In de reeks de avonturen van Kobijn staat de strip LAs aventures de l'univers. Dit is geen Lapinot-strip. De subtitel is trouwens Les formidables aventures sans Lapinot. De strip is dus eigenlijk een aparte reeks.
Ook het album Mildiou is erin opgenomen. Strikt genomen hoort die ook niet in de reguliere reeks van Lapinot. Die is totaal apart verschenen.
De personages lijken wel dezelfde,maar behalve Lapinot hebben ze allemaal een andere naam (Richard bivoorbeeld is Mildiou)
Lapinot et les carottes de Patagonie is ook niet in de reeks Lapinot verschenen.
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren
Je hebt je laten misleiden door de koppeling.
"Les avontures de l'univers" staat wel degelijk onder
Les formidables aventures sans Lapinot . Maar in het Nederlands wordt die blijkbaar uitgegeven onder Kobijn (of zo aangekondigd, we zullen zien als die verschenen is)
De beide andere albums worden bij bdtheque wel bij de reeks gezet, en dat heb ik zo overgenomen. En dat lijkt me ook niet zo vreemd, het is hetzelfde personage, maar heeft daar een andere naam.
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren
Ok, nu zie ik het ook. Maar als je niet op het album les aventures de l'univers zelf klikt, zie je de titel niet.
Kan je trouwens de spelfout in de titel (zowel reeks als album) verbeteren aub? Het moet aventures zijn ipv avontures in het Frans
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren
8o
Was me niet opgevallen. Gelukkig geen toevoeging van mij. :D
Bedankt voor de correctie.
En zo'n koppeling die over verschillende reeksen loopt kan inderdaad soms verwarrend zijn.
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren
Och ja, da's bij mij beroepsmisvorming. Soms corrigeer ik zelfs kaartjes die mensen me vanuit hun vakantiebestemming sturen. Ik zou misschien beter in therapie gaan. ;)
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren