Het 35ste Asterix-avontuur zal Asterix bij de Picten heten. In oktober verschijnt dit album. Het bijzondere is niet zozeer de aanwezigheid van de Picten, maar wel wie het album gemaakt zal hebben.
Tot nu toe had Albert Uderzo de tekenpen in handen. Sinds René Goscinny overleed in 1977, maakte Uderzo bovendien ook de scenario's. Maar nu, voor de eerste keer zonder de hand van de 85-jarige Uderzo. Aan het stuur van dit album staan Jean-Yves Ferri en Didier Conrad. Ferri verzorgt het scenario en Conrad tekent.
We zijn benieuwd wat deze nieuwe samenwerking gaat betekenen voor wat ik toch als een stukje stripgeschiedenis durf te beschrijven. We kijken al uit naar oktober.
Geplaatst op 26/03/2013
Citeren
dju witam was me voor met posten lol.
als toch wel hevige asterix genieter ben ik hier erg benieuwd naar,
maar vooral...ik hou men hart toch stevig vast,een uber serie als asterix,in handen van iemand anders dan de originele tekenaars,ik bibber en beef!
het is almo geweten dat als een andere tekenaar/scenarist een mijlpaal serie overneemt dat dit niet altijd iets positiefs is,kijk maar naar de reeks robbedoes(geen verder commentaar erover nodig :rolleyes: ) ok een reeks evolueert nu eenmaal,maar het probleem is,het is asterix! de onnavolgbare humor van goscinny aleen al,niemand buiten franquin kon hieraan tippen,de humor,het spelen met namen en woorden,er is maar 1 goscinny,net zoals er maar 1 franquin was,dit kan me met de beste wil niet nadoen...de humor was uniek,de tekeningen (in het algemeen,de uitdrukkingen,de spanning in de bewegingen)dit was een uniek duo,dit kan men niet voorzetten,ook al wou ik dat de reeks oneindig voorgezet werd,maar spijtig genoeg was de laatste van uderzo zelf niet meer van qualiteit,dus mede stripofielen,ik ben er niet gerust in.
het klinkt spijtig maar van bepaalde reeksen zouden ze gewoon moeten afblijven,en hun prestige laten zoals we ze kenden,einde is einde,maar...de kassa moet weer rinkelen waarschijnlijk...
maar ik ben enorm benieuwd en kijk er naar uit!maar toch...ze zijn gek die romeinen...
Geplaatst op 26/03/2013
Citeren
Slechter dan dat gruwelijke album dat in onze top 1 van slechtste albums ooit staat kan het niet worden, dat staat vast :)
Geplaatst op 26/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door lagaffe
het is alom geweten dat als een andere tekenaar/scenarist een mijlpaal serie overneemt dat dit niet altijd iets positiefs is,kijk maar naar de reeks robbedoes(geen verder commentaar erover nodig :rolleyes: )
Hoezo ? toch geen spijt dat Franquin de reeks heeft overgenomen van Jijé? Of dat Tome & Janry de reeks overnam van Broca?
Ik geef toe dat het soms niet echt goed loopt, en Robbedoes is een spijtig voorbeeld op dit moment, waar de spinofs (
Kobijn !!!) beter zijn dan het origineel.
Maar anderzijds kan het bijhouden van een reeks ook het niveau gigantisch laten dalen (Asterix, Rode Ridder, Thorgal,...).
Als je dan naar de USA kijkt, die superheldenreeksen worden door tientallen auteurs gemaakt (gelukkig niet allemaal tegelijk ;) ), wat een zeer wisselend niveau geeft. Maar zeer wisselvallig wil zeggen soms slecht, maar ook soms zeer goed.
Conclusie: laat Conrad nog maar eens zijn gang gaan, misschien levert het weer een pareltje op.
Geplaatst op 26/03/2013
Citeren
Origineel geplaatst door lagaffe
het is almo geweten dat als een andere tekenaar/scenarist een mijlpaal serie overneemt dat dit niet altijd iets positiefs is,kijk maar naar de reeks robbedoes(geen verder commentaar erover nodig :rolleyes: )
Amaai... is dat niet wat kort door den bocht... volgens mij hang je te veel vast in sentiment. 8o
Wat een reeks defacto de nek omdraait is de lengte. Als ze te lang worden is er in de Europese strip meestal het vet van af na een 15 tal albums.
Ik kijk er wel naar uit naar dat nieuwe duo. ik hoop alleen dat ze de grafische manier van werken niet te veel veranderen. Akkoord de karakters zijn veranderd in de loop van tijd maar een Aquablue achtige update hoeft voor echt niet.
Geplaatst op 27/03/2013
Citeren