De wederopstanding van Vertigo?

686
http://graphics8.nytimes.com/images/2013/07/01/business/01vertigo1/01vertigo1-popup.jpg

In maart dit jaar verliet Karen Berger Vertigo, een schok die door de hele comics wereld werd gevoeld. Vertigo is het huis van titels als Preacher, Sandman, V for Vendetta en Transmetropolitan. Stuk voor stuk titels die door Berger de kans hebben gekregen uitgegeven te worden. Wat zou er gaan gebeuren met Vertigo als zij weg is? Hierover is de voorbije maanden veel gespeculeerd en een veel gehoorde uitkomst van die speculatie was dat dit toch het eind zou zijn van de uitgeverij. Dit werd nog eens versterkt door het overhevelen van een titel als Hellblazer naar DC en de vele scenaristen die hun werk tegenwoordig publiceren bij concurrent Image Comics.

Shelly Bond heeft nu de leiding van de uitgever en is sinds het begin van de oprichting ook bij Vertigo betrokken. In een artikel van New York Times worden nu meerdere titels aangekondigd die aan moeten tonen dat Vertigo nog zeker niet is overleden.

Zo komt Sandman terug en niet zomaar... Sandman: Overture wordt weer geschreven door Neil Gaiman, de scenarist van de originele serie. De tekeningen zullen in deze tweemaandelijks te verschijnen 6-delige mini-serie worden verzorgd door J.H. Williams III, een van de beste tekenaars op dit moment die bekend staat om zijn innovatieve pagina layout.

Andere aangekondigde titels zijn The Discipline, een erotische thriller door Peter Milligan, Hinterkind, een comic over een vergane wereld door Ian Edginton, en The Dead Boy Detectives, een verhaal dat zich in de wereld van Sandman af zal spelen. Naast deze nieuwe titels zal American Vampire van Scott Snyder en Rafael Albuquerque in december weer terugkeren nadat een jaar pauze was ingelast.

De reeds lopende titels als Unwritten en Fables aangevuld met de nieuwe titels hierboven doen het erop lijken dat Vertigo nog lang niet afgeschreven is. Of dit zo is zullen we laten moeten beoordelen.

Bron: New York Times
Geplaatst op 01/07/2013 Citeren
MartinMnd
Geplaatst op 01/07/2013
Crew
5316
Laten we duimen. Dat was toch een uitgever dat me kon bekoren.
witam
Geplaatst op 01/07/2013
686
Nog twee titels komen er dit jaar uit, te weten Suiciders van Lee Bermejo, die nu voor het eerst op een maandelijkse titel zijn kunsten gaat vertonen en tevens scenarist is. De tweede titel is Coffin Hill.

Zie Bleeding Cool
MartinMnd
Geplaatst op 01/07/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Nog twee titels komen er dit jaar uit, te weten Suiciders van Lee Bermejo, die nu voor het eerst op een maandelijkse titel zijn kunsten gaat vertonen en tevens scenarist is. De tweede titel is Coffin Hill.

Zie Bleeding Cool

Ik zal toch eerder wachten voor:
DEAD BOY DETECTIVES
http://cdn.bleedingcool.net/wp-content/uploads/2013/07/DBD.PROMO_RGB_300.jpg

HINTERKIND
http://cdn.bleedingcool.net/wp-content/uploads/2013/07/HINT_Cv1.jpg

Sandman Overture
http://cdn.bleedingcool.net/wp-content/uploads/2013/07/SNDM_Promo_0.jpg

Die spreken me meer aan.
witam
Geplaatst op 01/07/2013
686
Ja Hinterkind en The Discipline lijken mij ook leuker dan Suiciders, maar ja Bermejo vind ik toch wel erg goed normaal gesproken. Batman Noel was zeer vermakelijk en wat hij daar heeft opgeschilderd was wel echt genieten. Ik ben dus zeer benieuwd naar wat hij hier gaat laten zien. Voordat de verhalen gebundeld zijn, zijn we toch wel meer dan een jaar verder.... alle tijd om te horen hoe goed de titels daadwerkelijk zullen zijn.
MartinMnd
Geplaatst op 01/07/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Voordat de verhalen gebundeld zijn, zijn we toch wel meer dan een jaar verder.... alle tijd om te horen hoe goed de titels daadwerkelijk zullen zijn.

Ja, dat is het voordeel van het wachten op de bundels :)
witam
Geplaatst op 01/07/2013
Vertigo heerst dus ma goe da ze door gaan!
Geplaatst op 07/07/2013 Citeren
Rand Altor
Geplaatst op 07/07/2013