Gekocht :
Mystique by Sean McKeever ultimate collection (Marvel * McKeever – Manuel Garcia)
Hawel, ik vond dit zeer goed. Dit deel is nog beter dan het vorige deel, de ult. coll. van BKV.
Ik ben heel blij dat ik deze twee boeken heb. Ik heb dit met heel veel plezier gelezen, en ga dat met veel plezier herlezen. Jammer dat deze reeks moest stoppen. Enkele verhaallijntjes zijn niet afgewerkt, maar al bij al een prachtig reeksje (24 comics).
Goeie tekeningen.
I love it. and I love her. ;)
http://30.media.tumblr.com/tumblr_llzwl6uCgs1qkb832o1_500.jpg----
X-Factor vol. 11 : Happenings in Vegas (Marvel * Peter David – div.)
Nog niet gelezen.
----
Echo vol. 6 : Last Day (Abstract Studio * Terry Moore)
Nog niet gelezen.
----
Star Trek Countdown (official movie prequel * IDW)
Story : Orci & Kurtzman
Written by : Johnson & Jones
Art : David Messina
Tot mijn blije verbazing vond ik dit een heel goeie strip, om een movie prequel te zijn.
Spock woont op Romulus en probeert hen te waarschuwen voor een supernova. Niemand gelooft hem, behalve Nero. Samen proberen ze dan aan Red Matter te geraken. Spock wil die Red Matter in de supernova laten ontploffen om zo een zwart gat te maken die de schokgolf opslokt.
De Enterprise komt hen helpen, onder leiding van Captain Data (de geheugen imprint van Data op B-4 is dus gelukt). Natuurlijk is Ambassador Picard er ook want politiek speelt ook mee in deze strip, en de Klingons onder leiding van Generaal Worf moeien zich ook. Geordie krijgt ook een rol, als de ontwerper van Spocks schip. Bon ik ga niet alles vertellen, maar zoals gezien in de film, loopt niet alles naar wens, en bewapent Nero zijn schip met wapens gemaakt met Borg technologie om zich te wreken op de Federatie, Vulcan en Spock in het bijzonder, maar worden ze beiden door het zwart gat het verleden ingezogen.
Ja, ik heb me goed geamuseerd met deze strip. :) De strip is op sommige momenten nogal bondig, maar als prequel is hij meer dan geslaagd.
De tekeningen zijn goed en doeltreffend. Zie :
http://www.google.be/search?hl=nl&q=star%20trek%20countdown&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wihttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/23/Idwcountdown.jpg----
The Sixt Gun vol. 2 : Crossroads (Oni Press * Cullen Bunn – Brian Hurt)
Gelukkig heb ik vol. 1
Cold Dead Fingers nog eens gelezen, alvorens definitief te beslissen of ik met deze reeks zou verder doen.
Western, Indiana Jones, zeer interessante personages, mystery, avontuur, over the top horror en actie, fun, superpowers, mythische monsters en plaatsen, levende doden en dode levenden (en zombies ook nog), het zit er allemaal in. En wat een shoot-out. Ik ben kort van geheugen, of ik verwarde deze reeks met iets anders, die ik tegelijkertijd las, maar : dit is zéér goed.
Dus dan toch maar vlug vol. 2
Crossroads gekocht. :)
Deze keer : voodoo en voodoocreaturen, the South, moerassen, reuze alligators, catpeople, witchdoctors, vecht-priesters, desperados, geesten, gunslingers, weerwolven, shape shifters, en nog meer mysterie en avontuur. Gelukkig worden bovenstaande ingrediënten slechts met mondjesmaat gebruikt, anders zou het een beetje teveel van het goede zijn.
En nog steeds een zeer goed verhaal, en interessante personages en plotwendingen.
Yep, zeer goed, weer. Ik ga deze reeks met veel plezier blijven volgen. ;)