Comics and Graphic Novels

B.P.R.D. bundelingen 1 - 10 (behalve 3): goed tot heel goed, hoewel de eerste trades (de kortberhalen) nogal wisselend van niveau zijn. Wie graag eens wat actie/horror leest, zeker een aanrader.
Geplaatst op 29/03/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/03/2012
3030
Jammer dat ge deel drie niet hebt kunnen lezen. Volgens mij begint in dat deel het echte verhaal van BPRD (als ik mij dat goed herinner, tis weeral een tijdje geleden).

Tenzij je drie al eerder las, natuurlijk. Dan zwijg ik. 8)
Geplaatst op 30/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 30/03/2012
Origineel geplaatst door spock
Jammer dat ge deel drie niet hebt kunnen lezen. Volgens mij begint in dat deel het echte verhaal van BPRD (als ik mij dat goed herinner, tis weeral een tijdje geleden).

Tenzij je drie al eerder las, natuurlijk. Dan zwijg ik. 8)

nee, was niet in voorraad toen ik de reeks wilde kopen.
En inderdaad, met deel 3 start de plague of Frogs.

Gelukkig kan een doorwinterd lezer zich daar wel overzetten ;)
Geplaatst op 30/03/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/03/2012
3030
Gekocht :
DMZ vol. 11 : Free States Rising
Rachel Rising vol. 1 : Shadow of Death
Secret Warriors vol. 6 : Wheels within Wheels
. Ik vond deze weer zeer goed, maar ik had misschien beter de vorige delen eerst eens herlezen. Maar ach, wreed goed, dus. Hickman rules ! 8)
Geplaatst op 02/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 02/04/2012
3030
Rachel Rising vol. 1 : The Shadow of Death
Rachel Beck wordt wakker in een ondiep graf, en graaft zichzelf eruit. Een mysterieuze (zoals later blijkt) vrouw kijkt toe, maar steekt geen vinger uit om haar te helpen. Rachel keert terug naar haar dorp Manson, waar ze verschillende keren te horen krijgt dat ze Rachel niet is ;). En zo begint het mysterie van deze nieuwe reeks van Terry Moore. En de mysterieuze zaken volgen elkaar in snel tempo op. Zijn vorige reeksen indachtig, zou je het Moore niet toegeven dat hij in staat is van horror te schrijven, maar toch : hij kan het. Gelukkig wel ook nu en dan met een grappig knipoogje.

Ik ga toch even de advocaat van de duivel spelen.
1) Dit eerste volume leest als een (te) lange inleiding, op het einde wordt wel één en ander opgehelderd, als ge goed oplet, maar toch, het leest een beetje als een inleiding die maar blijft duren, zonder dat de karakters uitgediept worden. Daardoor had ik (nu nog) geen enkele sympathie voor de personages, en kon ik me maar moeilijk inleven. Jammer, want in deze bundel staan toch al zes comics. Hetgeen in deze zes comics gebeurt, had gerust in vier comics vertelt kunnen worden, en dan had hij nog twee hoofdstukken over gehad om zijn personages echt voor te stellen, zoals we dat van Terry gewend zijn.
2) De tekeningen lijken af en toe veel te gehaast. Ik weet dat heel veel mensen Moore’s tekeningen prachtig vinden, en dan vooral zijn vrouwen. Ik vind dat hij goed kan tekenen, maar prachtig is wat overdreven 8), maar hier staan toch tekeningen in die beter konden.
3) Papier is te dun.

Om af te ronden : ik heb dit boekje graag gelezen, maar voorlopig blijft het nog niet plakken omdat de personages veel te weinig uitgewerkt zijn. Dus : goed, maar ik hoop toch dat het nog veel beter wordt.

http://www.terrymooreart.com/wp-content/uploads/2011/11/rachelrising3.14.jpg
Geplaatst op 04/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 04/04/2012
Origineel geplaatst door Black Rock
MASSIVE #1 WOOD CVR

Ik vraag mij af hoe het komt dat niemand bij Image of bij Diamond dit gezien heeft.

Op de cover van de previews dan nog wel ;-)

Wat bedoel je ? Niemand gezien ?

Ik zelf vond "massive wood" niet direct een top beschrijving voor een comic die niets met pr0n te maken heeft. Kan aan mij liggen ;)
Geplaatst op 04/04/2012 Citeren
Black Rock
Geplaatst op 04/04/2012
3030
't zal wel aan u liggen.

The Massive #1 Brian Wood, lees ik. :D
Geplaatst op 05/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 05/04/2012
3030
Over Wood geklapt :

op een ander...

Donnie Darko schreef :

Snelreview:

DMZ vol. 11 Brian Wood

Het is bijna gedaan, snif.
Dit blijft gewoon steengoed.

Ikke :

Deze vond je in ieder geval veel beter dan mij.
Heb 'm gelezen, en dit deel laat me siberisch koud. Echt waar.
Niet slecht, niet goed, eerder saai...

't Wordt tijd dat het gedaan is. 8)
spock
Geplaatst op 05/04/2012
MASSIVE #1 WOOD CVR

Ik vraag mij af hoe het komt dat niemand bij Image of bij Diamond dit gezien heeft.

Ik zelf vond "massive wood" niet direct een top beschrijving voor een comic die niets met pr0n te maken heeft. Kan aan mij liggen ;)

waar het hart van vol is, loopt de mond over.... of wat doe jij toch de hele dag. :P
Royale de luxe
Geplaatst op 05/04/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
MASSIVE #1 WOOD CVR

waar het hart van vol is, loopt de mond over.... of wat doe jij toch de hele dag. :P

zeg, je bent anders zelf ook wel goed bezig: massive Wood en overlopende mond...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/04/2012
pa doem poem psh.
Geplaatst op 06/04/2012 Citeren
Black Rock
Geplaatst op 06/04/2012
Age of bronze: A thousand ships: een hervertelling van de oorlog van Troje: Very Good Stuff.

