Comics and Graphic Novels

3030
Lang voordat Dick Grayson Nightwing werd, waren Superman en Jimmy Olson al Nightwing & Flamebird. Superman gebruikte die alias om in Kandor de superhero te spelen. Superman baseerde zich hierbij op Batman en Robin. Dat moet eind de jaren '50 geweest zijn.
In deze nieuwe strips wordt verder uitgelegd dat Nightwing en Flamebird personages zijn uit de Kryptonese mythology (godsdienst, met Rao als de Zonnegod).

Dick Grayson heeft zich dus waarschijnlijk hierop gebaseerd, toen hij een naam koos. Maar blijkbaar zijn er nog zeker vier personages binnen DCU die ooit de naam Nightwing hebben gebruikt.
Geplaatst op 13/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Zie mijn signature :)
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Jaja... binnenkort zal dat signature mij beu zijn en kom ik hier niet meer.

En misschien een zootje, maar helemaal niet saai, vergeleken met de grootsten hoop die ze hier maken. 8)
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Over saai heb ik niets gezegd, maar er structuur in vinden is soms moeilijk :)
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Gelijk hoe, het is neerbuigend tegenover comics, en ik ervaar het als een belediging aan het adres van mensen die dat zootje(*) willen lezen.
Het is dus op zijn minst een neerbuigende opmerking aan het adres van een deel van uw publiek.

(*) volgens u
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Is dat hoe je het aanvoelt? Zo is het dus echt niet bedoelt, die signature is gekomen uit mijn frustratie die voort kwam uit de problemen die we tegen kwamen bij het proberen catalogeren van comics.

Je weet dat ik zelf geen liefhebber ben van superhero comics, maar dat wil niet zeggen dat ik comics of zelfs superhero comics afschrijf. Ik lees zelf dingen zoals DMZ of Y the last man, 't is maar dat superhelden niet aan mij zijn besteed.
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Ja, ik ervaar dat zo.
Toen ik vroeger al eens op café (of zo) durfde te antwoorden toen men me vroeg welke hobby's ik had : ik lees strips; verwachtte ik me aan zo'n opmerkingen. Toen mocht ik uitleggen dat strips veel meer zijn dan Sus&Wis of Jommeke (niets tegen die reeksen, hoor), maar op den duur ben ik er gewoon me gestopt.

Hier zie ik heelder dagen de opmerking passeren dat hetgeen ik lees een zootje is, en dat stoot me tegen de borst. Het is hier een tenslotte een stripforum, waar ook de comic lezer zich thuis zou moeten voelen.

En dan dat eeuwige gezeur van : ik ben geen liefhebber van superhero... Zonder er ook maar enkele te hebben gelezen, meestal.

Ik zat vorig weekend Thorgal (Sente), Kriss en Wolvin te lezen, en wat me opviel : dit is pure superhero.
- Thorgals aankomst : superman
- Ik, Jolan : the X-men
- alles ivm Asgard enz. : Marvel Universe doet dat ook
- Kriss van Valnor 2 : bijna alle superheroes maken dat mee, in de loop van hun carriere
- enz...

Met dit verschil : de meeste superhero is beter geschreven.
8)
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
3657
Origineel geplaatst door spock
Gelijk hoe, het is neerbuigend tegenover comics, en ik ervaar het als een belediging aan het adres van mensen die dat zootje(*) willen lezen.
Het is dus op zijn minst een neerbuigende opmerking aan het adres van een deel van uw publiek.

(*) volgens u

Amen, een van de redenen waarom ik niet meer toevoeg, de interesse is er niet of nihil en er ligt blijkbaar niemand wakker dat ik ermee gestopt ben anders had ik wel massa's berichtjes gekregen ;)
19000 toevoegingen is niet niks :D
T.I.A
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
904
(*) volgens u

Maar Spock toch, laat u toch zo niet opjagen.
Ik ben aan het proberen om mijn stripcollectie in te geven in stripinfo. Daardoor passeren heel wat oude strips terug de revue. Wat heel hard opvalt, is dat mijn comics het meest gedurfde en experimentele werk laten zien. Meestal niet echt de superheldenstrips, maar alternatieve, independent comics. Maar dat is werk dat volgens mij nooit in Europa zou gepubliceerd worden. (ik spreek over tien tot twintig jaar geleden)
Maar ook in de superheldenstrips, denk maar aan Bill Sienkewicz. Wat die met X-men deed, vond ik verbluffend.
En de beste strip aller tijden, is nog altijd Watchmen, toch ook een superheldenstrip.
Er wordt alleen ook veel rommel uitgebracht, en mensen staren zich daar op blind. Maar als we een Amerikaan moeten overtuigen van de kwaliteit van de Europese strip, dan gaan we ook niet uitpakken met jommeke, Bakelandt of fc de kampioenen
pepzaza
Geplaatst op 13/03/2012
763
Kom aan beste mensen...

