Nieuwe Striplabel Blloan brengt selectie hoogvliegers

Onder de imprint Blloan - de letters van het huis door elkaar geblazen – brengt de Antwerpse uitgeverij "Ballonmedia" voortaan elk jaar een kleine selectie hoogvliegers uit de stripwereld op de markt. Met vier titels in september, drie in oktober en drie in november zet het nieuwe striplabel zich meteen stevig op de kaart.

Die eerste lichting is even divers als verrassend... Tien voltreffers uit de stripwereld van vandaag. Van de gitzwarte thriller Black Page over het frivole De zoon van Rembrandt tot het poëtische Dromen & muizenissen. Van grote namen als Joann Sfar tot aanstormend talent als Bastien Vivès. Wie bijt mee de spits af? Het sublieme Vijfduizend kilometer per seconde van de Italiaan Manuele Fior, de Fauve d’Or van het jongste festival van Angoulême. Nieuwsgierig? Het volledige programma vindt u op de nieuwe website www.blloan.com
Geplaatst op 08/06/2011 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 08/06/2011
3030
Dat zijn mooie boeken die ze gaan uitgeven.
I Kill Giants en Parker heb ik natuurlijk al in het engels (aanraders), maar aangezien de andere boeken integrales zijn,
zie ik me er toch weer beginnen met nederlandstalige strips.

Op het ander forum is er sprake dat Ballon (niet Blloan) ook integrales van Aldebaran, Pin-up, Murena (de 2de) en ev. Klaagzang Verloren Gewesten zou gaan uitgeven.

Aldebaran zal ik me bijna zeker opnieuw kopen, andere titels sluit ik niet uit. Ga ik dan toch weer enkele nederlandstalige strips kopen. :D
Let op : dit zijn geruchten, maar het is uit goede bron.
spock
Geplaatst op 08/06/2011
dit zijn inderdaad veelbelovende titels. Een label om in de gaten te houden!

Het nieuws van de integrales is gewoonweg super. Vooral Klaagzang kijk ik heel hard naar uit. Zou het zowaar een trend worden op de Nederlandstalige markt (na ook Dark Dragon books)?
Martin Van K
Geplaatst op 08/06/2011
Origineel geplaatst door spock
Dat zijn mooie boeken die ze gaan uitgeven.
I Kill Giants en Parker heb ik natuurlijk al in het engels (aanraders), maar aangezien de andere boeken integrales zijn,
zie ik me er toch weer beginnen met nederlandstalige strips.

Op het ander forum is er sprake dat Ballon (niet Blloan) ook integrales van Aldebaran, Pin-up, Murena (de 2de) en ev. Klaagzang Verloren Gewesten zou gaan uitgeven.

Aldebaran zal ik me bijna zeker opnieuw kopen, andere titels sluit ik niet uit. Ga ik dan toch weer enkele nederlandstalige strips kopen. :D
Let op : dit zijn geruchten, maar het is uit goede bron.

Ze zijn ook in het Frans verschenen... dus hangt het af van de uitgevers, ala dupuis en dargaud, om ze uit te brengen, Ballon is hier niet de uitgever maar de "distributeur".
Royale de luxe
Geplaatst op 08/06/2011
3030
Geplaatst op 09/06/2011 Citeren
spock
Geplaatst op 09/06/2011
de goede bron bevestigt : http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Ballon

Nu trap je toch op mijn hart zelle... zijn wij geen goede bron? Onze info komt ook van dezelfde bron... :rolleyes:
Royale de luxe
Geplaatst op 09/06/2011
3030
Mensen op fora zijn kort van geheugen. :rolleyes:
Ik ondervind dat overal.

Ik verwees naar mijn vorige post, waar ik schreef over de integrales van BALLON (niet BLLOAN), dat die nog maar geruchten waren. En dat ik die uit goeie bron had, nl de mens die de SSZ site samenstelt, had het al op het forum laten weten. Maar ik geloof geen fora of chatrooms meer, sinds enkele jaren :P, dus ik wachtte op bevestiging op de officiele SSZ site.

nem. 8)
spock
Geplaatst op 09/06/2011
Crew
44
Dit lijkt me de uitstekende gelegenheid om eens met Aldabaran te beginnen en eindelijk eens Blake en Mortimer aan te kopen. (Ik heb er nu ergens vier liggen ofzo).
Gilles
Geplaatst op 09/06/2011
Mensen op fora zijn kort van geheugen. :rolleyes:
Ik ondervind dat overal.

Ik verwees naar mijn vorige post, waar ik schreef over de integrales van BALLON (niet BLLOAN), dat die nog maar geruchten waren. En dat ik die uit goeie bron had, nl de mens die de SSZ site samenstelt, had het al op het forum laten weten. Maar ik geloof geen fora of chatrooms meer, sinds enkele jaren :P, dus ik wachtte op bevestiging op de officiele SSZ site.

nem. 8)

Dan geloof je niets van wat je zelf schrijft?? :P

Nem
Royale de luxe
Geplaatst op 09/06/2011