Parker 2: de Organisatie: het eerste deel was heel goed, en dit deel doet niet onder.
Geplaatst op 09/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/04/2012
3030
I've had it with 90's Morrison en Vertigo. Pffff. Flex Mentallo proberen lezen. Ik raak er niet door. Acht jaar geleden, toen in The Invisibles las, en Doom Patrol, ging ik dit misschien ook goed gevonden hebben, maar ik betwijfel het. Die twee andere gingen tenminste nog over iets. Vertigo mag van mij hun ouwen brol houden in het vervolg. Ze zouden beter eens met iets goed nieuws afkomen ipv altijd maar ouwe prullen te recycleren.

Misschien ben ik wat te schagrijnig omdat ik een keelontsteking heb
maar toch...
Geplaatst op 11/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 11/04/2012
3030
-achterhaald-
spock
Geplaatst op 11/04/2012
The extremist (Milligan/McKeever): mja, zo'n 15 jaar geleden vond ik deze afdaling in de perversiteit heel goed. Nu wil ik mijn mening toch wat bijstellen naar: te pruimen.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/04/2012
3030
Flex Mentallo verder uitgelezen. Morrison zat waarschijnlijk aan de zware LSD toen hij dit schreef. Alleen jammer dat dit verhaal me geen kl0t3n kan boeien, integenstelling tot andere dingen die hij toen schreef. Ik ga dit dan ook niet herlezen. De tekeningen zijn superb. Maar het verhaal...?
Geplaatst op 12/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 12/04/2012
De derde Daredevil Visionaries: Frank Miller gelezen. Wat Miller daar uitsteekt, chapeau. Zo is er een hele aflevering waarbij Daredevil aan het bed zit van een kreupele Bullseye, Russische roulette aan het spelen. En hij vertelt waarom. Indringend! Zo veel jaar na dato steken zijn Daredevils er nog altijd bovenuit.
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/04/2012
3030
PUNISHER MAX : FRANK is zeer goed. In het vorige, iets minder goed deel, heeft Frank serieus slaag gekregen van Bullseye en hij zit nu in de gevangenis. Daar zit het natuurlijk vol met mensen die Frank onder handen willen nemen. En ook de Kingpin probeert van buiten de muren om een opstand te starten en zo Frank uit te schakelen.
Maar wat dit deel zo goed maakt, is de back story : wat gebeurde er met hem en zijn familie tussen zijn terugkomst uit Vietnam en de fatale dag in het park.
Ja. Zeer geslaagd deel in deze reeks. Nog één deel en Aarons run is ook weer gedaan.

Ps : binnenkort zal ik Flex M toch nog eens opnieuw lezen. Ik denk dat ik vorige keer, door de koorts en de pillen teveel van deze strip gemist heb om een oordeel te kunnen vellen...
Geplaatst op 21/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 21/04/2012
3030
Voor wie het nog niet zou weten :

DC Reprinting HITMAN, the Best Book in the History of Ever(wat betreft superheroes)

http://www.newsarama.com/comics/dc-comics-hitman-love-ennis.html
(met enkele platen)

http://i.newsarama.com/images/hitman_01-00_02.jpg

http://i.newsarama.com/images/hitman_16-01_02.jpg
Geplaatst op 24/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 24/04/2012
3030
Batman Incorporated (Deluxe enz.) van Grant Morrison en div. tekenaars, zeer graag gelezen. Veel liever dan ik het had verwacht, want zeg nou zelf : overal Batmannen (nu ja, wannabe’s, dacht ik), waar trekt dat nu op ? Bats moet zijn avonturen in Gotham beleven, en nergens anders. Ik heb Gotham ook wel gemist in dit boek, maar toch, ik heb het dus zeer graag gelezen.
Morrison is op dreef, dus ge moet er uw gedachten bijhouden, en de tekeningen zijn goed tot zeer goed, al naargelang de tekenaar (of de stijl die nodig is voor dat bepaald verhaaltje).

In deze ‘Season One’ van Batman Inc. beleeft Bats enkele avonturen, die op het eerste zicht los staan van elkaar, en telkens wordt hij daarbij geholpen door één van zijn (oude of nieuwe) rekruten van zijn Batman Incorporated. Batman Inc. wordt trouwens gefinancierd door Bruce Wayne.
Maar het wordt duidelijk dat achter al (of veel van) deze zaken één nieuwe, wereldomvattende organisatie zit, gekend als Leviathan. Wordt vervolgd in de nieuwe Batman Inc. reeks.

Ik kan begrijpen dat niet iedereen hiervan houdt, want Morrison is nogal op dreef, binnen de grenzen van het Bats-universum natuurlijk, maar we weten allemaal dat een Morrison op dreef, niet altijd makkelijk om volgen is. Hij springt dan ook nogal van de hak op de tak (of zo lijkt het soms) waardoor de lezer zelf voor en stuk de puzzel in elkaar moet steken. Maar niemand heeft ooit beweerd dat superhero-comics, of strips in het algemeen, makkelijk moeten zijn. Sommige scenaristen vragen nu eenmaal meer van de lezer, dan andere.

