwat overdreven...

Bref: 't is niet slecht, maar nergens vernieuwend.
Geplaatst op 29/12/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/12/2012
686
Fear Agent Library Edition vol. 1 uitgelezen. Wat een super super gaaf boek. Een van de highlights van het jaar voor mij. Het grote formaat doet volledig recht aan de tekeningen van Tony Moore en Jerome Opeña. Met meer dan 500 pagina's voor $50 is het een "koopje". Het verhaal is ook erg boeiend en is voortreffelijk geschreven door Rick Remeder. Kan niet wachten op het tweede en laatste deel dat in het tweede kwartaal van 2013 uitkomt.

Op de website van Dark Horse staan meer dan 20 preview pages.

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p1.jpg http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p9.jpg http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p10.jpg
Geplaatst op 31/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 31/12/2012
3030
De laatste dagen heb ik
Green Lantern vol. 1 : Sinestro (zeer goed),
Green Lantern Corps vol. 1 : Fearsome (kan er mee door),
Green Lantern – New Gardians vol. 1 : The Ring Bearer (best ok, maar …),
Red Lanterns vol. 1 : Blood and Rage (goed)
gelezen, allemaal New 52 dus.

Ik blijf het graag lezen, maar er is toch een reeks teveel precies. Ofwel moet het nog in een hogere versnelling schieten allemaal, want het is toch allemaal niet van het pre New 52 niveau, voorlopig, behalve misschien de Green Lantern reeks.
Maar als green-geheel hou ik er nog steeds heel veel van :-). Ik amuseer er me nog steeds heel erg mee. Maar ik zal er niet rouwig om zijn, mocht er een reeks verdwijnen (en niet worden vervangen door een andere ;) ).
Geplaatst op 03/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 03/01/2013
686
Afgelopen week 100 Bullets deluxe edition vol. 1+2 gelezen. Zeer sterke verhalen en mooie tekeningen. Ik was al fan van Risso en ben dat zeker gebleven. De verhalen zijn soms wat verwarrend, maar ik vertrouw erop dat aan het eind van het 5e boek alles zo goed als duidelijk is. Maar ja het is Azz dus een paar keer herlezen zal een hoop verduidelijken en is zeker geen straf. Dat was in ieder geval ook zo bij Spaceman, wat steeds beter werd naarmate ik het vaker hen gelezen.

Ook verder gegaan met Preacher. Tweede hardcover nu uitgelezen, op naar de volgende 4 die op de plank staan.
Geplaatst op 06/01/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 06/01/2013
3030
Gekocht :

Green Lantern vol. 2 : The Revenge of Black Hand
Hola ! Ik vind dit weer zeer goed. Wachten op het vervolg is heel lastig. ;)
De overige N52 Green-reeksen halen het niveau wat naar beneden, maar de hoofdreeks vind ik nog steeds zeer goed.

Fatale vol. 2 : The Devil’s Business
Een stuk minder dan de eerste bundel, maar nog steeds goed. Ge moet wel heel aandachtig blijven !
Geplaatst op 07/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 07/01/2013
3030
Aangezien ik bijna door mijn GL achterstand heen ben, heb ik de volgende stapel al klaar gelegd :) :

de Star Wars Quinlan Vos omnibus om te beginnen, alhoewel Vos al in een eerdere comic zou verschenen zijn,
en dan het vervolg van Vos‘ verhaal in de bundels SW Clone Wars 4, 6, 8 en 9.
Er zijn nog Clone Wars bundels waarin Vos een bijrol heeft, maar die vind ik niet belangrijk.

Ik heb de Omnibus gelezen, en het is fun. :) Deze omnibus heb ik me gekocht omdat daar een heel pak Vos verhalen instaat, die ik vroeger niet in mijn drie Republic bundels over Vos had. Maar eigenlijk had ik dat niet hoeven doen, want die drie bundels steken er met kop en schouders bovenuit, de rest in de omnibus is fun, dus, maar eigenlijk ook overbodig.

