Comics and Graphic Novels
http://www.newsarama.com/comics/the-x-files-idw.htmlHoi hoi hoi ! Nieuwe X-Files comics bij IDW en reprints van de ouwe. :)
Enkele van de reprints zal ik ook wel kopen, want bijvoorbeeld die die ik heb van Checker Books vallen gewoon uit elkaar, maar mijn Topps trades en GN's die hou ik toch ook bij, wegens emotionele waarde. Ik krijg zin om daar direct iets van te herlezen, zie. ;)
Ah de onschuldige jaren 90... waar is de tijd ? Toen was er veel X-Files en Star Trek op tv, en in de stripwinkel. *zuchtje* ;)
Geplaatst op 29/01/2013
Citeren
X-men Blank Generation graag gelezen. Ze zouden Wood een lang contract moeten geven op X-titels, Claremont-lang ;).
Het deed deugd om de Lopez broertjes nog eens aan het werk te zien. Boschi echter, mogen ze van mij opsluiten en de sleutel wegsmijten. Hij zorgde ervoor dat ik de twee laatste comics niet zo goed vond :(
Er zijn nog twee comics van Wood en de Lopez bros (in de ouwe reeks). Was dat nu zo moeilijk, Marvel, om alle acht die comics in één tpb te steken ?
Marvel is jammer genoeg duur geworden. Soms zitten er slechts vier comics in in één bundel, maar omdat het Wolvie is, of the X-men, vragen ze toch 15 tot 17 dollar. DC steekt soms 9 comics in een bundel van 17 dollar. Foei, Marvel.
Geplaatst op 04/02/2013
Citeren
Geraak ik dan een beetje bekend met Comics en dan kom ik
deze reeks tegen. Man hoe ziek is dat wel niet????? 8o
Geplaatst op 08/02/2013
Citeren
Haha... is inderdaad weer een tikkeltje anders.
Wel te gek trouwens.
Origineel geplaatst door fluitenGeraak ik dan een beetje bekend met Comics en dan kom ik
deze reeks tegen. Man hoe ziek is dat wel niet????? 8o
Geplaatst op 08/02/2013
Citeren
Als je David lapham's andere reeksen kent, dan verwonderd me dit niet echt.
Ziet er wel leuk uit ('leuk' dan in de betekenis van knap getekend)
Geplaatst op 08/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door woelfie
Als je David lapham's andere reeksen kent, dan verwonderd me dit niet echt.
Ziet er wel leuk uit ('leuk' dan in de betekenis van knap getekend)
Deze reeks is opgestart door Garth Ennis ! En de eerste trade, is zeer goed. Daarna nemen andere schrijvers van hem over, met wisselend resultaat. Niet ieder boek is goed.
Het is een survival reeks, newaar. Maar de Crossed steken wel vreselijke dingen uit met de mensen die niet ziek zijn. Dat is wel het minste wat je kan zeggen.
Ondertussen:
Gekocht :
Uncanny X-men by Kieron Gillon vol. 3 TP. Pffff. Vier comics (slechts), allemaal opvulling, en dat kost dan 17 dollar. Fuckers.
King Conan : The Phoenix on the Sword TP. Zeer goed, vond ik dit boekje.
Twee Star Wars Rebellion trades.
Geplaatst op 11/02/2013
Citeren
De voorbije weken heb ik Star Wars Empire vols 4, 5, 6 en 7 gelezen, en Star Wars Rebellion vols 1 en 3. Ik heb me daar erg mee geamuseerd.
SWE 4 en 5 zijn leuke boeken. Vanaf 4 volgt de reeks de personages uit de films, vandaar dat ik met 4 ben begonnen.
Nog niks speciaals, maar wel leuk en avontuur, en de introductie van enkele nieuwe personages. Vol 4 bevat wat mij betreft 1 van de beste stand alone SW comics die ik las.
Vanaf SWE 6 wordt het zeer goed. Nu ja, de zes is nog de minste, maar vormt met SWE7 en SWR1 een zeer goeie trilogie.
SWR3 is het vervolg, en ook goed :)
Ik ben zeer content met deze zes boeken.
Geplaatst op 19/02/2013
Citeren
En ook :
Dan The Unharmable vol. 1 (Lapham-Lopez, Avatar) heb ik graag gelezen. Typische bloed en beuling fun van Avatar, maar Lapham steekt er toch net iets meer in, en houdt het interessant. Het is niet het beste wat hij ooit schreef, maar ik ga deze reeks toch met plezier blijven volgen.