Ik ga dit boek met veel plezier binnenkort opnieuw lezen. En het zal ook nodig zijn, want ik was er niet met mijn volle gedachten bij, eergisteren, toen ik de eerste helft van het boek las. ;-)

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/files/2011/04/bminc-56.jpg
Batwoman en The Hood (een Britse superspy)

http://cdn.ifanboy.com/wp-content/uploads/2011/07/Batman-Incorporated-1_panel.jpg
Bruce en Selina

http://www.4thletter.net/wp-content/uploads/2010/11/binc1.jpg
Catwoman verschiet nogal van bepaalde japanse strips, terwijl Bats natuurlijk weer heel serieus bezig is
Geplaatst op 26/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 26/04/2012
3030
Hitman vol. 6 : For Tomorow (Ennis – McCrea) is weer 14 comics lang pure fun. Tommy en zijn maten krijgen, zoals zo vaak, een hoop maffia- en andere killers achter zich aan, en dat loopt niet altijd goed af. En Ennis presteert het weer : het einde van dit boek zorgde voor een krop in mijn keel.
Dit deel speelt zich af ten tijde van No Man’s Land, wat zorgt voor nogal komische opmerkingen door Tommy en zijn maten over superheroes en Events. ;) Alsof No Man’s Land nog niet genoeg is, laten Tommy en Nat onder andere een bende dinosauriërs los op Gotham.
Fun, I tell ya !
En ik hou van de donkere, moody tekenstijl van McCrea.
Nog één deel, en dan weet ik eindelijk hoe het afloopt met Tommy Monaghan, de sympathiekste Hitman van Gotham en omstreken.
Geplaatst op 27/04/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 27/04/2012
Crew
4173
http://www.4thletter.net/wp-content/uploads/2010/11/binc1.jpg
Catwoman verschiet nogal van bepaalde japanse strips, terwijl Bats natuurlijk weer heel serieus bezig is

En er is blijkbaar niet veel aan...
https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRTvvG56BafKMAEGgrcUbdX6FoOxFslvXXWVUwERRPq-936Dyy4

Ik vraag me wel af of het een echte manga betreft, want na een zoektocht naar hentai Akuma vind ik niet veel terug.
Geplaatst op 27/04/2012 Citeren
woelfie
Geplaatst op 27/04/2012
Batman/Spawn
Waaw, Frank Miller en Todd McFarlane in hun hoogdagen! Kan niet fout gaan!!
Wel dus... Belachelijk dun verhaal.
Geplaatst op 30/04/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/04/2012
3030
Chew vol. 5 : Major League Chew
Vond ik weer zeer goed. En grappig. En wansmakelijk. En over the top.
En zeer goed. 8)

Wolverine : Wolverine’s Revenge
Ook goed. Een beetje langdradig in het begin, en wat melig op het einde, maar een goed einde van een trilogie die toch wel heel erg slecht begon. En aangezien ik het begin (Wolvie goes to hell) al heel ongeloofwaardig vond, neem ik er het (uhm) we're-never-gonna-talk-about-this-storyline-again gehalte van dit laatste deel er ook maar bij. ;)

Abe Sapien vol. 2 : The Devil does not Jest and other Stories
Goed, maar de vorige was beter. Bevat drie kortverhalen.

Batman – The Dark Knight : Golden Dawn (Deluxe enz. – David Finch (& Morrison))
Ik vond dit boek tot mijn grote verrassing zeer goed. Men had mij nochtans gewaarschuwd voor Finch’s Batman. Maar ik heb Golden Dawn (5 comics) dus zeer graag gelezen. Prachtige tekeningen.
Dit boek bevat ook Batman : The Return (als ik me dat goed herinner), geschreven door Grant Morrison en getekend door Finch. Dit is zowaar een inleiding tot Batman Incorporated. Konden ze toch beter in Batman Inc. zelf gestoken hebben. Nu ja, ik heb het nu toch ook gelezen, en ik ben content. 8-) Nu nog Batman & Robin vol. 3, die deze week uitkomt, en ik ben volledig mee met Batman (zoals ik het wil).
En dan volgende week : Court of Owls HC ! (maar ik zal even geduld moeten oefenen…)

http://media.comicvine.com/uploads/3/36139/1597370-tdk01_010_011_super.jpg
Geplaatst op 02/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 02/05/2012
Star wars: Tales of the Jedi
mwah, gedateerd verhaal.

dork tpb 2:
Evan Dorkin's venijnige (zelf)spot blijft voor mij grappig, ook al is die tien jaar oud (en ouder). Best wel gedoseerd consumeren, want een hele tPB vol grappen in één keer is te veel van het goede.

Transmetropolitan TPB 1 en 2: superjournalist Spider Jerusalem komt van zijn berg af om de wereld opnieuw een geweten te schoppen. Een vuilgebekte Louis Paul Boon.
Niet alle verhaaltjes zijn even sterk, maar over het algemeen is dit een heel sterke reeks.
Geplaatst op 04/05/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/05/2012
3030
American Vampire vol. 2 (Vertigo * Snyder, Albuquerque e.a.) : goed. De tekeningen van Albuquerque zijn ondermaats. Hij kan veel beter. Het verhaal is goed, maar niks speciaals. Beetje overroepen reeks op het Internet, als je het mij vraagt.

Batman & Robin : Batman Must Die ! (DC * Morrison, div.) : ook goed.

Locke & Key vol. 4 : Keys to the Kingdom (IDW * Hill, Rodriguez) : zéér goed !!!

Animal Man vol. 1 : The Hunt (DC, new 52 * Lemire, Foreman ea) : zéér goed. The DC-90s-psychedelic horror is back ! Love it ! En dat via een reeks over een B-superhero, die eigenlijk meer begaan is met zijn gezin dan met het bekampen van criminelen.
En als ge dacht dat Guy Davis monsters kan tekenen, dan zou je eens moeten zien wat Foreman hier doet. Niet gewoon ! Dit kan alleen bij DC. Met alle respect, maar Marvel is hier te down to earth voor ;-). Onderstaande afbeeldingen haalde ik hier en die mens zegt interessante dingen over de tekeningen.
Lang geleden dat ik nog zo verrast werd door een nieuwe reeks. Ik ga nu ook wel de nieuwe Swamp Thing moeten lezen, maar tant pis. Dit is zeer goed !

