Comics and Graphic Novels

3030
Fables vol. 12 : Dark Ages gelezen, en die vond ik nog even goed als 2 jaar geleden. Niks op aan te merken, integendeel !

Vol. 13, de crossover viel ook al beter mee dan de vorige keer, nu maar hopen dat ik dat van vol. 14 ook ga kunnen zeggen. Want het is door dat vol. dat ik indertijd ben beginnen twijfelen, en de reeks dus ook stop zette (stom stom stom !). :D
Geplaatst op 17/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 17/05/2011
3030
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door spock
Dat ze nou eens een (ik zeg maar wat) Wolverine-achtige reeks begonnen over Bigby, bijvoorbeeld... ;)
Dat zou ik meer zien zitten !

Toen ik Fables begon te lezen, verwachtte ik telkens ik Bigby tegenkwam een "SNIKT!!!"
Er is wel een zekere gelijkenis, hè... http://marvelmods.com/forum/Smileys/marvel/wolverine.gif

dit lijkt me dan toch een goed begin ;) :

http://www.brokenfrontier.com/userfiles/images/solicitations/2011/08_aug/dc/Fables_werewolves_r1.jpg

FABLES: WEREWOLVES OF THE HEARTLAND HC

Written by BILL WILLINGHAM
Art by JIM FERN, CRAIG HAMILTON and RAY SNYDER
Cover by DANIEL DOS SANTOS

Bigby Wolf takes center stage in what might be the most action-packed FABLES story to date. Bigby embarks on a quest through the American Heartland to find a new location for Fabletown. In his wanderings, Bigby stumbles across a small town named Story City, that, amazingly enough, seems to be populated by werewolves. Who are they and where did they come from? They aren’t Fables, but they sure aren’t normal mundys. They seem to already know and revere Bigby, but at the same time they’ve captured and caged him – but why? Unravelling the many mysteries of Story City may cost Bigby more than his life.

On sale OCTOBER 5 • 160 pg, FC, $22.99 US MATURE READERS
Geplaatst op 17/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 17/05/2011
3030
Fables vol. 14 : Witches gisteren opnieuw gelezen. Ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten toen ik die vorig jaar voor't eerst las en toen besliste van de reeks stop te zetten.
Ik vond dat nu wel een zeer goed boek, dat ik met heel veel plezier heb gelezen. En ja, ok, het verhaal met Mister Dark gaat niet direct verder in dit boek, maar de opbouw is heel interessant, en tiens, ja, bij de eerste grote story arc, gingen ook niet alle boeken over de strijd tegen The Adversary. Er gebeuren nog andere dingen in de wereld van de Fables ook.
Ik vind deze nieuwe tegenstanders (slechteriken) die vrijgekomen zijn door het uiteenvallen van het 'Empire' eigenlijk veel interessanter dan de Emperor zelve, als 'slechteriken'.
De Fables zijn nog niet thuis. De strijd om de Homelands zou nog wel eens veel moeilijker kunnen worden dan ze dachten, en veel interessanter voor mij als lezer, dan ik dacht. 8)
Geplaatst op 18/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 18/05/2011
Crew
1156
Daar kijk ik elke dag naar uit :Wat heeft spock gisterenavond gelezen en wat vindt hij ervan :D ;)
Project_Z
Geplaatst op 18/05/2011
3030
heh. :P

seffens ga ik blozen...
spock
Geplaatst op 18/05/2011
3030
En ook Fables vol. 15 : Rose Red heb ik met heel veel plezier gelezen.

Het eerste deel van het boek gaat over Snow White en Rose Red. En men zou weer kunnen zeggen dat het hoofdverhaal niet vooruit gaat, maar doordat ik vols 12, 14 en 15 kort na elkaar gelezen heb, weet ik dat dat zever is. Deze story arc bouwt verder op voorgaande verhaallijnen. Alleen gaat het niet direct over Mister Dark.
Het tweede deel van het boek, is het duel tussen Belleflower en Mister Dark. Ook weer zeer goed, en meer zeg ik daar niet over (spoilers).
Dit volume bevat ook comic nr. 100. Dat was een comic (een trade bijna) van 100 blz. Het grootste deel van deze comic is ‘het duel’, maar daarnaast dus ook een hoop extra’s.
Soms vind ik het bijna jammer dat deze boeken altijd met fill-in comics of extra’s eindigen. Dat leidt de aandacht af van het hoofdverhaal. Maar ach… ;) een detail.

Ik ben heel blij dat ik deze reeks opnieuw volg, en dat ik deze laatste 4 volumes na elkaar heb gelezen. Het deed me opnieuw inzien hoe goed deze reeks is. En het zorgt ervoor dat ik nooit meer stommiteiten zal zeggen zoals : hmmm, in dit deel gebeurt er niet zo veel, het verhaal gaat niet vooruit. Niks is minder waar ! Er gebeuren nl. ook nog veel andere dingen in de Fables Universe dan alleen maar de strijd tegen The Adversary of Mister Dark. 8)

Soms zit ik naar een tekening te kijken, bijv. een houten hoofd op een rolschaats die wordt voort geduwd door een meisje ter grootte van een smurf, en die praten tegen elkaar, en dan denk ik, met een grote glimlach op mijn gezicht : ongelofelijk toch, een houten hoofd op een rolschaats voortgeduwd door een klein meisje… heh. En de reeks steekt vol met zo’n details. Wat een fantasie. I love it.
En ook : na 100 comics is de reeks nog steeds goed geschreven, heeft ze nog steeds een interessant en spannend verhaal, zijn de personages ook nog interessant, en bevat ze nog echt humoristische momenten and real fantasy (take that, Arleston !).
:P

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/fables97_www_133.jpg
Geplaatst op 19/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 19/05/2011
3030
Batman – Streets of Gotham : Hush Money (DC * Paul Dini – Nguyen & Fridolfs)

Deze reeks heet volgens mij dus Streets of Gotham, maar keeg het voorvoegsel Batman (en zelfs het label Batman Reborn) mee.
Ik heb dit boekje heel graag gelezen. De vorige boeken van Dini (al dan niet samen met Nguyen) las ik ook al zeer graag. Deze man mag er gerust nog enkele schrijven. Maar ik las ergens dat Streets of Gotham alweer zou zijn gestopt. De gebeurtenissen in de Batman Universe volgen elkaar dan ook snel op.
Nguyens tekeningen zijn, zoals altijd, goed tot zeer goed.

Net zoals bijvoorbeeld in Gotham Central, ligt de nadruk van deze reeks niet bij Batman en Robin (het nieuwe team). In deze reeks volgen we de mensen op de straat, en de bad guys. Maar Bats en Robin zijn wel nadrukkelijker aanwezig in deze reeks dan in Gotham Central, want ze moeten tenslotte toch ook afrekenen met de slechteriken.
Yep, I like this. Het is raar om zeggen, maar de Batman trades zonder Bruce Wayne zijn een verademing. Hij moet natuurlijk terugkeren, dat spreekt, maar ik had niet gedacht dat ik ‘m helemaal niet zou missen, en deze boeken zo graag ging lezen. ;)

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100624151049/marvel_dc/images/4/45/Batman_Streets_of_Gotham_Hush_Money.jpg
Geplaatst op 23/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 23/05/2011
3030
Hellblazer : City of Demons (Vertigo * Si Spencer - Sean Murphy)

Prachtige tekeningen, ik hou nu eenmaal van die stijl,
maar voor de rest vind ik het geen goed boek.
Overdreven, ongeloofwaardig (binnen de context van HB natuurlijk), ver gezocht, niet echt goed geschreven (ook de conversaties niet), en Spencer kent JC blijkbaar niet zo goed.
Ofwel verwachtte ik er teveel van, na zijn The Vinyl Underground, welk ik een zeer goed en veel te vlug gestopt reeksje vond, in dezelfde sfeer maar toch helemaal anders dan HB.
tsja...
Nu ja, ik ga het nog eens herlezen, missch moet ik dan mijn mening een beetje bijsturen. Maar voorlopig vind ik deze City of Demons maar een flauw deel uit een verder uitstekende reeks.

http://robot6.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2010/07/hellblazer-cod-1.jpg
Geplaatst op 24/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 24/05/2011
3030
Gekocht en snelreviews :

Unknown Soldier vol. 4 : Beautiful World (Vertigo * Dysart – Ponticelli & Veitch)
Zeer goed, dit laatste deel.

