Chick Bill

Crew
6907
Plots gemerkt (bij het aanvullen van m'n collectie) dat deze reeks hier nog ontbrak. Ga die op m'n gemakske beginnen ingeven...
Geplaatst op 02/09/2006 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 02/09/2006
Crew
6907
Ik heb nog een vraagje: bij het invoeren van deze reeks merkte ik (jammergenoeg reeds na een heel aantal ingaves) dat alle bronnen die ik raadpleegde andere gegevens aanbieden: de site van Le Lombard, Zilveren Dolfijn en de Stripdatabank geven voor heel wat albums een verschillende scenarist op. Wie moet ik nu geloven? En welke gegevens moet ik dus invoeren?
Of is er toevallig iemand die albums uit deze reeks heeft en dat kan opzoeken/controleren?
Iyo74
Geplaatst op 02/09/2006
scenaristen van de reeks chick bill zijn o.a tibet, greg, goscinni, duchateau, gaspart, zamariola, desmit.
er zijn bij deze reeks ook diverse uitgevers ( maar dat kunnen we nu gelukkig invoeren).
simonstrip
Geplaatst op 02/09/2006
Ik heb even vluchtig gekeken bij mijn strips en de zilveren dolfijn, hun gegevens zijn goed. Als je daar kijkt kun je ook diverse covers van de verschillende uitgeverijen zien.
sterkte met ingeven.
simonstrip
Geplaatst op 02/09/2006
Crew
6907
Dank! Ben al aardig opgeschoten...
Geplaatst op 03/09/2006 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
6907
Voltooid! Alle albums van Chick Bill zijn ingevoerd. Hier en daar opteerde ik voor de versie van de Uitgeverij Panda, omdat van Le Lombard geen afbeelding beschikbaar was.
Ik vrees ook dat ik bij de nrs. 6-9 vergeten ben om het vinkje bij 'kleur' uit te vinken. Hopelijk heeft onze webmaster dit gezien...
Iyo74
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
13303
Wel, ik zou willen vanaf nu meteen alle verschillende uitgaves toevoegen voor alle nieuwe strips die toegevoegd worden, zodat reeksen meteen compleet zijn van zodra ze toegevoegd zijn, dus in princiepe zouden alle uitgaves toegevoegd moeten worden, ook die zonder covers.

Natuurlijk kan je geen alternatieve versies van strips toevoegen voordat er één versie van goedgekeurd is door mij...

Ik heb voor een aantal delen al de andere versies toegevoegd
Surya
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
13303
Oh ja, nog een kleine opmerking: ik heb gemerkt dat je hier en daar de Helmond-uitgave als cover toegevoegd hebt waar Lombard als uitgever was geselecteerd. Ik heb het gecorrigeerd waar mogelijk. Indien er geen cover te vinden is voor een specifieke uitgave, dan is dat jammer, maar een verkeerde cover is geen goede oplossing volgens mij. Maar geen paniek hoor, het zijn details :)
Surya
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
6907
Origineel geplaatst door Surya
Wel, ik zou willen vanaf nu meteen alle verschillende uitgaves toevoegen voor alle nieuwe strips die toegevoegd worden, zodat reeksen meteen compleet zijn van zodra ze toegevoegd zijn, dus in princiepe zouden alle uitgaves toegevoegd moeten worden, ook die zonder covers.

Natuurlijk kan je geen alternatieve versies van strips toevoegen voordat er één versie van goedgekeurd is door mij...

Tja, daar heb je een punt natuurlijk. Het was voornamelijk mijn bedoeling om er eerst voor te zorgen dat er zoveel mogelijk reeksen/verschillende albums op de site stonden (liefst met cover van elk album). Ik vermoed dat (toevallige) bezoekers die op zoek zijn naar info over strips daar het meest blij mee zijn.
Anderzijds snap ik ook wel waarom jij liever hebt dat alle versies onmiddellijk worden toegevoegd. Ik zal Chick Bill stapsgewijs aanvullen de komende tijd...
Iyo74
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
6907
Oh ja, nog een kleine opmerking: ik heb gemerkt dat je hier en daar de Helmond-uitgave als cover toegevoegd hebt waar Lombard als uitgever was geselecteerd. Ik heb het gecorrigeerd waar mogelijk. Indien er geen cover te vinden is voor een specifieke uitgave, dan is dat jammer, maar een verkeerde cover is geen goede oplossing volgens mij. Maar geen paniek hoor, het zijn details :)

Dat een verkeerde cover geen optie is, ben ik volledig mee eens! Maar soms lijken de verschillende covers zo op elkaar (zeker in het klein, als ze geselecteerd worden) dat ik me blijkbaar enkele malen vergist heb. Sorry, duizend maal sorry!
Iyo74
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
13303
Geen probleem hoor, ik vermoedde wel dat het niet opzettelijk gebeurd was...

Ik wil ook niet eisen dat je alle versies van alle albums toevoegt hoor, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk...
Surya
Geplaatst op 03/09/2006
Crew
6907
maar het zou wel leuk zijn natuurlijk...

Voor jou wel natuurlijk! :P Heb net enkele verschillende versies ingegeven, en dat bleek een tijdrovend karwei: foutjes sluipen er héél vug in, dus is 't extra opletten geblazen.
Iyo74
Geplaatst op 03/09/2006