Belgische stripreeks ‘De Krobbels’ krijgt film

Crew
7894
In 2013 zal een film van De Krobbels verschijnen, volgens de berichtgeving van De Morgen van 29-08-2011

http://img832.imageshack.us/img832/1272/krobbelsafb.jpg
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Veter
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
904
aah, nostalgie...
Ik had in mijn jeugd maar een paar strips en de krobbels was er één van. Ik vond ze geweldig, veel leuker dan die saaie smurfen. Hopelijk behouden ze hun scherpe kantje.
Ik durf wel de strip niet meer te herlezen uit schrik dat hij in mijn geheugen beter is dan dat ik hem nu zou vinden.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
pepzaza
Geplaatst op 30/08/2011
nou de trailer toont dat ze toch niet zo veel van hun 'edge' verloren zullen hebben (in het beetje dat je maar ziet), het zal misschien wat 'rating' vriendelijker zijn dat wat je in je gedachten had.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 30/08/2011
6
Ik kan me de Krobbels herinneren als een sublieme strip, driedimensionaal (of was het juist tweedimensionaal) onder de deur doorklappen. Grappige ruziemakende mannetjes. Volop humor.
Ik kan me drie boeken herinneren, wel een rare keuze om eens Film van te maken, trouwens. Welke (oude) strips zou ik nog wel verfilmd willen zien... films van Rocky (Frank Margerin) en een korte films van Heinz! En een film van Archie, de man van staal. Luc Oriënt, de serie! Bruno Brazil, haalde zijn helden toch al uit films. En, even andersom gedacht, welke series van vroeger zou ik graag in stripboek willen zien? Ling Chung! Serie over een eiland van vechters tegen duizenden losgelaten demonen, subliem (althans in mijn herinnering), Blake's seven, geen idee waar het verhaal precies over ging maar space en ontsnapping good guys bad guys (eigenlijk een soort Hans maar dan anders).
Maar eerst maar de Krobbels zien....
Geplaatst op 02/10/2011 Citeren
Aris
Geplaatst op 02/10/2011
Crew
7764
Origineel geplaatst door pepzaza
Ik durf wel de strip niet meer te herlezen uit schrik dat hij in mijn geheugen beter is dan dat ik hem nu zou vinden.

Een maand of vier geleden nog eens herlezen en die blijft dus verbazend goed. Niet zoals jommeke of de Smurfen. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, hoor. :-)
Geplaatst op 02/10/2011 Citeren
fluiten
Geplaatst op 02/10/2011