Crossed 3D GN (Avatar * David Lapham – Pagliarani)
Stelt niet zoveel voor. Tijd en geldverspilling.
3D, ze moeten voor mij daar niet meer mee afkomen, met die zever.

Mystique by Brian K. Vaughan Ultimate Collection (Marvel)
Nog niet gelezen.

Batman : Long Shadows (DC * Winnick – Bagley, Benes & Hunter)
Ook weer zeer graag gelezen, ook al staat Bagley’s naam dan op de cover.
Ik mis Bruce helemaal niet. ;-)
Geplaatst op 30/05/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 30/05/2011
763
Gekocht en snelreviews :

Crossed 3D GN (Avatar * David Lapham – Pagliarani)
Stelt niet zoveel voor. Tijd en geldverspilling.
3D, ze moeten voor mij daar niet meer mee afkomen, met die zever.

Heb 'm ook besteld ondanks alle twijfels. Maar ja... toch echt wel een Crossed fan geworden dus deze hoort er ook bij.

Zucht... zit echt al tijden op deze bestelling van bookdepository te wachten. Denk altijd dat ik er met een pre-order op tijd bij ben maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.

Waar haal jij 'm zo snel vandaan Spock? En toevallig ook nog de HC versie?
Geplaatst op 31/05/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 31/05/2011
3030
Ik heb 'm gekocht om de reeks volledig te hebben.
Met tijd en geldverspilling bedoel ik dat de uitgeverij haar tijd en geld heeft verspild voor dit ding.
Slecht is het niet, maar het is ook niet goed, en het stelt niks voor. Amper 48 blz, dat is net genoeg om een 13 in een dozijn verhaaltje te vertellen, en dat is ook wat het is.

Ik koop mijn trades en GN's in de stripspeciaalzaak. Gewoon. In Gent.
Betty Boop. Nu dus World's End Comicshop. 8)
Geplaatst op 01/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 01/06/2011
3030
Mystique Ultimate Collection by Brian K. Vaughan heb ik graag gelezen.
Het komt wat traag op gang, Vaughan moet zijn draai nog vinden precies, en het is geen X ‘grand cru’, maar ik vind het goed.
Mystique wordt gedwongen om voor Xavier te werken als spionage agent.
Typische James Bond toestanden, een sexy personage dat niet één van de good guys is, en gevaarlijke mutanten en/of mutanten in gevaar (dit is nog pre M-day, dus er zijn er genoeg).
I like it. Dit is een leuke aanvullling voor mijn X-boeken. Ik was niet van plan om de tweede en tevens laatste bundel, Mystique Ultimate Collection by Sean McKeever, ook te kopen, maar ik ga het toch doen.
De reeks had van mij ook wel wat langer mogen lopen. ;)

http://littlejunkies.files.wordpress.com/2009/06/mystique.jpg
spock
Geplaatst op 01/06/2011
763
Ah... ok.

Tja... zou ook het liefst al mijn comics bij mijn vaste stripwinkeltje willen kopen. Haha... maar naast alle strips die ik daar al koop betekent dat ik dan de rest van de maand droog brood moet eten.

Ben toch wel blij met het prijsvoordeel bij Bookdepository... ondanks de soms bizarre levertijden.
Rutger
Geplaatst op 01/06/2011
3030
Gekocht en snelreviews :

Citizin Rex (Dark Horse HC * Mario en Gilbert Hernandez)
Bof… Dit is de eerste Hernandez strip waar ik niet content over ben. Ik heb ‘m niet graag gelezen. Weird om weird te doen, en niet als een middel om het verhaal te vertellen (zie Gilberts andere GN’s, waar het Lynchiaanse wel lukt).
Het verhaal is onbegrijpbaar doordat het slecht verteld is. Ligt dat nu echt aan het feit dat het een verhaal van Mario is, de minst productieve van de broertjes ? Ik kan me niet meer herinneren of ik zijn verhalen in L&R ook de minste vond. Of ligt het aan mij, want eerlijk gezegd verlies ik nogal rap mijn interesse in dit verhaal.
De tekeningen vind ik wel zeer goed. Gilbert tekent het verhaal in een 50’s science fiction stijl. Leuk ! En ook de enige reden waarom ik het boek bleef verder lezen. ;)

X-men : S.W.O.R.D. – No Time to Breathe (Marvel * Kieron Gillen – Steven Sanders)
Geestig boekje, maar geen hoogvlieger. Beast (de enige X-man in deze strip) bezoekt zijn vriendin, Agent Brand, die haar handen vol heeft met haar broer, drie ambassadeurs van een ras dat de aarde wil onderwerpen, een bounty-hunter/robot, en een stroman van Osborn die alle aliens van de aarde wil weg hebben. Niet elk hoofdstuk even graag gelezen, maar het was leuk. En goeie tekeningen.

Dark X-men (Marvel * Paul Cornell – Leonard Kirk)
Ook goed. Waarom ik dit niet kocht toen het uitkwam weet ik niet meer, maar ik ben wel blij dat ik het nu heb (geldt ook voor X/Spidey hierna). Ik kocht dit boekje vooral voor Mystique ;) maar het gaat in hoofdzaak over Osborn en over Nate Grey (van dit personage wist ik nog niks). Goed verhaal en goeie tekeningen.

X-men : To Serve and Protect (Marvel * div.)
Tot mijn grote verrassing, heb ik dit zeer graag gelezen. Dit is zo’n boek met kortverhaaltjes (een anthology zoals dat heet) en daarom kocht ik het bijna niet. Maar ik vond het dus een zeer geestig boekje, en bij momenten ook ontroerend. Tjaha.
Goeie tekeningen ook.

X-men and Spider-man (Marvel * Christos Gage – Mario Alberti)
Zeer goed, vond ik dit. Bevat ook veel geschiedenis over zowel de X-men als Spider-man : er zijn vier hoofdstukken en ieder hoofdstuk speelt zich in een andere periode uit de Marvel geschiedenis af. Maar het verhaal is één geheel.
Prachtige tekeningen !

X-men :
http://i.annihil.us/u/prod/marvel/i/mg/b/30/4bb621b3c04cb/detail.jpg

Peter Parker :
http://komik2u.com/wp-content/uploads/2008/11/5785new_storyimage5466443_full.jpg
Geplaatst op 06/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 06/06/2011
Spock, je bent in een echte X mode deze week!!

8)
Royale de luxe
Geplaatst op 06/06/2011
Crew
1156
...Nate Grey (van dit personage wist ik nog niks)...

Age of Apocalypse-versie van Cable, maar dat had je wel door, denk ik...
Project_Z
Geplaatst op 06/06/2011
3030
Nu ge het zegt. Nathaniel, Nate...

Ik heb nog niks gelezen van Age of Apocalypse. Ooit komt het er nog wel eens van.

euhm, denk ik... er is zoveel.
En nu begin ik weer te twijfelen over de Bats related titels van na de DC (eh) re-boot-vamp-numbering...
Missch volg ik dat ook nog wel een tijdje...

