zozolala stopt ermee????

Net deze tweet zien passeren op de site:

Zone5300 Triest nieuws> Het door stripwinkels gefinancierde magazine Zozolala stopt er na 30 jaar mee.

Weet iemand hier iets meer van?

edit: stripspeciaalzaak
Geplaatst op 21/07/2011 Citeren
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/07/2011
Staat ook op De Stripspeciaalzaak: http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#ZozoLala
belgianbingo
Geplaatst op 21/07/2011
1739
Oeh, wat jammer... :(
Kreeg t blad al bijna niet meer te pakken hier in town, maar heb er altijd erg van genoten...
mi-jah
Geplaatst op 21/07/2011
1739
Op de site staat nog niets over dit jammere nieuwtje...
mi-jah
Geplaatst op 21/07/2011
same here, het blad heeft me enorm veel 'andere' strips bijgebracht en auteurs leren kennen. Hun diepgravende analyses waren altijd de moeite waard.

Hoewel ik moet toegeven dat ik het blad de laatste jaren slecht sporadisch meer las.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/07/2011
1739
De distributie was enorm verslechterd de laatste jaren, hier in de buurt gewoon niet te krijgen...
Zal ermee te maken hebben dat de winkels hun voorraad wél moesten kopen... (als ik me niet vergis)
Eeuwig zonde in ieder geval.
Heb ook n boel moois en 'anders' ontdekt door dit blad...
mi-jah
Geplaatst op 21/07/2011
763
Erg jammer.... wederom een verschraling van het striplandschap.

Is het bekend of ze verder gaan met een digitale editie?
Rutger
Geplaatst op 21/07/2011
Crew
7764
Dat word tijd. ZZLL was allang voorbijgestreefd. Stripnieuws gebeurd online, diepgang via bladen. En ZZLL behoorde daar niet langer bij.
fluiten
Geplaatst op 21/07/2011
1739
Origineel geplaatst door fluiten
Dat word tijd. ZZLL was allang voorbijgestreefd. Stripnieuws gebeurd online, diepgang via bladen. En ZZLL behoorde daar niet langer bij.

Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed snap, maar zover ik ZZLL heb kunnen volgen, waren ze juist erg goed in diepgang...
Dat stripnieuws nu hoofdzakelijk online is, geef ik je gelijk in.
Geplaatst op 22/07/2011 Citeren
mi-jah
Geplaatst op 22/07/2011
Crew
7764
Origineel geplaatst door mi-jah

Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed snap, maar zover ik ZZLL heb kunnen volgen, waren ze juist erg goed in diepgang...

Je formuleert het goed. Dat waren ze! :D

Geef toe dat de laatste delen meer recensies bevatten dan diepgaande interviews, hé.
fluiten
Geplaatst op 22/07/2011
1739
Origineel geplaatst door mi-jah

Je formuleert het goed. Dat waren ze! :D

Geef toe dat de laatste delen meer recensies bevatten dan diepgaande interviews, hé.

Aha, tja die laatste delen heb ik dus niet, wegens al n ruim jaar onvindbaar hier in de buurt. :(
Jammer dat het dus minder geworden was...
Hoe dan ook vind ik t zonde, en hoop ik dat ze wel digitaal blijven doorgaan.
mi-jah
Geplaatst op 22/07/2011
Uit De Morgen van vandaag:

Striptijdschrift ‘Zozolala’ geeft er de brui aan

Brussel

Na 30 jaar geeft de redactie van het Nederlandse stripinformatieblad Zozolala er de brui aan. Dat werd deze week bekendgemaakt door het concurrerende stripblad Stripschrift.

Zozolala was sinds 1982 een tweemaandelijks gratis stripinformatieblad dat volledig afhankelijk was van de goodwill van stripwinkeliers in Nederland en Vlaanderen. Zij kochten exemplaren in, trouwe klanten kregen het als extraatje mee met klantenbinding als inzet. In de stripscène had het blad een erg goede reputatie dankzij kritische interviews, essays en recensies. Volgens redacteur Hans Pols was het al een tijdlang niet meer financieel te bolwerken en lagen de kosten hoger dan de opbrengsten. Adverteerders bleven al die jaren uit. Kwatongen beweren dat het blad in al die jaren niet met zijn tijd zou zijn meegegaan. Redactioneel zouden ze te elitair geweest zijn, en naar verluidt werd geweigerd om in kleur te verschijnen. Het Nederlandse Stripschrift daarentegen stapte jaren geleden al over naar vierkleurendruk. Dit jaar zou Zozolala zijn dertigjarig jubileum vieren. Om die reden werd besloten om in schoonheid te eindigen. In het extra dikke slotnummer, dat in augustus verschijnt, wordt teruggeblikt op de geschiedenis van het tijdschrift. De redactie gaf ondertussen wel te kennen aan een digitale doorstart te werken. (GDW) Alle info op: www.zozolala.com
JanLaloux
Geplaatst op 22/07/2011
Crew
904
De Nederlanders zijn de laatste jaren stikjaloers over ons stripbeleid en hoe we via subsidies jonge auteurs aan de bak laten komen.
Wel, hier ligt een kans voor de Nederlandse regering, subsidiëren die hap. En dan verspreiden via alle bibliotheken, zo bereiken ze dan een veel groter publiek.
Maar ja, het is crisis, hé. ;(

Voor mij heeft ZoZoLaLa heel veel betekend en de weg geopend naar de betere auteurs. Ik vind het dus doodjammer.
Geplaatst op 23/07/2011 Citeren
pepzaza
Geplaatst op 23/07/2011
1739
Origineel geplaatst door pepzaza
...subsidiëren die hap...

Volgens mij heb je het NL nieuws over kunst & cultuur de laatste tijd niet echt gevolgd. :rolleyes: ;)
mi-jah
Geplaatst op 23/07/2011
?(
Ik heb alle nummers en moest toch dikwijls (ook in het laatste nummer) iets vernemen wat ik nog niet wist.

Elke bron die opdroogt is opnieuw een achteruitgang maar dat moet men tegenwoordig dikwijls vaststellen. :(
sakula3694
Geplaatst op 23/07/2011