http://www.uitgeverijbarabas.nl/douwe-dabbert//images/cover.jpgBlijkbaar waren zowel Silvester als Uitgeverij Barabas geïnteresseerd in het opnieuw uitbrengen van
Douwe Dabbert. Het pleit is nu beslist en de
uitgeverij Barabas gaat vanaf nu de hele reeks in een nieuwe luxe-uitgave uitbrengen.
Op 9 maart zou het eerste deel, De Verwende prinses, er moeten zijn. In het najaar zal deel 2, Het verborgen Dierenrijk, volgen.
Indien je interesse hebt, is het belangrijk om te weten dat er slechts 175 exemplaren zullen gedrukt worden en dat ze niet te vinden zullen zijn in de meeste ssz. De enige manier om ze in huis te halen is via de website van de
uitgeverij of via de stripwinkel Barabas.
Weet ook dat het redelijk prijzig is (te verwachten bij een druk van 175 luxe-exemplaren): De intekenprijs bedraagt € 149,95 per deel, exclusief € 14,95 verzendkosten voor Nederland en 19,95 voor België.
Technisch:
-Luxe Hardcover op groot formaat 34 x 45 cm
-Zwart kunstlederen uitvoering met zilveren opdruk
-Speciale cover met preeg
-Zilveren beschermhoeken
-200 grams papier
-Voorzien van een ex libris gelijk genummerd aan het album
-Originele pagina's voor het eerst gedigitaliseerd en bijna 1 op 1 integraal geplaatst, inclusief kleine foutjes in tekst en tekeningen die voor publicatie voor het weekblad Donald Duck werden aangepast.
Geplaatst op 31/01/2013
Citeren
Dat is inderdaad behoorlijk prijzig. Ik denk dat ik m'n centjes toch maar in een iets meer gedifferentieerd aanbod ga investeren.
Geplaatst op 02/02/2013
Citeren
Origineel geplaatst door Iyo74
Dat is inderdaad behoorlijk prijzig. Ik denk dat ik m'n centjes toch maar in een iets meer gedifferentieerd aanbod ga investeren.
Dat is ook mijn idee, maar ik heb pas recent gelezen (weet niet meer waar) dat er een trouwe basis is die afnemers zijn van de luxe-uitgaves van Sherpa dus waarschijnlijk zal dat hier ook zo zijn.
Geplaatst op 03/02/2013
Citeren
Tja, daar ben je als regulier strip fan niets mee natuurlijk. 170€ per album is zelfs er helemaal over. Het mag dan al iets exclusief zijn. Er zit niet eens een originele plaat bij als je intekent op de volledige collectie.
Als ze de complete reeks uitbrengen ben je maar eventjes een kleine 4000€ kwijt.
Geplaatst op 03/02/2013
Citeren
Ik had de berekening nog niet gemaakt maar 4000... vierduizend.. euro... dat is 160 000 oude belgische frankskes.... pffffffffff... 8o
Geplaatst op 03/02/2013
Citeren
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik moet daar toch al even (en langer) voor sparen!
't Moet toch ook voordelen hebben om niet op een cent te moeten kijken.
Geplaatst op 04/02/2013
Citeren