Soms denk ik dat ik nog steed GL aan het lezen ben, met hun sectors, en hun 'don't give in to fear'.

De stukken die vroeger niet in bundel waren verschenen, zijn leuk, maar wie de Omnibus niet heeft, mist dus ook weer niet echt iets.
De Stark Hyperspace War is goed, maar verwarrend, en eigenlijk gaat het niet echt over Vos. Hij heeft wel een rolletje, maar hij was nog jong toen. Deze bundel had ik indertijd ook niet.

Maar voor de rest is Quinlan Vos bij voorsprong het interessantst SW personage, dat geen grote rol had in de films. Het is een Jedi, maar hij balanceert op het randje van de Dark Force… als dat maar goed afloopt. ;)

Clone Wars Nr 9 is het voorlopig einde van Vos‘ verhaal, maar omdat in die bundel het verhaal van Dass Jennir begint ;) heb ik de bundels SW Dark Times 1, 4 en 5 ook al maar klaar gelegd. In die bundels moet Dass Jenir, ook een Jedi, onderduiken en zien te overleven. Order 66 is uitgevoerd, de Emperor zit op de troon, en Vader jaagt op de Jedi die Order 66 hebben overleefd.
Geplaatst op 07/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 07/01/2013
filthy rich: een steengoeie noir van Brian Azzarello met een tekenaar die tekent in de stijl van Risso.
Dark, hot 'n sexy comic. Oh yeah
Geplaatst op 13/01/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/01/2013
3030
Gekocht :
Animal Man vol. 2 : Animal vs. Man
War of the Green Lanterns : Aftermath
Fantastic Four by Jonathan Hickman vol. 5
Superman : What Price Tomorrow ? HC
Geplaatst op 14/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 14/01/2013
3030

Gilles schreef :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61Af6UdD5yL._SL500_SS500_.jpg

Superman - What Price Tomorrow? : De eerste bundel van Superman in de New 52 is niet slecht, maar het is ook niet goed. Het is eigenlijk een simpel superheldenverhaaltje. Erg enthousiast ben ik er niet over.

Ik heb dit wel zeer graag gelezen, met een grote smile op mijn gezicht, heel de tijd. Het is modern, maar tegelijk ook ouderwets en op het einde soms wat naïef, en door de vele tekst en de tekeningen riep het een gevoel van nostalgie bij me op.
Maar het is meer dan zomaar een simpel verhaaltje, het is Superman ! En Superman hoort niet altijd donker/grimmig of Morrisonesque te zijn. Er is zeker plaats voor een reeks als deze. Ik hou ervan. Dit boek verwijst ook wel veel naar Action Comis vol. 1, maar het blijft toch verstaanbaar. Ik bedoel : als je Action Comics niet gelezen hebt, kan je dit boek toch volgen.

Ja, van mij mag Superman een reeks hebben die lekker ouderwets aanvoelt. En misschien ook wat simpel aanvoelt, maar dat is maar schijn.
Geplaatst op 15/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 15/01/2013
3030
War of the Green Lanterns: Aftermath is niet zo denderend...
Het begint nochtans niet slecht, met de twee comics waar de bundel is naar vernoemd, geschreven door Bedard, maar daarna zitten nog vijf one shots van zowel Bedards GLC (slecht) als Tomasi's Emmerald Warriors (kan er net mee door), die niet zo goed zijn. Het was wachten op New 52, zeker ?
Alleen het laatste nummer van GLC, geschreven door Scott Kolins is nog van niveau. Deze Kolins heeft blijkbaar al één en ander gedaan in comics, maar het is de eerste keer dat ik iets van hem lees (dacht ik).

Als laatste pre New 52 bundel is dit toch maar pover.