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-comic_02.jpg

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-1.jpg

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-1-019.jpg
Geplaatst op 07/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 07/05/2012
Crew
44
Voor de liefhebbers van onder meer de reeks Criminal is er goed nieuws. Sean Phillips komt naar F.A.C.T.S.
Geplaatst op 08/05/2012 Citeren
Gilles
Geplaatst op 08/05/2012
3030
Superman Grounded vol 1 (JMS e.a.) gelezen.
In de nasleep van de New Krypton Saga besluit Superman, die last heeft van the blues (hoe zou je zelf zijn), een walkabout door the USA te maken.
Ja, het is een soort soap, en ja het is soms wat melig, maar nee, het is niet zo slecht als men op het Internet beweerde. Ik heb het graag gelezen. Het is eens wat anders ;)
Het moeten niet altijd over-the-top, crazy SF adventures zijn die onze boy scout beleeft.
De tekeningen van het hoofdverhaal zijn ok, die van de interludiums (geschreven door G. Willow Wilson) kunnen er mee door.

http://www.primaryignition.com/wp-content/uploads/18431_400x600.jpg
Cassaday mag zich eens herpakken, zijn covers trekken op niet veel meer...
Geplaatst op 14/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/05/2012
3030
Onlangs gelezen :

Batman & Robin (vol. 3) Batman Must Die!
(Morrison - div.) : goed. Bruce is back en begint met Batman Inc. Ondertussen worden een hoop van Morrs verhaallijnen opnieuw bovengehaald en al dan niet afgehandeld (Prof. Pyg, Dr. Hurt, ...) en wordt Robin besmet met het Joker Venom. Dick Grayson is nog steeds The Batman of Gotham, Bruce houdt zich met meer wereldse zaken bezig...

Batman : Eye of the Beholder (HC - Tony S. Daniels, e.a.) : de minst goeie Batman die ik in lang gelezen heb. Springt een beetje van de hak op de tak, en er zitten enkele gaten in het verhaal. Langs de ene kant passeren enkele personages uit The Return of Ra's Al Ghul de revue, en in een tweede verhaal zien we dat Two-Face en The Riddler terug zijn. Maar in het licht van The New 52 heeft dit allemaal niet veel belang.
Dick Grayson is de Batman van dienst.
En ook : het (voorlopige ? ) afscheid van Catgirl. *snif* ;)

Batman vol. 1 : The Court of Owls (Snyder - Capullo * The New 52)
Wow !
Bruce Wayne is echt terug, nu. Snyder schrijft een betere Batman/Bruce Wayne dan gelijk wie, de laatste jaren. En zijn verhaal mag er ook zijn : eindelijk nog eens een echt mysterie, waar Bats zijn tanden in kan zetten.
De tekeningen zijn prachtig ! En zeer passend.
Veel meer ga ik er niet over zeggen, wegens : spoilers, en ook, ik heb 'm nog niet helemaal uitgelezen, omdat ik er vandaag ook nog wat wou in verder lezen. ;)
Na Animal Man, mijn tweede 'new 52' boek, en voor een tweede keer : een schot in de roos. Voor wie wil (her)beginnen met Batman : dit is het perfecte moment. 8)
Strips kunnen magie zijn, als alles klopt in de strip (scenario, tekeningen, kleur, sfeer, mysterie, karakters, ...), en alles klopt in dit boek.
Enig nadeel : nu moet ik wachten op vol. 2. :)

Omdat alle andere afbeeldingen teveel spoilers bevatten (niet echt spoilers, maar ik wil de verrassing voor toekomstige lezers niet verbrodden), alleen de cover :
http://dl.dropbox.com/u/62428581/batman-courtofowls.jpg
Geplaatst op 15/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 15/05/2012
3030
Batman Court of Owls verder uitgelezen.
HOH !

ZO GOED ! 8)

Ff met de smartphone Harper opgezocht, omdat ik dacht dat ik wat gemist had, maar nee. Dus geen paniek.
Geplaatst op 16/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 16/05/2012
3030
Catwoman vol. 1 : The Game (new 52)
Ook een goed boekje, New 52 heeft me nog niet teleurgesteld (of de boekjes die ik gekozen heb, hebben me nog niet teleurgesteld).
Goed getekend, en een leuk verhaal: Cats steelt van verkeerde mensen, en krijgt een hoop narigheid op haar dak. Ook een sexy boekje, Cats does Bats. 8)

http://images.wikia.com/marvel_dc/images/6/62/Catwoman_Vol_4_1.jpg
Geplaatst op 21/05/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 21/05/2012
Star Trek Ongoing vol 1 is zeer geslaagd. Twee ouwe TOS afleveringen, herwerkt, dus anders maar toch herkenbaar, en met het nieuwe schip en de nieuwe crew.
Goed getekend en goed geschreven, de personages zijn herkenbaar zowel in de tekeningen als in hetgeen ze zeggen (of hoe ze het zeggen). Dit boekje bevat de afleveringen Where No Man Has Gone Before en The Galileo Seven. Ze hebben deze verhalen gelukkig niet klakkeloos overgenomen. Er is voldoende aan veranderd. Eén van die veranderingen is het rechtstreeks gevolg van de Spock/Uhura situatie uit de film. Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden…
Dit boekje is prachtig uitgegeven, maar bevat dus maar vier comics. Een beetje weinig voor een tpb, vind ik.
De verhaallijn hierna is ook een TOS herwerking, maar daarna komt er een nieuw verhaal, er is in deze nieuwe Star Trek tijdslijn namelijk één en ander gewijzigd (de vernietiging van Vulcan, bijv). Ik heb deze tpb met veel plezier gelezen. De enige voorkennis die nodig is, is de film uit 2009. Maar als je de afleveringen in kwestie gezien hebt, is het nog zo leuk. 8)
Misschien hadden ze deze ongoing beter begonnen met een nieuw verhaal ipv een herwerking, maar ah, ik lig er niet van wakker, zoals sommige anderen op het Internet ;) .

