Tenzij iemand anders dit echt graag wil doen, denk ik dat ik stilletjes aan met Nero ga beginnen. Een vraagje hierbij ivm de nummering: zou ik de nummering vanaf het Bobobeeldje laten verderlopen (nr. 55 ipv nr. 1) of moet het volgnummer van het album gevolgd worden? Sleen hanteert vanaf een bepaald moment de twee (bv. bij Zilveren tranen: op de cover staat nr. 163, binnenin nr. 217).
Geplaatst op 28/08/2006
Citeren
Hmmm, neem het nummer dat op de kaft staat, zo zullen ze in de winkels ook geordend staan zou ik zo denken?
Geplaatst op 28/08/2006
Citeren
Maar dan heb je wel twee keer nummer 1 (Het geheim van Matsuoka + Het bobobeeldje). Tenzij we "De Klassieke Avonturen van Nero" als een aparte reeks beschouwen, maar is dat dan nog overzichtelijk?
Geplaatst op 28/08/2006
Citeren
Bessy en Sus & Wis zijn nu ook zo hoor. Ik denk dat het zowiezo niet zo overzichtelijk zal zijn.
De Klassieke avonturen kan wel een aparte reeks zijn, maar geef de strips wel in als alternatieve versies als het om dezelfde albums gaat he ;)
Geplaatst op 28/08/2006
Citeren
Amai, ge geeft der een lap op :)
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Het gaat eigenlijk heel snel eens je alle covers verzameld hebt. Nog 163 te gaan...
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Wel, sinds je de auteurs niet meer één voor één moet ingeven gaat het inderdaad veel vlotter he!
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Mmm, echt overzichtelijk is het nu niet. In de lijst zou "Het bobobeeldje" na deel 53 moeten komen. Misschien toch doornummeren, zoals de lijst met Nero-albums in het boek '50 jaar Nero'? "Het bobobeeldje' wordt dan deel 55 (nr. 54 is "De geschiedenis van Nero en Co").
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Zijn er geen versies vandie strip die nr 55 genumerd zijn? Van zodra die versie dan ingegeven is is dat probleem verholpen, nietwaar?
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Zijn er geen versies vandie strip die nr 55 genumerd zijn? Van zodra die versie dan ingegeven is is dat probleem verholpen, nietwaar?
Neen. De eerste 53 albums zijn eerst uitgegeven bij Het Volk. Toen Standaard Uitgeverij de reeks overnam, begon de nummering opnieuw met 1 en dat is bij herdrukken zo gebleven. Zoals gezegd staat er in de latere albums wel binnenin een ander nummer. Zo is het gevierde 200ste nummer volgens de cover pas nummer 146, maar binnenin staat wel in het groot "200ste Nero-verhaal".
Er zijn dus 2 opties:
- Gewoon doornummeren na de 53 "klassieke" albums
- De klassieke avonturen van Nero als een aparte reeks beschouwen
Wat is de mening van andere Nero-lezers hier?
Geplaatst op 29/08/2006
Citeren
Originally posted by jeroen
Wat is de mening van andere Nero-lezers hier?
Ik denk dat het inderdaad interessant is om het aan hen te vragen :)
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Ik ben er wel voor te vinden om "De Klassieke Avonturen van Nero" als een aparte reeks te beschouwen. Het gaat immers toch over een behoorlijk groot aantal albums. Ik heb de Nerostrips trouwens altijd als 2 reeksen bijgehouden op m'n lijstjes...
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Ik heb de strips van reeks verandert. Er zitten er nu nog maar 2 in de gewone reeks...
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Er zitten er nu nog maar 2 in de gewone reeks...
Maar ik vermoed dat daar heel gauw verandering in zal komen...
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Als groot Nero kenner *ahum* weet ik zelfs niet of die 2 nu in de klassiek reeks dan wel in de gewone reeks thuis horen :)
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
In de gewone reeks heb ik er drie toegevoegd (bobobeeldje, groene patreel, linkadoors). Al de rest moet dus naar Klassieke avonturen.
Ik denk idd dat de opsplitsing overzichtelijker is.
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Dan zouden ze bij deze allemaal moeten goed staan :)
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Klopt! Straks doe ik verder met de rest. Nu ga ik een fietstochtje maken (voor een keer dat het niet regent).
Geplaatst op 30/08/2006
Citeren
Al de Nero-strips die ik heb, zijn ingegeven. Ik heb ze helaas nog niet allemaal, vandaar nog enkele gaten. Die kunnen misschien opgevuld worden door andere Nero-fans hier...
Geplaatst op 07/09/2006
Citeren
Bedankt voor al het werk!
Geplaatst op 07/09/2006
Citeren