Comics and Graphic Novels

3030
Ik vond deel 1 en deel 3 heel saai. En toen ben ik er mee gestopt. Als ik nu hoor dat de vierde ook al niet te bijster interessant was ;) en dat de vijfde voorlopig de laatste is, dan spijt het me niet dat ik er mee stopte. :)
Geplaatst op 15/05/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 15/05/2013
686
Origineel geplaatst door spock
Ik vond deel 1 en deel 3 heel saai. En toen ben ik er mee gestopt. Als ik nu hoor dat de vierde ook al niet te bijster interessant was ;) en dat de vijfde voorlopig de laatste is, dan spijt het me niet dat ik er mee stopte. :)

Deel 3 saai! 8o Voor mij is dat nog steeds het hoogtepunt van de serie, met deel 5 bijna net zo goed. Ik denk dat het inderdaad niets voor jou is dan ;)
MartinMnd
Geplaatst op 15/05/2013
763
Origineel geplaatst door MartinMnd

Deel 3 saai! 8o Voor mij is dat nog steeds het hoogtepunt van de serie, met deel 5 bijna net zo goed. Ik denk dat het inderdaad niets voor jou is dan ;)

Vind het ook geweldig. Genoten van alle delen en met 't geweldige tekenwerk erbij was het voor mij een serie waar ik reikhalzend naar elk nieuw deel uitkeek.
Rutger
Geplaatst op 15/05/2013
3030
Het tekenwerk viel me nou net heel erg tegen. Ik was fan van Albuquerque, maar in deze reeks was het precies allemaal haastwerk. Viel me dat even tegen !
spock
Geplaatst op 15/05/2013
3030
Volgende maand in de previews, dus binnen enkele maanden in de winkel,
de SC van NEIL YOUNG’S GREENDALE, een GN uitgegeven door Vertigo.
Ik heb de HC al een hele tijd, ik zal eens zien wat ik er indertijd over schreef :

Neil Young’s Greendale HC (Vertigo * Joshua Dysart – Cliff Chiang)
Prachtige strip is dit, poëtisch, magisch, drama, fun, small town America, de natuur, enz., met heel mooie tekeningen.
Ik heb ook de cd, maar ik heb de teksten van de nummers nooit gelezen. Het zijn tien nummers, die elk een kortverhaal vertellen over verschillende inwoners van het fictieve stadje Greendale in het noorden van California.
Eén van deze personages is Sun Green, een meisje van 18, dat, net als de haar vrouwelijke voorouders, begint te ondervinden dat ze een speciale band heeft met de natuur en magie.
Wat volgt is een prachtig verhaal over haar leven en dat van haar familie in dat kleine stadje, over de mysteries i.v.m. de vrouwen in haar familie; maar ook met kritiek op oliebaronnen, op de oorlog in Irak die Bush volop aan’t voorbereiden is, enz. Dysart verliest gelukkig nooit het verhaal uit het oog.
Prachtstrip, vind ik dit dus, en nu spreek ik even NIET als Neil Young fan. ;)

Wie geen fan is van NY, of wie de cd niet heeft, hoeft deze goeie strip niet te missen. Je kan 'm lezen zonder voorkennis. :)

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276097638.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276097683.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276097721.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276097723.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276102126.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1276102128.jpg
spock
Geplaatst op 15/05/2013
Crew
7894
Ik koop in principe geen HC, maar als Neil Young fan had ik voor deze toch een uitzondering gemaakt. En is me niet tegengevallen. Was voor mij ook een pareltje waar ik erg van genoten heb. Misschien tijd om nog eens te herlezen. :)
Veter
Geplaatst op 15/05/2013
686
Woohoo Absolute Auhtority deel 1 op eBay gewonnen! Superblij.

Greendale ziet er ook top uit. Heb niet zoveel met Neil Young's muziek, dus goed te horen dat er geen voorkennis nodig is. Eens zien of die HC nog te krijgen is. Ik hou wel van de tekeningen van Cliff Chiang. Wat hij met Wonder Woman doet is echt prachtig. Binnenkort komt ook Beware The Creeper bij Vertigo uit die hij heeft getekend.
Geplaatst op 18/05/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 18/05/2013
Crew
3657

Greendale ziet er ook top uit. Heb niet zoveel met Neil Young's muziek, dus goed te horen dat er geen voorkennis nodig is. Eens zien of die HC nog te krijgen is.

HC hier te verkrijgen, en niet duur :)
T.I.A
Geplaatst op 18/05/2013
686
Origineel geplaatst door T.I.A

Greendale ziet er ook top uit. Heb niet zoveel met Neil Young's muziek, dus goed te horen dat er geen voorkennis nodig is. Eens zien of die HC nog te krijgen is.

HC hier te verkrijgen, en niet duur :)

Super! Gooi ik die volgende week bij m'n bestelling :)
MartinMnd
Geplaatst op 18/05/2013
686
Fantagraphics heeft op hun website veel boeken in de aanbieding met 75% korting. Voeg een 20|20 membership card toe aan je bestelling voor 20$ en je krijgt nog eens 20% extra korting op de boeken en 50% korting op internationale verzendkosten. Die kaart heb je dus meteen terugverdiend!

