Lange tijd was het stil en elke keer wanneer er naar gevraagd werd was het antwoord, er zijn gegadigden.
Hoewel ik doorgaans wel het één en ander kan achterhalen, bleef dit toch vaak duister. Dat er méér dan één uitgeverij wel interesse had, dát was nog net wat ik kon uitvogelen. Voor de rest bleef het onduidelijk.
Inmiddels is het zover dat er één strip is doorgestart - de uit Engeland afkomstige Spider-man Magazine ligt sinds februari onder de vlag van Panini Nederland in de winkels - maar de meesten zitten uiteraard te wachten op het materiaal uit de US. Dat wachten lijkt binnen afzienbare tijd beloond te gaan worden. Wat ik begrepen heb is dat er nu een een gedegen voorstel op de tafel van de licentiehouder ligt en dat wacht nog slechts op een handtekening.
Natuurlijk betekent dit nog niet dat we volgende week danwel maand nieuw materiaal in de winkels zien liggen. Mijn persoonlijke inschatting is dat voor eind Mei de kogel door de kerk is waarna vervolgens gewerkt kan worden aan de vertalingen. Een wat optimistische rekensom zou als antwoord een doorstart vóór de zomervakantie kunnen opleveren.
Méér dan dit kan ik er nog niet over melden. Niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik het domweg niet weet. ;)
Wordt vervolgd. Eindelijk.
Geplaatst op 09/04/2010
Citeren
Laat in ieder geval wat weten indien er reeksen opgestart/vervolgd worden.
Hopelijk nummeren ze verder!
Idd het Magazine is niet in mijn lijstje opgenomen :(
Bedankt in ieder geval voor de info! :)
Geplaatst op 10/04/2010
Citeren
Wat ik begrepen heb is dat het Magazine bij mijn Zuiderburen lastig te vinden is. Voor de duidelijkheid, dat betekent voor mij Belgie ;)
Overigens betekent het feit dat iemand de Marvel licentie wil nog níét direct dat zij met Spider-man of X-Men aan de slag zouden willen. Hoewel dit uiteraard de meest logische stap zou zijn, kan er iets anders uit voortvloeien.
Geplaatst op 10/04/2010
Citeren
Bij ons kon/kan je die gewoon in de sigaretten/krantenwinkel kopen.
Het was moeilijk volgens mij voor diegene die niet zocht of iets durfde te vragen.
Geplaatst op 10/04/2010
Citeren
Voor de liefhebbers, dit kan slecht nieuws zijn, dus ga er even voor zitten.
Het wachten is nog steeds op de handtekening, maar de contouren van de plannen zijn nu bekend. En daarin is géén ruimte voor Spider-man en X-Men. De verkoopresultaten van Z-Press én het aangeboden materiaal (te complex en te wisselend in kwaliteit) zijn voor Panini redenen om geen periodiek voor beide series in de winkels te brengen.
Wat dan wel? Titels zijn bij mij niet bekend, maar waar Panini naar streeft is om miniseries en afgeronde verhalen in tpb formaat uit te geven. Er zou een plan klaarliggen om vanaf dit najaar tot eind 2011 een tiental producten op de markt te brengen.
Is het een definitief einde van Spider-man en X-Men? Ik zou graag zeggen, niet als het aan mij ligt, maar ja...
Geplaatst op 23/04/2010
Citeren
Het goede eraan is dat ik ze nu compleet heb :)
TPB's is eigenlijk niet nodig (US) maar ik wacht af...
Mini-series daarentegen wel daar ik die normaal niet koop (geen HC's) dus dat valt te overwegen :P
Geplaatst op 23/04/2010
Citeren
De eerste vier titels zijn bekend gemaakt. In de komende tijd kun je de volgende uitgaves verwachten:
Marvel Zombies
Spider-man: Kraven's Last Hunt
Avengers Dissasembled
New Avengers vol 1
De tweede is misschien geen slechte zet - het is en blijft nu eenmaal een verhaal van grote klasse en indien ze de herziene editie gebruiken dan is het inkleurwerk een fikse verbetering.
De Avengers titels bevreemden mij nogal omdat dit eigenlijk net als Spider-man & X-Men doorlopende verhalen zijn. En daar wilde Panini volgens hun eerste bericht juist vanaf... nu ja, we zullen zien.
Geplaatst op 14/06/2010
Citeren
Nou ja zo erg is dit niet, maar mijn zoontje zal weer gelukkig zijn dat hij zijn favoriete superhero in de winkel zal vinden in een taal, hij is 7, nu wel begrijpt en zelf kan lezen. Viva Panini voor het doorzetten.
Geplaatst op 14/06/2010
Citeren
We zullen het in de gaten houden :)
Geplaatst op 15/06/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
hij is 7
Toen sprak ik al vloeiend Engels hoor. Hmmm, misschien omdat ik in 't Engels opgevoed ben, maar toch :P
Geplaatst op 15/06/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Nou ja zo erg is dit niet, maar mijn zoontje zal weer gelukkig zijn dat hij zijn favoriete superhero in de winkel zal vinden in een taal, hij is 7, nu wel begrijpt en zelf kan lezen. Viva Panini voor het doorzetten.
Als je Spider-man bedoelt : Kraven's Last Hunt is wel niet geschikt voor een kind van 7. Zelfs niet voor een kind van 12. (nee, serieus !)
Geplaatst op 15/06/2010
Citeren
Meer is er inmiddels duidelijk. Onder andere dat het eigenlijk niet Panini is, maar een oud medewerker van Panini die weer in opdracht van hen dit project is opgestart. Het zal onder de noemer Nona Arte (Negende kunst) op de markt gebracht worden.
Ook de overige uitgaves zijn bekend:
Daredevil: Born Again
New Avengers (vol 2 ga ik vanuit)
House of M
Thor
Punisher: welcome back, Frank (vol 1)
Punisher: welcome back, Frank (vol 2)
De laatste twee zijn van het team wat ons Preacher heeft gebracht. De inhoud van Thor is mij onbekend al vermoed ik dat het de serie van JMS zal zijn.
Geplaatst op 23/06/2010
Citeren
Kan je hier berichten als er eentje uitkomt?
Want als het is zoals vroeger dan weet je het maar een maand nadien... :rolleyes:
Geplaatst op 23/06/2010
Citeren
Ze mikken blijkbaar op een volwassener publiek ?
Born Again, Welcome Back Frank, Kravens Last Hunt, House of M, toch allemaal titels voor de al wat oudere lezers. Thor van JMS zal ook wel niet voor kinderen zijn...
Trouwens, Marvel heeft speciaal voor kinderen een imprint opgestart (Marvel Age) indertijd, hun gewone titels zijn duidelijk voor tieners en volwassenen.
Geplaatst op 25/06/2010
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Want als het is zoals vroeger dan weet je het maar een maand nadien... :rolleyes:
Ik blijf er, evenzo als alle andere comicvertalingen, bovenop zitten ;)
Geplaatst op 26/06/2010
Citeren
Origineel geplaatst door GentlyOrigineel geplaatst door T.I.A
Ik blijf er, evenzo als alle andere comicvertalingen, bovenop zitten ;)
Ik ben bezig met de laatste nummers van de Nederlandstalige Wolverine te lezen en daar sta jij regelmatig in met een brief :)
Thx
Geplaatst op 27/06/2010
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik ben bezig met de laatste nummers van de Nederlandstalige Wolverine te lezen en daar sta jij regelmatig in met een brief :)
Gompie... (om even een oude stripterm opnieuw in gebruik te nemen ;) )
Ik moet je eerlijk zeggen dat me daar niets meer van bij staat.
Anyhoo, het is mij ter ore gekomen dat Nona Arte (abusievelijke hier en daar vermeldt als Nano Arte) niet enkel in Nederland aan het werk gaat. In Italie zal het voor het eerstin jaren vertalingen uitbrengen van Michel Vaillant.
Nu kun je zeggen, is dat nu boeiend voor ons? Tja... geen idee, gewoon een leuk wetenswaardigheidje. Vooral omdat diverse Italiaanse fora zich nu afvragen wat Nona Arte in vredesnaam is ;)
Geplaatst op 28/06/2010
Citeren
In de eerste post vermeldde ik dat er meerdere uitgeverijen bezig waren met Marvel materiaal. Met de lancering van Nona Arte dacht ik dat we er wel waren, maar al vóór daar zekerheid over was ving ik één en ander in de wandelgangen op wat er zou wijzen dat er meer kapers op de kust zouden zijn.
En dan doel ik niet op de King vertalingen van UitgeverijL.
Enkele titels kwamen mij ter ore die als zekerheid werd genoemd dat deze door een Nederlandse uitgever zouden zijn opgevraagd. Nu de complete lijst van Nona Arte bekend is, kon deze van de lijst als zijnde de opvrager. Of was dit foute informatie?
Neen, want vandaag heb ik de bevestiging gehoord dat er inderdaad een tweede speler op de markt is. Vreemd genoeg ziet het er naar uit dat deze dezelfde formule zullen volgen als Nona Arte. Wie het is en wat ze precies zullen uitgeven is nog zo helder als koffiedik.
Inmiddels blijkt dit om Kurt Busiek's Marvels te gaan.
Geplaatst op 30/06/2010
Citeren
De lijst van Nona Arte is inmiddels uitgebreid met nog drie titels:
Geweldadige Gevallen - vertaling van Neil Gaiman's Violent Cases, ergens tussen september en november zal dit verschijnen
Kick Ass
Invincible
Zoals je misschien wel ziet, hiervan is slechts één titel een Marvel titel. Voor zover ik begrepen heb, zal dit nog niet de laatste verrassing zijn.
Zodra er iets meer duidelijk is, zoals exacte releasedata, zal ik dat uiteraard melden als iemand anders me niet voor is ;)
Geplaatst op 09/08/2010
Citeren
Laat weten wanneer de eerste Marvel uitgave in de rekken ligt, alvast bedankt voor de info :)
Geplaatst op 09/08/2010
Citeren
Details van het najaar van Nona Arte:
Gewelddadige Gevallen (September)19x26 cm
48 pagina’s kleur
hardcover, € 12,00
ISBN 978-88-97062-07-3
Marvel Zombies (Oktober)17x26 cm
112 pagina’s kleur
softcover, € 13,50
ISBN 978-88-97062-03-5
Kraven's Laatste Jacht (Oktober)17x26 cm
144 pagina’s kleur
softcover, € 15,50
ISBN 978-88-97062-04-2
Avengers Disassembled17x26 cm
160 pagina’s kleur
softcover, € 16,50
ISBN 978-88-97062-05-9
New Avengers 1
17x26 cm
144 pagina’s kleur
softcover, € 15,50
ISBN 978-88-97062-06-6
Distributie in Nederland door Strips in Voorraad, in Belgie Pinceel Stripverspreiding
Geplaatst op 10/08/2010
Citeren
Vlak voor de stripdagen te Houten viel de berichtgeving rondom de tweede speler op de markt voor Marvel uitgaves volledig stil. Min of meer gelijktijdig kwam mij ter ore dat uitgaves die door die tweede speler zouden worden uitgebracht nu op de lijst van mogelijkheden stond bij Nona Arte.
Huh.
Op de stripdagen te Houten werd één en ander duidelijker. De speler had zich teruggetrokken (en nog steeds is mij niet helemaal duidelijk wie dat nu is geweest) en Nona Arte zou in ieder geval één van de beoogde uitgaves uit gaan brengen en wel Marvels. Tevens was er die dag een meeting tussen de twee aanwezige vertalers (P. de Bruin en O. Beemer) met Andrea Rivi, de man achter Nona Arte die hun alvast exemplaren gaf van het door hun vertaalde materiaal: Marvel Zombies en Kraven's laatste jacht.
Ik heb deze mogen inzien en de manier van uitgeven verdient zeker aandacht. Hoewel het op het eerste oog er uitziet als een normale TPB, is de kaft steviger dan gemiddeld en kent voor en achter een 'flap'. Iets wat het geheel steviger maakt en mijns inziens mooier.
Geplaatst op 20/10/2010
Citeren
ze hebben hier tegenwoordig zelf de marvel figuren voor de kleinsten?(die marvel figuren in het mini zijn wel grappig ergens lol)ok het zijn wel eerder spelletjesuitgaven met een paar avonturen in van de mini-superhelden, (verleden week met spiderman katapult! :D )dus moeten de vertaalde comics in belgie toch nog redelijk te vinden zijn?(ik volg het niet echt meer de laatste jaren)ik weet een paar plekken waar ze comics in een paar talen(ook het nederlands)verkopen maar ik zie de bomen door het bos niet meer met die comics dus denk ik dat ik me gewoon bij gewone strips ga houden zoals de laatste jaren
Geplaatst op 20/10/2010
Citeren
Inmiddels moeten Gewelddadige gevallen, Kraven's laatste jacht & Marvel Zombies in de afgelopen week zijn binnengekomen bij je lokale SSZ.
Geplaatst op 24/10/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Gently
Inmiddels moeten Gewelddadige gevallen, Kraven's laatste jacht & Marvel Zombies in de afgelopen week zijn binnengekomen bij je lokale SSZ.
Hopelijk ook in Supermarkten en Dagbladhandelaars anders vrees ik terug voor mislukking want het grote publiek weet dit totaal niet en vindt niet de weg naar SSZ
Geplaatst op 24/10/2010
Citeren
Ik hoop het ook, ik ga regelmatig met mijn jongste naar de krantenwinkel, en het is hij die me er altijd attent op maakt. Anders let ik echt niet zo op comics...
Geplaatst op 24/10/2010
Citeren