mijn hart stond even stil toen ik de kop van een franstalige krant las :
"dupuis neemt afscheid van cauvin", ik moet bekennen dat ik het even koud kreeg en mn hart bleef stil staan! cauvin dood?nee dat kan niet! maar desondanks dat het een verschietachtige titel was,was het nieuws minder erg,maar daarom niet minder erg, DE gote cauvin,waarschijnlijk de meest productiefste scenarios voor stripverhalen ooit en de man die sinds de jaren 60 voor miljoenen verkochte strips en ontelbare lachbuien heeft gezorgd,moet op pensioen, hij is eergisteren verjaard en de man is de 70 al ferm gepaseerd,maar wie zou hem nu kunnen missen? ontelbare strip series heeft hij bevoorraad met zijn onnavolgbare humor en verhalen.
ik gun de man zijn pensioen en dat hij eindelijk eens wat tot rust kan komen,maar zonder hem zullen er vele vele strips niet meer hetzelfde zijn....
er stond nog bij dat hij ondanks zijn pensioen nog in de studios van dupuis zal blijven rondhangen maar toch hoop ik dat hij zijn werk zal blijven doen,zoals de groten,sterven met de pen in de hand.
Geplaatst op 26/09/2013
Citeren
oh, maar dat pensioen is al jaren geleden aangekondigd hoor. Hij heeft danig wat reeksen uit handen gegeven, en concentreerde zich nog op enkele reeksen, om zo geleidelijk aan te kunnen stoppen.
Geplaatst op 26/09/2013
Citeren
Origineel geplaatst door lagaffe
ik gun de man zijn pensioen en dat hij eindelijk eens wat tot rust kan komen,maar zonder hem zullen er vele vele strips niet meer hetzelfde zijn....
ik dacht dat cauvin zijn inspiratie op deed door op zijn zetel te liggen?
dat is toch wat er in arme lampil en zo wordt beweerd
dus tot rust komen is miisschien niet zo nodig :-)
Geplaatst op 26/09/2013
Citeren