Zijn de stripverhalen van Suske en Wiske nog te redden?

Crew
904
Nu op Radio1!

Zijn de stripverhalen van Suske en Wiske nog te redden? GEEF JE MENING
reacties11 reactiesStuur naar een vriendStuur naar een vriend
tagsPeeters & Pichal actua strip Suske verkoop Wiske

Het gaat niet goed met Suske en Wiske. In 16 jaar tijd hebben ze bijna driekwart van hun lezers verloren. Wat loopt er fout met 'Suske en Wiske'? En is de strip nog te redden? Stripexpert Toon Horsten reageert.

Ook jouw mening is welkom. Lees jij nog graag stripverhalen van Suske en Wiske? Wanneer ben je afgehaakt? Koop je de strips nog voor je kinderen of kleinkinderen? Laat het ons w
Geplaatst op 27/09/2011 Citeren
pepzaza
Geplaatst op 27/09/2011
Crew
13303
Ik moet het gemist hebben. Wat was de conclusie?
Surya
Geplaatst op 27/09/2011
Crew
7764
Zoals gebruikelijk bij Peeters en Pichal. Voorstander blijft voorstander en tegenstander blijft tegenstander.
En dat een man die al 21 jaar dood is nog 1,2 miljoen strips verkoopt is een unicum. Voor de rest de gebruikelijke blabla die je hier ook kan terug vinden.

En dan nu een verslag over een volgend stripfiguur, nl. koning Albert op radio 1. :D
fluiten
Geplaatst op 27/09/2011
351
ik ben blijkbaar te laat voor er wat over te posten,ik had het ook gelezen in de krant deze morgen,hieronder een artikel erover in het laatste nieuws.
ik ben blij dat er eindelijk wat waarheid over geschreven word en dat eindelijk iemand eens de feiten onder ogen durft te zien!
ik was/ben al verslaafd aan suske wiske strips sinds ik peuter was maar sinds de strip een ware fabriek van slechte productie (als het maar opbrengt aan de lopende band)is geworden dankzij de nieuwe tekenaar en scenarist heb ik maar besloten van deze reeks zelf geen blik waardig meer te gunnen,er zijn nu altijd voor en tegenstanders maar voor mij en wel meer mensen is suske en wiske tegenwoordig niets anders meer dan..brol.
ze hadden beter gewoon moeten stoppen op hun hoogtepunt en met passend eerbetoon en fierheid moeten eindigen.(een hint voor de spijtig genoeg nieuwe asterixen die gaan uitkomen...)
een geluk dat ik nog altijd de oude suske en wiskes kan koesteren toen ze nog op hoog niveau waren,waar is de tijd :rolleyes:

//http://www.hln.be/hln/nl/948/Kunst-Literatuur/article/detail/1324999/2011/09/27/Oubollige-Suske-en-Wiske-doen-het-niet-meer.dhtml
lagaffe
Geplaatst op 27/09/2011
Crew
7764
fluiten
Geplaatst op 27/09/2011
Crew
13303
Daar ging ik voor kijken, maar daarjuist was 't nog die van gisteren...
Surya
Geplaatst op 27/09/2011
Ik heb geen zin om op die onzin te antwoorden... maar kan het toch niet laten. Weliswaar ga ik het niet op die site ginder doen.

S&W is voor een jong publiek gemaakt en niet voor volwassenen. Als je als volwassen televisie ontspanning wilt ga je toch ook niet blijven kijken naar TIK TAK en studio 100 reeksen?
Royale de luxe
Geplaatst op 27/09/2011
Crew
13303
Right on Sven
Surya
Geplaatst op 27/09/2011
Als ik bij mijn kleinkinderen kom met de nieuwe S&W, dan is dat boekje toch vlug verdwenen, evenals Jommeke, Kiekeboes, Donald Duck enz...

Dus alles blijft nog steeds relatief.

In mijn stripspeciaalzaak zie ik veel nieuwe reeksen opduiken en weer even vlug verdwijnen. Misschien mogen de oplagen van al die 'ernstige vernieuwende stripreeksen' ook eens opgezocht worden. Ik vrees dat deze heel ontnuchterend zullen zijn. ?(

Dus laat S&W en Jommeke maar voort doen, mijn kleinkinderen zullen ze alvast zeker lezen. 8)
Geplaatst op 28/09/2011 Citeren
sakula3694
Geplaatst op 28/09/2011