Gisteren kreeg ik van m'n moeder een hele stapel van de gratis krantenbijlage 't Kapoentje, uit Het Volk. Deze krantjes bevatten steeds 5 pagina's strips, waarvan telkens ook de voorpagina. Toevoegen aan de database?
Geplaatst op 08/04/2010
Citeren
Zo kan je het Samson en Gert krantje ook invoeren... en zo zijn er nog denk ik. (Jommeke)
Geplaatst op 09/04/2010
Citeren
Dat Samson & Gert, de Jommekeskrant e.d. niet moeten toegevoegd worden, daar ben ik het mee eens. Alleen over deze serie heb ik m'n twijfels omdat de hoofdbrok toch wel uit 6 (!) verschillende strips bestaat, waarvan telkens 2 vervolgverhalen. En in tegenstelling tot wat ik in m'n eerder bericht zette, bevat het krantje van 12 bladzijden 6 à 7 bladzijden stripverhaal (minstens de helft dus). Een heel andere kwestie dan de huidige krantenbijlages waar de stripfigu(u)r(en) in kwestie enkel een promomiddel zijn...
Geplaatst op 09/04/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Iyo74
Dat Samson & Gert, de Jommekeskrant e.d. niet moeten toegevoegd worden, daar ben ik het mee eens. Alleen over deze serie heb ik m'n twijfels omdat de hoofdbrok toch wel uit 6 (!) verschillende strips bestaat, waarvan telkens 2 vervolgverhalen. En in tegenstelling tot wat ik in m'n eerder bericht zette, bevat het krantje van 12 bladzijden 6 à 7 bladzijden stripverhaal (minstens de helft dus). Een heel andere kwestie dan de huidige krantenbijlages waar de stripfigu(u)r(en) in kwestie enkel een promomiddel zijn...
Dat is voor mij een goed argument :)
Geplaatst op 09/04/2010
Citeren
Dat lijkt me inderdaad een goed argument, het lijkt een echt stripblad en geen krantenbijlage met een strippagina.
Trouwens, ook Matla en Catadinges hebben de jaargangen opgenomen. :)
Geplaatst op 10/04/2010
Citeren
Catadinges
Ha, Na al die berichtjes blijft het toch een goei :D
Geplaatst op 10/04/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Trouwens, ook Matla en Catadinges hebben de jaargangen opgenomen. :)
Hoewel ik die tweede niet echt als referentie zie. Die hebben immers ook Zonneland en verwanten opgenomen in hun stripdatabase.
Geplaatst op 11/04/2010
Citeren
Inderdaad, het blijft daar een verzamelaarssite en geen stripdatabase.
Geplaatst op 11/04/2010
Citeren