De nieuwe TPB’s waren nog niet klaar zaterdag, wegens het computersysteem dat plat lag, maar heb dan
The Tourist (opnieuw) gekocht, mijn vorig exemplaar had een accidentje gehad, en
Mara, ook van
Wood. Heb wat X verkocht, oa die van Wood dus moest dat wat compenseren. :)
The Tourist vind ik nog steeds zeer goed, en de tekeningen dragen daar zeker toe bij, al zou je dat op het eerste zicht niet zeggen ;)
Mara heb ik ook graag gelezen, al zijn de eerste twee comics niet van het beste dat Wood al schreef Ook zijn trucje met de flarden van nieuwsberichten, dat hij zo graag gebruikt, ben ik wat beu. De rest van het boek vind ik veel beter, maar van de tekenares zal ik waarschijnlijk nooit fan worden. Wood ziet graag die stijl van tekenen in zijn strips, maar hij heeft al betere tekenaars binnen die stijl gekozen voor zijn strips, vind ik.
------------------------
Zoals ik al schreef in een vorige post, heb ik me in de jaren ’90 bezig gehouden met het zoeken naar oude strips en fotoromans van Star Trek, zowel in het Engels als in het Nederlands. Herdrukken van de Gold Key Comics (16 in het Nederlands, BBC hardcovers, enz.), originele comics van Marvels eerste run met oa de comics van The Motion Picture (nu ook in IDW omnibus, maar zonder de film), LP’s met comics bij (twee had ik er), fotoromannetjes uit 1979 welke bewerkingen van afleveringen waren (6 in het Nederlands, twaalf in het Engels) enz… Van die fotoromans zijn er niet zoveel gemaakt, want het hoogtepunt van de fotonovel rage lag toen al enkele jaren in het verleden, en de Star Trek fans begonnen toen al videobanden te maken van de afleveringen, met de reclame er van tussen gelaten.
Het zoeken, en vinden, van die ouwe dingen was leuker dan het hebben. Want die comics van voor DC’s eerste run trokken op niet veel, vond ik (Marvels run inclusief, achteraf bekeken). Leuk vanwege de oubolligheid of de fouten, maar meer was er niet aan. ;)
De fotoromannetjes waren wel goed, zelfs in het Nederlands.
Vrijdag heb ik in’t Pierke fotoroman 6
Al Onze Dagen van Weleer gevonden. Ik ging het eerst laten staan, maar ach, voor die prijs… En Dirk van Pierke had het boekje dan nog opnieuw geplakt, het is een mooi hebbedingetje :) De reden dat er niet veel meer te vinden zijn is juist dat ze indertijd niet goed geplakt waren, en de bladen zo los kwamen en zoek raakten, ’t zijn kleine boekjes.
Ik heb dat met heel veel plezier nog eens gelezen, ook al heb ik er de dvd van. Het is een aflevering uit het derde seizoen, één van de laatste, en een goeie. Men zegt soms dat het derde seizoen niet zo goed meer was, maar ik ga daar niet mee akkoord. Daar zitten ook memorabele afleveringen tussen. In dit verhaal worden Kirk, McCoy en Spock naar het verleden van een planeet geflitst, niet samen, en per ongeluk, en door omstandigheden wordt Spock verliefd (jaja), maar dat loopt niet goed af.
Nu ga ik natuurlijk de andere ook weer zoeken. Het zijn leuke hebbedingetjes. De Engelstalige zijn niet zo moeilijk te vinden op het net, maar ik ga eerst de Nederlandstalige zoeken. Uit nostalgie, want als kind had ik hier ook al één exemplaar van (en enkele strips). :)
En zoeken is een groot woord. In de jaren 90 was dat de trein op, ouwe strip- en boekenwinkeltjes overal te lande (en in Nederland) bezoeken, …echt zoeken, dus, maar ondertussen ook de stad bezoeken, natuurlijk.
Nu is het eens kijken op het Internet. ;) Zoeken sinds het Internet, ’t heeft iets verloren…
End rant. :P
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/01.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/02.jpghttps://dl.dropboxusercontent.com/u/62428581/03.jpg