Ik geloof dat er vaak terechte complimenten zijn uitgesproken als ik bijvoorbeeld even refereer naar de toevoegingen op het forum van Spock. Ik lees ze in iedergeval erg graag (van wie zal ik die uitdrukking nu hebben?).

En dat geldt natuurlijk ook voor de bijdragen van heel veel andere regelmatige forum gebruikers. dat er niet standaard een vloed van 'ja en amens' wordt uitgesproken bij posts houdt het naar mijn idee nog overzichtelijk.

En laten we astjeblieft van Surya's signature niet meer maken dan het waarschijnlijk is. Ik ben ook een groot liefhebber van comics en heb het nooit opgevat als een steek naar comics. Laten we wel wezen... het is vaak lastig om te doorgronden hoe het nu precies zit. We hoeven hierbij bijvoorbeeld alleen maar te kijken naar wat Spock soms post qua (lees)volgorde van bepaalde reeksen. Niet makkelijk toch? Maar des te leuker dat er iemand op het forum is die de moeite neemt om dat eens duidelijk op een rijtje te zetten.

En 'de moeite nemen' dat geldt voor een boel mensen hier... degenen die de site blijven updaten, degenenen die hier veel aan toevoegen, degenen die fanatiek blijven posten. Laten we gewoon blij zijn met wat er nu staat, hoe het gaat en hoe we het nog beter kunnen maken. En vooral niet teveel mopperen op elkaar....

Origineel geplaatst door T.I.A

(*) volgens u

Amen, een van de redenen waarom ik niet meer toevoeg, de interesse is er niet of nihil en er ligt blijkbaar niemand wakker dat ik ermee gestopt ben anders had ik wel massa's berichtjes gekregen ;)
Rutger
Geplaatst op 13/03/2012
3030
8)

En toch vind ik het niet kunnen dat een groot deel van de strips door de baas van een stripforum als zootje worden afgeschilderd.
De occasionele strip- en comicslezer die op zoek is naar een forum en die dat ziet staan, zoekt direct een ander forum.

:D :P
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Toch enkele bemerkingen
- Als ik het een zootje noem, dan heb ik het over het organisatorische aspect. Nummeringen waar geen touw aan vast te knopen is, reeks titels waar geen lijn in zit, personages die door een ander personage worden belichaamd. Om dat allemaal wat consequent in een databank in te vullen is soms een uitdaging. Een zootje is niet het zelfde als rommel he, ik ik weet ook wel dat dat een flauwe veralgemening is, 95% van de comics zijn heel makkelijk onder te delen en zijn wel logisch genummerd en hebben geen 23 reboots ondergaan.
- Wat die superhelden betreft: ik heb hier en daar wat losse nummers gelezen en zo, maar ik heb 't over 't algemeen niet met bovennatuurlijke elementen of gaven. Thorgal is daar voor mij eerder een uitzondering. Zowat elke doorsnee fantasy reeks ben ik gestopt met kopen. Al die esoterische reeksen die zo in de mode zijn, lees ik niet. Dat boeit me minder. Als je iets speciaal wil doen, doe dat dan door een originele setting, of giet het in een scifi jasje, maar dan zonder mensen bovennatuurlijke krachten te geven graag. Dat boeit me echt niet meer. Daarmee heb ik, alweer, niet gezegd dat het rommel is, mij interesseert dat gewoon niet zo.

En ik lees ook telkens met interesse je bijdragen aan de site, omdat ik graag weet wat er leeft in de wereld van de comics. Ik ben al enkele keren bijna zo ver gekomen om iets te kopen. Dat komt ooit wel nog eens zo ver
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Als ik het een zootje noem, dan heb ik het over het organisatorische aspect

Allemaal goed en wel :P wij weten dat nu wel dat het om het organistorisch aspect gaat, maar dat staat daar niet bij. ;)
Mensen die dat niet weten, trekken heel andere conclusies. Ik blijf erbij dat dergelijke opmerkingen niet passen bij Ze Bozz. :baby:
Ik voel me daardoor gekrenkt. :( ;( :baby:

Voor de rest kan ik u gerust volgen : smaken verschillen. Mijn opmerking over "gezeur over superheroes" stond er eigenlijk bij voor de andere mensen :D (kuch) die al eens durven (euh) zeuren over de volgens hen slechte kwaliteit van Superhero, terwijl die er meestal niks van hebben gelezen.
spock
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Bon, na deze kleine detour, herhaal ik nog even...