Lopez is een goed tekenaar. Yep.
http://ifanboy.com/wp-content/uploads/2012/03/dan-unharmable.jpgHarbinger vol. 1 : Omega Rising (Valiant, Dysart) is goed. Niet meer en niet minder. Ergens zit er iets verkeerd in het vertelritme, vind ik. Precies of ze beslisten midden in de story arc om het aantal comics van 6 terug te brengen op 5. Het begint traag, maar op het eind moet het plots allemaal veel te vlug gaan. Maar ik heb het graag gelezen, en kijk al uit naar het vervolg. Het is een variant op het mutanten thema, zeer goed uitgewerkt.
En misschien ga ik nog wel enkele Valiant reeksen beginnen volgen, want dit lijkt me een interessant, en voor mij helemaal nieuw, universum.
De tekeningen van Khari Evans, … ik ben daar geen fan van. Nooit geweest, ik heb nog wel enkele strips gelezen van hem. Het zijn de gezichten, de hoofden, die ik niet mooi vind. Al de rest wel, maar de gezichten zijn nu eenmaal belangrijk in een strip.
De tekeningen van de flash backs (Larossa ? ), die zijn prachtig.
http://digboston.com/wp-content/uploads/2012/08/harbingerevans2.jpg
Geplaatst op 19/02/2013
Citeren
Gekocht:
Brian Wood:
-The Couriers Int. (
The Complete Series)
- Conan the Barbarian (
Queen of the Black Coast)
- Northlanders INT 7 (
The Icelandic Trilogy)
- X-Men TPB (
Blank Generation)
Jeff Lemire:
- Frankenstein: Agent of S.H.A.D.E. INT 1 (
War of the Monsters)
- Animal Man TPB 2 (
Animal vs. Man)
Bestelt:
Brian Wood:
- Counter X TP Generation X (
Four Days)
Geplaatst op 19/02/2013
Citeren
gelezen:
Black Cherry van TenNapel: hilarious shit.
Geplaatst op 23/02/2013
Citeren
gelezen:
earthboy Jacobus (TenNapel): minder plezier aan beleefd dan aan de vorige TenNapel, maar misschien was dat omdat de kaft loskwam wegens slechte lijm...
Proof 2 en 3: leuke verhaalkes!
Demo: wegens de vele bejubelingen aan begonnen met hoge verwachtingen, maar uiteindelijk toch wat teleurgesteld. Er zijn enkele uitstekende verhalen, maar dan zijn er ook andere die tegenvallen. Vooral in het begin, misschien moest ik eerst wat wennen...
Wolverine/Gambit: Victims. gekocht omdat het verhaal van Loeb/Sale is. een goeie middenmoot, maar kan in de verste verte niet tippen aan hun batmans.
Powers: legends. Blijft een uitermate sterke reeks van Master Bendis
Other Lives: hilarische kijk op de virtuele wereld door Peter Bagge
Criminal: the dead and the dying. De eerste 2 waren beter, maar dit blijft toch van een uitstekend niveau
Geplaatst op 24/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Demo: wegens de vele bejubelingen aan begonnen met hoge verwachtingen, maar uiteindelijk toch wat teleurgesteld. Er zijn enkele uitstekende verhalen, maar dan zijn er ook andere die tegenvallen. Vooral in het begin, misschien moest ik eerst wat wennen...
Ik vond dit album als maar beter worden met elk verhaaltje
Geplaatst op 24/02/2013
Citeren
ja, de verhalen aan het einde waren een stuk beter dan de eerste.
Geplaatst op 24/02/2013
Citeren
Aangeschaft :
- Wolverine & the X-men vol. 2: 17 dollar voor vier comics (MF's). En het is allemaal wel leuk en grappig enz. maar het is niet het soort X dat ik in de loop der jaren ben gaan verwachten van Marvel. Ik hoop echt dat Disney daar niks mee te maken heeft (het lijkt wel X alleen voor kinderen). Ofwel heb ik het nu toch bijna volledig gehad met Jason Aaron. Aaron lijkt me steeds meer een scheet in een fles. Behalve zijn Vertigo boeken, is er van hem niks dat overeind blijft in the long run.
- Een heleboel Wonder Woman trades (mijn kaart was vol), allemaal trades van deze keer, ook New 52. Trop HC is te veel HC. ;)
Geplaatst op 25/02/2013
Citeren
@Spock
Dit lijkt me leuk :)
Geplaatst op 27/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A@Spock
Is dat een spin-off van The league of extraordinary gentlemen?
Geplaatst op 27/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Chris Van de MeersscheOrigineel geplaatst door T.I.A@Spock
Is dat een spin-off van The league of extraordinary gentlemen?
