Comics and Graphic Novels

763
Nice... WE3 DLX zit ik ook al een tijdje op te wachten. Las er mooie dingen over...
Geplaatst op 24/08/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 24/08/2011
3030
Ik las er veel mooie dingen in...
voor de tweede keer al. :D

Moderne scifi klassieker, is dit. En de tekeningen ! Prachtig !
Geplaatst op 25/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 25/08/2011
3030
Toegekomen met de post (thanx maky) :

THe X-files : Dead to the World
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31MXZ5BZTAL._SL500_AA300_.jpg

The X-files : Remote Control
http://images.comicbookcollector.net/large/1a/1a_246136_0_XFiles0RemoteControl.jpg

The X-files : Skin Deep
http://images.comicbookcollector.net/large/f6/f6_184829_0_XFilesSkinDeep0.jpg

En zo is mijn tpb collectie van The X-files ook compleet. 8)
Enkele comics die in deze drie boeken staan (Titan Books), heb ik al wel in het nederlands of in de Checker Books uitgaven, maar dat kan geen kwaad.
Het zijn zo'n leuke verhalen, en goed getekend, dat ik ze graag meerdere keren lees. En Remote Control is één van mijn lievelings story arcs. dus. 8)

Big fun, deze boeken.

Titan Books hebben indertijd 8 tpb's/GN's van The X-files uitgegeven. Ik heb er deze drie nu dus van. Al de andere verhaaltjes staan in mijn tpb's van Topps Comics of Checker Books.

En nu maar hopen dat DC nog een mini reeks (of ongoing, maar tja) maakt.

En dat er een film komt in 2012... 8)
Geplaatst op 26/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 26/08/2011
3030
2 jaar geleden schreef ik :

Transhuman trok ook op niks kwa tekeningen. En de tekst al helemaal niet : een reportage. Pratende hoofden. Veel te veel tekst.

I was never more wrong. 8o

-----

Koen schreef :

TRANSHUMAN (Hickman/Ringuet)

Jonathan Hickman is very hot in comic-book-city ! Hij wordt genoemd als een nieuwe Warren Ellis, het soort auteur dat het medium weet te verrijken met vernieuwende maatschappijkritische vertellingen. Dit is zijn tweede bundel voor Image Comics, na “The Nightly News”, en we mogen in de nabije toekomst nog “Pax Romana” en “Red Mass for Mars” verwachten. Op dit moment werkt hij vooral voor Marvel aan series als “The Fantastic Four - Dark Reign” en “Secret Warriors”.

Dit verhaal wordt gebracht in de vorm van een documentaire welke zich in de nabije toekomst afspeelt. We zien vooral interviews met de belangrijkste personen van 2 rivaliserende bedrijven : Chimera en Humonics. Deze droegen elk hun steentje bij tot de verdere ontwikkeling van het posthumanisme, het creëren van mensen met ongeëvenaarde lichamelijke, intellectuele en psychische mogelijkheden, door middel van biotechnieken (vooral genetische manipulatie) of cybernetica. We zien dat deze ontwikkeling niet zonder fouten en slachtoffers zal gebeuren.

Ondanks de stijl en het onderwerp....nee beter : dankzij de stijl en het onderwerp had Hickman mijn volledige aandacht. Hij slaagt erin om het zeer realistisch en gevat te brengen. We hebben hier niet te maken met een geheime organisatie als “Project X” maar met gewone wetenschappers en zakenmensen.

Hickman richt in deze bijtende satire duidelijk zijn pijlen op de farmaceutische industrie, ‘big business’ in het algemeen maar vooral op de menselijke onnozelheid. Alle betrokkenen worden afgeschilderd als ambitieuze gefrustreerde egoïsten waarbij de ongebreidelde experimenteerdrang uiteindelijk verandert naar hebberigheid. Het is straf dat de auteur er in slaagt om het zoeken naar kapitaal voor een onderneming even interessant en grappig te brengen als de experimenten. Meerdere keren heb ik hardop moeten lachen ondanks de trieste realiteit. De unieke tekeningen van JMRinguet waarbij iedereen er lelijk uit ziet passen hier perfect bij.

Ik heb alvast de Hickman-microbe te pakken. Voor zijn overige comics zal ik met graagte de leesbril bovenhalen !

preview: Download HIER (.PDF 4.7MB)

WEBSITE JONATHAN HICKMAN

BLOG JMRinguet

You (and the others) were right !

Ik heb Transhuman vandaag op mijn gemak herlezen, en dit is toch ook weer een verdomd goeie strip van Hickman. Ge moet het maar durven, een strip als een documentaire, en er nog met glans in slagen ook.
En ja, ik heb ook zitten lachen. ;)

Ik heb deze strip zeer graag gelezen, deze keer. Heel grappig bij momenten, en met knipogen naar andere strips, oa X-men, WE3, enz.
Zeer goeie scifi weeral, die Hickman hier aflevert.
This is truly the Rise of the Planet of the Apes.

En er schuilt niet alleen een Ellis in Hickman, nee, er schuilt ook een Ennis in hem, zoals de scène met de superman op z'n knieën en da monkey bewijst.

Do we want more ?

Yes, we do. 8)
Geplaatst op 27/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 27/08/2011
Crew
904
Verstand komt met de jaren, hé Spock. :D :P
Geplaatst op 27/08/2011 Citeren
pepzaza
Geplaatst op 27/08/2011
3030
Ja...

Ik heb dat wel meer, met de echt goeie auteurs.
Jaren geleden, vond ik Transmet van Ellis of The Invisibles van Grant Morrison niks voor mij. Tot ik ze op mijn gemak eens opnieuw las, een jaar of twee later. Toen vond ik dat plots subliem.
Alleen met Garth Ennis had ik dat niet. Die zijn Preacher vond ik direct al subliem. 8)

Ellis, Morrison, Ennis... dat is voor mij de absolute top. En Jonathan Hickman hoort in dat rijtje thuis. Ik heb nu Pax Romana, Transhuman en Red Mass for Mars opnieuw gelezen, en ook een hele hoop van zijn work for hire voor Marvel, en daar zit niks bij dat van mindere kwaliteit is.

Ik heb dan maar, om dat te vieren :] zijn Nightly News the anniversary HC besteld ook. Die komt binnen enkele maanden uit. Oversized, en 300 blz. Dat zijn veel extra's. 8)

Hopla, en nu ben ik weer voor enkele dagen met verlof.
Tot later.
Geplaatst op 28/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
1156
Geplaatst op 28/08/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 28/08/2011
3030
Wood op X (lijkt me Wolverine :P )

Imma gonna love it.
Zullen waarschijnlijk eerst minireeksen zijn, aangezien alle X reeksen vaste schrijvers hebben, voor het moment. En, hoe toevallig ;), bij Wolvie hebben ze een ongoing, en daarnaast een reeks van mini's met altijd andere creators.

