Comics and Graphic Novels

3030
Nee, zo slim :rolleyes: zijn ze wel bij Marvel. ofwel koop je de Visionairies, ofwel de herdrukken. Maar niet door elkaar... *zucht*
Geplaatst op 01/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 01/10/2012
voilà, besteld bij book depository:
Daredevil ultimate collection 1 -> 3 (van Bendis)
Daredevil ultimate collection 4 en 5 (van Brubaker)
Daredevil Cruel and unusual en Lady bullseye
en daarmee ontbreken alleen nog die van Kevin Smith en de kleine trade van David Mack.

Mijn vrouw zal lachen :rolleyes:
Geplaatst op 02/10/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/10/2012
3030
Nog een geluk dat uw vrouw daar ook zo blij mee is. :P

Die van David Mack heb ik niet (behalfve die die Bendis heeft geschreven). Ik heb niks gemist.
Geplaatst op 02/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 02/10/2012
heeft iemand die 'Before Watchmen' als eens gelezen?
Zijn die de moeite waard?
Geplaatst op 04/10/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/10/2012
3030
Ik wacht op trades. Er zijn sommige reeksen wil ik zeker eens wil proberen, en dat hangt volledig af van wie schrijft/tekent (Darwyn Cooke, Azzarello, JMS...).

De meeste reacties die ik lees op het Internet (na verschijning) zijn positief. Voor het eerste nummer ook maar verschenen was, hebben ze natuurlijk wel bakken shit over zich heen gekregen. Het Internet... :rolleyes:
Geplaatst op 04/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 04/10/2012
3030
SUNSET (Image – Christos Gage, Jorge Lucas) heb ik graag gelezen.
Geezer Noir :-) I like it. Een kerel heeft dertig jaar geleden zijn maffia baas bestolen en ervoor gezorgd dat die in de gevangenis terecht kwam. Deze is nu vrij en neemt bloedig wraak. En van het één komt het ander. Tough old geezers, and noir, it works.
De tekeningen moest ik wat gewoon worden, maar passen bij het verhaal.

WOLVERINE : Goodbye, Chinatown... wat was me dat voor een zever ? Aaron was weer niet goed bezig. Hij moet niet proberen grappig te zijn, en al zeker niet met Wolverine, het werkt niet (en hij kan het niet). Ook de tekeningen waren ondermaats. Ik ben niet content. 17 dollar voor 4 comics niet eens goed getekende zever (WTF Marvel ? ). Als Wolverine and the X-men even slecht is, dan heeft Aaron voor mij afgedaan na het laatste deel van Scalped.

Ook American Vampire vol. 3 (Vertigo, Snyder) gelezen. Was goed !
12 comics en ook 17 dollar. Dat is iets anders dan 4 comics zever, Marvel. En ik hou van de tekenstijlen van zowel Albuquerque als Murphy.

Tussendoor GL Revenge of the Green Lanterns en GLC To be a Lantern gelezen. Goed en fun !

Gekocht en nog niet gelezen : GLC Ring Quest en Walking Dead HC Book 8.
Geplaatst op 08/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 08/10/2012
3030
Toen ik gisteren schreef dat American Vampire goed is, had ik alleen nog maar 7/12 gelezen. Het tweede verhaal uit de bundel, echter, is in hetzelfde bedje ziek als de eerste twee bundels (was ik vergeten) : het is NO FUN. Ik moest me echt verplichten van verder te lezen. Bij Ex Machina had ik dat ook, dus het zal wel aan mij liggen... ik wil geloven dat dit goeie reeksen zijn, maar heelder stukken lees ik gewoon niet graag. Ik twijfel om AV verder te volgen.
Geplaatst op 09/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 09/10/2012
Crew
1156
Origineel geplaatst door spock
Ook American Vampire vol. 3 (Vertigo, Snyder) gelezen. Was goed !
12 comics en ook 17 dollar. Dat is iets anders dan 4 comics zever, Marvel. En ik hou van de tekenstijlen van zowel Albuquerque als Murphy.

Toen ik gisteren schreef dat American Vampire goed is, had ik alleen nog maar 7/12 gelezen. Het tweede verhaal uit de bundel, echter, is in hetzelfde bedje ziek als de eerste twee bundels (was ik vergeten) : het is NO FUN. Ik moest me echt verplichten van verder te lezen. Bij Ex Machina had ik dat ook, dus het zal wel aan mij liggen... ik wil geloven dat dit goeie reeksen zijn, maar heelder stukken lees ik gewoon niet graag. Ik twijfel om AV verder te volgen.

Ik was al afgehaakt na de eerste bundel... Je "Was goed!" van gisteren deed me twijfelen om deel 2 en 3 misschien toch eens aan te schaffen... Bedankt voor de rechtzetting ! 8)
Geplaatst op 09/10/2012 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 09/10/2012
3030
:D Ik ging gisteren nog proberen verder lezen in AV3, maar ik zag het echt niet meer zitten. Terug naar de winkel, ermee.