Gisteren las ik dus :

Superman : Mon-El (James Robinson e.a.)
en
Superman : Nightwing and Flamebird (Greg Rucka e.a.)
heb ik ook graag gelezen, alhoewel NaF niet zoveel voorstelt. Ik had er meer van verwacht, om van de hand van Greg Rucka te zijn. Dit boek is in de New Krypton saga ook niet zo heel erg belangrijk. Superman komt er zelfs niet in voor.
In Mon-El staan wel belangrijke dingen voor de saga, maar de tweede helft van het boek verwatert dan weer een beetje…

Beide boeken gaan eigenlijk over de vervangers van Superman op aarde, terwijl Hij naar New Krypton is verhuisd. Mon-El is met voorspong het interessantst personage. En voor beide boeken kan het geen kwaad om eerst Superman : Last Son te hebben gelezen.

Mon-El is een jeugdvriend van Supes, die hier ook op aarde is terechtgekomen in een ruimtescheepje, maar die door het lood in de atmosfeer dodelijk ziek is geworden (hij is namelijk niet van Krypton), en daardoor gedwongen werd om naar de Phantom Zone te worden verbannen omdat Superman geen remedie vond.
Nu is er die remedie er wel, dankzij een mysterieuze interventie uit de toekomst, maar het is maar uitstel van executie. De Phantom Zone is vernietigd, dus Mon-El moest wel naar de aarde terug keren, net zoals alle andere gedwongen inwongers van de Zone, zoals Generaal Zod o.a., maar hij heeft maximum 18 maand te leven, wat aanzienlijk langer is dan zonder de remedie, en zijn superkrachten (ook onder invloed van de zon) laten het al eens afweten.

Nightwing en Flamebird zijn twee mythische personages uit de Kryptonese (uh) godsdienst/mythologie, die nu door twee inwoners van New Krypton nieuw leven zijn ingeblazen. Ze gaan niet akkoord met de regering van New Krypton en besluiten dan maar om op aarde de sleeper agents van New Krypton te gaan uitschakelen. Yep, SF en spionage, New Krypton is niet zomaar een gewoon Superman verhaaltje. 8)
Eén van beiden ligt Superman (en Lois Lane) nauw aan het hart. Again : zie het boekje Superman: Last Son.

Ik ben tevreden dat ik deze boeken ook kocht, want I Love the New Krypton Saga (lang geleden dat ik nog met zoveel plezier een volledig nieuwe reeks heb gelezen), en ik hou ook van het personage Superman in het algemeen. Het is een jeugdidool van me. ;) (kuch)

http://dyn4.media.titanbooks.com/products/4616/supmonel.png

http://dyn4.media.titanbooks.com/products/4739/nightandflame.jpg

En nee, het is niet Dick Grayson,
en nee het heeft niks met "geen inspiratie" van doen,
en nee, het is geen zootje !

http://schaamtebloos.deds.nl/images/crazy%20smiley.gif
spock
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Bedankt voor de aanpassing.

:D

;)
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Ik vermoed dat de films geen goede reclame zijn voor de comics, trouwens. Ik heb de meeste recente superhero films gezien. En er zitten er degelijke tussen, vooral veel middelmatige, maar ze geven me nog geen zin de comics te lezen.

Ik heb m'n onderschift trouwens wat bijgewerkt :D
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Had het al gezien, zie mijn vorige post.

De meeste superhero films zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven, alhoewel er wel goeie ook tussen zitten. Maar dat heb je altijd, en met de superhero comics heb je dat ook. 8)

Of verschillende smaken. Iedereen loopt zot van de Green Lantern comics, en ik heb dat ook geprobeerd, en we weten hoe me dat is afgelopen. Zie enkele posten geleden...
spock
Geplaatst op 13/03/2012
763
Bedankt voor de aanpassing.

;)

Mooi zo... dat ook weer uit de wereld!

En we leefden allemaal nog lang en gelukkig....
Rutger
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
en ze lazen nog veel comics... en strips :)
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
3030
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Origineel geplaatst door T.I.A

(*) volgens u

Geloof me, dat voelen we wel degelijk en we vinden dat wreed spijtig. Maar ik denk bij mezelf: hij zal wel zijn redenen hebben, en ik ben niet iemand die dan de pieren uit iemand zijn neus gaat halen...
Ik dacht dat je je gewoon exclusief aan die andere site wilde wijden, want twee sites updaten is eigenlijk gekkenwerk hé.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/03/2012
Lang voordat Dick Grayson Nightwing werd, waren Superman en Jimmy Olson al Nightwing & Flamebird. Superman gebruikte die alias om in Kandor de superhero te spelen. Superman baseerde zich hierbij op Batman en Robin. Dat moet eind de jaren '50 geweest zijn.
In deze nieuwe strips wordt verder uitgelegd dat Nightwing en Flamebird personages zijn uit de Kryptonese mythology (godsdienst, met Rao als de Zonnegod).