Nu, ik weet nog van niks, dus ik speculeer. 8)
Geplaatst op 01/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 01/09/2011
3030
Daredevil Reborn had ik dus al,
ik heb me nu toch ook Diggles andere DD boeken gekocht :
The Devil's Hand
Shadowland
en
Shadowland : Daredevil.

The Devil's Hand heb ik met veel plezier herlezen.
Ik vond 'm nu beter dan toen ik 'm las toen-ie uitkwam.

Maar het staat vast dat dit voor mij het einde van mijn DD collectie is. 8)

http://i.annihil.us/u/prod/marvel/i/content/63443comic_storystory_full-0431349..jpg
Geplaatst op 03/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 03/09/2011
3030
Shadowland (Diggle – Tan) heb ik graag gelezen, maar echt goed kan ik het ook niet noemen. Het is een echte superhero crossover (of event, zo u wil), en dat zijn we van Daredevil niet gewoon. Maar het verhaal wordt nogal vlug verteld, dat heb je wel vaker, met dit soort verhalen waar er veel tie ins van bestaan. Gelukkig maakt Shadowland : Daredevil veel duidelijk.
Het is wat het is : een soort van einde aan 10 jaar Daredevil, begonnen bij Gardian Devil, en verder gezet door oa Bendis en Brubaker.
Hierna (nu ja, na Reborn) zal DD/MM weer een meer gewoon superhero zijn. En ik vind dat een heel klein beetje jammer. DD was een buitenbeentje. En voor mij had hij dat mogen blijven. Er zijn al andere superheroes genoeg.
De tekeningen van Tan zijn niet slecht, maar ik ben er geen fan van.

Shadowland : Daredevil (Diggle & Johnston – div) vind ik wel zeer goed. Dit is de meer street level en donkere kant van het DD universum (zal ik maar zeggen). DD komt nauwelijks in dit boekje voor. Dit gaat meer over de gevolgen voor DD/MM’s vrienden, en over wat er in Hell’s Kitchen gebeurt tijdens ‘Shadowland’.
Prachtig getekend.
Kan je dit lezen zonder de hoofdreeks ? Hmmm. Waarschijnlijk wel (nu ja, je kan alles lezen, zonder context), maar of het ook echt begrijpelijk zal zijn, dat denk ik niet.
Eigenlijk zou je Shadowland & Shadowland : DD tegelijkertijd moeten kunnen lezen. Of hadden ze er één lange bundel moeten van maken. ;)
Hierna volgt dus nog Reborn, en dan is de (euhm) soft reboot van DD een feit.

http://www.previewsworld.com/public/catalog_images/STK_IMAGES/STK420001-440000/STK426616.jpg
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 07/09/2011
Crew
1156
Gisteren gelezen... ik ga er verder geen woorden aan vuil maken
Origineel geplaatst door spock
X-factor vol. 10 : Second Coming
Zucht, 3 van de vier comics in deze bundel had ik al, de vierde comic is Nation-X, en die zit hier helemaal uit volgorde. Al bij al graag gelezen, maar het hangt me wel het strot uit, al dat dubbel bundelen.
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 07/09/2011
3030
Fantastic Four by Waid & Wieringo ult. coll. voll. 2 zeer graag gelezen.
Dr. Doom laat zich wat meer in met magie, en maakt het de F4 heel moeilijk, met enkele zware gevolgen voor de familie. Zeer goed.
Goed getekend, ook.

http://www.sumerak.com/images/covers/large/ffwaid_vol2.gif
Geplaatst op 08/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 08/09/2011
3030
BPRD Hell on Earth vol. 1 : New World (Dark Horse * Mignola & Arcudi - Davis) heb ik zeer graag gelezen.
Het is een eerder klein verhaal, vergeleken met wat hiervoor kwam, dat de nieuwe reeks een rustig (maar niet te rustig) begin geeft, en de nieuwe status quo duidelijk maakt, voor zolang die nieuwe status quo duurt, want Mignola heeft duidelijk een plan klaar, volgens zijn nawoord. Er staat de Hellboy/BPRD wereld heel wat te wachten. ;)

Ik vond dit zeer goed.
En de gekende Davis-monsters waren voldoende aanwezig.
Goed verhaal, met een opmerkelijke guest star uit vroegere boeken. :)

http://www.horrortalk.com/images/reviews_a_g/bprd-hell-on-earth/bprd-hell-on-earth-01.jpg
Geplaatst op 09/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 09/09/2011
3030
Hellblazer : Bloody Carnations (Vertigo * Milligan - div.) vond ik zeer goed. Milligan heeft zijn run kalm begonnen, indertijd, maar nu is hij op snelheid gekomen. Zeer goed boek.

X-Factor : Collision (Marvel * Carey - Mann) is ok, maar geen hoogvlieger. Een minder deel in de reeks, maar ik las het graag.

8)
Geplaatst op 12/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 12/09/2011
Crew
1156
X-MEN LEGACY : Collision (Marvel * Carey - Mann) is ok, maar geen hoogvlieger. Een minder deel in de reeks, maar ik las het graag.

Ge zoudt voor minder het overzicht kunnen verliezen met zoveel verschillende X-reeksen :D
Project_Z
Geplaatst op 12/09/2011
3030
Origineel geplaatst door Project_Z
X-MEN LEGACY : Collision (Marvel * Carey - Mann) is ok, maar geen hoogvlieger. Een minder deel in de reeks, maar ik las het graag.

Ge zoudt voor minder het overzicht kunnen verliezen met zoveel verschillende X-reeksen :D

Ah, zolang ge alle trades koopt, behoudt ge het overzicht. :D ;)
spock
Geplaatst op 12/09/2011

En als ge er met uw poten van afblijft zoals ik, is het nog veel gemakkelijker!
:P
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/09/2011
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

En als ge er met uw poten van afblijft zoals ik, is het nog veel gemakkelijker!
:P

veel saaier ook. :D

Edit : oja, ik heb op het ander forum Legacy getypt (verbeterd dus), maar Factor zat in mijn rechter muisknop... :baby:
spock
Geplaatst op 12/09/2011
3030
X-men : Curse of the Mutants heb ik zeer graag gelezen.
Dracula is dood, en zijn derde zoon Xarus heeft de leiding der vampieren op zich genomen en alle clans verenigd. In zijn zoektocht naar meer wereldlijke macht, wil hij nu eerst het handvol mutanten dat er nog over is na M-day veranderen in vampieren. Maar daar gaan zij natuurlijk niet mee akkoord. En Blade, de Vampire-killer bij uitstek, ook gekend van de film trilogie, is natuurlijk ook van de partij als er tegen Vamps dient gevochten te worden. Jubilee, die sinds M-day geen powers meer heeft, is in dit boek ook nog eens nadrukkelijk aanwezig. ;)
Ik vond dit eigenlijk een zeer goed boek, alhoewel ik ook mijn bedenkingen had bij alweer een vampieren verhaal. Maar de vamps maken nu eenmaal al heel lang deel uit van het Marvel Universe. Blade doodt al vampieren sinds 1973. :)
Zeer geslaagd, deze start van deze nieuwe X-reeks.

