Comics and Graphic Novels
X-men Schism (Jason Aaron e.v.a.) heb ik graag gelezen, min of meer. Ik heb me namelijk wel zitten ergeren aan enkele belachelijke verhaallijnen, niet in het minst die van de nieuwe Hellfire Club. Als dit de richting is die Marvel de komende jaren wil volgen, dan zal ik nog minder Marvel U volgen dan ik al van plan was. ;)
De overall story arc is niet echt om over naar huis te schrijven, in tegenstelling tot andere X-events. Het verhaal volstaat om de nieuwe status quo in de X-universe aan te geven, maar meer is er ook niet gaande. Het is dus een boekje, geschreven niet om een goed verhaal te vertellen, maar wel om een nieuwe (huh) status quo te maken. Hopelijk houden ze het nu een tijdje vol, zonder een nieuw X-event uit hun mouw te schudden die zo gezegd alles weer verandert ‘for years to come’… ik raak het eerlijk gezegd een beetje beu.
Dat iedere hoofdstuk door iemand anders is getekend, vond ik voor een keer ook niet goed. Normaal heb ik daar geen problemen mee, nu wel.
Dus, ik heb aan stukken van dit boekje fun beleefd, en ik heb me zitten ergeren aan andere stukken. Ik zal nog wel enkele hoofdreeksen volgen in de X-universe, maar ik ga me toch inhouden. :)
Ps : mijn eerste exemplaar miste 16 bladzijden. Opletten ! als de cover van Regenesis er niet inzit, dan hebt ge prijs :(
Geplaatst op 02/01/2012
Citeren
Superman Earth One (JMS – Davis) vind ik weer zeer goed (met weer bedoel ik : net zoals mijn andere Superman strips, die ik aan’t herlezen ben).
Hier en daar lees ik dat dit geen goeie GN of
een minder goeie JMS-strip zou zijn. Wel ze zijn verkeerd.
De enige opmerking die ik heb is : hij is een klein beetje te kort, te bondig. JMS had meer tijd moeten krijgen, meer bladzijden.
Deze
Ultimate Superman ;) deel 1 vind ik dus een heel goed begin, van een heel nieuwe reeks. I love it. Het is een goed SF en een goed Origin verhaal, en ook nog : goed getekend.
Anderhalf jaar geleden zei ik het al : ik heb DC veel te lang links laten liggen. Toen kocht ik enkele Superman, Batman en Catwoman trades. Daar ga ik nu mee verder doen. :)
http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/superman_leveledlores_185.jpgOja : I love Superman :) maar jeugdsentiment speelt daar een grote rol in. En ook het feit dat ik alleen goeie Superman strips heb, voor het moment. ;)
Geplaatst op 02/01/2012
Citeren
Incognito van Brubaker/Phillips: heel mooie tekeningen, heel goeie inkleuring die de noir-sfeer perfect overbrengt, en een fantastisch scenario!
Geplaatst op 08/01/2012
Citeren
Witchfinder vol. 2 : Lost and Gone Forever heb ik zeer graag gelezen. Ik had er mijn bedenkingen bij, omdat het deze heer geen Victoriaanse horror/thriller was, maar een Western, en omdat de tekeningen mij op het eerste zicht niet lagen, maar toch : goeie strip, weer.
BPRD Hell on Earth vol. 2 : Gods and Monsters vond ik maar zozo… deze reeks is al enkele delen niet meer wat ze was. Hopelijk vinden ze het (ahum) rechte pad vlug terug. Het legt goed aan voor het volgende deel, maar toch, ik ben wat teleurgesteld.
ps : Witchfinder is ook een strip uit Hellboy Universum, geschreven door Arcudi met hulp van Mignola (net als BPRD dus).
Geplaatst op 09/01/2012
Citeren
Origineel geplaatst door spock
Gekocht :
THE NIGHTLY NEWS Anniversary Edition HC (Image * Jonathan Hickman)
en ook al gelezen :)
Zeer mooie uitgave, sublieme strip ! 8)
Sluit ik me helemaal bij aan Spock... mooi uitgedacht verhaal in een unieke stijl! Ik begin steeds meer in Hickman's werk te geraken... en dat bevalt me goed.
Geplaatst op 09/01/2012
Citeren
Origineel geplaatst door RutgerOrigineel geplaatst door spock
Gekocht :
THE NIGHTLY NEWS Anniversary Edition HC (Image * Jonathan Hickman)
en ook al gelezen :)
Zeer mooie uitgave, sublieme strip ! 8)
Sluit ik me helemaal bij aan Spock... mooi uitgedacht verhaal in een unieke stijl! Ik begin steeds meer in Hickman's werk te geraken... en dat bevalt me goed.
Bij mij heeft het ook een heel eind geduurd. ;)
Maar nu ben ik maar wat blij dat ik 'm volg. Soms is het Ellis, Ennis en Morrison in één. 8)
Geplaatst op 10/01/2012
Citeren
DMZ TPB 1: On the ground
Mijn mening? Fuckin' A!
Geplaatst op 10/01/2012
Citeren
:)
Geplaatst op 11/01/2012
Citeren
A+ of A- ?
:D
Geplaatst op 11/01/2012
Citeren
A+ of A- ?
:D
Definitely A+ ;)
En verder op het comicfront
The Dirty Pair: Run from the future: Niet slecht, veel fun en knap getekende wijven met weinig kleren aan, maar daar blijft het bij.
The Marvels project: Over hoe de superhelden begonnen: Captain America, Namor, The human Torch, ... maar dan met meer een pulpy gevoel, niet echt een gewone "Origins" Begint goed, maar gaandeweg zakt het wat in elkaar.
Stop forgetting to remember: fictionele autobiografie van een striptekenaar/Peter Kuper avatar, compleet met coming-of-age gevoel. Niet slecht, maar nogal typisch (kinderen veranderen je leven, duh)
Geplaatst op 16/01/2012
Citeren
Van Dirty Pair heb ik alleen de 3de, 4de en 5de tpb gekocht, toen ik al mijn singles verkocht indertijd (Run from the Future zit daar dus niet meer bij).
Ik hou van die twee meiden, en van Warrens (euh) humor, waanzin, enz... Maar van Dirty Pair vond ik alleen die drie een herkoop waard. Ik las bijna alles van Warren, maar toen ik mijn singles verving door trades, heb ik alleen die drie opnieuw gekocht, uit jeugdsentiment. ;)
Maar nu volg ik natuurlijk wel Empowered ook. 8)
----------------------------------------------------
Nu ik Firefly heb gezien, is de film Serenity nog een stuk beter. Niet dat ik ‘m vroeger slecht vond, maar nu ik de personages beter ken, heb ik me beter kunnen inleven. ;)
Dan maar direct de strips ook gekocht :
Serenity vol. 1 : Those Left Behind (Dark Horse * Whedon & Matthews – Conrad)
Serenity vol. 2 : Better Days (idem).