Dick Grayson heeft zich dus waarschijnlijk hierop gebaseerd, toen hij een naam koos. Maar blijkbaar zijn er nog zeker vier personages binnen DCU die ooit de naam Nightwing hebben gebruikt.

ah bon, weer iets bijgeleerd zie.

Da's allemaal om het overzichtelijk te houden zeker...

Zoals 'The human Torch', bestaat zowel bij Marvel als DC...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

ah bon, weer iets bijgeleerd zie.

Da's allemaal om het overzichtelijk te houden zeker...

Zoals 'The human Torch', bestaat zowel bij Marvel als DC...

Ja, het is me een zootje...
http://dl.dropbox.com/u/62428581/joker.jpg
spock
Geplaatst op 13/03/2012
3030
Tiens, over een Human Torch bij DC vind ik niks. Ben je zeker ?
Ik weet wel dat Marvel er twee had (met verschillende namen) ten tijde van de tweede wereldoorlog, maten van Captain America en Bucky... :D
spock
Geplaatst op 13/03/2012
Tiens, over een Human Torch bij DC vind ik niks. Ben je zeker ?
Ik weet wel dat Marvel er twee had (met verschillende namen) ten tijde van de tweede wereldoorlog, maten van Captain America en Bucky... :D

Ha neen, ik ben mis. Ze zijn beiden van Marvel.

Die ene is Johnny Storm, de andere is een idd de maat van Cap en is een androide.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Lap, nu heb je 't hele plot verknald :D
Surya
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
904
Om Spock een plezier te doen heb ik net even The Killing Joke herlezen.
Meer dan 20 jaar na datum nog steeds erg sterk.
Moore's Batman is een stuk menselijker dan die van Miller.
Geweldig hoe die twee aartsvijanden op het einde samen staan te lachen om een stomme mop. Moore's manier om te zeggen dat er nog hoop is voor de menselijkheid.

Surya, het gaat over twee gekostumeerde freaks, maar de onderliggende waarden zijn diepmenselijk en dus ongetwijfeld voor iedereen boeiend.
Zeker eens proberen!

http://oblikon.net/wp-content/uploads/the-killing-joke-final-joke.jpg
pepzaza
Geplaatst op 13/03/2012
Crew
13303
Ik zal 'm eens opsnuisteren zie :D
Geplaatst op 14/03/2012 Citeren
Surya
Geplaatst op 14/03/2012
3030
Superman : Codename Patriot : ook weer graag gelezen.
Tot nu toe vind ik de New Krypton saga heel geslaagd.

In dit deel :

- iemand pleegt een moordaanslag op Generaal Zod. De dader, duidelijk een Kryptonian, vlucht naar de aarde. Superman en Supergirl besluiten van terug te keren naar de aarde om de aanslag te onderzoeken. Supergirl is echter niet welkom op aarde, alle Kryptonians, behalve Superman, zijn bij VN resolutie geband van de aarde.

- intrige, complotten, valse beschuldigingen en de terugkeer van een al jaren dood gewaande US-military-hero, die zich achter de schermen reeds lang bezighoudt met het voorbereiden van de natie op een gevecht met buitenaardsen, en één alien in het bijzonder. Nu heeft deze paranoïde generaal er 100.000 om er zich zorgen over te maken, en ze hebben dan nog allemaal superkrachten ook. Hij gebruikt dan zelf ook maar mensen met superkrachten (black ops, top-secret, want het zijn supervillains, in de eerste plaats).

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/17254_900x1350.jpg
Geplaatst op 14/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 14/03/2012
3030
Gisteren Supergirl : Friends & Fugitives en Supergirl : Death & The Family gelezen, en dat zijn voorlopig de laatste New Krypton hoofdstukken die ik heb. Maar geen nood : in de winkel ligt de rest al in mijn vakje. 8)
F&F is een minder deel, en het is toevallig ook (euh) meegeschreven door Greg Rucka (Sterling Gates is de (euh) hoofdschrijver van de Supergirl reeks).
D&F is dan weer minder een New Krypton hoofdstuk en meer gewone superhero, maar toch bevat ook dit boekje belangrijke informatie voor de NK saga.
Ik ben heel content ;) dat ik besliste van toch alle NK boeken te kopen, en deze twee heb ik ook weer graag gelezen.
Eerst ga ik eens enkele hoofdstukken opnieuw lezen (*) alvorens naar de ssz te crossen om de volgende delen te kopen. :)

http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/book-covers/14546_900x1350.jpg

http://media.comicvine.com/uploads/6/68543/1879346-death_and_the_family_large.jpg