Het bijhorend boek X-men - Curse of the Mutants : Mutants vs. Vampires, vond ik dan weer niet goed. Ik kreeg het boek dan ook niet uitgelezen. Ik heb dat soms, met die trades met tie-ins en kortverhaaltjes. Gelukkig heb je dit boek niet nodig om het hoofdverhaal te snappen.

Ik kijk al uit naar het volgende deel van deze reeks, vakkundig geschreven door Gishler. De tekeningen van het eerste deel zijn van Medina, en ze zijn goed. 8)

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/image_proc_902_180.jpg
Geplaatst op 14/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 14/09/2011
3030
Gisteren Crossed vol. 2 : Family Values en Supergod gelezen. Beide zijn uitgegeven door Avatar.

Ik vond dat niet slecht, maar zeker ook niet echt goed.

Crossed (scen. Lapham) was een beetje inspiratieloos, vond ik, en de tekeningen vond ik niet zo sterk.

Supergod (scen. Ellis) was wat saai en nodeloos ingewikkeld voor wat er maar werd verteld. Het leek wel alsof Ellis een Hickmanneke wou plaatsen, maar hij slaagde er niet in. De tekeningen waren wel zeer goed.

Nope, geen hoogvliegers, alle twee. Maar ook niet echt slecht, natuurlijk. ;)
Geplaatst op 20/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 20/09/2011
763
Mooi zo... hij is er! Zit al een behoorlijk tijdje op Crossed 2 te wachten.

Was al benieuwd wat het gevolg zou zijn van het missen van de briljant zieke geest van Ennis bij deze uitgave.

Nou ja... ik zie 't wel. Kan me haast niet voorstellen dat ik me er niet mee ga vermaken!

Supergod ook erg benieuwd naar.
Geplaatst op 20/09/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 20/09/2011
3030
Gisteren iZombie vol. 2 : uVampire gelezen.
Het eerste deel vond ik zeer goed, zie : http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=792

Dit deel over onze sympathieke zombie savant kabbelt rustig verder, en ik heb het weer zeer graag gelezen.
Voila.
Geplaatst op 21/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 21/09/2011
3030
Wolverine goes to Hell (Marvel * Aaron - Guedes e.a.).

Een profetische titel. De reeks, Wolverine, goes to hell, als ze niet opletten.
Wat een zever vond ik dit. Te idioot voor woorden. Dit sloeg werkelijk nergens op. En dit is nog maar het begin...
En ik had nog zo gehoopt dat Wolvie onder leiding van Aaron weer wat meer op zijn motor zou kruipen, en gritty avonturen zou gaan beleven in de wijde wereld. tsk.

Ik moet Donnie (*) meer en meer gelijk beginnen geven (wat Aaron betreft !). Aarons work for hire wordt steeds teleurstellender en is ondermaats (het begon al bij Ghost Rider). Alsof hij niet eens zijn best wil doen. Of kan hij niet beter ? Zelfs de dialogen zijn niet echt meer je dat, in dit boek.
Ik hoop dat ik fout ben, maar Aaron blijkt meer en meer een middelmatig schrijver te zijn, die dan ergens tussendoor een meesterwerk aflevert voor Vertigo of een andere uitgever. Alleen is Aaron direct al met zijn meesterwerk begonnen, zo lijkt het wel.

Nu, misschien ben ik te streng, en was ik gisteren niet in de juiste gemoedstoestand voor dit boek...
nah... Het boek had beter gemoeten. Punt. Wolvie verdient veel beter.
Mensen die graag dit soort verhalen lezen (hel, de duivel, dit soort fantasy) zullen hier natuurlijk wel mee in hun nopjes zijn, maar voor mij mist dit boek een dimensie. Wanneer wordt uitgelegd (nu ja, er is geen uitleg, maar kom) waarom Wolvie in de hel is beland, dan dacht ik : realy ? Is het dat maar ? Kon je echt niet beter, Jason ? met een grote, welgemeende *zucht* erachter.

*zucht*

---

(*) iemand op een ander forum.
Geplaatst op 22/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 22/09/2011
3030
Uncanny X-men : Breaking Point (Gillen - div.) graag gelezen, al ben ik niet helemaal gelukkig met het boek. Gillens stijl ligt me soms niet (tijdens het hoofdverhaal bijvoorbeeld, of zie ook zijn boekje SWORD). Gelukkig bewijst hij ook dat hij wel zeer goed kan zijn, zoals het hoofdstuk over Hope in dit boek (of zijn reeks over HOPE. hmm, toevallig ? ). Goed getekend !

I love X ! 8)
Geplaatst op 23/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 23/09/2011
3030
Snelreviews :

Hellboy vol. 11 The Bride of Hell & Others (Mignola e.a.)
Zeer goed. Zo lees ik mijn Hellboys graag. Allemaal kortverhaaltjes, uit het verleden, toen Hellboy nog voor BPRD werkte, en gewoon zaken onderzocht. Zeer goed dus.

Chew vol. 4 : Flambé (Layman - Guillory)
Ook zeer goed. Deze reeks is nogal gegroeid. Ze werd steeds beter, tot mijn grote plezier. Scifi, grappig en gruwelijk bij momenten. Yep, I like.

New Mutants vol. 3 : Fall of the New Mutants (Wells - Kirk)
Goed ! Laatste boek van Wells, waarin hij een al heel ouwe verhaallijn afsluit. Een nieuw begin voor de New Mutants ? Ik kan niet wachten op het volgend deel. I like (bis).

X-men – Prelude to Schism HC (Jenkins - div.)
Zéér goed ! Een ingetogen boek, over Cyclops die zich bezint over wat komen gaat. Er wordt niet expliciet gezegd wat er op hen afkomt, maar er staat hen iets te wachten, dat is gedurende heel het boekje pijnlijk duidelijk.
Cyclops gaat te rade bij Xavier, Magneto en zichzelf, en Wolverine denkt er ook het zijne over. Vier ingetogen hoofdstukken over deze vier personages. Jenkins kan dat, personages uitdiepen in één enkele comic.