Heb zelf nu met 75% korting Mr Twee Deedle, Celluloid (Dave McKean), The Arctic Marauder (Tardi) en Luba HC (Gilbert Hernandez) gekocht. Daarnaast nog een paar Love & Rockets paperbacks met bijna 25% korting.
Geplaatst op 24/05/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 24/05/2013
3030
Gisteren een mail gehad van Cheapcomics. Er zijn weer koopjes.

bijv :

- WOLVERINE BY JASON AARON OMNIBUS van 99.99 voor 29,99 !!!

- X-MEN FALL OF MUTANTS OMNIBUS HC van 99,99 voor 29,99 !!!

- INVINCIBLE IRON MAN HC VOL 01 van 39.99 voor 12,50 !!!

- SECRET WARS OMNIBUS HC (of vol 02) ***OOP*** van 99.99 voor 37,50

- X-MEN X-CUTIONERS SONG HC ***OOP*** van 49.99 voor 19,99

- Meeste NEW AVENGERS HC’s vanaf 7,50 !!!

- THUNDER AGENTS ARCHIVES HC VOL 07 van 59.99 voor 19,99

- MMW FANTASTIC FOUR HC VOL 13 van 59.99 voor 17,50

- MOON KNIGHT BY BENDIS PREM HC VOL 01 ***OOP*** van 24.99 voor 9,99

- WOLVERINE LOGAN PREMIERE HC van 19.99 voor 4,99

- PUNISHERMAX PREM HC FRANK van 24.99 voor 8,50 !!!

- THOR IRON MAN PREM HC GOD COMPLEX van 19.99 voor 6,50

- CUBA MY REVOLUTION HC van 24.99 voor 8,50

- JUSTICE LEAGUE OF AMERICA DARK THINGS HC van 24.99 voor 8,50 !!!

- SHAZAM POWER OF HOPE OVERSIZED SC van 9.99 voor 3,99 !!!

- STARMAN TP’s vanaf 4,99 !!!

- SUPERMAN THE THIRD KRYPTONIAN TP van 14.99 voor 4,99
spock
Geplaatst op 24/05/2013
3030
Vorig weekend kocht ik

- Wolverine & The X-men by Jason Aaron vol. 4 AvX : zeer goed. Ik heb heel blij dat Aaron zich heeft herpakt.

- Uncanny X-Force 3, 4, 5 & 6... Laat ik het maar meteen zeggen, ik ben GEEN fan van Remender. Zijn verhaaltjes stellen meestal niet veel voor, maar hij kleedt ze zodanig in, dat het lijkt alsof ze wel heel erg de moeite zijn, maar mij werkt het danig op de zenuwen. Ik heb al vanalles van 'm geprobeerd, maar het nooit lang vol gehouden. Met UXF was ik ook gestopt na de eerste twee delen. Ik vond die niet slecht, maar meer ook niet.
En even leek het erop dat ik UFX graag zou lezen. Even. Vol 3 vond ik zelfs heel goed. Maar vol. 4 (oftewel The Dark Angel Saga book 2) vond ik weer vintage Remender : van de hak op de tak, onduidelijk (en dat doet hij gewild, waardoor het gekunsteld wordt), zonder remmen, stukken verhaal overslaan, en de tekeningen hielpen ook niet om het duidelijker te maken...
Vol. 5, daar heb ik me moeten door worstelen. Zucht.
Maar vol. 6 was gelukkig weer beter.
Ik heb deze boeken nu gekocht, en er volgt maar één deel meer, dus ik ga ze maar houden, maar een fan van Remender word ik er niet door. ;)
En misschien, vind ik ze bij herlezen best wel (euh) leesbaar, dat vierde en vijfde boek, nu ik weet waar me aan te verwachten. :)
spock
Geplaatst op 24/05/2013
686
Laat ik het maar meteen zeggen, ik ben GEEN fan van Remender.

Ik ken hem alleen van Fear Agent, en dat is echt een van de beste comics die ik ken. Al geprobeerd? http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=199561
MartinMnd
Geplaatst op 24/05/2013
3030
Ja. De eerste twee of drie bundels vond ik best goed, maar daarna vond ik er niks meer aan. Alleen de laaste heb ik niet meer gelezen. Verkocht.
tsja :)
spock
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
7764
Zoals reeds gezegd: Comics ontdekt en een nieuwe wereld die open is gegaan.
Nog een prachtige reeks waar ik enorm van geniet is Scalped waarvan elk deeltje op zich al een parreltje is. 'k Ben curieus waar dit verhaal naartoe gaat (zit nu aan deel 19).
fluiten
Geplaatst op 24/05/2013
3030
:) naar een goed en passend einde !
spock
Geplaatst op 24/05/2013
Heb Scalped TP 1 van Rutger overgenomen, lijkt me knap maar ben er nog niet aan begonnen. Doet me beetje denken aan de TV serie Banshee. Heb van hem ook The Boys 1-6 overgenomen. Zit nu aan trade 4, top reeks!

Ik begin graag al eens een nieuwe reeks en The Boys is een schot in de roos!
Rand Altor
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
7764
The Boys is inderdaad ook een schitterende reeks. Superhelden die als in hun blootje worden gezet... Even onderbroken aan deel 14 om even iets anders te lezen, maar eens Scalped gedaan keer ik zo terug naar deze reeks. (y)
fluiten
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
7894
Scalped staat bij mij in de top van de beste strips die ik ooit gelezen heb. :)
Veter
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
7764
Origineel geplaatst door Veter

Nog maar aan deel 26 ondertussen, maar idd. een van de betere reeksen die ook ik ooit gelezen heb.

@Witam: noteren in je to-do-lijstje. :)
fluiten
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Veter

Nog maar aan deel 26 ondertussen, maar idd. een van de betere reeksen die ook ik ooit gelezen heb.

@Witam: noteren in je to-do-lijstje. :)

Ik heb al een paar keer dicht bij de aankoop van deel 1 gestaan en het dan telkens niet gedaan.. maar ik ben onder de indruk van de goedkeurende geluiden hier.. dus toch nog eens op jacht gaan naar vol1. ...
witam
Geplaatst op 24/05/2013
686
Ik kan ook niet wachten om Scalped te lezen, maar wacht nog even tot er hardcovers worden aangekondigd.
MartinMnd
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
5316
Ik kan ook niet wachten om Scalped te lezen, maar wacht nog even tot er hardcovers worden aangekondigd.

Oh.. weet jij meer?
witam
Geplaatst op 24/05/2013
686
Origineel geplaatst door witam

Oh.. weet jij meer?

Helaas niet ;) Maar DMZ komt nu ook in hardcovers, deel 1 in januari. Deze serie was eerder afgelopen en had lagere verkoopcijfers meen ik dan Scalped, dus tja.... 1+1=2. Maar blijft puur speculatie van mijn kant.
MartinMnd
Geplaatst op 24/05/2013
Crew
5316

Oh.. weet jij meer?

Helaas niet ;) Maar DMZ komt nu ook in hardcovers, deel 1 in januari. Deze serie was eerder afgelopen en had lagere verkoopcijfers meen ik dan Scalped, dus tja.... 1+1=2. Maar blijft puur speculatie van mijn kant.

Ohhh.. DMZ in hc... moet ik toch eens over nadenken. Maar in ieder geval, scalped... mmmhh. Ik denk dat ik 1 toch eens ga proberen en dan zien wat ik doe.. misschien.
witam
Geplaatst op 24/05/2013
Ik heb DMZ 1-12 in soft cover, ben geen upgrade van zin. Heb nu wel The Boys 1-6 in HC, zouden ze de rest ook op HC uitbrengen? Of waren die eerste 6 gewoon voor 5 year anniversary Dynamite?
Geplaatst op 25/05/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 25/05/2013
3030
volgende week ! eindelijk ! Star Wars Legacy book 1 HC !
mijn geduld wordt beloond. Ik las ooit enkele bundels van deze reeks, maar ik dacht : ik wacht op de HC omnibussen, deze reeks verdient dat.
Het heeft even geduurd maar ze komen er aan.

Ostrander is één van de beste SW schrijvers die er zijn, zoniet de beste ;)
(bij de comics bedoel ik)

preview en info vind je hier :
http://www.darkhorse.com/Books/23-428/Star-Wars-Legacy-Book-1-HC
Ik heb nu al zin om 'm te lezen. :)

Ah wat, speciaal voor jullie, zet ik die prentjes hier ook.

http://images.darkhorse.com/covers/600/23/23428.jpg

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/swlegv1/swlegv1p1.jpg

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/swlegv1/swlegv1p2.jpg

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/swlegv1/swlegv1p3.jpg

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/swlegv1/swlegv1p4.jpg
Geplaatst op 28/05/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 28/05/2013
dat ziet er niet slecht uit, ik dacht al me ne keer in wat meer SW te storten. Blijkbaar kan ik met deze niet misslaan. :P
Royale de luxe
Geplaatst op 28/05/2013
Gaat idd ook in mijn wants terecht komen. Ik heb sowieso alle STW boeken gelezen die zich afspelen in het after Revenge of the Sith universum.

Darn, zit nog nie op de site ;-)
Rand Altor
Geplaatst op 28/05/2013
3030
Legacy speelt zich ongeveer 130 jaar na Ep. VI af, dus het is zeker na Revenge of the Sith.

Maar als je alleen die boeken leest (ik weet het niet, natuurlijk) dan heb je wel één van de beste verhaallijnen uit het SW universe nog niet gelezen, nl die van Quinlan Vos, met voorsprong de coolste Jedi. ;)
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 29/05/2013
Idd, is me niet bekend. Zo gouw de HC is toegevoegd van Legacy gaat die wel in mijn want lijstje ;-)
Rand Altor
Geplaatst op 29/05/2013
763

Oh.. weet jij meer?

