Onze bib in Oostende staat je momenteel toe om drie strips per keer mee te nemen. Ik had nog deel 2 en 3 van een bepaalde cyclus te lezen, dus zat ik met een plaatsje over en helaas wat weinig tijd. Een vlugge roffel door de bakken leverde me dit op. De kaft leek ok en licht verteerbaar, net wat ik zocht.
Thuisgekomen besefte ik pas dat dit alweer een werkje is van Sfar met een collega. En alhoewel de tekenstijl wat feller en energieker (lees mainstream) is dan Sfars Donjon, kon ze me toch wel bekoren. Dit blijkt deel 4 te zijn in de serie Merlijn maar ik denk niet dat het nodig is om dit in een cyclus te lezen. Er lijkt niet onmiddellijk een rode draad te zijn die al halverwege is in dit boek en onopgelost het boek verlaat. Maar wat me vooral weer pakte, zijn het scenario en de dialogen. Een mengeling van fabel, fantasy en sprookje, al vind je er ook elementen terug uit films (Hannibal) alsook momenten waar de karakters beseffen dat ze slechts spelers zijn in de hand van de schrijver.
Visueel een betere gemiddelde mainstreamstijl, kleurvol en "luid", maar de schatten in dit boekje zitten wel degelijk in de tekstballonnetjes.
Geplaatst op 04/03/2010
Citeren
Slechts 3 strips. In Mechelen is dat Tien strips/boeken, Tien Cd's en Tien Dvd. En dat per kaart. Wetende dat wij een gezin van vier zijn.... Kan je je voorstellen wat ik daar buiten sleep!! :D
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
In Aalst mag je 50 dingen mee pakken
- Boeken
- Strips
- CDs
- DVDs
- Videos
- Games
Allemaal geheel gratis. Je zou dus 50 strips kunnen gaan inladen!
Even over de recensie: inderdaad een best leuke reeks. Jammer dat de vertaling ervan zo chaotisch moet lopen.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Maar in Aalst heb je wel een boete van 50 cent per stuk per dag aan je been als je te laat bent....
En da loopt snel op hoor, believe me I know :rolleyes:
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Daarom dat je best via 't internet verlengt als je over tijd dreigt te gaan :)
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Je neemt me de woorden uit de mond. Maar 3 weken moet toch meer dan volstaan om je boeken uit te lezen.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Je mag boeken en strips zelfs 4 weken houden.
Maar 't zijn vooral cd's en DVD's die me de das omdoen... Daar is de termijn 2 weken.
En als iemand een cd of een boek gereserveerd heeft, kan je die niet verlengen...
Enfin, ik ben gewoon te lui hoor. Er is zelfs een bus waarin je 's avonds of 's nachts alles kunt deponeren, maar ja, ' is twee minuten met de auto rijden en dan moet je nog 10 meter stappen van je parkeerplaats tot aan de bus pfff... ;)
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Idd, maar niet als je er 50 mee hebt :)
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Een werkelijk hilarisch stripje, en die zijn er niet veel. De fratsen van Isengrim tegen de vette eend, da's echt onnavolgbaar! (Sorry ik wijk wat van de vorige posts af). Zelfs volgende delen van de reeks halen het niet van dit deel. Ik ga het vanavond nog eens lezen, zie!
Geplaatst op 08/03/2010
Citeren