Ben ik blij dat ik X volg, al een jaar of 5. 8)

Voor diegene die X willen volgen, maar de continuiteit niet zien zitten,
Astonishing X-men, en X-men zonder voorvoegsel zijn twee reeksen die daar niet veel mee te maken hebben,
en deze Prelude to Schism, leest een beetje als een nieuwe start voor de continuiteit. hint hint. ;)
Geplaatst op 26/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 26/09/2011
9
Dag allen,

Daar mijn vriendin hevige fan is van de x-men, heb ik ze kunnen overhalen om wat tpb's te bestellen:

• Essential X-Men Classic vol 1
  • New X-Man Ultimate Collection 1

Nu ben ik zelf pas begonnen met het verzamelen van strips, en had gedacht van voor mezelf ineens een comic tpb mee te bestellen.

De normale superhelden comics als superman en spiderman spreken me op eerste zicht niet zo aan. Ik zelf had gedacht aan Sin City of Civil war, hoewel ik niet zo zeker ben of die laatste wel interessant is als je geen andere strips uit het marvel universe leest.

Dus: Iemand suggesties ivm een goede reeks om mee te beginnen?
Motif
Geplaatst op 26/09/2011
3030
Ik ben indertijd begonnen met
Sin City (Dark Horse - Frank Miller)
en
Preacher (Vertigo - Ennis & Dillon).

En ik heb me dat nooit beklaagd.
En ik ben nog steeds verslaafd...

;)
spock
Geplaatst op 26/09/2011
Beiden zijn verplichte leeskost.

Misschien buiten de scope maar toch neit te.missen is walking dead.
Royale de luxe
Geplaatst op 26/09/2011
9
Walking dead compendium 1 heb ik van vorige week. Zit in de helft ongeveer, inderdaad zeer goed :) .
Motif
Geplaatst op 26/09/2011
9
Vreemd genoeg kan ik nergens Essential X-Men, Vol. 1 vinden (2 - ... wel). Weet er nog iemand een online comic shop die deze in stock heeft?

Niet te verwarren met Essential Classic/Uncanny X-Men...
Motif
Geplaatst op 26/09/2011
Crew
44
Ik denk dat die momenteel even uitverkocht is en je dan op de volgende print moet wachten.
Die essentials worden regelmatig herdrukt, dus zal dat normaal gezien niet overdreven lang duren.
Gilles
Geplaatst op 26/09/2011
3030

ik schreef :

Ik heb het in deze thread (ST thread op ander forum) nog niet veel over ST: DS9, VOY of ENT trades gehad, om de simpele reden dat ik die niet koop.
Veel zijn er ook niet :
van DS9 een stuk of 10 (vooral reprints van Malibu comics door Boxtree (uk)),
van VOY is er één (Wildstorm)
en van ENT zijn er geen comics.
Maar ik koop ze dus niet, omdat ik geen zin heb ze te zoeken, en omdat ik me beperk tot TOS, TNG & vanaf nu ook JJA’s ST. ;)
(Ik beperk me om de vele IDW bundels met van alles en nog wat in van ST niet te moeten kopen, trop is teveel, namelijk.) 8)

Maar deze heb ik dan toch besteld (thanx maky) : DS9 Star Trek TNG : The Landmark Crossover.
Dat was dan ook de enige tpb met TNG personages die ik nog niet had. Dit boekje werd uitgegeven door Titan Books uk, en alleen maar door hen (zie ook enkele andere boeken die alleen zij hebben uitgegeven, voor IDW de franchise kocht).

http://images.wikia.com/startrek/images/f/f2/The_Landmark_Crossover.jpg

Als ik ‘m gelezen heb, laat ik wel weten of ik er goed aan deed ‘m te bestellen. ;)

Ik heb 'm gelezen, en ik ben blij dat ik 'm besteld heb. Het is een leuk boekje, niks speciaals, maar het is vooral weer de nostalgische waarde die het 'm doet. Waar is de tijd...
De tekeningen zijn goed ! In die tijd kon Gordon Purcell er nog wat van. En hij had een goeie inkter.

Krijg ik nu zin meer DS9 bundels te gaan zoeken ? .... nee.
Maar ik heb wel zin gekregen om DS9 te gaan kijken. zucht.

Och, ik heb voor mezelf toch al beslist van de dvd's van DS9 en VOY ooit eens te kopen (de rest heb ik al), maar het zal niet voor het eerste jaar zijn. 8)
Geplaatst op 30/09/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 30/09/2011
Wel, ik ben nog juist aan het afkicken van DS9. Heb juist de 7 seizoenen bekeken en jongens wat is dat goed. Ok er zijn wat mindere en de 'finale' had wat groters gemogen, eenmaal voorbij het eerste seizoen ben je verslaafd. Vooral die afleveringen met de Ferengi's hebben mijn voorkeur. Als je me vandaag doet kiezen tussen TNG, VOY of DS9 dan weet ik niet wie de beste is. Het zijn in weze alle 3 totaal andere ST reeksen die je niet koud laten als fan van de franchise.

Dus ik ga toch ne keer zoeken naar dat boekje dat je juist hebt gelezen om wat sentiment te voelen.... hehehehe
Royale de luxe
Geplaatst op 30/09/2011
3030
Ik vond die Ferengi afleveringen juist de slechtste afleveringen van alle 28 seizoenen ST. ;) zo zie je maar.

DS9 had een heel goeie rode draad, vooral de laatste seizoenen. Ook de verhaallijn over de Klingons vond ik zeer goed. Maar daarnaast zaten er ook veel ergerlijke soap afleveringen tussen. En vooral de over exposure van Bajor en hun godsdienst (ook in de finale) vond ik soms ergerlijk. En ja, de finale mocht grootser. Het was plots allemaal gedaan, en redelijk makkelijk opgelost, dan nog. :D
VOY zag ik redelijk graag, maar achteraf gezien was er niks dat bleef plakken.
Uit deze 'periode' is TNG nog steeds mijn favoriete reeks. 8) maar, wederom, dat heeft ook veel met nostalgie te maken.

Vroeger ging ik TOS en ENT niet eens vernoemd hebben, maar sinds ik vandejaar de dvd's zag, ben ik daar ook weer helemaal fan van. ENT wordt errug onderschat, vind ik. TOS wordt terecht een klassieker genoemd. Wat daar al niet allemaal inzit dat je later overal elders tegenkomt...

Soit, wat DS9 bundels betreft :

IDW heeft twee DS9 bundels :
1 met ouwe Malibu comics in,
en 1 met een totaal nieuw verhaal (van IDW zelf dus).
Deze zijn zo te bestellen in de ssz.