*zucht*

8)
spock
Geplaatst op 06/06/2011
3030
Danger Girl vol. 1 : Destination Danger (IDW * div.)
Alle mini reeksjes en de special die uitgekomen zijn bij Wildstorm tijdens de lange hiaten die de reeks kende. Leuk boek. Fun. En deze keer zijn het ook alle mini reekjes die gebundeld zijn. In de Odd Jobs bundel van Wildstorm indertijd, hadden ze er één niet gebundeld. Tsk.
Nu ja, Batman/Danger Girl staat er deze keer ook niet in…

Batwoman : Elegy (DC * Rucka – Williams III)
Ik heb dit boek graag gelezen. Maar ik had er veel meer van verwacht. ’t Is niet slecht.
Gewoon goed. Met de nadruk op ‘gewoontjes’.

Sweet Tooth vol. 3 : Animal Armies (Vertigo * Jeff Lemire)
Zéér goed weeral. Apocalypse, mutants (nee, dit is geen X reeks), mystery, mad Max, sterke karakters, een meute crazy warriors… en nog met veel gevoel verteld ook. Ja. Zeer goed.

Generation Hope : Future’s a Four Letter Word (Marvel * Gillen – Espin)
Zéér graag gelezen. Great new series.
Nu ben ik nog meer benieuwd naar wat nog allemaal komt.
Never gonna give up X. :-)

Batman : Heart of Hush (DC * Dini – Nguyen)
Ook zéér graag gelezen. ;-)
Dini en Nguyen doen dat zeer goed. Dit was nog eens een Bats met Bruce Wayne, en hawel, het was een blij terug zien. :-) Ook Catwoman is van de partij (ook een heel blij terugzien). En ze raakt haar hart kwijt. Letterlijk.
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 14/06/2011
3030
Oja : ik had ook nog Baltimore : The Plague Ships HC (Dark Horse, oa van Mignola) gekocht.
Na 2 en een halve comic gestopt met lezen, en het boek terug naar de winkel gebracht. 13 in een dozijn.
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 14/06/2011
763
Haha... volgens mij is Spock even op vakantie of zo. Verdacht rustig op de thread! Hmm.... Baltimore: The plague ships kan elk moment bij mij door de bus vallen. Had er wel goede verwachtingen bij. Ah.. we'll see.

Laatste nieuwe aankopen bevallen allen zeer goed. Geweldig tekenwerk en verhaal dat van A tot Z blijft boeien. Te beginnen met wederom een fantastisch epos van Radical. Man man... ze blijven op zo'n hoog niveau comics uitbrengen. Zit echt niets tussen wat tegenvalt.

Time Bomb

http://1.bp.blogspot.com/_Vy0bl-4j_3U/TJEDvTZQdEI/AAAAAAAADDM/_8xSKROembk/s1600/timeBomb_pg_2_3.jpg

5 Ronin

En dan een bijzondere uitgave van Marvel. 5 bekende superhelden maar dan als Ronin in Feodaal Japan. Was even wennen omdat ik geen fan ben van het superhelden-genre maar moet toegeven dat dit wel beklijfde.

http://www.majorspoilers.com/wp-content/uploads/2010/12/5ron_1_prev4.jpg

En dan mijn absolute favoriet van de laatste weken.

Moon Lake

Wat een mooie uitgave van Archaia weer. En dan een album met een reeks van voor mij tot nog toe onbekende namen. Haha... ik bleef maar namen toevoegen bij het plaatsen van dit boek op de website.
Het boek bundelt 8 korte verhalen welke niet eerder los zijn verschenen. Elk verhaal is weer van een andere auteur en tekenaar maar ze spelen zich allemaal af rond het mysterieuze Moon Lake. Als het gebruik van totaal verschillende stijlen binnen één en hetzelfde boek je aanspreekt en het hack/slash genre (jawel Tim Seeley doet ook een duit in het zakje) laat je niet onberoerd, dan kan je deze niet laten liggen. Een klein voorproefje!

http://4.bp.blogspot.com/_zFJk1NTOzvQ/THRFXbkQ_II/AAAAAAAANGo/GCl6QtXLlCA/s1600/ML-His+Final+Escape_PREVIEW+PG1.jpg

http://comicattack.net/wp-content/uploads/2010/08/ML-Black-Bear-Blues_001.jpg
Geplaatst op 20/06/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 20/06/2011
3030
Gekocht :

Fantastic Four By Waid & Wieringo Ultimate Collection vol. 1 (Marvel )
Nog niet gelezen.

Uncanny X-men : Quarantine (Marvel * Fraction & Gillen – Land)
Zéér goed. Nuff said.

http://media.comicvine.com/uploads/6/62288/1614191-016_super.jpg
spock
Geplaatst op 20/06/2011
3030
't Is niet omdat ik Baltimore niet goed vind, dat jij dat ook zal vinden, Rutger. Nu ja, niet goed is niet het juiste woord. Ik vond het 13 in een dozijn, en de strip greep me niet beet (euh...). Ik had geen zin om 'm verder te lezen.

Time Bomb heb ik nog niet gekocht, omdat ik de tekenaar maar niks vind. Maar missch komt het er ooit nog van.

5 Ronin wacht ik op de SC.
Heb jij al veel super hero gelezen ? Als je zegt dat je'r geen fan van bent, dan moet je er toch al enkele gelezen hebben ? Er zijn er nog die beklijven, maar de meeste zijn escapisme ten top gedreven. Goed gemaakte fun. ;)
Ik lees hier nu en dan dingen over superhero strips (zoals in recensies van pas vertaalde klassiekers :D ) en dan denk ik steeds : tsk, wat een vooroordelen.

end rant.
spock
Geplaatst op 20/06/2011
763
't Is niet omdat ik Baltimore niet goed vind, dat jij dat ook zal vinden, Rutger. Nu ja, niet goed is niet het juiste woord. Ik vond het 13 in een dozijn, en de strip greep me niet beet (euh...). Ik had geen zin om 'm verder te lezen.

Haha... nee hoor. Ieder z'n eigen smaak natuurlijk en wellicht valt 't mij mee maar als Baltimore jou nou postitief was bevallen is dat altijd leuk om te lezen als je'm zelf ook nog binnenkrijgt.

Heb jij al veel super hero gelezen ? Als je zegt dat je'r geen fan van bent, dan moet je er toch al enkele gelezen hebben ? Er zijn er nog die beklijven, maar de meeste zijn escapisme ten top gedreven. Goed gemaakte fun. ;)
Ik lees hier nu en dan dingen over superhero strips (zoals in recensies van pas vertaalde klassiekers :D ) en dan denk ik steeds : tsk, wat een vooroordelen.

end rant.

Voldoende gelezen om er achter te komen dat het toch niet mijn genre is. Ben groot comics fan maar zoek 't in een wat andere hoek. Mijn hart gaat bijvoorbeeld sneller kloppen van het werk van een Joe Sacco of Joe Kubert om maar iemand te noemen. En series als Y: The last man, The Walking Dead, D.M.Z., Northlanders, Locke & Key, 28 Days Later, Hack/Slash etc etc...

Haha... gezien mijn al aanzienlijke leesachterstand passen daar echt geen superhelden meer bij!
Rutger
Geplaatst op 20/06/2011
3030
;)

t'Is maar dat ik u wat leer kennen. Iemand die er voldoende gelezen heeft, weet natuurlijk waarover hij het heeft.

En die andere reeksen lees ik natuurlijk ook. :P
Maar aangezien ik nederlandstalige strips vaarwel gezegd heb, heb ik ook tijd voor superhero. 8)
spock
Geplaatst op 20/06/2011
763
Maar aangezien ik nederlandstalige strips vaarwel gezegd heb, heb ik ook tijd voor superhero. 8)

Haha... da's natuurlijk een bijkomend 'probleem'. Dat is mij nog niet gelukt. Blijft zoveel moois uitgegeven worden....