Ik heb die graag gelezen. Ze lezen een beetje als twee afleveringen van de reeks.
Vol. 1 speelt zich kort voor de film af, en is de beste van de twee.
Vol. 2 is (euhm) een leuk boekje, maar stelt niet zoveel voor. Dit verhaaltje komt chronologisch voor vol. 1.
Het zijn leuke hebbedingetjes, maar Whedon en Matthews maken zich er wat te makkelijk vanaf. De tekeningen zijn goed.
Geplaatst op 16/01/2012
Citeren
Nu ik Firefly heb gezien, is de film Serenity nog een stuk beter. Niet dat ik ‘m vroeger slecht vond, maar nu ik de personages beter ken, heb ik me beter kunnen inleven. ;)
Ken je deze al?
She don't like Firefly
Geplaatst op 16/01/2012
Citeren
Origineel geplaatst door belgianbingoOrigineel geplaatst door spock
Ken je deze al?
She don't like Firefly LOL
Geplaatst op 16/01/2012
Citeren
Origineel geplaatst door belgianbingoOrigineel geplaatst door spock
Ken je deze al?
She don't like Firefly Access Denied (policy_denied)
Your system policy has denied access to the requested URL.
For assistance, contact your network support team.
;(
Computer van het werk, newaar ? ;)
Geplaatst op 16/01/2012
Citeren
Blue Estate vol. 1
Koen schreef :
Wat is dit een intense strip. Er was zelfs een moment (het heeft iets met een knijptang te maken) dat de rillingen door mijn lijf gingen. Als je houdt van hardboiled crime over mafia en drugs (à la Eastern Promises), met een vette knipoog, dan ben je aan het goede adres. Het is wel geen lekker lees-weg-ontspan-stripboek maar intense misdaad-shit waar je toch je gedachten moet bijhouden. Zeer dynamisch op papier gezet door meerdere tekenaars met oogverblindend mooie covers. De tweede trade is vanaf deze week verkrijgbaar bij je stripdrug-dealer. I'm hooked...
Bof, ik heb deze strip graag gelezen. 't Is een leuke strip.
Maar eigenlijk is het maar een inleiding. Jammer dat er maar vier deeltjes in het eerste volume zitten.
En ik zie geen logica in de rotatie van de verschillende tekenaars. Dat vind ik ook jammer. In andere strips waar verschillende tekenaars opzaten, had dit een meerwaarde. Hier niet.
Deed me wat denken aan
Stray Bullets, zowel qua stijl als qua tekeningen. En dat is een compliment.
Maar SB was (is ? ) veel beter, natuurlijk.
Ok ok, ik heb alleen nog maar het eerste volume gelezen, en het smaakt naar meer. 8)
Kalvachev had beter wat meer stukken getekend.
Zie Pherone ! ;)
ps : hmm, bij het nalezen van mijn post, klinkt die eerder negatief. Dat is de bedoeling niet, want Blue Estate Vol. 1 IS een goeie strip. Maar ik heb 'm niet zo intens ervaren als Koen. En dat komt door/dankzij de fijne humor die er in zit.
http://comicbuzz.com/files/2011/08/blue_estate_vol1.jpghttp://files.myopera.com/zuludelta/albums/8896142/BlueEstate_v01_04.jpghttp://www.majorspoilers.com/wp-content/uploads/2009/01a/2009_04_April_releases/Pherone_hc_cover.jpg
Geplaatst op 18/01/2012
Citeren
Ik heb die twee delen van Blue Estate toch ook besteld. De cover zet wel aan tot kopen. :D
Geplaatst op 18/01/2012
Citeren
Blue Estate vol. 2 gelezen : zeer goed !
Ik blijf erbij : vol. 1 was te kort, ze hadden deze twee volumes in één bundel moeten steken,
want dit kan je beschouwen als de eerste story arc (zie blz. 1 van vol. 1 en de laatste blz. van vol. 2).
Herinnering aan mezelf : bij elk nieuw deel de voorgaande delen herlezen, want :
- lotsa fun
- anders kan ik het nieuwe deel zeker niet meer volgen (veel intriges en het verhaal verloopt niet altijd chronologisch, wat leuke verwijzingen oplevert).
De tekeningen zijn goed tot zeer goed, en de rotatie (kuch) van de verschillende tekenaars stoorde me niet meer. Integendeel !
En : Tomm Coker tekende deze keer ook een stuk, een belangrijk stuk !
Maar eigenlijk zijn alle tekeningen goed, ook al worden er heel verschillende stijlen gebruikt.
Blue Estate : love it !
Moderne Noir. 8)
Tomm Coker
http://www.popmatters.com/images/reviews_art/1/101_revblueestateno7ins.jpgvol. 2
http://insidepulse.com/wp-content/uploads/2012/01/BlueEstate.jpgTip : Lees Blue Estate vol. 1 en 2 na mekaar. ;)
Hou de extra's maar voor later. De acht comics na elkaar lezen, zonder pauze tussen !
Geplaatst op 19/01/2012
Citeren
Tot mijn grote spijt, moet ik u zeggen dat ik The Unwritten vol. 5 niet uitgelezen krijg.
Wegens : dodelijk saai... Maar ik begrijp heel goed dat dit aan mij ligt. ;)
Vol 1 en 2 vond ik goed.
Vol 3 vond ik niks.
Vol 4 vond ik zo zo.
Vol 5 : krijg ik niet uit.
Dus : wordt stopgezet.
Geplaatst op 20/01/2012
Citeren
Je houdt het wel lang vol!
Geplaatst op 20/01/2012
Citeren
Blijven proberen. ;) Het is nog altijd Carey die schrijft.
En vol. 4 was eigenlijk iets beter dan zo zo, dus ik dacht...
Maar nee, 5 geraak ik niet door.
Geplaatst op 20/01/2012
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Je houdt het wel lang vol!
zegt de man die alle Stormvrehalen heeft gelezen... :D
Geplaatst op 20/01/2012
Citeren
Ja, mijn doorzettings vermogen is reeds eeuwen legendarisch he :)
Geplaatst op 20/01/2012
Citeren
Gekocht:
Daken/X23 : Collision TP (Marvel * Way & Liu – div.) heb ik graag gelezen. Om een crossover te zijn, is dit boekje goed gelukt. En het speelt zich af in Madripoor, dat is ook altijd leuk. ;)
That’s it.