De trade van Wildstorm met de DS9 comics in moet ook nog wel te vinden zijn, alhoewel ik deze heel wat minder vond. Het verhaal speelt zich af na de series finale, dus de helft van de cast is er niet meer.

En de 8 Boxtree bundels met ouwe Malibu comics in, moeten op Amazon uk voor een schappelijk prijsje ook nog te vinden zijn. ;) 8)
Daar zaten goeie verhalen tussen. Maar ook, natuurlijk, wat mindere. ;)
spock
Geplaatst op 30/09/2011
3030
Gekocht en snelreview :

Uncanny X-force vol. 1 : Apocalypse Solution (Marve * Remender – Opena e.a.)
Zeer goed. Maar ik moet Remenders stijl van schrijven toch altijd wat gewoon worden.
Ik zal beter moeten opletten als ik ‘m herlees. Prachtige tekeningen.

Elephantmen vol. 4 : Questionable Things (Image * Starkings – div.)
Elephantmen vol. 1 : Wounded Animals (new edition)
Ik vind dit nog steeds zéér goed. Scifi van de bovenste plank. Prachtige tekeningen.
Ik hou heel erg van deze pulp scifi soap (zoals Starkings het zelf noemt) met een donker kantje.
In vol. 4 schort er iets met het vertelritme op een bepaald moment, maar dit is een detail.
In de new edition van vol. 1 is de nummer nul (Hip Flask origin, of de eerste HC min enkele blz) er mooi tussen geplakt en zijn er prachtige nieuwe extra’s over de scifi en pulp comics en magazines uit Groot-Brittanië van de jaren 60, 70 en 80.

Holy Terror HC (Legendary * Frank Miller)
Subtiel kan je dit niet noemen. Maar ik heb het toch graag gelezen.
Batman en Catwoman… euh, ik begin opnieuw : The Fixer en Cat Burglar vechten tegen en doden een hele groep Al Qaida terroristen nadat deze Empire City hebben aangevallen. Ondertussen worden ze ook nog eens verliefd op mekaar. :)
Nee, subtiel is het niet. Maar ik vond het wel goed. Totaal over the top (erover zelfs, maar ik kan daar tegen), en goed getekend. Jammer van het iets te dunne papier.
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 03/10/2011
Crew
44
http://www.zombiegift.com/wp-content/uploads/2011/09/zombie-book-the-walking_dead_compendium-1-284x433.jpg

The Walking Dead Compendium 1

Een serieuze klepper die de eerste 48 losse deeltjes bundelt van de reeks. We bevinden ons in een wereld waar het hoofdpersonage Rick wakker wordt uit een coma. Zijn omgeving blijkt leeg te zijn, en er lopen zombies rond... Hoe, wat en waarom? Goeie vraag. The Walking Dead is terecht een geprezen reeks, het verhaal leest als een trein en verveelt geen pagina. Ik wacht al op de tweede compendium.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/10/Long_way_home_tpb.jpg

Buffy, The Vampire Slayer S8 V. 1 - The Long Way Home

Na zeer lang twijfelen ben ik toch maar eens begonnen aan het achtste seizoen. Na het, zonder nadenken, oppikken van de eerste losse issue van Angel & Faith was het broodnodig dat ik de voorkennis van seizoen acht ook tot me zou nemen. Als liefhebber van de cultserie op tv kon ik de eerste trade dus ook wel smaken. Bepaalde wijzigingen in het Buffyverse komen wel ietwat overdreven over maar aangezien je in comicvorm met veel minder beperkingen werkt kunnen de makers zoals Joss Whedon zich volledig uitleven op het verhaal. Het tekenwerk is helaas niet mijn ding, altijd moeilijk om te omschrijven waarom precies maar er ontbreekt iets. Desalniettemin was het een leuke introductie van Buffy op papier. Het smaakt naar meer, maar verwacht geen superieure diepgang.
Geplaatst op 08/10/2011 Citeren
Gilles
Geplaatst op 08/10/2011
Origineel geplaatst door Gilles

The Walking Dead Compendium 1

Een serieuze klepper die de eerste 48 losse deeltjes bundelt van de reeks. We bevinden ons in een wereld waar het hoofdpersonage Rick wakker wordt uit een coma. Zijn omgeving blijkt leeg te zijn, en er lopen zombies rond... Hoe, wat en waarom? Goeie vraag. The Walking Dead is terecht een geprezen reeks, het verhaal leest als een trein en verveelt geen pagina. Ik wacht al op de tweede compendium.

Ik kon niet wachten nadat ik het compendium heb gekocht en heb me de overige bundelingen aangeschaft. En het wordt er niet slechter op. Ongelofelijk hoe Hickman erin slaagt om deze reeks boeiend te houden. Een tour de force die weinigen hem voorgedaan hebben.
Geplaatst op 08/10/2011 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/10/2011
Crew
44
http://static.skynetblogs.be/media/8798/dyn001_original_382_593_pjpeg_2291_f03d94434d28b0967a99b8485072ddf5.jpg

Buffy, The Vampire Slayer - Season 8 vol. 2: No Future For You

Het verhaal gaat verder wanneer Rupert Giles die tweede beruchte slayer Faith Lehane oproept voor een opdracht. Het gros van het verhaal draait dan ook rond deze twee personages, maar vanzelfsprekend duikt Buffy zelf op zeker moment ook op... Aan de tekenstijl raak je uiteindelijk vanzelf gewoon.
Geplaatst op 09/10/2011 Citeren
Gilles
Geplaatst op 09/10/2011
3030
Deze week gekocht : zombies en vampieren. 8)

Zombies :
The Walking Dead Book 7 HC (Image * Kirkman – Adlard)
Ik vond dat weer zeer goed. Het eerste deel, hoofdstuk 13, was redelijk kalm. Survival soap, Rick en zijn bende die zich integreren in het nieuwe dorp. Verdenkingen, Rick die zijn kalmte verliest, enz.
Het tweede deel, hoofdstuk 14, is weer een zombie feest zonder weerga. ;)
Zelfs na 84 comics vind ik deze strip nog steeds goed en verrassend (bij momenten).
Toch hoop ik dat Kirkman al eens aan het einde van de reeks heeft gedacht, want anders dreigt de herhaling. Nu valt het nog niet op.
De tekeningen van Adlard vind ik goed.

