panda - foutje

ik weet niet wie de reeks panda heeft ingegeven maar deze strip is NIET van wijn, maar van Maarten Toonder.
Wil iemand dit zo snel mogelijk wijzigen / aanpassen.
Geplaatst op 28/07/2006 Citeren
simonstrip
Geplaatst op 28/07/2006
Crew
13303
De ingever verzekerde me dat het uiteindelijke schrijf- en tekenwerk door Piet Wijn gedaan is. Ik weet echter niet waar deze informatie vandaan komt.

Gelieve dit soort onderwerpen in het reeks forum te starten.
Surya
Geplaatst op 28/07/2006
In de albums staat: realisatie Piet Wijn. Dat lijkt mij duidelijk genoeg.

Bovendien is het overduidelijk de tekenstijl van Piet Wijn. Vergelijk ze maar met zijn eigen werk als Douwe Dabbert, Gloria van Goes of Maartje!

Het is net als bij Suske en iske, waar ook nog steeds Willy Vandersteen bovenaan alle albums staat, terwijl hij al sinds 1973 nauwelijks verhalen geschreven of getekend heeft voor deze reeks.

Dat geldt ook voor de Toonder-strips. Piet Wijn (als ook vele andere auteurs) heeft heel wat avonturen van zowel Panda, als Kappie en Koning Hollewijn getekend en geschreven.

Overigens is er wel een klein ander foutje: Panda en de Ongelukszoeker is uit 1981 en niet uit 1982.
Aart-Teun
Geplaatst op 28/07/2006
Crew
13303
Ik vermoedde al zo iets. Bedankt voor de verduidelijking.

Het foutje heb ik er uitgehaald.
Surya
Geplaatst op 28/07/2006
deze zijn inderdaad door wijn getekend, ondersupervisie van maarten toonder (zoals bij disney)
Geplaatst op 30/07/2006 Citeren
simonstrip
Geplaatst op 30/07/2006
Crew
7894
Er stonden bij bovenstaand bericht slechts 2 albums ingegeven ( Panda en de Ongelukszoeker / Panda en de Meester-klungel ). Ik heb die reeks nu aangevuld, en overal Marten Toonder ingegeven als auteur (zoals op cover vermeld). Ik hoop nu dat Piet Wijn die niet allemaal getekend en bedacht heeft?
Als iemand zekerheid heeft over sommige albums (of allemaal) die moeten gewijzigd worden, laat hier maar weten.
Geplaatst op 08/08/2007 Citeren
Veter
Geplaatst op 08/08/2007
Veel gegevens staan bij ZD op de site, alleen staat hier als tekenaar alleen toonder vermeld. De albums staan wel in de goede volgorde, misschien kun je daar alvast iets mee. ( dan ga ik nog eens kijken in de albums die ik heb of er een andere tekenaar vermeld staat)
Geplaatst op 09/08/2007 Citeren
simonstrip
Geplaatst op 09/08/2007
Crew
7894
Ik heb ze wat gegroepeerd naar uitgave, en in volgorde van uitgavejaar. Is niet helemaal de volgorde van ZD, omdat ik er nog een aantaal meer gevonden had dan wat daar vermeld staat.
Geplaatst op 09/08/2007 Citeren
Veter
Geplaatst op 09/08/2007