Dan maar :

The Walking Dead Book 8 HC heb ik weer graag gelezen. Het is eens wat kalmer, voor iedereen, en dat mag ook al eens. Ze hebben al genoeg meegemaakt.
Ook na 96 deeltjes, vind ik dat Kirkman nog steeds niet in herhaling valt (ook al las ik dat hier en daar). En de verhaallijn die wordt opgestart in dit deel is interessant en heeft veel mogelijkheden voor het verder verloop van de reeks.
Geplaatst op 10/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 10/10/2012
http://media.archonia.com/images/items/68/69/126869.jpg

Grifter TP vol 1

Begint redelijk goed en weet te boeien, maar naar het einde van de trade toe ... echt gewoon mottig slecht. Tijdverspilling.

Koop dit nooit, tis echt rommel.
Black Rock
Geplaatst op 10/10/2012
3030
Stormwatch vol. 1 (New 52) trok ook al op niks. Heel jammer dat ze er niet in slagen goeie Wildstorm strips te maken bij DC... of willen ze niet ?
spock
Geplaatst op 10/10/2012
3030
Ondertussen ook
GL Revenge of the Green Lantern
GLC To be a Lantern
GL Wanted Hal Jordan

gelezen.
Goed tot zeer goed, en altijd Big Fun !

Hierna nog GLC Dark Side of Green, en dan kom ik aan het boek waar ik vorige keer ben op afgenknapt : Sinestro Corps War. Maar ik denk dat dit volledig aan mij lag : niet het goede moment om het boek te lezen, en geen geduld wegens veel te veel andere zaken die ik nog moest lezen/bekijken... (tja). ;)

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/7454_400x600.jpg
Geplaatst op 12/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 12/10/2012
3030
Gelezen :
GLC The Dark Side of Green & Blue Estate vol. 3 : goed en fun !

Spider-man Season One & Daredevil Season One : respectievelijk flauw en saai, en allebei slecht getekend (behalve de covers). Als Marvel hiermee nieuwe lezers wil aantrekken, dan zijn ze niet goed bezig. Zonde van mijn tijd en geld.
Geplaatst op 15/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 15/10/2012
3030
SAGA vol. 1 (Image – BKV, Fiona Staples)
Na alles wat ik hierover op het Internet had gelezen, verwachtte ik hier heel veel van. Maar eigenlijk vind ik het maar gewoontjes.
De tekeningen : vind ik niet goed.
Het verhaal : niks speciaals. Weinig verhaal, eigenlijk.
De setting : seen it all before, but better.
De personages : van ongeïnspireerd tot belachelijk.
Het zal wel weer aan mij liggen, zeker ? Volgens anderen is deze reeks het van het. Maar ik zie het niet. Ik twijfel om dit te blijven volgen. Er is al zo veel, en veel dingen zijn beter.
Geplaatst op 16/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 16/10/2012

Het zal wel weer aan mij liggen, zeker ? Volgens anderen is deze reeks het van het. Maar ik zie het niet. Ik twijfel om dit te blijven volgen. Er is al zo veel, en veel dingen zijn beter.

Het geeft gewoon aan dat je, gelukkig, geen schaap bent maar je eigen koers vaart... maar jou kennende lees je het binnen een jaar nog eens en dan is het de beste reeks! :P
Royale de luxe
Geplaatst op 16/10/2012
3030
Ja, bij sommige reeksen heb ik dat inderdaad. Maar dat zijn dan wel reeksen waar ik al direct een zekere diepgang in gezien heb, en dus zin heb om dat een jaar of twee later nog eens te lezen (ik ken mezelf, zo'n reeksen moeten bij mij inderdaad soms enkele jaren bezinken).

Saga echter, heeft voor mij geen enkele diepgang. :rolleyes:
BKV is daar sterk in, reeksen schrijven die lijken dat ze ergens over gaan, maar eigenlijk niet zo veel voorstellen. Dat is 'm al twee en een halve keer gelukt : Y:TLM, Runaways en 1/2 van Ex Machina. Alleen Y:TLM zit nog in mijn collectie omdat die reeks echt wel goed geschreven is, en ik in tegenstelling tot veel anderen, het einde wel goed vind. Maar de rest was eigenlijk een beetje lucht verkopen. :P
spock
Geplaatst op 16/10/2012
3030
Edit SAGA vol. 1 na gisteren herbegonnen te zijn :

Na alles wat ik hierover op het Internet had gelezen, verwachtte ik hier misschien te veel van. Maar eigenlijk vind ik het maar gewoontjes.

- De tekeningen : vind ik ok; maar : weinig achtergronden, en soms zijn de personages ook niet goed getekend.
- Het verhaal : niks speciaals. Weinig verhaal, eigenlijk. De eerste comic is goed, maar daarna blijft het allemaal wat ter plaatse trappelen... Goeie aanzetten tot wat meer, worden in de kiem gesmoord.
- De setting : seen it all before, but better.
- De personages : van ongeïnspireerd tot belachelijk (tv-heads ? really ? ). Eigenlijk zijn de personages te gewoontjes om SF of fantasy te zijn, en praten ze teveel als de modale (ik zeg maar iets) New Yorker die het over zijn alledaagse problemen heeft. Te weinig SF of Fantasy, naar mijn goesting.

Het zal wel weer aan mij liggen, zeker ? Volgens anderen is deze reeks het van het. Maar ik zie het niet. Slecht is een te groot woord, maar er is toch veel plaats voor verbetering. Toch beslist van vol. 2 ook een kans te geven. Maar echt enthousiast ben ik nu nog niet over deze reeks.