Vampieren :
American Vampire vol. 1 (Vertigo * Snyder & King – Rafael Albuquerque)
Undying Love vol. 1 (Image * Tomm Coker – Freedman)
Alle twee nog niet gelezen, en alle twee gekocht om de tekenaars : Coker & Albuquerque
Geplaatst op 10/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 10/10/2011
3030
Nadat het zondag zombiedag was (Walking Dead Book 7) was het gisteravond tijd voor de vampieren. 8)

American Vampire vol. 1 (Vertigo * Snyder & King – Rafael Albuquerque)
Undying Love vol. 1 (Image * Tomm Coker – Freedman)

Omdat ik van Undying Love het minst verwachtte, heb ik die eerst gelezen. En ik vond die zeer goed ! Een Amerikaans soldaat redt een chinees meisje van een bende slavenhandelaars. Zij blijkt een vampier te zijn. Hij wordt verliefd op haar, en zweert dat hij haar zal verlossen. Dat kan alleen door haar maker te doden. Maar laat dat nu net de oudste en dus machtigste vampier van China zijn. Wel ja, dit eerste deel (slechts vier comics) was zeer goed. Het gaat niet alleen over vampieren, ook andere mythologische (Chinese ? ) wezens komen in dit boekje voor. Een heel angstaanjagend personage vond ik het kleine jongetje dat alles van vampieren afweet. ;)
Actie, vampieren en China, het werkt.
Ik heb dit boekje gekocht voor de tekeningen van Tomm Coker, en die stellen me niet teleur. Ik ben groot fan van zijn stijl. Heel leuke verrassing, dit boekje. :)

http://comicbuzz.com/files/2011/03/undyinglove01_p5.jpg

http://comicbuzz.com/files/2011/05/UDL002_07.jpg

Daarna las ik American Vampire. Hmmm…
Misschien verwachtte ik wel teveel van dit boekje, na alle goeie dingen die ik er al over las, maar al bij al vond ik dit toch maar een gewoon verhaaltje. Iemand wordt vampier en neemt wraak op zijn/haar makers… (twee keer dan nog, in verschillende verhalen). Ik vond het ook nog niet eens zo denderend geschreven. Ze springen van de hak op de tak, het verhaal hangt met haken en ogen aaneen…en ook Albuquerque heb ik al beter zien tekenen. Ik las het wel graag, maar een hoogvlieger vond ik het niet, en er zaten teveel stukken in het boekje waar ik me moest doorsleuren. Twee verschillende verhalen per comic : het werkt niet. Volgende keer lees ik eerst het oudste verhaaltje volledig, en daarna het jaren '20 verhaaltje. Misschien dat dat helpt. Ik had hier toch blijkbaar teveel van verwacht. Nu ja, King, … ik had het kunnen weten. ;)
Geplaatst op 11/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 11/10/2011
3030
Ik heb American Vampire herlezen, en nu in de volgorde (*) waarop het mijns insziens beter in het boek was gebundeld geweest, nl : eerst Kings verhaal (de origin, zeg maar) en daarna Snyders verhaal. En ja, het is me veel beter bevallen zo. Inderdaad een goed tot zeer goed boekje. Ook beter op de tekeningen gelet, en Albuquerque... ik was al fan, en nu ben ik dat nog meer. Love !

Gelukkig herlees ik al mijn strips voor ik ze opberg. Nu ja, de goeie. Die die ik niet eens wil herlezen (of uitkrijg), gaan terug naar de winkel. ;)

(*) Ieder comicje uit deze bundel bevatte een deel geschreven door Snyder en een deel geschreven door King. En dat waren twee verschillende vervolgverhalen. Ze hebben die comics gewoon gebundeld, zonder die verhalen uit elkaar te trekken. Dus als je de bundel leest : lees eerst alles van King, en daarna Snyders verhaal. Het is wat weg en weer bladeren, maar soit.
Geplaatst op 13/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 13/10/2011
Crew
44
http://static.skynetblogs.be/media/8798/dyn007_original_383_588_pjpeg_2291_e95c33deb67afd06bb6238591236c705.jpg
http://photo.goodreads.com/books/1229374674l/5986331.jpg
http://www.tradereadingorder.com/wp-content/uploads/1900/09/Buffy-The-Vampire-Slayer-Season-8-Volume-5-Predators-And-Prey.jpg

Gezellig doorlezen in Buffy S8, als je een fan bent van de tv-reeks is dit zeer vermakelijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat de reeks nieuwe fans zou kunnen boeien zonder voorkennis. De banden tussen de personages zijn daarom te diep geworteld.
Geplaatst op 14/10/2011 Citeren
Gilles
Geplaatst op 14/10/2011
3030
Gekocht :

Batman : Life after Death (DC * Tony S. Daniel)
X-men : God Loves Man Kills (Marvel * Claremont – Anderson)
Fantastic Four : 1234 (Marvel Prem. HC * Grant Morrison – Lee e.a.)
Fantastic Four : First Family (Marvel * Joe Casey – Weston e.a.)

Reeds gelezen :

Fantastic Four : First Family (Marvel * Joe Casey – Weston e.a.)

Dit is een soort Year One voor F4, en het is een zéér goede Year One. De F4 zijn neergestort met hun raket, nadat ze in de ruimte werden bestraald door de Cosmic Rays. Deze gebeurtenissen uit F4 nr. 1 (1961) worden niet herhaald. Dit boekje gaat over wat erna komt.

Science heroes, pulp science fiction, weirdness… maar ook de F4 familie die moet leren leven met hun nieuwe situatie. Joe Casey kan goeie scenario’s scrhijven, dat wist ik al sinds The WildC.A.T.S. en hier bevestigt hij dat nog eens. Een goed avontuur, en de personages worden uitgediept (uh, I hate that word).
Ik heb dit boekje dus zeer graag gelezen.

De tekeningen van Weston & Erskine zijn goed, vooral om de weirdness en science in beeld te brengen. Voor de F4 personages zelf, zie ik liever Wieringo tekenen, bijvoorbeeld.
Al bij al een héél geslaagd boekje.

Wat ben ik blij dat ik F4 ben beginnen lezen, en dat ik het niet beperkt heb tot de boeken van Hickman. Ik lees F4 namelijk zeer graag. Liever dan ik ooit had gedacht. :)

http://www.dynamicforces.com/images/FantasticFourFirstFamilyTPB.jpg

http://images.wikia.com/marveldatabase/images/5/57/Fantastic_Four_First_Family_Vol_1_5.jpg

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100517222526/marveldatabase/images/f/f4/Fantastic_Four_First_Family_Vol_1_2.jpg
Geplaatst op 17/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 17/10/2011
1739
Spock, dat Undying Love ziet er goed uit! Ben er nu erg benieuwd naar... :)
Is dit het bedoelde boekje?

