Zilveren Dolfijn stopt!

Crew
7894
Zag net op de site dat De Zilveren Dolfijn stopt! Site gaat zelfs offline half september!
Het was al een tijdje duidelijk dat het ginder niet vlot meer ging, maar stoppen... Spijtig...

De tijd is gekomen voor ons om te stoppen met de site. Tijd gebrek gaf uiteindelijk de doorslag voor deze beslissing.
We bedanken iedereen die ons geholpen heeft, het was een mooie tijd.

De site blijft nog tot half september online.
25 augustus 2011
Zilveren Dolfijn Team

http://www.zilverendolfijn.nl/zz/ss/1/NL/ALBERTCO/m/zd.html
Geplaatst op 25/08/2011 Citeren
Veter
Geplaatst op 25/08/2011
Wow, dat is toch een klassieker!
belgianbingo
Geplaatst op 25/08/2011
Crew
13303
Wel, ik wil hen alvast bedanken voor het geleverde werk over al die jaren. Toen ik met deze site begon kende ik hen niet, maar heb hen snel weten te vinden. Mijn doel is steeds geweest om groter te worden, en ik denk dat dat inmiddels ook gelukt is, maar het werk dat zij geleverd hebben is toch altijd voor veel mensen zeer waardevol gebleken. Jammer dat de site niet met zijn tijd mee ging, iets wat ik wel probeer te doen.
Surya
Geplaatst op 25/08/2011
Crew
409
Erg jammer, ze waren een van de eersten en erg conscentieus, kuddos voor het werk wat ze geleverd hebben....Het geeft ook te denken, maakt niet uit met wat voor excellente voornemens een website wordt opgestart, als andere prioriteiten voorrang krijgen, kan een website van de een op andere dag verdwijnen...Ik heb dat vaker gezien, een reden waarom papier nog niet helemaal haar bestaansrecht heeft verloren...
Geplaatst op 26/08/2011 Citeren
sennim
Geplaatst op 26/08/2011
enige oplossing is dat sites zoals deze op een bepaalde manier een vaste inkomensbron verkrijgen en/of belangrijk genoeg worden voor een groter mediabedrijf om op te kopen. Anders blijft het voortbestaan altijd een vraagteken op de lange duur.
Royale de luxe
Geplaatst op 26/08/2011
Crew
409
...Amen...
sennim
Geplaatst op 26/08/2011
Crew
13303
Origineel geplaatst door Royale de luxe
enige oplossing is dat sites zoals deze op een bepaalde manier een vaste inkomensbron verkrijgen en/of belangrijk genoeg worden voor een groter mediabedrijf om op te kopen. Anders blijft het voortbestaan altijd een vraagteken op de lange duur.

Ik sta altijd open voor een astronomisch hoog bod :)
Surya
Geplaatst op 26/08/2011
Crew
6907
Origineel geplaatst door Surya
Ik sta altijd open voor een astronomisch hoog bod :)

8o Altijd gedacht dat jij onomkoopbaar was! 'k Ben dus weer een illusie armer... ;(
Geplaatst op 27/08/2011 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 27/08/2011
maar Surya is dan wel rijker... :P
Geplaatst op 27/08/2011 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 27/08/2011
Crew
13303
Neen, eerlijk: als iemand de site wil overkopen, dan sta ik daar voor open. Maar er zouden voorwaarden aan verbonden zijn, as in: alles wat nu gratis is moet gratis blijven, de meeste van de nieuwe functionaliteit zal gratis moeten zijn en dergelijke. En 't mag geen melkkoe vol reclame worden. Ik denk niet dat er veel mensen interesse zouden hebben om daar geld in te pompen :)
Geplaatst op 28/08/2011 Citeren
Surya
Geplaatst op 28/08/2011
http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#OokNog2708

Naar aanleding van het opdoeken van De Zilveren Dolfijn worden we nog eens genoemd op de Stripspeciaalzaak

"De tijd is gekomen voor ons om te stoppen met de site. Tijd gebrek gaf uiteindelijk de doorslag voor deze beslissing.We bedanken iedereen die ons geholpen heeft, het was een mooie tijd. De site blijft nog tot half september online." Met deze woorden nemen de Nederlandse makers van de onlinedatabank De Zilveren Dolfijn na vijftien jaar afscheid. De website hoorde beslist tot ons lijstje favorieten om gegevens over verschenen strips te raadplegen en al eens een cover te downloaden. De site was een ware referentie. Ondertussen zijn Stripinfo en Catawiki er in ons taalgebied bij gekomen met modernere navigatiesystemen, maar De Zilveren Dolfijn bleef er steeds als de pinken bij om de databank aan te vullen met de allernieuwste strips. Covers en gegevens van de anderstalige uitgaven staan er in de meeste gevallen eveneens bij. Voor de naam gingen de makers te rade bij het gelijknamige ruimteschip uit de sf-reeks Axel Moonshine.
belgianbingo
Geplaatst op 28/08/2011
het is zeer spijtiig dat zilveren dolfijn er mee stopt maar ik hoop dat die zaken dat op hun site stonden snel hier ook op kunnen gevonden worden

ik vond dit een zeer goede site
stripverzamelaar1981
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
6907
Origineel geplaatst door stripverzamelaar1981
het is zeer spijtiig dat zilveren dolfijn er mee stopt maar ik hoop dat die zaken dat op hun site stonden snel hier ook op kunnen gevonden worden

Vermoedelijk zijn zowat alle gegevens die daar te vinden zijn hier al aanwezig.
De makers hebben trouwens een heel verdienstelijke job verricht. Hopelijk stoppen ze niet volledig en vieren ze hun stripkriebels verder bot op deze site. (hint hint)
Iyo74
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
7894
Ik denk ook niet dat er bij de ZD nog veel gegevens staan die wij niet hebben.
Ze waren de pioniers, en lange tijd dé referentie, ik blijf het jammer vinden dat zo'n monument verdwijnt.

Over de medewerkers: er zijn verschillende (vroegere) medewerkers die hier ook al langer actief zijn (o.a. ondergetekende) :D
Veter
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
13303
Ah, ben jij een overloper? :)

Ik heb er zelf ook enkele aanpassingen in ingevoerd, maar ik vond het niet zo'n handig systeem. Ik hoop dat 't op dat vlak hier vlotter loopt.
Surya
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
7894
Inderdaad, alles moest via mail gebeuren, een tijdrovend karweitje. Hier ging dat allemaal veel makkelijker! En intussen gaat dat hier ook al 10 keer makkelijker dan vroeger :)
Maar ik ben daar eigenlijk altijd blijven meewerken tot eind 2009, toen Gien liet weten dat ze geen tijd meer hadden voor regelmatige updates. Ik denk dat daar al de kiem gelegd werd voor het stoppen van de site.
En ik had hier eigenlijk ook al genoeg werk. :)
Veter
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
7764
Origineel geplaatst door Veter
Over de medewerkers: er zijn verschillende (vroegere) medewerkers die hier ook al langer actief zijn (o.a. ondergetekende) :D

En ondergetekende. :D
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
fluiten
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
7894
En een update: ZD heeft besloten online te blijven, wordt niet meer bijgewerkt, maar blijft te raadplegen.

Na de vele reacties over het opheffen van de Zilveren Dolfijn, hebben we besloten om de website toch actief te houden. De site wordt vanaf 25 augustus 2011 voor onbepaalde tijd niet meer bijgewerkt, maar zal wel als naslagwerk online blijven. 12 september 2011, Zilveren Dolfijn team.
Geplaatst op 13/09/2011 Citeren
Veter
Geplaatst op 13/09/2011
763
Altijd jammer als zo'n instituut ermee stopt maar heb eerlijk gezegd sinds 2007, toen ik deze site tegenkwam niet meer terug gekeken. Zoals al eerder aangehaald is dit een veel relaxter systeem waar iedereen die zich er een beetje bij betrokken voelt makkelijk aan kan bijdragen. Wellicht is dat het succes van deze site... toch een beetje een 'ons gevoel' of zo. I dunno...
Rutger
Geplaatst op 13/09/2011
Crew
13303
Dat was mijn bedoeling in elk geval: een site voor en door de liefhebbers :)
Surya
Geplaatst op 13/09/2011
763
Origineel geplaatst door Surya
Dat was mijn bedoeling in elk geval: een site voor en door de liefhebbers :)

Nou... dat is dan in mijn ogen prima gelukt Surya!

Haha... nou nog een keer een overzichtelijke strip-marktplaats op de site en ik ben helemaal happy!
Rutger
Geplaatst op 13/09/2011