Nieuwe tekenaar voor Alfa

Crew
5316
Het is waarschijnlijk al wel opgevallen, maar voor alle zekerheid:
Voortaan tekent Chris Lamquet (De mangakiller, Alvin Norge) Alfa, één van de beste realistische spionagereeksen van vandaag. Iouri Jigounov, die in 2011 de tekenpen van de reeks XIII overnam, blijft wel zorgen voor het scenario. 'Een bewogen reis' was daarvan het eerste resultaat, waardoor we eindelijk een vervolg op Fucking patriot, het eerste album van het tweede seizoen van Alfa, kregen.

Enkele quotes van de nieuwe tekenaar:
“Iouri was helemaal in beslag genomen door XIII,” vertelt Lamquet, die al veertig jaar strips tekent. “Toen de uitgever me vroeg de tekenpen over te nemen, moest ik meteen denken aan zijn hyperrealistische platen, getekend met een ongelooflijk oog voor detail... Glurps! Voor iemand als ik, die het meer moet hebben van de suggestie en een eerder schetsmatige lijnvoering, kan het een onhaalbare kaart lijken. Toch ben ik de uitdaging aangegaan. Daarbij is het een goede zaak dat Iouri het scenario blijft schrijven: het is zijn kindje, des te beter dat hij erover blijft waken.”

“In het begin joeg zijn haast chirurgische precisie me de stuipen op het lijf. Alfa evolueert in een heel technische, hedendaagse wereld, met mooie wagens, kantoren vol hightech, helikopters, vliegtuigen... Gelukkig heeft Iouri me meteen gerustgesteld: “Jij bent de tekenaar, dus doe het zoals het aanvoelt.”

“Ik wilde in de eerste plaats een album maken dat niet vloekt met de vorige. Als je een reeks zoals Alfa overneemt, dan moet je je plooien naar een bepaalde manier van vertellen die mee het succes van de reeks heeft gemaakt. Het meest heikele daarbij is het overnemen van emblematische personages zoals Alfa en Sheena... De Alfa uit dit twaalfde album moet mijn tics hebben én die van Iouri én tegelijk toch herkenbaar blijven.”

“Alfa is een spionagereeks en het speelterrein van politieke, economische en andere belangen. In die wereld zijn de slechteriken van vandaag de helden van morgen. Ik weet niet hoe Alfa zal evolueren, maar ik maak me sterk dat het avontuur voorop zal blijven staan.”
Geplaatst op 18/09/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 18/09/2013
Chris Lamquet is een van die mannen die tussen Alvin Norge en De Mangakiller enorm geëvolueerd is in zijn tekenstijl. Als ik de oude Alvin albums bovenhaal dan zie je nog een nog niet perfecte stijl waar hij dat in De Mangakillers zeer goed heeft gedaan!
Royale de luxe
Geplaatst op 18/09/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Chris Lamquet is een van die mannen die tussen Alvin Norge en De Mangakiller enorm geëvolueerd is in zijn tekenstijl. Als ik de oude Alvin albums bovenhaal dan zie je nog een nog niet perfecte stijl waar hij dat in De Mangakillers zeer goed heeft gedaan!

Inderdaad. Daar zit heel wat progressie op.
witam
Geplaatst op 18/09/2013