De Geverniste Vernepelingskes: geen Steven Dupré meer

Crew
5316
Ondertussen zitten we aan aflevering 3598 (of zoiets) en ja hoor, de tekenaar van de stripreeks De Geverniste Vernepelingskes stopt er mee. Het is te zeggen de redactie van Ché, het magazine dat een voorpublicatie van de reeks doet, vindt dat Steven Dupré te realistisch tekent. Bijgevolg weigeren ze de tweede aflevering van hem te publiceren vanwege niet karikaturaal genoeg. Dit betekent waarschijnlijk dat Steven Dupré afgevoerd wordt en dat we een volgende aflevering in deze soap gaan krijgen: na Jan Bosschaert, Dirk Stallaert, Urbanus en Steven Dupré is het tijd voor??? Als we cynisch zouden zijn, zouden we zeggen dat ze een tekenaar per pagina moeten aanstellen, maar laten we vooral hopen dat er vlug een definitieve oplossing gevonden wordt. Bevorderlijk voor de strip zelf is deze estafette niet echt.

(Info komt van Stripelmagazine)
Geplaatst op 27/01/2013 Citeren
witam
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
13303
Je zou bijna gaan denken dat het een geniale marketing campagne is waar niemand iets van snapt :)
Surya
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
6907
Origineel geplaatst door Surya
Je zou bijna gaan denken dat het een geniale marketing campagne is waar niemand iets van snapt :)

Zover had ik nog niet gedacht, maar wie weet...
:D ;)
Iyo74
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
5316
Zou dat veel opleveren zo een soap van komen en gaan? Ik denk dat velen daardoor eerder gaan denken dat de strip op zijn laatste poten loopt.. allez zo zou ik toch denken.
witam
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
6907
Goh, ik denk dat dit bij zo'n soort strips niet echt veel uitmaakt. Om een modewoordje te gebruiken: 't is eerder een populistische strip die de mensen kopen uit sensatiezucht en nieuwsgierigheid.
Iyo74
Geplaatst op 27/01/2013
+ in de VS hebben ze al bewezen dat het niet nodig is om vaste scenaristen en tekenaars te hebben. Waarom zou dat in Europa anders zijn? Tot zolang het succesvol is voor de uitgeverij zal het wel meevallen.

op deze manier krijgen ze natuurlijk veel aandacht. Niet dat ik eraan denk om dat product aan te schaffen.
Royale de luxe
Geplaatst op 27/01/2013
Ik vind het vooral erg voor Steven Dupré. Het ging hem dan eens voor de wind, en nu... Casterman doet moeilijk over de Franse Midgard, Kaamelot stagneert, ... Echt geen chance.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/01/2013
Crew
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik vind het vooral erg voor Steven Dupré. Het ging hem dan eens voor de wind, en nu... Casterman doet moeilijk over de Franse Midgard, Kaamelot stagneert, ... Echt geen chance.

Inderdaad, als je het zo op een rijtje zet... hopelijk verandert Ché nog van mening.
witam
Geplaatst op 27/01/2013