Comics and Graphic Novels

763
Origineel geplaatst door spock
Ik heb SAGA vol. 1 zeer graag gelezen, maar was (voorlopig) niet zo onder de indruk als de meesten op het Internet.

Deze week komt vol. 2 uit. Dan zal ik meer kunnen zeggen. ;)

Sluit ik mij bij aan. Ik heb de 1ste trade met plezier gelezen (en ook de 2e maar weer besteld) maar had er meer van verwacht en gehoopt.

Ik vond hun samenwerking (laten we Staples niet vergeten) aan Y: The Last Man toffer dan Saga. Maar eerlijk is eerlijk.... het duurde ook een paar delen voordat Y: The Last Man mij helemaal kon bekoren en toen dat eenmaal het geval was vond ik die reeks zeer de moeite waard. Ik geef Saga dus nog alle kans. Ben zeer benieuwd of ze met de 2e trade een mooie stap in deze Saga (no pun intended) kunnen maken.
Geplaatst op 19/06/2013 Citeren
Rutger
Geplaatst op 19/06/2013
3030
Origineel geplaatst door Rutger
Ik heb SAGA vol. 1 zeer graag gelezen, maar was (voorlopig) niet zo onder de indruk als de meesten op het Internet.

Sluit ik mij bij aan. Ik heb de 1ste trade met plezier gelezen (en ook de 2e maar weer besteld) maar had er meer van verwacht en gehoopt.

Ik vond hun samenwerking (laten we Staples niet vergeten) aan Y: The Last Man toffer dan Saga. Maar eerlijk is eerlijk.... het duurde ook een paar delen voordat Y: The Last Man mij helemaal kon bekoren en toen dat eenmaal het geval was vond ik die reeks zeer de moeite waard. Ik geef Saga dus nog alle kans. Ben zeer benieuwd of ze met de 2e trade een mooie stap in deze Saga (no pun intended) kunnen maken.

Y:TLM was BKV en Pia Guerra. ;)
spock
Geplaatst op 19/06/2013
Yippie, zojuist mijn eerste twee strips zelf toegevoegd (ben nog maar sinds 2007 lid van deze site). The Walking Dead TP 18 en Crossed: Wish you weer here TP 2. Hopelijk was het zoals het moet zodat ik ze kan toevoegen in mijn collectie ;-)
Rand Altor
Geplaatst op 19/06/2013
Crew
7764
Origineel geplaatst door Rand Altor
Yippie, zojuist mijn eerste twee strips zelf toegevoegd (ben nog maar sinds 2007 lid van deze site). The Walking Dead TP 18 en Crossed: Wish you weer here TP 2. Hopelijk was het zoals het moet zodat ik ze kan toevoegen in mijn collectie ;-)

Een zeer verdienstelijke poging. Doe zo voort.

Kleine aanpassing aan de cover van Crossed gedaan, namelijk een betere versie gebruikt dan de jouwe (kan je toch eens kijken dat deze cover wel degelijk overeenkomt met jouw exemplaar) en als je 'integraal' aanvinkt moet je (meestal) geen voorvoegsel toevoegen.

voor de rest: no comment.
fluiten
Geplaatst op 19/06/2013
Hey Fluiten ,bedankt voor de supersnelle reactie. Beetje frappant dat ik al meer dan 6 jaar de site gebruik en nu pas mijn eerste strips toevoeg. Zal wel luiigheid zijn ;-) Thx en tis idd de cover die ik heb!
Rand Altor
Geplaatst op 19/06/2013
Crew
7764
Voor alles is er een tijd, zo ook voor het toevoegen van strips.

Als je de smaak mocht te pakken hebben, laat je maar eens gaan, hé. :D
fluiten
Geplaatst op 19/06/2013
763

Y:TLM was BKV en Pia Guerra. ;)

Haha... oeps. Nou ja... één van de twee goed. Daar doe ik het voor.

Thnx voor de correctie Spock.
Rutger
Geplaatst op 19/06/2013
YTLM kwam idd traag op gang maar heerste na een paar trades. Enige man op aarde tussen allemaal gewillige vrouwen is toch iets minder leuk post apocalyptisch gezien dan ;-) Sterk werk van Pia!
Geplaatst op 20/06/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 20/06/2013
3030
Conan vol. 13 : Queen of the Black Coast
Eerste bundel geschreven door Brian Wood, en het hoeft niet te verbazen : zeer goed. Zeker de eerste helft van het boek, de tweede is iets minder, maar toch nog (euh) zeer goed, dus. De reeks is wat mij betreft nu weer even goed als in het begin, toen Busiek ze schreef. Dat wil niet zeggen dat Trumans run slecht was, zeker niet, maar de laatste paar bundels waren toch een pak minder. Truman schrapte te weinig in zijn teksten.
Voor deze bundel is geen voorkennis nodig, dus wie zat te wachten op Woods run, geen probleem, ge kunt zo instappen.
De tekeningen, voor een deel Cloonan, voor een deel … iemand anders… zijn niet slecht, maar je verwacht toch een heel andere stijl op zo’n titel.