Van
http://www.tcj.com/this-week-in-comics-22713-last-century-in-comics-critics/ :
Nemo: Heart of Ice: And look at that – Alan Moore! It’s a regular The Spirit: The New Adventures reunion up in here, just in time for Will Eisner Week! God, that was such a smooth segue. When I finally croak, the priest’s just gonna say “the segues” and drop the mic, as I’ve detailed in my will. Anyway, this is the latest from The League of Extraordinary Gentlemen — drawn, as always, by Kevin O’Neill — now in the form of a Euro-style 56-page hardcover album focusing on a supporting (anti?)heroine descended from the Jules Verne character. I’ve heard that this story marks a return to the jaunty-bleak action style of the first two League volumes, which should be welcomed by a wide swathe. From Top Shelf/Knockabout. Preview; $14.95.
Geplaatst op 27/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A@Spock
Ik ben al lang gestopt met LoEG. Na vol. 1 vond ik er niks meer aan. :)
Ik heb het vol gehouden tot en met de eerste uitgave bij Top Shelf. En toen heb ik heel de zwik verkocht.
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spockOrigineel geplaatst door T.I.A@Spock
Ik ben al lang gestopt met LoEG. Na vol. 1 vond ik er niks meer aan. :)
Ik heb het vol gehouden tot en met de eerste uitgave bij Top Shelf. En toen heb ik heel de zwik verkocht.
Het was schrijver Alan Moore die m n aandacht trok, bij mijn weten toch een toppertje.
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Ja, Alan Moore is een topper ;)
Maar bij mij is het wit of zwart, bij Moore. Ofwel vind ik het zeer goed, ofwel vind ik er niks aan. Een tussenweg is er niet.
Bij veel andere schrijvers zijn er ook mindere dingen die ik toch goed vind, bij Moore heb ik dat dus helemaal niet. LoEG vond ik vol. 1 zeer goed, daar niks meer. Nemo ga ik dan ook niet lezen. :)
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Ik kreeg de vraag of
Get Jiro goed is, heb jij deze al gelezen?
Vertigo is toch eentje dat me regelmatig weet te verrassen met meesterwerkjes wat natuurlijk niet telt voor al hun materiaal.
Ik heb aangeraden de
preview pagina's te lezen en niet direct op het tekenwerk af te gaan wat die persoon niet echt smaakt.
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Ik kreeg dezelfde vraag, en nee, ik heb het nog niet gelezen. ;)
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.AIk heb aangeraden de
preview pagina's te lezen en niet direct op het tekenwerk af te gaan wat die persoon niet echt smaakt.
Als je aan de hand van zo een korte preview moet beslissen dan kan je even goed het eerste deel kopen...
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Haha, weet ik, maar ik heb ook de lovende commentaren ergens gelezen :)
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
Alvast bedankt aan beide voor wat meer uitleg over Vertigo. :)
Ik heb nog wat andere previews gezien (bv op
Amazon) en heb toch maar besloten dit eens aan te schaffen.
Ik zal laten weten wat ik er van vond.
Geplaatst op 28/02/2013
Citeren
De 2 vuistdikke ultimates TP gelezen van Millar's run.
De eerste is gewoonweg uitstekend. Zeer goeie insteek van Millar over de vorming van het pre-Avengers team.
Vraag voor de comicexperts: heeft Marvel opbasis van deze comic beslist om Samuel L. Jackson te casten als Nick Fury?
De tweede reeks is net onder het niveau van de eerste, maar nog steeds uitstekend.
Om een idee te geven: heb de slordige 750 pagina's op 1 dag gelezen. Als 't slecht is doe je dat niet hé.
Geplaatst op 03/03/2013
Citeren
Om een idee te geven: heb de slordige 750 pagina's op 1 dag gelezen. Als 't slecht is doe je dat niet hé.
Normale mensen alleszins niet, nee! ;) :P
Geplaatst op 03/03/2013
Citeren
Pride of Bagdad : beestig verhaal, de manier waarop je wordt meegetrokken in de gedachtegang van de leeuwen en andere dieren. Knap werk ook van Henrichon. Zo mogen er nog veel meer zijn.
Geplaatst op 04/03/2013
Citeren
De 2 vuistdikke ultimates TP gelezen van Millar's run.
De eerste is gewoonweg uitstekend. Zeer goeie insteek van Millar over de vorming van het pre-Avengers team.
Vraag voor de comicexperts: heeft Marvel opbasis van deze comic beslist om Samuel L. Jackson te casten als Nick Fury?
De tweede reeks is net onder het niveau van de eerste, maar nog steeds uitstekend.
Ik heb het in twee namiddagen gelezen. :)
Zeer goed, inderdaad.