Wel apart dat de TPB duurder is dan de 4 losse comics... Of zit er nog extra spul bij?
mi-jah
Geplaatst op 17/10/2011
3030
Ja, dat is het. Is inderdaad niet goedkoop voor maar vier comics, maar het is dan ook Image. De auteurs moeten alles zelf doen, en dan geeft Image het uit. En de auteurs willen natuurlijk ook iets verdienen. Als extra zitten er nog wat schetsen bij, alle covers en tekeningen voor beurzen. Gelukkig kijk ik niet altijd naar de prijs, als ik iets koop. Anders kocht ik geen strips meer. ;)
spock
Geplaatst op 17/10/2011
1739
Ik ga er eens over denken. Enig idee of het een heel lang lopende serie gaat worden en het misschien nuttig is om op de HC versie te wachten?
Ik heb net Book 7 van TWD besteld, dat vind ik echt prachtige uitgaves! :]
mi-jah
Geplaatst op 17/10/2011
3030
Ik weet niet of er HC's van zullen komen of hoelang de reeks zal lopen.

edit :

Image Comics is proud to present UNDYING LOVE, an all-new eight-issue miniseries from the creative collaboration of Tomm Coker and Daniel Freedman. Set in an expertly mood-evoking and cinematic Hong Kong, UNDYING LOVE presents a simple concept: hardened American ex-soldier, John Sargent, has fallen in love with a beautiful Chinese woman named Mei. The only thing keeping these star-crossed lovers apart? Mei is a vampire.

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=31087

Hmm, dan konden ze er evengoed één tpb van gemaakt hebben. Maar alla, ik begrijp het wel, die mensen willen ook hun boterham verdienen.
spock
Geplaatst op 17/10/2011
1739
Ah kijk, ik denk dat ik even wacht op de integraal...
Dank voor de info, spock. :)
mi-jah
Geplaatst op 17/10/2011
3030
Origineel geplaatst door mi-jah
Ah kijk, ik denk dat ik even wacht op de integraal...
Dank voor de info, spock. :)

graag gedaan.

Maar het is Image, dus het is lang niet zeker dat er een integraal van komt. Of zelfs een herdruk.
spock
Geplaatst op 17/10/2011
3030
Fantastic Four : 1234 (Marvel Prem. Ed. * Grant Morrison – Jae Lee)

Dr. Doom heeft een machine gemaakt die de werkelijkheid kan herschrijven. Jah, F4 blijft natuurlijk wel Weird Science en Pulp Science Fiction. 8)

De werkekelijkheid herschrijven ? Dat is een kolfje naar Morrisons hand, natuurlijk. En hij is dan ook weer goed op dreef. Total Weirdness, maar dan op de Marvel manier (het is natuurlijk geen The Invisibles of Doom Patrol, maar wel weer Marvel Knights, dus voor een volwassener publiek). Het is niet allemaal direct te begrijpen, maar dat kan je verwachten van Morrison. Ik versta dat sommige mensen dit boekje (of Morr in het algemeen) niet graag zullen lezen, but I’m not one of them : I love it.

Of zoals Reed het zegt : “Victor’s been trying to play a kind of four-dimensional chess game with our lives and minds… I’ve realized all I have to do is strech my consciousness… to see new possibilities and connections… and grow new brain structures to outplay him”.
Als lezer moet ge uw bewustzijn ook uitrekken (ahum) om Morr te begrijpen. ;) Again : I love it. Er zijn strips die niet te begrijpen zijn, en meestal vind ik dat dan geen goeie strips. Bij Morr heb ik dat (meestal) niet. 1234 is nu niet echt onbegrijpelijk zoals sommige andere van Morrs boekjes, maar je moet goed opletten, en de strip eens herlezen is bijna noodzakelijk.

Al deze crazyness and weirdness wordt prachtig in beeld gebracht door Jae Lee. Chapeau hoor, om dit zo passend en begrijpelijk (nu ja) te kunnen tekenen. Moet niet makkelijk zijn om Morrisons instructies om te zetten in tekeningen.

Na First Family (zie hoger) is dit een tweede zeer goeie F4, deze week. Mijn stripweek is al geslaagd. 8)
1234 is wel veel donkerder dan we gewend zijn van F4, maar het is dan ook een Marvel Knights mini-reeks.

Voor de laatste keer ;) : ik wist niet wat te verwachten toen ik met F4 begon. Vroeger dacht ik dat dat kinderachtige verhaaltjes gingen zijn. Toen Hickman de reeks overnam, begon het me te dagen dat F4 wel eens veel meer zou kunnen zijn. En ja : het is een soort van Weird Science reeks, met een familie die in de raarste situaties terecht komt, en waarvan de leden elkaar helpen om alles tot een goed einde te brengen (wat niet altijd lukt). Een geslaagde mix van high adventure, pulp science fiction, science- en superheroes, familie soap en humor.
Ik hou van deze familie.

http://www.4thletter.net/wp-content/uploads/2007/07/ff1234-vol2-03-2122.jpg (klik, afbeelding te groot)

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/ff1234_mphc_cvr_135.jpg
Geplaatst op 18/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 18/10/2011
3030
MARVEL DOING 'DEXTER' COMIC BOOKS

Now, this might not seem like the most important piece of news to hardcore comic book fans, but in terms of drawing in new readers -- always an important goal -- it has potential to be huge.

Marvel chief creative office Joe Quesada announced that the incredibly popular Showtime series Dexter is coming to the publisher in comic book form at some point in the near future, but it's not your average licensed comic book.

The comics, Quesada said, will actually be written by Jeff Lindsay, the author of the original novels the Dexter TV series is based on. And the comics will be all-new stories, rather than adaptations of books or TV episodes.

After all, Dexter is advertised heavily at seemingly every comic book convention, so an announcement like this seemed kind of inevitable, right?

http://www.newsarama.com/comics/10-new-york-comic-con-news-items-111017-1.html

http://i.newsarama.com/images/dexterS2.jpg
spock
Geplaatst op 18/10/2011
Crew
904
ben net aan het tweede seizoen begonnen, dus ik ben wel benieuwd naar die comics
pepzaza
Geplaatst op 18/10/2011
3030
Ik ook. Ik heb al veel comics gelezen gebaseerd op TV reeksen, en meestal vallen die goed mee.

De laatste echter die ik gelezen heb (Star Trek en X-files niet meegerekend ondertussen), was de eerste HC van IDW's True Blood. Die kreeg ik niet uitgelezen. ;( En daar werkten ook schrijvers van de reeks aan mee.
Dat was een gemiste kans. Ondertussen is de tweede HC al uit, dus dat zal wel verkopen, maar ik was niet onder de indruk.

Hopelijk doen ze het bij Marvel beter ivm Dexter.
spock
Geplaatst op 18/10/2011

Dr. Doom heeft een machine gemaakt die de werkelijkheid kan herschrijven. Jah, F4 blijft natuurlijk wel Weird Science en Pulp Science Fiction. 8)

Da's een van de twee FF-rreksen die ik gelezen heb en idd, is meer dan goed te pruimen.