(*) voor wie het nog niet wist : ik lees mijn strips altijd twee keer, en pas dan berg ik ze op in de kasten/dozen/weet ik veel waar, ik heb geen plaats meer…
Geplaatst op 15/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 15/03/2012
Crew
7764
Vandaag mijn eerste comic met superhelden uitgelezen.
Nu moet ik zeggen dat dit nooit mijn ding is geweest met al dat supergeweld (al verschillende keren in een Superman en Spiderman begonnen), maar deze is me toch meer dan aardig meegevallen.
Gelukkig had ik wat achtergrondinformatie door de films die reeds zijn uitgekomen om de draad goed te kunnen volgen, ook al herhalen ze wel duizend keer het overlijden van de ouders van Bruce, maar toch.

Ik heb het dus over Batman's Hush-integrale van uitgeverij De Vliegende Hollander. Knappe tekeningen, sexy vrouwen (mrrrrauw Catwoman) en prachtige actie-scene's.
Vermoedelijk is de meeval om volgende reden: Superhelden als Batman, Robin en Catwoman zijn menselijker dan de meeste van hun collega's (heb i de indruk. Spreek me tegen als het niet waar is). Het ontastbare is er niet zo, het kwestbare des te meer.

Zou een teloorgegane uitgeverij mij alsnog bekeerd hebben?

fluiten
Geplaatst op 15/03/2012
3030
Ik spreek u niet tegen. 8)
Superhelden zonder superkrachten zijn 'menselijker'. ;)

Batman Hush is een redelijk goed boek, maar verre van de beste Batman. (kuch hint hint kuch)...

Oja, Fluit, nu is uwen teloorgang ook ingezet... Superheroes lezen ! tsk ! :D
spock
Geplaatst op 15/03/2012
Crew
7764
I know. 'k Loop al n'een helen dag met ne plastieken zak over mijne kop van schaamte. :(
fluiten
Geplaatst op 15/03/2012
3030
Origineel geplaatst door fluiten
I know. 'k Loop al n'een helen dag met ne plastieken zak over mijne kop van schaamte. :(

Ik denk dat ze in uw omgeving dan héél blij zijn dat ge ne keer superhero hebt gelezen. :D
spock
Geplaatst op 15/03/2012
Crew
7764
Ja, blijkbaar. Zonet een stapel van 30 Tpb gekregen van de vamp van het bedrijf. Wil die me iets duidelijk maken, denk je?

:]
fluiten
Geplaatst op 15/03/2012

Batman Hush is een redelijk goed boek, maar verre van de beste Batman. (kuch hint hint kuch)...

idd, deze verhaallijn wordt op heel wat plaatsen de hemel ingeprezen, maar onterecht naar mijn gevoel. Kon gemakkelijk in enkele deeltjes minder verteld worden.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/03/2012
Crew
13303
Al een score gegeven? Hij heeft er 9. +1! +1!
Surya
Geplaatst op 15/03/2012

idd, deze verhaallijn wordt op heel wat plaatsen de hemel ingeprezen, maar onterecht naar mijn gevoel. Kon gemakkelijk in enkele deeltjes minder verteld worden.

Pffff, HUSH vond ik beter dan dienen donkere ridder... lekker entertainement op stripgebeid en grafisch ook nog lekker. :D

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Royale de luxe
Geplaatst op 15/03/2012
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe

Pffff, HUSH vond ik beter dan dienen donkere ridder... lekker entertainement op stripgebeid en grafisch ook nog lekker. :D

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Maar, zoals ik al schreef : ik vond Hush een redelijk goed boek ! Dat is dus verre van slecht, zou ik denken.
Ik probeer de Fluit gewoon nog wat meer Batman te laten lezen. :D
Het is nooit te laat om iemand wat Cultuur te proberen aansmeren.
spock
Geplaatst op 15/03/2012
Origineel geplaatst door Surya

ik heb de losse deeltjes...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/03/2012
69
Bij mijn volgende bezoek aan de boekenwinkel precies ook eens die Hush meepakken.
Mijn kennis van superhero comics beperkt zich tot Alan Moore (watchmen, V for vendetta en the league of extraordinary gentlemen)
castor
Geplaatst op 15/03/2012
Crew
13303