Dan ook maar de spec. ed. dvd’s van Sin City en de nieuwe Conan gekocht.
Sin City is zeer goed. Dat weet iedereen ondertussen wel.
De nieuwe Conan is goed, maar duurt voor mij zeker tien minuten te lang.
En Captain America heb ik gehuurd. Deze film begint goed, maar ge moet er de crappy FX bij nemen, maar een stuk over de helft verwaterd hij. En hij duurt ook (again : volgens mij) een kwartier te lang.
Ook nog verzamel cd’s van CCR (zeer goed) en Stevie Ray Vaughan and Double Trouble (ook goed) gekocht. Nem. Niet veel strips ? Dan maar wat diskskes kopen, newaar ?
Geplaatst op 23/01/2012
Citeren
The escapists 1-6: heel mooi verhaal en interessant stijleperiment. (comic-in-comic)
Geplaatst op 24/01/2012
Citeren
Had je het over de Conan film? Ik vond die echt behoorlijk van slecht.
Dat het realisme ver te zoeken is, daar kan ik nog mee leven - Conan is fantastisch, die kan op zijn 8 jaar 4 volwassen mannen onthoofden met een scheermes, laat staan dat hij hoeft te bloeden als hij een paar toeken op zijn cabine vangt met een zwaard. Verder, die mannekes met hun leren potskes die dat "landschip" van de grote evil dude voorttrekken, die zijn gewoon super charged op steroiden, die kunnen dat landschip zeker bergop door een muur trekken.
Maar telkens die krampachtige pogingen om er een verhaal in te steken, zoals dat romatisch akkefietje met die griet, dat braaf thuisbrengen en de bijbehorende bluescreens, dat is er echt ver over.
Niemand in die filmzaal hechtte enig belang aan closure na de wip - Conan is ne ventenfilm, closure is voor vrouwen.
Geplaatst op 27/01/2012
Citeren
Green Lantern Rebirth (DC * Johns – Van Sciver)
Green Lantern Secret Origin (Johns - div.), en
de film.
Donnie Darko schreef :
Green Lantern Rebirth
Miniserie waarin Geoff Johns de mythologie zich eigen maakt, hierin wordt Hal Jordan terug de Green Lantern. Meer moet je niet weten en wil ik trouwens ook niet zeggen. Je moet niets van de continuïteit kennen, het wordt er allemaal in uitgelegd. Wie is Hal Jordan, waarom wordt hij terug Green Lantern, wat zijn Green Lanterns enz.
Ik vond het fantastisch en was meteen verkocht, Ethan Van Sciver tekent werkelijk prachtig. En laat je niets wijsmaken, Green lantern is niet lullig!
Koen schreef :
Zopas "Green Lantern Rebirth" gelezen.
De ganse lezing was voor iemand die niet echt iets wist over de ganse voorgeschiedenis van Green lantern (en het DC-universum) nogal verwarrend maar toch bleef ik gefascineerd doorlezen en naar het einde toe snapte ik het ganse plaatje. Als ik achteraf op het internet lees wat een fiasco Geoff Johns moest rechtzetten met deze bundel dan valt het mij toch op hoe hij dit op een enorm logische wijze heeft gedaan. Voor een nieuweling als mezelf kwam het over alsof het altijd zo moest zijn gegaan, wat wel een enorme verdienste van de man is.
De tekeningen van Ethan Van Sciver zijn prachtig.
Ik schrijf ivm
REBIRTH, na volledig akkoord te gaan met bovenstaande :
Hola ! Wat is dit overdonderend. En niet makkelijk ;). Maar ZO goed !
Johns zet alles wat hiervoor mis ging met de reeks zo maar eventjes recht, en legt daarbij nog eens de hele mythologie uit, zo maar, alsof het niks is, in zes comics. Sterk. Heb ik alles direct begrepen ? Natuurlijk niet, al die jaren die hier aan vooraf gaan… Maar heb ik het gevoel dat ik iets mis, en dat ik er heelder pagina’s Internet moet op na slaan ? Helemaal niet. En aangezien ik al mijn boeken herlees, zal ik na tweede lezing wel alles begrepen hebben, want alles staat in het boek. En nu ken ik de personages en de situaties al, dus ik zal nog beter op het verhaal kunnen letten.
Ik heb dit zeer graag gelezen, en vond het dus ook zeer goed. 8)
Daarna las ik
Green Lantern Secret Origin (DC * Johns – div.).
Ik heb dus Donnie’s leesvolgorde hier niet gevolgd, maar hij was erbij toen ik ze kocht en stelde me gerust dat het geen probleem zou geven (deze ene keer). En hij heeft natuurlijk gelijk. ;)
Dit boek is heel wat rustiger en makkelijker te volgen, en ook weer ZEER goed !
En ik zou zelfs durven zeggen : mensen, lees na Rebirth direct Secret Origin (ik wil Donnie zeker niet tegenspreken, maar ik vind het zo beter).
Ja, voorlopig ben ik helemaal verkocht ivm GL. Lang geleden dat ik me nog zo amuseerde met een nieuwe superhero franchise.
Ik amuseerde me zelfs zo goed, dat ik me direct maar
de film ook gekocht heb, en whadda you know ? Ook die vond ik zeer goed, ook al spreken ze me in de boekskes en op het Internet tegen. Maar dat ik net Rebirth en Secret Origin gelezen heb, zal ongetwijfeld hebben geholpen. ;)
Sinestro die tijdens de aftiteling de gele ring aandoet, belooft veel goeds voor het vervolg (als het er ooit komt), maar tegen dan wil ik toch al alle trades gelezen hebben. 8)
En om te eindigen, wil ik nog een andere wijze vriend van me quoten :
Ghostdog schreef :
Het sterke van de GL en de GLC boekskes is dat er aan het gegeven niks veranderd is. Ze bouwen gewoon verder op wat er al was, met hier en daar wat meer verklaring, (…) Ergens veel straffer dan een inventieve revamp. Zo kom je bij Rebirth direct binnen in de GL wereld, en kun je, met een inspanning, direct volgen. Geen lezing van decennia continuïteit nodig.
Ik heb DCU veel te lang links laten liggen. :)
En groen is een schone kleur. 8)
Ik ga hier op mijn gemak mee verder doen…
of misschien toch iets vlugger dan ik nu gepland heb…
Want deze DC cosmic mythology is toch wel heel intrigerend.