Ohhh.. DMZ in hc... moet ik toch eens over nadenken. Maar in ieder geval, scalped... mmmhh. Ik denk dat ik 1 toch eens ga proberen en dan zien wat ik doe.. misschien.

Ah... nice DMZ in HC. Tja... had 'm zeker in hc gekocht als al eerder de mogelijkheid was geweest. Scalped wordt 'm zeker in HC... wat een monsterlijk goede serie was dat zeg...

Ik snap Vertigo niet zo... van sommige series brengen ze eerst de HC uit en vervolgens pas de TP en ook weer andersom. En dan kan er ook nog eens jaaaaaaaaaaaren tussenzitten. I don't get it...

Verwachtingsmanagement?
Rutger
Geplaatst op 29/05/2013
3030
Origineel geplaatst door Rand Altor
Idd, is me niet bekend. Zo gouw de HC is toegevoegd van Legacy gaat die wel in mijn want lijstje ;-)

Quinlan Vos speelt zich af voor Revenge of the Sith (tot even kort na Order 66), en daarna begint de reeks Star Wars Dark Times, vooral over de Jedi Dass Jennir, maar ook over andere.
Over die periode, niet noodzakelijk over die Jedi, gaan ze nu ook een animatie reeks maken : Star Wars Rebels. Ik kijk er al naar uit, want ik amuseer me ten zeerste met de Star Wars Clone Wars animatie reeks. :)

Quinlan Vos' verhaal is gebundeld in de Quinlan Vos Omnibus, en in de trades Star Wars Clone Wars 4, 6, 8 & 9 (en een stukje in 1 en 2). ;)

Legacy speelt zich dus in een heel andere tijd af, zo'n 150 jaar later, maar het is ook zeer goed, en 100% Star Wars.

euhm... ;)
spock
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
3657
Gaat idd ook in mijn wants terecht komen. Ik heb sowieso alle STW boeken gelezen die zich afspelen in het after Revenge of the Sith universum.

Darn, zit nog nie op de site ;-)

Bij deze :)
T.I.A
Geplaatst op 29/05/2013
Thx TIA, hij zit al in mijn want lijstje ;-)

@ Spock, die STW omnibussen, zijn dat de volledige reeksen verzameld?
Geplaatst op 30/05/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 30/05/2013
Crew
3657
De eerste bundelt in ieder geval de eerste drie volumes van de serie dus denk ik dat de gehele serie zal worden gebundeld in deze omnibussen.
T.I.A
Geplaatst op 30/05/2013
Crew
7764
fluiten
Geplaatst op 30/05/2013
Ik bedoelde eigenlijk deze reeks: http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=137522

Lijkt me een reeks met allemaal bundelingen van eerder uitgegeven verhalen.

En als ik op Cheap Comics ga kijken zie ik een massa trades van STW. Welke zijn het interessantste, story en art in acht genomen?

http://www.cheap-comics.com/advanced_search_result.php?keywords=star+wars&x=0&y=0
Rand Altor
Geplaatst op 30/05/2013
3030
De SW omnibussen zijn meestal volledige reeksen, ja, maar niet iedere reeks wordt gebundeld met vol. 1, 2 enz. Dus enig opzoekingswerk op het Internet kan handig zijn. Ik heb maar twee SC omnibussen, voor de rest heb ik gewone trades, omdat de meeste Omnibussen ook verhalen bundelen die mij niet interesseren. ;)

Bijv : de Quinlan Vos verhaallijn is gebundeld in
- Quinlan Vos omnibus
- Star Wars Clone Wars volumes 4, 6, 8 & 9 (met enkele one shotjes in 1 & 2).

Een andere verhaallijn die ik goed vind staat in
- Star Wars Empire 4, 5, 6 & 7
- Star Wars Rebellion 1 & 3.

Ook : Star Wars Dark Times 1, 2, 4 & 5 (6 verschijnt nu in singles).

Je ziet, ik koop geen volledige reeksen bundels, enkel verhaallijnen van de welke ik denk dat ik ze graag zal lezen. En dat valt me telkens goed mee.

Nu, van Clone Wars, heb ik overlaatst een foutje gemaakt, tegen beter weten in, zie volgende post. ;)

Daarnaast heb ik nog twee mooi uitgegeven HC omnibussen, Dark Empire en Thrawn Trilogy, beide zeer goed, maar nostalgie speelt mee voor mij, en deze week komt Star Wars Legacy omnibus 1 HC uit, en zoals ik al eerder schreef, voor mij één van de beste SW comics. ;)
Geplaatst op 03/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 03/06/2013
3030
Voorbije weken gekocht en gelezen (of gezien) :

Allereerst : de twee nieuwe Capricornussen. Had die al in het Frans gelezen, maar in het Nederlands begrijp ik ze net iets beter. ;)

Star Wars Dark Times vol. 2 Parallels graag gelezen. Had 'm gekocht omdat de volgende die uitkomt (oftewel die die nu in singles loopt) voor een deel er een vervolg op is.

Star Wars Clone Wars 3, 5 & 7... meh. Niet graag gelezen. Had ze beter niet gekocht. Ze spreken ook de tv reeks Clone Wars tegen. Dus, maw, deze boeken behoren niet tot mijn EU van SW (alweer verkocht). De tv reeks is natuurlijk wel part of my EU (ah, Ahsoka). Net zoals S3, was de eerste dvd van S4 niet echt goed. Maar de rest van het Seizoen weer wel. :)
Kom maar op met S5 !

X-men by Kieron Gillen vol. 4 : AvX. Véél beter dan de vorige AvX van Gillen (vol 3). Hier krijg je tenminste echt verhaal ipv tie ins met AvX. Maar het boekje is wel in 35 minuten gelezen...

FF by Jonathan Hickman vol. 4 ... hoh ! Zo goed ! Zeven apparte verhaaltjes, weird, SF en humor. I want Hickman for a Spider-man run ! Zijn humor is er perfect voor. :)

AvX Consequences (Kieron Gillen, div). Vond ik zeer goed. Bijna beter dan alle AvX die er voor kwam ;). Een goeie afsluiter voor mijn AvX boeken, en een goeie aanzet tot de Marvel-Now!-X boeken.

All New X-men vol. 2 : Here to Stay (Bendis!, div). Zéér goed ! De X boeken staan weer at the top of my list. Bendis op X is voorlopig iedere cent van de prijs van de HC's waard. Kan niet wachten op het vervolg in Unc. X-men vol. 1.
spock
Geplaatst op 03/06/2013
3030
http://webshop.simtasia.eu/data/articles/images/lightbox/big/star-trek-omnibus-vol_-1_1863_1.jpg

Een boekje dat al een jaar (of langer) klaar ligt om te verkopen is Star Trek Omnibus vol. 1.
What’s in a name.
Dit boekje bundelt de eerste Marvel Star Trek reeks (1980-1982), behalve de eerste drie nummers. Die eerste drie zijn de strip van de eerste Star Trek film, en die zijn opgenomen in de film-omnibus.
Alhoewel ik het dus al heel lang wou verkopen, kreeg ik het toch niet over mijn hart.

Ik heb al verschillende keren gezegd dat voor de eerste DC Star Trek reeks (1984) er al een hele hoop comics verschenen waren met Star Trek op de cover, maar, alhoewel het soms leuke pulp was om lezen, vooral als kind, waren het geen echte Star Trek comics, naar mijn gevoel. Ik las de meeste van die Gold Key comics (in het Nederlands en het Engels), Power record/comics en Peter Pan record/comics. Dat was een hele opgave, en ze hebben de tand des tijds niet doorstaan, verre van.

Maar deze omnibus lag daar dus (euh) te blinken, en het is een mooi hebbedingetje, ook al zijn de scans die IDW kon gebruiken, niet altijd van goeie kwaliteit. Gisteren bladerde ik er nog eens in, en ik kreeg goesting om het boekje toch nog een kans te geven. Misschien was ik de vorige keer, toen ik enkele (niet alle) comics las, niet in de juiste stemming ;), en er staan toch bekende namen tussen de makers, uit die Marvel periode (Writers: Marv Wolfman, Denny O'Neil, Mike Barr, Tom DeFalco, Martin Pasko, Michael Fleisher, Alan Brennert, J.M. DeMatteis
Artists: Dave Cockrum, Klaus Janson, Mike Netzer, Ricardo Villamonte, Frank Springer, Leo Duranona, Joe Brozowski, Tom Palmer, Luke McDonnell, Gene Day, Gil Kane, Ed Hannigan)
.
En ik hou van Marvel comics uit begin de jaren 80, en ik hou van Star Trek, dus…

Ik heb de eerste twee comics alvast zeer graag gelezen, deze keer. Veel werk, dus niet teveel comics per keer lezen, goed getekend, de feel van de oude tv reeks zit er in, en ook Klingons, Dracula, Frankenstein en andere monsters, een spookhuis in de ruimte, vrouwen in nood ;) maar ook een goeie :) verklaring voor dat alles. Ja. Veel plezier hieraan beleefd. Hopelijk blijft dat zo :)
Het is wat meer pulpy dan de DC reeks die er op volgde, maar het heeft wel de Marvel kwaliteit.

http://www.hermansplace.com/images/StarTrek/MARVEL_StarTrek_004vg.jpg

http://www.hermansplace.com/images/StarTrek/MARVEL_StarTrek_005.jpg

(ik krijg er goesting van om de Star Wars omnibussen met de ouwe Marvel comics in te kopen)
spock
Geplaatst op 03/06/2013
Yo Spock,