Gisteren ook 1/2 gelezen van ANIMAL MAN vol. 2 Animal vs. Man, geschreven door Jeff Lemire.
ZO GOED, weeral ! :)

http://4thletter.net/wp-content/uploads//am9b.jpeg
;)
Geplaatst op 16/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 16/01/2013
3030
Animal Man vol. 2 verder uitgelezen. Blijft zeer goed. :)
Geplaatst op 17/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 17/01/2013
3030
Fantastic Four vol. 5 : Forever van Jonathan Hickman laat me volledig koud. Nee, ik heb dit boek niet graag gelezen. Alleen de laatste twee comics vond ik nog een beetje interessant.
Geplaatst op 18/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 18/01/2013
Vandaag op Cheap Comics gekocht:

Walking Dead TP 17, aaargggghhhhh kan er nie op wachten!
Game of Thrones Volume 1
Last Zombie: Neverland TP
Crécy
En nog ne Savage Dragon TP die ik miste ;-)
Geplaatst op 18/01/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 18/01/2013
686
Voor de liefhebbers nog een mooie deal:

Op amazon.co.uk zijn 100 Bullets Deluxe Edition Book 4 en Marshal Law Deluxe Edition te koop voor GBP 9,59. Dat is 75% korting!!

http://www.amazon.co.uk/100-Bullets-Deluxe-Edition-Book/dp/1401238076/ref=pd_sim_b_3

http://www.amazon.co.uk/Marshal-Law-The-Deluxe-Edition/dp/1401238556/ref=pd_bxgy_b_img_y

Er was al eerder een glitch voor deze boeken op amazon, dus grijp je kans.
Geplaatst op 20/01/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 20/01/2013
3030
Gekocht :

Invincible vol. 17 : What’s Happening TP (weer zeer goed)

en

One Trick Rip-off / Deep-cuts HC (Paul Pope) en dat is een goeie strip ! :) I love Paul Pope.

http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/d79c60ai14876/prv14876_cov.jpg
Preview : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=14876
Geplaatst op 21/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 21/01/2013
763
Mooi werk. Marshal Law direct maar besteld...

Hier nog een mooie recensie van deze comic....

Marshal Law – The Most Underrated Book in Comics

100 Bullets ook mooie aanbieding. Die had ik al opgepikt bij je vorige tip!

Hoor graag weer van je als je zulke aanbiedingen weet te vinden!

Voor de liefhebbers nog een mooie deal:

Op amazon.co.uk zijn 100 Bullets Deluxe Edition Book 4 en Marshal Law Deluxe Edition te koop voor GBP 9,59. Dat is 75% korting!!

http://www.amazon.co.uk/100-Bullets-Deluxe-Edition-Book/dp/1401238076/ref=pd_sim_b_3

http://www.amazon.co.uk/Marshal-Law-The-Deluxe-Edition/dp/1401238556/ref=pd_bxgy_b_img_y

Er was al eerder een glitch voor deze boeken op amazon, dus grijp je kans.
Geplaatst op 24/01/2013 Citeren
Rutger
Geplaatst op 24/01/2013
763
Bij mij kwam dit 'monster' van een boek een paar dagen geleden binnen. Wat een mooie uitgave zeg! Is direct boven op de te lezen stapel gekomen en ben inmiddels een paar honderd pagina's verder. Wat een feestje om dit te lezen...

Ook voor een schappelijke prijs direct het 2e deel maar besteld bij Amazon. T'is even wachten maar zie er nu al naar uit.

Fear Agent Library Edition vol. 1 uitgelezen. Wat een super super gaaf boek. Een van de highlights van het jaar voor mij. Het grote formaat doet volledig recht aan de tekeningen van Tony Moore en Jerome Opeña. Met meer dan 500 pagina's voor $50 is het een "koopje". Het verhaal is ook erg boeiend en is voortreffelijk geschreven door Rick Remeder. Kan niet wachten op het tweede en laatste deel dat in het tweede kwartaal van 2013 uitkomt.

Op de website van Dark Horse staan meer dan 20 preview pages.

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p1.jpg http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p9.jpg http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/fav1/fav1p10.jpg
Rutger
Geplaatst op 24/01/2013
686
Mooi dat je die nog op de kop hebt weten te tikken, aangzien die eerste druk uitverkocht is.
MartinMnd
Geplaatst op 24/01/2013
763
Als pre-order bij Amazon. 35$ inclusief verzendkosten. Dat was net verkeerd...