Eergisteren wist ik hier quasi niks over, en vond ik GL eerlijk gezegd maar een lullig (heh) personage. Maar ik was lichtjes verkeerd. Deze twee boeken en de film hebben me eventjes op mijn plaats gezet.
Zéér goeie SF/superhero.
http://www.comicbookbin.com/artman2/uploads/5/green_lantern_rebirth2.jpgjpg[/img]
Geplaatst op 30/01/2012
Citeren
Sweet Tooth vol. 4 : Endangered Species is goed. Voilà.
De eerste twee comics vond ik wat overbodig, maar soit. En aan deze trade van 8 comics, lees je amper een uur, dus ik heb ‘m meteen maar twee keer gelezen, om zeker niks gemist te hebben, en de conclusie is dus dat deze reeks zeer goed blijft. Meer heb ik daar niet over te zeggen. 8)
(Vertigo * Jeff Lemire – en ook drie anderen, van deze keer, voor drie korte flashbacks)
Geplaatst op 31/01/2012
Citeren
De vorige twee delen van X-men Legacy vond ik al maar zozo meer, maar in het laatste volume, Aftermath speelt Carey nog meer met mijn voeten. Ik verwacht toch meer van hem.
Hoppa, nog een reeks minder om te volgen.
Geplaatst op 01/02/2012
Citeren
Integenstelling tot de vorige van Jason Aaron (Wolverine Goes to Hell), heb ik het vervolg Wolverine vs. The X-men wel zeer graag gelezen. Ik vond 'm dus goed, zelfs bijna zeer goed, ware het niet dat Aaron veel beter kan nog, en dat ik 'm toch nog ongeïnspireerd vind, hier en daar.
Jammer van de tekeningen, wel. Acuna kan toch veel beter ! Ik ben geen fan van de stijl die hij hier gebruikt. Alleen nr. 5.1 is zeer goed getekend, maar dit is dan weer een Point-One, dus verhaal ... ?
Ah, zo weet ik altijd wel iets. ;)
Gelukkig is dit dus weer een goeie Wolverine. 8)
Geplaatst op 02/02/2012
Citeren
Animal Man #5 (scenario : Jeff Lemire) vind ik schoon getekend.
Ik hou van die stijl.
http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=11336
Geplaatst op 02/02/2012
Citeren
Green Lantern : No Fear
Zeer goed ! Leuke sfeer.
Green Lantern Corps : Recharge
Goed. Overdonderend. Intens.
Eens herlezen zal geen kwaad kunnen.
Love it, and I love the Girl Lantern. 8)
Jennifer Blood vol. 1 : A Woman's Work is Never Done (Dynamite – Garth Ennis, div.)
Leuk en goed revenge verhaaltje. Ennis wou fun, en het is fun. Graag gelezen.
Misschien lees ik het vervolg ook wel, alhoewel Ennis zelf zegt dat er maar één verhaal te vertellen was. Dynamite wil er meer, en Ennis heeft de schrijver zelf gekozen. Ik zal nog zien.
De tekeningen zijn typisch Dynamite, ik vraag me soms af waar ze die tekenaars halen. De tekeningen zijn dus niet slecht maar ook niet goed, en ze wisselen een paar keer van tekenaar… *zucht*
en die kleuren...
Geplaatst op 06/02/2012
Citeren
Green Lantern Corps : To Be a Lantern Zeer graag gelezen. Het duurde wel even (anderhalve comic) voor ik door had dat het eerder vrijblijvende en leuke SF pulp is ipv deel uitmakend van een grotere story-arc, maar eens ‘in the green zone’, heb ik er véél plezier aan beleefd.
Qua sfeer of ‘feel’ of
whatever deed het mij zelfs soms denken aan die DC Star Trek comics uit de jaren ’80 en ’90 die ik zo graag lees. ;) Ik heb dus eigenlijk nostalgie beleefd, aan iets wat ik vroeger nooit gelezen heb. Sterk staaltje. 8) ;)
http://www.dccomics.com/media/product/7/1/7152_400x600.jpg
Geplaatst op 07/02/2012
Citeren
Koen schreef :http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2011/12/1330676-batmansuper.jpg
Donnie Darko schreef :
Om Mr T te parafraseren:
I pity the fool that doesn't buy anything with the words Batman and Snyder on it...
[i]Ghostdog schreef : [:i]
BATMAN: THE BLACK MIRROR HC
YUMYUM!!!
Wat kan ik hier aan toe voegen... effe denken...
Het verhaal van Snyder
(geen voorkennis nodig) is donker en spannend, de man weet je echt op het puntje van je stoel te gijzelen... 11 issues, 288 pagina's en geen zwak momentje. Een sterk mysterie waar een straaltje zonneschijn zelden te bespeuren valt. Mmmm...
Het tekenwerk van Jock en Francavilla konden niet meer verschillen maar zijn even excellent, op hun eigen fantastische wijze de horror van het verhaal uitbeeldend.
Niet veel aan toe te voegen. 8)
Subliem boek !
Zeer goed. Wat een sfeer !
Snyder neemt zijn tijd om het verhaal te vertellen en wat achtergrond mee te geven, wat ervoor zorgt dat er zelfs hoofdstukken zijn waar geen Batman te bespeuren valt, maar dit komt het verhaal, en vooral de sfeer, alleen maar ten goede. Sterk.
Ook zeer goed gedaan : door de kleine verschillen, voel je, weet je, dat het Bruce niet is onder het masker.
De tekeningen : prachtig. Even was ik bang dat de twee verschillende stijlen te (euh) verschillend zouden zijn, maar nee hoor : twee keer zeer goed.
Als ik iets op te merken heb, dan is het dat het lettertype soms te klein is. Maar nu ben ik echt aan het muggenziften.
Dus, voor de slechte verstaanders herhaal ik nog even : een must voor de Batman fans, en voor de anderen, een aanrader. ;)
http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/batmanbm_notgone_105.jpg
Geplaatst op 08/02/2012
Citeren
Origineel geplaatst door spockBlue Estate vol. 2 gelezen : zeer goed !
Ik blijf erbij : vol. 1 was te kort, ze hadden deze twee volumes in één bundel moeten steken,
want dit kan je beschouwen als de eerste story arc (zie blz. 1 van vol. 1 en de laatste blz. van vol. 2).