So? Dan heb je dus genoeg info om de TPB ook een score te geven :D
Surya
Geplaatst op 15/03/2012
Ja, blijkbaar. Zonet een stapel van 30 Tpb gekregen van de vamp van het bedrijf. Wil die me iets duidelijk maken, denk je?

http://www.amgrace.dsl.pipex.com/vampi_pics/models/culton5.JPG
Geplaatst op 16/03/2012 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/03/2012
Crew
7764

Ahah, jij kent ze ook? 8o
fluiten
Geplaatst op 16/03/2012

Ahah, jij kent ze ook? 8o

Hou je fluit dan maar rustig vandaag.... :P
Royale de luxe
Geplaatst op 16/03/2012
3030

So? Dan heb je dus genoeg info om de TPB ook een score te geven :D

Ik heb de twee tpb's uit ...
Die hebben nog maar één score.
spock
Geplaatst op 16/03/2012
3030
Gekocht :
Northlanders vol. 6 : Thor’s Daughter

Crossed vol. 3 : Psychopath
Dit is waarschijnlijk de meest expliciete strip die ik ooit heb gelezen, maar toch vind ik ‘m goed. Veel beter dan de vorige, en toen was ik zelfs bang dat Lapham ‘het’ kwijt was, want ik ben de laatste tijd wat teleurgesteld in ‘m. En ook de tekeningen zijn veel beter dan in het vorig deel.
Maar dus héél expliciet ! (op basis hiervan zoudt ge peinzen dat er een veiz los zit bij de makers)

Superman : New Krypton vol. 4
Superman : Mon El vol. 2
Superman : Nightwing and Flamebird vol. 2
Geplaatst op 19/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 19/03/2012
3030
... vervolg van vorige.

Superman : New Krypton vol. 4 : zeer goed; intriges, politieke spelletjes, moorden en klassenstrijd op New Krypton, ja ik lees dit nog steeds zeer graag.
Met cliffhanger, dus het is niet omdat het het laatste deel is van New Krypton, dat het verhaal gedaan is.

Superman : Nightwing and Flamebird vol. 2
Superman : Mon El vol. 2

Deze delen spelen zich gelijktijdig af, net zoals de vorige delen, en de Supergirl delen, en NK vols. 3 en 4; en in Mon-El zit ook een hoofdstukje dat zich tijden Last Stand afspeelt. Het lijkt dus een beetje wanordelijk, en sommige delen van de strip spreken mekaar tegen, maar ik ga echt niet de boeken in stukjes door mekaar gaan lezen. Ik pas de puzzelstukjes in mijn hoofd dan wel in mekaar, net zo leuk. En ook deze boeken heb ik weer graag gelezen. :)
Beide boeken verklaren ook veel, Mon-El vooral over Legion of Superheroes, N&F vooral over de Kryptionese mythologie.
Voor Mon-El vol. 2 is het misschien nuttig om ook het Bizzarro boekje, het Legion of Superheroes boekje, en Superboy : Boy of Steel te hebben gelezen, maar ik deed dat ook niet, en toch heb ik alles goed kunnen volgen.
Still love this NK Saga ! 8)

http://dl.dropbox.com/u/62428581/SupesNK4.jpg

Op basis van bovenstaande zou ik zeggen dat dit een betere volgorde van lezen is :

Inleidende delen (niet verplicht)
het Superman : Bizzarro boekje door Johns
het Superman : Legion of Superheroes boekje door Johns.

Inleidende delen :
Superman : Secret Origins
Superman : Last Son
Superman : The Comming of Atlas.

Begin : Superman : Brainiac.

New Krypton Saga :

Superman : New Krypton vol. 1
Superman : New Krypton vol. 2
-----------------------------------------------------------------
Supergirl : Who is Superwoman
-- gelijktijdig met boven en onder: Superman Mon-El vol. 1 & Nightwing and Flamebird vol. 1
Superman : New Krypton vol. 3
Superman : Codename Patriot
-- gelijktijdig met boven en onder : Supergirl Friends & Fugitives, Supergirl Death & The Family, Superman NIghtwing & Flamebird vol. 2, Superman Mon-El vol. 2 Man of Valor 8) Edit : en ook hier, ergens, net voor Mon-El ongeveer dus, zit Superboy : Boy of Steel.
Superman : New Krypton vol. 4
-------------------------------------------------------------------
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 1
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 2
Superman : War of the Supermen.

Het middenstuk moet ge zelf maar zien hoe ge dat in mekaar past. ;)
(tegen wie ben ik eigenlijk bezig ? …) 8)
spock
Geplaatst op 19/03/2012
Crew
7764
Prachtig hoe jij je passie tracht over te dragen op anderen. (y)
fluiten
Geplaatst op 19/03/2012
inderdaad... ik heb al het een en ander gekocht op jouw input en eigenlijk nog niet teleurgesteld geweest!
Royale de luxe
Geplaatst op 19/03/2012
3030
Ok 8)
Bedankt voor de complimenten.

