Als er één consistent gegeven is in de reeks van De Rode Ridder sinds de komst van Scholz, is het wel de wisselvalligheid. Hoogvliegers en slappe prulletjes voeren om beurt de boventoon sinds 2005. Nu, alles beter dan het constant lage niveau van de latere Biddeloo-jaren, maar met De Furiën bereikt Scholz toch een nieuw dieptepunt.
Het verhaal is een niemendalletje dat na halfslachtig intro van amper een paar plaatjes meteen weer overgaat tot brute actie. Een mankement waar Scholz zo'n beetje zijn handelsmerk heeft van gemaakt. Nergens uitdieping van karakters, geen echte achtergrondinfo, stereotypische personages die als een abusievelijke deus ex machine worden neergepoot in het verhaal en een plot die er eigenlijk geen is.
Ook de tekeningen zijn dit keer ondermaats. Ik dacht dat met album 216 (
"Modgudur") het absolute dieptepunt bereikt was, maar "De Furiën" slaat werkelijk alles. De proporties van de figuren kloppen vaak niet en de bewegingen zijn vaak zo houterig dat er helemaal geen beweging uit spreekt.
Ook lijkt Demoniah helemaal niet meer op de Demoniah die we altijd al kenden en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. De inkleuring is wel heel levendig.
Misschien moet in de toekomst de frequentie van het de reeks wat worden teruggeschroefd om zodoende de kwaliteit wat op te krikken. De Furiën zijn immers Rode Ridder-onwaardig!
Geplaatst op 06/04/2010
Citeren
Ik denk er net zo over, het lijkt helaas terug af te zakken naar het niveau van 5 jaar geleden. Ik denk gewoon dat het tempo waarin deze strips uitkomen gewoon te hoog ligt om een constant niveau aan te kunnen houden.
Geplaatst op 06/04/2010
Citeren
Idem dito, de reeks lang geleden opgegeven!
Kreeg deze als kado, man wat een teleurstelling... ;(
Geplaatst op 06/04/2010
Citeren
Ik denk niet dat het publicatieritme zelf de schuldige is. Als je ziet naar het ritme in de VS, een comic van 24 pagina's per maand, dan moet een strip van 32 pagina's elke drie maanden toch wel lukken.
Je moet natuurlijk wel in een soort studiosysteem werken: aparte scenarist, inkleurder, inkter, letteraar.
De inkleuring van de Rode Ridder gebeurt door Studio Leonardo blijkbaar. De rest weet ik niet.
Ik denk dat het veeleer te wijten is aan slecht uitgewerkte scenario's.
Geplaatst op 06/04/2010
Citeren
Als jij slecht werk levert dan krijg je toch gewoon een blaam van je baas? En moet je maar maken dat het in de toekomst beter is.
Deze man mag blijkbaar gewoon blijven verder doen in zijn slechte bui. Als je als uitgever dit niet ziet/leest dan moet je dringend opzoek naar iemand die het wel doet en dan de scenarist gewoon keihard onder zijn donder geven.
Trouwens dit soort recensies moeten er meer komen. Als het slecht is moet dat ook gezegd worden. Dus pet af voor GioBen om deze met ons te delen.
Geplaatst op 07/04/2010
Citeren