Sluit alweer een Vlaamse ssz de deuren?

351
zal binnenkort 1 van de waarschijnlijk laatste vlaamse SSZ in brussel zijn deuren voorgoed sluiten ?
het B-gevaar moet op 30 november het pand verlaten,dus de deuren gaan toe,de eigenaar heeft nog altijd geen oplossing of nieuw pand gevonden en ziet het niet rooskleurig in om in brussel opniew als nederlandstalige SSZ opnieuw te beginnen in een ander pand.
hopelijk is brussel binnenkort niet SSZ vrij....
Geplaatst op 31/10/2010 Citeren
lagaffe
Geplaatst op 31/10/2010
Crew
13303
Spijtige zaak!
Surya
Geplaatst op 31/10/2010
Inderdaad heel spijtig.
Maar ja, het is dan ook heel moeilijk om in Brussel iets betaalbaars te vinden, vooral in het centrum. En in de buurt zijn er veel SSZ's, dus heeeeeeeel veel concurrentie.

Ze houden in november een actiemaand op hun stock en tweedehands. eerste week 10% extra korting, tweede week 20% etc.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/10/2010
Crew
4173
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En in de buurt zijn er veel SSZ's, dus heeeeeeeel veel concurrentie.

Ik denk dat "in de buurt" van de Grote Markt enkel Fnac een uitgebreid aanbod, en Slumberland (winkel van het BCB) een redelijk aanbod heeft. Het huis van het Stripverhaal (vlak bij het Centraal Station) ben ik nog niet binnengeweest.
Brüsel is bedroevend laag qua aanbod.
Een echte Nederlandstalige SSZ in Brussel heb je dus buiten het B-gevaar niet.
woelfie
Geplaatst op 31/10/2010
Met in de buurt bedoel ik van daar tot aan het Zuidstation. Wel een grote buurt, toegegeven.

En ik had het over de concurrentie met andere (Franstalige) stripwinkels.

Zelf koop ik in onze hoofdstad alleen Franse en Engelse strips... Ik moet toegeven dat het zelfs nog niet in mij opgekomen is om er Nederlandstalige te kopen. Dat doe ik meestal toch al in mijn thuisstad.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/10/2010
Na Amsterdam, tijd dus voor een stripwinkelavontuur in Brussel?

Aan de andere kant, is het echt zo moeilijk om een huurplaats te vinden in Brussel? Het kan zijn, ik weet het niet...
belgianbingo
Geplaatst op 31/10/2010
351
spijtig genoeg is brussel voor mij de enige redelijke oplossing voor eens in een ssz te geraken,hopelijk geraak ik eens in het b-gevaar voor ze sluiten.
en idd er zijn nog een aantal SSz zaken dicht op elkaar in brussel maar meestal niet veel soeps en merendeel franstalig(en dan hebben ze meestal aleen nog maar die realistische reeksen en zelfs geen oudere of 2de handsreeksen zoals in pierke..)
spijtige zaak...
en ik moet toch zeggen dat brussel echt wel moeilijk wat te vinden is voor panden,echt moeilijk,of je moet geluk hebben,maar het meeste staat te verloederen of je begint ergens waar geen kat komt in een verloederde buurt en daar heb je ook niet veel aan vrees ik.
mijn droom om een eigen SSZ te hebben die heb ik al lang laten varen spijtig genoeg.(als dit al mogelijk was tegenwoordig met de slechte commercie)jaja ze zijn allemaal aan het verdwijnen...
lagaffe
Geplaatst op 31/10/2010
Tsja, uitgezonderd van de huurproblematiek (wat meer speculatie van vastgoedfirma's is dan iets anders) als elke winkel in Brussel er uitziet als Pierke, zou het dan niet al te moeilijk zijn met een toegankelijker winkel toch meer publiek te bereiken? (Zoals Brüsel doet?)

En als je nu zou gaan voor voluit Nederlandstalig-Engelstalig, dan bereik je ook de Europese rijkere ambtenaren?

En no offence, een beetje winkel heeft een leuke website en bindt ook zijn klanten door een (volstrekt gratis) Facebook groepje.

Het zijn maar willekeurige gedachten van een stuurman aan wal....
belgianbingo
Geplaatst op 31/10/2010
Crew
7764
Dat klein krotwinkeltje? Wie gaat dat missen. :D
fluiten
Geplaatst op 31/10/2010
1906
Ben er nooit binnengeweest, maar ben dan ook nog maar sinds zeeer recent brusselaar. Maar ik vind het alvast zeer jammer met het oog op misgelopen toekomstige shoppingtripjes.