Geplaatst op 04/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Pride of Bagdad : beestig verhaal, de manier waarop je wordt meegetrokken in de gedachtegang van de leeuwen en andere dieren. Knap werk ook van Henrichon. Zo mogen er nog veel meer zijn.
x2. Eentje dat ik graag nog eens lees.
Geplaatst op 04/03/2013
Citeren
Iemdito! Heel erg graag gelezen!
Geplaatst op 04/03/2013
Citeren
Ik ook.
Prachtige HC uitgave ook, van Vertigo.
toen stelde Vertigo nog iets voor...
Geplaatst op 05/03/2013
Citeren
Deze week komt de Sleeper Omnibus uit van DC. Nog nooit gelezen, maar kan niet wachten. Ander werk van Brubaker/Phillips staat hoog in mijn favorieten lijstje.
Geplaatst op 05/03/2013
Citeren
Sleeper is het eerste wat ik van hen las, als duo, en ik vond dat zeer goed. 't Is al weer een hele tijd geleden. Speelt zich af in het Wildstorm Universe, maar voorkennis is niet nodig. Er wordt al wel eens over deze of gene superhero gesproken, maar dat je niet weet wie of wat, geeft niet.
Ik moet er natuurlijk wel bijzeggen dat het WSU eind de jaren '90 de beste superhero-verhalen had. En het was voor volwassenen (ipv all ages). DC heeft zo al de Stormwatch boeken van Ellis ook in HC herdrukt. Ook de moeite, vind ik. Maar het is dus (min of meer) superhero. ;)
Edit : oh, 't is Martin. jij hebt dat natuurlijk al gelezen. Dacht dat het iemand anders was. ;)
Geplaatst op 05/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spock
Sleeper is het eerste wat ik van hen las, als duo, en ik vond dat zeer goed. 't Is al weer een hele tijd geleden. Speelt zich af in het Wildstorm Universe, maar voorkennis is niet nodig. Er wordt al wel eens over deze of gene superhero gesproken, maar dat je niet weet wie of wat, geeft niet.
Ik moet er natuurlijk wel bijzeggen dat het WSU eind de jaren '90 de beste superhero-verhalen had. En het was voor volwassenen (ipv all ages). DC heeft zo al de Stormwatch boeken van Ellis ook in HC herdrukt. Ook de moeite, vind ik. Maar het is dus (min of meer) superhero. ;)
Edit : oh, 't is Martin. jij hebt dat natuurlijk al gelezen. Dacht dat het iemand anders was. ;)
Nope nog bijna niets van Wildstorm gelezen. Alleen Absolute Planetary en Ex Machina. Ik heb Absolute Authority vol. 2 nog ongelezen op de plank staan. Hoop ooit nog deel 1 voor een schappelijke prijs tegen te komen, maar wacht nu op de hardcover die over paar maanden uitkomt. Stormwatch zal ik ook nog eens aanschaffen. Ik vind the new52 Stormwatch trouwens echt niets aan, dus als het net als dat is, dan laat ik de boeken graag liggen voor iemand anders ;)
En ja Sleeper dus... hopelijk verstuurt amazon dit boek deze week nog.
Van Planetary komt binnenkort ook een omnibus uit en dat is voor degenen die dit verhaal nog niet hebben gelezen een echte MUST!!
Geplaatst op 05/03/2013
Citeren
Zoals ik hier al ergens schreef : de N52 Stormwatch trok op niks. Ik heb dat boekje zo vlug als ik kon weer verkocht.
WSU Stormwatch (vanaf Ellis) is helemaal iets anders, en véél beter. ;)
Voor Ellis' run, zat Stormwatch (en het WSU) bij Image, en daar is niet veel van gebundeld. Met reden.
In de jaren '90 vroeg men Ellis nogal eens om dingen te revampen, omdat hij dat zo goed kon. Zijn Stormwatch/Authority zijn zeer goed. Authority van Millar en Brubaker ook ;).
Wildcats van Alan Moore, James Robinson, Joe Casey, allemaal zéér graag gelezen. Ja, WSU was wat, indertijd, eind de jaren 90, en begin de jaren 2000. Marvel en DC hebben er lessen uit getrokken.
En dan zijn er de minireeksen zoals Sleeper, Planetary. Man, dat waren nog eens tijden.
Voor Sleeper, schreef Brubaker nog Point Blank, wat als een inleiding van Sleeper kan gezien worden. Maar de situatie wordt voldoende uitgelegd in Sleeper zelf, dus PB heb je niet echt nodig. Behalve als je nog een goeie strip meer wil lezen. ;)
---
Ex Machina staat los van het WSU. Wildstorm had ook zo'n reeksen. Dat paste toen niet bij Vertigo, maar wel bij Wildstorm. WS bestaat al niet meer, en Vertigo is ook om zeep geholpen...
Ex Machina vond ik zeer goed beginnen, maar na een vol of 7 had ik het wel gehad, en het einde vond ik zelfs ondermaats. Maar ik ben bijna helemaal alleen met die mening. :D
Geplaatst op 06/03/2013
Citeren
Geplaatst op 06/03/2013
Citeren
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=145967 : jaar 20111 ?
Er zal dat wel iemand verbeteren, zeker ? :D
Geplaatst op 06/03/2013
Citeren
Dat was pas een X-file! :D
Geplaatst op 06/03/2013
Citeren
Jah ! :)
Geplaatst op 07/03/2013
Citeren
gelezen:
Hack/slash omnibus 2: good fun i say, and sexy chicks (which helps).
Cow Boy: hot diggidy, dem boy's tough as nails, love the ol' western accent is this here book
Geplaatst op 09/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door spock
Zoals ik hier al ergens schreef : de N52 Stormwatch trok op niks. Ik heb dat boekje zo vlug als ik kon weer verkocht.
WSU Stormwatch (vanaf Ellis) is helemaal iets anders, en véél beter. ;)
Voor Ellis' run, zat Stormwatch (en het WSU) bij Image, en daar is niet veel van gebundeld. Met reden.
In de jaren '90 vroeg men Ellis nogal eens om dingen te revampen, omdat hij dat zo goed kon. Zijn Stormwatch/Authority zijn zeer goed. Authority van Millar en Brubaker ook ;).
Wildcats van Alan Moore, James Robinson, Joe Casey, allemaal zéér graag gelezen. Ja, WSU was wat, indertijd, eind de jaren 90, en begin de jaren 2000. Marvel en DC hebben er lessen uit getrokken.
En dan zijn er de minireeksen zoals Sleeper, Planetary. Man, dat waren nog eens tijden.
Voor Sleeper, schreef Brubaker nog Point Blank, wat als een inleiding van Sleeper kan gezien worden. Maar de situatie wordt voldoende uitgelegd in Sleeper zelf, dus PB heb je niet echt nodig. Behalve als je nog een goeie strip meer wil lezen. ;)
---
Ex Machina staat los van het WSU. Wildstorm had ook zo'n reeksen. Dat paste toen niet bij Vertigo, maar wel bij Wildstorm. WS bestaat al niet meer, en Vertigo is ook om zeep geholpen...
Ex Machina vond ik zeer goed beginnen, maar na een vol of 7 had ik het wel gehad, en het einde vond ik zelfs ondermaats. Maar ik ben bijna helemaal alleen met die mening. :D
Dank voor de toelichting. Gisteren de
Sleeper Omnibus binnen gekregen. Point Blank #1-5 zit er ook in, evenals beide seizoenen van Sleeper en ook nog Coup d'Etat: Sleeper. Alleen nog maar doorheen gebladerd, maar ziet er puik uit. Ben erg benieuwd het te lezen! 736 pagina's voor 45 euro (op amazon UK)... ik ben blij :)
Geplaatst op 10/03/2013
Citeren
Juist uit Frank Miller's Ronin: Knap werk waar ik zijn grafische werk heel sterk kan appreciëren... in 'the black knight' had ik dat niet zo. Dit is een SF meesterwerk!
Geplaatst op 10/03/2013
Citeren
Martin :
Coup d'Etat is het enige wat ik niet gelezen heb. Daar zijn ook bundels van, maar dat maakte deel uit van één of andere crossover, dacht ik. Ik volg de meeste Events niet, bij gelijk welke uitgever.
Damn, ik zou Sleeper graag nog eens voor de eerste keer willen lezen. ;)
Ja, zo goed vond ik dat.
Royale, en iedereen :
recensie
Ronin :D ik blijf het graag herhalen.
Geplaatst op 11/03/2013
Citeren
http://panelsyndicate.com/images/tpeye_0.jpgBrian K. Vaughan en Marcos Martin hebben een nieuwe comic
The Private Eye gemaakt die alleen digitaal beschikbaar is. Als het eerste deel succesvol is, dan is het de bedoeling dat het een maxi-serie wordt van ongeveer 10 delen.
Je kan het
hier meer lezen en downloaden. Het mooie is dat je je eigen prijs mag noemen. Je kan er dus voor kiezen $0,00 te betalen, maar ieder ander bedrag is ook welkom. Als richtprijs vinden ze het toch wel $0,99 waard, geld dat direct in hun gierige handjes terecht komt, aldus hun eigen woorden.
BKV kennen we natuurlijk allemaal van titels als Y:The Last Man, Ex-Machina en Saga. Marcos Martin van Daredevil en ASM.
Ik heb er net in ieder geval $1,99 tegenaan gesmeten en zal de 32 pagina's straks gaan lezen.
Geplaatst op 19/03/2013
Citeren
The Private Eye is echt geweldig!!! Speelt zich af ergens in de toekomst als er geen internet meer is. Er is een achtervolging, paintball beschietingen, en mensen die zich allemaal vermomd hebben met (holografische) maskers. Echt een aanrader!!!
Geplaatst op 19/03/2013
Citeren
Moderne initiatieven die we alleen maar kunnen toejuichen uiteraard.
Geplaatst op 19/03/2013
Citeren
Gisteren
Batman vol. 2 The City of Owls gelezen. Ik weet niet… Ik had toch iets anders verwacht. Ik vind het maar zozo. Beetje saai ook, bij momenten. Nu ja, dat vond ik van American Vampire ook al, dus ge moet er niet op letten. ;)
Maar na al die opbouw, vind ik dit toch maar met een sisser aflopen. Slecht is het niet hoor, maar echt goed vond ik het ook niet.
Ook
The Massive vol. 1 Black Paccific (Dark Horse, Brian Wood, div.) gelezen. Zéér goed. Alhoewel het een eindje duurde voor ik (euhm) mee was, in het verhaal gezogen werd, euhm… En het boek eens opnieuw lezen, is een serieuze hulp. :)
Wood maakt het ons ook niet direct makkelijk, met al het heen en weer springen in de tijd, maar het werkt wel.
Het verhaal speelt zich af na The Crash, een wereldomvattende reeks van gebeurtenissen, die ongeveer een jaar duurden. Het leek wel alsof de planeet zich verzette tegen de mens, de uitbuiting door de mens, en dan maar een reeks natuurlijke rampen los liet op de mensheid.
Op The Kapital, een schip, volgen we een groepje Eco warriors die vooral de oceanen wilden beschermen, en die nu, net als de rest van de overgebleven mensen, proberen te overleven.
Ze krijgen te maken met piraten, voedseltekort, warlords, enz. Ze zijn op zoek naar The Massive, hun groter zusterschip, waar ze al maanden geen bericht meer hebben van ontvangen.
En ondertussen diept Wood de personages uit, zoals we dat van hem gewoon zijn, en schetst hij de wereld waarin ze leven. Zeer sterk ! Die personages bestaan onder andere uit twee voormalige huurlingen, en een mysterieuze vrouw, Mary. Hier en daar worden dus hints gegeven naar iets mysterieus… En daardoor wil je natuurlijk zo vlug mogelijk het vervolg kunnen lezen.
Sterke nieuwe reeks, goed in beeld gebracht.
Preview :
http://bookstores.darkhorse.com/salestools/firstlooks.php?theid=19-778&p=0http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/massive1/massive1p5.jpg
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Ook The Massive vol. 1 Black Paccific (Dark Horse, Brian Wood, div.) gelezen. Zéér goed. Alhoewel het een eindje duurde voor ik (euhm) mee was, in het verhaal gezogen werd, euhm… En het boek eens opnieuw lezen, is een serieuze hulp. Wood maakt het ons ook niet direct makkelijk, met al het geen en weer springen in de tijd, maar het werkt wel. Het verhaal speelt zich af na The Crash, een wereldomvattende reeks van gebeurtenissen, die ongeveer een jaar duurden. Het leek wel alsof de planeet zich verzette tegen de mens, de uitbuiting door de mens, en dan maar een reeks natuurlijke rampen los liet op de mensheid. Op The Kapital, een schip, volgen we een groepje Eco warriors die vooral de oceanen wilden beschermen, en die nu, net als de rest van de overgebleven mensen, proberen te overleven. Ze krijgen te maken met piraten, voedseltekort, warlords, enz. Ze zijn op zoek naar The Massive, hun groter zusterschip, waar ze al maanden geen bericht meer hebben van ontvangen. En ondertussen diept Wood de personages uit, zoals we dat van hem gewoon zijn, en schetst hij de wereld waarin ze leven. Zeer sterk ! Die personages bestaan onder andere uit twee voormalige huurlingen, en een mysterieuze vrouw, Mary. Hier en daar worden dus hints gegeven naar iets mysterieus… En daardoor wil je natuurlijk zo vlug mogelijk het vervolg kunnen lezen. Sterke nieuwe reeks, goed in beeld gebracht.
Net besteld :)
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.AOok The Massive vol. 1 Black Paccific (Dark Horse, Brian Wood, div.) gelezen. Zéér goed. Alhoewel het een eindje duurde voor ik (euhm) mee was, in het verhaal gezogen werd, euhm… En het boek eens opnieuw lezen, is een serieuze hulp. Wood maakt het ons ook niet direct makkelijk, met al het geen en weer springen in de tijd, maar het werkt wel. Het verhaal speelt zich af na The Crash, een wereldomvattende reeks van gebeurtenissen, die ongeveer een jaar duurden. Het leek wel alsof de planeet zich verzette tegen de mens, de uitbuiting door de mens, en dan maar een reeks natuurlijke rampen los liet op de mensheid. Op The Kapital, een schip, volgen we een groepje Eco warriors die vooral de oceanen wilden beschermen, en die nu, net als de rest van de overgebleven mensen, proberen te overleven. Ze krijgen te maken met piraten, voedseltekort, warlords, enz. Ze zijn op zoek naar The Massive, hun groter zusterschip, waar ze al maanden geen bericht meer hebben van ontvangen. En ondertussen diept Wood de personages uit, zoals we dat van hem gewoon zijn, en schetst hij de wereld waarin ze leven. Zeer sterk ! Die personages bestaan onder andere uit twee voormalige huurlingen, en een mysterieuze vrouw, Mary. Hier en daar worden dus hints gegeven naar iets mysterieus… En daardoor wil je natuurlijk zo vlug mogelijk het vervolg kunnen lezen. Sterke nieuwe reeks, goed in beeld gebracht.
Net besteld :)
Is bij mij ook al besteld. Ben nog aan het wachten op levering? Je maakt me blij met deze reactie.
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Yep mooie reactie. Ik vind het ook genieten deze reeks!
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Thanx. Ik ga proberen van weer 's wat meer zo'n stukjes te schrijven. Ben er een tijdje geleden mee gestopt, omdat ik niet meer wist wat schrijven, altijd. ;)
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
ik ken dat gevoel... 't lijkt of je altijd het zelfde schrijft.
Maar als je dan zo een groot interessant stuk schrijft waarom niet bij de recensies aanmelden?
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
ik ken dat gevoel... 't lijkt of je altijd het zelfde schrijft.
Maar als je dan zo een groot interessant stuk schrijft waarom niet bij de recensies aanmelden?
Hij leest liever dan recensies te schrijven, onze Spock :P
Geplaatst op 28/03/2013
Citeren
Hier kan ik gewoon schrijven waarover de strip gaat, in grote lijnen, en voor de rest dat ik 'm goed vind. :D
Bij recensies moet de korte inhoud véél korter, en daarna moet ge beginnen over wat de auteur bedoelt, hoe hij het doet, techniek, achterliggende betekenisssen, stijl van vertellen en tekenen, bladindeling, kleur, enz.
De recensie moet een begin, midden en einde hebben, in goed nederlands zijn, ...
Hier is het makkelijker :-p
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
Proof 5 en 6: een stuk minder goed dan de eerste 4 bundels. Misschien omdat de gimmick er wat af is?
Potter's field: leuk, maar niet zo goed als de citaten op de achterflap beweren...
100 days: truut tot en met. aan begonnen maar na 10 bladzijden gwoon doorgebladerd. En dan zeggen dat Neil Gaiman fan is. Van slechte smaak gesproken.
Green river killer: steengoeie politieroman.
Parker 3: niveau begint wat te dalen, maar de tekeningen van Cook maken veel goed.
The Nao of Brown: over een meisje met dwangneuroses en een boon voor filosoferende wasmachinereparateurs. Mooie slice-of-life
Cow Boy: door de tekeningen lijkt dit voor kinderen, maar dat is het niet. Actie in het wilde westen, maar ook drama: onze held is een bountyhunter van 10 jaar die zijn eigen familie achter slot en grendel wil zien.
Girl genius omnibus: leuk vertier
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
Proof 5 en 6: een stuk minder goed dan de eerste 4 bundels. Misschien omdat de gimmick er wat af is?
Green river killer: steengoeie politieroman.
The Nao of Brown: over een meisje met dwangneuroses en een boon voor filosoferende wasmachinereparateurs. Mooie slice-of-life
Ben met Proof nog niet verder gekomen dan deel 2. Wel aardig maar het beklijfte niet echt.
Green River Killer en The Nao of Brown vond ik allebei ook zeer de moeite waard.
Om maar in het GRK genre te blijven...
My Friend Dahmer...
al gelezen Chris? Ook echt een aanrader...
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
nee, ken ik niet. Zal ik eens checken,
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
hier een aardige
recensie
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
My friend Dahmer is zeer goed. Dit is wat ik er van vond op de Getekende Reep:
Gelezen: My friend Dahmer ( Derf Backderf)
Jeffrey Dahmer werd in 1991 bekend omdat als seriemoordenaar bijna twintig mannen vermoordde, en in sommige gevallen ook nog aan kannibalisme en necrofilie deed. Maar lang daarvoor, aan het eind van de jaren zeventig, was Dahmer de klasgenoot van striptekenaar Derf. Na de dood van Dahmer in de gevangenis begon Derf zijn herinneringen op papier te zetten. Het is een onthutsend beeld van een beschadigde tiener die onder het oog van zijn ouders en leerkrachten afglijdt in isolement, drankgebruik en ten slotte totale waanzin. Derf probeert niet te verklaren waarom zijn klasgenoot aan het moorden ging. Hij toont wat hij zich herinnert, en doorheen de pagina's klinkt voortdurend de vraag waarom niemand iets merkte. De kiemen van het latere monster waren al aanwezig, maar de ouders waren zelf te druk bezig met hun vechtscheiding, en de leerkrachten verklaarden later nooit iets gemerkt te hebben. Derf bewijst nochtans dat Dahmer geen gewone tiener was. My friend Dahmer is een strip die nog enkele dagen door je hoofd blijft spoken. De tekeningen zijn op het eerste zicht weinig aantrekkelijk, maar ze passen zeer goed bij de weirde seventiessfeer die in het boek hangt. Indrukwekkend.
Geplaatst op 29/03/2013
Citeren
Gekocht :
Star Trek The Next Generation : HIVE, een verhaal van Brannon Braga, getekend door Corroney, trekt (pun) op niet veel. En Braga had al zo‘n slechte naam onder de fans...
Warning : Wie twijfelde om dit boekje te kopen : don‘t bother.
Nu ja, er zitten ook goeie stukken in, Star Trek scènes die ik met plezier gelezen heb, maar de over-all story arc met de Borg had veel meer potentieel, en het tijdreizen (weeral) is er teveel aan. Gemiste kans, dus.
Wat ze met Seven of Nine uitspoken, kan al helemaal niet door de beugel… :(
All New X-men vol. 1 : Yesterday’s X-men, heb ik graag gelezen. Er mochten wel wat meer comics in de HC gezeten hebben, Marvel is duur geworden ! Nu ja, dat is simpel, dan koop ik minder Marvel reeksen. ;)
Maar al bij al dus graag gelezen, en het tijdreizen valt me redelijk goed mee. Ik had misschien beter eerst AvX gelezen, wegens de spoilers die in ANX staan, maar soit. Goed getekend ook, maar het AR logo her en der in de tekeningen hangt wel mijn keel uit.
Goeie strip dus, ook al gaat Bendis soms vlug over bepaalde zaken.
Daredevil by Mark Waid vols. 1, 2 en 3. Nog niet gelezen.
Geplaatst op 02/04/2013
Citeren
Merci voor de head's up Spock want had die Hive ook in mijn wants :-(
Geplaatst op 02/04/2013
Citeren
tis nix.
Eigenlijk zoudt ge dat eens moeten kunnen lezen, zonder te kopen. ;)
Kijk, ik heb een obsessie ivm tijdreisverhalen. Ze moeten verdorie goed in elkaar steken, alvorens ik het goed vind. Looper bijvoorbeeld, vond ik door de fouten in het tijdreisverhaal, ook niet echt goed (dat, en het feit dat de film te lang duurde, en de make-up van die gast me tegenstak).
Of Thorgal 15 bijvoorbeeld, wat een fout, Van Hamme !
Of de laatste Stargate dvd-film (wat was me dat voor een zever ? !)
...
En bij Star Trek doen ze het meestal wel goed, vandaar mijn obsessie. :P
Dus als ge daar niet van wakker ligt, van foutjes in het tijdreizen, kan jij HIVE misschien wel goed vinden. ;)
Wie er wel zeer goed over heeft nagedacht, bijv, is BAJRAM. Vandaar dat UW1 dan ook één van mijn favoriete euro-stripreeksen is.
end rant
Geplaatst op 03/04/2013
Citeren
Ben altijd ne trekkie geweest, vroeger altijd elke nieuwe video cassette met twee nieuwe episodes van TNG, DS9 en Voyager gekocht en Enterprise op DVD boxen. Heb ook nen hele hoop novels gekocht en gelezen maar om één of andere reden nog nooit een ST comic gekocht.
En wat betreft Time Travel, ST First Contact blijft voor mij nog altijd één van de beste films die de mensheid ooit heeft mogen aanschouwen ;-) Daarom sprak Hive mij aan, Return of the Borg!
Ik heb de UW's van Talent maar heb de verderzetting van Daedalus nog niet gekocht omdat ik niet zot ben van de eerste verhalen. Moet ze misschien eens herlezen ...
Geplaatst op 03/04/2013
Citeren