Eindelijk... eindelijk weten we (iets) meer.
http://static3.hln.be/static/photo/2013/15/8/14/20130503134327/media_xll_5786009.jpgEr komt eenmalig een nieuwe korte reeks van Suske en Wiske. Het zullen slechts 6 delen zijn, maar ze zullen dan wel in niks lijken op onze vertrouwde Sus en Wis. Neen, ze komen terecht op Amoras in het jaar 2047 (dat is alvast geen verrassing) maar daar is er een oorlog bezig tussen de vetten en de mageren. De teletijdsmachine die hier voor zorgt werd per ongeluk bediend door Lambik, wat eveneens zorgt voor een ontploffing. Als ze later Schanulleke terugvinden, zijn ze overtuigd dat Wiske dood is. Maar zoals gezegd, Wiske en Suske bevinden zich in de 'hel': er is veel geweld en bloed dat vloeit. En blijkbaar zou Wiske zelfs sterven in aflevering 1. Met andere woorden dit is een reeks die niet strookt met de andere, bekende reeks, maar zijn eigen saga vertelt.
Deze reeks is het werk van Charel Cambré en Marc Legendre. Zij leveren ons een reeks die veel moderner en geweldadiger oogt, maar toch klassieke elementen weet te behouden zoals de kledij. Maar voor de rest mocht en kon alles en dat zullen we dan ook zien.
Hier kan je een aantal plaatjes terugvinden.
Op 8 mei verschijnt deel 1. En deel 2 op 6 november, wat gelet op de cliffhanger (de dood van Wiske) waarschijnlijk niet snel genoeg kan komen. Elk album zal 56 pagina's bevatten en 6.95 euro kosten.
Geplaatst op 03/05/2013
Citeren
Een interview met de makers, Leen Vandersteen en Johan De Smedt (standaard uitgeverij) kan je
hier vinden.
Geplaatst op 04/05/2013
Citeren
Al wat ik al gezien heb vind ik nu toch niet van een hoog niveau... Het is S&W volwassen maar had toch meer afwerking, diepte en detail verwacht in de tekeningen... ik ben wel benieuwd op het album en wat ze er van gemaakt hebben.
Hoe zijn ze rond de wil van Vandersteen geraakt? Had hij niet gezegd, in zijn testament, dat S&W nooit in volwassenere versie mocht verschijnen?
Geplaatst op 04/05/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Al wat ik al gezien heb vind ik nu toch niet van een hoog niveau... Het is S&W volwassen maar had toch meer afwerking, diepte en detail verwacht in de tekeningen... ik ben wel benieuwd op het album en wat ze er van gemaakt hebben.
Hoe zijn ze rond de wil van Vandersteen geraakt? Had hij niet gezegd, in zijn testament, dat S&W nooit in volwassenere versie mocht verschijnen?
Ik vrees eigenlijk dat het nooit kan opleven tegenover de hype dat gecreëerd is. De verwachtingen zijn te hoog en ik vermoed dan ook dat velen na de eerste gaan teleurgesteld zijn. (maar hopelijk ben ik helemaal verkeerd en is het uitzonderlijk)
Volgens Leen Vandersteen wordt de geest van het testament gevolgd.. dus tja. Ik weet ook niet exact wat er in staat, maar zij wellicht (duhh!) wel. Ik ga er maar vanuit dat het klopt wat ze zegt.
Geplaatst op 04/05/2013
Citeren