Saga vol. 2
Zeer goed. Over het vorige deel had ik nog mijn twijfels. Die zijn nu weg. BKV’s nieuwste reeks heeft alle potentieel om iets magistraals te worden. De tekeningen passen volledig bij het verhaal.

Sweet Tooth vol. 6 : Wild Game
Laatste deel. Prachtig einde van een zeer goeie reeks. Jeff Lemire is a comics master.
Op het einde was ik oprecht ontroerd door het verhaal, en tegelijk blij dat ik dit mocht lezen, en had ik ook een joygasm omdat ik zo iets prachtigs aan het lezen was.
Deze reeks is waarschijnlijk niet voor iedereen, met de mutanten en het post apocalyptische, maar het is LEMIRE, dus het is anders dan andere reeksen, en ZEER goed
Geplaatst op 24/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 24/06/2013

Saga vol. 2
Zeer goed. Over het vorige deel had ik nog mijn twijfels. Die zijn nu weg. BKV’s nieuwste reeks heeft alle potentieel om iets magistraals te worden. De tekeningen passen volledig bij het verhaal.

Allee dat is goed nieuws. Weer eentje om te bestellen.
Geplaatst op 24/06/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 24/06/2013
3030
Begonnen aan Star Wars : The Crimson Empire Saga HC, een boek dat ik nog nooit gelezen heb, ook niet in losse tpb's, omdat ik ergens had gehoord dat het niet zo goed zou zijn (ben vergeten waar ik dat las, of wie het zei). Het derde deel van de trilogie is ook nog niet zo lang uit, daar waar de eerste twee delen van midden de jaren '90 zijn, ergens.
Ik heb gisteren de eerste verhaallijn gelezen, de oorspronkelijke Crimson Empire bundel dus.

Ja, de 90s feel zit er in, en ja, er zitten enkele foutjes in het scenario, en nee, ik kan niet zeggen dat ik fan ben van de tekenstijl van Gulacy, maar dat neemt niet weg dat ik me hier weer ten zeerste mee heb geamuseerd. Ik vond het goed. Het verhaal speelt zich kort na Dark Empire af, en daar wordt ook naar verwezen. Opnieuw probeert iemand de troon van de restanten van het Empire te betreden, Carnor Jax, iemand van Palpatine's Royal Guards, dus je zou denken 'seen it all before', maar toch is het gelukkig een heel ander verhaal, deze keer.
Het verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Kir Kanos, de enige andere overlevende van de Royal Guard (ne slechterik dus eigenlijk) die op wraak zint. Jax heeft namelijk alle andere Royal Guards laten vermoorden.
Kanos gaat daarbij over lijken, ook over die van mensen die hem bijstaan in zijn queeste.

Alhoewel ik dus twijfelde om deze HC te kopen, ben ik content dat ik 'm heb. Nu ja, dacht ik, Dark Horse heeft 'm in een mooie HC uitgegeven, net als de Thrawn Trilogie en de Dark Empire trilogie, dus het boek moet toch iets bewezen hebben. Voorlopig spijt het me dus helemaal niet, dat ik het kocht. Goeie aanvulling bij de twee andere HC's. :)

DH Site : http://www.darkhorse.com/Books/19-810/Star-Wars-The-Crimson-Empire-Saga-HC
Preview : http://www.darkhorse.com/Books/Previews/19-810

http://images.darkhorse.com/covers/600/19/19810.jpg
Geplaatst op 25/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 25/06/2013
@ Spock, STW Legacy HC is bijna uit en ik ben zéér tevreden met mijn aankoop. Straf verhaal, knappe art en leuk om nog wat meer van de expanded universe te lezen nadat ik alle boeken reeds verwerkt heb! Thx voor de tip!
Geplaatst op 25/06/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 25/06/2013
3030
Graag gedaan. Legacy door Ostrander/Duursema is van het beste SW EU dat er te vinden is, in de comics.

Net zoals hun verhalen over Quinlan Vos. Maar die zitten over meerdere boeken verdeeld.