Mooi dat je die nog op de kop hebt weten te tikken, aangzien die eerste druk uitverkocht is.
Rutger
Geplaatst op 24/01/2013
3030
Ondertussen een hoop Star Wars gelezen :
de Quinlan Vos omnibus, en Clone Wars 4, 6, 8 en 9, het vervolg van Vos verhaal.
En daarna SW Dark Times 1, 4 en 5, het verhaal van Dass Jennir, een andere Jedi, en na de val van de republiek, en vooral na Order 66.

Allemaal goed tot zeer goed. :)
Geplaatst op 25/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 25/01/2013
686
Net uitgelezen The Life and Times of Martha Washington in the 21st Century van Frank Miller en Dave Gibbons. Meer dan 600 pagina's plezier gehad. Je volgt Martha in het boek van haar geboorte tot haar dood. Je ziet hoe ze opgroeit en het enige dat ze wil is vrij zijn. Deze vrijheidsstrijd zorgt voor avonturen in de hele wereld en daarbuiten. Een aanrader!

http://craphound.com/images/marthawashingtonomnibus.jpg
Geplaatst op 27/01/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 27/01/2013
Uit de tijd dat Miller nog goed te pruimen werk afleverde...

Vanaf Sin city: Family Values heeft Miller voor mij sterk aan kwaliteit ingeboet (OK, kwantiteit was er ook niet meer, des te meer reden om goeie verhalen te geven). Hoewel ik eerlijkheidshalve moet bekennen dat ik zijn laatste worp niet gelezen heb.
Wat ik her en der er al over gelezen heb, heeft mij geen goesting gegeven om het te lezen. Maar zolang ik het niet zelf gelezen heb, zwijg ik erover.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
13303
Net uitgelezen The Life and Times of Martha Washington in the 21st Century van Frank Miller en Dave Gibbons. Meer dan 600 pagina's plezier gehad. Je volgt Martha in het boek van haar geboorte tot haar dood. Je ziet hoe ze opgroeit en het enige dat ze wil is vrij zijn. Deze vrijheidsstrijd zorgt voor avonturen in de hele wereld en daarbuiten. Een aanrader!

http://craphound.com/images/marthawashingtonomnibus.jpg

Arboris heeft daar ooit 2 volumes van vertaald. Het eerste heb ik gelezen en vond ik niet slecht, als ik me goed herinner
Surya
Geplaatst op 27/01/2013
686
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Vanaf Sin city: Family Values heeft Miller voor mij sterk aan kwaliteit ingeboet (OK, kwantiteit was er ook niet meer, des te meer reden om goeie verhalen te geven). Hoewel ik eerlijkheidshalve moet bekennen dat ik zijn laatste worp niet gelezen heb.
Wat ik her en der er al over gelezen heb, heeft mij geen goesting gegeven om het te lezen. Maar zolang ik het niet zelf gelezen heb, zwijg ik erover.

Moet zeggen dat ik niet al teveel werk van hem heb gelezen. Batman Year One is dan weer wel een favoriet van mij. Zijn Dark Knight Returns vond ik niet zo. Dat gedoe met die televisies. Ik heb me kapot geïrriteerd. Het vervolg DKSA staat hierom al ruim een jaar onaangeroerd op de plank. Maar zal het nog eens (her)lezen. All Star Batman and Robin The Boy Wonder was okay, maar met name vanwege de tekeningen van Jim Lee. Erg vreemd verder, maar ja het is dan ook een elseworlds verhaal. Sin City en 300 wil ik ook nog eens lezen. Holyy Terror, tja net als jij heb ik daar ook weinig lovende woorden over gelezen...
MartinMnd
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
6907
De 1ste integrale van Martha Washington heb ik gerecenseerd, en ik moet zeggen: zeer zeker de moeite waard. Die zou ik eigenlijk (dringend) eens moeten herlezen... Misschien moet ik zelfs overwegen om de hele Engelstalige uitgave aan te schaffen (want ik denk niet dat er nog meer zal vertaald worden).
Iyo74
Geplaatst op 27/01/2013
3030
Gekocht :
Conan vol. 12 : Throne of Aquilonia
Leuk boek, graag gelezen. Beter dan het vorig deel, als ik me dat goed herinner. Roy Thomas schrijft dat goed. De tekeningen kunnen er mee door.