Had je deze trouwens al op je vizier? Lijkt me een bijzonder verhaal...

http://d1466nnw0ex81e.cloudfront.net/iss/600w/301/21933011/976905.jpg
Rutger
Geplaatst op 20/06/2011
3030
Nee, ik heb die laten passeren.
Eens in gebladerd, en ik had 'm toch al niet besteld via de preview,
maar ik kan ook niet alles kopen natuurlijk. :P
spock
Geplaatst op 20/06/2011
3030
In het zog van JJA's Star Trek film zijn tot dusver de volgende strips uitgekomen (die ik nog niet gelezen heb, tsk):

Countdown : de prequel, waarin je Spock naar het verleden ziet vertrekken, Data (vroeger B4) capitein is van de Enterprise, en waar de Red Matter oa wordt in uitgelegd. (naar het schijnt, ik moet dit dringend eens lezen... iemand ? ).
edit : zie Z’s post : Comics & Graphic Novels

Nero : euhm, gaat dus over Nero.

Spock : Reflections. Ik zou begot niet weten waarover deze strip gaat...

En nu komt er dus een nieuwe ongoing :

IDW Debuts New Movie Universe STAR TREK Ongoing in September

Press Release

Star Trek Comics are Back
All-new ongoing series begins in September

Classic Star Trek: The Original Series episodes reimagined in the new universe

San Diego, CA (June 17, 2011) – The Star Trek universe will never be the same following the events of the game-changing, blockbuster 2009 film. Beginning with STAR TREK #1 in September, IDW Publishing and CBS Consumer Products join forces with Star Trek writer/producer Roberto Orci to explore the vast implications of the alternate timeline created by the film in a new, monthly, ongoing comics series.

“Movies cost money. Lots and lots of money,” said Orci. “But comics give us unlimited budgets to take the crew of the Enterprise farther than they've ever been. Join us!”

The adventures of the Starship Enterprise continue with the new cast from the film as they embark on missions that re-imagine the stories from the original television series, along with new threats and characters never seen before.

Under the creative direction of Orci, fan-favorite STAR TREK writer Mike Johnson and artist Stephen Molnar bring this alternate universe to life and begin the countdown to the highly anticipated Star Trek sequel. The series kicks off with a dramatic new envisioning of The Original Series second pilot, “Where No Man Has Gone Before.”

“Finally, new STAR TREK comics that showcase the new Enterprise crew,” said editor Scott Dunbier. “The only thing more fun than reading them is editing them!”

STAR TREK #1 will feature covers from Tim Bradstreet and David Messina, plus four rare photo covers. Readers are encouraged to talk to their local retailer about the photo covers, and the super rare STAR TREK #1 signed by Orci and Johnson. The debut issue will also feature a golden ticket promotion, with more details to come shortly from IDW.

STAR TREK #1 ($3.99, 32 pages, full color) will be available in stores in September 2011. Diamond order code JUN11 0308.

hier : http://www.newsarama.com/comics/star-trek-idw-september-110617.html

http://i.newsarama.com/images/StarTrek_Ongoing_01_cvrA_02.jpg
spock
Geplaatst op 20/06/2011
Crew
1156
In het zog van JJA's Star Trek film zijn tot dusver de volgende strips uitgekomen (die ik nog niet gelezen heb, tsk):

Countdown : de prequel, waarin je Spock naar het verleden ziet vertrekken, Data (vroeger B4) capitein is van de Enterprise, en waar de Red Matter oa wordt in uitgelegd. (naar het schijnt, ik moet dit dringend eens lezen... iemand ? ).

En nu komt er dus een nieuwe ongoing :

Er is ook nog de movie adaptation :)

Zelf heb ik de Ghostbusters Ongoing #1 besteld bij de SSZ :D
http://www.comicbookresources.com/images/solicits/idw/201109/Ghostbusters_Ongoing01_coverA.jpghttp://www.comicbookresources.com/images/solicits/idw/201109/Ghostbusters_Ongoing01_pg18_colors.jpg
Geplaatst op 21/06/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 21/06/2011
3030
Movie adaptations tel ik om één of andere reden nooit mee. Ik vergeet die ook altijd.
Ik heb de dvd. Ik vind strips van een film altijd overbodig. :P
Van SW : A New Hope bijv, heb je de ouwe versie, de nieuwe adaptation, de manga versies... :rolleyes:

Ik bedoel : de dvd is meer dan genoeg, toch ? :D

edit zoveel : van ST'09 komt een slipcase uit met de movie, Countdown en Nero in. Spock : Reflections zit er niet in.

Ik heb Star Trek Countdown besteld. Nero en Spock : Reflections hou ik in beraad.
De nieuwe ongoing zal ik natuurlijk in tpb volgen. :]

En voor de eerste True Blood wacht ik op de SC. Maar bij IDW kan dat lang duren...
spock
Geplaatst op 21/06/2011
Crew
1156
Voor ST wacht ik ook op de tpb..

Ik zou normaal gezien ook op de tpb's van Ghostbusters wachten, maar ik heb het geduld niet om er op te wachten... Altijd al een GB-fan geweest...
http://i59.photobucket.com/albums/g292/beck12_photos/gifs/ghostbuster.gif
Als Bill Murray nu eens stopte met dwars te liggen voor GB3...
Project_Z
Geplaatst op 21/06/2011
Crew
3657
Voor ST wacht ik ook op de tpb..

Ik zou normaal gezien ook op de tpb's van Ghostbusters wachten, maar ik heb het geduld niet om er op te wachten... Altijd al een GB-fan geweest...
http://i59.photobucket.com/albums/g292/beck12_photos/gifs/ghostbuster.gif
Als Bill Murray nu eens stopte met dwars te liggen voor GB3...

Om het op een totaal andere boeg te gooien...
heb je de trade al van DV8: Gods and Monsters van Brian Wood? ;)

Zalig heb er echt van genoten! :]
T.I.A
Geplaatst op 21/06/2011
Crew
1156
Origineel geplaatst door T.I.A

Hebben : ja, gelezen : nog niet...
de laatste tijd weer te veel gekocht om te kunnen 'verwerken' op korte tijd... :D
cheap-comics met z'n aanbiedingen :rolleyes:
Geplaatst op 22/06/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 22/06/2011
3030
Niet gekocht. De DV8 bundel van Ellis kreeg ik niet uitgelezen. En ik koop ook niet alles van Wood. (New York Four, en dus ook Five straks, bijv, kocht ik ook niet.) :D
spock
Geplaatst op 22/06/2011
3030
Fantastic Four by Waid & Wieringo Ultimate Collection Book 1 (Marvel) heb ik graag gelezen. Maar ik had er toch iets meer van verwacht.

Nog geen grootste avonturen hier (zoals in Millars boeken) of waanzinnige scifi/pulp ideeën (zoals bij Hickman), maar wel kleine huiselijke dingen, een financieel avontuurtje voor Johnny, wat leuke scifi/pulp verhaallijntjes, en toch al één goed scifi idee, zij het dan wat minder goed uitgewerkt. Maar Waid kan natuurlijk wel een verhaal schrijven en zijn personages zijn van vlees en bloed (ook Ben Grimm, heh). En de tekeningen van Wieringo zijn prachtig.

Dit is nog maar het eerste boek van wat een legendarische run genoemd wordt, en ik las het graag, ook al verwachtte ik er dan misschien teveel van.