Ondertussen :

Ook de tweede bundel uit de Crimson Saga HC, Council of Blood, heb ik graag gelezen. Springt wat meer van de hak op de tak dan het eerste deel, maar toch is er genoeg intrige, actie en avontuur aanwezig om goeie, ouwerwetse Star Wars fun af te leveren.
Kir Kanos geeft zich uit voor bounty hunter, en ondertussen probeert hij The Ruling Council verder uit te moorden, want volgens hem zijn zij even schuldig aan de dood van de Emperor(s klonen, cfr Dark Empire) en de Royal Guard. Hij moet zich ook schuil houden, want hij heeft zelf de grootste bounty op zijn hoofd staan.
Dat deze reeks zich tot nu toe voor het grootste deel afspeelt vanuit het standpunt van de restanten van het Empire, en niet vanuit het standpunt van The New Republic, blijft een goed (euh) uitganspunt voor deze reeks.
De tekeningen van Gulacy... nee, ik ben geen fan, maar ze ergeren me ook niet. ;)
Geplaatst op 26/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 26/06/2013
Spock, kan je deze STW HC's toevoegen? Crimson Empire Saga en Dark Empire Trilogy? Dan kan ik ze in mijn wants zetten ;-)
Rand Altor
Geplaatst op 26/06/2013
3030
Dat zal dan iemand anders moeten doen. Ik kom alleen op het forum. ;)

Zit Thrawn Trilogie HC er al in, dan ? :)

Let op : Dark Empire en Crimson Empire is niet van het niveau van Legacy bijvoorbeeld. Dark Empire is nostalgie voor mij, en Crimson Empire is een onverwachte meevaller. Enkel voor die hard SW of die hard comic fans. ;)
spock
Geplaatst op 26/06/2013
3030
In september : RASL Complete HC (ingekleurd).

Hier zat ik op te wachten.
Ik heb van RASL indertijd eerst de 1ste TPB gelezen, maar de eerste was te kort om echt indruk te maken.
Daarna heb ik de eerste digest gelezen, die twee tpb's bevatte, en daar was het al heel wat beter, wat verhaal betreft. Maar ik was nog steeds niet content over de tekeningen.
Dankzij de inkleuring, vind ik nu ook de tekeningen veel beter, en in deze HC kan ik het verhaal in één keer uitlezen. :)

10 blz preview : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=17089

http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/ul/RASL-OVE-Final-COVER-b40fb.jpg
Geplaatst op 27/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 27/06/2013
3030
Ook het derde deel uit de Star Wars The Crimson Empire Saga HC heb ik weer graag gelezen. Leia, Luke en Han spelen deze keer ook een grote rol in het verhaal, voor de rest intrige en actie, en er zitten verwijzingen in naar de Thrawn HC en de Dark Empire HC. Ja, ik ben best wel content met dit boek. Het is dan misschien niet zo goed getekend of geschreven als de boeken van bijv. Ostrander en Duursema, maar er zijn veel strips die dat niveau niet halen :)

En nu een HC omnibus met o.a. Luke en Mara’s trouwfeest er in , Dark Horse. ;)
Geplaatst op 28/06/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 28/06/2013
686
M'n pakketje is vertraagd door de stakingen van de bezorgers die de pakketjes voor PostNL rondbrengen boehoehoe. Hopelijk komt ie nu morgen, want zeer mooie boekjes weer besteld. Kannie wachten.
MartinMnd
Geplaatst op 28/06/2013
686
Die RASL staat ook op m'n lijstje sinds ik voor het eerst hoorde dat er een hardcover van komt.

Nog een mooie hardcover van Dark Horse, Colossal Conan. 1200+ pagina's op 32cm formaat voor schrik niet $150! Komt geloof ik niet op wieltjes :D
MartinMnd
Geplaatst op 28/06/2013
763
Origineel geplaatst door MartinMnd
Die RASL staat ook op m'n lijstje sinds ik voor het eerst hoorde dat er een hardcover van komt.

Nog een mooie hardcover van Dark Horse, Colossal Conan. 1200+ pagina's op 32cm formaat voor schrik niet $150! Komt geloof ik niet op wieltjes :D

Echt waar.... Colossal Conan? Tof....

Weet je of daar een overlap zit met de verhalen die Dark Dragon heeft uitgebracht?
Rutger
Geplaatst op 28/06/2013
763

Weet je of daar een overlap zit met de verhalen die Dark Dragon heeft uitgebracht?

Prijs in de pré order is stukken minder. $105 bij Amazon en 94 euro bij BD.
Rutger
Geplaatst op 28/06/2013
686

Prijs in de pré order is stukken minder. $105 bij Amazon en 94 euro bij BD.

Ik heb die boeken van DDB niet, maar ik verwacht dat er veel overlap in zit. Ik zie in ieder geval bij de DDB boeken veel Kurt Busiek staan. De reeks die wordt gebundeld in Colossal Conan is de hele reeks waar Busiek aan begonnen was http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=6135
MartinMnd
Geplaatst op 28/06/2013
686
Geplaatst op 29/06/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 29/06/2013
Doosje comics vandaag aangekomen. :]

http://i1158.photobucket.com/albums/p614/MartinNL1/Comics/null_zpscb8f51a1.jpg

ziet er alweer yummi uit
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/06/2013
Crew
5316
Kan je iets laten weten over Clockwerx en The end?

Ook de tweede bovenaan spreekt me aan, maar ik kan niet zien wat het is en ik herken het ook niet van andere besprekingen.
witam
Geplaatst op 29/06/2013
686
Origineel geplaatst door witam

Ook de tweede bovenaan spreekt me aan, maar ik kan niet zien wat het is en ik herken het ook niet van andere besprekingen.

Tweede van boven is League of Extraordinary Gentelemen vol. 2, Absolute Edition. Nog niet gelezen, maar deel 1 was echt geweldig!! Geschreven door Alan Moore met tekeningen van Kevin O'Neill. De moeder aller steampunk verhalen (voor zover ik kan beoordelen). DC heeft er ook een omnibus van uitgegeven met beide delen in een boek (hardcover en softcover). En er zijn ook gewone hardcovers en tpb's van.

Clockwerx was nog een leuk steampunk verhaal. De Clocks, grote machines die bestuurd worden door mensen die erin zitten, piloten als het ware, die door een mysterieuze energiebron van energie worden voorzien. In het Frans was het boek als twee afzonderlijke delen gepubliceerd. Het eerste deel is vooral veel opzet, met erg mooie tekeningen, waar ik het verhaal wat tegen vond vallen. Er gebeurd van alles, maar waarom precies? Het tweede deel komt dan direct vanaf pagina 1 met de achtergrond en motivatie van de hoofdpersoon. Zoals ik zei zijn de tekeningen zeer sfeervol. Met name de achtergronden. De personages is dan minder mijn stijl, maar dat stoort nergens. Leuk! Dit filmpje is leuk om ook te kijken als voorproefje/review http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YlkndAXO5bY

The End is een verhaal van een heel andere orde. Een aantal jaar geleden raakte Anders Nilsen zijn vrouw kwijt. Dit boek gaat over het proces dat iedereen meemaakt als hij/zij een dierbare verliest. Het gaat over de vragen van het leven. Over de een die de ander overleeft als het ware. Het is dus erg filosofisch. Je moet er van houden en ik hou daar wel van. Een van de eerste verhalen heet bijvoorbeel "Since you've been gone I can do whatever I want all the time", maar wat is het nut als je kan doen wat je wil zonder dat je het kan delen? De tekeningen zijn zeer eenvoudig, dus daar moet je niet veel van verwachten. Als het thema je aanspreekt, dan is het een echte aanrader. Op de site van Fantagraphics staat een filmpje en kun je een preview lezen: http://www.fantagraphics.com/browse-shop/the-end-7.html
MartinMnd
Geplaatst op 29/06/2013
Crew
5316

Tweede van boven is League of Extraordinary Gentelemen vol. 2, Absolute Edition. Nog niet gelezen, maar deel 1 was echt geweldig!! Geschreven door Alan Moore met tekeningen van Kevin O'Neill. De moeder aller steampunk verhalen (voor zover ik kan beoordelen). DC heeft er ook een omnibus van uitgegeven met beide delen in een boek (hardcover en softcover). En er zijn ook gewone hardcovers en tpb's van.

Clockwerx was nog een leuk steampunk verhaal. De Clocks, grote machines die bestuurd worden door mensen die erin zitten, piloten als het ware, die door een mysterieuze energiebron van energie worden voorzien. In het Frans was het boek als twee afzonderlijke delen gepubliceerd. Het eerste deel is vooral veel opzet, met erg mooie tekeningen, waar ik het verhaal wat tegen vond vallen. Er gebeurd van alles, maar waarom precies? Het tweede deel komt dan direct vanaf pagina 1 met de achtergrond en motivatie van de hoofdpersoon. Zoals ik zei zijn de tekeningen zeer sfeervol. Met name de achtergronden. De personages is dan minder mijn stijl, maar dat stoort nergens. Leuk! Dit filmpje is leuk om ook te kijken als voorproefje/review http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YlkndAXO5bY

The End is een verhaal van een heel andere orde. Een aantal jaar geleden raakte Anders Nilsen zijn vrouw kwijt. Dit boek gaat over het proces dat iedereen meemaakt als hij/zij een dierbare verliest. Het gaat over de vragen van het leven. Over de een die de ander overleeft als het ware. Het is dus erg filosofisch. Je moet er van houden en ik hou daar wel van. Een van de eerste verhalen heet bijvoorbeel "Since you've been gone I can do whatever I want all the time", maar wat is het nut als je kan doen wat je wil zonder dat je het kan delen? De tekeningen zijn zeer eenvoudig, dus daar moet je niet veel van verwachten. Als het thema je aanspreekt, dan is het een echte aanrader. Op de site van Fantagraphics staat een filmpje en kun je een preview lezen: http://www.fantagraphics.com/browse-shop/the-end-7.html

Bedankt. De eerste twee gaan op de buy-list!
Geplaatst op 30/06/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 30/06/2013
Eindelijk Rasl volledig gelezen.

De eerste delen had ik een 5 gegeven als score.
Nu ik alles herlezen heb, vraag ik me af waarom. De reeks verdient meer dan dat. Wellicht vergeleek ik te veel met het niveau van Bone...