------------

Crossed vol. 4 is goed.
De eerste drie comics, geschreven door Ennis en getekend door Burrows zijn zeer goed.
De volgende zes zijn geschreven door Delano, en getekend door een nieuweling (het is er aan te zien). Ik ben geen fan van Delano, en dat zal na dit boek niet veranderen. Hetgeen hij te vertellen heeft, zou goed genoeg geweest zijn voor drie of vier comics, maar nu smeert hij het uit over zes. Het begint dus best goed, maar het verwatert gaandeweg.
Alhoewel de verhalen steeds hetzelfde zijn : mensen worden achterna gezeten door de Crossed, heeft dit boek me doen besluiten van vol. 5 (Lapham) ook te kopen. Maar geen 3D specials of spin offs meer. Alleen de hoofdreeks !
Geplaatst op 18/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 18/10/2012
3030
Gelezen :

Powers vol. 14 : Gods
Blijft zeer goed.

PunisherMax : Homeless
Ook zeer goed. Passend einde van de reeks.

Supergirl vol. 1 : Last Daughter of Krypton
Dit was één van die New 52 reeksjes die ik eens wilde proberen, zonder dat ik er veel van verwachtte. Maar ik heb dit boekje zeer graag gelezen, en ik ben altijd zeer geïnteresseerd als het over Krypton en haar overleverden gaat. Damn you DC, weer een (goeie) reeks bij om te volgen.

Rork 0 : De Geesten
Zeer goed ! Prachtige tekeningen. PRACHTIGE tekeningen !
Geplaatst op 22/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 22/10/2012
Gelezen :

Powers vol. 14 : Gods

Rork 0 : De Geesten
Zeer goed ! Prachtige tekeningen. PRACHTIGE tekeningen !

zelfs in het z/w blijft dit als een toren in het striplandschap overeind staan! Prachtig gewoon. Moet me nu door de andere delen nog laten verleiden, maar dat kan geen probleem zijn!
Royale de luxe
Geplaatst op 22/10/2012
3030
Ik ben een grote fan van Z/W tekeningen, maar wat Lisa Cochet hier doet met kleuren... prachtig, en een grote meerwaarde.
spock
Geplaatst op 22/10/2012
3030
Hellblazer : The Devil’s Trenchcoat
Het boek (9 comics) bevat twee grote verhaallijnen.

De eerste story arc The Devil’s Trenchcoat (4 comics) vind ik grote zever, en niet goed. Dit is van het slechtste wat ik al gelezen heb, in de Hellblazer reeks (samen met de boeken van Mina).
Het tweede verhaal, waarvan de titel me even ontsnapt en ik ben te lui om het op te zoeken, is gelukkig wel weer zeer goed. John gaat nog ’s vrijwillig (nu ja, onder druk) naar de hel om iemand die hij daar achterliet te helpen, en hij belooft weer iedereen dingen, de duivel incluis, die hij niet wil nakomen. De smeerlap. ;)

Maar ik schrok ervan dat Milligan dus ook wel eens de bal kan misslaan (naar mijn smaak, zal ik er maar bij zetten) : the Devils Trenchcoat, een levende, boze overjas met magische gaven, what was he thinking ? Gelukkig zit er ook nog de maffia story arc en een andere verhaallijn in het eerste deel van het boek, anders kreeg ik het niet uitgelezen.
Toch ben ik blij dat ik deze reeks nog steeds volg. Nu en dan eens een verhaal lezen over John Constantine (de klootzak), het doet deugd. Ik zou ‘m teveel missen, mocht ik (nu al) stoppen met de reeks.
Geplaatst op 26/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 26/10/2012
3030
Gelezen :

Batman The Dark Knight vol. 1 : Knight Terrors HC, GL : Sinestro Corps War en GLC : Ring Quest.
Alle drie goed tot zeer goed. Zelfs Sinestro Corps War ;). Dat is eigenlijk een heel goed boek. Vorige keer was ik er dus echt niet met mijn gedachten bij…
Geplaatst op 29/10/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 29/10/2012
3030
Ondertussen dus ook al Sinestro Corps War, Ring Quest, Rage of the Red Lanterns en Sins of the Star Saphire gelezen. Respectievelijk : zeer goed, goed, zeer goed en goed alhoewel het scenario van die laatste soms wat (eh) warrig is.
Goed getekend steeds, veel DC chaos (in a good way) en ook horror in de verhalen, ik hou ervan, maar ik moet er de tijd voor nemen, en vorige keer ging ik hier véél te vlug over, waardoor ik teveel miste. Mea culpa (dan maar ? ).
Geplaatst op 02/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 02/11/2012
686
Net Absolute DC: The New Frontier gelezen. Wat een toppertje!! Darwyn Cooke is toch wel echt een van mijn favorieten.
Geplaatst op 04/11/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 04/11/2012
3030
Gelezen :
Green Lantern : Agent Orange is goed maar bij momenten wel heel chaotisch waardoor het niet makkelijk te volgen is.
Green Lantern Corps : Emerald Eclipse heb ik ook graag gelezen maar het springt toch teveel van de hak op de tak naar mijn zin.

Voor Sinestro Corps War las ik het toch allemaal net iets liever.