Ik ga de volgende FF Ult. Coll. van W&W zeker kopen. I love the FF family, tot mijn zeer grote verwondering. :)

http://i.annihil.us/u/prod/marvel/i/mg/9/b0/4d7e2cb565e55/detail.jpg

Details :
De eerste comic van de bundel is wat minder van kwaliteit. Het is zo’n leer-iedereen-kennen-comic die nogal vaak wordt geschreven aan het begin van de run van een nieuw team. Als opener is dit jammer genoeg niet zo sterk.
De laatste comic is dan weer Avengers 400 uit 1996 (een extra dus). De eerste samenwerking tussen Waid en Wieringo. Ik wens uit de grond van mijn hart dat Marvel daarmee stopt, zo’n ouwe comics die niets met de bundel van doen hebben in die boeken steken. Opvulling en het is een afknapper op het eind van het boek. Tsk. (Avengers 400 is ook geen goed verhaal…). Lees ‘m eerst, dan ben je er vanaf.
;)
spock
Geplaatst op 22/06/2011
Crew
3657
Origineel geplaatst door T.I.A

Hebben : ja, gelezen : nog niet...
de laatste tijd weer te veel gekocht om te kunnen 'verwerken' op korte tijd... :D
cheap-comics met z'n aanbiedingen :rolleyes:

Ken dat gevoel :D
T.I.A
Geplaatst op 22/06/2011
Crew
1156
Chris Claremont on Evolving the X-Men
Part One
Part Two
http://3.bp.blogspot.com/-PUcETqm5LCw/TgJDLq6Rm-I/AAAAAAAADnw/X92MgXfmcxc/s1600/claremont2.jpg

Vorige week met plezier z'n X-Men Forever-reeks gelezen, waar hij terugkeert naar het moment dat hij X en Marvel verliet... ok, 't moet allemaal een 'vitesse' sneller dan vroeger... niet van: nu laat ik een draadje laten vallen om dat over 50 issues weer op te pikken...
Geplaatst op 24/06/2011 Citeren
Project_Z
Geplaatst op 24/06/2011
3030
Gekocht :

Mystique by Sean McKeever ultimate collection (Marvel * McKeever – Manuel Garcia)
Hawel, ik vond dit zeer goed. Dit deel is nog beter dan het vorige deel, de ult. coll. van BKV.
Ik ben heel blij dat ik deze twee boeken heb. Ik heb dit met heel veel plezier gelezen, en ga dat met veel plezier herlezen. Jammer dat deze reeks moest stoppen. Enkele verhaallijntjes zijn niet afgewerkt, maar al bij al een prachtig reeksje (24 comics).
Goeie tekeningen.
I love it. and I love her. ;)

http://30.media.tumblr.com/tumblr_llzwl6uCgs1qkb832o1_500.jpg

----

X-Factor vol. 11 : Happenings in Vegas (Marvel * Peter David – div.)
Nog niet gelezen.

----

Echo vol. 6 : Last Day (Abstract Studio * Terry Moore)
Nog niet gelezen.

----

Star Trek Countdown (official movie prequel * IDW)
Story : Orci & Kurtzman
Written by : Johnson & Jones
Art : David Messina

Tot mijn blije verbazing vond ik dit een heel goeie strip, om een movie prequel te zijn.
Spock woont op Romulus en probeert hen te waarschuwen voor een supernova. Niemand gelooft hem, behalve Nero. Samen proberen ze dan aan Red Matter te geraken. Spock wil die Red Matter in de supernova laten ontploffen om zo een zwart gat te maken die de schokgolf opslokt.
De Enterprise komt hen helpen, onder leiding van Captain Data (de geheugen imprint van Data op B-4 is dus gelukt). Natuurlijk is Ambassador Picard er ook want politiek speelt ook mee in deze strip, en de Klingons onder leiding van Generaal Worf moeien zich ook. Geordie krijgt ook een rol, als de ontwerper van Spocks schip. Bon ik ga niet alles vertellen, maar zoals gezien in de film, loopt niet alles naar wens, en bewapent Nero zijn schip met wapens gemaakt met Borg technologie om zich te wreken op de Federatie, Vulcan en Spock in het bijzonder, maar worden ze beiden door het zwart gat het verleden ingezogen.
Ja, ik heb me goed geamuseerd met deze strip. :) De strip is op sommige momenten nogal bondig, maar als prequel is hij meer dan geslaagd.
De tekeningen zijn goed en doeltreffend. Zie : http://www.google.be/search?hl=nl&q=star%20trek%20countdown&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/23/Idwcountdown.jpg

----

The Sixt Gun vol. 2 : Crossroads (Oni Press * Cullen Bunn – Brian Hurt)

Gelukkig heb ik vol. 1 Cold Dead Fingers nog eens gelezen, alvorens definitief te beslissen of ik met deze reeks zou verder doen.
Western, Indiana Jones, zeer interessante personages, mystery, avontuur, over the top horror en actie, fun, superpowers, mythische monsters en plaatsen, levende doden en dode levenden (en zombies ook nog), het zit er allemaal in. En wat een shoot-out. Ik ben kort van geheugen, of ik verwarde deze reeks met iets anders, die ik tegelijkertijd las, maar : dit is zéér goed.
Dus dan toch maar vlug vol. 2 Crossroads gekocht. :)
Deze keer : voodoo en voodoocreaturen, the South, moerassen, reuze alligators, catpeople, witchdoctors, vecht-priesters, desperados, geesten, gunslingers, weerwolven, shape shifters, en nog meer mysterie en avontuur. Gelukkig worden bovenstaande ingrediënten slechts met mondjesmaat gebruikt, anders zou het een beetje teveel van het goede zijn.
En nog steeds een zeer goed verhaal, en interessante personages en plotwendingen.
Yep, zeer goed, weer. Ik ga deze reeks met veel plezier blijven volgen. ;)
Geplaatst op 27/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 27/06/2011
3030
X-Factor vol. 11 : Happenings in Vegas (Marvel * Peter David – div.)
Zéér graag gelezen. Deze reeks blijft zeer goed. Alhoewel deze bundel soms iets te grappig was. Het gevaar van de slapstick...
Het einde was ook een beetje te snel afgewerkt, maar al bij al weer een zeer geslaagd deel uit deze reeks. Goeie tekeningen ook.

Echo vol. 6 : Last Day (Abstract Studio * Terry Moore)
Einde van de reeks.
Zeer graag gelezen.
Ik vind het een goed einde. Niks onbevredigends aan. 8)
Ik had het misschien iets grootser verwacht nog, maar toch, puik einde van een zeer puike reeks.
Geplaatst op 28/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 28/06/2011

Ik heb juist Nero uitgelezen, en ondanks dat het niet slecht is, zijn sommige dingen niet genoeg uitgewerkt naar mijn gevoel, het mag altijd meer zijn. Maar het is leuk dat je zo veel meer te weten komt van het ST universe en de personages en gebeurtenissen.
Geplaatst op 02/07/2011 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 02/07/2011
Crew
3657
@ Spock

Nog een nieuwe X-serie: Vengeance :D
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
T.I.A
Geplaatst op 03/07/2011
3030
Ik weet nog niet of ik Nero, en Spock : Reflections ga lezen.
De nieuwe ongoing ga ik wel volgen (de tpb's dan).

X:Vengeance zal wel een mini reeks zijn (hoop ik). Die trade koop ik dan ook wel eens, als het mij aanstaat natuurlijk. ;)

ondertussen :

Daredevil Reborn (Marvel Premiere Edition * Andy Diggle – Davide Gianfelice)

De vorige DD van Diggle heb ik niet meer, en Shadowland heb ik niet gelezen, en ga dat ook niet doen, maar dit boekje wou ik toch nog hebben, als afsluiting van mijn DD reeks.
En het spijt me niet dat ik het kocht. Matt Murdock is op de dool, na de gebeurtenissen in Shadowland, en wordt gezocht door politie en FBI. Zo komt hij in een corrupt stadje temidden een woestijn terecht en wordt natuurlijk meegezogen in de criminele praktijken in dat stadje.
Wel ja, MM (dus niet DD) in corrupt small-town America, ik lees dat graag, ook al is het niks nieuws onder de zon, en is dit geen echte hoogvlieger (maar verre van slecht).