Herinnering aan mezelf : bij elk nieuw deel de voorgaande delen herlezen, want :
- lotsa fun
- anders kan ik het nieuwe deel zeker niet meer volgen (veel intriges en het verhaal verloopt niet altijd chronologisch, wat leuke verwijzingen oplevert).
De tekeningen zijn goed tot zeer goed, en de rotatie (kuch) van de verschillende tekenaars stoorde me niet meer. Integendeel !
Maar eigenlijk zijn alle tekeningen goed, ook al worden er heel verschillende stijlen gebruikt.
Moderne Noir. 8)
Tomm Coker
http://www.popmatters.com/images/reviews_art/1/101_revblueestateno7ins.jpgvol. 2
http://insidepulse.com/wp-content/uploads/2012/01/BlueEstate.jpgTip : Lees Blue Estate vol. 1 en 2 na mekaar. ;)
Hou de extra's maar voor later. De acht comics na elkaar lezen, zonder pauze tussen !
Yo, is het artwork wat beter dan in volume 1? Want dat is de reden waarom ik volume 1 heb laten links liggen 8o maar het concept spreekt me wel aan!
PS: it's Frigobox from the other forum
Geplaatst op 08/02/2012
Citeren
Alhoewel het meestal dezelfde tekenaars zijn als van het eerste deel,
vond ik het in deel twee plots wel werken, die verschillende artists.
It grows on ya. En het past ook bij het verhaal.
En eigenlijk zijn de tekeningen helemaal niet slecht, maar zoals vaak het geval is, valt je (mij ? ) dat maar op bij het lezen van de comic. Bij doorbladeren krijg je (ik ? ) een vekeerde indruk. En dat is vaak zo, bij comics (vind ik).
Al bij al vind ik dit een heel geslaagde reeks, maar ik vind nog steeds dat ze van deze acht comics 1 tpb moesten gemaakt hebben, ipv twee.
Maar ik ga het vervolg zeker kopen, en eerst alles met heel veel plezier herlezen, voor ik het vervolg lees, want dat zal nodig zijn.
Geplaatst op 08/02/2012
Citeren
Naar het schijnt is "Nerd zijn" de hippe trend voor 2012.
Als daar maar geen marketingongelukken van komen. :{
Deze man kan het beter uitleggen :
http://www.brainfreeze.be/2012/02/08/noeg-gezegd-10
Geplaatst op 08/02/2012
Citeren
Alvorens te verkopen ;) heb ik toch nog maar eens vanalles rond Batman RIP herlezen, en er zijn boeken die verkocht worden (Ressurection of Ra's Al Ghul, Whatever Happened to the CC, Battle for the Cowl; Life after Death), maar de rest is eigenlijk toch wel goed. Zeker nu
Batman : Time and the Batman uit is. 8)
In dit boekje staan twee stand alones, maar daarnaast staan ook de twee 'missing chapters' van RIP er in , die om spoilers te vermijden ivm Final Crisis, niet eerder gebundeld werden.
Hawel : ik heb Batman and Son (zeer goed), The Black Glove (goed), Batman RIP (zeer goed) en Time and the Batman (goed) bijna in één zitting gelezen, en ik kan niet anders dan het hoofd buigen voor de genialiteit van Morrison. ;)
What a rush. Lang geleden dat ik zoveel na elkaar (met pauzes) gelezen heb, en dat ik me zo geamuseerd heb. 8) En het is toch te koud om buiten te lopen.
Heel deze 'epic' moest duidelijk een beetje bezinken bij mij, en nu, dankzij Time and the Batman, is alles ook veel duidelijker, ZONDER dat ik Final Crisis gelezen heb. ;)
Zeer goed, in zijn geheel.
Tijd om Batman and Robin 1 & 2 (waar blijft 3 ? ) en The Return of Bruce Wayne ook eens opnieuw te lezen (samen met de rest die ik dus toch niet verkoop ;) ).
DCU, het is als thuiskomen. ;)
Einde gezaag van een ouwe (hum), nostalgische geek.
http://media.comicvine.com/uploads/6/66037/1697417-time_and_the_batman_large.jpg
Geplaatst op 10/02/2012
Citeren
Ik ben zelf begonnen vanaf de Batman And Son trade, en ik ben tot aan de RIP trade geraakt. Ik vond dat ze vanaf And Son echt wel in stijgende lijn geschreven zijn. Wat een mindgames :o
Geplaatst op 10/02/2012
Citeren
Inmiddels ook alle 2 de delen gelezen. Erg ok....
Zit nu met spanning te wachten op de volgende bestellingen...
http://cache1.bookdepository.com/assets/images/book/large/9781/6070/9781607065128.jpghttp://www.massmovement.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2012/01/TheVault.jpgOrigineel geplaatst door Statutory_ApeOrigineel geplaatst door spockBlue Estate vol. 2 gelezen : zeer goed !
- lotsa fun
Moderne Noir. 8)
Tomm Coker
Yo, is het artwork wat beter dan in volume 1? Want dat is de reden waarom ik volume 1 heb laten links liggen 8o maar het concept spreekt me wel aan!
PS: it's Frigobox from the other forum
Geplaatst op 13/02/2012
Citeren
Gelezen :
Green Lantern : Wanted Hal Jordan
Tot nu toe de minsten van den hoop. Springt wat teveel van de hak op de tak, en er zitten gaten in het scenario.
Green Lantern Corps : The Dark Side of Green
Goed (begin) tot zeer goed (de tweede helft).
Ik hou van dit soort SF/pulp.
Geplaatst op 14/02/2012
Citeren
Omdat wachten op nieuw werk van Grampa nu al zo lang duurt ;( , stel ik me tevreden met wat er op zijn blog staat, zo nu en dan. Ik kan natuurlijk altijd
Mesmo Delivery nog eens opnieuw lezen. Tis ondertussen twee jaar geleden...
Blog :
http://furrywater.wordpress.com/zie die Batman !
http://furrywater.files.wordpress.com/2010/10/r-grampa_st02_final.jpgedit : te grote plaat weggehaald, door mezelf
Geplaatst op 14/02/2012
Citeren
King Conan : The Scarlet Citadel
...bof.
Truman is weer niet zo goed bezig, leer 's wat meer van uw schrijfseltjes schrappen, man !
Voor de rest : niet goed, niet slecht, seen it all before. Cliché dus, en zelfs belachelijk bij momenten. Conan moeheid ? Het heeft langer geduurd dan ik ooit verhoopte.
De tekeningen zijn goed, maar er schort wéér iets aan het inkten of de inkleuring. Ik weet het, ze doen het express, ze willen de potlood tekeningen van de artiest uit de verf laten komen, maar ik vind dat het niet werkt. Conan moet donkerder zijn.