Alle GL is nu voorlopig gelezen. Ga dat nu de komende weken op mijn gemak herlezen voor ik aan Blackest Night ga beginnen
Geplaatst op 05/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 05/11/2012
3030
Met al het Star Wars nieuws van de laatste dagen, heb ik me onderstaande strips in HC gekocht.
Ik las ze al in losse comics indertijd, en in bundels, maar soit, ik wou ze in HC omnibus.

http://images.darkhorse.com/covers/600/17/17422.jpg
Preview : http://www.darkhorse.com/Books/Previews/17-422?page=1
Gegevens : http://www.darkhorse.com/Books/17-422/Star-Wars-Dark-Empire-Trilogy-HC
Dit boek heeft voor mij een nostalgische waarde. Of het ook echt goed is, daar zijn de meningen sterk over verdeeld.

http://images.darkhorse.com/covers/600/16/16556.jpg
Preview : http://www.darkhorse.com/Books/Previews/16-556?page=1
Gegevens : http://www.darkhorse.com/Books/16-556/Star-Wars-The-Thrawn-Trilogy-HC
Dit boek bevat 18 comics, of zes per roman. Is wat weinig, dus er staat veel tekst en informatie in één comic. Maar al bij al zijn dit goeie strips, met zeer goeie tekeningen (oa zes comics getekend door Vatine !).
Geplaatst op 05/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 05/11/2012
3030
Superman Earth One vol. 2 heb ik weer graag gelezen. De vorige was misschien een ietsje beter als het op de villain aankomt, maar dit boek heeft ook meer dan genoeg andere Superman soap en SF om het weer goed te maken. Tja, ik hou van Superman. Als stripreeks bedoel ik. ;)
Al sinds ik met ma mee mocht naar de nopri of de sarma waar toen nog nederlandstalige comics aan de kassa lagen... heel lang geleden. 8)

http://comicbook.com/wp-content/uploads/2012/01/SME1v2_HC_43_600_col.jpg
Geplaatst op 07/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 07/11/2012
351
amai die zou ik met meer dan plezier een lift willen geven ons scarlet :D
Geplaatst op 07/11/2012 Citeren
lagaffe
Geplaatst op 07/11/2012
686
Net Local van Brian Wood gelezen. Erg mooi verhaal. Leuk dat je het hoofdpersonage volgt door verschillende perioden in haar leven en ze zo meer te weten komt over haarzelf.
Geplaatst op 09/11/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 09/11/2012
3030
Ja Local is een zeer goeie strip.

Ik heb gisteren Sweet Tooth vol. 5 Unnatural Habbitats verder uitgelezen. Tja, what can I say ? Jeff Lemire stelt niet teleur. Ge moet misschien zijn tekeningen wat gewoon worden, maar : wat een stripmaker ! Wat een verteller ! Ik ben blij dat de man nu ook wat geld verdient binnen New 52 DC, zo kan hij blijven verder werken aan zijn Vertigo en small press reeksen ook. En ook : wat ik al las van zijn New 52 (Animal Man dus nog maar) was ook al zeer goed. :D
In dit deel tekent Matt Kindt ook een stuk. En die doet dat ook niet slecht (in die stijl, euhm...), alhoewel ik er niet echt fan van ben. ;)

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120104213356/marvel_dc/images/e/e5/Sweet_Tooth_Vol_1_27_Textless.jpg
spock
Geplaatst op 09/11/2012
686
Ja, Lemire is geweldig. Ik hou van het soort verhalen dat hij verteld. Lost Dogs, Essex County en Underwater Welder zijn echte aanraders. Animal Man is ook goed tot nu toe.

Sweet Tooth staat nog op mijn verlanglijstje, al hoop ik dat nu de serie voorbij is DC een aantal Deluxe Editions uitgeeft van de hele serie. Ik kijk ook uit naar het nieuwe project dat volgend jaar bij Vertigo uit gaat komen, Trillium.
MartinMnd
Geplaatst op 09/11/2012
686
Absolute Identity Crisis net uit. Prima verhaal, niet heel erg hoogstaand, maar het was boeiend van begin tot eind. Gelukkig een redelijk goede deal voor dit boek gekregen, want de cover price is echt te hoog imo voor dit boek.

Nu door met de Infinite Crisis omnibus, wat een goede voorbereiding is op de 52 Omnibus die volgende week uitkomt.
MartinMnd
Geplaatst op 09/11/2012
3030
Origineel geplaatst door MartinMnd
Ja, Lemire is geweldig. Ik hou van het soort verhalen dat hij verteld. Lost Dogs, Essex County en Underwater Welder zijn echte aanraders. Animal Man is ook goed tot nu toe.

Sweet Tooth staat nog op mijn verlanglijstje, al hoop ik dat nu de serie voorbij is DC een aantal Deluxe Editions uitgeeft van de hele serie. Ik kijk ook uit naar het nieuwe project dat volgend jaar bij Vertigo uit gaat komen, Trillium.

Essex County heb ik overlaatst opnieuw gekocht, in omnibus, voor de extra's. Het was verdorie al tweede druk.

Essex County, Underwater Welder, The Nobody, Sweet Tooth, Animal Man en ook Lost Dogs, stuk voor stuk aanraders.