STW Rebellion en Thrawn stonden al in mijn wants, ik ga Dark Empire ook toevoegen. Thx!
Rand Altor
Geplaatst op 03/06/2013
3030
Ik heb de post ff opgezocht, omdat ik niet zeker was over Star Wars Empire vol. 6, maar volgens wat ik hier schreef is Star Wars Rebellion vols 1 & 3 het vervolg op Star Wars Empire vols. 6 & 7.
Dus ik weet niet of je Rebellion zomaar zult kunnen volgen.
Geplaatst op 04/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 04/06/2013
3030
Gisteren gelezen :
http://d1466nnw0ex81e.cloudfront.net/n_iv/300/1098163.jpg
een whodunnit met SF twist, minste deeltje van die die ik tot nu toe las

http://3.bp.blogspot.com/-KT4dBIixmMY/Th04Iuedp7I/AAAAAAAAD1M/h7vwgzY-JYQ/s1600/28710.jpg
weird science, met tijdreizen en psychedelica ;)

http://1.bp.blogspot.com/-_sqHoh1VIHw/Th04NfJMesI/AAAAAAAAD1Q/cIeNiYi8zcg/s1600/28711.jpg
spock wordt ontvoerd, een actie avontuurtje, met het gevaar op een ware genocide en vragen over robots vs menselijkheid (met onverwachte antwoorden) .

Deze comics zijn verdraaid goed geschreven, de periode in acht genomen, en vergeleken met wat er voor kwam. Maar heel veel werk soms, om alles te lezen. Ze bevatten ook nu en dan al de bekende vraagstukken (maar met mate) waar ook de tv reeksen mee worstelden, en ze geven commentaar op de maatschappij anno 1980. Goed getekend ook. Alleen jammer van de soms erbarmelijke kwaliteit van de scans. Maar dat drukt de pret voorlopig niet, en tot nu toe heb ik geen enkele reden om deze omnibus niet verder uit te lezen, of te verkopen.
spock
Geplaatst op 04/06/2013
@ Spock, ik zal het in gedachten houden!
Rand Altor
Geplaatst op 04/06/2013
686
Nog een leuke deal. Op bookdepository.com kan je de eerste hardcover van Sixth Gun bestellen voor nog geen 16 euro. Bevat de eerste 11 delen van de serie in groter dan normaal formaat. Waarom is het een goede deal? De adviesprijs is door Oni aangepast van 25 naar 50 dollar en dat is door BD nog niet verwerkt.

http://www.bookdepository.com/Sixth-Gun-1-HC-Cullen-Bunn/9781934964842
Geplaatst op 05/06/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 05/06/2013
763
Nog een leuke deal. Op bookdepository.com kan je de eerste hardcover van Sixth Gun bestellen voor nog geen 16 euro. Bevat de eerste 11 delen van de serie in groter dan normaal formaat. Waarom is het een goede deal? De adviesprijs is door Oni aangepast van 25 naar 50 dollar en dat is door BD nog niet verwerkt.

http://www.bookdepository.com/Sixth-Gun-1-HC-Cullen-Bunn/9781934964842

Thnx weer voor de tip. En nog wat goedkoper met de 10% kortingscodes die ze constant rondstrooien.

Hij staat in de wenslijst!

Iemand interesse in de softcovers?
Rutger
Geplaatst op 05/06/2013
3030
Gisteren gelezen :

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/09.jpg
Een op wraak belust spookschip, heeft het gemunt op de bemanning van de Enterprise :)
Tweede comic waarbij ik moest denken aan een TNG aflevering (!).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/10.jpg
Spock en McCoy zitten gevangen op een voorhistorische planeet, waar schone deernes geofferd worden. Misleidende cover, Spock zit ook gewoon gevangen, niks meer.
Deze leek me wat teveel op de Gold Key comics van indertijd, waar een loopje wordt genomen met de Star Trek regels. ;)

Toch weer twee leuke comics.
spock
Geplaatst op 05/06/2013
3030
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/11.jpg
Een ouwe vlam van Scotty moet worden gered, samen met de rest van de wetenschappelijke kolonie waar ze verblijft. Ze is nog steeds kwaad op Scotty, en is ondertussen gebrainwashed door een ouwe wetenschapper die ook nog eens alien technology gebruikt om het te laten spoken. Hij wil nl het heelal redden van de slavernij door de Federatie.
Alhoewel de cover anders laat vermoeden, is dit een goeie comic.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/12.jpg
Starfleet wil nog eens de energie barrière aan de rand van onze Melkweg proberen te doorbreken en rust daarvoor een schip uit vol met onlichamelijke aliens die in directe verbinding staan met de computer van hun schip. Ook Lt. Rand gaat mee. Ook nu lukt het niet, en wordt de bemanning gek door aanraking met de barrière, en vertrekt op vernielingstocht.
Alhoewel de cover het niet laat vermoeden (bis) is dit de tot nu toe beste comic uit deze reeks.
Maar ik vrees (aan de covers te zien) dat dit het hoogtepunt is van deze run, en dat het nu weer bergaf zal gaan. Alhoewel nr. 13 er ook nog goed uitziet. ;)

Aan deze twee comics heb ik anderhalf uur gelezen. Nog zes te gaan.
Totaal niet meer van deze tijd, maar ik amuseer me er toch mee. :)
En deze Marvel run is beter dan alles wat er voor kwam, en dat waren er al heel wat.