'k Weet niet of ik Conan nog lang blijf volgen...
Geplaatst op 16/02/2012
Citeren
The Authority: the magnificent Kevin.
Had hier wat meer van verwacht. Een demon die alleen maar 'I'm a vagina' roept, toch maar wat plattekes...
Irredeemable: nice, beter dan ik verwacht had. Het delen 1, 2 en 3 in 1 ruk uitgelezen.
Squadron Supreme. JMS, can't go bad with him.
Geplaatst op 16/02/2012
Citeren
Had ge me nu op voorhand gevraagd : moet ik de drie Kev boekskes kopen ?
Dan had ik uit volle borst geroepen : NEE !!
Er zijn twee reeksen van Ennis die ik iedereen altijd afraad, ook al ben ik zwaar fan van de man :
- zijn drie boekskes van Kev (en ook wel zijn boekje over Midnighter), Authority
- zijn 6 (? ) boeken van MARVEL KNIGHTS Punisher, behalve Welcome Back Frank.
Hij heeft nog wel dingen die nergens het niveau halen dat we van 'm gewend zijn, maar die hierboven zouden ze nooit meer mogen herdrukken. ;)
Geplaatst op 17/02/2012
Citeren
Bon,
alhoewel ik de eerste drie trades van Green Lantern Corps, en de eerste drie van Green Lantern, samen met Secret Origin, goed tot zeer goed vond,
raakte ik amper door Sinestro Corps War, en vind ik GL Wanted Hal Jordan, en GLC Ring Quest maar zozo...
Sinestro CW vond ik dus niet goed, behalve anderhalf hoofdstuk, ongeveer.
Ik heb het dus geprobeerd, maar ik ga er niet mee verder doen.
Sinestro Corps War is voor mij niks anders dan chaos, chaos, chaos en vechten, vechten, vechten, van begin tot einde, en heel weinig verhaal.
IK ervaar dat zo. Ik had daar wat voor gevreesd op voorhand (het is DC Cosmic, tenslotte), maar het bleef uit. Tot nu dus. En aangezien Sinestro CW nog maar het begin is, zie ik het niet zitten om er nog mee verder te doen.
Het is niet anders. ;)
Ik ga me wat meer bezig houden met Bats en zijn familie, en ook nu en dan een Superman. 8)
Geplaatst op 17/02/2012
Citeren
Uncanny X-force vol. 2 : Deathlok Nation (Remender – div.)
Tot mijn grote verrassing, heb ik dit zeer graag gelezen.
Waarom ben ik verrast ? Omdat het over Deathloks gaat, en omdat ik Remender niet altijd helemaal (euhm) goed vind. Iets in zijn schrijfstijl zorgt ervoor dat mijn hersenen in de knoop slaan. Kweenie. Niet vloeiend genoeg ? …
Goed getekend ook, dit boekje.
Geplaatst op 20/02/2012
Citeren
Origineel geplaatst door spockBatman –
Streets of Gotham : Hush Money (DC * Paul Dini – Nguyen & Fridolfs)
...
Ik heb dit boekje heel graag gelezen. De vorige boeken van Dini (al dan niet samen met Nguyen) las ik ook al zeer graag. Deze man mag er gerust nog enkele schrijven. Maar ik las ergens dat Streets of Gotham alweer zou zijn gestopt. De gebeurtenissen in de Batman Universe volgen elkaar dan ook snel op.
Nguyens tekeningen zijn, zoals altijd, goed tot zeer goed.
Net zoals bijvoorbeeld in
Gotham Central, ligt de nadruk van deze reeks niet bij Batman en Robin (het nieuwe team). In deze reeks volgen we de mensen op de straat, en de bad guys. Maar Bats en Robin zijn wel veel nadrukkelijker aanwezig in deze reeks dan in
Gotham Central, want ze moeten tenslotte toch ook afrekenen met de slechteriken.
Yep, I like this. Het is raar om zeggen, ... maar ik had niet gedacht dat ik Bruce niet zou missen, en deze boeken zo graag ging lezen. ;)
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100624151049/marvel_dc/images/4/45/Batman_Streets_of_Gotham_Hush_Money.jpg Ondertussen ook het tweede volume gelezen van dit fijn reeksje :
Batman - Streets of Gotham : Leviathanen ik moet zeggen : ik vind dit zeer goed.
Nog één volume en 't is ook al weer gedaan, want Bruce is Back ! ;)
Nguyens tekeningen zijn prachtig.
http://d1466nnw0ex81e.cloudfront.net/iss/600w/97/21150965/949965.jpg
Geplaatst op 21/02/2012
Citeren
Superman : The Coming of Atlas (Robinson e.a.).
Ik heb dat graag gelezen. Heel veel gebeurt er niet in dit boekje : Superman vecht tegen Atlas. Er worden natuurlijk wel hints gegeven voor wat komen gaat (New Krypton), Atlas is er niet zomaar, maar dit boekje is dus niet meer dan een kennismaking met Atlas, zijn origin, en wie hem naar hier haalde. Goed geschreven en goed getekend.
Het boekje bevat ook de comic Atlas uit 1975, geschreven en getekend door Jack Kirby. Dit is blijkbaar de enige keer dat Atlas in de DC strips verscheen, voor The Coming of Atlas (in ASSuperman zit ook wel een Atlas, maar deze is anders, natuurlijk).
Ik denk niet dat ik al iets had van Jack Kirby, maar ik hou wel van de manier waarop hij tekent, in deze comic.
Kirby :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0e/1st_Issue_Special_01.jpghttp://scifiblock.com/images/comics/superman-coming-atlas-hit.pngedit : te grote plaat weggehaald door mezelf
Geplaatst op 24/02/2012
Citeren
in ASSuperman zit ook wel een Atlas
is dit een gay-comic?
Geplaatst op 24/02/2012
Citeren
Origineel geplaatst door Chris Van de MeersscheOrigineel geplaatst door spock
in ASSuperman zit ook wel een Atlas
is dit een gay-comic?
All Star Superman. :P
Soms kort ik die zelfs af als ASS. :D
Sublieme strip, overigens !
Geplaatst op 24/02/2012
Citeren
Gelezen :
iZombie vol. 3 : Six Feet under and RisingOok weer goed. En Fun. Een Vertigo reeks over zombies, vampieren, geesten, mummies, en wat weet ik nog allemaal niet, zonder in clichés te vervallen. Ik amuseerde me er weer rot mee (pun!).
