Dieven stelen originele strips

Crew
5316
In Haacht hebben dieven een 'zware' slag geslagen door vele originele strips te stelen van de heer M. Claeys.

Volgens Claeys betreft het een 400-tal originele strips, meestal eerste drukken, van Jommeke, Suske en Wiske, De Rode Ridder, Nero en Piet Pienter en Bert Bibber. De gestolen strips, uit de jaren veertig, vijftig en zestig, waren dan ook verscheidene duizenden euro waard. Daarnaast zijn de dieven ook aan de haal gegaan met originele prenttekeningen en covers van de hand van Willy Vandersteen en Jef Nys.

Claeys verwoordt zijn reactie: "Het was mijn levenswerk en dat is nu verdwenen. Ik ben er kapot van".
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
13303
Ik heb ook veel eerste drukken... van strips die niet oud en niet veel waard zijn :)
Surya
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb ook veel eerste drukken... van strips die niet oud en niet veel waard zijn :)

En toch zou ik er daar ook al een paar niet echt graag van kwijt zijn... die van mij dan ;)
witam
Geplaatst op 29/05/2013

Nu nog niet, wacht nog een jaar of 40...
Royale de luxe
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
6907
Origineel geplaatst door Royale de luxe

Nu nog niet, wacht nog een jaar of 40...

Ik heb toch zwaar m'n twijfels of strips (eerste druk) nog ooit dezelfde waarde gaan halen als de klassiekers van 40 jaar geleden. Ik vermoed dat een aantal wel nog hoge prijzen gaan halen, maar zeker geen meer om van achterover te vallen...
Iyo74
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
13303
Tja, who knows? Maar veel van deze albums zijn van reeksen die over 40 jaar totaal vergeten zijn, en er zijn er meestal ook ruim voldoende van gedrukt.
Geplaatst op 30/05/2013 Citeren
Surya
Geplaatst op 30/05/2013
Toen waren er ook meer dan genoeg gedrukt. Onderschat niet hoe veel mensen geen waarde hechten aan sommige dingen. Als je ziet wat er soms bij het (grof)huisvuil wordt weggegooid. Of gewoon bij de papier ophaling. Menig vandersteentje en Hergeke heeft daar zijn originele eerste druk beeindigd.

Verder is het vooral de emotionele waarde. als ik dingen zoals Aldebaran, Siegfried en de trollen van Troy nog eens herlees binnen 40 jaar dan zal ik waarschijnlijk een rollercoaster van emoties instappen die zijn gelijke niet kent. Ik had dat nu al een beetje toen ik de gratis verkregen Suske en Wiske 'het eiland Amoras' las.

Daarbij er zijn genoeg gekken, en binnen 40 jaar hopelijk nog veel meer, die veel geld zullen geven aan oude prullen.
Geplaatst op 31/05/2013 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
7764
Binnen 40 jaar? 8o

Man, dan heeft drie vierde van Stripinfo het tijdelijke met het eeuwige geruild. Wat ben je dan nog met je waardevolle eerste drukken. We leven in een maatschappij van hebben, hebben, hebben, maar wat gaan we daar ooit mee doen? Liever schenken aan een museum, daar kan iedereen ervan genieten.

:D
fluiten
Geplaatst op 31/05/2013
OK ja 40 jaar is vanuit jouw standpunt overdreven maar ik hoop dan nog eens te kunnen terugkijken naar een vruchtbaar leven.

En of het nu eerste drukken zijn of heruitgaves dat zal me dan worst wezen. Maar voor het nageslacht is het natuurlijk leuker dat het eerste drukken zijn. Kwestie van ook wat waardevols achter te laten.
Royale de luxe
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
7764
Gek woord toch: Nageslacht. :P
fluiten
Geplaatst op 31/05/2013
Crew
6907
Origineel geplaatst door fluiten
Liever schenken aan een museum, daar kan iedereen ervan genieten.

Ik heb hier een mini-museum dat best nog wat uitbreiding kan gebruiken. Schenk dus gerust! :D
Iyo74
Geplaatst op 31/05/2013