Ik vind dit een mooie afsluiter van mijn DD collectie. Het is een goed einde.
Het is natuurlijk ook een nieuw begin (tja), maar de nieuwe status quo, de nieuwe DD, het zal waarschijnlijk niet die zijn die ik ken van Miller, Bendis en Brubaker.
Ik heb alle vertrouwen in Waid, hij zal daar wel een goeie reeks van blijven maken, maar ik hou het voor bekeken, tot ik mijn DD collectie ooit eens herlees. En dat zal ik met veel plezier doen. Ooit eens…

1 blz : http://2.bp.blogspot.com/_Xf1KPssmdcE/TTCIDrJ1QaI/AAAAAAAAD4A/gk9NPn0YnYE/s1600/daredevil%2Breborn%2B%25231.jpg (klik)
De tekeningen van Gianfelice (zie ook Northlanders) vind ik goed. Ze zijn wat slordig, op het eerste zicht, maar het past.
Preview : http://negativezone.co.uk/2011/01/11/daredevil-reborn-1-preview

http://covers.cbrd.info/f364cf956a046a03127182ddb6f0bcfc_xl.jpg

Batman : The Return of Bruce Wayne (DC Deluxe Edition * Grant Morrison – div.)

Heel graag gelezen ! Yep, zeer goed. Niet alle hoofdstukken zijn even geslaagd, maar als geheel vind ik het dus sterk. Ik zal het wel nog eens moeten lezen om alles te begrijpen, het blijft natuurlijk Morrison, hij heeft op twee bladzijden meer goeie en/of geflipte ideeën dan de meeste auteurs hebben voor een reeks van 12 comics. ;-) Alhoewel hij zich voor zijn mainstream strips nog wat inhoudt.
De tekeningen zijn ook zeer goed. Ieder hoofdstuk (er zijn er 6) heeft een andere tekenaar, en het past. Bruce springt hier doorheen de tijd, en de stijl van tekenen past steeds bij het soort verhaal dat wordt verteld : de oertijd, witchhunt amerika (euh…), het piraten tijdperk, de western (waar hij Jonah Hex achter zich aan krijgt), de jaren 30-40 zoiets (noir), het heden, en tussendoor de verre toekomst, het einde der tijden.

Ja, ik heb me geamuseerd met dit boek. :)

http://www.denoormanstrips.nl/wp-content/uploads/2011/02/Batman-Return-of-Bruce-Wayne1.jpg
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 04/07/2011
3030
Gekocht :

Northlanders vol. 5 : METAL and other stories (Vertigo * Brian Wood – div.)
Nog niet gelezen.

Scarlet Book 1 (Icon HC * Brian Michael Bendis – Alex Maleev)
Idem.

Locke & Key vol. 3 : Crown of Shadows (IDW * Joe Hill – Gabriel Rodriguez)
Ik moet enkel mijn commentaar herhalen van vol. 2 : één van de beste (zoniet DE beste) reeks van het moment. Zeer goed.

Queen Sonja vol. 2 : The Red Queen (Dynamite * Arvid Nelson – Jack Herbert)
Ook dit deel heb ik graag gelezen. Vol. 1 van deze reeks vond ik ook al goed. Een geslaagde reeks, dus, tot nu toe.

X-Files/30 Days of Night (DC * Niles & Jones – Mandrake)
Dit boekje is qua sfeer zeer zeker een X-files verhaal, maar het is niet zo ingetogen als we gewend zijn, en veel explicieter dan de andere X-Files strips door het 30 Days of Night gegeven (het is dan ook een crossover). Mulder en Scully onderzoeken in Alaska een hele hoop onverklaarbare moorden/verminkingen. Het is er constant nacht.
Deze crossover speelt zich af ten tijde van The X-files, en is dus eigenlijk een prequel op 30 Days of Night.
Ik ben altijd heel wantrouwig tegenover crossovers, maar ik vind deze zeer geslaagd.
Donker maar zeer passend getekend.
Zéér graag gelezen, met nu en dan een glimlach van herkenning, vooral als Scully en Mulder aan het discuteren zijn.

http://www.popcornmonster.com/wp-content/uploads/2010/06/X-Files_30-Days-of-Night.png

http://www.blogcdn.com/www.comicsalliance.com/media/2010/04/x-files-30-days-night.jpg
Geplaatst op 11/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 11/07/2011
3030
SCARLET Book 1 (Icon * HC * Brian Michael Bendis – Alex Maleev)

Ik vond dit een goed boek. Zeer goed zelfs, en daar voel ik me wat ongemakkelijk bij.

Scarlet’s vriend wordt door een corrupt agent vermoord. Zij zint op wraak en wil een revolutie ontketenen in Portland, de stad waar ze woont. Hoe ze dit doet kan echter niet door de beugel, maar toch krijgt ze veel sympathie. Ze had ook mijn sympathie, en daar voel ik me dus wat ongemakkelijk bij. Zeer sterk weer, van Bendis, hoe hij dit aan boord legt.
Scarlet praat ook rechtstreeks tegen de lezer, waardoor de lezers betrokkenheid (mijn betrokkenheid) nog groter wordt.

Tijdens het lezen kreeg ik enkele keren het gevoel dat ik ook kreeg toen ik al die jaren geleden Bendis’ aka Goldfish, Jinx en Torso voor het eerst las. Ik heb Bendis dus wel gemist, de laatste tijd, omdat hij zich vooral met reeksen beziggehouden heeft, die me niet interesseren (USM, Avengers). En van Powers verschijnt er nu ook niet zo heel erg veel. ;) Hij is hier minder op dreef dan bij de drie hoger genoemde meesterwerkjes (die hij ook zelf tekende) maar een Bendis-iets-minder-op-dreef staat nog steeds garant voor een sterke strip.

Maleev’s tekeningen lijken soms wel heel erg op bewerkte foto’s (en dat zijn ze vaak ook). Dat is wel jammer, maar heel lang was ik daar niet mee bezig. Ik werd nogal vlug in het verhaal gezogen, en had heel snel het gevoel dat ik naar een goeie film aan’t kijken was. Dus ook al zijn Maleev’s tekeningen er niet op vooruit gegaan in vergelijking met sommige Daredevil boeken, ze doen wel meer dan behoorlijk hun werk.

Yep, ik vond dit een zeer goed boek, waar ik achteraf even over heb moeten nadenken. Nu maar hopen dat ze vlug aan Book 2 beginnen. Maar beide heren moeten natuurlijk ook nog reeksen schrijven/tekenen in het Marvel U (Moon Knight, Avengers…) die hen wat meer geld opbrengen. ;)

http://goodcomics.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2010/07/Scarlet-2-620x958.jpg

http://comicattack.net/wp-content/uploads/2010/07/scarlet001.jpg
Geplaatst op 12/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 12/07/2011
3030
Northlanders vol. 5 : METAL and other stories (Vertigo * Brian Wood – div.) is goed. Ik heb dit boek graag gelezen.
Metal (5 comics van de 8 ) is zelfs een verhaal dat paranormale elementen bevat. En dat is de eerste keer in de reeks, als ik me dat goed herinner. Nu ja, paranormaal… Supernatural klinkt zoveel beter, en is passender. En het is een goed verhaal. Het is weer een ander genre, maar dus ook met Vikings (duh), en het valt niet echt uit de toon met de rest van de reeks, ook al is het dan met supernatural elements.
De laatste twee comics in het boek, The Girl in the Ice, getekend door Becky Cloonan, zorgen voor een kleine krop in de keel.
Het boek begint met de one-shot The Sea Road. Ook goed.
Goede tekeningen, telkens.

http://vertigo.blog.dccomics.com/files/2010/09/nolan_32_dylux-1-copy.jpg
Geplaatst op 13/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 13/07/2011
3030
Gekocht (en snelreviews) :

Vampirella vol. 1 : Crown of Worms (Dynamite * Eric Trautman – div.)
Eerste deel van de nieuwe ongoing bij Dynamite. Graag gelezen maar het duurde even voor ik het goed begon te vinden. Trautmans teksten kunnen beter, vind ik, teveel captions.
De tekeningen van het hoofdverhaal zie ik niet zo graag. De tekeningen van Vampi’s dromen en die van hoofdstuk 7 zijn veel beter

Cowboys (Vertigo Crime * Gary Phillips – Brian Hurtt)
Weer een geslaagd deel uit Vertigo’s Crime reeks. Ook hier duurde het even voor ik het echt goed vond. Het is dan ook geen gemakkelijk te volgen verhaal, maar het is de moeite waard.