Trillium heb ik even moeten opzoeken. :P

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/TRILLIUM%20PROMO2.jpg

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/TRILLIUM%20PROMOb.jpg

Ik heb dit nieuws helemaal gemist. Goed nieuws (oud nieuws dan wel, maar soit) om de maandag mee te beginnen.

http://www.dccomics.com/blog/2012/10/12/announcing-trillium-a-new-vertigo-series-from-writerartist-jeff-lemire

Ik ben heel blij dat Lemire, die eerst een groot small press (pun) talent leek, zo goed zijn weg heeft gevonden in de main stream ook, want dat leverde ook al parels op : Sweet Tooth, Animal Man, The Nobody (de andere las ik (nog ? ) niet).

Ja, ik ben groot fan van de man geworden. http://www.stripdatabank.be/stripforum/images/smiles/icon_olove.gif

Hier een recensie : Essex County 1 - 2 - 3
Geplaatst op 12/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 12/11/2012
763

Essex County heb ik overlaatst opnieuw gekocht, in omnibus, voor de extra's. Het was verdorie al tweede druk.

Essex County, Underwater Welder, The Nobody, Sweet Tooth, Animal Man en ook Lost Dogs, stuk voor stuk aanraders.

Ik heb dit nieuws helemaal gemist. Goed nieuws (oud nieuws dan wel, maar soit) om de maandag mee te beginnen.

http://www.dccomics.com/blog/2012/10/12/announcing-trillium-a-new-vertigo-series-from-writerartist-jeff-lemire

Ik ben heel blij dat Lemire, die eerst een groot small press (pun) talent leek, zo goed zijn weg heeft gevonden in de main stream ook, want dat leverde ook al parels op : Sweet Tooth, Animal Man, The Nobody (de andere las ik (nog ? ) niet).

Ja, ik ben groot fan van de man geworden. http://www.stripdatabank.be/stripforum/images/smiles/icon_olove.gif

Essex County ook in de kast staan. Heb mijn portemonnee maar getrokken toen ik de hardcover omnibus tegenkwam. Nooit spijt van gehad. Wat een sfeer.... super. Moet alleen nog Lost Dogs van hem lezen.
Rutger
Geplaatst op 12/11/2012
763
Origineel geplaatst door Rutger

Essex County ook in de kast staan. Heb mijn portemonnee maar getrokken toen ik de hardcover omnibus tegenkwam. Nooit spijt van gehad. Wat een sfeer.... super. Moet alleen nog Lost Dogs van hem lezen.

Is dat even toevallig.... van een paar dagen geleden.

NYCC Jeff lemire interview
Rutger
Geplaatst op 12/11/2012
3030
eilaba ! deze thread is drie http://www.stripinfo.be/forum/images/thumbs_up.gif kwijt.

Welke vermaledijde heeft die getsjoept ? Teruggeven, zulle ! En rap een beetje.

:P
Geplaatst op 13/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 13/11/2012
Crew
5316
Ik was het niet, maar heb even eigen initiatief genomen :)
witam
Geplaatst op 13/11/2012
686
Net de Infinite Crisis Omnibus uitgelezen. 1400 pagina's goed verhaal! Sommige arcs waren beter dan andere, maar overall zeer goed! The OMAC Project verhaallijn die geschreven is door Greg Rucka vond ik het best. De volgorde van de verschillende issues zijn zeer goed door DC achter elkaar gezet, waardoor je een perfecte leesvolgorde hebt. Deze omnibus is een echte aanrader, ondanks dat ie je een rib uit je lijf kost.
MartinMnd
Geplaatst op 13/11/2012
eilaba ! deze thread is drie http://www.stripinfo.be/forum/images/thumbs_up.gif kwijt.

Welke vermaledijde heeft die getsjoept ? Teruggeven, zulle ! En rap een beetje.

:P

Hangt dat niet af van de waarde dat deze thread krijgt? Iemand zal niet zo gelukkig geweest zijn met je antwoorden zekers :P
Geplaatst op 14/11/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 14/11/2012
3030
Ik ben, voor ik aan Blackest Night ga beginnen, mijn Green Lanterns en Green Lantern Corps boeken aan het herlezen.
Big fun !
Geplaatst op 14/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/11/2012
3030
Ik heb gisteren de Star Wars Dark Empire Trilogy HC gelezen, en ik heb daar toch weer veel plezier aan beleefd. Dat het einde tegenvalt, daar heb ik mij al bijna twintig jaar bij neergelegd. Maar DE I & II vind ik goed, en na het verschijnen van de eerste drie episodes (de films) vind ik deze strips niet eens meer zo erg over-the-top, en de tekeningen van Cam Kennedy vind ik zeer goed. :)
Geplaatst op 16/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 16/11/2012
Jack of Fables: eerste bundeling was amusant, maar de vierde was al zwak te noemen.

Crossed TPB 1: Waar The walking dead' een ferme stomp in de maag is, is dit een stomp in de maag met een ijzeren klauw, waarbij je darmen eruit gehaald worden terwijl je anaal verkracht wordt met een uit de kluiten gewassen brandblusser. Allesbehalve voor gevoelige zielen.
Geplaatst op 17/11/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/11/2012
686
Eindelijk begonnen aan mijn Green Lantern hardcovers. Stonden al een tijdje op de plank mij aan te staren :D Na Absolute Rebirth, No Fear, Revenge of the Green Lanterns en Wanted: Hal Jordan, nu door met Absolute Sinestro Corps War. Goeie sh!t tot dusver :]
Geplaatst op 18/11/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 18/11/2012
3030
Star Wars Thrawn Trilogy HC
Ik heb dit boek weer graag gelezen, maar ik vind het toch nog steeds maar half geslaagd.
Ik blijf erbij : zes comics per roman, het is veel te weinig. Ofwel moet je schrappen. En de scenarist zegt het in zijn voorwoord : ik heb de romans gewoon in zes gelijke delen verdeeld. Hij heeft dus niks geschrapt. Dat zorgt ervoor dat er véél te veel tekst in de comics staat, zoveel zelfs dat je de draad kwijt raakt, waardoor de indruk gewekt wordt dat het verhaal van de hak op de tak springt, onlogisch in elkaar steekt, en je gewoon niet meer weet waarom onze helden ergens zijn, en wat ze daar doen. Ook het ritme suckt langs alle kanten. Er is ook nergens plaats voor een beetje rust, of voor weidse ruimtegevechten. Jammer.
Maar de personages staan er, en daardoor lees ik het dus graag, en de tekeningen zijn prachtig.
Geplaatst op 19/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 19/11/2012
3030
Deze maand in de previews :

Star Trek The Next Generation: Hive

Brannon Braga, Terry Matalas, & Travis Fickett (w)
Joe Corroney (a & c)

In the distant future the entire galaxy has been completely assimilated by Borg and it's king... Locutus! The only hope for the future lies in the past, in the hands of Captain Jean-Luc Picard and the crew of the Starship Enterprise—as Picard faces off against the Borg collective in one final, terrifying, and definitive encounter!

TPB • FC • $17.99 • 104 pages • ISBN 978-1-61377-566-0

Bullet points:
Brannon Braga is one of the writers most associated with the Star Trek Franchise, including the two-part series finale of TNG, “All Good Things...”

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/startrek_thenextgeneration_hive1_463.jpg
spock
Geplaatst op 19/11/2012
voila, bj deze in mijn verlanglijstje geplaatst!
Royale de luxe
Geplaatst op 19/11/2012
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe
voila, bj deze in mijn verlanglijstje geplaatst!

8) Ik ook, alhoewel ik altijd een beetje mijn hart vasthoud als het van die What If afleveringen zijn, of met Time Travel. En Braga stelt mij ook niet echt gerust.

Langs de andere kant vond ik de vorige ST-TNG What If aflevering van IDW best geslaagd (ik had m eerst niet gekocht) kwa verhaal. (De tekeningen waren echter niet goed. )
Geplaatst op 20/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 20/11/2012
3030
Scalped vol. 10 : Trail’s End
Laatste deel van de reeks.
Zo’n einde van een Vertigo reeks, geeft altijd een dubbel gevoel.
1) Blij dat ze ze hebben mogen afronden, dat ze de reeks niet nodeloos lang getrokken hebben, en dat ze op een goeie manier is afgerond, alhoewel ik kan begrijpen dat anderen daar een heel andere mening over zullen hebben. Het is soms nogal verwarrend, maar volgens mij kon deze reeks niet op een andere manier eindigen. En zoals bij veel Vertigo reeksen, was het grootste deel van het verhaal al ten einde in het voorlaatste deel, en is het laatste deel het emotionele einde (als je dat hier zo kan noemen), het einde van de verhaallijnen van de verschillende personages.
2) Jammer dat er weer een goeie Vertigo reeks gedaan is. En tegelijkertijd verwonderd dat er weer vijf jaar voorbij is. ;-)

Star Trek Ongoing vol. 3
Bevat, zoals de vorige volumes, twee verhalen.

1) Een bewerking van The Return of the Archons. Ik heb deze aflevering eerst eens moeten googlen, want ik vroeg me af of ik die wel had gezien. Yep, ik heb ze gezien. En het is niet één van mijn favoriete afleveringen. De stripbewering is dus ook niet één van mijn favoriete (euh) stripbewerkingen. Het las goed weg, daar niet van, en het was veel meer SF dan de tv episode, maar toch vind ik dit maar een povere verhaallijn om op te nemen in de officiële, nieuwe canon van de JJA films.

2) Een volledig nieuw verhaal, The Truth about Tribles, een eerder komische aflevering, waarin de Enterprise, en Star Fleet Academy, met een Tribles plaag te maken krijgen. Leuk om lezen, maar ook deze verhaallijn voegt niks belangrijks toe aan de JJA-verse van Star Trek (behalve misschien dat de crew voor het eerst Klingon technologie onder ogen krijgt).

Minst geslaagde deel tot nu toe, maar toch nog steeds leuk om lezen. Tja, ik ben fan. ;-)

Preview Archons 1 : http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=12535

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/prv12535_pg6_775.jpg
spock
Geplaatst op 20/11/2012
Bij de vorige ongoing had ik toch al mijn bedenkingen bij het recycleren van die oude OST afleveringen... totaal niet JJA waardig. Ze kunnen met de reboot zo veel kanten op. Er zijn verdomme bijna geen 'pointed ears' meer over. De balans van het kwadrant ligt overhoop. Er zijn toch mogelijkheden zat om wat subplots met veel meer originaliteit uit te werken, zonder dat deze te veel met de volgende film interveniëren?!

HoHo maar neen ff vlug geld verdienen, wat lijntjes tekst aanpassen en hopla...

tja ik ben teleurgesteld in deze ongoings. Gelukkig zijn de tekeningen nog altijd van een degelijk niveau..
Royale de luxe
Geplaatst op 20/11/2012
3030
Er is wel véél meer herschreven, dan enkele lijntjes. ;)

En de jonge gasten kennen die afleveringen niet meer, hé.

Er zijn al zoveel strips en verhalen van ST. Wat moeten ze op den duur nog doen ? Ik vind het gegeven van ouwe afleveringen en nieuwe verhalen niet zo slecht. Alleen kan ik deze keer de keuze van de aflevering en het nieuw verhaal niet begrijpen. Er zijn belangrijker verhaallijnen die verstript kunnen worden. Maar volgens mij moeten ze wachten tot na de volgende film. Officiëel kunnen ze nu nog niet met Klingons afkomen in de strips. Die eer is voor de films.

In de vorige bundel waren er wel al Romulans. Dat vond ik dan weer raar, dat ze dat niet voor een film gehouden hebben.
spock
Geplaatst op 20/11/2012
3030
Lobster Johnson vol 2 The Burning Hand heb ik zeer graag gelezen. Pulp met een grote P, en een knipoog. Ook de tekeningen vind ik zeer goed.
Daarna begonnen aan Fables Werewolves of the Heartland. Saaien brol. En de tekeningen werken ook op mijn zenuwen. Met hun verschillende tekenaars en inkters. De ene zijn goed, de andere trekken op niks. Half gelezen en ermee gestopt.
Geplaatst op 21/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 21/11/2012
3030
Gekocht :
Wolverine & The X-men vol. 1 : goed en grappig boekje. Maar ik ben geen fan van de tekeningen.

Rachel Rising vol. 2 : Fear no Malus van Terry Moore (nog niet gelezen).

Rachel Rising vol. 2 is zeer goed. Zéér goed. Maar wel vlug uit. Ah, dan lezen we dat twee keer, eh. 8)
Geplaatst op 27/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 27/11/2012
3030
Blackest Night gelezen. Begint wat traag en in het begin dacht ik ook even “hier ga ik moeite mee hebben om door te geraken”, of misschien ligt dat aan mij, omdat ze in de eerste hoofdstukken nogal eens spreken over personages die ik van haar nog pluimen ken, maar daarna ging het met een rotvaart vooruit en heb ik het heel graag gelezen.
Nu de Blackest Night Green Lantern en Green Lantern Corps.

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/18242_900x1350.jpg
Geplaatst op 29/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 29/11/2012
686
Blackest Night gelezen. Begint wat traag en in het begin dacht ik ook even “hier ga ik moeite mee hebben om door te geraken”, of misschien ligt dat aan mij, omdat ze in de eerste hoofdstukken nogal eens spreken over personages die ik van haar nog pluimen ken, maar daarna ging het met een rotvaart vooruit en heb ik het heel graag gelezen.
Nu de Blackest Night Green Lantern en Green Lantern Corps.

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/18242_900x1350.jpg

Heb ze ook alle drie afgelopen weekend gelezen. Ik had dezelfde ervaring bij Blackest Night. De andere twee boeken starten wat vlotter. Ik heb telkens tussen de drie titels geswitched, zodat ik het chronologisch in de juiste volgorde las. Erg onder de indruk!!
MartinMnd
Geplaatst op 29/11/2012
686
Trouwens, ik weet niet precies of je hier mooie aanbiedingen mag plaatsen, maar op de UK versie van thebookdepository is een prijs f@ck up voor 100 Bullets Deluxe Book Four en Marshall Law Deluxe. Beide boeken gaan voor een pre-order prijs van €15.93 per stuk, terwijl de cover prijs $49.99 is! Dat is 60% korting!!
MartinMnd
Geplaatst op 29/11/2012
3030
Ik zou ook wel willen switchen tussen de titels, maar weet de juiste volgorde niet. Blackest Night was op zich wel goed te lezen, als je er rekening mee houdt dat er dingen gebeuren die in andere boeken staan, maar Blackest Night Green Lantern is toch wel een grote puzzel, met die losstaande hoofdstukjes allemaal.

Gelukkig lees ik mijn boek altijd twee keer, voor ik ze in de kast zet. Dus misschien bij herlezen eens proberen op volgorde, als ik die vind... ;)
Geplaatst op 30/11/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 30/11/2012
763
Trouwens, ik weet niet precies of je hier mooie aanbiedingen mag plaatsen, maar op de UK versie van thebookdepository is een prijs f@ck up voor 100 Bullets Deluxe Book Four en Marshall Law Deluxe. Beide boeken gaan voor een pre-order prijs van €15.93 per stuk, terwijl de cover prijs $49.99 is! Dat is 60% korting!!

Damn... da's de moeite waard. Klinkt naar een foutje bij de prijsstelling!

Nog meer van dat soort mooie deals kunnen ontdekken? Ik houd me aanbevolen....

Spock... nog eens gekeken naar Cla$$war?
Rutger
Geplaatst op 30/11/2012
686
Origineel geplaatst door Rutger

Damn... da's de moeite waard. Klinkt naar een foutje bij de prijsstelling!

Nog meer van dat soort mooie deals kunnen ontdekken? Ik houd me aanbevolen....

Spock... nog eens gekeken naar Cla$$war?

Iets minder spectaculair, maar Earth 2 vol. 1: The Gathering heeft ook een foute prijsstelling. Is geprijsd als paperback ($14,99), maar is een hardcover ($22,99).

Ik zou ook wel willen switchen tussen de titels, maar weet de juiste volgorde niet. Blackest Night was op zich wel goed te lezen, als je er rekening mee houdt dat er dingen gebeuren die in andere boeken staan, maar Blackest Night Green Lantern is toch wel een grote puzzel, met die losstaande hoofdstukjes allemaal.

Gelukkig lees ik mijn boek altijd twee keer, voor ik ze in de kast zet. Dus misschien bij herlezen eens proberen op volgorde, als ik die vind... ;)

Voila...

Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #43
Blackest Night - Prologue: Death Becomes Us
Blackest Night - Part One
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #39
Blackest Nigh: Green Lantern - Green Lantern #44
Blackest Night - Part Two
Blackest Nigh: Green Lantern - Green Lantern #45
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps - #40
Blackest Night - Part Three
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #46
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #41
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #47
Blackest Night - Part Four
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #42
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #48
Blackest Night - Part Five
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #43
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #49
Blackest Night - Part Six
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #44
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #50
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #51
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #45
Blackest Night - Part Seven
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #46
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #52
Blackest Night - Part Eight
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #47
MartinMnd
Geplaatst op 30/11/2012
Crew
3657
@MartinMnd

Lemire is my nr. 1

Maar ik denk dat Brian Wood je ook zal smaken :)
Geplaatst op 01/12/2012 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 01/12/2012
686
Origineel geplaatst door T.I.A
@MartinMnd

Lemire is my nr. 1

Maar ik denk dat Brian Wood je ook zal smaken :)

Ja Brian Wood is te gek! Local was/is geweldig. Ben halverwege DMZ en heb laatste helft van Northlanders gelezen, dus ben aan het inhalen. The Massive en Conan zijn ook echte aanraders! Channel Zero staat op de plank, Demo op het verlanglijstje en over paar weken ga ik ook The Couriers/Cous Cous Express aanschaffen als Image deze opnieuw uitbrengt.

Net eerste Deluxe Edition uit van Ed Brubaker's Criminal. Had al Last of the Innocent in losse delen gelezen, maar wow... wat een top reeks. Morgen tweede deluxe edition lezen.
MartinMnd
Geplaatst op 01/12/2012
Diene couriers trekt op niet veel hoor, althans het tweede deel, dat ik gelezen heb.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/12/2012
686
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Diene couriers trekt op niet veel hoor, althans het tweede deel, dat ik gelezen heb.

Ik ken die uitdrukking niet, maar klinkt weinig positief ;) Ik zal over een paar weken mijn mening kunnen geven.

Tweede deluxe edition van Criminal was ook echt heel goed. Hopelijk komt Scene of the Crime snel aan in m'n brievenbus.

Vandaag ook Green Arrow: Year One gelezen. Erg leuke strip met super artiest Jock, die toch wel een van m'n favorieten is. En net het eerste van 2 delen Green Wake van Kurtis J. Wiebe. Beetje een vaag boek en soms wat vreemd/overbodige dialogen. Ben toch wel benieuwd naar deel 2, al denk ik niet dat het zo goed wordt als z'n Peter Panzerfaust.
Geplaatst op 02/12/2012 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 02/12/2012
3030

Voila...

Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #43
Blackest Night - Prologue: Death Becomes Us
Blackest Night - Part One
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #39
Blackest Nigh: Green Lantern - Green Lantern #44
Blackest Night - Part Two
Blackest Nigh: Green Lantern - Green Lantern #45
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps - #40
Blackest Night - Part Three
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #46
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #41
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #47
Blackest Night - Part Four
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #42
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #48
Blackest Night - Part Five
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #43
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #49
Blackest Night - Part Six
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #44
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #50
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #51
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #45
Blackest Night - Part Seven
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #46
Blackest Night: Green Lantern - Green Lantern #52
Blackest Night - Part Eight
Blackest Night: Green Lantern Corps - Green Lantern Corps #47

Thanx, als ik ze herlees, zal ik dat eens zo volgen.

Ondertussen :

Vrijdag namiddag Blackest Night Green Lantern verder uitgelezen, nadat ik er donderdag mee stopte wegens niet eenvoudig te volgen. ;)
Graag gelezen, ook al vormt het dan een moeilijke puzzel samen met de hoofdbundel .

Ook Blackest Night Green Lantern Corps gelezen en die vond ik zéér goed. Waarschijnlijk de beste groene bundel die ik al gelezen heb . Deze laatste was ook meer een op zichzelf staand verhaal, behalve de laatste twee hoofdstukken dan. Zeer graag gelezen, ja ja. Geslaagde groene namiddag. :)
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 03/12/2012