Batman : The Gates of GothamBof, ik vind dit boekje nogal overroepen op het Internet of op de cover ;).
Middelmatig verhaaltje, dat zich al middenin de Batman Inc. periode afspeelt, terwijl van Inc. zelf nog geen trades of HC’s verschenen zijn. De tekeningen kunnen er mee door, maar iemand moet eens tegen de inkleurder zeggen dat
die bollekes op den duur serieus tegen steken.
Gotham City Sirens : Union
Gotham City Sirens : Songs of the SirensBig fun ! Zeer graag gelezen. Union iets liever dan Songs, maar toch, zeer veel plezier beleefd aan beide boekjes. Dit is eigenlijk de verderzetting van mijn Catwoman collectie, maar dan met Ivy en Harley erbij. Voor het grootste deel : prachtige tekeningen. (miauwkes)
http://1.bp.blogspot.com/_Rf9S3GkkeyI/TOZRYngM44I/AAAAAAAAhEs/OjEgJJqht2s/s1600/guillem+march.+gotham+city+sirens.+003.jpghttp://mobile.freewallpaper4.me/320x480/1017-gotham-city-sirens.jpg
Geplaatst op 27/02/2012
Citeren
Geplaatst op 27/02/2012
Citeren
Hellblazer : Phantom Pains
Net zoals alle voorgaande trades geschreven door Milligan : goed. John is getrouwd, maar de scherpe kantjes zijn er niet van af. Milligans verhalen zijn iets kalmer dan de verhaallijnen van voorgaande scenaristen, maar dat geeft niet. Een beetje soap (klein beetje) doorheen alle gekte, dat werkt ook.
Geplaatst op 28/02/2012
Citeren
Om te beginnen, zet ik het hier ook eens :
Omdat ik New Krypton wil lezen, heb ik op het net één en ander opgezocht.
New Krypton, inleidende delen :
Superman : Last Son
Superman : The Coming of Atlas
Begin :
Superman : Brainiac
Deze drie boeken zijn perfect als losstaande verhalen te lezen.
Volgorde New Krypton en alles wat daaruit volgt :
Superman : New Krypton vols. 1, 2 & 3
Superman : Codename Patriot
Superman : New Krypton vol. 4
Superman : Last Stand of New Krypton vols. 1 & 2
Superman : War of the Supermen.
Dit is de verhaallijn van Superman.
---
Wie alles van New Krypton wil lezen, moet nog enkele boekjes meer aanschaffen, en dit is voor zover ik (*) dat kon nagaan de volgorde :
New Krypton vol.1
New Krypton vol.2
Supergirl: Who is Superwoman?
Superman: Mon-El vol.1
Superman: Nightwing & Flamebird vol.1
New Krypton vol.3
Superman: Codename Patriot
Supergirl: Friends & Fugitives
Supergirl: Death and the Family
New Krypton vol.4
Last Stand of New Krypton vol.1
Last Stand of New Krypton vol.2
Superman: Mon-El, Man of Valor (voor, tijdens en na de Last Stand boeken)
Superman: Nightwing & Flamebird vol.2
Superman: War of the Supermen.
(*) nu ja, de mensen op die verschillende Amerikaanse fora…
---
Ik ga me (voorlopig ? ) beperken tot de verhaallijn van Superman. Eens zien of dat me wat lijkt. Indien ik die volledig zou volgen, kunnen er daarna nog enkele trades van Supergirl bijkomen. En missch de rest ook... 8)
Geplaatst op 29/02/2012
Citeren
Superman : New Krypton vols. 1 & 2Ik heb deze twee boeken zéér graag gelezen. Ook al begint het eerste boek dan wel met een heel lange inleiding over
Jimmy Olsen die op onderzoek gaat en is Superman nergens te bespeuren (ik begrijp wel dat ze hier geen aparte trade van konden maken), en is het verhaal soms wat chaotisch, heb ik me hier ongelofelijk mee geamuseerd. Ik ga zo vlug mogelijk het vervolg lezen, en ja, ook de Supergirl trades, want ik wil ook weten hoe het met haar verdergaat.
Als de rest van de New Krypton boeken even goed zijn als deze, dan wordt dit één van de beste events die ik in lang gelezen heb. Maar ik hou natuurlijk ook wel van de Superman strips.
Het verhaal :
Superman heeft de verkleinde stad Kandor in handen gekregen, na een confrontatie met Brainiac (zie de trade met die naam), en heeft de stad bevrijd, vergroot, en op de Noordpool neergezet naast zijn Fortress of Solitude. De aardse regeringen, in dit geval dus de USA, zien 100.000 Supermen/women ipv een handje vol, natuurlijk niet erg zitten, en ook in Kandor zijn er (euhm) Kandorianen (Kryptonians ? ) die zich beter voelen dan de mensen. En van het één komt het ander natuurlijk…
Deze twee boeken nemen rustig de tijd om alle politieke spelletjes en machinaties uit te leggen, om alles goed te kunnen volgen, maar op het einde van de tweede trade is er toch al heel veel gebeurd, meer dan genoeg om me te doen uitzien naar het vervolg.
Goed scenario, goede tekeningen, en genoeg Super-actie, I love it.
http://www.dccomics.com/media/product/1/4/14545_400x600.jpg
Geplaatst op 29/02/2012
Citeren
Future Foundation vol. 1 : Tomorrow (ook gekend als : FF by Jonathan Hickman vol. 1)
Zeer goed. ‘nuff said. 8)
---------------------------
Supergirl : Who is SuperwomanOok al zeer goed. Héél graag gelezen. Ik hou van deze New Krypton boeken. Eigenlijk is dit boekje essentieel om de New Krypton verhaallijn te volgen, er staan best belangrijke dingen in.
Ik heb veel te lang gewacht om verder te doen met Superman (en –girl), maar een voordeel is dan wel dat ik er nu een hele hoop na mekaar kan lezen. Love it !
http://www.dccomics.com/media/product/1/3/13254_400x600.jpg
Geplaatst op 05/03/2012
Citeren
Superman : New Krypton vol. 3 (Robinson, Rucka, Johns, Donner – Woods, Morales e.a.)
Ik blijf dit zeer goed vinden. In dit deel gaat Superman op New Krypton wonen en wordt er bijna verplicht van militair te worden, aangezien hij zelf niet wil kiezen tot welke kaste hij wil behoren.
Zijn rang is
commander, en hij krijgt het bevel over een gevechtseenheid. De eeuwige
boy scout, bevelhebber van een speciale gevechtseenheid, ge weet wel hoe hij zich daar bij voelt.