Maar eigenlijk was de (retorische) vraag op het einde van mijn vorig stukje, aan mezelf gericht. Ik weet nl goed genoeg dat Superman een slechte naam heeft (het zou een softie zijn, of hij zou niet interessant zijn), en dat de meeste mensen dat dan ook niet lezen (en dat is natuurlijk ieders goed recht), dus vroeg ik mezelf af: moet ik me hier nu zo moe in maken ? Zou ik niet beter gewoon schrijven :

Superman : dit of dat - graag gelezen;

en me voor de rest met andere strips meer bezig houden, hier op het forum.
Maar ik kan het nu eenmaal niet laten, I love Superman (tot mijn grote verbazing). En jeugdsentiment zal daar natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben. ;)

Dus eigenlijk was die laatste vraag eerder een knipoog naar mezelf.

Maar dus : bedankt voor de compelementen. :]
spock
Geplaatst op 19/03/2012
3030
Edit lijst New Krypton (zie hoger, en voor de volledigheid :rolleyes: ) : alhoewel er op het boekje Superboy : Boy of Steel geen vermelding van New Krypton staat, leert wiki me dat daar toch iets heel belangrijks in gebeurt. Het boekje zit dus nu ergens voor New Krypton vol. 4...
spock
Geplaatst op 19/03/2012

Inleidende delen :

-- gelijktijdig met boven en onder: Superman Mon-El vol. 1 & Nightwing Superboy : Boy of Steel.

Doet mij denken aan wat ik onlangs tegengekomen ben:

Superman: Secret orifices
Superman: The cumming on Atlas

Supergirl: who'se in Superwoman?

Nightwing & Superboy: Balls of steel
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/03/2012
3030

Inleidende delen :

-- gelijktijdig met boven en onder: Superman Mon-El vol. 1 & Nightwing Superboy : Boy of Steel.

Doet mij denken aan wat ik onlangs tegengekomen ben:

Superman: Secret orifices
Superman: The cumming on Atlas

Supergirl: who'se in Superwoman?

Nightwing & Superboy: Balls of steel

http://www.wopah.com/tumblr/ha-ha-ha.png
spock
Geplaatst op 19/03/2012
Crew
3657
Had het al gezien, zie mijn vorige post.

De meeste superhero films zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven, alhoewel er wel goeie ook tussen zitten. Maar dat heb je altijd, en met de superhero comics heb je dat ook. 8)

Of verschillende smaken. Iedereen loopt zot van de Green Lantern comics, en ik heb dat ook geprobeerd, en we weten hoe me dat is afgelopen. Zie enkele posten geleden...

Beste films zijn X-films.
Spidey, hulk, FF, Iron-Man vind ik leuk voor mezelf als comiclezer maar geen hoogvliegers voor een niet comiclezer.
T.I.A
Geplaatst op 19/03/2012
3030
NORTHLANDERS vol. 6 : THOR'S DAUGHTER and Other Stories is weer zo'n deel met kortverhaaltjes in. En we weten allemaal dat Wood kortverhaaltjes kan schrijven, alleen wil het in deze reeks niet zo lukken. Het langste verhaal The Siege of Paris (3 v/d 5 comics), daar vond ik nu werkelijk niks aan... Gelukkig waren de twee andere comics in dit boekje wel van niveau. Maar de Northlander trades met één lang verhaal, zijn volgens mij toch vele malen beter.
Geplaatst op 20/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 20/03/2012
3030
Preview van Star Trek Ongoing nr. 7 (de eerste met een nieuw verhaal, dus geen bewerking van een TOS episode), en preview van ST/dinges... (I hate crossovers 8) )

http://trekmovie.com/2012/03/20/comic-preview-first-new-story-in-star-trek-movie-universe-star-treklegion-of-super-heroes-6

(damn, konden ze de afbeeldingen nog groter maken ? )

Vandeweek komt de eerste bundel uit van Star Trek Ongoing. 8)

Blz uit nr. 7
http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/startrek_ongoing_07_preview_06_869.jpg
Geplaatst op 21/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 21/03/2012
3030
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 1 & vol. 2
Superman : War of the Supermen
(Robinson & Gates, div.)
En ook deze laatste bundels van de New Krypton saga heb ik heel graag gelezen.
In een notendop :
- Last Stand of NK = Brainiac vs. New Krypton, maar er zit meer achter natuurlijk, zeer goed;
- War of the Supermen = New Krypton (Zod !) vs. de aarde, met Superman and friends tussen twee vuren. Goed, maar mocht van mij iets langer dan 6 comics geduurd hebben. Maar al bij al is het een goed einde, want ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat heel deze saga na zo’n lange opbouw met een sisser zou aflopen, want je weet dat het status quo moet worden hersteld, maar ze hebben het goed weten te houden tot en met de laatste bundel, met een mooi einde van een zeer goeie saga. Maar dus een beetje te kort naar mijn zin, en de tekeningen in deze laatste bundel zijn niet altijd van even goeie kwaliteit.

