1 uitgaveA

Crew
Avatar woelfie
4133
Ik had bij Religie in beeld de opmerking gemaakt dat het in België is uitgegeven door Averbode onder een ander isbn.
't was dus niet de bedoeling er 2 uitgaves van te maken, maar er staat op de achterkant uitleg over de uitgave in Nederland (Meinema) en België (Averbode). Er staan ook de beide isbn nummers vermeld voor beide landen, maar het is dus slachts één boek.
Ik zal vanavond proberen een scan te posten met de achterkant erop want het lijkt nogal ingewikkeld.
Geplaatst op 24/05/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/05/2011
Crew
Avatar woelfie
4133
Hier een stukje van de achterkant van het album:

http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/religieinbeeld_back.jpg
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/05/2011
Hmmmmm, ik heb het boek hier ook liggen. Nu weten we meteen wie de tweede trotse eigenaar is :)

Ik zou de twee uitgaves kunnen samenvoegen, maar dan zitten we nog steeds de twee isbn nummers ....

Daar stel ik voor om de twee boeken toch samen te voegen, en de situatie met de isbn nummers als opmerking te zetten. Het hoofdisbnnummer bovenaan nemen we dan het Nederlandse (auteur, uitgever, drukkerij is Nederlands)

Iedereen akkoord? Zijn er nog andere gevallen bekend met twee isbn-nummers?
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 25/05/2011
Crew
Avatar woelfie
4133
Laat dat nu net de situatie zijn die ik als "opmerking uitgave" had ingevoerd, maar dat is blijkbaar omgezet naar de huidige situatie.
't is in elk geval de allereerste keer dat ik zo iets tegenkom
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/05/2011
Origineel geplaatst door woelfie
't is in elk geval de allereerste keer dat ik zo iets tegenkom


Idem hier. Ik heb ze samengevoegd omdat het uiteindelijk toch één enkele uitgave is. Is dat okay voor je?
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 25/05/2011
Crew
Avatar Veter
7848
Ik had er een tweede uitgave van gemaakt juist omdat er een 2e ISBN is. 2 ISBN betekent 2 verschillende uitgaven. Verspreiding in België met Averbode ISBN, verspreiding in Nederland met Meinema ISBN.
+ op ISBN kan je zoeken in de database, op opmerking niet...
Geplaatst op 27/05/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/05/2011
Origineel geplaatst door Veter
Ik had er een tweede uitgave van gemaakt juist omdat er een 2e ISBN is. 2 ISBN betekent 2 verschillende uitgaven. Verspreiding in België met Averbode ISBN, verspreiding in Nederland met Meinema ISBN.
+ op ISBN kan je zoeken in de database, op opmerking niet...


Ah, bon, opzoekn op isbn lukt dus? Iets bijgeleerd vandaag!

Misschien kunnen we dan beide nummer toevoegen in opmerking?
En eventueel, webmaster, opmerking als te doorzoeken veld toevoegen?
Geplaatst op 27/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 27/05/2011