Origineel geplaatst door woelfie
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg.
We zullen dit zo snel mogelijk aanpassen.
Op BDGest staat een Franse cover met gele titel als een uitgave van 1980. Weet je of dit klopt, want dat is dan één heruitgave in geel tussen alle "rode" heruitgaves.
Weet je eventueel of die gele titel aleen deel 7 betreft? Andere delen zijn bijvoorbeeld ook heruitgegeven in 1966, maar hebben ook een rode titel.
Die Franse uitgave van deel 7 bij 1980 met "Buck Danny" in gele letters klopt. Dat is met de 1e herdruk een uitzondering binnen de deel 7 herdrukken.
Van de NL-talige herdruk uit 1980 moet ik dat nog verifiëren, update z.s.m..
Tav deel 7 is pertinent de eerste herdruk uit 1966, zowel bij de Franse als de NL-talige uitgave, "Buck Danny" met gele letters.
In 1966 is uitgeverij Dupuis inderdaad met herdrukken begonnen en alleen deel 7 had bij de eerste herdruk "Buck Danny" in gele letters. Bij alle opvolgende herdrukken van deel 7 zijn de letters rood, op die van 1980 na.
Behalve deel 7, hadden en hebben alle herdrukken der andere Buck Danny albums, zowel de delen in de Franse als in de Nl-taal, meteen "Buck Danny" in rode letters.
Vermoedelijk heeft de uitgever t.a.v. deel 7, omdat de eerste druk de titel-lettering in rode blokletters had, aanvankelijk besloten de letters "Buck Danny" juist in het geel te doen, maar omdat uiteindelijk de titel-lettering zwart is geworden, is geel niet meer nodig geweest en zijn de volgende herdrukken van deel 7 ook met rode letters, als de andere delen der Buck Danny reeks (t.b.v. uniformiteit).
PS
Op eBay.fr ziet U zeer veel de 1966 herdruk van deel 7 aangeboden, allen met "Buck Danny" in gele letters.
Ik weet niet hoeveel bewijzen ik nu nog moet aanleveren, dat de 1e herddruk van deel 7 uit 19966 "Buck Danny: in gele letters heeft:
https://i.postimg.cc/bNzvDp1C/Buck-Danny-07-LES-TRAFIQUANTS-DE-LA-MER-ROUGE-1966-1.png