Origineel geplaatst door Fumetti
vrees dat we weer met zn allen in slaap gesukkeld zijn. WOELFIEEEEEEEE!!!!!!!
Sorry, sorry, sorry. Ik zat de voorbije weken met een gigantische hoop werk wegens een audit van vandaag tot vrijdag. Dus alvast dank aan Veter om de quiz een duwtje te geven.
Ik wil nog even terugkomen op een vorige opgave (opgepast:
rant-warning):
Origineel geplaatst door FumettiOrigineel geplaatst door beuszonder tip was het me niet gelukt
nathalie De gezochte Nathalie kende ik niet, die van de tip natuurlijk wel :)
Ik heb de indruk dat er nogal veel reeksen verschijnen die vaak goede kritieken krijgen, en blijkbaar nogal veel gekocht worden, met als argument dat "de tekeningen toch mooi zijn".
Toegegeven, er zijn mooie realistische reeksen, maar zo gigantisch veel doorsnee mooi, zonder dat extra dat een reeks boven de middelmoot doet uitstijgen. Niks mis, mee, maar als het verhaal dan niet echt bijzonder is, laat ik het aan mij voorbijgaan (denk onder andere aan de uitgaven van Talent).
Anderzijds heb ik de indruk dat - voornamelijk in de afdeling "humor" - er veel reeksen zijn die net dat tikkeltje extra hebben qua tekeningen en scenario-gewijs een stuk boven de gemiddelde Cauvin-reeks uitstijgen. Maar het eindresultaat: nauwelijks gekend (zie boven voor
Nathalie of
Tandori).
Doen de lezers geen moeite om eens iets nieuws te proberen, eens een gokje te wagen (ik ga het deze keer niet op de winkeliers steken die enkel promotie maken voor de laatste XIII of Kiekeboe)? Jammer maar helaas.
Ik ben blij dat er nog uitgevers zijn die hun nek uitsteken om uitstekend materiaal uit te brengen (DDB, iemand?), maar evenzeer hoop ik dat deze bannerquiz af en toe een ideetje doet ontstaan "hé, dat ziet er een leuke reeks uit, laat ik dat eens proberen". Dan is mijn missie ook geslaagd.
Allé, genoeg gezaagd, terug naar de orde van de dag, amigo.