We hadden het al aangehaald in een
eerder nieuwsbericht, maar nu hebben we eindelijk beelden om te tonen: de nieuwe look van Jommeke.
http://static2.hln.be/static/photo/2013/13/7/5/20130904133942/media_xll_6102395.jpgVoorlopig nog broederlijk naast elkaar, maar de nieuwe look gaat ook gebruikt worden voor heruitgaves van oudere albums. De tekening loopt nu achter de titel door en Jommeke zwaait naar ons.. dat zijn de grootste veranderingen dat we zo op eerste zicht vaststellen. Ballon uitgeverij had graag dat de titel benadrukt werd en dat lijkt alvast geslaagd.
Ook de achterkant van Jommeke werd aangepast. De traditionele lijst van verschenen albums verdwijnt naar de binnenflap. In de plaats komt er een korte inhoud en een verwijzing naar andere boeken.
De uitgeverij baseerde zich op marktonderzoek bij onder meer kinderen om de toch eerder beperkte wijzigingen door te voeren. Jommeke blijft Jommeke.
(Voor de nieuwsgierigen: De lay-out veranderde al vier keer, met de laatste keer in 1981. )
Ballon Media heeft trouwens nog meer te vieren. Ze is ook genomineerd voor de prijs van de Vlaamse Regering voor Beloftevolle Onderneming 2013. De winnaar hiervan wordt op 8 oktober bekend gemaakt. Met de speciale prijs wil de Vlaamse regering een onderneming belonen die zich duidelijk manifesteert als beloftevolle groeier. Meer info over deze prijs
hier.
Geplaatst op 04/09/2013
Citeren