http://www.mycomicnetwork.com/v2/wp-content/uploads/2011/10/st-1-wheres-dehner.jpg

http://dl.dropbox.com/u/62428581/kirk-in-command.jpg

http://dl.dropbox.com/u/62428581/enterprise-bridge.jpg

Ik ben toch wat teleurgesteld. Het is niet slecht en gelukkig wat beter geschreven dan de originele aflevering (ook strak ingekort), maar het is niet 'origineel' genoeg herwerkt. Ik kan begrijpen dat er heel wat commentaar is op dit eerste tpb volume en dat er velen zullen afhaken. Zelf zal ik de andere nog kopen als de verhalen wat meer een eigen leven gaan leiden in het nieuwe universum.
Geplaatst op 24/05/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 24/05/2012
763
Heb pas net Elephantmen van Richard Starkings ontdekt. Damn... ben echt onder de indruk. Mijn enthousiasme werd lange tijd getemperd door de afbeeldingen die ik zag van neushoorns en olifanten met allerhande wapentuig maar ik ben helemaal om. Tekeningen zijn over het algemeen geweldig. Er wordt veel gewerkt met verschillende tekenaars maar dat stoort in het totaal niet. En het verhaal (ik zit inmiddels al bij de 3e HC bundel uitgave) wordt maar beter en beter. Kan het iedereen aanraden. Spock... jij nog een mening over deze serie? Ben benieuwd.

http://thingsilike08.blogspot.com/2012/01/elephantmen-37.html
Geplaatst op 30/05/2012 Citeren
Rutger
Geplaatst op 30/05/2012
3030
Mijn oudste posts over Elephantmen en Hip Flask op dit forum, dateren van maart 2010, maar ze staan vespreid over de thread.

Hier : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=11486&start=0 staat alles mooi samen in één thread.

Deze week komt vol. 0 uit.
spock
Geplaatst op 30/05/2012
3030
Edit :

Ondertussen heb ik een nieuwe vol. 1 gekocht, omdat daar meer in staat dan in mijn ouwe vol. 1.

De niet genummerde trades heb ik ook niet meer, omdat alles nu in de dikke genummerde trades staat.

De HC's van Hip Flask heb ik wel nog, wegens oversized en PRACHTIGE tekeningen.

Elephantmen is in het verleden op een niet logische manier gebundeld geweest. Dat is nu opgelost.
spock
Geplaatst op 30/05/2012
763
Leuk om te lezen dat je er ook zo enthousiast over bent. Haha.... had natuurlijk kunnen raden dat je deze serie al jaren geleden had gespot.

Heb de HC's van Hip Flask ook al besteld. Ben benieuwd.

De HC versie van deel 0 lag vorige week ook al in de bus. Deel 5 verschijnt alweer over een paar weekjes!
Rutger
Geplaatst op 30/05/2012
3030
Morgen koop ik Elephantmen vol. 00
(en Kick-Ass vol. 2 HC).

8)

edit : Kick-Ass werd niet geleverd... I jinxed it.
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 01/06/2012
3030
Elephantmen vol. 0 : Armed Forces heb ik weer graag gelezen, ook al is het voor een stuk een herdruk van een vroegere tpb. Starkings heeft beloofd dat die dubbele bundelingen niet meer zullen voorkomen. Of misschien interpreteerde ik zijn woorden uit de extra’s zo… Binnenkort vol. 5.

Wonder Woman vol. 1 : Blood HC (DC, New 52! * Azzarello – Chiang, Atkins * nrs. 1 - 6)

Ik kende Wonder Woman van de tv-reeks in de jaren ’70, op zondag namiddag op Antenne 2 (tussen de programma’s van Jacques Martin door), en van enkele verschijningen in een bijrol in sommige van mijn DC bundels. Ik weet dat ze tot de DC trinity wordt (werd) gerekend, maar ik vroeg me steeds af waarom. Voor mij was WW een tweederangs personage geworden, een bijrolletje, dus. Misschien vond ik dat ten onrechte, ik las immers nooit bundels van haar reeks(en), maar ik voelde dat toch zo aan.
Zaterdag, in Worlds’ End, lag per toeval een HC van vol. 1 Blood op den toog, en, mede doordat een andere strip niet geleverd was, kon ik me niet inhouden : het was de mijne.

EN IK HEB DIE MET HEEL VEEL PLEZIER GELEZEN !

Wonder Woman. Amazon princess. Warrior. Sexy goddess. And she likes heavy metal. :).

Greek mythology, horror, high adventure and a woman (godess) scorned.

Holala ! Dit is véél beter dan ik verwachtte. ZEER GOED.

Dit verhaal speelt zich voor het grootste deel af op Paradise Island en in Londen. Staat volledig los van de rest van het DCnU, voorlopig. And I like that.
Deze vol. 1 gaat vooral over WW’s (nieuwe) origin.

Maar ook : Zeus heeft weer een meisje zwanger gemaakt, en Hera (Zeus’ vrouw) is razend jaloers. Ze wil zich altijd van die bastaarden ontdoen. Zeus is natuurlijk nergens te bekennen wegens op vrijers pad. En deze keer kruisen Hera's wegen die van Wonder Woman, zij heeft het zwangere meisje immers onder haar hoede genomen en is ermee naar Paradise Island gevlucht. Daar krijgt ze nog wat problemen met de andere Amazones, die WW nooit als één van hen hebben beschouwd, en heeft haar moeder nog een verassing in petto. Azzarello rond deze verhaallijn op en schitterende manier af.
Ik was de laatste tijd Azzarello wat uit het oog verloren, en ik hoorde er hier en daar ook niet veel goeds meer over, maar hier levert hij toch weer klasse werk af.
Ik blijf deze reeks volgen (ik kocht dit vol. 1 eerder om het eens te proberen, en het was toch gratis, wegens volle klantenkaart 8) ), maar ouwe trades ga ik er niet van kopen. Alleen New 52.
Behoort WW tot de DC trinity ? Wat mij betreft, vanaf nu weer wel, als deze reeks zo goed blijft.