Ik ben heel blij dat ik dit heb gevolgd. Ik heb me met deze Superman (en aanverwanten) boeken zeer goed geamuseerd, het was lang geleden dat ik nog eens zo’n goeie (naar mijn smaak, natuurlijk), lange superhero epic heb gelezen. Een echte meevaller, voor mijn laatste, grote franchise die ik (her)opstart. ;) Niet alle bundels zijn natuurlijk even goed, en sommige gaan over subplots, maar toch ben ik blij dat ik ze allemaal kocht en ik ben dus héél tevreden dat ik hier enkele weken mee bezig ben geweest. THE END

http://i.newsarama.com/images/wos_cv1_ds-copy.jpg
Preview : http://www.newsarama.com/php/multimedia/album.php?aid=35005
De New Krypton vloot nadert de aarde, terwijl Alura, de moeder van Supergirl en de leider van New Krypton iemand aan het martelen is om informatie te bekomen over de plannen van de aarde. Dat loopt niet goed af… ;)

Ps : Superboy : Boy of Steel en Superman : Legion of Superheroes bevatten waarschijnlijk interessante voorkennis voor deze drie bundels, maar ik heb die boekjes ook niet gelezen, dus sommige zaken neem ik dan maar aan, en ik heb mijn Boy of Steel bestelling maar geannuleerd, want echt nodig heb je dat nu ook weer niet, alles wordt in het verhaal nog wel eens kort aangehaald.
Geplaatst op 23/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 23/03/2012
MASSIVE #1 WOOD CVR

Ik vraag mij af hoe het komt dat niemand bij Image of bij Diamond dit gezien heeft.

Op de cover van de previews dan nog wel ;-)
Geplaatst op 23/03/2012 Citeren
Black Rock
Geplaatst op 23/03/2012
3030
Origineel geplaatst door Black Rock
MASSIVE #1 WOOD CVR

Ik vraag mij af hoe het komt dat niemand bij Image of bij Diamond dit gezien heeft.

Op de cover van de previews dan nog wel ;-)

Wat bedoel je ? Niemand gezien ?
Geplaatst op 26/03/2012 Citeren
spock
Geplaatst op 26/03/2012
3030
Star Trek Ongoing vol 1 is zeer geslaagd. Twee ouwe TOS afleveringen, herwerkt, dus anders maar toch herkenbaar, en met het nieuwe schip en de nieuwe crew.
Goed getekend en goed geschreven, de personages zijn herkenbaar zowel in de tekeningen als in hetgeen ze zeggen (of hoe ze het zeggen). Dit boekje bevat de afleveringen Where No Man Has Gone Before en The Galileo Seven. Ze hebben deze verhalen gelukkig niet klakkeloos overgenomen. Er is voldoende aan veranderd. Eén van die veranderingen is het rechtstreeks gevolg van de Spock/Uhura situatie uit de film. Ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden…
Dit boekje is prachtig uitgegeven, maar bevat dus maar vier comics. Een beetje weinig voor een tpb, vind ik.
De verhaallijn hierna is ook een TOS herwerking, maar daarna komt er een nieuw verhaal, er is in deze nieuwe Star Trek tijdslijn namelijk één en ander gewijzigd (de vernietiging van Vulcan, bijv). Ik heb deze tpb met veel plezier gelezen. De enige voorkennis die nodig is, is de film uit 2009. Maar als je de afleveringen in kwestie gezien hebt, is het nog zo leuk. 8)
Misschien hadden ze deze ongoing beter begonnen met een nieuw verhaal ipv een herwerking, maar ah, ik lig er niet van wakker, zoals sommige anderen op het Internet ;) .

http://www.mycomicnetwork.com/v2/wp-content/uploads/2011/10/st-1-wheres-dehner.jpg

http://dl.dropbox.com/u/62428581/kirk-in-command.jpg

http://dl.dropbox.com/u/62428581/enterprise-bridge.jpg
spock
Geplaatst op 26/03/2012
Spock is dat deze?

Star trek volume 1
Royale de luxe
Geplaatst op 26/03/2012
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe