Comics and Graphic Novels

3030
Batman : The Man who Laughs (Brubaker e.a.)

Het hoofdverhaal van de bundel, een OGN (PF ? ) The Man who Laughs, vertelt over Batmans eerste kennismaking met de waanzin genaamd The Joker.
Het verhaal is ok, niet meer of niet minder. Ik heb al betere dingen gelezen van zowel Batman en Brubaker.
De tekeningen van Doug Mahnke zijn goed !

Het tweede verhaal in de bundel (3 comics) gaat over een copycat, die een seriemoordenaar uit de jaren 40 nadoet. In de jaren 40 was Green Lantern de beschermer van Gotham City, dus die komt er zich ook mee moeien (Allan Scott, meer weet ik er ook niet over).
Bof, ik ben er niet zo wild van, van deze story arc. Is ook niet slecht hoor, maar zeer goed is anders.
De tekeningen van Zircher zijn goed, maar hij haalt nog niet het niveau dat hij later haalt, nl. in Terror Inc. (Met Lapham) (is geen verwijt)

Dit boek is niet slecht maar ook niet echt goed. Middelmatig dus, vond ik het.

http://www.dccomics.com/media/product/1/0/10561_400x600.jpg
Geplaatst op 11/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 11/02/2009
3030
alreeds gelezen :

Spider-man : BND vol. 3. Weeral big fun ! Ik lees dat heel graag, die nieuwe Spidey reeks. Ik heb de laatste week ook twee Batmans gelezen, en die zijn me heel wat minder bevallen. Ik ga het DCU op een heel laag pitje zetten, vanaf nu.

Batman : False Faces. Deze bijvoorbeeld. Vier comicjes Batman en twee comicjes Wonder Woman, allemaal geschreven door BKV. Kan er maar net mee door. Bof, eigenlijk is het ondermaats. (Dit herinnert me eraan dat ik over Bru's The Man Who Lauhgs nog moet zeggen dat ik er aanvankelijk te negatief over gedaan heb, dat boek is meer dan middelmatig). False Faces is middelmatig, en dan blijf ik eigenlijk nog beleefd.

All Star Superman HC vol. 2, daarentegen, is nu al de beste strip van 2009 (voor mij). Ok het is nog maar half februari, maar ze zullen van ver mogen komen om dit boek te overtreffen. Vol 1 vond ik indertijd nog : hey, niet slecht, zeer goed zelfs, maar waar maken ze al dat spel over ? Hawel : vol. 2 beantwoordt die vraag. GENIAAL. Zowel Morrison als Quitely zitten op ongekende hoogten. Om over Superman nog maar te zwijgen.

The Sword vol. 2 : Water. Zeer sterk. The Luna Broertjes doen hun reputatie alle eer aan. Ik kan niet wachten op deel drie. What a ride !
Geplaatst op 16/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 16/02/2009
3030
Batman : Rules of Engagement (Diggle - Portacio - Friend)
Deze TPB is redelijk te doen. Het verhaal speelt zich af in de beginperiode van Bats (zo lees ik ze graag), maar dan wel in de moderne tijd, en zowel Bats als Bruce Wayne krijgen het aan de stok met Lex Luthor.
Zoals jullie weten (?), als Lex ermee gemoeid is, dan krijg je een lekker over-the-top verhaal, met grote robots e.d.m. En dat is nu niet anders.
Leuk vermaak. De tekeningen, die zijn minder mijn ding, maar ze konden ermee door.
Ik had zin om nu en dan eens iets in het schuin te zetten. ;)
Geplaatst op 17/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 17/02/2009
3030
DMZ vol. 6 : Blood in the Game is weer goed.
Deze keer zijn het verkiezingen in de DMZ, en dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot, of zonder inmenging, al dan niet gewelddadige inmenging, van alle partijen.
Missch is dit wel het keerpunt in de reeks, en is dit het begin van de 'oplossing' voor de DMZ, en het (euh) begin van het einde van de reeks. Alhoewel de reeks nog wel een trade of 4-5 zal lopen. En dat mag ook zeker van mij.
Geplaatst op 18/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 18/02/2009
3030
Star Wars Vector vol. 1 :
KotOR vol. 5 : vind in niet zo goed. Niet denderend geschreven, flauwe grappen, slecht getekend.
Dark Times vol. 3 : wel goed.
Daar KotOR 4 comics zijn, en DT slechts 2 comics, slaat de balans van deze tpb dus negatief uit.

Star Wars Legacy vol. 5 : The Hidden Temple.
Veel tekst voor hetgeen er maar gebeurt. Valt me net als deel 4 dus ook een beetje tegen, maar toch al weer een heel stuk beter dan het vorig deel. Maar de swung van de eerste drie delen, is er een beetje uit, uit de reeks, voor het moment.

Ik ben sterk aan het twijfelen of ik Dark Times wel ga verder zetten.
Samen met Vector zijn de eerste trades een mooi afgerond geheel, en ik weet niet of ik nog veel zin heb om over de DT te lezen.
Invasion en Legacy zijn meer mijn ding, alhoewel de laatste Legacies me dus wat tegen vielen.

We shall see...
Geplaatst op 23/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 23/02/2009
3030
Spider-man/Doctor Octopus : Negative Exposure (BKV - euhm...) is een leuk niemendalletje.
Een verhaaltje dat wordt verteld uit het standpunt van een andere fotograaf bij de Bugle, die er maar niet over kan dat de foto's van PP altijd op de frontpagina staan, en de zijne niet. Hij gooit het op een akkoordje met Doc Ock, maar dat doe je beter niet, want de enige die daar beter van wordt is natuurlijk Doctor Octopus zelf, en niemand anders.

En ook met The Vulture en Mysterio !
Mysterio, dat is er één uit mijn prille jeugd. Ah heimwee... :)
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 24/02/2009
634
Één van de beste Spider-man verhalen van de afgelopen jaren. Brian mag van mij meer Spidey verhalen schrijven - zijn dialoog voor Spider-man was sterk.
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
Gently
Geplaatst op 24/02/2009
3030
Bof ik weet niet...
Hebben we het wel over dezelfde strip ?
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke strip,
maar zoveel dialoog heeft Spidey niet.
Spidey komt er ook niet zoveel in voor.
Het boek gaat vooral over die andere fotograaf en Doc Ock.

Maar om nu te zeggen dat het één van de beste van de laatste jaren is...
De tpb is van 2004, en JMS was toen volop met zijn run bezig. Die zijn toch stukken beter, hoor.

En ik moet zeggen : BND valt me beter mee dan ik had durven hopen. :D

Maar : BKV schrijft natuurlijk wel altijd minstens een degelijke strip.

(Behalve Batman : False Faces, maar dat ligt aan de bundelaars. Die hadden ze nooit moeten bundelen ;) ).
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 25/02/2009
3030
Oja : ondertussen heb ik ook Battlefields vol. 1 : The Night Witches gelezen, van Garth Ennis (mijn favoriete scenarist) en Braun.

Dit is eigenlijk gewoon de verderzetting van zijn War Stories (indertijd bij Vertigo), maar dus nu via minireeksjes bij Dynamite. Ongelofelijk dat Vertigo dit heeft laten schieten.

Oorlogfilms zie ik nog redelijk graag, maar oorlogstrips, ik dacht altijd dat dat genre niet voor mij was. En ik kom altijd bedrogen uit als Ennis schrijft. Waar blijft hij het halen ? En hoe blijft hij dat ZO goed schrijven ?

Waar hij het haalt ? Hij neemt een detail uit de geschiedschrijving van de oorlogen (meestal WO2) en hij schrijft er een ijzersterk verhaal over. Deze keer gaat het verhaal over een eenheid Russische, vrouwelijke jachtbommenwerpers, die niet alleen met het misprijzen van de nazi's moesten afrekenen, maar ook met de vooroordelen van hun eigen troepen, en ze kregen daarbovenop nog eens de ouwe tweedekkers toegewezen, ipv de jachtvliegtuigen waarmee de mannen mochten vliegen.

Hoe blijft Ennis het doen ? Ik weet het ook niet. Het interesseert hem mateloos, en dat helpt. En hij heeft een soort van liefde voor de klein menselijke dingen, in extreme situaties. Dit keer dus ook : tussen al het oorlogsgeweld en wreedheden door, vertelt hij ook nog even, als was het de gewoonste zaak ter wereld, een liefdesdrama.

Sterk boekje.
Lees ook de twee War Stories bundels van Vertigo ! ;)
spock
Geplaatst op 25/02/2009
248
Dank voor den tip. Night Witches meteen maar besteld... :D
Voske
Geplaatst op 25/02/2009
763
Klinkt goed inderdaad. Spock...weet je ook iets over deze comic? Het onderwerp spreekt me wel aan en denk erover om het te bestellen.

War is Hell: First Flight of the Phantom Eagle Premiere (Hardback)

Set against the grim backdrop of Word War I, mysterious aviator Karl Kaufmann arrives on the western front dressed outlandishly and at the controls of his own plane. Overconfident and full of romantic ideals, he has come to fight and kill the Hun. But soon Kaufmann confronts staggering loss and witnesses violence on a scale he has never imagined. In the process, he learns the harsh truth of conflict: War is Hell! This work collects "War Is Hell: The First Flight of the Phantom Eagle" numbered 1-5.

http://talesofwonder.com/product-exec/product_id/52066/affiliate_id/5/keyword/01

(Heb er maar even een linkje bijgedaan aangezien ik niet precies snap hoe ik een plaatje in kan voegen...)
Rutger
Geplaatst op 25/02/2009
3030
Die las ik nog niet. Hij is nog niet uit in SC. :D
Het is van Garth Ennis, en het is Marvel Max (voor volwassenen dus),
dus ik denk dat het niet slecht zal zijn.

Maar om eerlijk te zijn,
ik denk niet dat ik die ga kopen.
Het is een (soortement) van revamp van een oud Marvel figuur,
een vliegenier uit de 1ste wereld oorlog,
en ik ben daar niet zo fan van (denk ik dan altijd, maar meestal ben ik mis).

Ennemy Ace (een Duits piloot uit de 1ste wereldoorlog, uitgeverij DC) en Battler Britton (een Brits piloot, 2de wereldoorlog) zijn ook alle twee one shots van ennis, over reeds bestaande stripfiguren (de ene dus een DC figuur, de ander uit een Britse strip), en die las ik ook niet. Waarschijnlijk ten onrechte, maar het is voorlopig niet anders. ;)

Ik weet niet hoe het komt,
maar Ennis' vliegeniers strips spreken mij niet aan.
Tenzij het dus geen reeds bestaande figuren zijn, en dus creator owned, hij doet ermee wat-ie wil,
zoals dus bij War Stories (Vertigo) en Battlefields (Dynamite).

euhm... ik weet het, een nogal verwarrende uitleg... :P
spock
Geplaatst op 25/02/2009
763
Thnx voor je uitleg Spock.

Kon mijzelf niet inhouden en heb het maar besteld samen met beide delen van War Stories en het eerste deel van de The Walking Dead.

Het is echt 'tricky' met comics. Had nooit gedacht dat het me veel aan zou spreken maar na het ontdekken van series als bijvoorbeeld DMZ, Y: the last man, Northlander en geweldige one-shots zoals Pride of Baghdad raak je steeds meer 'hooked'.

Bovendien zijn ze ook nog eens prima te betalen.... (als je ze bestelt bij Bookdepository tenminste)
Rutger
Geplaatst op 25/02/2009
3030
The Walking Dead (Kirkman) vind ik ook zeer goed.
Ik lees die in de HC's, die bevatten twee tbp's per HC, en dus per book een min of meer afgeronde story arc.

Ik heb Garth Ennis leren kennen dankzij Preacher. Nog steeds 1 van mijn favoriete reeksen. :)
Ennis is dan wel mijn favoriete schrijver, maar ge moet opletten wat ge van 'm koopt. Niet alles wat hij schrijft vind ik goed.
Maar van welke schrijver is wel alles goed ? (subjectief gezien, bedoel ik dus)

Let op bij Bookdepository !
Naar het schijnt zijn de tarieven voor buiten de UK sterk aangepast, in uw nadeel.
Ik bestel nooit iets via het Internet, maar ik hoor dat van andere mensen. Dus opgelet of Bookdepository nog wel het voordeligst blijft.
spock
Geplaatst op 25/02/2009
602
Origineel geplaatst door spock

Let op bij Bookdepository !
Naar het schijnt zijn de tarieven voor buiten de UK sterk aangepast, in uw nadeel.
Ik bestel nooit iets via het Internet, maar ik hoor dat van andere mensen. Dus opgelet of Bookdepository nog wel het voordeligst blijft.

Idd. prijzen zijn onlangs 30 % en meer gestegen. Momenteel is amazon een stuk goedkoper ( zelfs als je de delivery erbij telt ).
ignoramus
Geplaatst op 25/02/2009
634
Bof ik weet niet...
Hebben we het wel over dezelfde strip ?

Yep. Het is inderdaad zo dat Spidey weinig dialoog had, maar datgene wat hij had, was sterk. En hoewel ik JMS sterk vond schrijven, het was me eigenlijk te serieus voor Spider-man. En hoewel momenteel BND luchtiger is, is het over het algemeen vrij zwak in opzet. De zgn braintrust heeft in het eerste jaar weinig sterke verhalen gebracht en dat lijkt men nu dan ook in te zien door andere schrijvers aan te trekken. Helaas moeten ze nog de erfenis van dit groep verwerken en met de huidige arc Character Assassination is dat duidelijk merkbaar. De meeste verhalen voelen geforceerd aan.

Vooral gezien het feit dat nu ieder nieuw karakter van de supporting cast niet enkel een rol in Peter's leven speelt, maar ook in Spidey's. Da's toch iets teveel gevraagd... ;)
Gently
Geplaatst op 25/02/2009
3030
Ah, ik weet niet...
JMS run was inderdaad sterk, maar Spidey had in de loop der jaren teveel bagage meegekregen, en dat was het opzet niet van de reeks.
Maar JMS' dialogen zijn van de beste Spidey dialogen ooit.

Dat ze die bagage overboord hebben gegooid, vind ik ook niet zo erg, en BND vind ik gewoon goeie, ouwerwetse Spidey fun zoals in de jaren 70-80. De manier waarop ze het deden (OMD) is stof voor discussie,
maar ik vind het niet spijtig dat ze PP's leven weer volop in de strips betrekken.

Ik ga wel niet elke nieuwe bundel kopen, dat staat ook vast.
6 tpb's per jaar is iets teveel van het (euh) goede, voor mij. ;)

En tja, die braintrust heeft gewoon een nieuw speelveld geschapen,
(de beste schrijver, Zeb Wells, heeft de trust al verlaten, tsk), waaruit sterke verhalen kunnen groeien. Alla, dat hoop ik toch, dat er weer enkele 'klassieke' verhalen zullen ontstaan uit de nieuwe status quo.
We zullen wel zien. Voorlopig vind ik BND gewoon big fun, en dat volstaat voor het moment, als het over Spidey gaat.
Ik wil niet elke dag een nieuwe Transmet of The Invisibles lezen. ;) 8)
Geplaatst op 26/02/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 26/02/2009
3030
Ondertussen gelezen :

Death of Captain America vol. 3 : The Man who Bought America
Weer zeer goed, maar Brubraker mag zo stilaan de verhaallijn beginnen afronden, vind ik. Nu ja, bij het volgende deel kan ik weer iets anders vinden, natuurlijk. :D
Maar het blijft wel goed.

Starman Omnibus 2 : Prachtig.
Vooral het gedeelte waar Jack Knight op bezoek gaat bij The Sandman is subliem. The Sandman is voor mij dan ook een speciaal iemand, lees er Sandman Mystery Theatre maar eens op na !
Hier schreef ik er al meer over, over Starman : VERTIGO comics (e.a.)

Locke & Key vol. 1 : Welcome to Lovecraft.
Recensie is verstuurd. Wacht op goedkeuring. 8)
Geplaatst op 04/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 04/03/2009
3030
gewist. :D
Geplaatst op 09/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 09/03/2009
3030
New BATTLESTAR GALACTICA Season Zero vol. 1

Slecht. Dat vond ik toch. Anderen vinden dan weer iets anders. :)
Slecht geschreven en ook nog eens slecht getekend, en, ze presteren het om established mythology zomaar tegen te spreken. En als er iets is waar ik niet zo goed tegen kan, dan is het dat wel. ;)
Dit boek speelt zich ongeveer twee jaar voor de eerste tv mini reeks af, en verhaalt over enkele missies van Adama en de BSG, en zijn bemanning natuurlijk.
In de allereerste aflevering van BSG, de allereerste scène, zegt men heel duidelijk dat de mensen in geen 40 jaar contact hebben gehad met de Cylons.
En met wie heeft Adama o.a. hommeles in dit boekje ? Juist ja, met Cylons. Het is een detail in het verder ongeloofwaardige verhaal, maar toch, men spreekt het bronmateriaal beter niet tegen, als men een goeie strip wil maken.
Ook de karakters van de personages zijn niet echt je dat. Starbuck die zomaar, zonder reden in huilen uitbarst. Kom nou zeg… En je moet ze dan nog kunnen herkennen, de personages, want de tekeningen... *zucht*
Hop, weg ermee, met dit boekje.

New BATTLESTAR GALACTICA vol. I en II

Hmm… Beter dan Season Zero, maar toch nog niet goed.
Soit, ik moet vol. III nog (proberen) lezen, dus ik hou mijn uiteindelijke mening nog in beraad, maar het ziet er ook niet goed uit.
Het is toch al beter geschreven dan Season Zero (Pak is de scenarist, en hij kan dat, als hij wil), maar toch zit het vertelritme verkeerd, hij springt van de hak op de tak en sommige verhaallijnen worden wel heel vlug en onduidelijk afgehandeld.
De tekeningen vallen goed mee, maar zijn toch bij momenten nogal onduidelijk. De tekenaar kan het hoor, maar zijn ‘regie’ is niet zo denderend.
Deze boeken spelen zich af tijdens het tweede seizoen, Adama en consoorten zijn net terug van Kobol, en ze hebben de Pegasus nog niet tegengekomen. Tussen die afleveringen speelt het zich af.
Maar… Er zitten veel te veel verhaallijnen door elkaar in deze boeken, men wou echt wel héél veel kwijt in deze twaalf comics (waarvan ik er dus nog vier moet lezen), en men maakt dezelfde fout als in Season Zero : men spreekt established mythology tegen, en de verhaallijnen zijn ZO ongeloofwaardig (rekening houdend met het BSG gegeven van de tv reeks natuurlijk).
Nee, Dynamite bakt er niet zoveel van, van de franchise. Jammer, een gemiste kans.
Vanavond worstel ik me door deel III (laatste deel van deze mini reeks), en dan zie ik wel of ik dit hou.
Maar ik doe er zeker niet mee verder. Er zijn nog tpb’s van Classic BSG, Zarek, BSG Origins, en er zullen er waarschijnlijk nog reeksen volgen, maar deze 3 boeken nodigen alleszins niet uit om de volgende tpb’s nog te kopen en te lezen. Dat ga ik dan ook niet doen. ;)
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 12/03/2009
3030
New BATTLESTAR GALACTICA vol. III is in het zelfde bedje ziek als de twee vorige delen : onduidelijk, verwarrend, overdreven en ongeloofwaardig. Deze strips hebben geen enkele meerwaarde voor de uitstekende tv-reeks. Integendeel, ze spreken de serie zelfs tegen, en dat kan niet, vind ik. En ze zijn daarnaast gewoon ook niet leuk om lezen, ze zijn gewoon slecht.
Nee, een serieuze tegenvaller, deze BSG comics.
The End.

https://www.dynamicforces.com/images/bsgV3covers.jpg
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 13/03/2009
3030
Secret Invasion : X-men (Carey - Nord).
Yep, dit is een goed boekje. Natuurlijk weet je dat de X-men winnen, dat spreekt voor zich, en de Skrulls werden ook verslagen in de SI bundel ;), maar toch is dit een goed boek. Carey (Lucifer) is ook een goed genoeg schrijver om er toch nog iets van te maken, natuurlijk,
en Nords (Conan) tekeningen mogen er ook zijn.
Het 250ste nr. van The Fantastic Four dat er als bijlage bijzit, is een geestig comicje.

Anna Mercury vol. 1 : The Cutter
Yes ! Wederom een goed sci-fi avontuur geschreven door Warren Ellis. Zo lees ik ze graag. Niet te nodeloos moeilijk, gewoon goeie scifi en goed avontuur, en gelukkig eens geen al te cynische (super)helden in de hoofdrol. Nope, een sexy Brits geheim agent van deze keer ;) die de problemen moet aanpakken op één van onze negen euhm... schaduwplaneten, zal ik maar zeggen (ge moet het lezen om te begrijpen). Komt er nog bij dat ze altijd tegen de klok moet werken.
Prachtige tekeningen van Percio.
Geplaatst op 16/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 16/03/2009
3030
oja, en ook nog :

Ik heb Conan and the Jewels of Gwahlur (? hoe schrijf je dat ook weer) van P. Craig Russell eens herlezen.
Ok, het is een goed verhaal, dat goed getekend is, maar toch vind ik de uitwerking niet goed. VEEL te VEEL tekst werd overgenomen uit het oorspronkelijk verhaal. HET IS EEN STRIP mijnheer Russell, geen geïllustreerd Howard verhaal. Je hoeft ons niet te vertellen dat Conan een rotswand beklimt, WIJ ZIEN DAT IN DE TEKENINGEN ! (het is slechts een voorbeeldje, het gebeurt doorheen de hele strip, die onnodige beschijvingen).
Maar het is zeker geen slecht verhaal.
spock
Geplaatst op 16/03/2009
3030
En oja bis :rolleyes: :

The X-files Collections vol. 1 en 2 (Topps comics) opnieuw gelezen, na al die jaren, en ze blijven toch wel heel goed hoor, deze bundels. En fun om lezen. Want naast heel originele verhalen (in de mythology sfeer) schrijft Petrucha echte conversaties, het zijn echt Mulder en Scully die je hoort (nu ja), Mulder met zijn kwinkslagen en gekke theorieën, maar ook zijn briljante analyses, en Scully met haar kritische geest en haar wetenschappelijke uitleg, en haar bezorgdheid.
De tekeningen van Adlard vind ik prachtig, en volledig passend bij deze verhalen. Ze geven de verhalen dat typisch sfeertje, nodig om echte X-Files strips te maken.
Maar deze twee boeken zijn niet alleen goed als X-files boeken, nee het zijn gewoon twee heel goeie strips tout court.
spock
Geplaatst op 16/03/2009
763
De serie kwam laatst al ter sprake op deze topic. Heb net beide delen van (Garth Ennis) War Stories gelezen.

Geweldig! Leuk ook dat er in beide delen met verschillende tekenaars wordt gewerkt en Garth Ennis garant staat voor ijzersterke scenario's met mooie dialogen. Ik probeerde ze toe te voegen aan mijn collectielijst op de site maar dat ging niet. Ze staan er nog niet op. (Haha......Spock... mooi klusje voor jou misschien)?

trouwens.....

Alle vier de (integrale) delen van The Walking Dead inmiddels ook gelezen en ze zijn ook echt een aanrader te noemen. Bij elkaar al zo'n 1200 pagina's zonder dat het een moment saai wordt of de kwaliteit van de tekeningen er onder te lijden heeft. Voor iedereen die enigzins een zwak heeft voor de alombekende zombiefilms maar behoefte heeft aan een verhaal met meer diepgang is deze serie echt verplichte kost en bovendien ook zeer goed betaalbaar! Het doet je afvragen hoe het kan dat de hardcovers van verschillende Nederlandse en Vlaamse uitgevers zulke hoge prijzen hebben (zal wel met de vertaalkosten en aanverwante zaken te maken hebben denk ik maar).
Geplaatst op 17/03/2009 Citeren
Rutger
Geplaatst op 17/03/2009
3030
Sandman Mystery Theatre Vol. 7 The Mist -and- The Fantom of the Fair is ook weer goed.
Alhoewel ik The Mist één van de minste story arcs tot nu toe vond. Ik moest me er op een bepaald moment echt doorsleuren.
Maar The Fantom of the Fair is gelukkig wel weer vollenbak ouwerwetsen SMT.

Zeer goed, blijf ik dit vinden.

Wel jammer van de mindere kwaliteit van papier en drukken. De letters zijn soms echt bijna onleesbaar. Hopelijk is het volgende deel wel weer helemaal goed gedrukt.

Voor mijn reviews en meningen over de vorige delen, die ik hier niet ga herhalen, alsook enkele platen, zie : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=7068 8)

ps : tussen vol. 6 en vol. 7 zit het verhaal Sandman Midnight Theatre, geschreven door Neil Gaiman, samen met Wagner, en dit verhaal is opgenomen in de bundel Neil Gaiman's Midnight Days.
http://www.eyrie.org/~eagle/reviews/books/1-56389-517-X.html
Hierin trekt Wesley naar London, Dian achterna. (en komt hij in hetzelfde huis terecht waarin The Sandman opgesloten zit.)

pps : nog even vermelden dat deze reeks zich afspeelt eind de jaren '30, wat een heel leuk sfeertje met zich meebrengt. Voor verdere uitleg, zie de link naar de thread op 'de getekende reep'.

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/112404_sandmanmystery02_180.jpg
Geplaatst op 19/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 19/03/2009
3030
The Programme vols. 1 & 2 (Peter Milligan – C.P. Smith * Wildstorm/DC)

Wat een intense, donkere strip, zeg ! Ik zeg strip, want ze hadden hier toch beter één mooie bundel van gemaakt. Dat moet toch te doen zijn, 12 comics die één verhaal vormen, onder één band. Het zou de lees ervaring ten goede komen denk ik.

Maar ik heb ‘m zo ook graag gelezen hoor. Het is bijna een must om deze twee delen, die een afgerond verhaal vormen, na elkaar te lezen. Ik vond het dus zeer goed, heel intens en gitzwart. Vooral dat einde !

Voor de rest quote ik Ghostdog :

Ik volg al een eindje de Wildstorm lijn niet meer, maar voor deze mini-reeks maakte ik graag een uitzondering.

The Programme is geschreven door Peter Milligan, die ik kende van (unquote) “de vier Human Target bundels” van bij Vertigo, en nog wat marvel werk (back to quote). Dat was ook al een vreemde eend…

Max houdt ergens een bar open in New Mexico, hij is al voorbij de 50. Wat hij zich niet meer kan herinneren is dat hij eigenlijk een soort van super-soldier is die gekweekt werd door de Duitsers op het einde van WO 2. Hij viel in handen van de Amerikanen en werd door een vredelievende wetenschapper hergeprogrammeerd. Nu moet het wel lukken dat de Russen ook zo van die personages vonden/schiepen (super-soldiers dus), THE SPIRIT OF LENIN, PRAVDA en nog een paar… De Russische versies worden wakker en gaan de wereld terug tot het communisme bekeren o.l.v. een oude professor die het schoonste deel van zijn leven vast zat in een kamp. De Russen van nu zitten daar mee verveeld… Das onze schuld niet, wij hebben dat niet gemaakt en dergelijke… En gaat Max hem daar iets van aantrekken?...

Wat volgt is een vreemd stukje superhero literatuur, maar dan een heel goed stukje. Voor iedereen die een beetje van vreemdere zaken houdt een aanrader. Het tekenwerk is mooi en sfeervol naar mijn gevoel, wat het verhaal ten zeerste ten goede komt, daarvoor zorgde C.P. Smith (Wolverine, Punisher).

Voila, veel meer heb ik daar niet aan toe te voegen.

Ook nog gelezen :

Powers vol. 12 : The 25 Coolest Dead Superheroes of All Time (Bendis – Oeming * Icon/Marvel)

Ook weer zeer goed. Veel meer hoef ik daar niet over te zeggen, de reeks is hier genoeg gekend. Deze keer gaat het ‘m over een hele hoop middelbareschoolmeisjes die dood worden aangetroffen, vermoord eigenlijk, en er werd gebruik gemaakt van het superhero virus.
Ook Deena Pilgrim moeit er zich mee.
De Annual 2008 is gewoon tussen de comics in gepubliceerd, en dat vond ik wel een beetje raar. Ze hadden die er beter achteraan als bijlage bijgezet. De Annual breekt volledig het ritme van het hoofdverhaal. Maar dat is niet zo heel erg, Bendis zorgt ervoor dat we volledig meegezogen worden met dat ritme. Ook na de Annual 2008.
Ik vond Powers 12 weer zeer geslaagd !
Geplaatst op 23/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 23/03/2009
Crew
13303
Ik heb mij gisteren een 5-tal GNs besteld. Mostly Brian Wood en de eerste Essex County :)
Geplaatst op 26/03/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 26/03/2009
248
Essex County is TOP! :D

Vond zelf deel 2 het sterkst.
Voske
Geplaatst op 26/03/2009
Crew
3657
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb mij gisteren een 5-tal GNs besteld. Mostly Brian Wood en de eerste Essex County :)

Het zal je niet beklagen... :)
T.I.A
Geplaatst op 26/03/2009
3030
De eerste Essex County is eigenlijk het eerste hoofdstuk uit een dik boek. Beste is de drie delen tegelijk te kopen :D en in één ruk uit te lezen.

recensietje : Essex County 1 - 2 - 3
spock
Geplaatst op 26/03/2009
Crew
13303
't Is al goed, ik zal me de andere 2 ook meteen bestellen :)
Surya
Geplaatst op 26/03/2009
3030
Het optimale leesplezier van mijn medemens, ligt me nauw aan het hart. :D
Geplaatst op 27/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 27/03/2009
3030
Gelezen :

Secret Invasion : The Amazing Spider-man
Bevat : SI : ASM nrs 1 – 3 en ASM Annual 2008.
Een geestig boekje, dat eigenlijk meer over Jackpot gaat dan over Spidey, aangezien die laatste in The Savage Land meer dan zijn handen vol heeft (zie de SI bundel).
3 hoofstukjes vrijblijvende fun en dan nog een beetje tragedie. Ik heb dat graag gelezen, en niet alles wat Marvel uitbrengt moet een grote impact hebben op het MU. Een beetje fun mag ook eens.

Daredevil : Lady Bullseye (Brubaker – Lark) is weer zeer goed. Het voelt ook aan als een nieuw begin. The Hand is terug, en één van hun killers heeft het op Matt gemunt, zowel op Matt persoonlijk, als op zijn alter ego Daredevil. Jah, zeer goed vond ik dit boek. (euh, zoals alle DD’s van de laatste 8 jaar zeer goed zijn !)

Desperadoes omnibus bevat alles wat ooit verschenen is van de reeks tot op heden, in één band, heel mooi uitgegeven door IDW, op glanzend papier en in kleur, 500 blz voor 25 euro.
Ik heb dit boek verslonden ! Zo goed vond ik het. Ik had voorzien om dit boek in een keer of vier uit te lezen, maar twee zittingen waren voldoende, ik vergat de tijd volledig, zo graag las ik dit. En ik las er toch meer dan 5 uur aan.
Dit is een ‘spaghetti western meets the X-files’. Een bende ‘cowboys en –girls’ die paranormale (euhm) dingen onderzoekt, wat zorgt voor de nodige thriller en horror elementen, maar ook telkens gewone ‘shooters’ en ‘killers’ achter zich aan krijgt, wat zorgt voor de shootouts en andere spaghetti western elementen.
En ook hun onderlinge relaties komen uitgebreid aan bod, wat het boek persoonlijker maakt.
Zeer goed geschreven door Jeff Mariotte, en per story arc getekend door een ander tekenaar, maar telkens zeer mooi getekend, door oa. Cassaday, Lucas, ea.

http://www.comicscave.gr/shop/images/DESPERADOESOMNIBUSTP.jpg
Geplaatst op 30/03/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 30/03/2009
Crew
1156
Desperadoes omnibus bevat alles wat ooit verschenen is van de reeks tot op heden, in één band, heel mooi uitgegeven door IDW, op glanzend papier en in kleur, 500 blz voor 25 euro.
Ik heb dit boek verslonden ! Zo goed vond ik het. Ik had voorzien om dit boek in een keer of vier uit te lezen, maar twee zittingen waren voldoende, ik vergat de tijd volledig, zo graag las ik dit. En ik las er toch meer dan 5 uur aan.
Dit is een ‘spaghetti western meets the X-files’. Een bende ‘cowboys en –girls’ die paranormale (euhm) dingen onderzoekt, wat zorgt voor de nodige thriller en horror elementen, maar ook telkens gewone ‘shooters’ en ‘killers’ achter zich aan krijgt, wat zorgt voor de shootouts en andere spaghetti western elementen.
En ook hun onderlinge relaties komen uitgebreid aan bod, wat het boek persoonlijker maakt.
Zeer goed geschreven door Jeff Mariotte, en per story arc getekend door een ander tekenaar, maar telkens zeer mooi getekend, door oa. Cassaday, Lucas, ea.

http://www.comicscave.gr/shop/images/DESPERADOESOMNIBUSTP.jpg

Maakt een mentale notitie op z'n shoppinglijstje voor het uitstapje naar New York binnen enkele weken...
Geplaatst op 30/03/2009 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 30/03/2009
3030
Ghostdog schreef :
ULTIMATES 1 VOL. 1&2 (Marvel).

Vol. 1 : Super-Human
vol. 2 : Homeland Security

Een tijd geleden heb ik hier leugens zitten verkondigen. Ik had gezegd geen Ultimate boeken meer te zullen lezen. Wel ja, een mens kan al eens op een beslissing terugkomen zeker. Het is tenslotte Mark Millar die dit schreef, ...

De geruchten die ik opving over deze boeken zijn juist, ze zijn zeer goed. Naast SUPREME POWER van Stradzyndinges (oeschrijfjedatnuookalweer), is dit veruit van het beste wat Marvel te bieden heeft. De tekeningen van Brian Hitch zijn ook van zeer hoge kwaliteit, zeer sterk gedaan! Ik ben, echt waar, vol lof over dit stukje superheroes literatuur. Het is grappig, het leest vlot, er worden hemeltergende zaken in aangekaart, Captain America is hier een toffe gast, Stark is zoals gewoonlijk weer de zeikerd van de bende, Hulk is een funny/creepy karikatuur, Thor een beetje een verwijfde new-ager etc…

BUT!!! Na lezing van dit werkstuk (ULTIMATES 1 dus) heb ik de smaak dan toch te pakken. Ultimates 2 volgt zo vlug mogelijk. En Ultimate Galactus zal ik ook lezen ! Maar daar zal het zo ongeveer bij blijven, wat Ultimate Marvel betreft, voor mij.

En voila. Veel kan ik daar niet aan toe voegen. Alles staat in de quote, wat in cursief staat, zijn mijn bedenkingen, niet die van Ghostdog.
Yep, ik vond Ultimates 1 zeer goed. Vol. 1 vond ik beter dan vol. 2, maar vol. 2 is dan weer zoals Secret Invasion geweest had moeten zijn (euhm... ? ).

Ook nog gelezen :

Jonah Hex : Bullets don't Lie
Weer 6 keiharde spaghetti western kortverhaaltjes en weer goed !

En ook nog :

The X-files, vol. 3 (Checker Books), herdrukt nrs. 23-26 van de lopende Topps reeks en de bewerkingen van de afleveringen Ice en Fire.
Heel leuk om dit allemaal nog eens te kunnen herlezen, na al die jaren.
De verhaaltjes zijn ook goed, maar niet meer zo goed als de comics uit de eerste twee bundels (de 2 bundels van Topps comics zelf, bedoel ik). Missch deed Checker Books er goed aan van na deze bundel er gewoon mee te stoppen.
Wel jammer dat de kwaliteit van de bundel zelf, veel te wensen overlaat : de kaft komt bij de minste aanraking gewoon los. Checker besteedde vroeger meer aandacht aan hun uitgaven.

Nu maar hopen dat vol. 1 en 2 van Checker Books ook nog te krijgen zijn. Ze zijn besteld.
De kwaliteit van de uitgave zal jammer genoeg wel even slecht zijn, denk ik. Maar alla, ik heb ze dan toch. Altijd leuk om dat nog eens opnieuw te kunnen lezen, na meer dan 12 jaar. 8)
Geplaatst op 08/04/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 08/04/2009
Crew
1156
Star Trek : Countdown

Op 6/7 mei 2009* komt de nieuwe Star Trek-film in de bioscoopzalen. In deze film wordt terug gegrepen naar de ‘oude’ Star Trek, dus met Captain Kirk, Spock, Sulu, Scotty,... Het wordt een re-boot, een soort herstart, om Star Trek weer hip te maken. Om deze film in de canon (de bestaande reeksen en films) in te passen, is er een verhaal geschreven. Dit verhaal wordt verteld in de comicreeks ‘Star Trek : Countdown’, wat nu gebundeld is in een TPB.

‘Star Trek : Countdown’ speelt zich zo’n 8 jaar na de vorige Star Trek-film “Nemesis” af. We maken kennis met Nero, de kapitein van een Romulan mijnschip. Wanneer deze getuige is van een enorme toename van zonnevlammen bij een ster, haast hij zich naar zijn thuisplaneet Romulus om deze te verwittigen. Op dat moment probeert de Vulcan ambassadeur Spock de Romulans te waarschuwen dat de ster op het punt staat om in een supernova te veranderen en dus een grote bedreiging vormt voor het voortbestaan van Romulus. Spock wordt gewantrouwd, alhoewel hij reeds vele jaren op Romulus woont. Spock en Nero bundelen hun krachten en gaan op weg naar Spock’s thuisplaneet Vulcan om hulp te vragen. Ze komen onderweg het ruimteschip Enterprise tegen... Samen met de nieuwe kapitein proberen ze de vernietiging van Romulus en misschien zelfs het hele universum te voorkomen... Of ze hierin slagen is te ontdekken in dit boekje.
Wat zeker is : Nero wordt de slechterik van de nieuwe film. Hij reist naar het verleden en komt tegenover Captain Kirk en de zijnen te staan en zal/kan daardoor de geschiedenis veranderen...

Het verhaal van Mike Johnson & Tim Jones is niet moeilijk of onnodig ingewikkeld, het is zelfs voorspelbaar, met een conclusie die je van lichtjaren ziet aankomen. Leuk zijn wel de gastoptredens van verschillende personages uit Star Trek The Next Generation, zodat je weet wat er met hen gebeurd is na de laatste film...

De tekeningen van David Messina gaan van mooi en realistisch tot haastwerk... De ene keer is Spock stokoud, de andere keer ziet hij er stukken jonger uit. Soms herken je de personages in een oogopslag, soms moet je afgaan op hun naam omdat ze onherkenbaar zijn...

Is dit boekje onmisbaar in je collectie? Zeker niet.
Is dit boekje noodzakelijk om de nieuwe film te kunnen volgen? Waarschijnlijk niet.
Is dit boekje leuk om te lezen? Ik vond van wel, maar indien je geen of weinig interesse hebt voor Star Trek in het algemeen en voor Spock en de TNG-personages in het bijzonder, moet je het zeker niet lezen.

* afhankelijk of je in België of Nederland woont

Nog een nota : ik zou het waarschijnlijk hier niet gekocht hebben... voor mij is het vooral een souveniertje van een leuke reis.
Geplaatst op 27/04/2009 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 27/04/2009
3030
Bedankt.

Ik zal er nog eens over nadenken, of er eens in bladeren, als ik de kans krijg... Ik zal wel zien. ;)

Ondertussen gelezen :

BPRD vol. 10 : The Warning is weer goed. :)
Ik lees deze reeks veel en veel liever dan Hellboy (hola, blasfemie). Er gebeurt weer teveel om op te noemen, en dit is het eerste deel van een trilogie, waarin heel veel staat te gebeuren. Jah, er staat één en ander op stapel voor deze reeks. En als dit nog maar ‘een waarschuwing’ is, dan wil ik wel eens zien wat de gevolgen zullen zijn van een regelrechte … euhm … oorlog, zal ik maar zeggen. Ik blijf vaag, om geen spoilers weg te geven.
Geplaatst op 28/04/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 28/04/2009
3030
En ook :

SCALPED

Nog even herhalen wat ik van deel 3 vond (het kan niet genoeg herhaald worden, hoe goed deze reeks is, en bij uitbreiding, alles wat Aaron schrijft ) :

Scalped, vol. 3 : Dead Mothers (J. Aaron – div. / Vertigo)

Wow, Scalped 3 is wel heel erg goed. Ok, de vorige delen waren dat ook, maar ik vind deel 3 gewoonweg subliem !

Dashiel Bad Horse onderzoekt de moord op een drugshoertje (moeder van 5 jonge kinderen), terwijl de moord op zijn eigen moeder, Gina, hem schijnbaar onberoerd laat. Hij was dan ook totaal vervreemd van zijn moeder, maar zoals zo vaak, legt hij de schuld daarvan bij haar (en anderen), terwijl hij zijn eigen schuld natuurlijk niet ziet.

Chief Red Crow echter, de chief van het reservaat en de reservaatspolitie, maar ook de baas van de georganiseerde misdaad op het reservaat, wil Gina’s moord nu net tot op de bodem uitspitten (vervlogen liefde, nietwaar), tegen alle verwachtingen in, en tegen de raadgevingen in van zijn rechterhand en zijn businesspartners, want iedereen denkt natuurlijk dat hij achter die moord zit.
Gina Bad Horse was dan ook één van de grootste tegenstanders van de Chief en zijn praktijken, en van de opening van het casino. In de jaren 70 was ze ook nog eens lid van een ontvoogdingsbeweging voor de indianen, en medeplichtig aan de moord op twee FBI agenten.

Dashiel wordt hoe langer hoe meer meegezogen in de intriges, en wordt de speelbal tussen zijn functies : agent van de reservaatspolitie (dekmantel), enforcer van chief Red Crow (als de undergroundboss) en undercover agent (tegen wil en dank) van het FBI, onder leiding van een FBI agent die alleen maar op wraak belust is.
Dash moet heel dringend zijn prioriteiten en gevoelens eens op een rijtje zetten.

Dit alles speelt zich af op een reservaat voor indianen, waar grauwheid heerst, en armoede, drank en drugs diepe wonden slaan. Hallucinant.
ZEER STERKE REEKS ! Dit deel : 9,5/10.

De tekeningen zijn grauw en goed, vind ik, ook de tekeningen van de twee nieuwkomers, die elk een one-shot voor hun rekening nemen (maar die one-shots sluiten nauw aan bij het hoofdverhaal).

SCALPED vol. 4 : The Gravel in your Guts is weer zo ON-GE-LO-FE-LIJK goed… Mensen toch… Ik ga er hier niet teveel over zeggen. Maar het is weer intriest, zwartgallig en gewelddadig, maar toch zo goed… En Dash neemt weer een verkeerde beslissing, je zal wel zien, ;) in de eerste twee comics, en toch kan je hem tot op zeker hoogte begrijpen.
De hoofdverhaallijn (4 comics, The Gravel in your Guts) gaat deze keer over Chief Red Crow. Zéér goed.
Ik geef geen inhoud deze keer, om zeker niet de minste spoiler weg te geven. Ik wil jullie het leesplezier niet afnemen.
Geplaatst op 28/04/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 28/04/2009
54
Ik heb een 'probleem' bij het lezen van mn Spawn V5
http://stripinfo.be/images/strip/strip_69397.jpg

De lijmrug is namelijk gescheurd (zie foto's).
Ik denk/hoop wel dat het te repareren valt. Maareuh heeft er iemand soms iets soortgelijks meegemaakt? en hoe is het opgelost geraakt?
Ik ga iig er eens terug mee naar de winkel, zien of zij het niet kunnen herstellen of me kunnen helpen ermee. Ik vermoed dat het met lijmen wel opgelost geraakt (maar welke ... witte/seconde).

eens benieuwd :d

http://i83.photobucket.com/albums/j310/Mendolazo/Photo-0379.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j310/Mendolazo/Photo-0380.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j310/Mendolazo/Photo-0381.jpg
Geplaatst op 30/04/2009 Citeren
GoldWes
Geplaatst op 30/04/2009
3030
Resurrection : The Insurgent Edition ; Oni Press, geschreven door Guggenheim, 184 blz. voor maar 6 dollar.

Dit kon geen miskoop zijn, dacht ik. 6 dollar voor 6 comics en 1 annual, EN bij Oni, die geven goeie dingen uit, EN geschreven door Guggenheim, bekend van televisie en o.a. Amazing Spider-man...
En de reeks wordt verdergezet/heropgestart, want er komt een film van.

Ik heb 'm gelezen, en jammer genoeg vind ik 'm zijn 6 dollar niet waard.
Nee, ik vond deze strip niet goed.

Slecht geschreven (waar zijn ze soms over bezig ? Het lijkt wel of ze naast elkaar aan het praten zijn, met momenten);
weinig verhaal ofschoon er toch veel gebeurd is, me dunkt; (*)
veel te veel toevalligheden, ongeloofwaardigheden (in de context van het verhaal) en gekunstel;
details worden blz lang uitgesponnen, en dan gebeurt er plots iets belangrijks op twee tekeningen, en dan vraag je je natuurlijk af waarom ze dat doen, of hoe ze het deden... tsk;
en daarnaast nog niet mooi getekend ook, vind ik (de Annual uitgezonderd).
Nee, ik was er helemaal niet content van. Ik had beter The Ultimates 2 gelezen... Weer anderhalf uur die ik niet meer terug krijg. 8)
Ik hoop dat BKV veel geld gekregen heeft ;) voor zijn aanprijzingen op de achterflap. :rolleyes:

(* ) Deze stripreeks gaat verder, waar andere Alien Invasion films of strips eindigen. De aarde is 10 jaar bezet geweest door Aliens, die grondstoffen meenamen, steden vernielden en op mensen experimenteerden, maar die zijn plots weggegaan. Hoe, waarom ? Hoe moeten de mensen nu verder in een verwoeste wereld, zonder veel gezag en voorzieningen ?
Geplaatst op 05/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 05/05/2009
Crew
3657
Volgende week komt hij uit !

de eerste Unknow met natuurlijk onzen allerbeste Minck Oosterveer van de Reep

Zijn gelimiteerde C cover:

http://www.comicscontinuum.com/stories/0902/23/unknown1c.jpg

Succes voor onzen medeforumer ! 8)
Geplaatst op 09/05/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 09/05/2009
Crew
3657
Mmmm, niet allemaal tegelijk met felicitaties hé ... :rolleyes:
Geplaatst op 11/05/2009 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 11/05/2009
Crew
13303
Ik vind hem in elk geval een uitstekend tekenaar, maar tot op heden heb ik nog nooit iets van hem gelezen, denk ik. Ik vraag me af waarom?
Surya
Geplaatst op 11/05/2009
Crew
3657
Ik ook niet, vindt het gewoon tof een tekenaar in ons midden te hebben ! :)
T.I.A
Geplaatst op 11/05/2009
1739
Ik ken de beste man niet, maar ik wens m alle succes! :)
mi-jah
Geplaatst op 11/05/2009
Crew
13303
Surya
Geplaatst op 11/05/2009
1906
lol, iemand geïnspireerd geweest door mijn avatar?

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=86833

als iemand die liggen heeft, ik koop em! voor $ 1.5
the pope
Geplaatst op 11/05/2009
Crew
13303
:D
Surya
Geplaatst op 11/05/2009
3030
Snelreview :

Gravel vol. 1 : Bloody Liars (Ellis-Wolfer-div.) Zeer goed, vond ik 'm, al had ik het einde dan wel zien aankomen. Is het vervolg op de Strange Kiss...enz... boeken van Ellis bij Avatar.

Pherone (HC) : goeie en mooie strip. Noir. Tekeningen zijn een beetje Sin City, een beetje Comès, een beetje 100Bullets. Viktor Kalvachev mag van mij nog zo'n dingen maken, alhoewel het ook in SC mag zijn. ;)

Swamp Thing vols. 1 t.e.m. 6 (Alan Moore - div.). Later meer hierover. Misschien. Dit is zo goed (beter dan ik verwachtte), dat ik misschien wel niet beschreven zal krijgen, wat ik ervan vind.
Ik lees op mijn gemak mee verder (ben bezig in vol. 3; 5 van de 8 gelezen, en ik heb nog maar 2 comics tegengekomen, die me minder konden bekoren).
En misschien zijn de tekeningen wat gedateerd (sais who ? ), maar ik vind ze prachtig.
Geplaatst op 12/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 12/05/2009
3030
Gisteren schreef ik al :

Swamp Thing vols. 1 t.e.m. 6 (Alan Moore - div.). Later meer hierover. Misschien. Dit is zo goed (beter dan ik verwachtte), dat ik misschien wel niet beschreven zal krijgen, wat ik ervan vind.
Ik lees op mijn gemak mee verder (ben bezig in vol. 3; 5 van de 8 gelezen, en ik heb nog maar 2 comics tegengekomen, die me minder konden bekoren).
En misschien zijn de tekeningen wat gedateerd (sais who ? ), maar ik vind ze prachtig.

Ondertussen ben ik halverwege boek 4 (die Crisis x-over gelezen) en dit blijft ongelofelijk goed ! In boek 3 zaten een comic of 2 die ik een ietsje minder vond (maar nog steeds goed), maar boek 4 is echt weer zeer goed. En de tekeningen ook ! Soms zijn ze zelfs om duimen en vingers bij af te likken (gedateerd of niet), zoals in dat hoofdstuk met dat grote spookhuis (euhm... boek 4 comicje 2 of 3). Prachtig ! En die bladindeling ! Waanzinnig soms. En intens. Maar nooit enkel maar om het experiment. De bladindeling, de tekenstijl, ze staan steeds ten dienste van het verhaal (dat mis ik meestal bij de Europese strips), als het verhaal intens of waanzinnig is, dan zorgen de tekeningen ervoor, dat je als lezer nog meer in het verhaal gezogen wordt. Sterk ! En zeggen dat dit uit 1983 - 1986 is.
Geplaatst op 13/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 13/05/2009
3030
Swamp Thing Book 4 uitgelezen (scenario Alan Moore).
Ik val in herhaling, maar : zéér goed.
Nu zwijg ik er verder over. Toch tot ik de laatste twee boeken ook heb gelezen. 8)
Geplaatst op 14/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 14/05/2009
3030
snelreview :

Swamp Thing vol. 5 : zeer goed.

Swamp Thing vol. 6 : minder mijn ding. Niet dat het daarom slecht zou zijn, maar de 6 comics waarin ST door de ruimte dwaalt, en verschillende planeten aandoet, zijn minder voor mij : teveel experiment om het experiment (zie eens wat we allemaal durven..., de twee comics niet door Moore geschreven zijn ook iets minder van kwaliteit). Gelukkig zijn de laatste twee comics van de bundel wel weer zeer goed.
Ik hou het bij deze 6 bundels.

Hellblazer : Roots of Coincidence : zeer goed. Laatste bundel van Diggle. Ik hou wel van Constantine, ook al is het dan een 'bastard'. Ik was dan ook heel blij 'm in de Swamp Thing boeken tegen te komen (Constantine is door Moore 'in het leven geroepen').

X-Factor vol. 6 : Secret Invasion. Goed. Eigenlijk heeft deze bundel niet zoveel met Secret Invasion te maken, maar het kind moet een naam hebben, zeker ? Jammer van de tekeningen. X-Factor was heel goed getekend, maar nu zit er dus een andere tekenaar op : heel wat minder.

The League of Extraordinary Gentlemen, Century : 1910. Goed. Bij herlezing. De eerste lezing viel me wat tegen. Prachtige tekeningen, alweer.

Arq nr. 12 : Missie. Goed. Al valt de strip wat mager uit, van deze keer. Nu ja, nu de tweede cyclus af is, gaan we dat eens allemaal op ons gemak herlezen.

Voila.
Geplaatst op 19/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 19/05/2009
3030
THE RESISTANCE (IDW).

Ghostdog schreef :

Geschreven door Justin Gray en Jimmy Palmiotti. Als IDW ooit iets goeds deed, dan is het dit! Voor fans van “dystopian futures” met een serieus verhaal en waar toch de nodige humor in zit. Dit is uw kans!!!

Een mini reeks die ooit bij Wildstorm uitkwam en nu gebundeld werd door IDW dus. Acht comics lang puur leesplezier en fun (waar ge toch eens bij nadenkt)!

And there’s a hot chick in it, going by the name of VERSION MARY!

Groetjes, Ghostdog.

Ik ga het mij eens gemakkelijk maken, zie.
Gelezen :
- The Resistance (zie hoger)
- Freakangels vol. 2 (Ellis-Duffield)
en
- Ultimate Galactus Trilogy (de ultimate bundel (zeg maar) : 3 tpb's in 1 bundel) (Ellis - diverse),

alle drie zéér goed. Vooral door Freakangels vol. 2 ben ik positief verrast geworden. Vol. 1 was goed, maar deel 2 is nog veel beter !
Ultimate Galactus is een mooie aanvulling bij mijn Ultimates en Ultimates 2. Het zit er tussenin.

Yep, zeer tevreden ben ik, met deze drie aankopen. 8)
Geplaatst op 25/05/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 25/05/2009
3030
Uncanny X-men : The Extremists (Brubaker - Larocca) is ook een goed boekje, ook al ben ik niet met alle continuity mee (maar dat is voor de meeste X-boeken die ik lees, zo :wink: ). Komt net voor Messiah CompleX, en geeft ewa uitleg over Het Boek waar de mutanten extremisten zo mee dwepen. Nu ja, leuke lectuur.
Geplaatst op 02/06/2009 Citeren
spock
Geplaatst op 02/06/2009
3030
AGENTS OF ATLAS (Marvel).

Ghostdog schreef :

Ik heb deze trade al enkele weken terug gelezen en had de intentie om er dan een bespreking van te posten. Maar door omstandigheden is het er toen niet van gekomen… Het is volgens mij een héél goeie trade, geschreven door ene Jeff Parker (mij voorheen onbekend). Die mens heeft van een stel oude franchises een nieuwe (o zo frisse) franchise gemaakt. Het gaat om Namora (Queen of Atlantis)(’47), Venus (’48 ), Marvel Boy (nee, niet die Kree)(’50), Gorilla-Man (’54), M-11 (’54) en Jimmy Woo (Bruce Lee meets James Bond)(’56), die nu tesamen de AGENTS OF ATLAS vormen. De jaartallen tussen haakjes zijn de jaren waarin elk personage voor het eerst verscheen in een of ander verhaal. Ooit, enkele decennia geleden, maakten ze in een nummer van WHAT IF? éénmalig deel uit van hetzelfde team. Het is echt geestig om leren hoe Parker ze uiteindelijk toch weer bijeen bracht, vooral omdat hij er een, naar mijn gevoel, zeer plausibel verhaal weet rond te bouwen. Ook betrekt hij zijn personages bij recente gebeurtenissen in het Marvel U. Bijvoorbeeld Namora die rechtstreeks de gevolgen draagt van wat er in Stamford (?)(ik bedoel de plaats waar die ontploffing was, welke de aanleiding gaf voor gans die registratiewet voor superheroes) gebeurde.

Jeff Parker maakte van deze oude zaken een zeer te smaken 6 delige mini-reeks. In de trade krijg je ook nog de nodige uitleg van hoe de zaken geschiedkundig tot stand kwamen en welke ingrepen hij pleegde. Klinkt misschien allemaal nogal ingewikkeld, maar na lezing hou je er een echt klare kijk op het geheel aan over. Stellen dat het hier om een soort van Marvel DOOM PATROL gaat, is te veel gezegd. AGENTS heeft ook zijn absurditeiten, maar Parker houdt het veel begrijpelijker dan Morrison en zijn verhaal komt daardoor minder gezocht over. Het tekenwerk in deze trade komt van de hand van ene Leonard Kirk (zei me van tevoren ook niks). Dat tekenwerk is ook meer dan adequaat.

Ik las daarnet op Wikipedia (ja, ik moest het wat opfrissen) dat Parker gebruik maakte van retroactive continuity (amaai! dit kan dus niet anders dan slecht zijn!) om zijn AGENTS OF ATLAS team te samen te krijgen. Wel dat kan allemaal wel zijn, maar hier komt het volgens mij echt natuurlijk over (zeg nu zelf, wie kende er voordien al deze oude personages om daarvan wakker te liggen?). Het leuke van de zaak is ook nog dat er sinds een maand of drie nu ook een doorlopende reeks uitkomt van AGENTS OF ATLAS. Met dit nieuwe vehikel kan er rechtstreeks ingepikt worden op DARK REIGN en riskeert de heer Parker zo met een van de meer originelere invalshoeken op de proppen te komen binnen het huidige Marvel U. Ik las die eerste 3 nummers en moet u tot mijn spijt melden dat dit waarschijnlijk weer een reeks wordt die ik blijf volgen.

Retcon über alles!!!

Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Ik vond Agents of Atlas ook zeer goed. Heb ervan genoten. Zelfs van de vele extra's die in het boek zitten.
Alle kortverhaaltjes van de eerste verschijningen van de personages zitten achteraan in het boek. Dat zijn dingen uit '47 en '48 (die tekenstijl, dat naïve van het verhaal, maar toch leuk) en de jaren 50 (de angst voor de rooien op zijn hoogtepunt). Vooral de verhaaltjes over Gorilla Man en M-11 The Human Robot zijn zeer goed (Weird Tales, maar dan van Marvel).
Ook de What If (uit 1978) zit in deze bundel, samen met nog 12 blz tekst met uitleg, die indertijd op CBR verschenen is.
Maw : Alles wat je ook maar moet weten over AoA zit mooi samen in deze 1ste bundel. Pulp Adventure (en hommage) van de bovenste plank !

Het hoofdverhaal, geschreven door Jeff Parker dus, is eigenlijk niet meer dan een samenbrengen van de personages, en hun introductie, dus veel Adventure (nu ja, toch meer dan ge zou denken :wink: ) zit er nog niet in, maar het is zodanig goed en cool (en grappig bij momenten) geschreven, dat ik deze reeks zeker blijf volgen !
En de personages zijn heel interessant, en je bent ze nog nergens anders in het MU tegengekomen. :wink: (nu ja, ik toch niet, maar sinds 2006, het jaar dat Parker de minireeks opstartte, zijn ze natuurlijk al in andere titels opgedoken).
Ik kan niet wachten tot de eerste bundel van de ongoing er is. 8)

Even gegoogled, en blijkbaar heeft Parker al één en ander op zijn palmares staan. Toch weer een scenarist die ik eens van naderbij ga volgen.
Ok zijn X-men First Class (zie de X-men thread) waren dan niet iets voor mij, maar de enkele comics die ik ervan las, vond ik ook al zo goed geschreven. :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/61/Atlascrew.jpg
The Uranian, M-11, Gorilla Man, (Kahnata), Jimmy Woo, Namora en Venus (fights crime with love 8) ).

http://dailypop.files.wordpress.com/2009/04/agents_of_atlas_2.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3462/3257874819_187f49fff4_b.jpg (klik)
spock
Geplaatst op 02/06/2009
71
Ziet er heerlijk fout uit, Spock. ;) Vooral Venus (fights crime with love WTF?!) en die uit de kluiten gewassen gorilla zijn verfrissend anders. Toch eens checken... 8)
Tristan
Geplaatst op 02/06/2009
3030
Het is inderdaad eens iets anders, om van Marvel te zijn, en met een korreltje zout te nemen. ;)
spock
Geplaatst op 02/06/2009
3030
Ik heb deze draad alvast weer naar boven gehaald.
Dan moet ik 'm niet zoeken, als ik iets te typen heb, maar weinig tijd. ;)
Geplaatst op 10/02/2010 Citeren
spock
Geplaatst op 10/02/2010
364
100 bullets : verdorie wat een spanning zeg brian azzarello laat hier een sterk staaltje vertelkunst zien, eduardo risso's tekeningen zijn ook goed al heb ik het gevoel dat ze er mooier uitzien moesten ze gewoon zwart wit zijn maar dat is mijn mening

blankets: normaal hou ik niet zo van romantiek in mijn strip mar dit is een ander verhaal, craig thompson geeft een prachtig beeld van zijn leven dat hartverterend en tegelijkertijd pijnijk eerlijk is
voske44
Geplaatst op 10/02/2010
Crew
904

Ik kom alleen op het forum.
Strips ingeven, mijn verzameling beheren, scores geven... Daar doe ik allemaal niet aan mee. Geen tijd, geen zin... ;) 8)

Maar waarom zet je je langere teksten niet in "recensies"? Dan zijn ze ook gekoppeld aan de comics zelf. Zo kunnen de lezers die die comics opzoeken, ook zien dat er een recensie van is.
pepzaza
Geplaatst op 10/02/2010
Crew
904
Origineel geplaatst door Surya
Zeg, zou je dat soort posts niet beter in het Recensies forum gaan plaatsen ;)

Oeps, ik was blijkbaar niet de eerste. :D
pepzaza
Geplaatst op 10/02/2010
Crew
904
Roadkill, a Jim Kowalski adventure (The Fillbach brothers * Dark Horse)

The Fillbach brothers zeggen :
“It's fueled by our love of weird pulp stories and movies, including the early works of Peter Jackson and Sam Raimi, along with plenty of Lucio Fulci and John Carpenter thrown in for good measure.

Ik zeg : het is een geestig boekske, zonder meer. Ik zie dit als een tussendoortje (80 blz), iets leutigs tussen hun meesterwerken (die ongetwijfeld nog volgen) door. Het verhaal rammelt wat op het einde, en de clichés liggen er wat te dik op. Pulp clichés zijn leuk, maar ge moet er enkele over houden voor een volgend hoofdstuk in de reeks ook, vind ik. Ik mis ook de bijtende humor die nodig is om de clichés door te spoelen.

Jackson en Raimi, dat is dus een mix van Bad Taste en Evil Dead. Ik was gek van die films toen ze uitkwamen, dus ik zal het eens moeten proberen, denk ik.
pepzaza
Geplaatst op 10/02/2010
Crew
3657
Ik heb deze draad alvast weer naar boven gehaald.
Dan moet ik 'm niet zoeken, als ik iets te typen heb, maar weinig tijd. ;)

Welkom terug spockje! :)
T.I.A
Geplaatst op 10/02/2010