De tekeningen van Chiang zijn eerder grof, maar zeer goed en heel passend. De tekeningen van Atkins, in de laatste twee hoofdstukken, zijn iets fijner, maar vallen niet uit de toon.

Opnieuw een geslaagde New 52! Reeks, wat mij betreft.

http://media.archonia.com/images/samples/08/45/120845_s0.jpg

http://borgdotcom.files.wordpress.com/2012/04/wonder-woman-and-hermes.jpg

http://borgdotcom.files.wordpress.com/2011/10/wonder-woman-2-interior-page1.jpg

http://borgdotcom.files.wordpress.com/2011/10/wonder-woman-2-cover1.jpg

http://dl.dropbox.com/u/62428581/WWpage.jpg
Geplaatst op 04/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 04/06/2012
3030
Hoe bevalt me DCnU tot nu toe, één jaar na de aankondiging van New 52 ? Ik heb er nog geen tien gelezen, dus een Newsarama-lijstje heb ik nog niet, maar soit.

Mijn keuzes, so far :

1. Batman vol. 1 : Court of Owls HC : zéér goed !

2. Wonder Woman vol. 1 : Blood HC : zeer goed.

3. Animal Man vol. 1 : The Hunt TP : zeer goed.

4. Catwoman vol. 1 : The Game TP : goed.

5. Stormwatch vol. 1 : dinges… TP : niet door geraakt… verkocht.

Dat is dan 4/5 voorlopig, wat mijn keuzes betreft.

Deze week : BATMAN Detective Comics HC Vol. 1 Faces of Death
Volgende week : Batwoman Hydrology HC
Eens zien wat dat doet voor mijn score.

En jullie ?
Geplaatst op 06/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 06/06/2012
Ik wacht een beetje op Suicide Squad en op Voodoo ... Schone miekes op de cover zijn toch belangrijk voor mij ;)

Deze week is er ook Red Lanterns, maar ... pff. Boeie. Die Lanterns spreken mij ni echt aan. Allez, er is weinig DC dat mij echt aanspreekt, zo vind ik bijvoorbeeld Superman gewoon niet interessant, en Batman alleen maar als hij van Frank Miller is.

Vertigo is iets helemaal anders, maar dat zit niet in de DC new 52.
Black Rock
Geplaatst op 06/06/2012
Vertigo vind ik stillekesaan doodgebloed. Als je bekijkt wat ze 10 jaar geleden uitbrachten ten opzichte van nu...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 06/06/2012
Hey Spock, al iets over deze kruisbestuiving gelezen?
Zou hier van een TPB verschijnen?

STAR TREK TNG DOCTOR WHO ASSIMILATION
Geplaatst op 07/06/2012 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 07/06/2012
3030
Ja, vorig jaar al.
Maar ik zwijg daarover. I hate zo'n crossovers. :D
spock
Geplaatst op 07/06/2012
3030
ps : Alleen op mijne star trek thread op een ander zult ge daar wel een post van mij over terug vinden, maar steeds met het grootste misprijzen. ;)

:D

Een tpb : zeker ! IDW steekt alles in bundels.
spock
Geplaatst op 07/06/2012
Crew
3657
Animal Man vol. 1 : The Hunt (DC, new 52 * Lemire, Foreman ea) : zéér goed. The DC-90s-psychedelic horror is back ! Love it ! En dat via een reeks over een B-superhero, die eigenlijk meer begaan is met zijn gezin dan met het bekampen van criminelen.
En als ge dacht dat Guy Davis monsters kan tekenen, dan zou je eens moeten zien wat Foreman hier doet. Niet gewoon ! Dit kan alleen bij DC. Met alle respect, maar Marvel is hier te down to earth voor ;-). Onderstaande afbeeldingen haalde ik hier en die mens zegt interessante dingen over de tekeningen.
Lang geleden dat ik nog zo verrast werd door een nieuwe reeks. Ik ga nu ook wel de nieuwe Swamp Thing moeten lezen, maar tant pis. Dit is zeer goed !

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-comic_02.jpg

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-1.jpg

http://starclipper.com/wp-content/uploads/2011/10/animal-man-1-019.jpg

Tja, het is Lemire hé :) ALTIJD goed!
Ik vond zijn Superboy trade ook de max, wel moet ik zeggen dat ik hem liever one-shots zie schrijven en niet de DC figuren heruitvinden, een beetje hetzelfde wat ik betreur bij mijn andere topper Brian Wood die op zijn beurt voor Marvel gaat schrijven...
Een pluspuntje misschien is dat het X-titels zijn naar mijn bronnen.
T.I.A
Geplaatst op 07/06/2012
3030
Empowered Deluxe Edition HC I
Al een 180 blz gelezen in deze dikke HC en ik was helemaal vergeten dat deze heel korte verhaaltjes uit de beginperiode eigenlijk ook al zeer goed waren. Grappig, goed getekend en personages waar je direct van gaat houden. I love it !

http://images.darkhorse.com/covers/600/18/18720.jpg
Geplaatst op 11/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 11/06/2012
3030
DMZ 12 laat me volledig koud. Als ik eerlijk moet zijn : ik vind ‘m saai, en ook niet goed getekend bij momenten, Zee is verdorie heel slecht getekend, meestal.
Deel 11 vond ik ook al minder, en deel 12 … nee, ik ben er niet tevreden over.