Geprobeerd om Kid eternity te lezen: ik geraak er echt niet door. Afgrijselijk gedateerd.
Geplaatst op 03/07/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/07/2013
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Nu ik alles herlezen heb, vraag ik me af waarom. De reeks verdient meer dan dat. Wellicht vergeleek ik te veel met het niveau van Bone...
.

Welke score heb je ze dan nu gegeven?
Geplaatst op 04/07/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 04/07/2013
Origineel geplaatst door Royale de luxe

.

7.5
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/07/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Royale de luxe

.

7.5

Is het dan zo iets van door het eerste hoofdstuk doorbijten en het wordt beter? Ik was echt niet onder de indruk van vol 1. (maar misschien te vroeg nee gezegd, dus?)
witam
Geplaatst op 04/07/2013
ik was niet onder de indruk van de eerste 8 deeltjes, maar na herlezing bleek het me toch veel beter dan verwacht mee te vallen. Het is een werkje 'that grows on ya'...
Geplaatst op 05/07/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/07/2013
3030
Vol. 1 van RASL was veel te kort. 3 comics, waar bijna nog niks in gebeurde. En door het groot formaat vond ik de tekeningen niet goed.

De Digest was veel kleiner, dus de tekeningen waren beter, en er zaten ook 6 of 7 comics in, waardoor duidelijk werd dat het verhaal heel wat meer om het lijf had. Toen besloot ik te wachten op een omnibus.
Geplaatst op 05/07/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 05/07/2013
Crew
5316
Vol. 1 van RASL was veel te kort. 3 comics, waar bijna nog niks in gebeurde. En door het groot formaat vond ik de tekeningen niet goed.

De Digest was veel kleiner, dus de tekeningen waren beter, en er zaten ook 6 of 7 comics in, waardoor duidelijk werd dat het verhaal heel wat meer om het lijf had. Toen besloot ik te wachten op een omnibus.

Ohh is er een omni op komst?
Geplaatst op 06/07/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 06/07/2013
686

scroll iets naar boven ;)
MartinMnd
Geplaatst op 06/07/2013
Crew
5316

scroll iets naar boven ;)

Duh... ja ik zie het. Bedankt!
witam
Geplaatst op 06/07/2013
3030
Volgens Diamond is Locke & Key vol. 5 TP voor deze week.

Volgens Diamond, dus. ;)
Geplaatst op 09/07/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 09/07/2013
763
Volgens Diamond is Locke & Key vol. 5 TP voor deze week.

Volgens Diamond, dus. ;)

Da's wel heel lang na het verschijnen van de hc.
Rutger
Geplaatst op 09/07/2013
3030
Ja, dat is zo bij IDW.
Die HC's verkopen ook waanzinnig goed, net als The Cape. Daar is ook nog geen SC van. Maar ik heb geduld voor zo'n zaken.
spock
Geplaatst op 09/07/2013
686
Ja, dat is zo bij IDW.
Die HC's verkopen ook waanzinnig goed, net als The Cape. Daar is ook nog geen SC van. Maar ik heb geduld voor zo'n zaken.

Bij Silvester in Haarlem is Locke & Key de best verkopende reeks heb ik daar gehoord. The Cape is geweldig, althans in ieder geval het eerste deel dat ik in losse comics heb gelezen. Binnenkort komt nóg een hardcover uit, met beide verhalen in een boek. Voordeliger dan de twee losse hardcovers, en op groter formaat. Misschien dat je daar op zat te wachten? ;)
MartinMnd
Geplaatst op 09/07/2013
3030
Daredevil End of Days gelezen.

Dat krijgt overal vijf-sterren-reviews. Dat kost fucking 40 dollar voor acht comics (ok, oversized HC, maar toch).
En ik vond dat dat op niks trok. Zes en een halve comic inleiding en dan het einde. Saai. Geeuw. En het is niet eens een DD strip, nee, het is een Ben Urich strip die het verleden van DD zit uit te spitten, dus je krijgt eerst zes en een halve comic herhaling van dingen die je al las. Met enkele foutjes, die je uit het (kuch) verhaal trekken, zoals Milla die niet blind is bijv. Ja, het is alternatieve realiteit, zogezegd, maar toch.
Het begin en het einde zijn nog redelijk ok, ook al zag ik één van de twee onthullingen, en het shock effect (het drama, euh...) al van ver aankomen. Maar de rest... snurk !
Van de tekeningen ben ik ook niet echt te spreken.
Bendis, Mack, Janson, Sienkiewicz, Maleev. Ik had hier veel meer van verwacht. Langs de andere kant, Wolverine the End vond ik ook niet goed, dus misschien moest ik het geweten hebben. But, it's DD !
En 40 dollar ! Ik blijf Marvel fan, maar ze maken het moeilijk... Dit gaat terug naar de winkel. Gelukkig heb ik een goeie verstandhouding met mijn SSZboss. Het grootste deel van mijn gespendeerd geld wordt gerecupereerd.

Oja, ik heb ook nog de laatste Hellblazer, Fatale 3, de laatste F4 van Hickman, GLC vol 2 gelezen, en nog andere, die ik allemaal goed tot zeer goed vond.
Geplaatst op 11/07/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 11/07/2013
Crew
13303
Daar kan ik maar één ding op zegge: geenf eens scores jong :)
Geplaatst op 11/07/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 11/07/2013
3030
Daredevil End of Days : 5/10

Fatale vol. 3 : 8/10

laatste Hellblazer : 7,5/10

laatste F4 van Hickman : 8/10

GLC vol 2 : 7/10

:P
Geplaatst op 12/07/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 12/07/2013
686

Wat geef je de hele Hickman FF run? Denk eraan om die omnibussen aan te schaffen wanneer de eerste eraan komt eind dit jaar.
MartinMnd
Geplaatst op 12/07/2013
763

Wat geef je de hele Hickman FF run? Denk eraan om die omnibussen aan te schaffen wanneer de eerste eraan komt eind dit jaar.

Same here.... heb net gisteren de eerste FF omnibus besteld die al aangekondigd staat.

Net als de eerste omnibus van Sandman die over een paar maandjes uitkomt. Een paar vrienden die deze serie de hemel in prijzen. Gevalletje 'peer pressure'....
Rutger
Geplaatst op 12/07/2013
3030
Ik vond Hickmans run goed tot zeer goed. Maar ik heb 'm niet na elkaar kunnen lezen, dus dat is wel jammer. Ik kan nl geen boeken laten liggen tot een run volledig is. ;)

Ook jammer is dat Marvel FF en F4 soms met maanden ertussen uitgaf. op het einde van zijn FF run, liep F4 al weer, en delen van het verhaal moest je door elkaar lezen (eerst een F4 comic, dan een FF comic, ge weet wel, zoals we dat bij DC gewoon zijn, maar NIET bij Marvel).

Ik moet die dus dringend eens herlezen, maar er zijn zo véél dingen die ik zou willen herlezen, en dan zie ik de previews voor oktober, en minderen zit er wéér nog niet in. ;)

Ik hoop ook dat Marvel zijn F4 Dark Reign in die omnibus steekt, want daar begint zijn verhaal. En om helemaal mee te zijn, zou je eigenlijk de twee bundels van Millars F4 ook moeten gelezen hebben.
spock
Geplaatst op 12/07/2013
763
Ik vond Hickmans run goed tot zeer goed. Maar ik heb 'm niet na elkaar kunnen lezen, dus dat is wel jammer. Ik kan nl geen boeken laten liggen tot een run volledig is. ;)

Ook jammer is dat Marvel FF en F4 soms met maanden ertussen uitgaf. op het einde van zijn FF run, liep F4 al weer, en delen van het verhaal moest je door elkaar lezen (eerst een F4 comic, dan een FF comic, ge weet wel, zoals we dat bij DC gewoon zijn, maar NIET bij Marvel).

Ik moet die dus dringend eens herlezen, maar er zijn zo véél dingen die ik zou willen herlezen, en dan zie ik de previews voor oktober, en minderen zit er wéér nog niet in. ;)

Ik hoop ook dat Marvel zijn F4 Dark Reign in die omnibus steekt, want daar begint zijn verhaal. En om helemaal mee te zijn, zou je eigenlijk de twee bundels van Millars F4 ook moeten gelezen hebben.

Thnx... nuttig!

Jammer trouwens dat DD zo'n tegenvaller is. Die kan ook elk moment door de brievenbus vallen en had er juist wel hoge verwachtingen van en zin om te lezen.
Rutger
Geplaatst op 12/07/2013
3030
Jamaar, dat is heel goed mogelijk dat jij die DD wel goed vindt.
Tis niet omdat ik iets niet goed vind, dat dat evangelie is ;)
Kijk maar naar alle vijf-sterren-reviews op het Internet. Maar dan vraag ik me af of die reviewers Bendis' run op DD gelezen hebben... :P
spock
Geplaatst op 12/07/2013
763
Jamaar, dat is heel goed mogelijk dat jij die DD wel goed vindt.
Tis niet omdat ik iets niet goed vind, dat dat evangelie is ;)
Kijk maar naar alle vijf-sterren-reviews op het Internet. Maar dan vraag ik me af of die reviewers Bendis' run op DD gelezen hebben... :P

Haha.... yep. Dat smaken kunnen verschillen... die inschatting had ik ook al gemaakt.

Heeft iemand trouwens de Animal Man run van Morrison gelezen? Die omnibus staat ook op het punt van verschijnen en zijn meeste werk kan mij wel bekoren.
Rutger
Geplaatst op 12/07/2013
3030
Ik heb dat zeer graag gelezen.

Er zit hier ook ergens een search knop, waar je dat kan zoeken in het forum. ;)
spock
Geplaatst op 12/07/2013
3030
kijk maar :

Comics & Graphic Novels

Comics & Graphic Novels

en volume 2 stond bij mijn heel korte reviews : goed ! :)

en ik werd dan nog gestoord tussendoor, door mijnen baas. ;)
edit : tijdens het zoeken naar de posts, niet tijdens het lezen van de strips ! 8)
spock
Geplaatst op 12/07/2013
763
Cheers.... dat klinkt bemoedigend.

Voor 4 tientjes kan ik die omnibus dan toch niet laten liggen.
Rutger
Geplaatst op 12/07/2013
686
Thx Spock. Dat klinkt goed. Net als Animal Man Omnibus. Die staat ook in bestelling bij Amazon UK. Hopelijk bundelt Marvel het hele verhaal in juiste leesvolgorde.
MartinMnd
Geplaatst op 12/07/2013
3030
Gekocht :
Locke & Key vol 5 Clockworks
Star Trek Ongoing vol 5
The X-Files Classics vol 1 HC (en mijn ouwe Topps comics trades ga ik ook houden !)
twee 30 Days of Night;

IDW all the way, deze week.
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 15/07/2013
3030
LOCKE AND KEY vol 5 CLOCKWORKS gelezen. Hoh ! Beste strip van het jaar ! En we zijn nog maar halverwege het jaar :). De cirkel is rond. Antwoorden zijn gegeven. Heel sterk ! Nu wachten op het laatste deel. Lastig...

Star Trek Ongoing vol. 5 bevat de backstories van Bones, Scotty, Uhura, Sulu en Chekov. Niet slecht, maar ook niks speciaals.

http://www.comicbookresources.com/images/solicits/idw/201306/XFiles_Classics01.jpg

The X-Files Classics vol. 1 HC (IDW) is dit weekend uitgekomen. En het is een mooie uitgave. De comics (1- 9 van Topps Comics) heb ik waarschijnlijk al tien keer gelezen, maar ik ga dat nu weer met veel plezier doen. Ik kijk er al naar uit. Maar het is iets voor tijdens het verlof. Mijn ouwe Topps Comics trades en PF's (en een digest van Titan Books) ga ik ook houden, uit nostalgie. Maar de uitgaven van Checker Books (lees Fucker Books) die vliegen buiten.

Preview van The X-Files Season 10 nr. 2 : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=17301

http://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/ul/XFiless10-02-cvrB-3a58b.jpg
spock
Geplaatst op 15/07/2013
Altijd een X-Files fan geweest dus zal het in het oog houden ;-)
Rand Altor
Geplaatst op 15/07/2013
Crew
7764
Net de hele reeks van '28 Days Later' verslonden. Wat een spanning en wat een cliffhanger!!!!
Geplaatst op 20/07/2013 Citeren
fluiten
Geplaatst op 20/07/2013
@ Fluiten, was ook aangenaam verrast over het verhaal. Leuk dat de reeks verder gaat waar de eerste film eindigt met het zelfde hoofdpersonnage. De tweede film, 28 weeks later, sluit dan weer mooi aan op de comic reeks.
Geplaatst op 22/07/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 22/07/2013
The Sword 1-4: gelezen op hotelkamer/terras/bank in een zonovergoten Stockholm:
Wow, fantastisch, spijt dat ik me dit niet eerder had gekocht.
Geplaatst op 22/07/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/07/2013
686
Derde hardcover van Chew gelezen. Was weer heerlijk absurd. Ik heb me kapot gelachen. De details, bordjes e.d. zijn echt hilarisch. Weer een jaartje wachten op de volgende hardcover.
Geplaatst op 07/08/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 07/08/2013
3030
Tijdens het verlof gelezen :

Uncanny X-Men vol. 1 : Rebellion. Zeer goed ! Blijf ik met veel plezier in HC volgen, net zoals All New X-men.

Wolverine and the X-men vol. 5. Ook zeer goed. Misschien wel de zotste titel die ik volg, voor het moment.

Wolverine Max vol. 1 Permanent Rage. Geeuw.
Het kan Marvel blijkbaar geen reet meer schelen wat voor een klotezooi er de laatste tijd verschijnt over Wolvie. Die laatste trades van Aaron. De zever van Bunn. Nu dit weer. Als het maar verkoopt zeker ?
Dit blijf ik alvast niet volgen. Ze hebben me zover gekregen dat ik Wolvie beu ben...
Nog een geluk dat Wolverine and the X-men wel goed is.
Ik heb nog het eerste volume van de nieuwe reeks in bestelling staan. Hopelijk is die wel goed.

Unc. X-Force vol 7 Final Execution book 2 is zéér goed ! Een zeer goed en passend einde van deze run. Zo goed zelfs dat ik niet inzie waarom ik hier nog een vervolg op zou willen lezen...

REVIVAL vol 1 You're Among Friends zeer graag gelezen ! Heb m twee keer gelezen want ge moet verdorie nog goed opletten. Fun, en een goed mystery verhaal, met een goed gevonden uitgangspunt.
Small town America, afgesloten van de rest van de USA door één groot mysterie, dat dan weer zorgt voor monster of the week afleveringen ;-). I like it.
Interessante personages ook, en goed getekend.

REVIVAL vol 2 : Live Like You Mean It
Zeer goed.

INVINCIBLE vol 18 : The Death of Everyone heb ik ook weer zeer graag gelezen, alhoewel ik vond dat Kirkman sommige zaken te vlug heeft afgehandeld.
En met zo‘n titel dacht ik : hmm, misschien een goed eindpunt van de reeks voor mij...
Maar nee, ik ga die reeks toch nog even blijven volgen :-)
Net zoals zijn andere reeks, is Invincible na meer dan 100 nummers nog steeds zeer goed. Je moet het maar doen. Way to go, Kirkman !

Ook 30 Days of Night en Criminal Macabre herlezen, en ik blijf dat twee leuke reeksen vinden. Straks komt de cross-over uit.
Geplaatst op 12/08/2013 Citeren
spock
Geplaatst op 12/08/2013
Star wars legacy book 1: blij het advies hier gevolgd te hebben. Zeer goed uitgewerkt verhaal en knappe tekeningen!
Geplaatst op 15/08/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/08/2013
686
Preacher HC 3+4 - Eindelijk weer verder met Preacher... en het wordt echt steeds beter. Ik vond deel 1 en 2 al zeer goed, maar damn was deel 3 toch nóg beter!

Map of Days - M'n eerste Nobrow Press aankoop. Gaat over een jongen, Richard, die bij zijn opa op vakantie gaat. Z'n opa heeft allemaal van die grote oude slingerklokken (of hoe die ook nog maar heten). Iedere dag dienen de klokken met de sleutel opgewonden te worden. Op een dag ziet Richard zijn opa uit een van de klokken komen... Hij is nieuwsgierig en neemt de sleutel van de klok, wanneer zijn opa slaapt, van zijn nek af en duikt zelf de klok in. Bijna in de stijl van Lewis Carroll. In de klok is een van de 9 gezichten die een speciale relatie met de zon hebben. Echter bestaat de zon in de klok uit heel veel gloeilampen en is de wereld verder ook mechanisch. De zon gaat iedere dag uit, tot teleurstelling van het gezicht, die niets kan laten groeien. Eenmaal weer uit de klok gestapt besluit Richard de klok niet meer op te winden en hoopt dat de zon lekker altijd aan de hemel blijft schijnen in de klok, maar zal dat ook zo zijn?

Wat een prachtig boek van Rob Hunter. De wijze waarop het geprint is (spot print) is ook een lust voor het oog.
http://www.nobrow.net/12580

The New Ghost - Nog een verhaal van Rob Hunter. Net zo mooi getekend en geprint als Map of Days. Gaat over een nieuwe geest die nog moet leren omgaan met zijn nieuwe bestaan als geest. Aanrader.
http://www.nobrow.net/4856

Marzi - Tja... Ik vond het leuk tot ik halverwege was, daarna duurde het te lang en wist ik het wel... Ik denk dat het perspectief van een kind en het feit dat het hoofdzakelijk allemaal korte verhaaltjes zijn mij de interesse voor de tweede helft heeft verminderd. Waar bijvoorbeeld een boek als Persepolis en Zwaluwenspel me wel konden bekoren tot het eind was dat hier dus niet het geval. Misschien omdat er te weinig de mening van de schrijfster in was verwerkt. Het had wat mij betreft wel wat politieker gemogen.

From Hell - Voor het eerst gelezen en na een wat traag begin, waarin er teveel personages tegelijk werden geïntroduceerd en het verhaal eigenlijk aan het eind begon, heeft het boek me steeds meer in het verhaal gezogen. Echt een klassieker die je niet even in twee uurtjes uitleest, maar waar je een paar dagen voor uit moet trekken om alles tot je te laten komen. Briljant!

Eschew #3 - Een losse comic van Robert Sergel. Ik had online wat van hem gelezen en ik hou wel van zijn humor. Als je bijvoorbeeld onderstaande gag kunt waarderen, dan kun je de rest van zijn oevre ook waarderen. Ik zal deel 1 en 2 ook nog eens op de kop tikken.
http://www.robertsergel.com/comics/catsdontcare.gif
Geplaatst op 15/08/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 15/08/2013
the red wing. Misschien omdat ik het nogal haastig op het toilet heb gelezen, maar WTF? Onduidelijkheid troef, en als ze zo bezig zijn van actie en consequenties, hoe kan de toekomst zoals die beschreven wordt bestaan als de aarde door een toekomstig ras volledig uitgezogen wordt?
Geplaatst op 16/08/2013 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/08/2013