---

Kull vol. 1 : The Shadow Kingdom (Dark Horse * Arvid Nelson – Will Conrad)
Kull vol. 2 : The Hate Witch (Dark Horse * David Lapham – Guzman & Taibo)

Lang voor er Conan was, was er King Kull. Letterlijk en figuurlijk (ahum).
Letterlijk : R.E. Howard bedacht King Kull ongeveer vijf jaar voor hij Conan creëerde.
Figuurlijk : de verhalen van Kull spelen zich af in dezelfde wereld als die van Conan en Red Sonja, maar op een ander continent en duizenden jaren voor Conan.

Ik heb dit zeer graag gelezen, bijna liever dan ik Conan lees.
Volume 1 is zeer goed. Volume 2 is ook goed, maar wat te bondig. Lapham heeft met vier comics niet genoeg om te vertellen wat hij wil vertellen.
Goed getekend.

Kull is een vluchteling, hij komt uit barbaars Atlantis, en heeft zich opgewerkt tot koning van Valusia, de supermacht van dat moment. Hoe hij dat heeft gedaan, komen we (voorlopig) niet te weten. In tegenstelling tot Conans epos, dat bijna eindigt als hij koning wordt, begint dat van Kull als hij al koning is. Kull is ingetogener dan Conan, maar niet minder een barbaar, dus hij heeft geen kaas gegeten van de finesses van het hof, of van diplomatie, maar hij kan wel nog steeds met zijn zwaard overweg.

I like this !

http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/kull3/kull3p3.jpg

http://www.majorspoilers.com/wp-content/uploads/2008/09a/darkhorsedecember08/KULL-2-PG-02-SOL.jpg
Geplaatst op 18/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 18/07/2011
3030
Incongnito vol. 2 : Bad Influences (Icon * Ed Brubaker – Sean Phillips)
weer zeer graag gelezen. Ik vind dit zeer goed. Science pulp, superhero, spionage en crime noir (min of meer) van de bovenste plank. Bijna een kruising tussen Sleeper en Criminal, maar dan met een knipoog. Ook weer goed getekend, natuurlijk.
I love it !

(en hop: nu Criminal 6, waarvan er twee blz teaser in deze strip staan).

Dark Leopold en his Nuclear Nazis,
Zhing Fu, The Asian Underlord,
G.I. Gorilla,
Brubaker is weer goed op dreef. :)

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/incognito_bi_01_preview3_118.jpg

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/incognito_bi_01_preview4_138.jpg
Geplaatst op 19/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 19/07/2011
3030
-post gewist door mezelf- 8)
Geplaatst op 25/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 25/07/2011
1739
Voor (toekomstige) liefhebbers van Empowered, hier een interview met Adam Warren.
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011
3030
Nog een koopje : http://www.cheap-comics.com/walking-dead-p-9331.html

't is bijna een schande ! :D

de doodsteek van de ssz, monneer. :rolleyes:
Geplaatst op 27/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 27/07/2011
3030
Een regelrechte schande !

Kijk hier : http://www.cheap-comics.com/tpb-hc-girls-c-21_341.html

De HC integraal aan halve prijs ! tsk !

:D 8)

Bon, ik ga stoppen, ge kunt zelf zoeken op de site. nem. :P
Geplaatst op 28/07/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 28/07/2011
Star Trek Countdown (official movie prequel * IDW) Story : Orci & Kurtzman Written by : Johnson & Jones Art : David Messina Tot mijn blije verbazing vond ik dit een heel goeie strip, om een movie prequel te zijn. Spock woont op Romulus en probeert hen te waarschuwen voor een supernova. Niemand gelooft hem, behalve Nero. Samen proberen ze dan aan Red Matter te geraken. Spock wil die Red Matter in de supernova laten ontploffen om zo een zwart gat te maken die de schokgolf opslokt. De Enterprise komt hen helpen, onder leiding van Captain Data (de geheugen imprint van Data op B-4 is dus gelukt). Natuurlijk is Ambassador Picard er ook want politiek speelt ook mee in deze strip, en de Klingons onder leiding van Generaal Worf moeien zich ook. Geordie krijgt ook een rol, als de ontwerper van Spocks schip. Bon ik ga niet alles vertellen, maar zoals gezien in de film, loopt niet alles naar wens, en bewapent Nero zijn schip met wapens gemaakt met Borg technologie om zich te wreken op de Federatie, Vulcan en Spock in het bijzonder, maar worden ze beiden door het zwart gat het verleden ingezogen. Ja, ik heb me goed geamuseerd met deze strip. De strip is op sommige momenten nogal bondig, maar als prequel is hij meer dan geslaagd. De tekeningen zijn goed en doeltreffend.

Ik heb deze gelezen en deze prequel zou als film ook niet misstaan.
zou een waardig afscheid zijn voor de main karakters van TNG en tenminste zo geen abrupte reboot van de serie... .
Geplaatst op 28/07/2011 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 28/07/2011
763
Euh... beetje off topic maar als we 't er toch over hebben. Staat er weer een film in de planning zoals de laatste die werd uitgebracht?

Die was goed te versmaden....
Geplaatst op 29/07/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 29/07/2011
Origineel geplaatst door Rutger
Euh... beetje off topic maar als we 't er toch over hebben. Staat er weer een film in de planning zoals de laatste die werd uitgebracht?

Die was goed te versmaden....

Jawel, maar hij zou iets vertraging oplopen: http://movies.ign.com/articles/117/1170735p1.html.

Dat is opzich geen amp want a. de vorige film die het sceanristen duo onder tijdsdruk afleverden was Transformers 2 en b de vorige Star rek film kwam ook een jaar te laat in de cinema, maar er was duidelijk wel over nagedacht.

En voor de fans: de nieuwste film van JJ Abrams komt binnenkort uit, het Spielbergiaanse Super 8.
Geplaatst op 29/07/2011 Citeren
belgianbingo
Geplaatst op 29/07/2011
3030
Astonishing Spider-man and Wolverine HC (Marvel * Jason Aaron – Adam Kubert e.a.)
Graag gelezen. Het is een leuk en goed boek, maar niks speciaals. Wel lekker weird, bij momenten. Goed getekend.

Red Sonja vol. 8 : Blood Dynasty (Dynamite * Brian Reed – Walter Geovani e.a.)
Ook graag gelezen, al springt het wat van de hak op de tak. Red Sonja’s hergeboorte is een feit. Laat de nieuwe avonturen maar komen.
Ze is heel wulps getekend, in dit boek. Me likes ! :-)
Geplaatst op 01/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 01/08/2011
3030
Ha ! Vanaf donderdag ben'k in congé.
Het zal hier enkele weken stil zijn. Allez, wat mij betreft toch. 8)
Geplaatst op 02/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 02/08/2011
763
Alvast een hele fijne vakantie Spock!

Haha... onmogelijk om de fakkel over te nemen maar zal in je afwezigheid al af 'n toe eens een bijdrage posten. Ken je trouwens The Tattered Man? Korte one-shot van Palmiotti. Was er erg van onder de indruk!

Tattered Man

http://www.beyondcomicbooks.com/wp-content/uploads/2011/03/tattered_man_page-4.png
Rutger
Geplaatst op 02/08/2011
3030
Bedankt.

Ja ik heb die comic zien liggen in de winkel, maar ik koop alleen bundels.
Ik weet het, niet alles is/wordt gebundeld, maar dan lees ik het maar niet. Dat is een beperking die ik mezelf opleg, ik koop zo al veel te veel... 8)

En ik zou willen minderen met comics en me weer wat meer met dvd's willen bezig houden.
maar ja... :rolleyes:
spock
Geplaatst op 02/08/2011
763
Weer aardig wat boekjes binnengekregen... waaronder de volgende waar ik toch wel onder de indruk van was....

Trailers... van Mark Kneece en Julie Collins. Een oudje alweer maar nu pas op de radar gekregen. Mooi inkijkje in het trieste leven van 'White trash USA'. geen tekenwerk waar je met openstaande mond naar staart maar juist passend bij het verhaal.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51-9dkgdW4L._SS500_.jpg

En dan War Fix van David Axe en Steve Oleska. Wederom al een tijdje uit maar ook er tussendoor geglipt. Kan weinig aan deze comic toevoegen behalve te zeggen dat ik er erg van onder de indruk was. Het verhaal, een kritiek op een zinloze oorlog, de tekeningen die daar perfect bijpassen en het onderwerp waar de makers je een beetje dwingen over na te denken bleven een behoorlijke tijd namalen in mijn hoofd. Altijd een teken dat een boek zijn werk heeft gedaan. Het was voor mij enigzins de Amerikaanse tegenhanger van het werk van Tardi. Het wist iig dezelfde snaar bij me te raken. In één woord... indrukwekkend!

http://warisboring.com/wp-content/uploads/2009/01/033-spread65-66.jpg
Geplaatst op 12/08/2011 Citeren
Rutger
Geplaatst op 12/08/2011
3030
Bon, ik ben nog steeds in verlof, dus ik ben kort.
Later meer, maar misschien ook niet.

Gelezen, herlezen of gekocht en al dan niet al gelezen :

I. Herlezen :

All Star Batman and Robin the Boy Wonder : ik vind dit een zéér goed boek. Hoe meer ik het lees, hoe beter het is. Ik heb hier nog wel ergens een recensie staan van dat boek. Zoek die eens op. 8)

Ultimate Origins : goed

The Ultimates 3 : ik vind dat goed. Ja het is helemaal anders dan 1 en 2, en ja ik weet het, niemand vind dat goed, hawel, ikke wel. Prachtige tekeningen.

Ultimatum : meh.

---

II. Gekocht en al gelezen :

New Ultimates : Thor Reborn HC (Marvel * Loeb - Cho) : gekocht omdat ik wil mee zijn tegen dat Hickmans eerste Ultimates trade uitkomt. Wel ja, ik heb dit boek graag gelezen. Mooie tekeningen van Cho. Cho is ook de reden dat ik het kocht.

Spider-man and the Fantastic Four (Marvel * Gage - Alberti) : goed ! Zeer mooie tekeningen.

Daken - Dark Wolverine : Empire (Marvel * Way & Liu - Camuncoli e.a.) : bof, graag gelezen, maar het is maar een inleidend deel. Ik had meer verhaal verwacht. Goed getekend.

X-man : Age of X HC (Marvel * Carey - div.) : ZEER GOED ! :!:

Billy The Kid's Old Timey Oddities and the Ghastly Fiend of London (Dark Horse * Powell - Hotz) : geestig boekske. 8)

Nog wat X-files strips, maar die zet ik op de X-files thread.

---

III. gekocht maar nog niet gelezen : Ultimate X-men 1 t.e.m. 6 (voorlopig).
Geplaatst op 18/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 18/08/2011
3030
ps : oja, die X-files thread, dat is op een ander... :D
dan maar hier :

In het verlof ga ik graag eens op zoek naar ouwe Star Trek of X-files tpb's of PF's.
Nu ja, van Star Trek zal ik er geen meer vinden, maar van X-files heb ik er toch weer enkele gekocht (en voor die die ik nu nog niet heb, maky lastig gevallen ;) ).

Dit verlof gekocht :

AfterFlight (Topps Comics * Stephan Petrucha - Jill Thompson, Saviuk & Magyar). Goeie GN over een oude man die ze ziet vliegen, en zelf ook wil gaan vliegen met buitenaardse (? ) technologie en zo de (ahum) geheime government, en enkele nieuwsgierige wetenschappers achter zich aan krijgt. Goed dus, en goed getekend, en met enkele platen van Jill Thompson.

http://static.skynetblogs.be/media/8798/dyn010_original_387_603_pjpeg_2291_e79b517801422f15fd8757d86d900206.jpg

Deep Throat : één van de negen verstrippingen van een episode. Er staan er zo enkele in de Checker Books ook. Deze klassieker stond er niet in. Ok, ik heb de dvd's, maar het is altijd leuk van zo'n boekjes te hebben ook. En ik las het graag.

http://static.skynetblogs.be/media/8798/dyn003_original_395_606_pjpeg_2291_f66e9ebc36d3bf19c7934469d7e81f7d.jpg

-----

Ik heb ook de twee nederlandstalige strips gekocht die van de X-files indertijd zijn uitgekomen. In 1999 was dat alweer. De tijd vliegt. Ok, ja, het is in het nederlands, dat leest niet zo lekker weg, maar al bij al is het redelijk goed vertaald, het zijn leuke verhaaltjes, en de tekeningen, maar vooral de covers, komen goed uit in groot formaat. Alleen al voor die covers heb ik dit gekocht, dus. Hiel skuun. (ahum, voor wat het is)

The X-files :
1. Oogstverdelger / Soma
2. Luchtaanval / Big Foot.

Ha ja, in iedere strip staan twee comics. ;)

Voorkant
http://www.zilverendolfijn.nl/ser2-htm/x-files/1-nl-v.jpg
achterkant
http://www.zilverendolfijn.nl/ser2-htm/x-files/1-nl-v00b.jpg

http://www.zilverendolfijn.nl/ser2-htm/x-files/2-nl-v.jpg
Geplaatst op 18/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 18/08/2011
3030
Ondertussen eerste twee trades van Ultimate X-men gelezen, en ik vond dat goed. 8)
Is bij momenten bondiger dan ik dacht, en dat is soms jammer, maar al bij al amuseer ik me hier ten zeerste mee.
Geplaatst op 20/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 20/08/2011
3030
Ondertussen heel veel plezier beleefd met Ultimate X-men vol. 3.

Ook WE3 Deluxe Edition gelezen. Zeer goed. Wat zeg ik ? Zéér goed !
De 10 extra blz vallen niet op, waarmee ik bedoel ze passen perfect in de strip, maar ik heb ze wel opgezocht met de oude trade erbij, en ja, het zijn er 10. Klassieker.
Geplaatst op 21/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 21/08/2011
3030
Alhoewel ik Ultimate X-men 1 t.e.m. 6 graag heb gelezen, vind ik dit toch wat zwaar op de hand, en vind ik er de X-magic die ik gewoon ben uit het 616 universum niet in terug. Ik ga dan ook niet verder doen met Ult. X.

Na heel lang geleden een groot stuk van Ult. Spidey te hebben gelezen, en nu dus een heel stuk Ult. X, blijft het ultimate universum voor mij dus beperkt tot The Ultimates en hier en daar een mini.

Daar de nieuwe The Ultimates geschreven wordt door Jonathan Hickman, zal ik dat zeker lezen. 8)
Geplaatst op 23/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 23/08/2011
3030
Gekocht :
X-men : Curse of the Mutants (Marvel * Victor Gischler - Paco Medina)
X-men - Curse of the Mutants : Mutants vs. Vampires (Marvel * div.)

Tussendoor eens opnieuw aan't lezen :
We are the X-men,
een dik boek met tien comics in, die allemaal X-men introduceren in de reeks. Met onderandere X-men nr. 1 (1963) en Giant Size X-men nr. 1 (1975) in. Veel leeswerk, maar heel leuk ! 8)
Geplaatst op 23/08/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 23/08/2011