Edit : het jaartal op de covers is niet het jaartal van verschijnen ;) deze comics zijn van 1981.
Geplaatst op 06/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 06/06/2013
3030
http://www.hermansplace.com/images/StarTrek/MARVEL_StarTrek_013.jpg
Zowel de Klingons als de Federatie willen het recht om een planeet te ontginnen. De Klingons gaan daarbij, zo blijkt later, over lijken. Maar Kirk en Co kunnen niet veel doen door het Organian Vredesverdrag . Ondertussen loopt McCoy zijn dochter tegen het lijf. Hij kent haar amper.
Wat een typische en goeie Star Trek aflevering zou kunnen zijn, levert geen goeie comic op.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/14.jpg
De Enterprise ontdekt een planeet die lijkt op het oude Egypte. Lang geleden begon de straling de atmosfeer en de planeet te verzieken en onderzoekers trokken het heelal in op zoek naar een nieuwe planeet. Ze keerden nooit terug, maar hebben wel de aarde bereikt. De centrale computer denkt dat Kirk één van die onderzoekers is die terug is. Typisch Star Trek weer. Maar wat volgt is zodanig over the top, en toch is het deze keer wel een goeie comic. Aan de cover is het niet te zien. ;)

Weer zeer lang aan gelezen, aan deze twee (net als aan alle voorgaande).
Geplaatst op 07/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 07/06/2013
763
Wederom een heel aardig prijsje op bookdepository. Het net uitgekomen 6e deel van de Hellboy Library Edition voor 22 euro. Ik heb de voorafgaande 5 delen en het zijn fantastisch mooie uitgaven.
Rutger
Geplaatst op 07/06/2013
686
Origineel geplaatst door Rutger
Wederom een heel aardig prijsje op bookdepository. Het net uitgekomen 6e deel van de Hellboy Library Edition voor 22 euro. Ik heb de voorafgaande 5 delen en het zijn fantastisch mooie uitgaven.

Wow dat is een geweldige prijs. Heb 'm al via cheap-comics gepreordered helaas... Inderdaad prachtige boeken!
MartinMnd
Geplaatst op 07/06/2013
763

Wow dat is een geweldige prijs. Heb 'm al via cheap-comics gepreordered helaas... Inderdaad prachtige boeken!

Nou... vond ik ook.

Had 'm al een half jaar geleden bij Amazon besteld. Met verzendkosten komt 't uiteindelijk op hetzelfde neer.

Die prijsstelling van Bookdepository.... snap er weinig van.
Rutger
Geplaatst op 07/06/2013
zoon van superman

leuk verhaal, speelt zich af in het elseworlds-universum, maar vraagt toch een beetje voorkennis (Lex luthor runt de JLA????).
Ik vond het wel spijtig dat er soms nogal te grote sprongen in het verhaal gemaakt worden. 't Zal anders niet in de 96 pagina's gepast hebben, maar soit.
Geplaatst op 08/06/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/06/2013
686
Absolute League of Extraordinary Gentlemen vol. 1 gelezen. Wat een ontzettend leuk boek is dat! Grappige personages, redelijk absurd verhaal, goed getekend en erg kleurrijk. Ik kijk uit naar het volgende deel te lezen!

Is ook niet te begrijpen. Regelmatig bieden ze boeken aan met zulke hoge kortingen, zelfs week van release. Terwijl je bij pre-orders nog maar 15% korting krijgt terwijl dat een jaar geleden nog 25% was. Wat is het nut nu nog om een pre-order te doen bij BD? Ik heb het ze wel eens gevraagd, maar krijg geen zinnig antwoord erop, waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet begrijpen. Anyway...
Geplaatst op 09/06/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 09/06/2013
763
Absolute League of Extraordinary Gentlemen vol. 1 gelezen. Wat een ontzettend leuk boek is dat! Grappige personages, redelijk absurd verhaal, goed getekend en erg kleurrijk. Ik kijk uit naar het volgende deel te lezen!

Is ook niet te begrijpen. Regelmatig bieden ze boeken aan met zulke hoge kortingen, zelfs week van release. Terwijl je bij pre-orders nog maar 15% korting krijgt terwijl dat een jaar geleden nog 25% was. Wat is het nut nu nog om een pre-order te doen bij BD? Ik heb het ze wel eens gevraagd, maar krijg geen zinnig antwoord erop, waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet begrijpen. Anyway...

precies... de pré orders zijn nog nauwelijks de moeite. Zie regelmatig boeken die ik dacht in een pre-order goedkoop te hebben gekocht dan nog goedkoper na het uitkomen staan. Maar ja... die schommelingen van soms wel 4 a 5 euro op een boek van zeg 20 euro. Gaat mijn begrip te boven. Wellicht iets met volumes van wat ze inkopen en daadwerkelijk verkopen?
Geplaatst op 10/06/2013 Citeren
Rutger
Geplaatst op 10/06/2013
3030
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080913115541/marveldatabase/images/f/f5/Star_Trek_Vol_1_15.jpg
Kirk en bemanning dringen een gevangenis binnen op een vijandige planeet om iemand te bevrijden. Alle Star Trek regels worden met de voeten getreden. Los daarvan : ook geen goed verhaal, en slechte tekeningen. And no fun.
Nog drie comics te gaan in deze omnibus. Maar tegen die laatste drie zie ik heel erg op, afgaande op de covers en doorbladeren... ;)