Wolverine & the X-men : Alpha and Omega
Mijnen eerste X-titel van Brian Wood is een schot in de roos. Ik vond dit zeer goed. Quire is boos op Wolvie, en hij sluit Wolverine en Armor op in een ‘construct’, een SF wereld in het hoofd van Wolverine. Alles loopt een beetje verkeerd. Natuurlijk. Aangezien Wolverines persoonlijkheid (Logan dus) in het construct zit, moet de echte realiteit het stellen met de berserker. En die is boos, heel boos op Quire.
Goed getekend, ook. Twee tekenaars voor de twee ‘werelden’ waarin het verhaal zich afspeelt. En dat is goed gelukt.

Star Wars Clone Wars vols. 1 en 2
Omdat hier nog enkele hoofdstukken in staan met Quinlan Vos, heb ik deze boekjes ook maar gekocht. Ze zijn goed. Wat van het duo Ostrander/Duursema is, steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit, of Vos er nu in voorkomt of niet. In vol. 2 heeft Vos slechts een heel klein rolletje.
Vols. 3, 5 en 7 ga ik niet kopen. Ik heb er even in gebladerd, het zag er niet uit, bij momenten.
Ook nog eens naar de ouwe SW-trilogie gekeken. Ik zie dat graag. :)
Geplaatst op 28/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 28/01/2013
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Moet zeggen dat ik niet al teveel werk van hem heb gelezen. Batman Year One is dan weer wel een favoriet van mij. Zijn Dark Knight Returns vond ik niet zo. Dat gedoe met die televisies. Ik heb me kapot geïrriteerd. Het vervolg DKSA staat hierom al ruim een jaar onaangeroerd op de plank. Maar zal het nog eens (her)lezen. All Star Batman and Robin The Boy Wonder was okay, maar met name vanwege de tekeningen van Jim Lee. Erg vreemd verder, maar ja het is dan ook een elseworlds verhaal. Sin City en 300 wil ik ook nog eens lezen. Holyy Terror, tja net als jij heb ik daar ook weinig lovende woorden over gelezen...

All Star Batman & Robin the Boy Wonder zit in het Miller-universum van Batman ;) en dat is niet echt een Elseworld. Ook year one zit daar in, bijvoorbeeld (nu ja, year one is de uitzondering die in beide universa zit). Ik vond All Star zeer goed. Heel intens. Ik heb er hier ergens een recensie over geschreven.
Holy Terror vond ik ook goed. Miller is een rechtse zak geworden, maar in deze strip neemt hij iedereen op de korrel, zowel de terroristen, als de Amerikanen (in de vorm van de superhero die martelt) als de Israelieten/joden (de knettergekke man achter de schermen die alles regelt en een davidsster op zijn gezicht heeft getatoueerd). Hij schopt iedereen tegen de schenen.
Alleen jammer dat hij in de echte wereld een beetje de pedalen is kwijtgeraakt. Misschien komt hij nog tot inzicht, maar ja... ;)
Ik kan gelukkig nog steeds zijn strips met plezier lezen, los van het feit hoe Miller nu is. Veel mensen kunnen dat blijkbaar niet. Tja. Er zijn nog comicartists die streng religieus zijn, of uiterst rechts, maar ik ga daarom hun boeken niet laten liggen, of hun boeken daarop afrekenen. Als het een slecht boek is, dan is dat zo, maar als het goed, zeg ik het ook. 8)

Tijdens het typen van deze post, ben ik uitgelogd, twee keer, zomaar. Gelukkig kon ik met het pijlje terugkeren, en de post kopieren.
Ergens een foutje in het forum ?
Geplaatst op 28/01/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 28/01/2013