... vervolg van vorige.
Superman : New Krypton vol. 4 : zeer goed; intriges, politieke spelletjes, moorden en klassenstrijd op New Krypton, ja ik lees dit nog steeds zeer graag.
Met cliffhanger, dus het is niet omdat het het laatste deel is van New Krypton, dat het verhaal gedaan is.
Superman : Nightwing and Flamebird vol. 2
Superman : Mon El vol. 2Deze delen spelen zich gelijktijdig af, net zoals de vorige delen, en de Supergirl delen, en NK vols. 3 en 4; en in Mon-El zit ook een hoofdstukje dat zich tijden Last Stand afspeelt. Het lijkt dus een beetje wanordelijk, en sommige delen van de strip spreken mekaar tegen, maar ik ga echt niet de boeken in stukjes door mekaar gaan lezen. Ik pas de puzzelstukjes in mijn hoofd dan wel in mekaar, net zo leuk. En ook deze boeken heb ik weer graag gelezen. :)
Beide boeken verklaren ook veel, Mon-El vooral over Legion of Superheroes, N&F vooral over de Kryptionese mythologie.
Voor Mon-El vol. 2 is het misschien nuttig om ook het Bizzarro boekje, het Legion of Superheroes boekje, en Superboy : Boy of Steel te hebben gelezen, maar ik deed dat ook niet, en toch heb ik alles goed kunnen volgen.
Still love this NK Saga ! 8)
http://dl.dropbox.com/u/62428581/SupesNK4.jpgOp basis van bovenstaande zou ik zeggen dat dit een betere volgorde van lezen is :
Inleidende delen (niet verplicht)
het Superman : Bizzarro boekje door Johns
het Superman : Legion of Superheroes boekje door Johns.
Inleidende delen :
Superman : Secret Origins
Superman : Last Son
Superman : The Comming of Atlas.
Begin : Superman : Brainiac.
New Krypton Saga :
Superman : New Krypton vol. 1
Superman : New Krypton vol. 2
-----------------------------------------------------------------
Supergirl : Who is Superwoman
-- gelijktijdig met boven en onder: Superman Mon-El vol. 1 & Nightwing and Flamebird vol. 1
Superman : New Krypton vol. 3
Superman : Codename Patriot
-- gelijktijdig met boven en onder : Supergirl Friends & Fugitives, Supergirl Death & The Family, Superman NIghtwing & Flamebird vol. 2, Superman Mon-El vol. 2 Man of Valor 8) Edit : en ook hier, ergens, net voor Mon-El ongeveer dus, zit Superboy : Boy of Steel.
Superman : New Krypton vol. 4
-------------------------------------------------------------------
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 1
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 2
Superman : War of the Supermen.
Het middenstuk moet ge zelf maar zien hoe ge dat in mekaar past. ;)
(tegen wie ben ik eigenlijk bezig ? …) 8)