Ik heb Batman Detective Comics vol 1: Faces of Death zeer graag gelezen.
Het zijn kortere verhalen dan we de laatste tijd gewend waren in de Batman reeks, en dat mag ook eens. Geen lange epische verhaallijnen, maar goeie ouderwetse Batsverhalen, maar dan met moderne chaos en crazyness. Bij momenten lijkt het zelfs Frank Miller. Ja, ik heb 'm zeer graag gelezen. Gaat met een rotvaart vooruit, geen tijd voor adempauzes. I like it !
Tony S. Daniel’s vorig Batman boek, net voor New 52, vond ik niet zo denderend, maar dit is wel een goeie, vind ik. Detective Comics mag van mij op dit elan verder gaan.
Goed getekend ook.

http://dl.dropbox.com/u/62428581/batman-facesofdeath.jpg
Geplaatst op 12/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 12/06/2012
3030
Empowered vol. 7 is weer zeer goed.
Grappig en prachtig getekend, en ondertussen toont Adam Warren fijntjes hoe je dat doet, een goed verhaal schrijven dat heen en weer in de tijd springt en waar het wel werkt, en daarbij nog geniaal waanzinnig is, of grappig, of keiharde actie, of dramatisch, of gevoelig of zelfs poëtisch.

Dit deel is iets minder grappig dan vorige delen, maar de reeks wordt er alleen maar beter door. En er is ook een ongewoon dreigende sfeer die euh ... aanwezig is. Of een euh… andere sfeer dan anders ? (Misschien ligt het aan mij, ik ben nl ook de eerst HC aan het lezen, toen was het één en al grappige waanzin. ;-) ) Dit deel focust dan ook op Ninjette, ipv Emp zelf.

Sterk hoor, hoe Warren bij ieder deel een stapje verder gaat. De slapstick is er nog steeds, bij momenten, maar dit deel staat wel heel ver af van het begin van de reeks.
Wederom : prachtige manga-style tekeningen.

Ik hou van deze reeks, van Empowered, van Ninjette, van de ander personages, de tekeningen, het verhaal, en Mr. Warren. Ook al stelt het begin van de reeks niet heel erg veel voor, op het eerste zicht, ze blijft ook na zeven delen toch nog steeds een aanrader. Bijna 20 jaar geleden las ik mijn eerste (losse toen nog) comics van dhr. Warren, Dirty Pair was dat toen, en ik besliste van Mr. Warren te blijven volgen. Niet alles was van een even hoog niveau, en in het licht van Empowered, valt zelfs The Dirty Pair als reeks nu wel heel licht uit (teveel chaos, te weinig karakterontwikkeling), maar toch : een strip van Adam Warren is steeds Big Fun.

http://2.bp.blogspot.com/-aEIt7Pu_iNE/T8gQ_-34oAI/AAAAAAAAcjo/O2d7Xntzn-8/s1600/Empowered-Vol.-7.jpg

http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2012/05/tumblrm3o0iywm0w1qkd06po21280.jpg

http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2012/05/tumblrm3o0iywm0w1qkd06po7r11280.jpg

Nog foto’s : http://www.comicsalliance.com/2012/05/24/empowered-cosplay-liquid-latex-adam-warren-paul-hiller
Geplaatst op 13/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 13/06/2012
3030
Ondertussen : op mijn gemak verder aan het lezen in de Empowered HC. Ben ik blij dat ik dat nog eens herlees.
Love it ! 8)

Misschien moet ik me van Preacher of Transmet ook maar eens een nieuwe uitgave kopen, zodanig dat ik die ook nog eens kan/moet herlezen.

Nu, van Preacher is dat niet echt nodig, die heb ik al een paar keer herlezen, maar andere reeksen...
Geplaatst op 14/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/06/2012
Crew
7764
Gisteren een prachtig Super-Helden epos gelezen: Kick-Ass

:P
Geplaatst op 15/06/2012 Citeren
fluiten
Geplaatst op 15/06/2012
3030
HC 2 is ook uit, Fluit. :P
spock
Geplaatst op 15/06/2012
3030
Omdat de New 52 Animal Man me zo goed bevallen is, wilde ik natuurlijk ook de drie bundels van Animal Man uitgegeven door Vertigo lezen, geschreven door Grant Morrison.
En ik hou ook wel van die, soms obscure, ouwe DC comics die bij Vertigo gebundeld zijn, omdat de scenarist later bekend geworden is, en waarvan de verhalen een beetje (huh) buiten de DC lijntjes kleuren : Moore’s Swamp Thing, Morrisons Doom Patrol, Milligans Shade the Changing Man (waar ze weer niet meer mee verder doen…). Maar om de één of andere reeds lang vergeten reden, had ik Animal Man dus niet gekocht.

Ik heb deze Animal Man vol 1 zeer graag gelezen.
Het begint redelijk kalm en gewoontjes, in zijn jeugdig enthousiasme moet Morrison zijn weg nog wat vinden, maar het wordt al gauw vintage Morrison, zij het een stuk milder dan in zijn andere reeksen, en met humor.
De tekeningen zijn meer dan ok, ze zijn doeltreffend, maar ook typisch DC uit die tijd (en daar word ik altijd een beetje nostalgisch van, dus ik heb daar geen probleem mee, met die tekenstijl).

Beetje super-hero, beetje familie perikelen, beetje weird science, beetje humor, beetje actie, ja, I like this very much :) tot nu toe.

http://media.comicvine.com/uploads/1/11307/250423-19963-119364-1-animal-man-tpb_super.jpg
spock
Geplaatst op 15/06/2012
327
vanochtend Echo uitgelezen.
Ik had deze geleend, maar ga deze ook bestellen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f0/Echo1.jpg/250px-Echo1.jpg
Bor
Geplaatst op 15/06/2012
3030
Wree snelle snelreview :

Empowered Deluxe HC vol. 1 : zéér goed

Animal Man vol. 2 : Origin of the Species : goed.