Brüsel is al een tijdje mijn min of meer vaste leverancier voor Franstalig (tenzij ik de reeks al in het Nederlands aan het bijhouden ben, koop ik tegenwoordig Franse dingen in het Frans).
Voor Nederlandstalig kom ik totnogtoe nog vaak genoeg in Leuven (hbl).
Engels dat hangt er een beetje van af..
the pope
Geplaatst op 31/10/2010
We mogen wel het vel van de beer nog niet verkopen voordat het kalf verdronken is hé.
Er is nog niks definitiefs beslist. Wel kunnen we ze misschien een financieel en materieel handje helpen door hun overstocks en tweedehandsstrips te kopen (meer geld en minder verhuis).
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/10/2010
Crew
4173
Origineel geplaatst door fluiten
Dat klein krotwinkeltje? Wie gaat dat missen. :D

Ik dus.
't is al van 1993 dat dat mijn vaste ssz is; en van bij mij thuis trouwens ook het dichtst bij.
Maar zoals Chris zegt: de kruik gaat zo lang te water tot iemand hem eruit vist.
woelfie
Geplaatst op 31/10/2010
351
ik hoop hun alvast zoveel mogelijk te helpen let hun kassa te gaan vullen :D
maar alhoewel het zou wel een goeie verkoopsstunt zijn,zeggen dat ze gaan sluiten en dan zoveel mogelijk verkopen :P

en op dat van pierke,ik ben er nog maar 1 keer geweest maar geef toe het heeft een apparte charme dat winkelke nee?:p
lagaffe
Geplaatst op 31/10/2010
Origineel geplaatst door lagaffe
en op dat van pierke,ik ben er nog maar 1 keer geweest maar geef toe het heeft een apparte charme dat winkelke nee?:p

Absoluut charmant, maar vrouwvolk zal je er niet tegen het lijf lopen, of vergis ik me?

Edit: ik weet het allemaal niet, het is al zeker drie jaar geleden dat ik er ben geweest. Na Brussel zal ik eens Gent op de agenda zetten.
Geplaatst op 01/11/2010 Citeren
belgianbingo
Geplaatst op 01/11/2010
351
nee je vergist je niet,om een of andere reden komt daar totaal geen vrouwvolk over de vloer :D
Geplaatst op 01/11/2010 Citeren
lagaffe
Geplaatst op 01/11/2010
10
Ik zou het ook jammer vinden moest het b-gevaar verdwijnen. Charmante uitbater en inderdaad de enige in de wijde omtrek die een uitgebreid Nederlandstalig aanbod heeft. En op gebied van klantenbinding denk ik toch dat hij dat goed genoeg doet. Alle klanten krijgen af en toe een nieuwsbrief en er is ook een getrouwheidssysteem.
Nuja, ik snap wel dat het voor de eigenaar een grote gok is om op zoek te gaan naar een nieuwe locatie. Zijn klandizie zal vrij beperkt zijn (instroom van toeristen die gewoon eens komen kijken niet meegerekend) en een nieuwe locatie blijft altijd een beetje een gok. Maar ik denk eigenlijk wel dat hij een niche vult die groot genoeg is om rendabel te zijn, dus ik hoop dat hij snel een nieuw onderkomen kan vinden en dat ik binnenkort geen 20km uit de stad moet om een vertaalde strip te vinden...
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Deff
Geplaatst op 02/11/2010
1906
het is vloeken in de kerk, maar in de fnac zal je het meeste wel vinden zeker :rolleyes:

nee ff serieus: Brussel mag dan wel slechts een tiental procenten Nederlandstalige inwoners hebben, dat is in absolute cijfers natuurlijk nog altijd meer dan alle Vlaamse steden buiten A'pen en Gent (evenwel verder uit elkaar gespreid). Neem daarbij nog heel wat pendelaars die in het centrum werken en je hebt op zich toch voldoende potentiële vaste klanten..

Gewoon even een nieuw betaalbaar pandje in die buurt vinden :O
the pope
Geplaatst op 02/11/2010
351
dat is juist het probleem zoals ik al zei,of je betaalt je blauw als je al iets vind,of je moet ergens een krot in een vergeten hoek gaan huren en dat is ook niet aantrekkelijk voor klanten te lokken.
zoals ze zeggen location location location;)
en het erge is,er staan zo een schone gebouwen van uit de jaren stillekes in brussel,en die laten ze gewoon verkrotten ipv van daar handelspanden ofzo van te maken :rolleyes:

hier niet ver van mij staan er 2 kleine panden te koop/huur(weet het niet goed,maar ben niet zo zeker of het wel naar de zin zal zijn lol,ik heb er al jaren een oog op maar het ligt juist buiten brussel dus mja :rolleyes:
mss eens een mail naar het b-gevaar sturen:p
lagaffe
Geplaatst op 02/11/2010
Crew
4173
Dit was blijkbaar groot nieuws: 't kreeg zelfs een artikel in De Standaard van afgelopen woensdag (3/11/2010):
http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/Stripinfo%20algemeen/b-gevaar.jpg
Geplaatst op 07/11/2010 Citeren
woelfie
Geplaatst op 07/11/2010
Zeer interessant! Hopelijk vindt hij een pand want met de slogan "enige Nederlandstalige stripwinkel van Brussel" moet toch wat te doen zijn.