Ook (her)begonnen aan Star Wars Legacy Book I.
Big Love !
Eén van de beste, zoniet DE beste, Star Wars stripreeks.
Geplaatst op 12/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 12/06/2013
3030
http://d1466nnw0ex81e.cloudfront.net/n_iv/600/711211.jpg
Te belachelijk voor woorden. De scenarist van dienst heeft nochtans enkele leuke comics geschreven in deze Star Trek run, maar dit was er duidelijk één teveel …

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080913115723/marveldatabase/images/9/93/Star_Trek_Vol_1_17.jpg
Na de vorige, die dus zwaar tegenviel, was het dit keer weer aan Mike W. Barr om een verhaaltje af te leveren. Ik heb nog maar weinig slechte ST comics van hem gelezen. En deze is ook goed.
Een satelliet van de Federatie, die een middeleeuwse planeet observeerde, is neergestort, en heeft de atmosfeer van de planeet waarschijnlijk vergiftigd. Kirk and friends moeten dit onderzoeken, en indien nodig, ongedaan maken, zonder dat de Prime Directive in het gevaar komt.
Heh, Kirk en de Prime Directive.

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20080913115816/marveldatabase/images/2/26/Star_Trek_Vol_1_18.jpg
De laatste comic werd geschreven door J.M. DeMatteis. Het is op zich een goeie comic, maar het is niet echt een comic volgens de Star Trek regels gemaakt. Maar toch een mooie afsluiter van de omnibus.

Al bij al viel deze omnibus dus best mee, om zo'n ouwe dingen te bevatten. De wisselende kwaliteit is deel van de charme ;) en de fun. Echte Marvel 80s pulp dus, maar niet in de slechte betekenis van het woord. Nog steeds niet de DC kwaliteit die erna kwam (1984) maar véél beter dan wat er de voorgaande 14 jaar was verschenen (zie eerste post).

Ik heb waarschijnlijk nog nooit zo lang aan één bundel gelezen. Herlezen zal traag gaan. Nu en dan eens een comic, want het is lastige materie ;) en zeker niet meer van deze tijd. De tekeningen zijn meestal goed, maar de gebruikte scans of platen of whatever zijn soms van erbarmelijke kwaliteit.
But is was fun. Doch enkel voor die hard comic fans ;)

------------

Ook verder gelezen, maar niet veel want het mag even duren, aan Star Wars Legacy book I. Zo goed ! Ook in het Legacy Handbook zitten lezen, dat achteraan in het boek zit (let op, ik mag dat lezen voor ik de strip uit heb, want ik las al een hoop bundels indertijd, maar voor anderen : niet op voorhand in het Handbook zitten lezen vanwege de spoilers), en het is toch ongelofelijk wat Ostrander hier uit zijn mouw schudt. Hij creëert een complexe wereld, binnen het Star Wars universum natuurlijk, en hij doet dat zeer goed. Aanrader. Voor iedereen. Maar zeker voor Star Wars fans. En fantasy fans.
Zoals ik al schreef : voor mij de beste Star Wars Expanded Universe stripreeks. :)
Vier blz preview hier te vinden : http://www.darkhorse.com/Books/23-428/Star-Wars-Legacy-Book-1-HC
http://images.darkhorse.com/covers/600/23/23428.jpg
Geplaatst op 13/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 13/06/2013
Hier is hij ook geland Spock, is niet op één, twee, drie gelezen. Knappe art en verhaal ziet er zo het eerste zicht ook cool uit!
Geplaatst op 14/06/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 14/06/2013
Hier is hij ook geland Spock, is niet op één, twee, drie gelezen. Knappe art en verhaal ziet er zo het eerste zicht ook cool uit!

allez, jullie doen ne mens nogal goesting krijgen. 'k ga hem ook eens bestellen.
Als mijn vrouw gaan slapen is, dan ziet ze het niet...
Geplaatst op 14/06/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/06/2013
Hehehe, en ist gelukt ;-)
Geplaatst op 17/06/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 17/06/2013
3030
Gekocht :

Ferals vol. 2.
Ik lees dit zeer graag. David Lapham is op dreef, en het is uitgegeven bij Avatar, dus hij moet zich niet inhouden.

Star Wars – Dawn of the Jedi vol. 1 : Force Storm.
Zeer goed !
Geplaatst op 18/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 18/06/2013
Spock en de andere comics mannen, is deze reeks wat?

Saga

Ik ga vooral voort op jullie input hier.
Geplaatst op 18/06/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 18/06/2013
3030
Ik heb SAGA vol. 1 zeer graag gelezen, maar was (voorlopig) niet zo onder de indruk als de meesten op het Internet.

Deze week komt vol. 2 uit. Dan zal ik meer kunnen zeggen. ;)
Geplaatst op 19/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 19/06/2013