Generaal Zod is zijn onmiddellijke overste en dat bemoeilijkt natuurlijk alles. Superman krijgt zelfs een proces aan zijn broek. De Green Lanterns komen ook op werkbezoek, en dat zorgt ook voor wrijvingen. En de kaste van de arbeiders revolteren.
Op New Krypton is Superman helemaal niks bijzonders, iedereen heeft daar de zelfde speciale krachten als Supes, onder invloed van onze gele zon. Kal El (dat is zijn echte naam, zoals iedereen wel weet) moet dat ook nog gewoon worden, maar de ander Kryptonians nog meer, want vliegen, het is niet iedereen zomaar gegeven.
Jaha, tot nu toe heb ik de New Krypton boeken zeer graag gelezen. Ik amuseer me er kostelijk mee.
Dit boek is eigenlijk helemaal geen Superman of superhero boek. Kal El leert de Krypton samenleving kennen, en wij volgen hem daar bij. Het is dus gewoon goeie SF.
En ook : zeer goed getekend.
In het laatste hoofdstukje, een bijlage bijna, wordt nog eens herhaald hoe Zod en zijn kompanen in aanvaring kwamen met Jor El (Supers Vader). Interessant, maar meer niet.
In dit deel worden wel enkele zaken aangehaald die ik niet gelezen heb (ik veronderstel uit vol. 1 van Mon-El) maar het is nooit storend. Ik kreeg er wel zin van om de andere NK boeken ook te kopen... 8)
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20110515234624/supermanrebirth/images/4/4d/Superman_New_Krypton_Volume_3_Graphic_Novel_Cover.jpghttp://www.comicbookbin.com/artman2/uploads/5/worldofnewkrypton2coverlarge.jpg
Geplaatst op 07/03/2012
Citeren
Geplaatst op 07/03/2012
Citeren
Haha!
Geplaatst op 09/03/2012
Citeren
Die afbeelding komt uit de strip Brainiac.
De cougar is de lifestyle- , celebrities- en roddelrubriek-journaliste, en ze heeft het nogal op Supergirl gemunt, de eeuwige tiener, die nog maar kort op de aarde is, nog bijna geen ervaringen heeft met de aardse gewoontes, nogal wat fouten heeft gemaakt en weigert van een secret identity te hebben.
Geplaatst op 09/03/2012
Citeren
Thnx.... da's dan duidelijk. Zat al te twijfelen tussen zo'n uitleg of....
....de Hollandse voorouders die het 'directheids-gen' hebben doorgegeven.
Geplaatst op 09/03/2012
Citeren
Gekocht :
Hellboy vol. 12 : The Storm and The Fury : zéér goed ! Meer zeg ik hier niet over.
Gotham City Sirens vol. 4 : Division :
Dit is dus deel 4, zonder dat deel drie al uit is in SC... Ondanks dat, en ondanks dat er een hoofdstuk uit een crossover inzit, en ondanks het feit dat het wel heel erg over the top is, bij momenten : weer zeer graag gelezen.
The Boys vol. 10 : Butcher, Baker, Candlestickmaker : zeer goed ! vooral hoofdstukken 3 en 4. Je hebt echt sympathie voor Butcher, tot hij weer de klootzak wordt die we al kenden.
Nog niet gelezen :
Superman : Mon El vol. 1
Superman : Nightwing and Flamebird vol. 1
Supergirl : Death and the Family
Kriss van Valnor 2 : De Straf van de Walkuren; graag gelezen.
Geplaatst op 12/03/2012
Citeren
Superman : Mon-El (James Robinson e.a.)
en
Superman : Nightwing and Flamebird (Greg Rucka e.a.)
heb ik ook graag gelezen, alhoewel
NaF niet zoveel voorstelt. Ik had er meer van verwacht, om van de hand van Greg Rucka te zijn. Dit boek is in de
New Krypton saga ook niet zo heel erg belangrijk. Superman komt er zelfs niet in voor.
In
Mon-El staan wel belangrijke dingen voor de saga, maar de tweede helft van het boek verwatert dan weer een beetje…
Beide boeken gaan eigenlijk over de vervangers van Superman op aarde, terwijl Hij naar New Krypton is verhuisd. Mon-El is met voorspong het interessantst personage. En voor beide boeken kan het geen kwaad om eerst
Superman : Last Son te hebben gelezen.
Mon-El is een jeugdvriend van Supes, die hier ook op aarde is terechtgekomen in een ruimtescheepje, maar die door het lood in de atmosfeer dodelijk ziek is geworden (hij is namelijk niet van Krypton), en daardoor gedwongen werd om naar de Phantom Zone te worden verbannen omdat Superman geen remedie vond.
Nu is er die remedie er wel, dankzij een mysterieuze interventie uit de toekomst, maar het is maar uitstel van executie. De Phantom Zone is vernietigd, dus Mon-El moest wel naar de aarde terug keren, net zoals alle andere gedwongen inwongers van de Zone, zoals
Generaal Zod o.a., maar hij heeft maximum 18 maand te leven, wat aanzienlijk langer is dan zonder de remedie, en zijn superkrachten (ook onder invloed van de zon) laten het al eens afweten.
Nightwing en Flamebird zijn twee mythische personages uit de Kryptonese (uh) godsdienst/mythologie, die nu door twee inwoners van New Krypton nieuw leven zijn ingeblazen. Ze gaan niet akkoord met de regering van New Krypton en besluiten dan maar om op aarde de sleeper agents van New Krypton te gaan uitschakelen. Yep, SF en spionage, New Krypton is niet zomaar een gewoon Superman verhaaltje. 8)
Eén van beiden ligt Superman (en Lois Lane) nauw aan het hart. Again : zie het boekje Superman: Last Son.
Ik ben tevreden dat ik deze boeken ook kocht, want I Love the New Krypton Saga (lang geleden dat ik nog met zoveel plezier een volledig nieuwe reeks heb gelezen), en ik hou ook van het personage Superman in het algemeen. Het is een jeugdidool van me. ;) (kuch)
http://dyn4.media.titanbooks.com/products/4616/supmonel.pnghttp://dyn4.media.titanbooks.com/products/4739/nightandflame.jpg
Geplaatst op 13/03/2012
Citeren
heu, Nightwing is toch Dick Grayson, en dat personage op de cover draagt een symbool dat verdacht veel op het Batman-symbool lijkt.
+ de riem
en de kleur
Gebrek aan inspiratie?
Geplaatst op 13/03/2012
Citeren