Unstable molecules (de andere FF die ik heb) vond ik wel veel beter, maar dat is wel een bijzonder atypisch FF-verhaal
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/10/2011
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Da's een van de twee FF-rreksen die ik gelezen heb en idd, is meer dan goed te pruimen.

Unstable molecules (de andere FF die ik heb) vond ik wel veel beter, maar dat is wel een bijzonder atypisch FF-verhaal

Unstable molecules ken ik dan weer niet. Veel is er ook niet in herdruk voor het moment, van F4, maar sinds Hickman schrijft, zijn de daar bij Marvel wakker geschoten.

1234 is zo'n zwarte Premium Edition HC, die ze bij andere reeksen ook al een tijdje uitgeven. Van F4 zijn er daar nog niet veel van.

En ja, het is natuurlijk Morrison, ik ben fan van 'm, maar mijn andere F4 boeken in gedachten moest ik het ook wel wat gewoon worden. Het is Marvel Knights (wist ik niet op voorhand) dus veel donkerder dan de normale F4's, en het duurt even voor Morrs krankzinnigheid er wat door komt. ;)
Maar achteraf gezien vond ik het een heel goed boekske.
spock
Geplaatst op 18/10/2011
3030
X-men : God Loves, Man Kills tpb gelezen, een OGN uit 1982 uit de Marvel Graphic Novel reeks.

En ik heb dat boekje zeer graag gelezen. Ik hou wel van Claremonts scenario's, veel tekst of niet, en de tekeningen van Anderson zijn ook goed. Deze keer heb ik zelfs alle extra's gelezen (veel werk) wegens heel interessant. 8)

Voor X-fans een must, dit boekje, aan occasionele Marvel lezers kan ik het aanraden. Maar het is wel al van 1982 !
Dit boekje ligt aan de basis van de X2 film, lees ik overal. Wel ja, het gaat over Stryker en zijn Purifiers (maar ook over Moral Majority, tv predikanten en rassenhaat en discriminatie).

Originele cover :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/03/X-Men_God_Loves_Man_Kills_cover.jpg

Toen koste een GN nog $ 5.95. ;)

Huidige cover :

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/982591_175.jpg
Geplaatst op 19/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 19/10/2011
Crew
3657
Voor de laatste keer Wink : ik wist niet wat te verwachten toen ik met F4 begon. Vroeger dacht ik dat dat kinderachtige verhaaltjes gingen zijn. Toen Hickman de reeks overnam, begon het me te dagen dat F4 wel eens veel meer zou kunnen zijn. En ja : het is een soort van Weird Science reeks, met een familie die in de raarste situaties terecht komt, en waarvan de leden elkaar helpen om alles tot een goed einde te brengen (wat niet altijd lukt). Een geslaagde mix van high adventure, pulp science fiction, science- en superheroes, familie soap en humor. Ik hou van deze familie.

Dit was destijds mijn allereerste marvel serie die ik op de voet volgde :)
Door Secret Warriors te lezen heb ik J. Hickman ontdekt en lees ik nu terug mijn allereerste marvel familie (FF)
wat dan het logische gevolg heeft dat ik ondertussen ook S.H.I.E.L.D. heb aangeschaft...

Hickman is gewoon goed!
T.I.A
Geplaatst op 19/10/2011
3030
Binnenkort zijn er twee reeksen door Hickman ! :]

F4 en FF.

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=34979

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1318887715.jpg

I love F4 en ben blij dat ik... (heh, val ik nu toch weer in herhaling). ;)
spock
Geplaatst op 19/10/2011
3030
en ook nog :

FATALE #1
story ED BRUBAKER
art & cover SEAN PHILLIPS
colors DAVE STEWART

JANUARY 4
32 PAGES / FC / M
$3.50

GUNS! SEX! SECRET CULTS! AND MONSTERS! :)

Nothing the BEST-SELLING and AWARD-WINNING creators of SLEEPER, CRIMINAL and INCOGNITO have done so far will prepare you for the explosive debut of FATALE!

A reporter in 2012 stumbles on a secret that leads him down the darkest path imaginable… to a seductive woman who’s been on the run since 1935, a mobster who may be an immortal demon monster, and the stories of all the doomed men who’ve been caught in their decades-long struggle.

FATALE blends noir and horror to tell a riveting epic unlike anything you’ve seen before.

http://www.brokenfrontier.com/userfiles/images/solicitations/2012/01_jan/image/fatale_1_cov_a_72.jpg

Wachten op tpb's is soms lastig. ;)
spock
Geplaatst op 19/10/2011
3030
Freakangels 6 (Avatar * Ellis & Duffield)
Laatste deel van deze zeer goeie reeks. Ook het laatste deeltje heb ik zeer graag gelezen. Maar het hoogtepunt van deze reeks was voor mij toch vol. 5.
Waardige afsluiter.
Geplaatst op 21/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 21/10/2011
3030
X-23 vol. 1 : Killing Dream (Marvel * Liu & Conrad, e.a.)
Ik heb dit graag gelezen, maar ben niet helemaal tevreden. Ik had er meer van verwacht. De tekeningen vond ik ook niet zo denderend.
Goed, maar zeker niet zo goed zoals de vorige X23 bundels, van enkele jaren geleden.
Geplaatst op 24/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 24/10/2011
3030
Fantastic Four by Waid & Wieringo ult. coll. Book. 3 (Marvel * W & W, e.a.)
Zéér goed. Waid komt op kruissnelheid. In dit deel nemen de F4 de leiding van Latveria op zich. Nu ja, Reed gedraagt zich eerder als een (goedmenende) tiran, maar kom. De internationale gemeenschap en Nick Fury moeien zich er mee, en één en ander loopt natuurlijk verkeerd.
In de tweede helft van het boek moet Reed iets heel belangrijks recht zetten, een direct gevolg van zijn acties in Latveria, en ontmoeten de F4 één van hun makers (echt waar !). Waid weet dit heel grappig en geloofwaardig te brengen, natuurlijk met de fantastische hulp van Wieringo.
Het laatste deel van het boek is een appart verhaaltje, en, omdat het niet al kommer en kwel kan zijn, is van de beste superhero slapstick die ik al heb mogen lezen. Niet toevallig met Johnny Storm en Spidey in de hoofdrollen.
Yep, ik heb me weer kostelijk geamuseerd met dit boek, dat elf comics bevat.

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/f4_lastpage_166.jpg
Geplaatst op 26/10/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 26/10/2011
3030
spock
Geplaatst op 26/10/2011
3030
he ? En nu werkt het wel weer... ?(

:P ;)