Geplaatst op 18/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 18/06/2012
3030
Animal Man vol 3 Deus ex Machina gelezen. F#ck!ng weird bij momenten.
Bij sommige stukken ging het wat moeilijker en had ik bedenkingen, maar over het algemeen : graag gelezen. Zelfs het meta deel & the 4th wall breakiness ;) vond ik best ok, ook al zag ik er tegenop. Goed einde zelfs. Het is eens iets anders.
Geplaatst op 19/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 19/06/2012
763
Ook net alle HC delen binnen van Ex Machina. Was benieuwd na het lezen van Y: The last man of het scenario van hetzelfde hoge niveau is. Binnenkort maar eens aan beginnen.
Rutger
Geplaatst op 19/06/2012
Origineel geplaatst door Rutger
Ook net alle HC delen binnen van Ex Machina. Was benieuwd na het lezen van Y: The last man of het scenario van hetzelfde hoge niveau is. Binnenkort maar eens aan beginnen.

Onlangs de eerste trade gelezen en vond die wel geslaagd.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/06/2012
Crew
7894
Ik heb heel erg genoten van Ex Machina, ik vond die reeks zeker even goed als Y the last man.
Veter
Geplaatst op 19/06/2012
763
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Rutger

Onlangs de eerste trade gelezen en vond die wel geslaagd.

Mooi zo.... twee positieve waarderingen dus.

Iemand van jullie al Saga, het nieuwste werk van Vaughan (en Staples niet te vergeten) gelezen?
Rutger
Geplaatst op 19/06/2012
3030
RobertV (en alle anderen) : iederéén zou Strangers in Paradise, Echo en Rachel Rising moeten lezen. IEDEREEN. :D

Rutger & CvdM : Ex Machina... kweenie. Ik was redelijk content van pakweg de eerste zes trades, alhoewel ik het steeds een opgave vond om dat te lezen, want politieke strips (nu ja) liggen me niet zo, maar de laatste delen vond ik toch echt wel heel wat minder. Maar smaken verschillen natuurlijk, dus niet opgeven ! (nie pluuie) 8)
Geplaatst op 21/06/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 21/06/2012
3030
ondertussen :

Ik heb The Boys vol 11: Over the Hill with the Swords of a Thousand Men weer graag gelezen. Begint traag, zelfs wat saai, but god fucking dammit, dat blijft niet zo ;-) en dat is een understatement. Wat een einde ! Nog één boek hierna.

--------------------

Ghostdog schreef :

BATWOMAN VOL. 1: HYDROLOGY HC.

Wreed goed, but there's no way in hell dat ze dit niveau gaan volhouden voor een maandelijkse titel. Dat bestaat niet.

Batwoman vol. 1: Hydrology is inderdaad zeer goed en dan vooral dankzij de tekeningen. Het verhaal heb ik graag gelezen, MAAR WAT EEN TEKENINGEN !
Aanrader, net als Batman vol. 1 : Court of Owls. 8)

Grote platen, dus klik op de links (do it goddarnit !) :

http://www.hadenblackman.com/wp-content/uploads/2011/11/bw-34-5jsadhfas76g89asg246.jpg

http://www.hadenblackman.com/wp-content/uploads/2011/12/BW2.jpg

Euh... heb ik ergens een deel gemist dat over Flamebird ging ? Of is dit een detail uit een ander boek, ergens een plaatje of zo, net zoals het bewuste ‘schot in het hart’ waarvan sprake in De Vorige Batwoman HC ? Gelukkig hoef je daar verder niks over te weten om van deze strip(s) te kunnen genieten. ;-)

http://www.hadenblackman.com/wp-content/uploads/2011/11/bw-31jsadhfas76g89asg246.jpg

--------------------

Hoe bevalt me DCnU tot nu toe, één jaar na de aankondiging van New 52 ?

Mijn keuzes, so far :

1. Batman vol. 1 : Court of Owls HC : zéér goed !

2. Batwoman vol. 1 : Hydrology : zeer goed !

3. Wonder Woman vol. 1 : Blood HC : zeer goed.

4. Animal Man vol. 1 : The Hunt TP : zeer goed.

5. Batman - Detective Comics vol. 1 : Faces of Death : goed !

6. Catwoman vol. 1 : The Game TP : goed.

7. Stormwatch vol. 1 : dinges… TP : kreeg ik niet uitgelezen… verkocht.
spock
Geplaatst op 21/06/2012
763
Rutger & CvdM : Ex Machina... kweenie. Ik was redelijk content van pakweg de eerste zes trades, alhoewel ik het steeds een opgave vond om dat te lezen, want politieke strips (nu ja) liggen me niet zo, maar de laatste delen vond ik toch echt wel heel wat minder. Maar smaken verschillen natuurlijk, dus niet opgeven ! (nie pluuie) 8)

Haha... dank voor de opsteker Spock. Inmiddels eerste paar delen achter de kiezen en ben er zeer over te spreken.

Nice..... wordt veel uurtjes lezen de komende tijd. Gisteren 'Channel Zero' van Brian Wood (D.M.Z.), 'Baltimore: Curse Bells', 'The Cape' van Joe Hill (te hopen dat het net zo goed is als Locke & Key), The Activity (Edmondson) in de bus. En dan moeten de eerste 5 HC integralen van 'Fables' en 'Journalism' (erg benieuwd naar) van Joe Sacco nog op de mat vallen.
Rutger
Geplaatst op 21/06/2012
327
RobertV (en alle anderen) : iederéén zou Strangers in Paradise, Echo en Rachel Rising moeten lezen. IEDEREEN. :D

Bedankt voor de tips spock :)
Ik ga er naar opzoek.
Bor
Geplaatst op 21/06/2012
3030
Strangers in Paradise (SiP) is Terry Moores vorige reeks.
Mijn mening en die van anderen : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=7838

of zie ook recensies hiero op de site (maar niet zoveel als hierboven),
of zie ook de rubriek 'klare taal' van deze week op de site De Stripspeciaalzaak.

Rachel Rising is zijn nieuwe ongoing, en daar is nog maar één bundel van verschenen. 8)
spock
Geplaatst op 21/06/2012