En om de discussie wat te verbreden, hier in Leuven is een paar jaar geleden een kantoorwinkel gesloten, en de eigenaar was ook niet te spreken over de huurprijzen. Quote van hem: "de middenstand in de stad is alleen nog maar kledingszaken en horeca".
belgianbingo
Geplaatst op 07/11/2010
Tja prijzen van 3000-5000€ per maand zijn echt niet vreemd als je een beetje stad hebt... ik wil niet weten wat je bvb in de nieuwstraat of de Meir betaalt.
Royale de luxe
Geplaatst op 07/11/2010
Dat zijn dan ook straten waar bijna uitsluitend grote kledingketens gevestigd zijn...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/11/2010
351
ik ben juist terug van het B- gevaar,jeeuj ik ben er eindelijk eens geraakt lol
zo een klein winkelke! 8o
de eigenaar wist me te vertellen dat hij mogelijk een nieuw pand een beetje verder gevonden had maar nog in onderhandeling was dus word afwachten,maar het positieve nieuws voorlopig is dat hij een 3 tal maanden uitstel gekregen heeft dus dat is al iets.
spijtig genoeg zag ik weinig keuze voor mijn genre die ik verzamel maar voort een sympathieke kerel:)
Geplaatst op 12/11/2010 Citeren
lagaffe
Geplaatst op 12/11/2010
En wat was de keuze? Ik zou misschien ook gaan, maar als je zegt dat er weinig lag...
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/11/2010
351
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En wat was de keuze? Ik zou misschien ook gaan, maar als je zegt dat er weinig lag...

voor diegene die de realistische reeksen volgen zoals de meeste hier kan je nog wel genoeg vinden,maar voor mensen zoals ik die oude reeksen volgen ala tussen nero en asterix,mja dan zou ik daar niet gaan,maar hij zei dat hij zodra hij tijd had zijn stocks op het 1ste verdiep ging klaar leggen voor verkoop dus wie weet...
en hij ook raadde me aan van the walking dead eens te proberen lol,maarja ze waren gesealed :rolleyes:
maar voor wie er nog niet geweest is,ik raad echt aan van het goed op te zoeken op gps ofzo want je verdwaald in dat doolhof van kleine straatjes(verplicht te voet trouwens) het is echt moeilijk te vinden...
lagaffe
Geplaatst op 12/11/2010
1906
Origineel geplaatst door belgianbingo
Zeer interessant! Hopelijk vindt hij een pand want met de slogan "enige Nederlandstalige stripwinkel van Brussel" moet toch wat te doen zijn.

En om de discussie wat te verbreden, hier in Leuven is een paar jaar geleden een kantoorwinkel gesloten, en de eigenaar was ook niet te spreken over de huurprijzen. Quote van hem: "de middenstand in de stad is alleen nog maar kledingszaken en horeca".

de sluiting van de velpia, dat betekende toch ff vloeken om nog aan het nodige maquettemateriaal te geraken een dag voor de deadline..
Geplaatst op 13/11/2010 Citeren
the pope
Geplaatst op 13/11/2010
1906
straks of volgende week trouwens ook eens bij b-gevaar langslopen :)
the pope
Geplaatst op 13/11/2010
Origineel geplaatst door the pope
straks of volgende week trouwens ook eens bij b-gevaar langslopen :)

Idem
belgianbingo
Geplaatst op 13/11/2010
1906
bij deze gebeurd :)

was er (als zeer nieuwbakken brusselaar) lnog niet geweest, edoch leuk winkeltje, al hoop ik dat zijn nieuwe locatie toch een fractie groter zal wezen.. :) Voor meer dan recente uitgaves is er ginds geen plaats.

Zijn koopjesverdiep was nog niet klaar, ik vermoed dat dat, gezien het verworven uitstel, nog tweeënhalve maand zal duren :D
Geplaatst op 15/11/2010 Citeren
the pope
Geplaatst op 15/11/2010
Origineel geplaatst door the pope

Zijn koopjesverdiep was nog niet klaar, ik vermoed dat dat, gezien het verworven uitstel, nog tweeënhalve maand zal duren :D

pfff, dat was net wat me interesseerde. Ik stel mijn bezoek nog eventjes uit...

Tenzij je toch van die megakortingen krijgt op nieuwigheden?
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/11/2010
1906
nope.

de percentageteller loopt wel, dus op de nog niet verkrijgbare koopjes heb je nu al wel 30% ofzo ;)
("Dan moet ik die prijzen eerst wel nog 20% verhogen", grapte hij)
the pope
Geplaatst op 15/11/2010